Mircea Dusa spune ca au loc negocieri cu parteneri din Portugalia si Grecia pentru avioane tip F16

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 31 ianuarie 2013, 15:33 Actualitate | Esenţial


Ministrul Apararii Nationale, Mircea Dusa, a declarat joi, in cadrul unei intalniri la Consiliul Judetean Dolj, ca au loc negocieri cu parteneri din Portugalia si Grecia in vederea achizitionarii unor avioane de tip F16 pentru Politia aeriana, transmite Mediafax.

"Referitor la avioanele pentru Politia aeriana, a precizat-o si ministrul delegat pentru buget, suntem in negocieri cu mai multi parteneri externi care detin avioane F16, iar atunci cand acordurile cu partenerul care ne va furniza aceste avioane vor fi incheiate trebuie sa avem in vedere si bugetarea acestui program si sigur plata, probabil, in cursul acestui an, a banilor care vor fi negociati in urma discutiilor cu statul care ne va furniza avioanele respective. Suntem in negocieri si cu portughezii si cu grecii pana la urma o sa ne hotaram asupra modului in care vom perfecta aceste acte", a mai spus Dusa.

Ministrul Apararii Nationale a mai declarat ca va fi continuat si programul de achizitionare a avioanelor de tip Spartan.

"Programul acesta de inzestrare cu avioane Spartan, cu avioane de transport, este unul pe perioada mai lunga. Deja exista un numar de avioane furnizate de Alenia (n.r. - Compania Alenia Aeronautica din Italia). Avem in vedere ca prin alocarile bugetare sa onoram facturile emise si sa si finalizam acest program pana la numarul de avioane contractate", a mai declarat ministrul Apararii.

Mircea Dusa a venit, joi, la Craiova, pentru a participa la sedinta de autoevaluare a Brigazii 2 Infanterie "Rovine" si pentru a se intalni cu personalul militar si civil din unitatile din garnizoana.

De asemenea, Dusa a fost prezent la discutii si la Consiliul Judetean Dolj, avand totodata planificate intalniri la Primaria Craiova si la Fabrica de Avioane.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1934 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Avioane F 16 second hand !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:16)

    andreesanu [utilizator]

    N-ati invatat nimic din experienta proasta cu modernizarea Migurilor 21 cu echipamente Lancer !!!
    Va urcati voi in carlinga ???,cite familii le mai distrugeti ????,citi copii vor ramine fara tata ????.
    Terminati cu timpeniile ,v-ati gasit de la cine sa cumparati !!!!!!!!!!,de la greci nici masline sa nu cumperi ca-s vopsite ,daca nu crezi verifica,este mai ieftin decit un F16.
    Suntem prea saraci sa cumparam atit de ieftin ,iar daca trebuie sa cumparam ,cumparam dar de unde-i GARANTAT CU TERMEN STABILIT LA NEGOCIERE.
    Ce garantii iti da grecul ???????????,doar nu l-a fabricat el,grecul de cind e lumea a dat doar TEPE.
    Calic si cu curul gol nu va fi niciodata in stare sa-ti dea o despagubire daca sculele sunt proaste.
    De cind sunt grecii mai destepti ca romanii in aviatie,ce sa inveti de la ei !!!!!!!!!.
    • -1 (1 vot)    
      atentie (Vineri, 1 februarie 2013, 9:47)

      minny [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Experienta cu MIG-21 Lancer nu a fost deloc proasta, ba dimpotriva. Reabilitarea lor a costat relativ putin si ne-a mai dat o gura de aer pentru 20 de ani intr-o perioada cand nu ne permiteam mai mult.
      Gripen-ul suna bine doar in ziare, in realitate si tarile care l-au luat cauta acum altceva. Si problema nu e avionu care e bun ci statul Suedez care detine firma SAAB.
      Cel mai bine ar fi desigur un avion nou, dar si eu am cumparat masina second ca nu am avut bani de una noua si acum is multumit de ea. Alternativ era sa rog pe altii sa ma transporte si cred ca ieseam mai scump, daca intelegi aluzia ;)
  • 0 (2 voturi)    
    Mdea... (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:32)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Dusa, asta, se joaca cu focu. Daca nu cumparam avioanele alea dela firma olandezului zburator ne-am lins pe bot de Schengen. :-)))
    • 0 (0 voturi)    
      olandezul zburator (Joi, 31 ianuarie 2013, 22:17)

      skyradio [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      olanda le-a vandut Iordaniei deja
  • -1 (9 voturi)    
    avioane in cap... (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:44)

    doamnefereste [utilizator]

    De asta are nevoie romania, de avioane, cate scoli pot fi dotate cu echipamente de banii aia sau cate spitale? Ce facem noi cu avioanele alea? in caz de ceva razboi nici nu apucati sa le alimentati si aiti fost distrusi de vreo racheta lansata din orbita......hai sa fim realisiti.
    • -1 (1 vot)    
      la scoala (Joi, 31 ianuarie 2013, 19:31)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui doamnefereste

      e clar ca la scoala mai trebuie sa mergi, iar la spital nu-ti doresc. Ca pe vremea lu' pingelica, '' nu vrem arme nucleare, vrem tractoare pe ogoare'', hai ca ai fost haios.
  • +1 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:46)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    pai cand era cu ungureanu sau boc (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:50)

    rakleta [utilizator]

    .... nu era tragedie nationala. Acum e bine asa ?
  • +5 (7 voturi)    
    dar oferta din Suedia? (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:52)

    maxi lopez [utilizator]

    nu inteleg de ce se incapataneaza cu F-16 astea in loc sa se orienteze spre avioanele europene care veneau in conditii mai bune si cu investitii in economia romaneasca - de parca n-am avea nevoie de locuri de munca si pe aici, trebuie sa le dam de lucru grecilor si portughezilor.

    e penibil sa iei avioane vechi de 30 de ani la peste miliard de dolari - ce tara a mai facut asa ceva?

    o achizitie corecta s-ar face printr-o competitie clara, sa se vada ce ofera fiecare - nu la bisnitareala asta.
  • +3 (5 voturi)    
    interesant (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:53)

    so [utilizator]

    Da' spaga cand se negociaza???
  • -1 (3 voturi)    
    Vrajala (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:57)

    Mihai321 [utilizator]

    Din cate stiu eu nu e nimic prins in buget pentru cumparea de avioane. Dar daca mai discutam mult de buget ne prinde primavara si tot nu e votat. Foarte probabil sunt povesti din partea ministilor, ca discutii s-au mai tot purtat cu Portugalia, dar cu bani se cumpara avioanle. Asa ca eu as zice ca ministri sa nu mai vina cu gogosi si povesti ci doar atunci cand an finalizat ceva cu adevarat.
    • -1 (1 vot)    
      nu-i prins în buget (Joi, 31 ianuarie 2013, 17:40)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mihai321

      dar e prins în acordul cu FMI
  • +2 (4 voturi)    
    afacerile bune (Joi, 31 ianuarie 2013, 17:02)

    the [utilizator]

    in aproape aceeasi ordine de idei,

    pe vremuri, pt aviatia civila, se faceau niste presiuni grozave si niste oferte zemoase , pentru achizitionarea de Trident si Caravelle, unele mai depasite decat altele

    norocul Romaniei a fost ca expertul tehnic principal , care avea drept de decizie, era o persoana integra si un specialist adevarat, fost pilot militar si civil
    fie odihnit

    si doar din cauza asta am avut avioane BAC 1-11, noi si cu motoare RR, nu niste jafuri anacronice ...

    eh, vremurile competentei si corectitudinii s-au dus
    pe apa mondializarii , ortodocsii nostri jura pe biblie si p'orma se duc sa se inchine la vitzelul de aur ...
    • +2 (2 voturi)    
      Intre noi fie vorba (Joi, 31 ianuarie 2013, 17:33)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui the

      ROMBAC 1-11 nu a fost un succes. Au existat mai multe motive dar esecul exportarii acestui avion a fost motorizarea. Zgomotul produs de avion plus consumul ridicat de carburanti au pus cruce acestui proiect.
      Cat despre avioanele 3rd hand (portughezii au luat aceste avioane 2nd hand) este o dobitocie uriasa. Domnul ministru al apararii incerca in vara sa ne explice noua ca el vrea F-16 pentru ca vezi doamne F-35 este facut de aceeasi firma si nu vor fi incompatibilitati de armamemnt s.a.m.d. Asta e asa de batut cu leuca-n frunte ca nu a invatat ca armamentul de pe F-16 este perfect compatibil cu armamentul de pe F-15, F/A-18, Typhoon, Gripen. Incearca sa ne prosteasca. Nu a incercat sa ne explice de ce nu a a acceptat oferta suedeza de Gripen care venea cu avioane noi noute si cu un Offset enorm care "intorcea" banii platiti in tara sub forma de investitii. Dar in momentul in care seful direct, adica Pontachino, este un adept al non-investitiilor in Romania nu ai ce sa ceri.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta (Joi, 31 ianuarie 2013, 18:53)

        Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        se stia inca de pe atunci, de cind l-am cumparat. Ce nu inteleg eu, si am facut armata, este urmatorul lucru: exista o singura lovitura cu avioane (uitati-va la conflictele israeliano-arabe), si aia trebuie sa fie ce-ai mai bun. Dupa aia trec elicopterele si tancurile pentru igienizare si la sfirsit vine bocancul soldatului.
        Ma tem ca toate astea elemente au fost extirpate la romani.
        Dar sa cumperi avioane la mina a 16-a, ce este ? Hazliu? Grotesc? Impostura? Spaga? Una cite una sau toate la un loc?
  • 0 (2 voturi)    
    O rusine de ministru (Joi, 31 ianuarie 2013, 18:43)

    mansapiens [utilizator]

    Eu nu inteleg ce este atat de greu pentru ministrii acestia sa publice cateva lucruri simple:

    a) Cat costa achizionarea de avioane noi?
    b) Cat costa antrenamentul pilotilor?
    c) Cat costa intretinerea avionului, echipamentelor electronice si a armamentului?
    d) Ce ofera fiecare companie in termeni de offset?

    Si de aici incolo se poate vorbi. E o rusine ca o tara cu 23 de milioane de locuitori sa nu fie capabila sa aiba o flota aeriana formata din minimum 40 de avioane de interceptare fie ele americane sau europene. Pana una, alta dupa parerea mea, americanii detin suprematia in materie de aviatie. Asa ca de ce nu incercam sa negociem direct cu ei pentru avioane noi (fie si vechi)?
    De ce naiba nu exista un buget cat de cat transparent? Nu se pot baga toti banii numai in salarii si pensii.
    • +1 (1 vot)    
      Intrebarea 3 (Joi, 31 ianuarie 2013, 19:38)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

      Pai conform datelor oficiale (info preluate din Jane's Defense) un F-16 are un cost de exploatare pe ora de zbor cuprins intre 7000 USD si 23000 USD (depinde de model). Comparat cu Gripen care are in jur de 4500 sau Eurofighter care are un cost de 8200 USD consider ca este o investitie complet inutila. Nu mai punem in calcul costul antrenarii pilotilor si nu in ultimul rand infrastructura necesara ( Gripen este capabil sa decoleze de pe o pista de 800 metri de zapada; ma indoiesc ca un F-16 poate face asta... eventual ancorat de un avion de transport).
      • -1 (1 vot)    
        Sa vedem (Joi, 31 ianuarie 2013, 21:30)

        mansapiens [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        De ce neaparat F16? Finlandezii au cumparat F18!
        Dar ca sa-ti raspund, F16 block C/D nou costa 19 milioane la nivelul anului 1998, adica echivalentul a vreo 26 milioane 2013 (http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon).
        Grippen costa 40-60 milioane (http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen)
        Caracteristicile F16 C/D (si F18) sunt comparabile cu JAS39. Stau si ma intreb daca un avion produs si harsit din 1974 incoace e comparabil ca perfornate cu unul produs 14 ani mai tarziu, de ce sa luam unul mai scump? De asta cred ca e important sa luiam in considerare toate cele 4 intrebari.Sau eventual daca vrem un avion superior sa ne orientam spre Eurofighter (60-90 milioane cost) cu mentenanta mai ieftina. Exista si varianta F18 care costa spre 35 de milioane (cu posibiliatti de decolare pe verticala)
        • 0 (0 voturi)    
          spre final (Joi, 31 ianuarie 2013, 22:08)

          skyradio [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

          te.a luat valu' cu F18 si decolarea pe verticala! ala cu verticala e Harrier!
          chestia cu F16 e tare simpla! licuriciul a decis demult noi suntem simpli executanti! chestia este ca F16 sunt net superioare celor Grippen din mai multe puncte de vedere, sunt o gramada de forumuri pe google.suntem saraci si deci avem nevoie de avioane pentru politia aerului, avem obligatii in NATO. avioanele sunt scumpe si luam de la tari care momentan sunt si ele rupte'n fund si care nu.si mai permit intretinerea lor.
        • +1 (1 vot)    
          Eronat (Joi, 31 ianuarie 2013, 22:19)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

          F/A-18 nu este uin avion cu capabilitate VSTOL (Vertical Short Take-Off Landing). Pretul ala citit de tine in Wikipedia este costul carcasei plus motorul. Avionica sistemele de armament costa separat. Iar celebrele sicrie zburatoare care le vrea Dusa sunt modelul F-16A/B. Adica cancere de avioane care NU mai exista in dotarea nici macar a National Guard. Adica F-16 in cel mai bun caz Block 20. Upgrade-ul pana la versiune Block 40 care este NET inferior unui avion de genul Eurofighter, Gripen, MiG-35, Su-27, Mitsubishi F-2 si lista continua costa mult. In cel mai bun caz un F-16A/B este comparabil cu MiG-29. Sper ca mai tii minte super afacerea Fregatele. Cazile plutitoare cumparate la pret de nave de lupta stealth, la care s-a adaugat inca o suma uriasa pentru aducerea navelor la nivel de anul 2000 plus uriasele sume de bani cheltuite de statul roman pentru diferitele defectiuni care au aparut la ambele fregate.
          Cea mai buna solutie pentru Romania, cred ca este inchirierea unor avioane multirol noi cu posibilitatea de cumparare (Cehia si Ungaria daca nu ma insel au adoptat aceasta solutie) cu un cost initial mai ridicat, dar compensat prin offsetul inclus in contractul de cumparare/inchiriere. Rezerva de zbor de exemplu pentru un Eurofighter/Gripen este de 50 de ani. Se poate lauda Dusa cu sicriele lui zburatoare? Cred ca dupa 4 ani nu vom mai avea jumatate.
          • 0 (0 voturi)    
            50 ani? (Joi, 31 ianuarie 2013, 22:52)

            skyradio [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

            vrei sa spui ca se doreste sa fie mentinut in serviciu 40-50 de ani! si atunci vor fi Eurofighter model XXV
          • -1 (1 vot)    
            Scuze (Vineri, 1 februarie 2013, 0:34)

            mansapiens [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

            Scuze, este vorba F18 Superhornet care e proiectat sa aterizeze si sa decoleze pe portavioane. Dar F18 Hornet este o versiune dezvolatata pentru aterizare terestra. In fine, daca revenim la F16 am vazut ca exista C/D block 52. Am vreo doua intrebari. Am fost pe forumuri si din ce am vazut avioanele mentionate de tine nu sunt NET superioare. Au intr-adevar unele avantaje legate de electronica si eventual manevrabilitate (S27). Evident S27 e superior si F16 dar si Grippen. M35 sunt doar 3 si nici nu cred ca vor face rusii mai multe. Apropo, orele de mentenanta sunt calculate diferit la Grippen si la F16. In fine daca vrei poti citi aici :http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-1029.html. Eu nu tin sa cumpere Romania neaparat F16, dar nici Grippen nu mi se pare solutia cea mai buna. De ce sa facem si noi ca evreii("nu suntem atat de bogati sa cumparam ieftin")? Mai bine ar cumpara 20 de Eurofighter dupa parerea mea si sunt asigurati pentru urmatorii 50 de ani.
            • +1 (1 vot)    
              Superhornet (Vineri, 1 februarie 2013, 12:02)

              Anjo [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

              SuperHornet costa pe undeva la 70 de miliaone de dolari. Un Block 52, adica penultima versiune de F-16 (ultima este Block 60) te asigur ca costa cu mult peste 50 de milioane bucata. De fapt cred ca impreuna cu ceva piese de schimb si echipamentele de avionica + armament ajunge in jur de 70-80 de milioane bucata. Poti face o mica estimare in modul urmator. Finlanda urmeaza sa upgradeze flota de F/A-18 cu un pachet care sa le extinda rezerva de zbor. Costul estimativ al acestui upgrade pentru cele 57 de avioane este estimat intre 1 si 1.6 miliarde. Adica in jur de 20 de milioane/avion in cel mai bun caz.
              Legat de intrebare cu cei 50 de ani... un Gripen are rezerva de 40-50 de ani si costa in jur de 60 milioane bucata. Noi luam de la portughezi niste sicrie zburatoare pe care dam bani de parca le vom lua noi si rezerva de zbor e de maxim 10 ani. Suedezii pe de alta parte vin cu o oferta extraordinara din punct de vedere al investitiilor in Romania. Circa 80% din banii dati de noi se vor intoarce in tara sub forma de investitii. Adica locuri de munca. Portughezii sau americanii ne iau banii si ne dau avioane. dar nu noi. Nu crezi ca e o diferenta?
              • -1 (1 vot)    
                Punct comun (Vineri, 1 februarie 2013, 13:59)

                mansapiens [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

                Sunt absolut de acord cu tine in ceea ce priveste afacerea cu Grecia si Portugalia. Este deosebit de proasta pe langa faptul ca nu asigura nici un off-set. De aia propunerea ta legata de inchirierea unor avioane noi ar putea fi interesanta. Am citit o gramada despre Grippen si multa lume are o parere buna dar pe de alta parte sunt altii care sustin ca Grippen practica o campanie de marketing extrem de agresiva. In opinia mea inainte sa cumpar Grippen i-as intreba pe unguri si pe cehi ce parere au. De asemenea as vrea sa stiu de ce austriecii au renuntat la colaborarea cu SAAB si au cumparat Eurofigther. Grippen costa pana la 60 de milioane iar mentenanta pe care tu ai indicat-o este calculata pe zbor. Ce stii despre armament? Intra in pret sau e separat? Ce ofera suedezii ca si off-set? Fabricile de la Bacau sau Craiova pot fi implicate in ceva? Isi deschid companiile suedeze ceva afaceri in Romania?
                • 0 (0 voturi)    
                  Oferta Gripen (Vineri, 1 februarie 2013, 14:12)

                  Anjo [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

                  http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/saab-contraataca-%E2%80%93-noua-oferta-gripen-avioane-noi-si-offset-industrial-124221.html
                  Cateva informatii despre oferta Gripen.
        • +1 (1 vot)    
          Chiar?!!! (Vineri, 1 februarie 2013, 11:50)

          mimo [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

          "...varianta F18 care costa spre 35 de milioane (cu posibiliatti de decolare pe verticala)..."

          LOL
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru Mimo cel inteligent (Vineri, 1 februarie 2013, 12:26)

            mansapiens [utilizator] i-a raspuns lui mimo

            Dupa cum ai vazut mi-am cerut scuze. Pretul pe bucata F18 variaza intre 29-50 milioane. Un update al Navy poti sa-l gasesti aici:http://www.navy.mil/navydata/fact_display.asp?cid=1100&tid=1200&ct=1.
            La 35 de milioane USD au negociat finlandezii care au cumparat 64 de avioane. Fiindca esti asa destept poti sa traduci co google pareri pro si contra plus sa deduci pretul:
            http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/98199-hornetit-varuskuntiemmekin-sy%C3%B6p%C3%A4

            http://www.markusjansson.net/histut.pdf

            In fine, nu sunt un expert in domeniu, dar ceea ce e tipic natiei noastre e faptul ca atunci cand cineva spune ceva interlocutorul incearca sa-l prinda (sa speculeze eventual greselile, sa-i arate ce destept e el in schimb) fara a emite nici o parere, nici o idee creativa, doar critica. La critica natia noastra e dat' dracului de grozava.
  • 0 (0 voturi)    
    le cumparam din 10 maini (Vineri, 1 februarie 2013, 12:06)

    visio [utilizator]

    dar asta este usl...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by