Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a declarat luni ca doreste sa realizeze un brand de tara pentru protejarea produselor romanesti atat pe piata interna, cat si internationala, scrie Agerpres.

"Avand in vedere ce s-a intamplat in acest an, ma refer la scandalul carnii de cal si la cel intern cu aflatoxina din lapte, am decis crearea unui brand si suntem in aceasta perioada pe cale sa identificam cea mai buna solutie astfel incat un brand de tara sa protejeze produsele romanesti, atat pe piata interna, cat si pe cea internationala", a afirmat ministrul, la grupul PC din Senat.

El a spus ca doreste sa fie realizat si un fond mutual pentru acele riscuri pe care nu le acopera societatile de asigurari.

"Pentru ca in ultimii ani tot avem probleme, fie legate de seceta, fie legate de pierderi de venit, cred ca a sosit momentul sa pregatim si o masura - un fond mutual care sa acopere si anumite riscuri pe care nu le acopera societatile de asigurari. Este cazul si secetei si alte cazuri care se inregistreaza sau s-au inregistrat dintr-un incident cum a fost cel legat de scandalul laptelui", a explicat Constantin.

El a precizat ca pana pe 22 aprilie cea mai mare parte a banilor cuveniti fermierilor au fost achitati. Astfel, au fost platiti in doar o luna 6 miliarde de lei.

Referindu-se la fondurile de dezvoltare rurala, Daniel Constantin a spus ca s-au absorbit 58% din aceste sume si ca se inregistreaza un grad de contractare de 80%, iar pana la finalul anului se asteapta la cresterea gradului de contractare de 110%.

Ministrul a atentionat ca pentru perioada 2014 - 2020 Romania are la dispozitie pentru a atrage in agricultura 7,2 miliarde euro, in loc de 8,1 miliarde cat a avut pana in 2013.

"Dorim sa atragem aceste fonduri in zonele unde este mai mare nevoie de ele", a subliniat Constantin.