Ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a declarat vineri in cadrul unei dezbateri desfasurate la Palatul Parlamentului ca are in vedere diversificarea activitatilor educative destinate elevilor. "Am cateva surprize pentru ei [elevi- n.red.], dar una dintre surprize este aceea a diversificarii activitatilor educative. De ce sa nu facem teatru in scoli, de ce sa nu aducem filmele romanesti, ecranizari ale unor opere literare pe care profesorii de limba romana le solicita la clasa, de ce sa nu le avem in scoli?", a afirmat ministrul, citat de Agerpres.

Remus Pricopie la dezbaterea CNAFoto: Agerpres

"De ce sa nu facem mai mult sport, de ce sa nu avem discutii despre internet si educatie, despre Facebook si educatie, despre lucrurile bune si cele mai putin bune? De ce sa nu antrenam copiii nostri sa faca mai bine fata riscurilor? Aici as vrea sa salut un proiect mai vechi, dar care cred ca este de actualitate. Exista un manual realizat de niste organizatii: Educatia pentru risc. Acest manual sau acest tip de lectii trebuie sa fie reluate si cuprinse in scoli. Copiii trebuie sa inteleaga ca pe masura ce cresc au mult mai multe optiuni, dar au si mult mai multe riscuri - riscul de a fuma si de a consuma alcool, riscul de consum de droguri. In democratie restrictiile functioneaza. Democratia nu inseamna drepturi totale, ci inseamna responsabilitate, iar responsabilitatea inseamna restrictii. Noi toti trebuie sa avem si propriile restrictii pe care trebuie sa ni le impunem", a afirmat ministrul, scrie Agerpres.

Remus Pricopie s-a declarat nemultumit de lipsa cercetarilor care sa verifice daca politica publica este sau nu benefica. "Un alt lucru pe care eu cred ca nu il avem sunt cercetarile. Nu avem suficiente cercetari in spatiul romanesc pentru a realiza daca o politica publica este benefica sau nu. Nu avem suficiente cercetari sa vedem ce le lipseste copiilor", a spus ministrul Educatiei.

Potrivit oficialului, "inca de la sfarsitul anilor '80 s-a spus pe grupe de varsta ca primul agent de formare a copilului pana la varsta de sapte ani este familia, de la sapte ani pana la 11 ani agentul de formare este scoala, dupa 11 ani este spatiul media si incepand cu 17 ani agentul de formare al copilului este anturajul. Noi trebuie sa gandim atunci cand analizam formarea copiilor nostri ce masuri trebuie sa avem pe fiecare categorie de varsta".

Ministrul Educatiei Nationale a vorbit si despre necesitatea supravegherii copiilor. "Suntem constienti de rolul parintilor, copiii stau 4 - 6 ore la scoala in rest stau acasa, pe strada, la cluburi, cu prietenii. Trebuie sa urmarim tot acest traseu. Zona de protectie a copiilor are o dimensiune complexa, de la cea psihologica la cea legala. Toate aceste componente trebuie sa le acoperim", a afirmat Remus Pricopie.

Citeste si: