Cum ar arata sistemul de invatamant daca profesorii ar fi cei care l-ar organiza / Pilele asigura succesul in viata, ar trebui reintroduse uniformele si examenul de admitere la liceu - Studiu SNSPA

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 5 februarie 2013, 15:23 Actualitate | Esenţial


Plagiatul la profesori
Foto: academos.ro
Profesorii din invatamantul preuniversitar sunt inclinati catre sustinerea unui stat mai puternic, care sa se implice mai mult in bunastarea fiecaruia, in detrimentul individului. Concluzia apartine unui studiu realizat de SNSPA, potrivit caruia peste 50% dintre profesorii din preuniversitar chestionati sunt de acord ca "Guvernul sa ii impoziteze mai mult pe cei bogatii si sa ii subventioneze pe cei saraci". Spre deosebire, profesorii universitari sustin ca fiecare individ ar trebui sa isi asume mai multa responsabilitate pentru propria bunastare.
  • Vezi in articol cum privesc profesorii universitari si preuniversitari problematica Religiei
  • 39% dintre profesorii universitari chestionati considera raspandita "problema plagiatului in invatamantul superior romanesc in randul profesorilor"
  • 38% dintre profesorii universitari chestionati sustin ca "degeaba termini o facultate daca nu ai relatii"
  • Care este parerea profesorilor universitari cu privire la modificarile operate de Ecaterina Andronescu la Legea Educatiei
Rezultatele fac parte dintr-o cercetare realizata in luna ianuarie 2013 in cadrul unui proiect derulat de Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA) si finantat prin Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Cercetarea pe sistemul universitar a fost realizata pe un esantion national de profesori universitari, 89% din invatamantul de stat si 8% din invatamantul privat. 28% dintre respondenti sunt profesori doctori, 27% sunt conferentiari doctori, 27% sunt lectori doctori, 12% asistenti doctori si 6% doctoranzi. Descarca de aici studiile integrale

I. Sistemul universitar

Relatiile, pilele si sansele de angajare dupa terminarea facultatii

- 38% dintre cadrele didactice universitare chestionate sustin ca "degeaba termini o facultate daca nu ai relatii" si, in acelasi timp, 36% apreciaza ca "pentru a reusi in viata trebuie sa termini o facultate".
- pe de alta parte, 46% dintre respondenti sunt de parere ca "in Romania sunt prea multi studenti".

La intrebarea "Care dintre categoriile de studenti de mai jos reusesc cel mai bine in viata in Romania de azi (raspuns multiplu)?", 45% au raspuns - Cei care au initiativa, 39% - Cei cu multe relatii si pile" si 36% - Cei care sunt indrazneti. Raspunsul "Cei care muncesc din greu" ocupa doar locul 4 in ierarhie, "Cei cu multa carte" ocupa locul 5, iar raspunsul "Cei cinstiti" ocupa locul 9 in ierarhie, penultimul, inainte de raspunsul: "Cei care stiu sa fure".



Admiterea la facultate

52% dintre cadrele didactice universitare care au luat parte la studiu considera in mare si foarte mare masura ca in facultatea lor o problema este "modalitatea prea usoara de admitere", 57% au raspuns ca o problema o reprezinta "posibilitatile de cercetare limitate", iar "modul de acordare a posturilor universitare" este considerata o problema prezenta in facultatea lor de 39% dintre respondenti.

La intrebarea privind "Modalitatea de admitere la facultatea dvs.", raspunsurile au fost:
  • 55% - Dosar
  • 40% - Examen de admitere
  • 5% - Alta
Problema plagiatului la elevi si profesori

La intrebarea "Cat de raspandita considerati ca este problema plagiatului in invatamantul superior romanesc in randul studentilor?", cadrele didactice universitare chestionate au raspuns astfel:
  • 69%: in mare si foarte mare masura
  • 9%: in mica si foarte mica masura
  • 20%: nici in mica, nici in mare masura
  • 2%: nu stiu/nu raspund



La intrebarea "Cat de raspandita considerati ca este problema plagiatului in invatamantul superior romanesc in randul profesorilor?", cadrele didactice universitare participante la studiu au raspuns:
  • 39%: in mare si foarte mare masura
  • 23%: in mica si foarte mica masura
  • 36%: nici in mica, nici in mare masura



La intrebarea "In ultimul an, universitatea in care lucrati s-a confruntat cu problema plagiatului?", 48% au raspuns afirmativ "in randul studentilor de la licenta", 32% - in randul studentilor de la masterat, 27% - in randul profesorilor si 22% - in randul doctoranzilor.

Care este parerea cadrelor didactice universitare cu privire la modificarile operate de Ecaterina Andronescu la Legea Educatiei

Un "capitol" separat este destinat modificarilor operate la Legea Educatiei Nationale de catre Ecaterina Andronescu in ultimele sale zile de mandat, in decembrie 2012, prin Ordonanta de urgenta 92/2012.

Amintim ca pe 18 decembrie Guvernul Ponta a scos din Legea Educatiei Nationale incompatibilitatile care privesc rectorii-parlamentari. Executivul a adoptat atunci ordonanta de urgenta care prevede ca profesorii universitari pot de acum inainte sa fie rectori si dupa pensionare, rectorii pot fi si parlamentari sau pot avea functii de conducere in partide politice, profesorii universitari pot sa conduca la doctorat cati studenti-doctoranzi aproba senatul universitar, Atestatul de Abilitare nu mai este o conditie pentru ocuparea functiei de profesor universitar.
  • 43% sunt de acord in mare si foarte mare masura cu "Disparitia Atestatului de Abilitare dintre conditiile pentru ocuparea functiei de profesor universitar". 25% sunt de acord in mica si foarte mica masura, in timp ce 29% nu sunt de acord cu aceasta masura "Deloc".
  • 41% sunt de acord in mare si foarte mare masura cu "Asigurarea de conditii relaxate pentru profesorii universitari care au peste 65 de ani astfel incat sa poata conduce studenti-doctoranzi". 31% sunt de acord in mica si foarte mica masura, in timp ce 25% nu sunt de acord "Deloc. 
  • 20% sunt de acord in mare si foarte mare masura cu faptul ca "Profesorii universitari vor putea coordona oricati studenti-doctoranzi aproba senatul universitar, fiind eliminata restrictia de 8 studenti/profesor". 26% sunt de acord in mica si foarte mica masura, in timp ce 51% nu sunt de acord "Deloc". 
  • 74% nu sunt de acord "Deloc" cu faptul ca "Cei care sunt in conducerea unui partid politic vor putea ocupa si functia de rector"
  • 54% nu sunt de acord "Deloc" cu faptul ca "Profesorii universitari vor putea sa ocupe functii de conducere in toate universitatile, fie de stat, particulare sau confesionale, chiar daca au ajuns la varsta pensionarii"
  • 67% nu sunt de acord "Deloc" cu introducerea modificarii potrivit careia "Cei care ocupa o functie de conducere sau de demnitate publica vor putea sa fie in paralel si rectori".
In ce priveste dificultatea cu care se obtin anumite certificari academice in sistemul educational romanesc, 63% dintre cadrele didactice universitare chestionate sunt de parere ca Gradul de lector se obtine Usor si foarte usor, 60% ca Doctoratul se obtine Usor si foarte usor; la polul opus se afla Gradul didactic de conferentiar care se obtine Greu si foarte greu - sustin 73% dintre chestionati, precum si Gradul didactic de profesor care se obine Greu si foarte greu - sustin 82% dintre profesorii universitari chestionati.

Referitor la veniturile totale nete obtinute luna trecuta de cadrele didactice universitare chestionate (incluzand salarii, pensii, dividende, chirii, etc), 18% nu au raspuns, 19% au obtinut venituri intre 2.001 si 3.000 de lei, 16% intre 1.201 si 2.000 de lei, 15% intre 3.001 si 4.000 lei si 6% peste 8.000 de lei.

Religia si societatea

19% dintre cadrele didactice universitare chestionate sunt de acord ca "Politicienii care nu cred in Dumnezeu nu ar trebui sa ocupe functii publice". 36% sunt de parere ca "Ar fi mai bine pentru Romania daca functiile publice ar fi ocupate mai ales de oameni credinciosi", in timp ce 80% considera ca "Preotii nu ar trebui sa influenteze modul in care voteaza oamenii".



16% considera Religia "Foarte importanta" in viata lor, in timp ce 11% o considera "Deloc importanta. Pe o scala de la 1 la 10 (in care 1 este Deloc importanta si 10 este Foarte importanta), media raspunsurilor la intrebarea "Cat de importanta este religia in viata dvs,?" este 6,1.

Stat puternic vs. Proprietate privata

12% considera ca "Diferentele intre venituri ar trebui sa fie mai mari pentru a incuraja efortul individual", in timp ce 3% sunt de parere ca "Diferentele intre veniturile oamenilor ar trebui sa fie mai mici". 18% sustin ca "Proprietatea privata ar trebui sa se extinda si sa se dezvolte", in timp ce 3% sunt de parere ca "Proprietatea de stat ar trebui sa se extinda si sa se dezvolte".   

12% sunt de acord ca "Fiecare individ ar trebui sa isi asume mai multa responsabilitate pentru propria bunastare". La polul opus, 5% cred ca "Statul ar trebui sa isi asume mai multa responsabilitate pentru bunastarea fiecaruia".

Dintre cadrele didactice universitare participante la studiu, 59% nu sunt de acord ca universitatile ar trebui sa se finanteze preponderent din surse proprii, iar 57% nu considera ca studentul ar trebui sa isi finanteze singur studiile universitare.

Doar 17% dintre cadrele didactice universitare chestionate au raspuns afirmativ la intrebarea: "Ati primit bani din partea unor fundatii pentru derularea unui proiect educational?" (in 2012).

Alte concluzii ale studiului

84% sunt de acord ca sistemul universitar ar trebui sa vizeze performanta chiar cu riscul reducerii numarului de studenti, iar 74% sunt de parere ca invatamantul superior ar trebui sa se concentreze mai mult pe cerintele pietei.

La intrebarea "In ce masura vi se pare necesara implementarea unui sistem de calificative care sa ierarhizeze institutiile de invatamant superior in Romania?", cadrele didactice universitare chestionate au raspuns:
  • 72%: in mare si foarte mare masura
  • 11%: in mica si foarte mica masura
  • 14%: nici in mica, nici in mare masura
  • 2%: nu stiu/nu raspund
Evolutia nivelului de pregatire al absolventilor de liceu in ultimii 10 ani este apreciata drept "negativa" de 82% dintre participantii la studiu. Evolutia nivelului de pregatire al absolventilor de invatamant superior in ultimii 10 ani este apreciata drept "negativa" de 38% dintre cei chestionati, "nici negativa, nici pozitiva" de 46%, "pozitiva" de 11% si 4% "nu stiu/nu raspund".

In ce priveste performantele sistemului public de invatamant, 41% dintre cadrele didactice universitare chestionate au raspuns ca evolutia acestora  in ultimii 10 ani este "negativa", 41% sunt de parere ca evolutia este "nici negativa, nici pozitiva", 14% o considera "pozitiva" si 3% "nu stiu/nu raspund".
  • 22% dintre cadrele didactice universitare chestionate considera ca "studiile de master sunt inutile", in timp ce 75% sunt de acord cu aceasta afirmatie in mica si foarte mica masura.  
  • 27% sunt de parere ca "majoritatea absolventilor de liceu ar trebui sa urmeze o facultate", iar 71% sunt de acord cu aceasta afirmatie in mica si foarte mica masura.

Metodologie
Cercetarea a fost realizata pe un esantion national de profesori universitari, 89% din invatamantul de stat si 8% din invatamantul privat. 28% dintre respondenti sunt profesori doctori, 27% sunt conferentiari doctori, 27% sunt lectori doctori, 12% asistenti doctori si 6% doctoranzi. Datele au fost culese in perioada 11-21 ianuarie, prin intermediul unor chestionare autoaplicate accesibile prin intermediul unei platforme on-line. Volumul esantionului a fost de 1.121 de profesori din mediul universitar, marja de eroare fiind de +/- 3%.

II. Sistemul preuniversitar
 
Nivelul de salarizare a avut o evolutie negativa in ultimii 10 ani considera 77% dintre respondenti, aceeasi evolutie a avut-o si finantarea invatamantului preuniversitar considera 75%, dar si interesul elevilor fata de scoala - 66%. Si implicarea parintilor in procesul educational a avut o evolutie negativa in ultimii 10 ani sustin 63% dintre profesorii din preuniversitar chestionati, iar 57% considera ca o tendinta asemanatoare a cunoscut si calitatea invatamantului secundar profesional si de ucenici.

81% dintre profesorii preuniversitari intrebati au raspuns ca cea mai buna metoda de admitere la liceu este Examenul de admitere.

In ce priveste alegerea conducerii scolilor si liceelor, profesorii chestionati au raspuns ca cei care ar trebui sa aiba un cuvant de spus in aceste alegeri sunt cadrele didactice, apoi autoritatile locale, Ministerul Educatiei si pe ultimul loc Comitetele de parinti. 

Printre problemele cu care se confrunta cei mai multi profesori in scolile in care predau se afla "Dotarea precara a salilor si laboratoarelor", urmata de "Rezultate slabe la invatatura ale elevilor" si "Atitudinea necuviincioasa a elevilor fata de profesori". 

61% dintre profesorii preuniversitari care au participat la studiu au raspuns ca sunt in "Dezacord total" cu masura "Clasa a IX-a ar trebui sa fie organizata de catre scolile generale" si 44% sunt in "Dezacord total" cu masura "Clasa pregatitoare ar trebui sa fie organizata de catre scolile generale".

Finantarea scolilor

50% sunt de acord (partial si total) ca "Statul ar trebui sa promoveze concurenta intre scoli oferind finantari diferentiate" si 77% sunt de parere ca "Institutiile de invatamant preuniversitar ar trebui sa gaseasca si surse alternative de finantare". La intrebarea "In ce masura vi se pare oportuna implementarea unui sistem de calificative care sa ierarhizeze institutiile de invatamant preuniversitar din Romania?", 47% au raspuns in mare si foarte mare masura.  

Stat puternic vs. Proprietate privata

23% considera ca "Proprietatea de stat ar trebui sa se extinda si sa se dezvolte", in timp ce 11% sunt de parere ca Proprietatea privata ar trebui sa se extinda si sa se dezvolte. De asemenea, 18% sunt de parere ca Statul ar trebui sa isi asume mai multa responsabilitate pentru bunastarea fiecaruia, in timp ce 14% cred ca Fiecare individ ar trebui sa isi asume mai multa responsabilitate pentru propria bunastare.



Disciplina Religie

La intrebarea "Sunteti de acord cu modalitatea actuala de organizare a invatamantului pentru disciplina Religie?", 73% au raspuns "Da" si 27% au raspuns "Nu". 

Dintre cei care au raspuns "Nu", 46% au sustinut ca Religia ar trebui sa fie "Disciplina optionala sub forma istoriei religiilor", 20% - "Disciplina obligatorie", 15% - Disciplina obligatorie sub forma istoriei religiilor, iar 14% - "Nu ar trebui predata deloc". 

Programa scolara



Uniformele scolare: 71% dintre profesorii chestionati au raspuns ca uniformele scolare "ar trebui sa fie purtate la toate ciclurile primar, gimnazial si liceal". 15% sustin ca ar trebui purtate doar la primar si gimnazial, in timp ce 8% sustin ca elevii nu ar trebui sa poarte uniforme scolare.

50% dintre profesorii participanti la studiu au auzit "des si foarte des" de cazuri de "elevi care sa fumeze in scoala", 28% - de Elevi care sa fie amenintati, loviti de alti elevi si 18% - de Elevi care sa abandoneze scoala.

Ce elevi reusesc cel mai bine in viata:
  • 48%: Cei cu multa carte
  • 32%: Cei cu multe relatii si pile
  • 26%: Cei care sunt indrazneti
  • 22%: Cei care au initiativa
  • 17%: Cei care muncesc din greu
  • 13%: Cei cinstiti
Care sunt cele mai importante lucruri pe care elevii ar trebui sa le invete la scoala pentru a avea succes pe piata muncii?
  • 49%: Sa cunoasca mai multe limbi straine
  • 34%: Sa isi insuseasca informatiile, cunostintele din manuale
  • 32%: Sa fie muncitori
  • 25%: Sa aiba initiativa
  • 15%: Sa utilizeze calculatorul
  • 13%: Sa lucreze in echipa
  • 7%: Sa isi asume riscuri
  • 4%: Sa fie politicosi
  • 4%: Sa respecte ordinele superiorilor, sefilor
  • 2%: Sa fie credinciosi
(Procente cumulate)

Meditatiile si scoala

Scoala Dvs. poate pregati un elev sa fie admis la liceu / facultate fara meditatii particulare:
  • 29%: In foarte mare masura
  • 52%: In mare masura
  • 15%: In mica masura
  • 3%: In foarte mica masura
Dvs. oferiti meditatii particulare elevilor?:
  • 76%: Nu
  • 22%: Da
  • 2%: Nu raspund
Religia si societatea
  • 27% sunt in Dezacord cu afirmatia: "Preotii nu ar trebui sa influenteze modul in care voteaza oamenii"
  • 50% sunt De Acord ca "Ar fi mai bine pentru Romania daca functiile publice ar fi ocupate mai ales de oameni credinciosi"
  • 31% sunt De Acord ca "Politicienii care nu cred in Dumnezeu nu ar trebui sa ocupe functii publice"
26% dintre profesorii preuniversitari care au participat la studiu considera Religia "Foarte importanta" in viata lor, la polul opus doar 1% considerand Religia "Deloc importanta". Pe o scala de la 1 la 10 (unde 1 inseamna deloc importanta si 10 foarte importanta) media raspunsurilor la intrebarea "Cat de importanta este religia in viata dvs.?" este 7,4.



La intrebarea "Ar fi bine ca Guvernul sa ii impoziteze mai mult pe cei bogatii si sa ii subventioneze pe cei saraci?" - 44% sunt de "Acord total" si 29% - "Mai degraba de acord".

In ce priveste dificultatea cu care se obtin anumite grade didactice in sistemul educational romanesc, 67% dintre profesorii preuniversitari chestionati considera ca Doctoratul se obtine Greu si foarte greu (spre comparatie, profesorii universitari considera, in proportie de 60%, ca Doctoratul se obtine Usor si foarte usor). Peste 50% dintre profesorii preuniversitari participanti la studiu considera ca Gradul I, Gradul II si Definitivatul se obtin Greu si foarte greu. In ce priveste Titularizarea, 71% sunt de parere ca se obtine de asemenea Greu si foarte greu.

La intrebarea "Aveti de gand sa va schimbati locul de munca in viitorul apropiat?", 86% dintre profesorii preuniversitari chestionati au raspuns "Nu". Doar 8% au raspuns afirmativ, 65% dintre acestia fiind nemultumiti de venituri, 10% din dorinta de a se reprofila, 6% din cauza degradarii sistemului de invatamant si 3% pentru ca nu au ocupat postul de titular.
 
14% dintre profesorii preuniversitari chestionati Nu pot utiliza un calculator, desi 90% dintre participantii la studiu au si calculator si acces la internet la locul de munca.

Cauzele promovabilitatii scazute din ultimii 3 ani la Bacalaureat:
  • 85%: nivelul scazut al pregatirii elevilor
  • 23%: inasprirea masurilor de supraveghere
  • 16%: schimbarea structurii examenului de bacalaureat la nivelul disciplinelor de examen
  • 15%: cresterea gradului de dificultate al subiectelor
  • 5%: incapacitatea profesorilor de a se adapta schimbarilor privind examenul de bacalaureat
  • 3%: dezinteresul elevilor si parintilor fata de scoala
  • 4%: Altele
  • 7%: Nu stiu/Nu raspund
(Procentele au fost cumulate)

Metodologie
Cercetarea a fost realizata pe un esantion national de profesori preuniversitari, 17% din invatamant primar, 46% din invatamant gimnazial si 37% din invatamant liceal. In esantion au fost inclusi 86% profesori titulari si 14% profesori suplinitori. In ceea ce priveste structura esantionului in functie gradul didactic, respondentii prezinta urmatoarea distributie: 18% - Definitivat, 19% - Gradul II, 52% - Gradul I, 10% - fara grad didactic. Volumul esantionului a fost de 820 de respondenti, marja de eroare fiind de +/- 3.5%. Datele au fost culese in perioada 15-18 ianuarie, prin metoda CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing).

















10153 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Cadre didactice universitare (Marţi, 5 februarie 2013, 15:44)

    Supastar [utilizator]

    Pe tot cuprinsul articolului se cultiva confuzia dintre "profesori universitari" si "cadre didactice universitare".
    Doar 28% dintre cei chestionati sunt profesori universitari.

    Daca s-ar face o analiza statistica pe subgrupuri (profesori, conferentiari, etc.) cred ca s-ar constata diferente importante.
    • 0 (22 voturi)    
      Toti o apa si-un pamant!!! (Marţi, 5 februarie 2013, 16:20)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Supastar

      Daca astea sunt vederile profesorilor care ne calauzesc copii catre o societate prospera, mai bine ne lipsim de ei, sa-i dam pe toti afara caci sunt niste comunisti iremediabili, niste asistati spagari care refuza sa-si faca meseria cum trebuie.
      Meditatii, atentii, pupincurism, asta sunt profesorii Romaniei, o tagma de joasa speta, cu mana intinsa, cu doar cateva ore pe zi de munca dar cu doleante nenumarate. In loc sa reduca programa imbecila de tip bolsevic pe care o au copii nostri si sa-i invete lucruri practice, ei ne siluiesc copii pentru meditatii si spaga.
      Va mai mirati ca suntem ultimii din Europa si in curand, cu ajutorul guvernarii USL votat de majoritatea acestor bugetari de nimic din educatie, o alta Grecie!!!
  • -3 (13 voturi)    
    elocvent (Marţi, 5 februarie 2013, 16:09)

    andimi [utilizator]

    un sondaj foarte elocvent, ce arata ca daca ar fi lasati adevaratii profesori, si nu politicienii, sa faca reforma in educatie, ar iesi ceva. Insa nu e asa, astfel ca avem in fiecare an cite o "reforma", ce a dus invatamintul romanesc la coada Europei.
    • +3 (13 voturi)    
      Cred ca ai inteles gresit! (Marţi, 5 februarie 2013, 16:22)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Daca te iei dupa ei, va fi mai rau ca in Belarus!!!
      • +7 (11 voturi)    
        ba nu (Marţi, 5 februarie 2013, 17:28)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        eu unul sunt de acord cu admitere la intrarea la liceu/facultate, ce e rau sa se faca o astfel de selectie (caci dosarul vedem unde ne-a dus)?
        • 0 (0 voturi)    
          andimi, ai inteles gresit (Miercuri, 6 februarie 2013, 11:55)

          Ponta [utilizator] i-a raspuns lui andimi

          daca inveti si treci un examen de bacalaureat, care daca-mi dai voie fara a invata ajungem la promovabilitate 28-30%, atunci in functie de nota obtinuta numai la aceste probe nu cred ca este vreo problema pentru inscrierea la facultate.
          Daca in scoli se va pune accentul pe a face carte (o parte dintre profesori sun chiar buni), iar profesorul sa aiba dreptul de a elimina din clasa elementele negative (nu in functie de culoarea pielii / stare sociala / cadouri etc), directorul respectivei unitati sa poata decide daca exmatriculeaza petardele care mai mult fac orice altceva decat scoala, iar interventiile vreunui parvenit de joasa speta urmare actiunilor scolii vis a vis de progenitura sa nu aiba efect, atunci vorbim de evolutie in invatamant.
          Revenind la examene, nu cred ca un examen de admitere pentru Liceu sau Universitate poate face diferenta. Adevarata diferenta va fi facuta de monitorizarea nivelului de cunostiinte in timpul fiecarui an de studiu, urmat de un calificativ (nota) la finalul fiecarui an. Daca intelegem ca asta este drumul de urmat ne va creste nivelul de pregatire al elevilor.
          Liceul dureaza 4(patru) ani si la terminare primesti o nota de la 1-la 10. Daca tu imi spui ca un elev de medie 5 pe parcursul liceului poate trece Bacul cu mai mult de 5.5 - 6 (sase cu noroc) fara copiere intr-un regim de maxima severitate atunci acel sau acei elevi nu vor mai putea incurca un altul /altii cu medie la Bac peste 8 (opt) in ceea ce priveste Universitatea.
          Asta este realitatea pe care trebuie sa o privim "direct in ochi" fara a ne automenaja vis a vis de proprii copii, facandu-i sa inteleaga ce responsabilitate le revine in viitor.
          Este un proverb foarte vechi de care trebuie sa tinem seama - "CE SE NASTE DIN PISICA SOARECI MANANCA sau ASCHIA NU SARE DEPARTE DE TRUNCHI".
          In incheiere, daca suntem responsabili ca parinti si copii nostri vor deveni responsabili la randul lor. (din nefericire pentru limita nr de caractere ce se pot folosi ma opresc aici).
    • 0 (6 voturi)    
      ALMA MATER a propus un proiect! (Marţi, 5 februarie 2013, 17:14)

      Supravietiutorul [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Este necesară o schimbare fundamentală a viziunii asupra educației naționale.
      Trebuie să clădim această nouă viziune pe concepția şi convingerea că educația este factorul principal al dezvoltării.
      În această perspectivă, Federația "Alma Mater" propune un Acord Social al Educației - o viziune programatică, potrivit căreia, prin referendum asigurăm independenţa educaţiei și cercetării de politic. Prin acest acord am putea stabili principii, reguli, funcţionalităţi şi niveluri de finanţare, care să nu mai poată fi schimbate la fiecare nouă guvernare.
      În vederea asigurării funcţionării normale a domeniului educaţiei, ne trebuie 6% din PIB, pentru realizarea reformei educaţiei ne-ar mai trebui încă 2 % din PIB, iar pentru cercetare ar fi necesar încă 2% din PIB. Poate părea mult, dar, dacă ne gândim că ani la rând am fost finanţaţi cu ce a rămas de la alţii (anul acesta primim sub 3% din PIB), cred că a venit timpul să ne gândim şi la viitorul copiilor noştri, că la al nostru…
      • +4 (4 voturi)    
        bani (Marţi, 5 februarie 2013, 17:29)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui Supravietiutorul

        normal ca trebuie bani, insa politicienii lui peste vor reforma, dar fara bani!
      • 0 (0 voturi)    
        trebuie o schimbare de perceptie (Miercuri, 6 februarie 2013, 10:15)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui Supravietiutorul

        asupra educatiei. e important ce muncesti, asa ca e important ce inveti.

        ma tem ca trebuie sa devenim toti niste autodidacti, indiferent de varsta. cei care au inteles asta, au invatat ce le trebuie pentru a devenii competitivi in piata muncii.

        scoala ... e un fenomen care trebuie sa se reinventeze sau sa moara pentru ca scoala de azi e complet rupta de piata muncii, in cel mai stalinist mod. profesorii deasemenea sunt rupti realitate, pentru ca nu primesc feedback-ul suficient pentru munca lor, care ar trebui sa vina tot din piata muncii, pe care ei o neaga...

        asa ca dansii nu prea isi pot evalua eficienta muncii. oricum acest termen de eficienta este ocolit de catre sistemul de stat, unde se promoveaza mai degraba prin vechime si prin apartenenta politica.

        asa ca formeaza niste absolventi care la randul lor nu inteleg piata si fac doar o vaga legatura intre cunostintele lor si nevoile pietei, ajungand in final neadaptati care emit false standarde dupa care "societatea" ar trebui sa ii aprecieze pe ei si in final sa ii remunereze in virtutea diplomelor obtinute in diverse moduri...

        pe de alta parte, daca munca profesorilor ar valora mai mult in ochii parintilor, fiti siguri ca s-ar crea mecanisme prin care bani suplimentari sa se transfere de la parinte la profesor. fie ca e vorba de meditatii, fie ca e vorba de scoli particulare, fie ca e vorba de "atentii", ca la doctori. din pacate realitatea e crunta : parintii nu se preocupa suficient crezand ca nu e problema lor si ca "educatia se face de catre stat", gratuit. daca ceva iese prost, au pe cine da vina desi va fi prea tarziu.

        daca un candidat ar propune taxe mai mari pentru invatamant, nu ar fi votat de mase.

        si chiar daca ar fi, tot degeaba, atat cat timp exista schizofrenia deciziilor "politice", banii se duc in 2 directii mari si late:
        1. contracte cu clientela politica.
        2. mici lucrari facute de mantuiala care sa arate in preajma alegerilor ca s-a facut ceva si sa aduca niste voturi la alegeri
  • +7 (13 voturi)    
    o parere de peste Ocean (Marţi, 5 februarie 2013, 16:09)

    epaminonda [utilizator]

    “I want to put on the table, not why 85% of the members of the National Academy of Sciences reject God, I want to know why 15% of the National Academy don’t.”
    ― Neil deGrasse Tyson
    • +11 (11 voturi)    
      Nu neaparat religia. (Marţi, 5 februarie 2013, 16:54)

      urfe [utilizator] i-a raspuns lui epaminonda

      Religia nu e o problema, atat timp cat seminarele, discutiile si cercetarea raman pe tema si obiective.

      Religia e o alegere personala si prea putin relevanta in invatamantul prin care am trecut eu. Dincolo de povestea contreversata a orelor de religie, nu mi s-a intamplat niciodata ca un profesor sa divagheze de la curicula intr-o retorica crestina.

      Ce mi s-a intamplat, insa, a fost sa prind nostalgia comunista, diverite variatii pe idei xenofobe, homofobe sau tehnologice (comunism - bun, chinezi - rai, tigani - hoti, homosexualitate - sfarsitul lumii, Java vs C++ samd).

      Sper ca e clar, pana la urma, ce vreau sa spun - trebuie sa cerem, in primul rand, un anumit nivel de profesionalism. Convingerile patimase pot varia (religie, fertilizare in vitro, cainii maidanezi), dar intr-un final au aceleasi efecte: distrug lectia, produc intarzieri, introduc subiectivism.

      Ah, si dincolo de Tyson exista somitati ca Freeman, Ertl, Phillips sau Knuth, de exemplu, care s-au comportat mereu impecabil si nu au ridicat niciodata problema convingerilor personale. Desi cei pe care i-am enumerat sunt toti crestini.
  • +1 (7 voturi)    
    Plagiatul absolventilor. (Marţi, 5 februarie 2013, 16:52)

    Supravietiutorul [utilizator]

    Eu unul as generaliza, pornind de la vasta experienta pe care o am si anume: 98 % din tezele de licenta reprezinta plagiat.
    Ce se intampla, dupa absolvire, urmeaza inevitabil modelul invatat al plagiatului.
    Astfel, absolventii devin profesori, cercetatori, medici, functionari publici, manageri, membri ai Parlamentului Romaniei sau al UE, ajung Prim Ministri sau chiar Presedinti de Stat.
    P.S. De la furtul de proprietate intelectuala la furtul din bugetul public, la coruptie si spalare de bani nu este decat un pas.
    • +4 (8 voturi)    
      Absolventi (Marţi, 5 februarie 2013, 17:08)

      urfe [utilizator] i-a raspuns lui Supravietiutorul

      Un plagiat academic nu inseamna neaparat si intentia de a comite un fals. Iti garantez ca multi pur si simplu nu stiu sa citeze alte lucrari corect, si cred ca trecerea surssei la sfarsitul lucrarii ajunge.

      Mai exista apoi ideea gresita ca poti copia o portiune de text atat timp cat adaugi sursa.

      Apoi, Wikipedia si alte resurse online nu sunt considerate surse valide. In mod normal, citezi numai carti de profil sau lucrari publicate la diferite conferinte, deoarece au fost intai citite si validate de catre un comitet compus din oameni de profil, cu experienta.

      Si nu se termina aici - diferite domenii folosesc moduri diferite de a cita (nu garantez ca in Romania exista aceleasi norme). In informatica, de exemplu - direct in text, dupa idee. Nu citam niciodata folosind note de subsol. In stiintele umaniste este insa permis.

      Nu spun ca multi nu comit intentionat un fals - dar nu sunt deloc procentele pe care le dai tu. Din pacate, ar trebui un curs obligatoriu de pregatire (asa cum alte facultati fac in strainatate), al caror simplu rost este de a pregati elevii pentru scrierea lucrarii de bachelor, cu tot ce tine de ea: sursa validate, modul de a cita, structura, formularea ideilor samd.
  • +6 (6 voturi)    
    Sint foarte putini (Marţi, 5 februarie 2013, 17:59)

    Kappa [utilizator]

    profesori tineri de buna calitate in invatamintul preuniversitar pentru ca acolo merg doar cei cu cele mai slabe rezultate in Facultate. SI NU MA REFER la cei care chiar merg din VOCATIE (exista si astfel de pasari rare). Trebuie sa fii timpit sa inveti sa-ti rupi coatele in Facultate in timp ce altii-s la distractie si dupa aia sa
    1. fii platit ca femeia de serviciu (n-am nimic cu ele, dar ..);
    2. fii la cheremul oricarui fiu de patron (te cheama imediat dl.director si-ti explica), atunci cind n-ai gashca cu shishurilre-n buzunar in clasa.;
    3. n-ai nici un fel de respect pentru asta ca-n fond e o munca de formare vitala a unei societati, astia-s mai importanti ca universitarii..
    Si mai lasati in pace garda veche. Eu cu ei am invatat, nu-s comunistoizi. Aveau si prestanta, si stil, si cunostinte, uneori mai mult ca universitarii si, cel mai important, SE STRADUIAU sa te faca sa inveti. Cit despre chestiunea manualelor, astea se fac cum se fac, important e cum le predai.
    Si nu lucrez in invatamintul preuniversitar.
    • 0 (0 voturi)    
      si cam ce ai invatat de la ei (Miercuri, 6 februarie 2013, 9:41)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

      pe unde lucrezi acum ?
  • +1 (3 voturi)    
    si inca o concluzie (Marţi, 5 februarie 2013, 18:17)

    catelu [utilizator]

    Potrivit lui Petre Tutea: "Cine, la 20 de ani, nu este de stanga, nu are suflet! Cine, la 40, mai este de stanga, acela este imbecil!"
    Imi place sa cred ca avem profesori in pre-universitar foarte tineri!
  • 0 (4 voturi)    
    invatamant gimnazial putred (Marţi, 5 februarie 2013, 18:21)

    electricianul [utilizator]

    Actualul sistem gimnazial si modul de admitere in liceu, in opinia mea, este unul gresit! Ponderea mare a mediei in cei patru/cinci ani de gimnaziu face ca profesorul sa devina de neatins. Ce parinte se incumeta sa spuna unele adevaruri, cind stie ca cel care va avea de suferit va fi chiar propiul lui copil? Ce sa-i raspund eu copilului cind vine acasa si spune ca lui X si Y doamna le-a pus note umflate sau chiar din burta pt a schimba media semestriala? Cred ca v-ati dat seama ca X si Y fac meditatii in particular cu doamna. Eu stiam ca profesorul, alaturi de parinti sunt cei care trebuie sa dea un exemplu de urmat celor mici, dar ''reforma invatamintului'' , cea trambitata de politicieni, este un dezastru! Ce este rau in faptul de a da examen scris? Din pacate acest nou sistem incurajeaza micile atentii si necunoasterea. La terminarea gimnaziului copiii ar trebui sa fie experti in analize gramaticale si morfologice! Cui folosesc toate astea in viata? Cati dintre cei care cititi aceste randuri a-ti avut nevoie de cunoasterea in profunzime a gramaticii limbii romane?

    In concluzie, eu nu cred ca actualul mod de evaluare si admitere in liceu, este unul corect. Se pot face multe imbunatatiri, foarte multe
    • +2 (2 voturi)    
      electricianul (Miercuri, 6 februarie 2013, 10:22)

      aaragn [utilizator] i-a raspuns lui electricianul

      "Cati dintre cei care cititi aceste randuri a-ti avut nevoie de cunoasterea in profunzime a gramaticii limbii romane?"

      Toti. E elementar sa-ti cunosti limba si sa nu scrii "nostrii" si "a-ti" nereflexiv. Altfel, e ca si cum ai asculta manele si te-ai uita la OTV: o dovada de prost gust si de gandire subreda.
  • 0 (2 voturi)    
    Paradox (Marţi, 5 februarie 2013, 20:40)

    anitei [utilizator]

    Mor dupa paradox: si ni se serveste: "... sa se implice in bunastarea FIECARUIA, in detrimentul INDIVIDULUI. (Dar individ= fiecare!)
  • +2 (4 voturi)    
    Daca 75% (Marţi, 5 februarie 2013, 20:46)

    Muka [utilizator]

    din cadrele universitare sunt de acord cu predarea religiei, nici nu ma mir ca se vor aloca 400.000.000eur (am scris intentionat cu multi de 0) pentru construirea uzinei supreme de vise - aka Catedrala Mantuirii Neamului.

    Unde se poate emigra?
    • 0 (0 voturi)    
      75% din preuniversitar (Miercuri, 6 februarie 2013, 10:52)

      Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui Muka

      sunt de acord cu predarea religiei, iar 81% cu examen de admitere la liceu.
      Morala: se va preda religia, dar NU se va da examen de admitere, ci se va intra tot pe baza mediilor. "De ce sa se streseze bietii elevi la examen" (un fost ministru al educatie, citat aproximativ)
  • +4 (6 voturi)    
    Religia= o porcarie ! (Marţi, 5 februarie 2013, 20:52)

    gicuuu [utilizator]

    A nu se confunda religia cu credinta !

    Cea mai mare magarie inventata de "oamenii destepti" sa ii infulenteze si sa profite de cei slabi cu duhul si prosti, este RELIGIA.

    Cum sa dai din banii TUTUROR contribuabililor pentru biserici, salarii preoti etc.? Pai sa contribuie cei , care vor sa participe la slujbe,etc. Sa puna o taxa de intrare in biserica si "matuirea duhului" sau cum naiba io zice , si cu asta basta.

    BAi oilor din "turma domnului" va traba biserica , platiti din banii vostrii pe popii aia sa se tot miorlaie toata ziua la pereti.
    • 0 (0 voturi)    
      biserica o casta favorizata (Joi, 7 februarie 2013, 9:53)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui gicuuu

      beneficiara de fonduri, dar nu si platitoare de impozite si taxe, propavaduind mentalitati crestine din epoci feudale cu slujitori de o moralitate in descrestere radicala.
      Pentru a fi credincios trebuie sa ai cinste, demnitate, umanitate, credinta.
      Biserica, daca nu deschide ochii spre fapte bune, daca nu se va apropia de oameni, va ramane doar un instrument politic, goala de spirit si credinta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version