Eroare de proiectare: pista de 3.500 de metri in constructie a aeroportului Cluj-Napoca se suprapune cu traseul centurii de ocolire inaugurate in urma cu trei ani

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:52 Actualitate | Esenţial


Pista aeroportului din Cluj-Napoca si centura ocolitoare
Foto: Hotnews
Autoritatile din Cluj sunt puse sa rezolve o eroare grava de proiectare pentru doua dintre cele mai noi lucrari de infrastructura din judet: extinderea la 3.500 de metri a pistei Aeroportului International Cluj-Napoca intersecteaza in capatul din Est traseul centurii ocolitoare Valcele - Apahida. Concret, pista care se afla in proces de extindere se va opri la aproximativ 200 de metri de centura inaugurata in 2009, insa soseaua se intersecteaza cu zona de balizaj a pistei. Situatia a starnit neintelegeri intre actuala si fosta conducere a judetului, iar nimeni nu isi asuma responsabilitatea pentru eroare. In schimb, autoritatile locale cauta acum solutii: o bucla de ocolire la centura de circa 3-4 km si un cost de peste 10 milioane de euro sau amenajarea unui sistem cu bariera pe soseaua de centura in dreptul pistei.

In martie 2009, cand directiile de specialitate ale Consiliului Judetean Cluj au avizat traseul centurii ocolitoare, proiectul de dezvoltare a aeroportului clujean prevedea pentru pista o lungime de numai 2.100 m. Lucrurile s-au complicat penste un an, in 2010, cand s-a optat ca pista aeroportului sa mearga pana la 3.500 m, insa pe atunci tronsonul centurii de la capatul comunei Apahida era deschis deja circulatiei, scrie Ziua de Cluj care prezinta si planurile transmise de proiectantul pistei aeroportului, Iptana.

Directorul aeroportului, David Ciceo sustine ca intersectia intre cele dua obiective de infrastructura se realizeaza intre soseaua de centura si zona de balizaj a viitoarei piste de 3.500 m.

"Capatul fizic al noii piste de aterizare-decolare a aeroportului nu ajunge sa se suprapuna cu centura. Acesta se opreste la 200 m inainte de centura, numai ca intr-adevar intervine zona de balizaj, plus partile de obstacolare care, de asemenea, mai implica o distanta semnificativa", a spus Ciceo.

Acesta a mai aratat ca acum se fac analize si calcule si ca s-ar impune o deviere a centurii Valcele-Apahida (tronsonul III, undeva intre kilometrii 19+300 - 20+070), cu 2.200 m.

Desi au existat speculatii cu privire la aceasta problema, pana acum "reprezentantii Consililui Judetean, cei ai aeroportului si cei ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au evitat sa vorbeasca despre aceasta situatie. Motivul pentru care s-a trecut usor peste acest aspect se leaga de faptul ca in etapa ce vizeaza constructia pistei pana la 2.100 m, traseul centurii nu este afectat in nici un fel. Daca, insa, conducerea aeroportului si administratia judeteana decid sa mearga mai departe cu lucrarile la pista - asa cum este prevazut in proiectul de dezvoltare a aeroportului - situatia se schimba. Cele doua obiective ajung sa se suprapuna in zona de dupa sensul giratoriu care face legatura intre centurile Valcele-Apahida si B-dul Muncii - Apahida", mai scrie Ziua de Cluj.

Ce variante iau in calcul autoritatile: bucla de ocolire la centura de 10 mil. euro sau bariera in dreptul pistei

"Dupa cum se poate vedea din planul Iptana, pentru ca traseul pistei sa nu se loveasca de centura, ar mai fi nevoie de o distanta de peste 700 m, care sa asigure, bineinteles, si zona de balizaj", a explicat seful CNADNR Cluj, Eugen Cecan.

"Acum se vehiculeaza mai multe ipoteze. Desigur, crearea unei bucle de ocolire la centura Valcele - Apahida, de circa 3-4 km, este una dintre variante, insa aceasta este extrem de costisitoare. Peste 10 milioane de euro ne-ar costa, cu tot cu exproprieri, si nu stiu cine ar fi dispus sa plateasca pentru ea. Pe de alta parte, s-a luat in discutie inclusiv posibilitatea amenajarii unui sistem cu bariera, astfel incat avioanele sa poata ateriza si decola fara sa fie in vreun fel incomodate de traficul de pe centura. Ar fi o varianta ieftina, insa nu tocmai ideala, daca se are in vedere ca ar crea unele dezavantaje traficului rutier", a spus Cecan.

Eroarea de proiectare, motiv de contre intre actuala si fosta conducere a judetului

Noul presedinte al CJ, Horea Uioreanu, spune ca problema nu poate fi incheiata pana cand nu vor fi gasiti responsabilii care au autorizat aceasta eroare.

El a precizat ca administratia judeteana intentioneaza sa continue pista aeroportului pana la 3.500 m, asa cum este prevazut in proiectul de dezvoltare a aeroportului. "Pana atunci va trebui sa reglam aceasta problema. Daca se impune sa facem acea bucla ocolitoare, nu stiu cine va plati. Sa plateasca cei care se fac responsabili de aceasta eroare!", spune Uioreanu.

De cealalta parte, fostul sef al CJ Cluj, Alin Tise sustine ca extinderea pistei la 3.500 de metri nu este afectata de construirea soselei de centura si ca de gestionarea celor doua proiecte, a avizelor si a studiilor s-au ocupat Aeroportul Cluj-Napoca si, respectiv, Ministerul Transporturilor prin CNADNR.

In plus, Tise sustine ca "de la momentul inceperii constructiei celor doua obiective - pista si centura, proiectantii celor doua institutii si-au coroborat proiectele in permanenta, iar "intreaga documentatie a fost aprobata in plenul Cnsiliului judetean in unanimitate, de reprezentantii tuturor partidelor politice".

Doua obiective care se incurca intre ele, dar au toate avizele luate

Publicatia locala scrie ca "administratia judeteana si-a dat acordul cu privire la traseul centurii inca din martie 2009, moment la care avea, de altfel, cunostinta si despre noul proiect al aeroportului. Pe atunci, traseul pistei era prevazut cu o lungime mai mica, de doar 2.100 de m si nu era afectata in vreun fel".

In decembrie 2009 tronsonul de centura a fost deschis traficului - cu aproape un an inainte ca administratia judeteana sa revina cu solicitarea de extindere a pistei pana la 3.500 m.

Conform documentelor transmise CNADNR, CJ a solicitat aviz pentru documentatia tehnica si pentru Planul Urbanistic Zonal care includea si pista in lungime de pana la 3.500 m, in septembrie 2010. Culmea, CNADNR a dat aviz favorabil, desi in mod normal specialistii acestei institutii ar fi trebuit sa sesizeze ca traseul pistei ajunge sa se suprapuna cu tronsonul III al centurii Valcele - Apahida.


Citeste mai multe despre   
















23708 vizualizari

  • +25 (31 voturi)    
    bariera la pista :) (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:56)

    transalpinarum [utilizator]

    cred ca bariera la o pista de aeroport e o idee ce numai in Romania poti sa auzi...
    • +23 (23 voturi)    
      nu chiar (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:06)

      ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Pe aeroportul din Gibraltar au pus semafor. Insa sunt alte conditii.
      • +6 (8 voturi)    
        N-am știut, merci (Marţi, 29 ianuarie 2013, 20:11)

        Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui ionutionut

        Este vorba despre asta:
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Gibraltar_map-en-edit2.svg

        Situația e într-adevăr alta :)
        • +5 (7 voturi)    
          Sunt situatii similare. (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 4:51)

          Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

          De exemplu, in Paris, autostrada trece pe sub pista, sau ma rog, taxiway-ul avioanelor pe Charles de Gaulle.
          • +1 (1 vot)    
            ? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 11:27)

            calin22 [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

            Sa nu confundam pista cu sectiunile de rulare a avioanelor. Acele pasaje despre care vorbesti exista peste tot in lume si fac legatura intre pista si terminale.
            Din cate stiu pista de aterizare/decolare trebuie sa aibe pe langa lungimea de X metri si niste spatii de siguranta la capetele pistei astfel incat daca avionul nu se poate sa opreasca sa nu se ciocneasca de o structura solida ci sa intre pe un camp ca sa zic asa...
            • 0 (0 voturi)    
              harta (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 19:32)

              Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui calin22

              In cazul aeroportului Charles de Gaulle, autostrada trece chiar pe sub pista de aterizare/decoalre

              http://goo.gl/maps/lZUH4
          • +3 (3 voturi)    
            si aici trece deja ceva pe sub pista... (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 12:41)

            T34 [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

            Din cate vad, pista trece deja pe deasupra raului Somesul Mic. Adica se poate construi un tunel pentru rau pe sub pista, dar nu se poate construi un pasaj (mult mai putin rezistent) pentru masini pe sub zona ei de balizaj?!

            Mai bine ziceti repede si drept: al cui teren trebuie cumparat la pret de centru de capitala europeana?
        • +5 (7 voturi)    
          Aici si harta (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 4:52)

          Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

          de fapt trece chiar pe sub pista

          http://goo.gl/maps/uJ0D6
          • +4 (8 voturi)    
            sunt cazuri speciale (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:35)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

            dar la Cluj este O PROSTIE 100% ROMANEASCA !
            • +2 (2 voturi)    
              corect (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 11:56)

              federal [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

              insa eroarea sau prostia umana a proiectantului este intretinuta sistematic de autoritati care nu au interes sa introduca anumite metode simple care se practica in toata lumea larga.

              1.Nu exista la nici un proiect public teme de proiectare sau "Client Brief' care sa fie coordonate clar si semnate de catre coordonatori.
              2.In cazul unui aeroport exista anumite zone de protectie si de influenta peste care nu poti trece insa la noi nu sunt definite corect restrictiile desi se cunosc foarte bine.

              Faptul ca la proiectele de utilitate publica nu se fac teme scrise corect si verificate duce la gauri uriase in buget si refacerea proiectelor spre folosul unora si altora care profita de asta cu buna stiinta.In termeni corecti s-ar numi frauda.

              Rezultatul este ca nici un personaj din cei care au comandat proiectul nu-si vor asuma responsabilitatea,iar cei pusi in ministere sa tina la zi normativele perpetueaza starea asta de lucruri ca sa mai poata face clientela invarteli.
      • +7 (7 voturi)    
        tocmai ca (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 0:13)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui ionutionut

        e alta, e oras, e Gibraltar. In plus, aia cam stiau ce-i asteapta. Noi ne vedem pusi in fata faptului implinit de catre niste incapabili platiti gras din banii nostri!
    • +3 (9 voturi)    
      mai cauta... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:06)

      echos [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Gibraltar e unul din cazurile din Europa
    • +25 (25 voturi)    
      genial.... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:08)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      se creeaza un post nou in nomenclatorul meseriilor: cantonier de aviatie.
      • +6 (14 voturi)    
        genial... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:37)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

        apare un nou semn de circulatie..."atentie avioane"! sa nu mai spuna cineva ca nu avem spirit inovativ!
        • +4 (6 voturi)    
          cred ca deja exista (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 1:32)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

          .
    • +6 (8 voturi)    
      Sunt foarte multe situatii asemanatoare! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:54)

      pete1 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      http://clip2net.com/s/2LMps
      http://clip2net.com/s/2LMsy

      ...cea mai simpla idee ar fi modificarea inaltimii soselei.
      • +1 (7 voturi)    
        e foarte posibil (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:45)

        civalco [utilizator] i-a raspuns lui pete1

        la cat de bine se coordoneaza intre ei o sa reuseasca, dupa cheltuirea catorva zeci de milioane, sa facă un pod pentru maşini care sa treaca peste pista. Or sa masoare (la cat ii duce capul!) înăltimea unui avion si o sa facă un pod cu puţin mai inalt ..... cum n-a vazut nimeni pe planeta noastra.
        • +10 (12 voturi)    
          nu (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 1:02)

          eek [utilizator] i-a raspuns lui civalco

          nu confunda capacitatile inginerilor cu incompetenta unor functionari, te rog.
        • +6 (6 voturi)    
          Sau (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 10:04)

          NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui civalco

          Sau un pod basculabil peste pista, ca pe Tamisa, la Londra, care se ridica si pot trece vapoarele; la Cluj, cand vin avioanele, se ridica ! apoi coboara si trec masinile ! Ce frumos ! La pod sa puna si doua turnuri ! Ce atractie turistica ! Daca se face si tunelul ala sub Carpati, rupem gura Parisului si Romei: vom avea mai multi turisti ca ei ! Doamne, ce viitor frumos avem !
          • +1 (1 vot)    
            YES (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 17:31)

            civalco [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

            YES YES ! Numai bucurie ne va aduce !
    • +13 (15 voturi)    
      La altii se poate altfel (Marţi, 29 ianuarie 2013, 22:08)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Exista niste strazi in Olanda pe la vreo 20km de Amsterdam care trec pe sub pista aeroportului Schipol. Si canale cu apa paralele cu acele strazi :). Aceeasi chestie am vazut-o parca si la Paris la aeroport, "pista" e deasupra, si intr-un fel de gaura (nici macar tunel) se vedeau capotele masinilor care treceau pe sub aeroport.

      Deci solutii exista, nu trebuie sa muti soseaua cu 2 km. Apropo, la Baneasa era unu care facuse casa cu 2 etaje si in curte avea ultima baliza, iar la Otopeni avioanele trec peste DN1 sa aterizeze, iar pista incepe imediat dupa DN1 (nu stiu daca are balizaj si pe partea cealalta fata de DN)
      • +4 (4 voturi)    
        situatia e la fel ca la Otopeni (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:36)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        DN1 trece prin zona de balizaj a pistei. Deci nu ar trebui safie nicio problema.
    • +4 (4 voturi)    
      Pffff (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:51)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Numai spre partea de centura se poate lungi pista?
    • +5 (5 voturi)    
      haha (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:52)

      Ficus [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Da' mai taie din ea da-o dreaaaacu!!!!

      Fa-o de 3000 m si gata!
      • 0 (0 voturi)    
        ca sa poti pune pe pista un Boieng 747, (Joi, 31 ianuarie 2013, 18:09)

        galasek [utilizator] i-a raspuns lui Ficus

        ai nevoie de pista de 3500. Nu te incadrezi in standardele aferente unui aeroport serios, daca ai pista sub acea lungime.
    • +1 (1 vot)    
      nu neaparat (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 10:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      am mai vazut in Gibraltar...dar acolo soseaua foloseste pe post de pista de aterizare pt avioane,....se lasa bariera, aterizeaza avionul, apoi se ridica bariera, trec masinile. Dar totul e facut cu cap...si in Gibraltar se circula cu 50 km/h...pt ca nu e spatiu.
      La noi e camp liber cat vezi cu ochii...si cu toate asta am ajuns sa intersectam autostrada cu pista de aterizare pt avioane.
      Sugerez sa se aleaga soltutia ocolitoare (sa se faca o deviatie la autostrada, care sa ocoleasca pista)...daca recurgem la bariere, vom avea in curadn primele masini care ciocnesc avioane
    • +1 (1 vot)    
      :( (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 11:24)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Inca o data multumim domnului Apostu pentru ca a risipit banii nostri degeaba...
  • +8 (18 voturi)    
    prostii! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:58)

    kasandra [utilizator]

    Chiar nu mai este nicio persoana competenta, niciun cap limpede prin administratia publica clujeana?
    • +8 (12 voturi)    
      mai bine zis (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:29)

      gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      in Romania, oare a mai ramas cineva cu capul limpede?
    • -3 (5 voturi)    
      ba da (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:46)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      acolo sigur sunt !!! Dar numai sambata si duminica.
  • +25 (27 voturi)    
    Mare scofală (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:03)

    revelare [utilizator]

    Pista rîmâne la nivelul solului , șoseaua se scufundă și trece pes sub pistă.. Orly, pista traversează o autistradă de vreo 4 benzi pe sens...
    • +14 (16 voturi)    
      Pasaj subteran pentru auto (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:46)

      johnesku [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Zau ca-s prosti oamenii daca nu s-au gandit la solutia asta.

      O idee ar fi sa faca pasajul mai lat de la bun inceput ca sa nu chitzaie iar cand se va dovedi ca e prea ingust.

      Dar cum zicea cineva mai jos poate cineva are terenuri care trebuie expropriate prin zona si-atunci "cea mai buna" solutie este o centura ocolitoare a centurii ocolitoare (eventual o bucla pana la Turda).
      • -8 (12 voturi)    
        eu nu stiu... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:49)

        civalco [utilizator] i-a raspuns lui johnesku

        de ce te bagi tu in treaba asta. Vad ca dai dovada de istetime si daca inca nu te-ai convins faci o mare gresala. Daca as fi seful tau te-as da afara pentru asemenea idei. Nu ma intelegeti gresit !
    • +2 (2 voturi)    
      evident ca se poate! (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Desigur ca este posibil, si nici macar nu ar fi costisitor - la Orly trec pe deasurpa avioanele, tunelul trebuie sa fie f. rezistent, pe cand aici soseaua nu trebuie sa evite decat zona de balizaj.
      Dar ce mentioneaza articolul in titlu este faptul inadmisibil ca NU SI_AU DAT SEAMA la faza de proietcc abia cum vad ca pista aeroportului intra peste centura ocolitoare ...
  • +18 (18 voturi)    
    pasaj subteran? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:07)

    echos [utilizator]

    nu e mai rentabil?
    • +13 (15 voturi)    
      Pasajul nu presupune exproprieri (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:27)

      george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Deci nu e mai rentabil
  • +10 (14 voturi)    
    vai mamitzo, ce oroare! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:10)

    pehash [utilizator]

    dar nu se poate extinde amarata aia de pista de aterizare si in partea cealalta? pentru aia 30-40 de metri in plus o fi chiar atat de greu?
    ala care a venitu cu ideea barierei pe zona de balizaj ar trebui premiat (si angajat) de baietii de la catavencu..
    • +3 (3 voturi)    
      Nu mai este loc (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 12:51)

      Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      In partea cealalta nu mai este loc. Deci nu se poate lungi in celalalt capat.

      Oricum discutia e pusa chiar de autorul articolului intr-o nota incorecta. Acolo nu e vorba de o greseala ci de revenirea asupra unei decizii in trecut. Initial pentru pista s-au ceru 3000 de metri. Pe acea documentatie s-a proiectat centura. Dupa ce au facut centura si s-au apuca de pista cineva a venit si a zis ca trebuie 3500 de metri pt ca viitorul va aduce avioane si mai mari (vezi cazul lui A380 de la Airbus). Si asa s-a adoptat ideea cu 3500 metri pentru ca acum sa-si dea seama ca la aterizare avionul ar putea agata cu trenul de aterizare tirurile de pe centura.

      Solutia cea mai buna ar fi cu un tunel ca in Paris si Amsterdam. Ar fi vorba oricum de latimea pistei si zona de siguranta de langa ea, deci un tunel de maxim 1 km sa zic, ceea ce n-ar trebui sa fie chiar atat de scump. Vor gasi ei o solutie.
  • +9 (11 voturi)    
    modele straine (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:10)

    thebblack [utilizator]

    or fi urmat modelul britanic din gibraltar unde se intersecteaza strada principala cu pista aeroportului.

    ah, am uitat, gibraltarul este de 20 de ori mai mic ca suprafata decat apahida si de 3 ori mai populat. si jumatate este un munte.
    • +2 (4 voturi)    
      si... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:52)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      pista a fost construita avand ambele capete in marea Mediterana. Pe acest aeroport aterizeaza numai echipaje foarte bine familiarizate cu caracteristicile manevrelor de venire la aterizare. Asa o sa avem si noi pentru CLUUUUJ !
  • +16 (16 voturi)    
    eroarea este din cauza cifrelor (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:11)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    proiectantii centurii au scris planurile cu cifre mici de mina, iar cei de la aeroport, au scris cu cifre mari de tipar, ca sa se vada din avion, dar sau incurcat.
    alta cauza ar putea fi, ca-s prea multe cifre pe ruleta. :))
  • +11 (13 voturi)    
    Eroare de proiectare la pista aeroport Cluj ? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:12)

    andreesanu [utilizator]

    Ce mare problema ?,mergeti la Amsterdam la Frankfurt si vedeti ca acolo sunt cazuri in care autostrada trece pe sub pista ,ce atita poveste ?,sau trebuie sa treaca printr-o propietate a cuiva ce trebuie despagubit REGESTE ?????.
  • +5 (9 voturi)    
    Alta solutie (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:19)

    tata_zmeu [utilizator]

    Alta solutie ar fi sa mute pista mai la stanga (sa o traga la stanga pe aceeasi linie) - vad ca nu e nimic acolo; astfel ar fi problema rezolvata...

    Gandindu-ma la cate accidente sunt la noi din cauza fortarii barierei, m-as astepta la stiri de genul "jeep lovit de avion din cauza ca a incercat sa treaca printre barierele ce semnalizau aterizarea avionului"...
  • +7 (11 voturi)    
    DN1, Otopeni (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:20)

    gussy [utilizator]

    Parca si la Otopeni balizajul intersecteaza DN1, vorbesc de pista veche.Acum cativa ani, cand se lucra la pasaje, am stat pe sosea in blocaj si avioanele veneau la aterizare chiar pe deasupra masinii.Nu pareau deloc deranjate de faruri.
    • +1 (7 voturi)    
      baneasa (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:54)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      aia se intampla la baneasa, nu la otopeni. si acolo era cu totul alt fel de trafic.
      • +2 (4 voturi)    
        ambele (Marţi, 29 ianuarie 2013, 23:56)

        civalco [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        aeroporturi au balizajul peste DN1 la toate cele 3 piste. 2 la OTP si una la Baneasa
    • +10 (12 voturi)    
      De fapt (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:59)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      problema nu e o problema adevarata , vezi Baneasa si Otopeni dar s-au gandit unii ca ar fi misto sa mai cheltuiasca de-aiurea niste bani pe exproprieri .
      My 2.5c
  • +22 (28 voturi)    
    Posibile solutii (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:24)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    1. Pista sa fie denivelata fata de sosea. Astfel, imediat inainte de aterizare avioanele vor trece mai intai printr-un tunel.

    2. Instalarea barierei si/sau a semaforului. Atunci cand trec masini, avionul sa se Oprescu. Daca avionul se afla pe sol, Oprescul lui nu e nici o problema: reverse thrust si spoilere. Daca este in aer, atunci toate avioanele sa fie VTOL (Vertical Take-Off and Landing). De fapt se constata ca daca sunt VTOL nu mai e necesara pista deloc. Deci sa o scurteze iar pe locul ramas gol sa se faca parcare si un mall.

    3. Pista sa fie curbata la capat. Oricum la avioanele cu elice monomotor la decolare trebuie sa apesi pedala dreapta pentru a compensa momentul giroscopic al elicii. O sa apesi mai mult ca sa ia curba, ce mai lucru.

    Solutii sunt la astfel de probleme. Daca gandesti un pic vezi ca se rezolva. Nimic nu e mai placut decat sa rezolvi probleme dificile si logice.
    • +4 (8 voturi)    
      :)) (Marţi, 29 ianuarie 2013, 22:50)

      370H-SSV-0773H [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      ...vezi sa nu te ia astia in serios, poate le ceri si drepturi de autor.
    • +4 (8 voturi)    
      BRAVO corect (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 0:00)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Ai dreptate si esti foarte priceput. Te votam SEF DE PROIECT. Ai idei indraznete si de mare viitor. Nimeni nu s-ar fi gandit la asa ceva. Chiar daca de fapt ironizezi pe marginea subiectului ! Inca odata sincere felicitari si ai putina rabdare ca iti vei vedea ”visele” indeplinite. ARE CINE SA LE INDEPLINEASCA.
    • 0 (2 voturi)    
      Idee "a la Cluj" (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:47)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Ce-ar fi sa facem pista in spirala?

      Aterizarile vor fi o placere si se poate taxa suplimentar si o tura de carusel, ceea ce inseamna mai multi bani, mai multe taxe, o viata mai infloritoare.
      • -1 (1 vot)    
        Cu spirala (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 14:57)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Specialist e Bivolaru. Nu ma intrebati pe mine.
  • +8 (12 voturi)    
    pasaj (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:25)

    nick24 [utilizator]

    un pasaj subteran cred ca e cel mai ieftin lucru, daca nu se poate prelungi pista in partea opusa cu 200-300 m
  • -7 (21 voturi)    
    boc and co, managers of the decade (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:28)

    Montesquieu [utilizator]

    ograda lui boc, ce sa ne mai mire...

    enervant e ca toate astea se fac pe bani publici, si studiul de fezabilitate si proiectul si centura si pista

    dar la ce "manager" a demonstrat boc ca e, nu ma mai mira nimic
    • +2 (4 voturi)    
      Suntem in 2013! (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:44)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Stimate domn,
      Va atrag atentia ca suntem in anul 2013, cam de mult nu mai este la putere guvernul BOC, ci Ilici al dumneavoastra!
      Daca faza cu "pista intra peste centura" s-ar fi produs in 2011 sa zice, desigur, era Boc de vina, dar acum!?
    • +1 (5 voturi)    
      Te-ai trezit? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:48)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Boc era primar in 2009/2010?
      Vezi-ti de balele tale si de varanul tau.
  • +14 (18 voturi)    
    ce eroare de proiectare? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:31)

    minus [utilizator]

    "proiectul de dezvoltare a aeroportului clujean prevedea pentru pista o lungime de numai 2.100 m"

    Daca cineva a decis sa extinda pista cu inca 1.4 km, asta se cheama eroare de proiectare? S-a decis "fortarea situatiei" din diverse interese.
  • +8 (12 voturi)    
    o idee (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:40)

    edif [utilizator]

    eu zic sa puna o bariera si cand trec avioanele sa astepte oamenii, mai beau o palinca, o slanina
    • -1 (3 voturi)    
      me she she (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 0:01)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui edif

      adica merge si asa... e bine tovarasi.
  • +6 (12 voturi)    
    si Ceausescu era mai inteligent decat astia (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:42)

    visio [utilizator]

    de proiecteaza si guverneaza...
  • +2 (10 voturi)    
    nici macar nu e pis(z)da (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:51)

    open [utilizator]

    e numai zona de balizaj.

    Cand te gandesti ca in Romanica nu misca nici un proiect fara nshpe avize de la totce zboara.

    In alte tari se pune un compas in axul pistei si 15 km inainte si 15 dupa, trebuie aprobare si sa dai cu matura.
  • 0 (8 voturi)    
    e un centru de competenta universitar (Marţi, 29 ianuarie 2013, 21:00)

    fara imunitate [utilizator]

    poate nu stiati in Cluj e un centru de competenta universitar, dau pe dinafara de "competenti" ce sunt.
    Cine cunoaste, stie!
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:50)

      anestezistu [utilizator] i-a raspuns lui fara imunitate

      numai ca firma care s-a ocupat de "problema" este de la centru... spor
  • +4 (10 voturi)    
    gresit (Marţi, 29 ianuarie 2013, 21:28)

    pewpew [utilizator]

    Zona de balizaj de pe OTP se intersecteaza cu DN1 fara probleme.

    Este folosita pentru semnalizare si nu face parte din calea de rulare.
  • +7 (11 voturi)    
    Cum este furata Romania zi de zi... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 22:34)

    ivasile [utilizator]

    Se vede clar ca pista se poate extinde in la capatul opus. Dar acolo costa prea putin probabil.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 11:12)

      cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

      Asta ma uitam si eu ... capatul celalalt, ce are?
  • -1 (11 voturi)    
    Se'ntampla in Uslamia (Marţi, 29 ianuarie 2013, 22:42)

    Dalinar [utilizator]

    Numai pe la romani, rusi, chineji si aia din Africa auzi de chestii similare.
  • +2 (6 voturi)    
    Madrid (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 0:24)

    SandaI [utilizator]

    In Madrid avioanele trec peste autostrada si putin
    dintr-o zona comerciala la aterizare si nu au mai mult de 100-200 de m deasupra ei. Se poate si la altii.
  • +2 (6 voturi)    
    calm (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 0:26)

    Angoasat [utilizator]

    soseaua se poate devia si subteran..nu vad supararea, doar cativa bani in plus , caci bani este
  • +6 (8 voturi)    
    ... (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 1:25)

    dragos234 [utilizator]

    Unde asta? In Cluj? Aham, romanul tot roman si acolo.
    • +3 (5 voturi)    
      cu cata satisfactie o zici... :) (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 7:51)

      Dnn [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      dar pana la urma asa e. trebuie si noi sa ne luam doza de prostie periodic sa nu ne vina cumva ideea ca am putea mai mult..
  • +4 (6 voturi)    
    hehehhe (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 3:46)

    adi_b_razzor [utilizator]

    Mai, dar cine a proiectat pista si strada? LULU??
  • +2 (4 voturi)    
    De ce nu . . . (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 7:34)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . un pasaj subteran de 300-400 de m?
  • +2 (4 voturi)    
    sa nu-mi spui ca un roman a proiectat asta (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:07)

    rakleta [utilizator]

    Nu pot sa cred ca unii le cauta scuze ...
  • +9 (11 voturi)    
    TM versus CJ (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:10)

    Sani [utilizator]

    De, noi suntem romani.
    Gibraltarul este o stanca inghesuita de mare, Romania este o tara inghesuita de prosti!

    Bine fratilor clujeni ca voi va extindeti aeroportul si centura.

    La noi in TM, fraierii l-au votat pe unu' Robu de la USL, cunoscut si sub numele de "cacarau de TM" care, dupa ce s-a laudat ca el va aduce bani de la Bucuresti, a aflat ca prietenarii USL-asi ne-au lasat pe dinafara.

    Proverbul "Capul plecat sabia nu-l taie" si-a dovedit inca odata netemeinicia.
    Felicitari clujenilor ca (partial cel putin) le-au dat la bot lu' USL-ama.
  • +6 (8 voturi)    
    nu e pista! (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 8:24)

    airamerica [utilizator]

    Zona de balizaj nu e pista! Sunt multe cazuri in care se intersecteaza cu drumuri, chiar in Romania stiu doua: Otopeni si Craiova
    • +2 (4 voturi)    
      Comisionul... (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:39)

      Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

      Poti adauga si aeroportul Baneasa. Chestia asta nu e altceva decat pregatirea "pulimii" pentru inca o investitie inutila, dar cu un comision grasut. Ca doar tre' sa traiasca si gura USL-istilor clujeni, nu-i asa?
  • 0 (2 voturi)    
    vezi aeroportul din TIVAT Muntenegru (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:36)

    dinics [utilizator]

    Nu trebuie sa mute centura de ocolire cu bani buni. Asta daca n-are cineva vreun interes de comision, de lucrare... La aeroportul din TIVAT / Muntenegru zona de balizaj trece deasupra soselei, atat de aproape de aeroport incat avioanele trec deasupra soselei foarte jos dar nimeni nu se tulbura. Ba e chiar foarte interesant!
  • +1 (3 voturi)    
    cam cat? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 10:41)

    JeanCrote [utilizator]

    Cam cat de prosti tre sa fie astia sa faca asa ceva?
    • 0 (2 voturi)    
      prostia, ca prostia.. (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 13:26)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui JeanCrote

      ..dar cat de rai(lacomi, hapsani) sa fie sa nu corecteze proiectul sa modifice traseul soselei de centura, sau sa faca un tunel pe sub pista?
  • +1 (1 vot)    
    Cred ca problema sint comisioanele.... (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 11:38)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Acum o subtraversare ar putea fi mai ieftina - dar comisioanele ar fi mai mici.......Structura nu trebui e sa fie supradimensionata. LA Otopeni avioanele ajung lasi dinspre pista pe un pod. si se circula bine!
    De asemenea ar putea fi lungita pista un pic spre locuinte.cu tot disconfortul aferent. Subtraversarea ar fi rapida si eficienta. In 2 luni ar fi gata
  • +1 (3 voturi)    
    Clujul, micul Caracal (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 12:54)

    op [utilizator]

    Incet, incet Clujul se transforma in micul Caracal.
  • 0 (2 voturi)    
    nu se poate.. (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 13:22)

    akillies [utilizator]

    ..proiecta soseaua de centura sa treaca pe sub pista(zona de balizaj si nu numai), asa cum sunt multe sosele in vest in aeroporturile mari?

    Ma gandesc ca o pista trebuie sa fie perfect plana, pe cand o sosea, poate sa treaca si printr-un tunel, pasaj etc.
  • +2 (4 voturi)    
    O alta (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 13:57)

    micul [utilizator]

    solutie ar putea sa fie executarea pistei de aterizare in zig-zag si astfel se poate face si de 5000 m fara a deranja soseaua !
  • -1 (1 vot)    
    care e problema ? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 14:36)

    paulmare [utilizator]

    fiti seriosi
    la baneasa unde e balizajul - fata de dn1 (nu de casa aceea antologica din Pipera, cu autorizatia lui pandele)
    https://maps.google.com/maps?q=44.498449,26.079698&num=1&t=h&z=16

    sau otopeni
    https://maps.google.com/maps?q=44.498449,26.079698&ll=44.573595,26.069956&spn=0.02195,0.036478&num=1&t=h&z=15

    la fel e si la Frankfurt, A5 fata de axul pistei

    nu e mare problema sa treaca un drum la 200 de metri
    Cred ca mai trebuie bani pentru "studii de fezabilitate" si "bancabilitate", studiata circulatia iepurilor in habitatul Someseni-Apahida, studiat arheologic situl de la viitorul pasaj, platit un studiu de circulatie pentru viitoarea centura etc
    Asta e cel mai usor in romania, de scos bani pentru "studii" pe hartie, nu e ca si cu mutatul centurii unde trebuie intr-adevar lucrat
  • 0 (0 voturi)    
    mi-au furat baliza (Joi, 31 ianuarie 2013, 0:54)

    ubique [utilizator]

    Daca va aruncati o privire pe plan (presupunand ca stiti sa cititi unul) inainte sa va dati cu presupusul in gura mare o sa observati ca nu balizajul e problema:

    http://ziuadecj.realitatea.net/Images/Articole/00105432/00083752_large.jpg

    Probleme cu balizajul au aia care comenteaza fara sa priceapa.
  • 0 (0 voturi)    
    PISTA CLUJ (Sâmbătă, 2 martie 2013, 17:18)

    NANESCU LILIANA [anonim]

    Nu e nici o greseala de proiectare e greseala de primarii si autorizatii de tot felul toti politruci pusi in functii pe criteriu politic care nu pot sa vada ca in acelasi punct sunt doua case!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version