Drapelul Romaniei din fata Prefecturii din Sfantu Gheorghe a fost vandalizat

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 27 ianuarie 2013, 15:43 Actualitate | Esenţial


Drapelul Romaniei din fata sediului Prefecturii Covasna a fost vandalizat in noaptea de sambata spre duminica de persoane necunoscute.bDrapelul a fost taiat in doua locuri, iar Politia a demarat cercetari pentru identificarea autorilor si sanctionarea lor sub aspectul savarsirii infractiunilor de distrugere si ofensa adusa insemnelor nationale, transmite Agerpres.

''In noaptea de 26/27.01.2013, la orele 02,50, patrula din dispozitivul de siguranta si ordine publica din cadrul Politiei Municipiului Sfantu Gheorghe a constatat ca drapelul tricolor expus in fata sediului Institutiei Prefectului Judetul Covasna a fost distrus prin taiere cu un obiect taietor (posibil ciob de sticla sparta sau obiect metalic), acesta prezenta 2 taieturi de cca.10 cm lungime si una de cca.50 cm lungime'', se arata in comunicatul de presa al Inspectoratului Judetean de Politie Covasna.

Prefectul judetului Covasna, Codrin Munteanu e de parere ca acest incident nu este intamplator, ci reprezinta consecinta "faptelor si declaratiilor incitatoare" ale liderilor UDMR Covasna, Tamas Sandor si Antal Arpad, care desconsidera statul roman si simbolurile nationale.

Codrin Munteanu a aratat, printre altele, ca liderii UDMR Covasna refuza sa participe la manifestarile dedicate Zilei Nationale a Romaniei, iar Antal Arpad, care este primarul municipiului Sfantu Gheorghe, nu poarta niciodata esarfa tricolora in ciuda prevederilor legale.

''Sunt unii indivizi care isi au educatia in declaratiile si faptele domnilor Antal si Tamas, au ca reper vorbele si faptele celor doi care saptamanal fac conferinte de presa in care, sub masca promovarii identitatii nationale a maghiarilor, incita de fapt impotriva statului roman si a simbolurilor nationale. Daca ma gandesc doar la faptul ca domnul primar Antal refuza cu obstinatie sa poarte esarfa tricolora sau ca a dat jos drapelul Romaniei de pe cladirea Casei cu Arcade, si nici dupa ce a fost amendat de Parchet nu l-a pus inapoi... Indiferent cine au fost cei care au vandalizat drapelul tricolor din fata Prefecturii, vinovati morali sunt oameni precum Antal si Tamas care nu au inteles ca in calitatea lor de demnitari locali au obligatia de a respecta simbolurile nationale si a contribui la promovarea unui climat de convietuire interetnic normal si armonios'', a declarat pentru Agerpres prefectul Codrin Munteanu.

Acesta a amintit, in context, si faptul ca liderii UDMR Covasna nu s-au delimitat de organizatiile de extrema dreapta, cum ar fi HVIM (Asociatia celor 64 de Comitate - n.r.), care au participat la mitingurile organizate in municipiul Sfantu Gheorghe si in alte localitati din judet.

Drapelul tricolor din fata Prefecturii Covasna, care are o marime de aproximativ 12 metri patrati, a fost amplasat pe data de 24 ianuarie, cu prilejul Zilei Unirii Principatelor Romane pentru a drapa panoul cu inscriptia ''Tinutul Secuiesc'' pe care liderii UDMR Covasna l-au postat in acel loc la sfarsitul anului trecut.

Tamas Sandor si Antal Arpad nu au putut fi contactati pana la ora transmiterii stirii pentru a-si exprima punctul de vedere, mai precizeaza Agerpres.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3675 vizualizari

  • +15 (21 voturi)    
    Cam asa a inceput nebunia din Targu Mures, in 90 (Duminică, 27 ianuarie 2013, 16:36)

    abel [utilizator]

    Drapelul Romaniei trebuie respectat, chiar daca este in varf de munte. Sa fi fost eu premier , as fi cerut ca in orice coltisor din Romania sa fie impreuna 2 steaguri , unul al Romaniei si unul al Uniunii Europene , sunt europeni ...
    • +8 (16 voturi)    
      eu (Duminică, 27 ianuarie 2013, 17:34)

      raducelfrumos [utilizator] i-a raspuns lui abel

      Maghiarii fac pe "europenii" la Bucuresti, da bine la TV...inapoi la Miercurea-Ciuc sunt sovini si rasisti cat incape.
    • +2 (12 voturi)    
      Problema este (Duminică, 27 ianuarie 2013, 18:37)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui abel

      ca sint doua. O data ca dnii unguri nu inteleg, si nici n-au de ce, ca Transilvania este Matricea Românilor, si-a doua, unde dorm boii aceia de politisti de nu i-au prins pe astia? De fapt, cind ii fac pe dnii. politisti boi, cred ca ii ononorez, boii si tauriscii erau natiuni migratoare, dar natiuni.
      In armata, cind ti-ai pierdut drapelul, nu mai existi ca regiment, estti rusinea rusinilor. Iar Tg.Mures 1990 a fost o situatie creata ca sa stim cu totii ca NICOLAE CEAUSESCU a murit dar noi(secu) raminem stapinii.
      Iar secuii trebuie lasati in pace. N-au nici o legatura cu maghiarii, desi foamea te face sa fii nebun.
    • -12 (18 voturi)    
      Drapelel o sa il apere... (Duminică, 27 ianuarie 2013, 18:49)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui abel

      Presedintele secuilor,basel covasnel....
  • 0 (14 voturi)    
    szekelyfold nem romania (Duminică, 27 ianuarie 2013, 17:26)

    raducelfrumos [utilizator]

    Acolo in HarCov e 'tinutul secuiesc" , adica e ceva gen "triunghiul bermudelor"
    • +12 (18 voturi)    
      :)) (Duminică, 27 ianuarie 2013, 19:49)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui raducelfrumos

      cu toate ca au au o libertate extrem de mare, chiar prea mare as zice de limba, obiceiuri, sistem de valori, etc judetele astea unguresti sunt imediat ca saracie pe locurile 2 si 3 dupa Vaslui...si cu asta am zis tot de cat de buni sunt acei cetateni romani de etnie. Inafara sa fure padurile tarii nu-s in stare de nimic decat sa dea cu ciocul ca vor autonomie... sa faca o mica germanie acolo si restul tarii sa stea pe spinarea celor 2 judete in cauza si ma inclin...din pacate este invers, pe banii romanilor invata maghiari in limba maghiara in scoli...
  • 0 (10 voturi)    
    romania ... (Duminică, 27 ianuarie 2013, 17:34)

    adonis84 [utilizator]

    "Tamas Sandor si Antal Arpad, care desconsidera statul roman si simbolurile nationale."

    Cu simbolurile nationale ce au?

    Statul roman este de inteles, care cetatean roman agreeaza o lume a spagilor, cumetriilor, penalilor, si strâns legata de interlopi? Cica sa nu generalizam ... dar unde in tara asta iti gasesti un loc de munca corect? Fara spagi, relatii, etc.? Sunt roman dar parca statul roman ar fi rasist vis a vis de propriul popor. Va mai este de mirare ca urca tensiunea maghiarilor care nu inteleg situatia si se considera discriminati?
  • +9 (15 voturi)    
    O simpla intrebare am? (Duminică, 27 ianuarie 2013, 18:06)

    ioil [utilizator]

    Daca se intampla ceva sinonim in Ungaria,cum reaCTIONA PREMIERUL MAGHIAR?
  • +8 (16 voturi)    
    OK..... (Duminică, 27 ianuarie 2013, 18:53)

    daniel_wolf [utilizator]

    Interesant cati Romani au vandalizat simbolurile maghiare in Romania? în Cluj, in centru, de exemplu exista ceva mare și verde pe care e scris in maghiară, și nimeni nu are nici o treabă cu acel drapel..... Mai mult, consider că maghiarii trebuie să renunțe la idealurile lor separatiste, totusi traiesc in Romania.

    Un alt aspect interesant este acela ca, in Ungaria nu ii primeste nimeni cu bratele deschise pe maghiarii de aici. Practic acesti oameni apartin de o natiune care nu ii vrea și unica lor sansa este să conviețuiască pașnic cu romanii. Ceea ce foarte multi maghiari și fac. Pacat că există și asemenea oameni care din lipsă de educație și din neputinta de realiza ceva se apucă să distrugă
  • +12 (20 voturi)    
    EXISTA REZOLVAREA... (Duminică, 27 ianuarie 2013, 19:04)

    schroedinger [utilizator]

    De tip francez, sau cea de tip german si austriac. Toti cetatenii sunt francezi, respectiv germani/austrieci, deci NU EXISTA MINORITATI!
    Toata lumea invata si vorbeste limba oficiala! Acasa, treaba lor!
    SIMPLU!
    • 0 (8 voturi)    
      pentru ei, da (Duminică, 27 ianuarie 2013, 20:07)

      bogK01 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Pentru noi, nu. Consiliul Europei, Comisia, Parlamentul European de vreo 2 decenii presează cu apărarea drepturilor minorităților. E nevoie să se mențină această dezbinare artificială.

      România prezintă ingredientele necesare pentru conflict / dezintegrare în viitor: clanurile țigănești dincolo de lege, care au acaparat justiția, serviciile de informații și politicieni din toate partidele; separatiști maghiari care provoacă majoritatea; și o elită politică și economică pusă doar pe jaf și vândut orice resurse; plus perspectiva regionalizării cu "voievodate" conduse de mafioții actuali.

      În ultimii zece ani Irakul, Siria, Libia, Egiptul au fost izolate / distruse / reduse la statutul de "failed states". Poate că erau dictaturi sau nealiniate la direcția NATO, însă nu erau regimuri/state despre care să auzi zilnic doar de atacuri teroriste, masacre, înscenări, false flags etc.

      Mulți pot crede că așa ceva nu se poate întâmpla cu o țară membră UE, însă o criză aduce întotdeauna oportunități și avantaje anumitor părți. Iar această rețetă a tensiunii permanentizate se poate replica din nou mai aproape de UE (v. fosta Iugoslavie și Caucazul).
      • 0 (0 voturi)    
        sunt de acord.. (Luni, 28 ianuarie 2013, 10:49)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui bogK01

        ..ca se tot insista pe povestea cu drepturile minoritatilor mai ales pentru anumite tari din fostul bloc sovietic, gen Romania, Slovacia, Serbia, Bulgaria... din nefericire, singura tara care nu a stiut sa ia o atitudine si o pozitie clara pe aceasta tema, este Romania. Si tind sa cred ca se mentine artificial aceasta stare de tensiune in zona tinutului secuiesc si in Transilvania in general.., fara a dori sa jignesc etnia maghiara(printre maghiar sunt si oameni de o foarte mare valoare, dar regula generala ca in functii ajung numai cei care fac mai mult spectacol, se respecta si in acea parte a Romaniei - oricat de mult se incearca scunderea acestui lucru..).
  • +5 (15 voturi)    
    HarCov ESTE Romania!!! (Duminică, 27 ianuarie 2013, 19:21)

    Montesquieu [utilizator]

    poate daca i-am "vandaliza" putin pe cei care au facut acelasi lucru cu drapelul romanesc, vor invata si invizii de gen ca bataia de joc are o limita peste care nu se poate trece fara asumarea unor consecinte (reflectate in (non)integritatea fizica a exaltatilor harcovisti)

    poate facem o intelegere cu vecinii ucrainieni sa luam in concesiune insula serpilor ca locatie temporara pe minim 99 de ani pentru extremistii astia cu tinutul lor secuiesc cu tot
  • +8 (10 voturi)    
    Nu judecati ... (Duminică, 27 ianuarie 2013, 21:33)

    CMihai [utilizator]

    ... dupa aparente. In Sf Gheorghe se da un razboi constant intre prefectura si consiliu din cauza steagurilor, simbolulilor si nu numai. Presa din Sf Gheorghe raporteaza des despre cum Codrin Munteanu ataca mai intai pe UDMR si pe urma UDMR raspunde lui Codrin Munteanu si avem un cerc vicios, nimeni nu mai stie cine a inceput.

    Sunt perfect de acord, simbolurile nationale nu trebuie vandalizate, insa politicul local si cel numit central este in razboi continuu si oamenii sunt mainpulati orbeste. Pentru normalizarea situatiei cred ca atat Codrin Munteanu cat si Tamas Sandor ar trebuii sa plece din pozitia lor de conducere, si sa lasa in mana unor oameni competenti. Nu este OK sa avem conducator ultra-nationalist atat pe partea romana cat si pe partea maghiara.
  • -11 (17 voturi)    
    Nici nu-i de mirare (Duminică, 27 ianuarie 2013, 22:13)

    V.R. [utilizator]

    Atata timp cat majoritatea romanilor nu respecta dreptul secuilor de a-si arbora propriile simboluri (steagul albastru secuiesc si steagul Ungariei), de ce ar respecta secuii steagul romanilor?
    • +4 (10 voturi)    
      ba da ... (Luni, 28 ianuarie 2013, 0:38)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      arboratile in wc. -uri.........nu va impiedica nimeni.


      ce sa zic , nu puteti trai fara drapele........asta e problema matelor goale...?
      • 0 (0 voturi)    
        hai sa nu.. (Luni, 28 ianuarie 2013, 11:03)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        ..exageram si sa nu lasam prea mult mania sa ne intunece judecata. Adica am suficiente motive sa am aceeasi atitudine ca si tine, dar trebuie sa fim si putin mai retinuti in mania noastra..
    • +9 (13 voturi)    
      pentru ca esti in Romania desteptule (Luni, 28 ianuarie 2013, 1:11)

      ralu83 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      arborarea steagului Ungariei in Romania nu e un drept, e eventual un favor. Pe care eu personal nu l-as face, atata timp cat in Ungaria nu poti arbora steagul Romaniei unde ti se scoala.
      Vrei sa vezi steagul Ungariei peste tot de dimineata pana seara? Iei azimutul 500km spre vest si te indrepti incolo pana primesti sms cu "Welcome in Hungary", iar pe ecranul telefonului iti apare "Vodafone HU". Atunci stii ca ai ajuns unde trebuie.
      Mai ganditi si voi cu capul vostru si nu va mai lasati manipulati de toti idiotii cu interese. Si daca primiti autonomie ce faceti cu ea? Va spalati pe cap pt ca niciodata Ungaria nu o sa va accepte. Iar o Ungarie mare cum visati voi si cum va desenati pe steag nu e posibila nici azi, nici in 100 de ani. Sa zicem ca stiu un pic mai multe decat tine.
    • +5 (9 voturi)    
      mai (Luni, 28 ianuarie 2013, 2:35)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      pretine :) daca va da autonomie si va faceti tara, dupa ce terminati de vandut padurile Romaniei pe care voi le stapaniti acum, o sa cereti azil politic si o sa va rugati de Romania sa va primeasca inapoi...inafara de kurtos colaci si furat de lemn nu produceti nimic!...Cu mandria voastra copilareasca o sa muriti de foame...in cele 2 judete sunt niste drumuri de zici ca te-ai intors in timp 20 de ani, mentalitate de 100 de ani...
    • +6 (6 voturi)    
      daca esti secui... (Luni, 28 ianuarie 2013, 10:59)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      ..in Romania, oricarui om normal si integru ar trebui sa i se para normal sa arborezi steagul albastru Secuiesc si steagul tricolor Romanesc..!!!
      Ce treaba are drapelul Ungariei in Romania? Adica inafara de ambasade si consulate, ce naiba sa caute drapelul Ungariei pe alte cladiri de institutii de stat ale Romaniei?!?!?

      Este absurd ceea ce spui tu..e un deziderat iredentist si o cerere aproape de culmea nesimtirii!!!

      Daca esti secui in Ungaria, arboreaza steagul Secuiesc si steagul Unguresc, iar daca esti secui in Austria, arboreaza steagul Secuiesc si steagul Austriac..

      Exista o limita a bunului simt, si nu te poti ascunde la nesfarsit in spatele "simbolurilor proprii"..

      Oricum, in istoria Secuimii, putine au fost momentele in care Maghiarii v-au tratat ca de la egal la egal, asa cum procedeaza azi Romanii..
    • 0 (0 voturi)    
      2 la prefectura si unul la biblioteca (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:22)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      pai de ce voi 2 steaguri si noi doar unul?
      adica 2 judete sa arboreze 2 steaguri si o tara unul singur? cu romana inteleg ca aveti o problema, cu statul roman de asemenea, dar matematica parca era internationala...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by