Comisia Europeana a aprobat includerea in programul de finantare nerambursabila a autostrazii Sebes-Turda si a magistralelor de metrou M4 si M5 din Bucuresti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 30 aprilie 2013, 20:06 Actualitate | Esenţial


Autostrazile Dumbrava-Deva (albastru) si Sebes-Turda (rosu)
Foto: Hotnews
Comisia Europeana a aprobat marti, 30 aprilie 2013, includerea a trei proiecte de investitii, care vizeaza constructia magistralelor de metrou M4 si M5 in Bucuresti, precum si a tronsonului de autostrada Sebes - Turda (legatura de 74 km intre A1 si A3), in Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T), cu sustinere financiara din fonduri structurale, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro. Astfel, cele trei proiecte de infrastructura cu o valoare estimata de peste 2 miliarde de euro urmeaza sa fie finantate din instrumente structurale, cu durata de implementare pana la sfarsitul anului 2015.

Traseul magistralei de metrou M5
Foto: Hotnews
"In urma discutiilor purtate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pe 25 aprilie 2013, la Bruxelles, in vederea includerii acestor proiecte in POS-T, Comisia Europeana a aprobat modificarile solicitate de catre partea romana, ceea ce inseamna ca Ministerul Transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene, contributia de 85% din fonduri structurale", se arata in comunicatul ministerului.

Potrivit reprezentantilor din Minister, in prezent sunt in pregatire documentatiile tehnico-economice, urmand ca, pana in luna septembrie 2013, sa fie transmise cererile de finantare si de rambursare a cheltuielilor.

"In urma concretizarii acordului comunitar, Ministerul Transporturilor are astazi asigurata sursa de finantare pentru demararea obiectivelor de investitii de importanta strategica pentru Romania, magistralele de metrou M4 si M5 si tronsonul de autostrada Sebes - Turda", a declarat ministrul Relu Fenechiu.

In urma cu o saptamana, Ministerul Transporturilor anunta ca reprezentantii Comisiei au reiterat posibilitatea de a include metroul bucurestean in Programul POS-T pentru finantare nerambursabila, dar a respins solicitarea guvernului roman ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat.

"Referitor la solicitarea guvernamentala ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat ca acest lucru este posibil. Conditia esentiala este ca aceste proiecte sa fi respectat intru-totul prevederile de calificare pentru cofinantare europeana precum si procedurile de atribuire. In continuare, Comisia a indicat ca fondurile BEI astfel eliberate, trebuie sa se regaseasca in alte proiecte ale statului roman", mai precizea ministerul pe 26 aprilie.

Tot atunci, Ministerul anunta ca reprezentantii Comisiei au acceptat cu titlu preliminar, "functie de stadiul tehnic de pregatire al acestor doua proiecte, includerea a doua tronsoane suplimentare de autostrada in POS-T, respectiv Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar".



Citeste mai multe despre   
















7699 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Doamne ajuta! (Marţi, 30 aprilie 2013, 21:05)

    gussy [utilizator]

    Sper, din tot sufletul, sa nu cumva sa faca ai nostri cine stie ce duda (spaga) si sa ne taie aia banii.
  • +2 (6 voturi)    
    Este definitoriu (Marţi, 30 aprilie 2013, 22:04)

    monterosa [utilizator]

    pentru cum se abordeaza proiectele mari de infrastructura. Probabil ca s-au facut pana acum n'spte mii de master planuri si proiecte, din banii nostri in care erau desenate autostrazile virtuale din tara. Insa de bucata Sebes-Turda nu s-a pomenit nicaieri. Si acum, brusc apare inclusa in programul de finantare europeana.
    In loc sa continue cu vestitul coridor IV, apar din senin autostrazi noi despre care nimeni n-a stiut pana acum.
    Probabil ca vreunul din minister are interes personal in zona aia, altfel nu-mi explic.
    • +2 (2 voturi)    
      a (Marţi, 30 aprilie 2013, 22:23)

      marius87 [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      macar de le-ar face pe astea si apoi sa spuna ca nu erau prioritare :)))
    • 0 (0 voturi)    
      Da, e noua (Luni, 6 mai 2013, 0:22)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      Dar de bun simt! Pt ca A1 si A3 se intalneau la Bucuresti. In toata Transilvania nu se pupau nicaieri. Ar fi existat niste optiuni la extreme:
      Arad-Oradea (peste 100km distanta)
      Sibiu-Brasov (deja drum European, dar cam 200km distanta)
      Varianta Sebes-Turda are cica 74km.

      De fapt, acum are si mai mult sens in conditiile in care vor sa mai inceapa o autostrada din Tg Mures spre Iasi, aia se va intalni la Tg Mures cu A3. Posibil sa bage si felia Campia Turzii-Tg Mures la un program cu finantare, ca altfel...
      Asa ca, cu bucatica asta propusa o sa aiba si Moldova 2 rute spre vest :).
  • +3 (3 voturi)    
    Daca ma uit pe harta (Marţi, 30 aprilie 2013, 23:52)

    AnCojo [utilizator]

    vad ca a face Sebes - Turda inseamna ca treci Carpatii doar pe la Sibiu -Rm Valcea si apoi mai faci o bucata Brasov- Sibiu; iar, daca Relu F chiar isi propune si iese ceva din treaba cu Ungheni - Targu-Mures, am avea si o legatura cu Ucraina (prin Moldova) si niste posibilitati interesante de transport;
    Din pacate, logica si guvernarea in Ro in ultimii 23 de ani nu au fost cei mai buni prieteni, asa ca ar putea fi doar un vis :-)
    • +2 (2 voturi)    
      Ungheni (Miercuri, 1 mai 2013, 1:15)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui AnCojo

      Ca o gluma: sper ca ai spus Ungheni din jud. Iasi ca Ungheni jud. Mures - Targu Mures nu sunt mai multi de 10 km :)))
  • +3 (3 voturi)    
    cai verzi pe pereti (Miercuri, 1 mai 2013, 11:00)

    nick24 [utilizator]

    prioritatea ooo este trecerea Carpatilor - Valea Oltului, Comarnic-Brasov, Turnu-Severin-Orsova si Targu Neamt-Tg Mures. apoi sa se treaca la ce e mai usor.
    Zonele de mai sus nu au alternative cu DN-uri.
  • +3 (3 voturi)    
    Dovada hotiei (Miercuri, 1 mai 2013, 14:10)

    Raju [utilizator]

    Pe vremea guvernului Boc se lucra fara incetare la metroul din Drumul Taberei, azi se cauta banii furati in Pontanistan. Acum se discuta includerea acestor investitii-proiecte intr-o noua finantare de la UE. Deci UE trebuie sa acopere ceea ce s-a furat fara rusine!
  • +1 (1 vot)    
    brainstorming la partid - cum furam? (Miercuri, 1 mai 2013, 18:06)

    dadan [utilizator]

    pare o veste buna insa punerea in aplicare ma face moderat chiar pesimist... adica vine Fenechiu victorios ca a obtinut promisiunea de fonduri insa o sa stea toti roata in jurul cascavalului si o sa incerce sa gaseasca o metoda sa fure cel putin jumatate din el astfel nu se incepe nici o lucrare.... batalia o sa fie pe licitatii - adica ce protejat o sa ia lucrarea, apoi tre sa simuleze ca lucreaza si sa fure astfel icat sa nu se prinda aia de la uniune...dupa ce se prind aia de la uniune tre sa gaseasca un tap ispasitor( gen fraieru asta de la Romstrade) ... oricum politicienii spera sa ramana si neimplicati si cu spaga platita indiferent daca pica capete sau merge schema de furat pana la capat....
  • +2 (2 voturi)    
    Desteptul fagadueste si prostul trage nadejde (Joi, 2 mai 2013, 3:47)

    andreesanu [utilizator]

    o gargara de imbrobodit credulii si nataraii,o sa vedeti voi bani de la ue pentru autostrada si metrou cind i-mi vad eu ceafa.trombonistul relu mesterelu trage de timp sa-si faca plinul si sa scape de procese,nu-i arde lui de autostrazi si metrou cum nu-i arde ciinelui sa linga sare.
    am mai vazut promisiuni si marca base tot pe fonduri ,iar la o luna a scapat porubelul -documentatia depusa-i hirtie igenica ,asa ca pofta-n cui !!!!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version