Finantele au schimbat Codul Fiscal. Gabriel Sincu (Mazars) a discutat online despre ce se schimba si cum te afecteaza aceste modificari

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2013, 10:29 Actualitate | Esenţial


Gabriel Sincu in dialog cu cititorii
Foto: HotNews.ro
Guvernul a modificat Codul Fiscal, schimband semnificativ fiscalizarea microîntreprinderilor, a micilor fermieri, a persoanelor fizice. Se schimba impozitarea pentru IMM-uri şi micro-întreprinderi cu cifră de afaceri sub 65.000 de euro. Se plafoneaza cheltuielile cu amortizarea masinilor. Apar clarificari la capitolul privind TVA. Gabriel Sincu, partener în cadrul firmei franceze de consultanţă şi audit Mazars a discutat online cu cititorii HotNews pe teme legate de impactul acestor schimbari ale Codului Fiscal asupra companiilor si persoanelor fizice.

    Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.

    Nota Redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vom aproba comentariile care nu contin intrebari, nu se refera la temele anuntate sau constau in atacuri la persoana.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9560 vizualizari

  • Determinare incadrare microintreprinderi (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:01)

    Ramona [anonim]

    Buna ziua,
    Va propun urmatoarea situatie:
    - SRL cu CAEN principal 7830 (Servicii de furnizare si management a fortei de munca)
    - CA 2012 < 65000 EUR
    - alte activitati: training (CAEN 8559), consultanta HR...
    - companie platitoare de impozit pe profit de la infiintare (2006), nu a cerut niciodata incadrarea la microintreprinderi
    - numar angajati (irelevant, oricum nu mai apare ca si criteriu de incadrare, oricum <9)

    Cum determina fiscul daca o astfel de companie trece sau nu obligatoriu in categoria platitoare de venit 3%, in conditiile in care in modificarile la Codul Fiscal se mentioneaza printre criteriile de incadrare "....altele decat consultanta si management".
    Intra, cu alte cuvinte codurile CAEN de mai sus in categoria consultanta si management si, prin urmare, respectiva companie plateste in continuare 16%?
    In unele documente mai vechi ANAF (intrebari si raspunsuri) se mentiona ca incadrarea se face in functie de ce scrie efectiv in contractele incheiate de companie?!
    Daca firma a obtinut in 2012 venituri in primul rand (>70%) din contracte de training - in contracte nefiind, evident, mentionat, codul caen 8559, pentru ca e vorba de training customizat si nu de cursuri finalizate cu diplome recunoscute - fiscul vine si are dreptul sa se uite in contractele firmei si sa interpreteze?

    Cu multumiri anticipate,
    RST
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:12)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramona

      Da, ati remarcat o nuanta interesanta. Inainte de a o dezvolta, vreau sa va atrag totusi atentia asupra faptului ca numarul de salariati ramane totusi un criteriu de incadrare a unei firme in categoria microintreprinderilor: acest numar trebuie sa fie in continuare cuprins intre 1 si 9.

      Revenind la intrebare, intr-adevar daca pana acum firmele care desfasurau activitate de consultanta si management erau excluse din start din categoria microintreprinderilor, acum legea spune ca aceste firme nu sunt obligate sa aplice acest sistem.
      Asadar, s-ar intelege ca acestea pot in continuare opta pentru a fi microintreprindere sau nu.

      Ramane ca normele de aplicare ale acestei ordonante, care sper sa fie publicate curand sa ne clarifice acest aspect.
      • ERATA (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:04)

        Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel Sincu

        Trebuie sa imi fac mea culpa, abia acum am remarcat ca se elimina conditia referitoare la numarul de salariati. Asadar nu mai conteaza numarul de salariati. Toate celelalte comentarii raman valabile. Multumesc.
  • Aplicabilitate pentru firmele existente (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:18)

    Daniel [anonim]

    Am un srl infiintat in decembrie, microintreprindere cu impozit pe venit, neplatitor de tva. Inca nu am facut o angajare (termenul este de 5 februarie) pentru a pastra vectorul fiscal curent, 3% impozit venit.
    Daca noua lege intra in vigoare in 1 februarie, mai este nevoie sa fac angajare ca sa pastrez vectorul fiscal curent (care recunosc ca ma avantajeaza in acest moment)? Multumesc
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:13)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Inteleg ca dvs doriti sa ramaneti in continuare in categoria de microintreprindere si doriti sa stiti daca e nevoie sa aveti un salariat sau nu.

      Asa cum am mentionat si mai sus, raspunsul este da, este nevoie de un salariat, firma care nu are angajati nu se incadreaza din punct de vedere fiscal in categoria microintreprinderilor.
      • ERATA (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:05)

        Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel Sincu

        Trebuie sa imi fac mea culpa, abia acum am remarcat ca se elimina conditia referitoare la numarul de salariati. Asadar nu mai este nevoie sa faceti angajarea. Multumesc.
  • FRAUDA TVA INTRACOMUNITAR (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:29)

    Johanis [utilizator]

    Ce masuri vor fi luate astfel incat sa se elimine frauda in ceea ce priveste TVA-ul intracomunitar? In Romania, daca doresti sa lucrezi corect pe piata, in cateva luni esti in faliment din cauza acelora care au cate "n" firme fantome si aduc marfuri cu 24 % mai ieftine. Chiar nu se poate stopa acest fenomen?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:16)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Johanis

      Asta din pacate, este deja o alta discutie. Modificarea curenta de cod fiscal nu ajuta in nici un fel la reducerea evaziunii pe TVA. Recomandam Hotnews sa invite la o discutie online un oficial din Ministerul de Finante care sa ne raspunda la aceasta intrebare.
  • forfetar vs impozit pe venit 3% (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:26)

    marius [anonim]

    Buna ziua,

    Daca se va introduce iar un nou impozit forfetar, ce va plati pana la urma o microintreprindere ( presupunand ca intra in criteriile impuse de guvern pt forfetar) la final de an 2013, si 3% impozit pe venit si forfetarul? Se vor cumula, se plateste forferarul mai intii si apoi 3% impozit pe venit - forfetar deja platit?

    Cum estimati dvs ca se va proceda?
    ( daca va fi cazul, binenteles)

    Multumesc frumos
    MM
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:18)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      Pe baza a ceea ce avem acum nu va pot da un raspuns relevant. As putea doar sa fac niste speculatii care nu isi au locul aici. Eu sper ca impozitul forfetar sa fi fost deja uitat de autoritati, face mai mult rau decat bine. Parerea mea detaliata pe aceasta tema o gasiti pe sectiunea Contributors sau pe blogul meu personal (un articol de saptamana trecuta)
  • Impozitul pe venit al microintrepriderilor (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:42)

    olivier [anonim]

    Am o s.r.l. cu CA<65000 euro care are ca obiect de activitate comertul cu piese auto.Platesc impozit pe profit 16%.Noile reglementari ma vor obliga sa platesc
    3%din venituri care ,in cazul meu si al multor altora, reprezinta ct.707-venituri din vanzarea marfurilor,fara a
    tine cont de faptul ca din acest venit trebuie platita si marfa pe care am vanduto,adica ar trebui scazut ct.607.
    In acest fel cheltuielile vor creste(sa nu uitam de cresterea salariului minim,cu cotele catre bugetul de stat aferente)incat multi vor falimenta.Ce am puta face!?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:25)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui olivier

      Acesta este unul dintre punctele nefericite din noile reglementari de care vorbeam mai sus: statul porneste de la premiza ca toti (sau majoritatea) celor care au firme cu cifre de afaceri sub 65.000 EUR se sustrag de la plata impozitelor. Drept pentru care ii obliga sa plateasca acest 3%, care ar insemna ca la un venit de 65.000 EUR o astfel de firma face un profit brut de (daca am calculat bine) 18,75% care supus unui impozit de 16% ar da aceeasi suma de impozit de plata (65.000 x 3% = 65.000 x 18,75% x 16%). Este 18.75% o marja realista de profit? Dumneavoastra spuneti ca nu, Guvernul spune ca da.
      Optiunile pe care le aveti este fie sa schimbati modul de organizare (din SRL in PFA sau întreprindere individuala cu impozitare in sistem real venituri minus cheltuieli) fie sa incercati o optimizare a profiturilor care sa va permita sa suportati noul cost fiscal.
  • CONSULTANTA (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:02)

    CIOCAN REMUS [anonim]

    Buna ziua!

    Consultanta si managementul NU SUNT OBLIGATE la impozitarea pe venit se specifica in proiectul ordonantei de urgenta!
    Asadar daca avem o cifra de afaceri sub 65000 Euro putem sa alegem impozitarea pe venitul microintreprinderilor de la 1 februarie 2013 si pana la depasirea acestui plafon?

    Va multumesc!
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:27)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CIOCAN REMUS

      Asa cum am mentionat mai sus, parerea mea este ca da, se poate opta pentru impozitarea ca si microintreprindere. Exprimarea nu este insa foarte clara, asteptam o confirmare prin normele de aplicare a ordonantei.
  • microintreprindere existenta (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:17)

    furioasa [utilizator]

    Buna ziua,
    Am un SRL , microintreprindere . In 2012 am incetat contractul de munca singurului angajat, urmand ca , pana la 31 ianuarie 2013, sa declar in D010 trecerea de la impozit pe venit la impozit pe profit .Cum procedez daca, de la 1 februarie, oricum revin la impozit pe venit, neconditionat de existenta a cel putin unui salariat? Modific acum vectorul fiscal pentru luna ianuarie 2013, urmand ca ,de la 1 februarie, sa il modific inca odata ?
    Va multumesc
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:28)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui furioasa

      Asa cum am precizat mai sus, eu inteleg ca nu dispare conditionarea de numarul de angajati. Deci daca nu aveti cel putin 1 angajat nu veti fi microintreprindere.
      • ERATA (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:07)

        Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel Sincu

        Trebuie sa imi fac mea culpa, abia acum am remarcat ca se elimina conditia referitoare la numarul de salariati.
        Asadar in ianuarie ar trebui sa fiti pe sistemul clasic iar din februarie microintreprindere! Ce palpitanta e viata de contribuabil in Romania...
  • victime colaterale? (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:41)

    dan.c [anonim]

    Buna ziua, cei cu cifra de afaceri intre 65 si 100 de mii de euro carora le convenea statutul de microintreprindere sunt doar victime colaterale sau li s-a schimbat incadrarea fiscala cu buna stiinta?
    Va multumesc.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:32)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan.c

      Intram intr-o zona sensibila, cea de speculatii. In Nota de Fundamentare a acestei ordonante, publicata pe site-ul Ministerului de Finante nu am gasit nicio explicatie cu privire la coborarea plafonului de la 100.000 la 65.000 de euro. As inclina sa spun ca se doreste o aliniere la plafonul de la care un contribuabil devine obligatoriu platitor de TVA, pentru o gestionare mai usoara la nivelul ANAF. Dar poate ca sunt alte motive care mie imi scapa. Oricum ar fi, cei aflati cu cifra de afaceri intre aceste doua plafoane sunt niste victime, colaterale sau nu.
  • expat (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:19)

    VASILE [anonim]

    cetatenii romani care sint salariati ai unui stat din afara UE si care nu are conventie sociala cu Romania vor fi obligati sa plateasca CAS?
    PENTRU CA IMPOZITUL PE VENIT E CLAR CA RAMINE NESCHIMBAT
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:39)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui VASILE

      Intrucat ordonanta a fost publicata cu mai putin de 24h in urma, trebuie sa spun ca este posibil ca unele elemente sa imi fi scapat. Dar pe baza analizei de pana acum pot sa mentionez ca nu este nicio modificare in aceasta zona. In opinia mea insa, chiar si acum, un astfel de salariat ar trebui sa plateasca in Romania contributii sociale. (art. 6 alin (1) din Legea pensiilor).
  • tva protocol, microintreprinderi (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 16:26)

    violeta dumitrescu [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa supuneti analizei urmatoarele spete (in lumina modificarilor CF si NORMELOR de la 1 ianuarie 2013):
    1.cum vor fi considerate mesele la restaurant oferite clientilor unei companii, din punct de vedere al tva?.Adica pot fi incadrate la art. 129 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal si punctul 7 din Norme din care redau:"7) În sensul art. 129 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal, nu constituie prestare de servicii efectuată cu plată utilizarea bunurilor care fac parte din activele folosite în cadrul activităţii economice a persoanei impozabile sau prestarea de servicii în mod gratuit în cadrul acţiunilor de protocol în măsura în care acţiunile de protocol sunt realizate în scopuri legate de activitatea economică a persoanei impozabile, nefiind aplicabil plafonul prevăzut la pct. 6 alin. (10) lit. a). ''?.In caz afirmativ, ce documentatie ar trebui sa pregateasca o companie pentru a-si putea deduce tva in situatia mai sus expusa, pentru a dovedi ca respectivele "servicii" au fost realizate in scopurile activ.economice?.;
    2.O companie a fost microintreprindere in anul 2008, iar in anul 2010 a devenit platitoare de impozit pe profit .In conditiile in care la 31 decembrie 2012 intruneste conditiile pentru a putea deveni microintreprindere (dat fiind faptul dupa anul 2011 cand au fost reintroduse microintrep., nu a mai fost platitoare de venit 3%) poate trece la acest sistem de impozitare, incepand cu anul 2013, prin exprimarea optiunii pana la 31 ianuarie 2013?.

    Va multumesc.


    Cu respect.


    Violeta Dumitrescu
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:47)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui violeta dumitrescu

      1. Daca inteleg bine, intrebarea dvs se refera la documentatia necesara pentru a putea deduce TVA-ul aferent cheltuielilor de protocol efectuate cu masa oferita clientilor. Din pacate aici nu exista un raspuns 100% sigur, fiecare inspector fiscal avand interpretari proprii. Atata vreme insa cat aveti o factura de restaurant atasata eventual unui decont in care se mentioneaza ca respectiva cheltuiala este cu masa de protocol oferita unor clienti, organul de inspectie fiscala nu ar trebui sa se indoiasca de buna dvs credinta.
      2. In opinia mea raspunsul este da. Ba chiar mai mult, nu doar ca va trebui sa-si exprime optiunea, va fi obligata sa aplice acest sistem.
  • ===================== (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 20:16)

    Zede [utilizator]

    Buna ziua,

    "Finantele au schimbat Codul Fiscal". Puteti spune in mod concret in ce constau schimbarile din Codul Fiscal? Sau puteti mentiona link-uri din cadrul HotNews care descriu aceste schimbari?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:50)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Zede

      Daca cititi cu atentie sectiunea economica, veti gasi mai multe articole care detaliaza subiectul.
  • PFA (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 23:14)

    Bizet [anonim]

    Buna ziua
    Care vor fi noile reglementari fiscale pentru PFA?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:53)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bizet

      Deocamdata nu au aparut modificari semnificative pentru PFA-uri. Sunt cateva modificari referitoare la aspecte legate de contributii sociale dar care reglementeaza in principal aspecte declarative, formale si nu au impact asupra costurilor fiscale propriu-zise.
  • reglementari pers. fizice (Joi, 24 ianuarie 2013, 10:19)

    Simona [anonim]

    Buna ziua,

    puteti sa-mi spuneti in ce masura se modifica legislatia in ceea ce priveste vanzarea de produse second hand in piete amenajate? Adica o persoana fizica care doreste sa-si vanda lucrurile vechi din casa, sau cumpara lucruri folosite si le vinde in aceste piete.

    Va multumesc pentru raspuns.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:53)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Simona

      Nu am remarcat astfel de prevederi in aceasta ordonanta de govern. Sistemul raman deci ca si pana acum.
  • impozit persoane fizice (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:07)

    Maria [anonim]

    In familia mea largita (parinti trecuti de 80 de ani pe care ii avem in intretine , eu si sotul, peste 55 ani) nu se consuma decat carne de pasare, din motive de sanatate (colesterol, hipertensiune, accidente vasculare cerebrare, preinfacturi, probleme de circulatie). In gospodaria noastra nu exista alt animal (vaca, oaie, porc, capra etc.).
    Nu mi se pare corect sa ma impozitezi daca am mai mult de 100 de pasari. trebuie facuta cumva o compensare cu celelalte animale pe care are are dreptul o familie sa le detina in gospodarie, fara ca sa plateasca impozit. Familia mea largita are nevoie pentru consumul propriu (oua+ carne pasare) pe an de minim 250 de pasari.
    CUM SA PLATIM IMPOZIT PENTRU CA DEPASIM 100 DE PASARI, CAND NOI NU LE FOLOSIM DECAT PENTRU CONSUMUL PROPRIU???
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:01)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Da, punctul dvs de vedere este unul legitim. Dupa parerea mea, atata vreme cat dvs nu obtineti venituri din vanzarea pasarilor crescute in gospodaria proprie, nu aveti de ce sa platiti impozit. Veti declara organelor fiscale ca acestea sunt doar pentru consum personal.
  • diferenta diurna - impozitare (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:23)

    Ana [anonim]

    Citind ordonanta, am inteles ca se impoziteaza diurna acordata peste 2.5 x 13 lei.
    Insa in articolul de pe hotnews scrie ca "Va fi considerat venit de natura salariala, indemnizatia cu diurna ce depaseste 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din institutiile publice, indiferent de forma de organizare a celui ce acorda diurna. In mod similar, se datoreaza si asigurari sociale la diurna ce depaseste acest plafon." (adica se si impoziteaza dar se si calculeaza toate contributiile)
    Am inteles eu bine sau e scris corect pe hotnews? Multumiri! Respect pentru ceea ce faceti, domnule Gabriel Sincu!
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:14)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Intrebarea dvs este daca pentru diferenta de diurna platita in plus se datoreaza sau nu contributii sociale. Intelegerea mea este ca da, se datoreaza pe langa impozit si contributii sociale, lucru confirmat si in nota de fundamentare pe care o gasiti pe site-ul MF-ului.
  • TVA drepturi de autoe jurnalisti, artisti, muzicie (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:46)

    alex dobran [anonim]

    Pe 17 mai 2012 Victor Ponta a promis ca in modificarile aduse codului fiscal va rezolva si problema TVA-ului pe drepturi de propietate intelectuala catalogand masurile ANAF ca aberante. Impreuna cu Florin Georgescu au declarat ca vor anula masurile ANAF in aceasta situatie:TVA retroactiv, dobanzi si penalitati pentru ziaristi, actori, artisti plastici si muzicieni. In noul Cod Fiscal s-a rezolvat aceasta problema?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:16)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex dobran

      Din ceea ce am vazut eu nu cred sa se fi rezolvat aceasta problema. Si nu prea vad cums-ar fi putut face asta, intrucat regementarile privind TVA nu pot fi modificate dupa bunul plac al autoritatilor romane ci doar dupa obtinerea acordului dela Bruxelles.
  • Contributii pensie - activitati independente (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:02)

    Un contribuabil [anonim]

    Buna ziua
    Cat este valoarea salariului mediu brut pe care se fundamenteaza bugetul asigurarilor sociale? Intrebarea este pt ca in functie de acesta se calculeaza contributiile la pensie pentru activitatile independente.
    Multumesc
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:17)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un contribuabil

      In momentu de fata, proiectul de lege a bugetului prevede o valoare de 2223 lei. Vom sti cu siguranta saptamana viitoare cand asteptam ca Parlmentu sa aprobe legea.
  • cateva precizari (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:04)

    Gabriel Sincu [hotnews.ro]

    Inainte de a incepe sa raspund intrebarilor dumneavoastra, as vrea sa fac cateva comentarii personale cu privire la aceste ultime modificari ale codului fiscal, aprobate prin OG 8/2013 si publicate in Monitorul Oficial ieri, 23 ianuarie.

    Modalitatea de introducere a acestor reglementari mi-a facut sa-mi aduc aminte de defuncta lege a impozitului minim a domnului ministru Pogea: totul a fost tinut secret, publicarea proiectului de lege s-a facut cu doar cateva zile inainte de intrarea in vigoare, fara nicio sansa de dialog real. Un inceput cat se poate de neinspirat pentru noua echipa de la Finante.

    In al doilea rand trebuie sa remarc totusi faptul ca modiicarile in sine (desi contin ceva prevederi nefericite) nu sunt chiar cele mai rele pe care le-am vazut in ultimii 16 ani de cand am de-a face cu doeniul fiscalitatii.

    Asadar, sper ca pe viitor sa avem parte de transparenta reala si astept cu nerabdare un dialog intre Ministerul de Finante si mediul de afaceri.
  • depunere declaratii anuale si trimestriale (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:12)

    Negru [anonim]

    Buna ziua,

    Din iunie 2012 am infiintat un srl, care e platitor de impozit pe profit trimestrial. De la infiintare pana acum nu prea am avut activitate (implicit nici profit nu avem, mai degraba pierdere), nici angajati nu am. Stiam ca pana pe 25 ianuarie trebuie sa depun declaratia 100 si declaratia 101. Acum cu aceste modificari ale codului fiscal, pana cand trebuie depuse? Pana maine sau pana pe 25 martie? Si cand ar trebui sa depun declaratia 100 pentru trimestrul I 2013? Multumesc.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:20)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Negru

      Declaratia 100 pentru luna decembrie si 101 pentru anul 2012 se depun la termenele stiute (25 ianuarie, respectiv 25 martie. Incepand cu februarie, daca deveniti microintreprindere, ramane sa asteptam clarificari de la ANAF.
  • transmisie (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:16)

    Delia [anonim]

    Acest live meeting este si audio? (caci la acest moment nu se aude nimic).
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:30)

      miticul [utilizator] i-a raspuns lui Delia

      D-soara Delia, e doar streaming video, nu si audio. Multumim pentru ca sunteti impreuna cu noi. Dan Popa
  • pierderile reportate din anii anteriori (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:21)

    Nastratin Pohea [anonim]

    Ce se va intampla cu pierderile reportate din ani anteriori? Practic acestea nu vor mai fi deductibile din impozitul pe profit ci se va aplica regula de 3 % din venit?

    Exemplu:
    1. Cifra Afaceri 100.000 RON - rezulta 3.000 RON impozit (dupa noul regulament).

    2. In cazul 16% pe profit, am la 100.000 venit cheltuieli de aprox 80% rezulta impozit 16% din 20.000 = 3.200 RON , aproape la fel ca in cazul 1.

    Problema apare daca am o pierdere reportata de 15.000 din anii precedenti, rezulta doar 5.000 impozabili cu 16%, adica 800 RON, care deja este mult mai putin decat in cazul 1.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:25)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nastratin Pohea

      Conform art. 26, alin 4 din codul fiscal, pe perioada cat o firma este microintreprindere se suspenda practic termenul de prescriptie al pierderii fiscale. Asadar, in momentul in care firma va redeveni platitoare de impozit pe profit, va putea sa reia pierderea fiscala anterioara in declaratia de impozit.
  • amortizare nedeductibila masini (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:21)

    cristina [anonim]

    Noile modificari ale Codului Fiscal prevad ca nedeductibila cheltuiala cu amortizarea care depaseste 1.500 lei pentru autoturismele cu pana la 9 locuri , fara a aduce precizari daca exista si exceptii. Ma refer aici la o masini de drive test sau masini care sunt inchiriate.In cazul in care o firma inchiriaza masini a caror amortizare este mai mare decat limita precizata, cu toate ca isi recupereaza prin tariful de inchiriere amortizarea aferenta , va trebui sa considere ceea ce depaseste limita de 1.500 lei cheltuiala nedeductibila? Se poate schimba durata de amortizare de la 4 ani la 6 ani astfel incat amortizarea lunara sa se incadreze in limita deductibila?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:52)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristina

      Codul fiscal nu prevede niciun fel de exceptie de la aceast regula. Asadar, firma care inchiriaza masini va putea maxim amortiza fiscal doar 1500 lei / luna pentru fiecare masina.
      Si da, se poate prelungi durata de viata la 6 ani, astfel incat sa se poata deduce o suma mai mare.
  • Drepturi de Autor (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:40)

    George [anonim]

    Exista modificari si pentru platile pe dreptul de autor? S-au corectat aberatiile cu activatatea continuata, s-au mai scazut impozitele in sensul de a nu se plati contributii de doua ori si ca salariat si pentru drepturi de autor?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:54)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Nu am remarcat o astfel de modificare. Poate ca in momentul in care autoritatile vor initia un dialog real inainte de modificarea legislatiei fiscale, vom vedea acest lucru.
  • conditie nr angajati pentru micro (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:55)

    mihai [anonim]

    buna ziua, totusi in Monitorul Oficial publicat se mentioneaza ca art 112^1 litera B( cel care conditiona ca microintreprinderile sa aiba intre 1 si 9 salariati) a fost abrogat.

    mai sus am citit ca sunteti de parere ca aceasta conditie a numarului de salariati va fi pastrata.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:55)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Am revenit deja, a fost o scapare din partea mea pe care am corectat-o.
      multumesc.
  • Amortizare masini_deductibilitate limitata (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:05)

    Monica [anonim]

    Buna ziua, ref. subiectul mentionat: aceasta prevedere influenteaza si tratamentul fiscal-contabil al celorlalte cheltuieli cu mijloacele de transport? de ex. deducere TVA, cheltuieli cu intretinerea auto, reparatii auto.....Multumesc.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:56)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Monica

      in principiu nu, acestea raman in continuare limitate la deductibilitate la nivelul de 50% (atat pentru TVA cat si pentru impozitul pe profit), daca nu se intocmeste documentatia care sa justifice folosirea 100% a autoturismului in scop de business.
  • numar salariati (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:08)

    Ramona [anonim]

    Subscriu nelamuririi lui mihai (comentariul publicat la 14:55). de aceea in intrebarea mea initiala am notat ca numarul de angajati nu mai este relevant pentru ca asa citisem si eu, ca nu mai este conditie, motiv pentru care (firma nu are salariati si colaboratori in alte forme - pfa, firme) mi-am pus intrebarea referitoare la incadrarea in functie de CAEN.
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:57)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramona

      Asa este, am confirmat si eu.
      multumesc.
  • declarare tva la 65000 (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:13)

    micu [anonim]

    O societate trebuia sa declare tva lunar cand atingea pragul de 100 000 euro. Acum se schimba si trebuie declarat lunar incepand cu 65000 euro?
    mutumesc
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:59)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui micu

      Nu, plafonul a fost initial de 35.000 EUR iar anul trecut a fost ridicat la 65.000 EUR, asa cum se meontioneaza la art. 152, alin 1 din codul fiscal.
  • cum e cu 1-9 angajati pana la urma? (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:17)

    Dan [anonim]

    Articolul 1121
    În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoană juridică română care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
    a)realizează venituri, altele decât cele prevăzute la art. 1122 alin. (6);
    b)are de la 1 până la 9 salariaţi inclusiv;
    c)a realizat venituri care nu au depăşit echivalentul în lei al 100.000 euro;
    d)capitalul social al acesteia este deţinut de persoane, altele decât statul şi autorităţile locale. introdus prin ART I Ordonanţă de urgenţă 117 din 2010-12-23 emis de Guvernul României Opţiunea de a plăti impozit pe veniturile microîntreprinderii
    • a fost eliminat. (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:00)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Da, asa este, nu mai este aceasta conditie.
  • TVA retroactiv drepturi de autor (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:19)

    loredana [anonim]

    In 17 mai 2012 Primul Ministru Victor Ponta a anuntat cu trimbite si sunete ca nedreptatea facuta jurnalistilor si artistilor va fi reparata prin modificare normelor si anularea dobanzilor si penalitatilor aferente tva-ului retroactiv.. Plata TVA-ului pe drepturi de autor a fost anulata?
    • raspuns (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:03)

      Gabriel Sincu [hotnews.ro] i-a raspuns lui loredana

      Nu, nu s-a anulat, nu avea cum sa se anuleze. A fost o problema de necunoastere a legii, toti cei care desfasoara activitati economice de maniera indepedenta au obligatia de a se inregistra si plati TVA daca depasesc plafonul prevzut de codul fiscal.
      Directiva europeana nu permite scutirea de TVA a veniturilor din drepturi de autor. Asadar, oricine obtine astfel de venituri din cedarea drepturilor de autor in suma ai mare de 65.000 euro / an trebuie sa aiba grija sa plateasc TVA.
  • Fosta micro, mai redevine tot micro? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 10:08)

    Maria [anonim]

    O companie s-a infiintat ca microintreprindere in 2010, dar in 60 zile de la infiintare nu a angajat niciun salariat si s-a trecut la platitoare de impozit pe profit. S-a anulat conditia ca cei care au fost micro nu mai au voie sa redevina tot micro in conditiile prezentei modificari?
  • neplatitor de tva (Miercuri, 10 aprilie 2013, 22:35)

    mihaela [anonim]

    Am devenit microintreprindere cu impozit 3% si contabila mi-a spus ca ANAF m-a facut neplatitor de TVA. Este posibil ca ANAF din platitor de TVA sa ma treaca la neplatitor de TVA? Mentionez ca cifra de afaceri pe 2012 este de 272.565 lei.
  • REFUZ REESALONARE AMENDA CNADR (Marţi, 16 septembrie 2014, 18:07)

    DAN MARIN [anonim]

    Buna ziua,sunt administratorul unei firme de transport anul trecut un camion din cadrul societatii a incarcat o marfa din zona Calarasi o marfa cu descarcare pentru o firma din Italia .La iesirea din tara mai precis la vama Varsand dupa cantarirea prealabila sa constatat ca sa depasit greutatea maxim admisa per ansamblu.Camionul a fost blocat, sau luat actele si pe loc sa platit o amenda de 3600 ron+un proces verbal din care urma sa mai platim o alta amenda de 30000 de mii de ron lucru cu care nu am fost de acord si am actionat in instanta CNADR .A durat un an pana sa judecat cauza, am pierdut procesul si domnii de la administratia de finante din orasul Slobozia judetul Ialomita au pus proprire la conturile societatii in valoare de 30000 de ron.
    Neavand disponili atatia bani si masini care fac curse prin CE am decis sa fac un dosar de reesalonare peantru cuantumul amenzii ,in paralel cu asta avem in litigiu la tribunalul Slobozia tot cu fiscul de la Slobozia din urma unui control de la dinsii o suma de bani.
    Am facut demersurile necesare pentru a platii esalonat amenda ,colac peste pupaza au bagat si la plata suma in litigiu.Am fost de acord sa platim esalonat sumele cu totul si am puz garantie un ansablu camion si semiremorca care in urma expertei de evaluare facuta de un expert autorizat a rezultat valoarea ei reala de pe piata de 75000 ron.Suma datorata de noi catre finante este de 30000 ron contravaloarea amenzii CNADR+diferenta de 22000(suma aflata in litigiu)lucru care acoperea mai mult decat datoria catre ei.
    Am fost cu dosaru la ei si mi sa respins reesalonarea pe motiv ca garantia noastra nu e valabila deoarece bunul garantat are perioada de functionare expirata deoarece e fabricat in anul 2002 .Cu toate ca ansablu este impecabil de bine intretinut lucram pe UE in transport ,nici un control tehnic de acolo nu ne-a amendat ,are valoare pe piata la momentul actual de 20000 de eu .Am ramas fara cuvinte .Urmeaza falimentul
  • neplatitor TVA am depasit plafonul (Joi, 4 decembrie 2014, 11:40)

    ana [anonim]

    Firma infiintata in iulie 2014 neplatitoare de TVA am depasit plafonul in octombrie si nu am facut 010 sa trec la tva pana acum .Pot sa depun acum 010 si imi puteti spune daca sunt amenzi din partea anaf.
    In aceasta situatie de cand devin platiror TVA ?Cu 1 decembrie pot emite facturi cu TVA?

    Multumesc,
    Ana


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by