Fostul ministru al Transporturilor, deputatul PDL Alexandru Nazare sustine ca Dan Sova, ministrul delegat pentru marile proiecte si investitii, iroseste banii de la bugetul de stat pentru legatura centurii Bucuresti cu autostrazile A1 si A2 in loc sa foloseasca fondurile BEI, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro. "Domnul Sova trebuia sa stie ca anul trecut, in aprilie, obtinusem acordul ca jumatate din fondurile necesare sa vina din partea BEI. Reuseam astfel sa directionam din banii de la bugetul de stat, si asa insuficienti, catre alte proiecte la fel de necesare. Domnul Sova nu ne informeaza in schimb ce surse de finantare exista pentru a finaliza macar anul acesta cei 6 km din autostrada Bucuresti-Ploiesti care fac legatura de la centura Bucuresti catre oras", sustine Nazare.

Modernizarea Centurii de Nord a Capitalei in capetele spre A1si A2Foto: Hotnews

Fostul ministru al Transporturilor din guvernul Ungureanu, actualul deputat PDL considera ca "ministrul Sova continua politica sa haotica de promovare a unor investitii fara sa tina cont de prioritatile de finantare si capacitatea bugetara a institutiilor pe care le coordoneaza, in cazul de fata CNADNR".

"Ma bucur sa vad ca exista o alocare de 150 milioane de lei pentru lucrarile la capetele centurii Bucuresti care asigura legatura cu A1 si A2, insa domnul Sova trebuia sa stie ca anul trecut in aprilie, in urma discutiilor cu cei de la Banca Europeana de Investitii, obtinusem acordul ca jumatate din fondurile necesare sa vina din partea acestei institutii. Reuseam astfel sa directionam din banii de la bugetul de stat, si asa insuficienti, catre alte proiecte la fel de necesare. Domnul Sova nu ne informeaza in schimb ce surse de finantare exista pentru a finaliza macar anul acesta cei 6 km din autostrada Bucuresti-Ploiesti care fac legatura de la centura Bucuresti catre oras", sustine fostul ministru.

"Avem o noua dovada a incompetentei guvernului USL in ceea ce priveste politica de investitii in domeniul transporturilor. Tocmai pentru a evita astfel de situatii in care deciziile sunt luate fara nicio fundamentare este necesara finalizarea cat mai repede a Masterplanului care sa ne spuna exact care sunt cele mai necesare proiecte si cum trebuie asigurat necesarul de finantare", a mai declarat Nazare.

Centura ocolitoare a Capitalei are in total 72 de kilometri, dar doar 20 dintre acestia au fost modernizati si soseaua a fost largita la patru benzi intre Chitila si Voluntari.

Pentru a lega portiunea modernizata din partea de Nord a Centurii de autostrazile A1 Bucuresti-Pitesti si A2 Bucuresti-Constanta, mai trebuie modernizati si largiti 9 km intre DN7 si A1 si 11 km intre DN2 si A2.

In august 2012, CNADNR a semnat contractul pentru largirea si modernizarea a 11 kilometri din centura Capitalei, intre intre DN2 (km 12+300) - A2 (km 23+750).

Licitatia a fost castigata de asocierea Tehnologica Radion - Consitrans - PRO Cons XXI, valoarea contractului fiind de circa 235 milioane lei.

Astfel, pentru asfaltarea celor 11,45 km se va plati 20,5 milioane lei/km, circa 4,5 milioane euro.

Celalalt tronson (aproximativ 9 km), intre DN7 si A1 a fost atribuit in noiembrie 2011 catre Delta ACM 93. Costul contractului este de 106,61 milioane de lei (fara TVA).

Desi ambele contracte au fost atribuite, lucrarile nu au inceput in 2012 din cauza lipsei de finantari, iar reprezentantii CNADNR au declarat ca spera ca lucrarile sa fie demarate in aceasta primavara. (sursa)