Mesaj trimis de un medic unui pacient bolnav de cancer: Ai atat de putin sa te bucuri de viata. Hai, pa, nesimtitule

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 10 aprilie 2013, 16:38 Actualitate | Esenţial


Un medic de familie clujean a jignit pacient, diagnosticat recent cu cancer, trimitandu-i un mesaj telefonic in care il ironizeaza si i se adreseaza cu apelativul "nesimtitule", relateaza Ziar de Cluj.ro. Contactat de jurnalisti, medicul a declarat mai intai ca nu stie despre ce este vorba, adaugand ca pacientul a suferit o operatie pe creier, pentru indepartarea tumorii craniene, astfel incat "poate ca nu este in toate facultatile mintale. Ulterior, medicul si-a amintit de mesajul trimis afirmand ca "daca ei (familia pacientului - n.red.) considera ca acel SMS este jignitor, n-au decat sa ma dea in judecata".

Mesajul a fost trimis de medicul Ionel Mircu in data de 4 aprilie pacientului Milu H., diagnosticat cu o tumora pe creier la inceputul lunii martie. SMS-ul a fost trimis dupa ce, nemultumiti de refuzul medicului de a da o trimitere la specialist si de a elibera o reteta, familia bolnavului a cautat un alt mdic de familie, arata sursa citata.

"Considera toate concediile si ajutoarele acordate tie si nevestei un cadou. Ai atat de putin timp sa te mai bucuri de viata. PS. Hai pa, nesimtitule", i-a scris dr. Ionel Mircu pacientului Milu H.

Contactat de Ziar de Cluj.ro, medicul a declarat mai intai ca nu stie despre ce este vorba, adaugand ca pacientul a suferit o operatie pe creier, pentru indepartarea tumorii, astfel incat "poate ca nu este in toate facultatile mintale". Ulterior, medicul s-a corectat explicand ca "nu am sarit in ajutorul lor, pentru ca aceste concedii sunt ilegale. Au venit in fiecare zi dupa bilete de trimitere, cand Legea Asiguratului imi da voie sa eliberez doua bilete intr-o luna. Am refuzat sa eliberez aceste concedii medicale fictive. Dl. Milu este alcoolic, el, probabil in urma operatiei, a ramas cu tulburari de personalitate. Daca ei considera ca acel SMS este jignitor, n-au decat sa ma dea in judecata", a declarat Ionel Mircu.

Potrivit sursei citate, presedintele CAS Cluj, Emilia Groza, a sfatuit rudele pacientului sa sesizeze CAS si Colegiul Medicilor si si-a manifestat convingerea ca medicul va fi tras la raspundere.

UPDATE Secretarul de stat din Ministerul Sanatatii Raed Arafat a declarat miercuri seara, pentru Mediafax, ca medicul din Cluj care ar fi insultat un pacient a avut un comportament "iesit din normalitate", ce poate fi sanctionat de Colegiul Medicilor.

"Este un comportament iesit din normalitate. Pacientul are dreptul sa-si schimbe medicul de familie ori de cate ori doreste. Atitudinea medicului trebuie analizata de Colegiul Medicilor, care este si indreptatit sa sanctioneze in astfel de cazuri", a spus Arafat.

Colegiul Medicilor Cluj s-a autosesizat, miercuri, cu privire la acest caz. Presedintele Colegiului Medicilor Cluj, Aurel Bizo, a declarat, miercuri, pentru agentia de presa citata ca institutia s-a autosesizat, dupa ce a aparut in presa locala informatia ca un medic de familie, Ionel Mircu, i-a trimis un sms unui bolnav de cancer in care l-a facut pe acesta "nesimtit".

Potrivit lui Bizo, Colegiul Medicilor Cluj va declansa o ancheta disciplinara fata de medicul de familie.

"Este regretabila atitudinea medicului respectiv, care aduce atingere corpului medical. Joi si vineri vom discuta cu medicul respectiv si ii vom cere un punct de vedere, dar si cu rudele pacientului in cauza. Vom decide la finalul anchetei sanctiunea care va fi aplicata medicului Mircu", a spus Bizo.

Bizo a afirmat ca Ionel Mircu risca sa fie sanctionat cu avertisment, mustrare sau o sanctiune pecuniara, in functie de concluziile anchetei care sunt asteptate in cursul saptamanii viitoare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9391 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    Alooo ! Colegiul Medicilor , se aude ?! (Miercuri, 10 aprilie 2013, 16:50)

    adrian88000 [utilizator]

    Asteptam sanctionarea drastica .Cel putin 2 ani sa i se ia dreptul de libera practica. Sa fie infirmier, timp in care sa-si reevalueze atitudinea fata de bolnavi.
    Daca Colegiul baga capul in nisip, oprobiul va cadea asupra tuturor medicilor. Logica simpla , dar corecta: "Daca il iertati inseamna ca sunteti la fel cu el ".
    • -8 (24 voturi)    
      2 ani? (Miercuri, 10 aprilie 2013, 17:24)

      V44 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Cel putin pe viata!
      In ziua de azi un computer poate da un diagnostic mai precis decat majoritatea medicilor. Restul e PR... sau ar trebui sa fie.
      • +11 (21 voturi)    
        ok (Miercuri, 10 aprilie 2013, 19:54)

        anton.tanase [utilizator] i-a raspuns lui V44

        asa sa procedezi tu cand o sa ai nevoie, sa iti pui diagnostic pe net!
      • +4 (6 voturi)    
        atitudine gaunoasa (Joi, 11 aprilie 2013, 12:27)

        Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui V44

        asa ne-am obisnuit (trag concluzia din comentarii) sa judecam anumite fapte/persoane doar dupa cum le relateaza presa de cancan, adica mai toata presa din romania.

        Se judeca si stigmatizeaza intregi tagme pentru anumite cazuri care apar in interiorul lor. Nu va aparea niciodata in presa un articol despre cate vieti a salvat un anumit doctor, ci numai cazurile de spaga si malpraxis. Si e valabil in orice domeniu.
        Un indemn generalizat la ura impotriva oricarei persoane.

        Trag unii concluzia ca se pot descurca fara medici.. sa-i fereasca Dumnezeu sa se imbolnaveasca si sa ajunga la spital saracii, habar nu aveti ce vorbiti.
    • +9 (9 voturi)    
      dumneavoastra chiar credeti? (Miercuri, 10 aprilie 2013, 22:39)

      toubib [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      In CM Cluj acum catava vreme era responsabil cu etica si deontologia profesionala un domn care fusese scos basma curata la limita intr-un caz de luare de mita.
      Nu mai urmaresc componenta CM de cativa ani de cand sunt plecat din tara dar nu prea cred ca lucrurile au evoluat in bine de atunci, din pacate.
      • +2 (2 voturi)    
        pentru toubib (Joi, 11 aprilie 2013, 19:57)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui toubib

        Am inteles. E grav ! Colegiul Medicilor si-a pierdut una din atributiile importante. El este cel chemat sa faca curatenie in breasla. Taind uscaturile raman pomii roditori. Si astfel populatia si-ar recapata incredrea in medici. Dar daca acesti medici sunt protejati de Colegiul medicilor , nu trebuie sa ne miram daca o parte din populatie ii dispretuieste pe medicii si nu are incredere in ei .
      • 0 (0 voturi)    
        tot pentru toubib (Joi, 11 aprilie 2013, 19:58)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui toubib

        Dr. Marius Vartic mai este la Laboratorul de Medicina Legala din Cluj ?
        Este membru in Colegiul Medicilor ?
  • -23 (45 voturi)    
    Mda. (Miercuri, 10 aprilie 2013, 16:54)

    Marionette [utilizator]

    Inca un articol de denigrare a medicilor din presa romaneasca. De fapt politicienii hoti incearca sa arunce in carca medicilor sistemul de sanatate falimentar cu exemple de acest gen. Nu mi se pare motiv de stire nationala. O stire nationala ar fi ca s-au dat 6% la Sanatate.
    • +15 (33 voturi)    
      deci in concluzie (Miercuri, 10 aprilie 2013, 17:04)

      e.u. [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      esti de accord cu el, da? cum este denigrat acest medic? aveam un profesor de educatie civica si el spunea mereu, daca eu va fac porci sa nu va suparati ca va spun doar adevarul. Hai, pa, nesimtitule!
      • -5 (11 voturi)    
        Da, in concluzie sunt de acord cu el! (Joi, 11 aprilie 2013, 0:09)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

        Situatia este prezentata in context fare explicatii!
    • +28 (36 voturi)    
      Gindire cu oremeditare (Miercuri, 10 aprilie 2013, 17:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Deci daca politicienii "e" hoti si banditi, inseamna ca medicul de familie are dreptul sa jigneasca pacientul?!?

      Nu a denigrat nimeni medicii de familie in general, ci a acuzat pe individul ala din Cluj. Eu, spre exemplu, am o relatie mai mult decit civilizata cu medicul meu de familie, cum probabil se intimpla cu majoritatea asiguratilor.

      Dar asta nu inseamna ca atunci cind gasim o "uscatura" in padure trebuie s-o acoperim pe motiv ca denigram padurea. Ba mai mult, trebuie s-o indepartam, pentru ca padurea sa ramana curata.
      • +2 (26 voturi)    
        nu pot sa cred! (Miercuri, 10 aprilie 2013, 17:34)

        Irami [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Mi se pare incredibil! Este medicul meu de familie. Cu mine s-a purtat mereu excelent. Este un tip binevoitor si ori de cate ori am cerut trimitere sau retete compensate, legale, mi le-a oferita. Nu i-am dat niciodata nici lui, nici asistentei nimic, nici o atentie. Nu-mi pot explica decat prin faptul ca au umplut paharul cu ceva. Nu-i caut scuze, sunt doar extrem de surprinsa...
        • +11 (17 voturi)    
          Poate n-ati prea fost bolnava doamna... (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:02)

          abisala [utilizator] i-a raspuns lui Irami

          Nu inteleg de ce s-a suparat ca pacientul a vrut sa se mute la alt medic, daca oricum nu-l suporta...
        • -7 (21 voturi)    
          probabil asa este (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:10)

          Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Irami

          Si eu tind sa cred acelasi lucru, sigur a înghiţit destule de la respectivul pacient şi a simţit nevoia să se descarce. Ni se întâmplă tuturor, chiar şi celor mai calmi dintre noi, căci nesimţirea unora nu are limite.
          • +2 (2 voturi)    
            si daca pacientul ti-ar fi tata tie? (Joi, 11 aprilie 2013, 8:55)

            nellino [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

            ai privi cu aceeasi detasare si intelegere nevoia de descarcare a medicului?
            si i-ai fi zis tatalui tau: lasa tata, are in fond dreptate, poate ar trebui sa incepem sa ne gandim la ce imi lasi mostenire...

            "nesimtirea unora nu are limite"...
            Ba, tarane, ceea ce tu numesti nesimtire, in acest caz, este nevoia de viata!
        • +4 (6 voturi)    
          Well .. cu o floare nu se face primavara ... (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:27)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Irami

          Well .. cu o floare nu se face primavara ... iar vremea de anul acesta va confirma proverbul.

          Intelesul sau mai larg este clar dovedit de comportamentul d-lui medic. In ce priveste modul in care v-a tratat - well ... nu il aplica tuturor bolnavilor.

          Investigatia este necesara, iar in functie de rezultatele acestei - pacientii vor decide daca-l mai aleg ca medic.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
        • -3 (13 voturi)    
          In plus (Miercuri, 10 aprilie 2013, 19:56)

          anton.tanase [utilizator] i-a raspuns lui Irami

          Sunt convins ca multi pacienti chiar sunt nesimti. Si medicii, desi ar trebui sa fie mai rezervati, au si ei scaparile lor.
      • 0 (12 voturi)    
        - (Miercuri, 10 aprilie 2013, 19:53)

        anton.tanase [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        De acord cu tine, dar majoritatea nu au mintea la fel de limpede. Iar in ultima vreme prea se arunca cu pietre in medici, la modul general, din pacate.
  • +7 (13 voturi)    
    medic model (Miercuri, 10 aprilie 2013, 17:39)

    DEV [utilizator]

    Toti pacientii medicului model ar trebui sa se mute la un alt medic de familie. asta ar fi un exemplu bun pentru ceilalti medici 'nesimtiti' sa mai trateze in felul asta clientii.
  • +4 (14 voturi)    
    Monstrii in halate albe (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:11)

    CetateanLogat [utilizator]

    Asemenea "oameni" (fara compasiune pentru semeni ) nu ar trebui sa se faca medici. Ei sunt cei care vor lua spaga deoarece nu au facut medicina cu gandul de a ajuta oamenii cu probleme de sanatate.
    Colegiul medicilor ar trebui sa se autosesizeze.
  • 0 (16 voturi)    
    Si daca (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:14)

    Gustav666 [utilizator]

    ceeace spune medicul este real? In cazul acesta, "nesimtit" este putin spus.
    • +9 (13 voturi)    
      pentru Gustav139 (Miercuri, 10 aprilie 2013, 20:03)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Daca este real ? Se aplica Legea.Asa cum pacientul are dreptul de a-si alege medicul , asa si medicul, daca are motive intemeiate, are dreptul sa-i spuna unui pacient :
      -Nu mai esti pacientul meu. Te-am sters de pe lista. Mergi la C.A.S. sa-ti alegi un alt medic.
      In nici o situatie nu se poate accepta ca un medic sa trimita un astfel de s.m.s. !
  • -2 (18 voturi)    
    Acuzat, judecat si condamnat? (Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:26)

    Dani.El [utilizator]

    Eu am vazut aici faptele prezentate dintr-un singur punct de vedere. Dar oare ce a generat reactia medicului (intr-adevar, nu prea eleganta)? Motivul invocat de pacient si familia lui mi se pare fals.

    Am vazut un comentariu al unui pacient al doctorului in cauza. Inainte de a da cu pietre, Hotnews ar putea sa contacteze aleator vreo 10 pacienti de-ai respectivului doctor care sa-si expuna o parere despre acest, si la fel de indicat ar fi sa se afle cate ceva si despre respectivul pacient de pa la vecini ... S-ar putea sa avem si surprize!
  • +4 (12 voturi)    
    pacientul are cancer (Miercuri, 10 aprilie 2013, 20:27)

    jackalphonse [utilizator]

    nu stiu ce stare are cioneva care afla ca va muri in chinuri peste ptin timp. sa-i vorbesti infelulasta unui astfel de om mi se pare inuman. nu uitati ca acel medic de familie are un salariu dublu fata de un specialist si singura lui treaba este ca da trimiteri ingrosand randurile spitalelor. eu i-as face cadou un cancer doctorului ca sa vada si el cum este sa fii pe moarte
  • +10 (12 voturi)    
    Acelasi medic (Miercuri, 10 aprilie 2013, 21:27)

    sorin.sava [utilizator]

    Conform ziarului stiridecluj, acelasi medic a declarat apt un Barbat din punct de vedere Ginecologic pentru sustinerea examenului de permis auto.
    sursa: http://www.stiridecluj.ro/social/medicul-clujean-ionel-mircu-a-declarat-apt-un-barbat-din-punct-de-vedere-ginecologic-acum-a-jignit-un-pacient-cu-cancer

    Oare cate prostii ar mai trebui sa faca acest medic ? Colegiul Medicilor doarme in papuci sau este ocupat sa imparta spaga ?

    In caz ca nu stiti, oricarui medic din Romania i se ia cu forta o anumita suma din salariu, sub numele cotizatie Colegiul Medicilor, bani care intra in buzunarele dinozaurilor din Colegiu.
  • +6 (6 voturi)    
    Sa uitam (Joi, 11 aprilie 2013, 1:38)

    KostasP [utilizator]

    pt moment ca respectivul era medic. Deci tu bolnav de cancer recent operat de tumora la creier primesti un sms de la cineva care iti spune ca se bucura ca mai ai putin de trait si te face si nesimtit. Cum ati reactiona? Si acum sa adaugam ca respectivul era chiar medicul de familie. Cum vi se pare? Intrebarea se adreseaza nesimtitilor care iau apararea medicului pe site-ul asta.
    • +4 (4 voturi)    
      Pacat! (Joi, 11 aprilie 2013, 14:55)

      Bwana [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Este pacat ca nu constientizam forma grava de cancer de care sufera medicul respectiv,ca multi altii din pacate, si anume cancerul sistemului. Poate pentru noi este usor sa chibitzam pe marginea subiectului dar este impardonabil ca un medic, fie el frustrat de plecarea pacientului, de salariile de mizerie de atatea neimpliniri pe care meseria i le aduce, de greaua povara a costurilor pentru a-si mentine un nivel profesional ridicat...sa se comporte asa cu un om incercat de soarta.
      Sa ne fereasca Dumnezeu sa fim in situatia de a ne confrunta cu o maladie care sa ne arate ca nu ai bani sa te tratezi in strainatate...esti dus.
      Se pare ca la noi formularul E120 are E de la Euthanasie...nicidecum de la Europa...etc.
      Oricum ar fi privit cadrul medical problema...ca mi-e greu sa-l mai numesc medic...trebuia sa ia in considerare ca un om la limita, diagnosticat cu cancer...este greu sa-l tratezi cu placebo de la un punct in colo...si sa-i mai spui si nesimtit...este rusinos.
      Poate trebuie doar sa retinem acest nume...sa-l scriem pe pereti cu vopsea rosie...si astfel ferindu-ne de el sa-l ajutam sa-si gaseasca adevarata menire...mi-e si greu sa aleg o meserie fara sa para jignitor la adresa celor care o profeseaza.
  • +2 (2 voturi)    
    adica (Joi, 11 aprilie 2013, 3:24)

    gopo111 [utilizator]

    aia de ce se sesizeaza , ca tot degeaba ei doar ii apara pe doctori nu fac nici un fel de dreptate, sint niste gunoaie atit, unii au facut scoala si degeaba sint tot niste jeguri umane
  • +5 (5 voturi)    
    Stilul romanesc (Joi, 11 aprilie 2013, 10:23)

    vlad.pe [utilizator]

    1. Mda, stilul romanesc de bagat praful sub pres, daca acel doctor lucra in mediul privat ar fi fost concediat.

    Acest medic trebuie pedepsit exemplar, as dori o analiza hotnews, vreau sa stiu cat castiga luna acest medic, venitul sau este determinat de numarul de pacienti, unde este respectul pentru meserie si pacient ?

    2. Sunt dezamagit de Arafat, sa nu uite ca pentru el au iesit sute- mii de oameni in strada, s-a dat jos un guvern iar el acum spune ca acel doctor are un comportament anormal, Thank you Captain Obvious si ca acel doctor "poate fi sanctionat de Colegiul Medicilor" adica nu a spus nimic nou.

    3. As dori sa-i transmit lui Raed Arafat , secretar de stat in Ministerul Sanatatii, ca noi ne asteptam de la el la solutii nu la lamentari si sfaturi, vrem pedepse exemplare pentru smecherii din sectorul medical.
  • +2 (2 voturi)    
    unde e diferenta de abjectie? (Joi, 11 aprilie 2013, 11:47)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Cind statul roman are acelasi tip de atitudine (abjecta) fata de bolnavii de cancer si de alte boli cu potential letal, singura diferenta e ca nici macar nu se oboseste sa le trimita un SMS. Asa ca, sa ma ierte un secretar de stat poltron care a intervenit in direct la o televiziune privind aceasta situatie, nu-i deloc mai breaz decit medicul de la Cluj.
  • 0 (0 voturi)    
    FAMILIA, PORCUL SI CATELUL (Joi, 11 aprilie 2013, 15:27)

    firuierbii [utilizator]

    Citat:

    >> "[...] Joi si vineri vom discuta cu medicul respectiv si ii vom cere un punct de vedere, dar si cu rudele pacientului in cauza. [...]", a spus Bizo. <<

    Eu ce inteleg de aici? Ca cetateanul roman, odata ajuns pacient, isi pierde drepturile juridice in favoarea familiei?

    1. Confidentialitatea informatiei medicale. De cand are dreptul familia sa ma/te/il te inlocuiasca in discutia cu corpul medical?

    2. Unicul care il poate actiona in justitie pe medic este, cred eu, pacientul respectiv. Nici ma-sa, nici fi-su, nici sora-sa (sau cine o fi "familia" respectiva).

    De ce nu discuta Dl. Bizo cu pacientul respectiv direct? Treaba asta cu "familia" imi e tare suspecta.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru gabi2009 (Joi, 11 aprilie 2013, 20:01)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui firuierbii

      Nu e nimic suspect. Daca pacientul isi da acordul in scris ca toate datele privind starea sa de sanatate sa fie puse la dispozitia familiei nu e nici o problema. Nu se incalca in acest fel principiul confidealitatii
      • 0 (0 voturi)    
        DA, SIGUR (Joi, 11 aprilie 2013, 22:33)

        firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Si Presedintele Colegiului Medicilor Cluj, fara a fi discutat cu medicul sau cu pacientul, a ajuns in posesia acordului scris.

        Notati timpul viitor al citatului. Ciudat-ciudat...

        Eu cred ca este o problema de etica serioasa in Romania actuala, cum familiile isi asuma drepturile pacientilor, cu complicitatea corpului medical.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by