Reguli noi pentru taxiuri la Aeroportul Otopeni: Taxiurile la comanda vor putea prelua pasagerii de pe esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:10 Actualitate | Esenţial


Taxiuri in Bucuresti
Foto: Agerpres
Taxiurile la comanda vor putea prelua pasagerii de pe esplanada de la etajul 1 a Terminalului Sosiri, in timp ce taxiurile aflate in asteptare vor prelua clientii de pe esplanada de la parter a Terminalului Sosiri, masura urmand sa fie pusa in aplicare in cel mult 20 de zile, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor. In plus, Fenechiu a declarat ca numarul taxiurilor in asteptare la aeroport va fi limitat la trei autovehicule, iar taxiurile venite la comanda vor avea acces pe esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri doar dupa ce clientul va comunica numarul de identificare al taxiului catre un operator ce va ridica bariera.

"Pentru a reglementa activitatea de taximetrie pe Aeroportul Henri Coanda, am decis ca taxiurile la comanda sa preia pasagerii de pe esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri, in timp ce taxiurile aflate in asteptare vor prelua clientii de pe esplanada de la parter a Terminalului Sosiri. Masura va fi posibila prin modificarea HG nr. 1208/2009, privind infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti - S.A., astfel incat aceasta va capata si atributii de ordine interioara. Procedurile de modificare a hotararii de guvern vor fi demarate chiar in cursul zilei de astazi (marti, 29 ianuarie, n.r.), astfel incat in cel mult 20 de zile schimbarile anuntate sa devina operationale", a spus ministrul Transporturilor, informeaza Agerpres.

Potrivit acestuia, taxiurile la comanda vor putea stationa cel mult 15 minute intr-o parcare gratuita pusa la dispozitie de Aeroportul Otopeni, o eventuala prelungire sau diminuare a acestui interval urmand sa fie decisa in functie de feed-back-urile primite de la prestatorii activitatii de taximetrie.

"In momentul in care va face o comanda de taxi, clientul va intra in posesia unui numar de identificare referitor la taximetrul care se va prezenta la aeroport, dar si compania de care apartine vehiculul in cauza. Ridicarea barierei care permite accesul catre esplanada de la etajul 1 a terminalului sosiri va fi posibila doar dupa transmiterea, de catre un operator, a numarului de identificare comunicat de client. In ceea ce priveste taxiurile aflate in asteptare la esplanada de la parter a aceluiasi terminal, numarul lor va fi limitat la trei autovehicule, dupa ocuparea unei masini putand veni la asteptare un alt taximetru stationat in zona de parcare", a mai spus Relu Fenechiu.

Acesta a mai spus, totodata, ca in incinta aeroportului vor fi infiintate mai multe posturi telefonice, de unde pasagerii vor putea apela gratuit doar numerele companiilor de taximetrie.

La ora actuala, in raza Aeroportului Henri Coanda isi desfasoara legal activitatea 700 de taximetre. In urma modificarii HG nr. 1208/2009, permisele de acces in zona de asteptare clienti vor putea fi retrase dupa numai doua abateri, in prezent fiind necesare patru abateri pentru ca taximetristii sa-si piarda acest drept, mai scrie Agerpres.

Masurile legate de activitatea taximestristilor de la Aeroportul Otopeni vin dupa numeroase reclamatii facute de pasageri si clienti, precum si dupa scandalul uciderii studentei japoneze. Pe 15 august 2012, Yurika Masuno, studenta din Japonia, a fost abordata, de Vlad Nicolae in incinta Aeroportului "Henri Coanda" Otopeni-Bucuresti si doua zile mai tarziu a fost gasita moarta, la marginea unei paduri din Corbeanca.

Dupa uciderea japonezei, a izbucnit un scandal privind siguranta celor care tranziteaza Aeroportul Otopeni, care a dus la controale la taximetristii din zona aeroportului si a culminat cu demiterea directorului companiei Aeroporturi Bucuresti Cornel Poterasu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5513 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    mr. fenechiu (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:14)

    e.u. [utilizator]

    si cum vrei sa informez eu portarul sa dea drumul la taxi?! .. probabil ca stiti dar va spun oricum .. intr-un avion intra sa zicem 50 oameni .. daca 10 din aia vor vrea taxi * cate avioane aterizeaza in acelasi timp .. zici matale ca nu o sa fie coada?!
    • +2 (2 voturi)    
      Teoretic se poate (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:32)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      Adica eu pot da telefon doar la companiile de taxi agreate; acestea vor comunica portarului numarul masinii trimise si... problema rezolvata.
      Dar, in bunul stil romanesc,companiile pot anunta portarului 3 masini la comanda (la un singur telefon). Pe de alta parte, probabil vor fi clienti care solicita taxi de pe telefonul personal, caz in care probabil vor fi nevoiti sa-si care bagajele pana afara...
      Dar mi se pare o masura foarte buna pentru a limita tigania din Bucuresti.
    • +2 (6 voturi)    
      impancientare (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:48)

      Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      Stati linistiti , astia oricum n-au ganduri pt dezvoltare dar dimpotriva , reducerea traficului aerian la niv anilor '90 este in agenda..oricum migrantii le-au dat batai mari de cap la alegeri..
    • +2 (4 voturi)    
      nu fi carcotas (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:00)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      E un pas inainte... probabil ca se vor gandi si la niste solutii pentru astfel de probleme.
    • 0 (2 voturi)    
      interesant (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:00)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      cat de inclinati la amanunte sunt menistrii guvernului doctoral.
      mai inatai a iesit concurenta lui fistichiu, sova, cu poleiul si numarul de basculante folosite.

      acum, fistichiu da detalii despre cum vor lucra taxiurile la aeroport !

      intre timp, cnaderistii benchetuiesc, iar managementul aeroportului doarme.

      si fmi-ul asteapta solutii...
    • +2 (2 voturi)    
      taxi (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 9:21)

      Adriana10 [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      Nu inteleg de ce nu se copiaza modelul din alte tari mai civilizate. Orice taxi poate lua pasageri, daca sta intr-o coada de asteptare special amenajata, iar cand pleaca unul, altul ii ia locul.
      La fel si prin oras: taxiurile sa aiba statii special amenjate, unde sa ai dreptul sa stea doar ei, nu sa parcheze peste tot si ne batem cu ei pe locurile din fata blocurilor noastre.
  • +12 (14 voturi)    
    ce sa intelegem ? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:24)

    open [utilizator]

    +++ Ca pe esplanada etaj 1 o sa fie NUMAI taxiurile comandate de clienti, oameni normali cu bani munciti, care stiu ca tariful actual este 1,39 RON/km ?
    +++ Ca la parter (adica statia de autobuz / nivelul strazii) o sa fie NUMAI rechinii cu 3,50 RON/km ? Deci numai fraierii care nu vor sa stie sau sa intrebe o sa mai cada in plasa lor ? SI cata vreme o sa mai stea (reziste) acolo astia cu 3,50 ? Super organizare.

    +++Alta intrebare: de ce la NY, Paris sau Frankfurt la aeroport este un singur fir de taxiuri si toate au ACELASI tarif ? Cine se face inca ca NU inteleg cum se face biznis in aceasta meserie ?
  • 0 (2 voturi)    
    la subsol, baieti?! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:28)

    muzungu [utilizator]

    in primul rand, ar fi trebuit clarificat ce se intampla cu taxiurile mai scumpe, 3,5-4 lei /km, fly sau cum se mai cheama. caci datorita diferentialului de pret, din punct de vedere al cererii nu intra in aceeasi piata cu restul taxiurilor normale, cu 1,4 lei/km.

    cum este de asteptat ca foarte putine taxiuri scumpe sa fie solicitate prin comanda, sa inteleg ca baetii scumpi vor astepta jos, fara sa-i vada nimeni?

    indiferent de precedenta intrebare, ar trebui clarificat daca si taxiurile ieftine isi vor putea astepta clientii jos. daca este asa, presupun ca ne vom imbulzii cu totii jos, printre autobuze....si atunci ma intreb de ce nu ne putem inghesui sus....

    in al doilea rand, e clar ca nimeni din cei care au scris sau au fost de acord cu regulile astea nu a luat taxiul ca sa vina/plece din aeroport.

    pai regula pe aeropoarte este ca oferta asteapta cererea (sa aterizeze), si apoi tratamentul congestiilor in orel de varf este impropriu. cand in 15 minute ai o cerere de 100 taxiuri (ieftine, se intelege), tu incerci sa rezolvi problema prin "comanda telefonica", "comunicare cod la bariera", sau daca nu e cu comanda, prin "3 masini odata"?

    in al treilea rand, ar fi trebuit investigate efectele/constrangerile indirecte pe care exstenta taxiurilor scumpe le are asupra comportamentului cererii sau al securitatii. de exemplu, daca apetitul taxiurilor pirate ptr aeroport este stimulata de existenta baietilor scumpi sau de artificiile la care recurge cererea ptr a gasi un taxi mai ieftin.
  • +1 (3 voturi)    
    deci (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:57)

    nash pandelica [utilizator]

    vii de la c'ru pamantului, din australia, china sau america, si, dupa 20 de ore de zbor, tre'sa mai astepti o ora, sa'ti vina taxiul comandat.
    ca daca da voie numai la trei in asteptare, de unde sa vina cel comandat ? din oras.
    adica, de undeva de la piata unirii....

    normal ar fi sa fie un stand de asteptare pentru toate, si in ordinea intrarii in stand, sa li se permita sa traga la peron, unul dupa altrul, da nu mai mult de trei-patru.
    cam asa e prin alte parti.
    clientul sa aiba un taxi, pe principiuiul primului venit.
    ba, pe unele aeroporturi exista si pentru calatori o arie unde astepti sa iei taxiu. tot in ordinea venirii.

    dar, si mai bine ar fi sa fie terminal de tren/metrou pe aeroport
    • -2 (2 voturi)    
      in acest caz (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:47)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      vor fi foarte multe taximetre care vor stationa iundeva in zona Otopeni, sau in Bucuresti la Piata Presei.
      sa fim seriosi: de la Piata Presei mai mult de 20 min (si eu consider ca e mult) nu faci pana la aeroport.
      + ca vor fi multe taximetre staionate probabil in parcarea de la Mall Baneasa (la fel: ca sa ajunga destul de repede la aeroport).

      o solutie buna: dar cred ca mai trebuie lucrat la ea mai ales la partea cu comunicarea nr de taxi catre omul de la bariera.
      • +1 (1 vot)    
        un stand de asteptare (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 10:54)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui rider

        pentru taxiuri, indiferent de firma de taxiuri, ar fi folositor si pentru cele care vin cu pasager.
        dupa debarcarea pasagerului, merg in stand, asteapta randul si pleaca spre oras cu alt pasager, nu mai pleaca gol.

        si ar mai fi ceva, dece taxiurile au voie sa aiba tarife diferite ?
        ar fi normal ca intr'un oras, respectiv bucale, tariful pe km sa fie acelasi, indiferent de proprietar.

        daca taxiul vine de la casa scanteii (!), iti va baga in pret si mersul in gol, pana la aeroport.
        basca ca tre' sa astepti.
        poate cineva trebuie sa prinda alt avion pe baneasa, un tren la gara de nord, este presat de timp.
        sau, un businessman are intllnire la o anumita ora, si tre'sa se grabeasca..

        daca taxiul care aduce pasager, daca prinde pasager si la intoarcere in oras, face treaba mai rentabila, mai cusera, si pentru taximetristi,

        asa se procedeaza la aeroporturile din ny.
  • +3 (3 voturi)    
    Mai complicat n-ați putut? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:26)

    AdrianCalin [anonim]

    Eu nu înțeleg de ce nu pot să-mi chem la aeroport un taxi într-o stație de taxiuri unică? De ce nu pot TOATE COMPANIILE să își trimită taxiuri acolo și cererea să cearnă de câte taxiuri e nevoie acolo. Ce ne tot complicăm viața? Eu știu că cineva are un business acolo dar chiar nu suntem în stare să luăm decizii bune în situații foarte importante?
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:07)

    [anonim]

  • 0 (0 voturi)    
    Stupid, sau ce? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 10:18)

    B.Dan [utilizator]

    Stati putin sa inteleg! Daca fac comanda la taxi, trebuie sa ma duc la mesterul care se ocupa cu ridicatul barierei ca sa-i comunic indicativul masinii? E cel putin stupid!
  • 0 (0 voturi)    
    taxi (Luni, 4 februarie 2013, 19:43)

    taximetrist [utilizator]

    Cea mai mare tampenie, mai devreme arata la protv cum sa comanda un taxi...de ce nu arata REALITATEA ce sa intamplat? Multa lumea vrea masina mare, ca are bagaj, tine neaparat sa ia breack chiar daca este si 3,5ron/km, stiti ce spus cei ce se ocupa de chestia asta: nu stim, puteti face comanda...abea intrun final spun ca sunt si taxiuri rapide la 3,5ron, dar jos, dar ca nu recomanda deoarece pretul este de cca 500 ron ( 5 milioane).... Sunt nebuni fratilor.....e Lucratura de la nivel inalt...asa au fost montati......Sunt pe aeroport din 1993....stiu tot ce misca, spagi, tigari, droguri...cur ar fi acum sa ii dau pe toti in primire ??? :))) Am 3 masini in leasing, care ar trebui sa il termin in septembrie. CE POT FACE ACUM ??? Vin astia sa mi le ia, ca nu mai am alta varianta de a munci in alta parte cu ele. Am 2 copii de crescut ( 7 si 2 ani )....nu am decat sa le dau foc in fata ministerului transportului. Sunt disperat !!! Japoneza a omorato un aurolac care a luat un taxi de 1,39 din ront. Pirati = persoane care acosteaza pasageri, iar cand ajungi la masina, vezi ca nu e TAXI, este pur si simplu o masina particulara, este una chiar si cu nr de Bulgaria.
    Asa ca, parerea mea personala, ar fi ca in momentul cand vrei sa dai o stire? Verifico de 3 ori daca e reala, deoarece duci toata lumea in eroare, si apoi o sa ne intrebam de ce nu mai avem turisti la noi in tara !!!

    Seara buna !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by