Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, a declarat, sambata, ca doreste ca Autostrada Comarnic - Brasov sa fie gata cel tarziu in octombrie 2015, adica in maximum doi ani de la momentul in care se da ordinul de incepere a lucrarilor, estimat pentru luna octombrie 2013, cel mai tarziu, potrivit Agerpres.

"Eu imi doresc ca cel putin Comarnic - Brasov sa se faca in maximum doi ani. Unii imi spun ca e greu, eu insist, sunt incapatanat. Vreau sa se faca in doi ani din momentul in care dam ordinul de incepere a constructiei", a afirmat Sova, la Antena 3.

Oficialul a adaugat ca este foarte greu de estimat cand se va termina procedura de licitatie si atribuire a contractului pentru executia autostrazii, insa a estimat ca cel mai tarziu in luna octombrie a acestui an va fi desemnat castigatorul si va fi dat ordinul de incepere a lucrarilor.

''Este foarte greu de estimat (cand se va finaliza procedura de licitatie si atribuire - n.r.), pentru ca in momentul in care ai desemnat comisia nici eu nici altcineva nu mai are putere sa se bage peste ceea ce face comisia, dar vom utiliza mijloacele legale prin intermediul Consiliului de Administratie sa solicitam politicos comisiei sa se grabeasca. Eu evaluez ca undeva in octombrie cel mai tarziu - cel putin asta este si dorinta premierului pe care a exprimat-o foarte clar, si trebuie sa ne tinem si de dorinta Guvernului exprimata prin vocea premierului - in octombrie cel mai tarziu sa avem desemnat castigatorul si sa dam ordinul de incepere a lucrarilor", a spus Dan Sova.

Acest proiect a fost aproape de a demara dupa ce Ministerul Transporturilor a semnat in 2010 un contract de executie, tot in concesiune, cu un consortiu condus de compania franceza Vinci. Autostrada Comarnic - Brasov ar fi trebuit sa se realizeze in concesiune de consortiul Vinci - Aktor, insa, fie din cauza lipsei banilor pe care consortiul trebuia sa ii obtina de la banci, fie din cauza unor probleme tehnice, contractul nu a mai fost incheiat.

Vinci - Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic - Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, in schimbul unei taxe pe care utilizatorii urmau sa o plateasca incepand din al cincilea an al concesiunii.

Incepand din al cincilea an al concesiunii, pe o perioada de 26 de ani, statul roman urma sa realizeze plati de disponibilitate catre concesionar, in valoare de 180 milioane de euro pe an, ceea ce ducea la o valoare de 4,7 miliarde euro.