Guvernul va face public, vineri, anuntul de privatizare a CFR Marfa. Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit de cumparatorii interesati. Privatizarea companiei, care inregistreaza mari pierderi, este un angajament luat in fata creditorilor.

Documentul care stabilea strategia de privatizare a CFR Marfa a fost aprobat in sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, din 5 februarie, cu mentiunea expresa ca privatizarea sa se realizeze cu un investitor strategic, transmite Radio Romania Actualitati.

Ulterior, Executivul a aprobat strategia prin care se propune vanzarea unui pachet majoritar de actiuni de catre un investitor strategic, fie catre un consortiu din care sa faca parte investitori strategici si financiari.

Selectia se va realiza prin metode combinate cu criterii de precalificare a investitorilor, respectiv negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de o licitatie in plic, singurul criteriu de adjudecare fiind pretul oferit.

Contractul pentru serviciile de consultanta pentru privatizare, in valoare de doua milioane si jumatate de lei, a fost atribuit in martie de Ministerul Transporturilor unei asocieri conduse de compania Deloitte.

La finalul lunii februarie, ministrul transporturilor anunta noua conducere a CFR Marfa, alcatuita din economisti, ingineri si juristi si a carei menire era sa redreseze pe cat posibil activitatea companiei.

Romania s-a angajat, la ultima vizita a reprezentantilor FMI in tara, sa publice anuntul de privatizare pentru CFR Marfa pana la finele lunii trecute si sa semneze contractul de vanzare a pachetului majoritar de actiuni pana la mijlocul lui mai.

Compania feroviara de transport marfa nu a mai inregistrat profit din anul 2007, in perioada 2008 - 2012 pierderile ridicandu-se la aproximativ un miliard doua sute de milioane de lei.