Constructia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finantare asigurata din creditul Bancii Europene de Investitii si din fonduri guvernamentale, lucrarile nefiind oprite in acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, dupa intalnirea cu presedintele Bancii Europene de Investitii, Werner Hoyer, relateaza Mediafax.

Ponta a aratat ca, inaintea intalnirii cu presedintele B.E.I., a avut, impreuna cu ministrul Finantelor si ministrul pentru Buget, o discutie cu conducerea Metrorex si directorii celor doua companii care lucreaza la acest proiect, Astaldi si Max Bogel, si s-a putut convinge ca lucrarile continua.

"M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finantare pentru acest proiect va continua sa fie asigurat. In primul rand, avem in continuare inca 300 milioane de euro din creditul de la B.E.I., care urmeaza sa fie accesat intr-un calendar care sa se incadreze si in obligatiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a declarat premierul

Ponta a adaugat ca valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic.

B.E.I. a acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea si constructia acestei linii de metrou.

Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe linia 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar trebui puse in functiune in cursul anului 2015.