Sistemul de comanda al taxiurilor la Aeroportul Henri Coanda va fi schimbat din nou si vor fi instalate terminale cu tocuh-screen si suport pentru mai multe limbi ce vor inlocui actualul sistem telefon-pix-bon-telefon-bariera, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Actualul sistem a fost introdus la inceputul acestui an si permite taxiurilor la comanda sa preia pasagerii de pe esplanada din fata terminalului sosiri, insa presupune o procedura extrem de complicata pentru orice pasager, iar pentru ne-vorbitorii de limba romana - o procedura aproape imposibil de inteles. Chiar si asa, reprezentantii aeroportului sustin ca in fiecare zi se fac peste 600 de comenzi zilnic prin acest sistem.

Taxiuri in BucurestiFoto: Agerpres

Sistemul de comanda a taxiurilor la Aeroportul International Henri Coanda a fost schimbat de la finele lunii ianuarie, ca urmare a problemelor si scandalurilor generate de taxiurile pirat din zona aeroportului, cum a fost cel al studentei japoneze ucise. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, anunta atunci ca numarul taxiurilor in asteptare la aeroport va fi limitat la trei autovehicule, iar taxiurile venite la comanda vor avea acces pe esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri doar dupa ce clientul va comunica numarul de identificare al taxiului transmis de catre dispecerat catre un operator ce va ridica bariera.

Sistemul, desi binevenit pentru ca permitea accesul taxiurilor de la toate firmele sa preia pasagerii la comanda chiar din fata terminalului sosiri, si-a aratat repede limitele.

Jurnalistul Luca Niculescu relata, in urma cu doua saptamani, ce probleme a intampinat in momentul cand incerca sa comande un taxiu la Aeroport.

Pornind de la aceasta experienta relatata si de la faptul ca noul sistem de comanda al taxiurilor pe aeroport e deja in functiune de ceva timp, HotNews.ro a solicitat Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) detalii despre implementarea sistemului si daca se ia in calcul o noua metoda, mai putin complicata, prin care pasagerii sa poata comanda taxiurile.

"In vederea optimizarii serviciului de taxi la comanda, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va introduce un sistem informatizat de apelare a taximetrelor autorizate, prin utilizarea unui soft dedicat multi-language si a unor terminale cu touch-screen. Acest sistem poate impune in continuare asistenta din partea angajatilor CNAB, insa numarul lor va fi va fi mult diminuat", au precizat reprezentantii CNAB pentru HotNews.ro.

"Timpul mediu de preluare a unei comenzi va fi de 40 de secunde"

Potrivit acestora, pasagerii vor putea "selecta limba in care fac comanda electronica", iar cei care nu cunosc o limba de ciculatie internationala vor putea apela compania de taxi dorita pentru ca sistemul va utliliza "o interfata grafica intuitiva, care sugereaza functiile aplicatiei prin simboluri".

"Conform rezultatelor simularilor interne, in noul sistem automatizat de taxi la comanda, timpul mediu de preluare a unei comenzi va fi aproximativ 40 secunde, mai putin decat in prezent, cand preluarea unei comenzi poate fi intarziata in special din cauza barierei lingvistice aparute de obicei intre pasagerii straini si dispeceratele taxi", au mai declarat reprezentantii CNAB pentru HotNews.ro.

Peste 600 de comenzi zilnic prin sistemul introdus la inceputul anului

Referitor la sistemul actual de comanda al taxiurilor - telefon, pix, bon, telefon, bariera - reprezentantii CNAB au precizat ca "a fost infiintat in urma sugestiilor si opiniilor transmise Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti de catre pasagerii aeroportului, ca urmare a consultarilor pe care reprezentantii CNAB le-au avut cu asociatiile profesionale ale taximetristilor, dar si in urma campaniilor de presa in acest sens".

"Acest sistem suplimenteaza serviciul de taxi existent, in vederea extinderii gamei de servicii oferite pasagerilor aeroportului. De la intrarea in functiune a noului sistem de taximetrie, numarul solicitarilor de taxi la comanda a crescut in mod constant, in prezent inregistrandu-se peste 600 de comenzi zilnic, ceea ce constituie un indiciu evident al succesului de care se bucura aceasta noua facilitate oferita de CNAB", se mai precizeaza in raspunsul transmis HotNews.ro.

Reprezentantii CNAB mai arata ca sistemul actual permite pasagerilor sa isi comande taxiul dorit, fara ca personalul aeroportului sa intervina in acest proces "decat pentru informarea pasagerilor si transmiterea informatiilor comunicate de acestia (nume companie taxi, indicativ) la punctul de acces. Alegerea companiei de taxi dorite revine integral pasagerilor, fara implicarea angajatilor CNAB".