Raed Arafat: Ministerul Sanatatii nu are nimic impotriva finantarii sistemului privat. E vorba de o rearanjare a prioritatilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2013, 18:16 Actualitate | Esenţial


Ministerul Sanatatii nu are nimic impotriva finantarii sistemului privat, ci este vorba despre o "rearanjare" a prioritatilor, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, Raed Arafat, secretar de stat in minister. "In 2011, sistemul privat a primit finantare in suma de aproximativ 155 milioane lei, iar in 2012 suma a crescut la 213 milioane lei, in timp ce la spitalele publice s-a inregistrat o scadere usoara a finantarii in general. Problema e repartitia, pentru ca impactul este diferit, in unele judete comparativ cu alte judete. Sunt judete care nu au deloc unitati spitalicesti private, in schimb altele au", a explicat Raed Arafat.

El a mai aratat ca "Cele care au, cum e de exemplu Brasovul, un procent de 10% din suma alocata spitalelor a fost dirijata catre privat. La Oradea un spital privat a avut alocat 17% din suma care se aloca Spitalului Judetean de Urgenta. In ultimii trei ani, cat a functionat in Oradea, cresterea numarului pacientilor la Spitalul Clinic de Urgenta nu a scazut, a fost o crestere continua. Suma totala este o suma semnificativa, vorbim de 2.130 de miliarde de lei vechi".

Raed Arafat a precizat ca ceea ce a decis Ministerul Sanatatii nu reprezinta o taiere a finantarii sistemului privat, ci o "redirectionare a sumelor de la anumite sectoare, care nu sunt considerate esentiale, catre alte sectoare", pe care oficialii MS le considera "esentiale".

Potrivit medicului Raed Arafat, cresterea punctului de decontare pentru ambulatoriu de specialitate, ambulatoriu care in mare parte este privat, de la 1,2 la 2 inseamna o marire de aproximativ 40%: "Nu se taie de la privat, ci se redirectioneaza unde este nevoie. Vrem sa incurajam ambulatoriul mai mult. Noi vorbim de un Fond National de Asigurari de Sanatate, nu vorbim de un fond privat. Noi zicem acest lucru si inclusiv Curtea Constitutionala. Au fost decizii care au spus ca Fondul National este un fond public. Prin acest fond nu se asigura numai tratamentul obisnuit, ci si principul solidaritatii. Nu avem alt fond pentru acest lucru".

Secretarul de stat in Ministerul Sanatatii a facut referire si la sumele care se folosesc in prezent pentru pacientii asigurati in spitale, subliniind ca acestea sunt insuficiente: "Ele acopera costurile reale pentru unele servicii, pentru altele poate ele depasesc costul real. Un spital in aceasta situatie ia surplus pentru un anumit tip de cazuri si il cheltuieste pentru celalalt tip de cazuri. De exemplu, avem o suma pentru apendicita acuta si alta pentru politraumatizat, excedentul de la apendicite se poate cheltuit pentru politraumatisme sau alta boala grava', a detaliat secretarul de stat. 'La spitale publice vin cazurile consumatoare pentru ca in privat nu se fac tratamente in aceleasi conditii ca la public."

El a subliniat ca nu toata lumea are acces la sistemul privat de sanatate si atunci problema este daca e corect sa plece banii din sectorul public catre sectorul privat. Secretarul de stat a accentuat ca trebuie sa creasca finantarea in sectorul public, unde sunt majoritatea cazurilor complexe, care in prezent sufera de subfinantare. In ceea ce priveste prioritatile Ministerului Sanatatii, dr. Raed Arafat a mentionat dezvoltarea ambulatoriului, unde sectorul privat este implicat major, si spitalele strategice unde este implicat major sectorul public.

"Aceste masuri trebuie sa fie urmate de altele: pachetul de baza, care va arata limitele pana unde se va putea finanta din fonduri publice. Odata aparute aceste limite, privatul vine si spune ca de aici poate prelua el si sa se inceapa sa se faca pachetul complementar. In prezent, suntem in situatia in care avem un fond mic pentru nevoi foarte mari si trebuie sa stabilim prioritatile. Daca nu ne oprim acum, s-ar putea sa ne trezim ca situatia se agraveaza. Nu e o impotrivire la privat, ci este o rearanjare a prioritatilor, rearanjarea in care privatul este favorizat intr-o parte, iar publicul in alta parte. Domnul ministru a mai taiat cateva programe din sectorul public pentru a se face economii, nu se va mai finanta programul de robotica, la alte programe s-a redus suma pentru ca nu si-au dovedit eficienta si la altele a crescut, cum este cazul programului de infarct de miocard unde suma a crescut cu 20%. Au fost create programe noi, cum e cel de Terapie Intensiva", a incheiat Raed Arafat.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1675 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    !!! (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 18:20)

    SRA [utilizator]

    Acest arab il joaca poker pe PONTA precum s-a jucat si cu ceilanti.
    Sper ca CEPOI va fi sincer cu PONTA si ii vaspune ADEVARUL.

    Cinteza stie mai multe si nu doreste sa depuna steagul !!!
    PONTA ATENTIE la ARAB !!!
    • 0 (2 voturi)    
      la STAT cat a fost finantarea in 2012? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:59)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Arafat da doar cifrele care-i convin...ne spune cat s-a dat la privat dar nu ne spune cat s-a FURAT la STAT (de vreo 100 de ori mai mult)

      dar ceea ce ma deranjeaza pe mine e ca dau bani pt asigurari de sanatate dar nu pot alege spitalul unde ma tratez, eu as vrea pot sa ma tratez la privat cand doresc cu banii pe care i-am platit ca asigurare de sanatate (plus diferenta daca e nevoie) dar astazi USL ne obliga sa mergem doar la stat.
    • +1 (5 voturi)    
      Acest individ e un bolsevic de ultima speta! (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:05)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Isi doreste un sistem de sanatate ca in Belarus, de stat, fara concurenta, in care doar el sa hotarasca...
      N-am avut incredere in el de la inceput, avea o atitudine de jivina care sta la panda. Dupa iesirea lui privind noua lege a sanatatii si dupa ce am aflat ca e mana in mana cu Radu Tudor si Bogdan Chireac, am realizat ca prima impresie nu ma inselase.
      E o jigodie periculoasa, un populist periculos pentru sistemul de sanatate, care are dusmanie pe privatii care i-ar face concurenta!
      Mi-e scarba!!!
  • -3 (11 voturi)    
    bani bani bani pe degeaba (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 18:31)

    evoque [utilizator]

    zilele trecute discutam despre incetarea decontarilor catre spitalele private. Eu am exemplificat cu cifre diferenta dintre costurile (spaga) la stat si costurile la privat. Am spus atunci ca banii incasati de privat pentru o nastere (raportat la o nastere incercam sa fac diferenta de cost) sunt in fapt un bonus nemeritat primit de catre privat de la stat.
    Ieri am primit contractul de nastere de la Sanador si surpriza din suma de 8290 solicitata de acestia nu se scade suma decontata de casa de asigurari. Asta la Sanador, am verificat la alt spital privat Euromaterna din Constanta unde am descoperit ca pentru aceiasi nastere se solicita suma de 5500 la care se adauga suma decontata de casa de asigurari.
    Din punctul meu de vedere unii chiar primesc banii de la casa de asigurari fara sa faca nimic.
    • 0 (2 voturi)    
      Economia de piata... (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:28)

      4tz [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Sumele cu titlul de coplata sunt acele sume care iti asigura diferenta de calitate pentru serviciile oferite. Preturile, evident, difera de la un furnizor la altul...pentru ca de-aia exista concurenta. Valoarea pachetului este data de valoarea serviciilor incluse... daca atat nu ai inteles, nu ai ce cauta la privat, ca nu stii ce sa ceri.Imi pare rau.
      Banii pe care statul ar trebui sa tii deconteze (intr-o tara civilizata direct tie) sunt de fapt o suma fixa pentru fiecare furnizor in parte - daca esti interesat, citeste te rog normele de aplicare - fiecare spital primeste in functie de performanta mai multi sau mai putini bani.
      Subliniez, repet, ca sa intelegi mai bine, tu si cei care citesc aceste randuri - BANIII CARE II PLATESTE CAS SUNT BANI PENTRU UN SERVICIU MEDICAL E EFECTUAT, BANII PE CARE II PLATESTI TU DIRECT SUNT BANI CU CARE CUMPERI UN SERVICIU DE CALITATE SUPERIOARA!
      • 0 (2 voturi)    
        priceputule (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:46)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui 4tz

        era o comparatie intre doua spitale private care ofera un serviciu calitativ foarte apropiat.
        Probabil lucrezi la Sanador de esti atat de idignat.
        Concurenta produce printre altele si reducerea costurilor, numai in romania se face concurenta prin cresterea preturilor.
        Repet am lasat la o parte serviciile oferite de stat, insa de la a citi la a pricepe este diferenta.
        Personal buzunarul imi permite sa suport ce cheltuieli vreau, insa problema este ca in romania avem o mare masa de oamenii care nu isi permit si mai avem o mare masa de demagogi.
        • 0 (2 voturi)    
          deloc (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 22:47)

          4tz [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Nu sunt indignat.
          Sunt doar exasperat de lipsa de implicare si de superficialitatea cu care tratezi, ca multi altii acest subiect.
          Pentru mine unul e important cum sunt tratat ca cetatean, ce drepturi am, etc. Restul sunt alegerile MELE, pentru ca de asta au iesit parintii nostrii in strada la revolutie. Ca eu sa am dreptul de a alege. De a fi informat. De a putea compara mere cu mere si pere cu pere, daca asta vreau.
          Si de aceea, te rog, nu scoate din context comparatiile tale. Calitatea serviciilor si cantitatea acestora in pachet difera foarte mult. Crede-ma, ma pricep. Aici ai intuit bine, sunt din acest domeniu. Nu lucrez totusi pentru nici unul dintre acesti furnizori...
    • 0 (2 voturi)    
      unde-i problema? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:34)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      ca sa folosesc exact cifrele tale, o nastere costa asa:
      Sanador 8290 + suma decontata de CNAS.
      Euromaterna 5500 - suma decontata de CNAS.

      as zice ca se poate trage o singura concluzie. dupa ce tu si alte cateva zeci/sute de mame vor alege Euromaterna, cei de Sanador vor schimba radical macazul. pentru ca in lipsa de clienti chiar nu mai conteaza ce tarife au sau cat deconteaza CNAS din acele tarife, pentru ca nu incaseaza nici una, nici alta.

      asta e micul secret al economiei de piata, pe care victoras se pare ca nu l-a aflat inca. concurenta. ori prin aceasta mareata decizie, exact concurenta este cea care sufera (ca sa nu zicem ca moare cu totul).

      crezi ca serviciile la stat se vor imbunatati in vreun fel stiind ca banii aia vor veni sigur? sau cel mai probabil calitatea va scade, preturile si spagile vor creste pentru ca toti stiu ca pur si simplu NU AI alta optiune?
      • +1 (1 vot)    
        alt diletant (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:02)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        mai sunteti multi?
        Chiar stii ce inseamna o nastere prin cezariana? O poate face si un rezident, insa nu aici este problema si nici in faptul ca Sanador cere cat cere, pentru ca ei imi permit si platesc, insa la pretul respectiv nu sunt de acord sa mai primeasca si banii de la casa.
        Daca chiar ma incapatanez sunt convins ca pot obtine de la ei pretul fara banii decontati de casa, in ce ii priveste pe ei euromaterna si altii, cu siguranta piata va regla pretul.
        Serviciile la stat indiferent de tara sunt peste tot la nivelul cel mai scazut, iar la noi nu vor creste calitativ pentru ca avem o mare problema legata de moralitate atat a societatii cat si a personalului care lucreaza in aceste spitale.
        Concurenta nu va muri atat timp cat sunt clienti dispusi sa plateasca.
        • +1 (3 voturi)    
          eu sunt diletant? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 22:07)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          sau tu ca incurci merele cu anvelopele de iarna si le numesti la gramada sporturi?

          dupa principiul asta al tau ar trebui sa se desfiinteze toate marcile de lux. pentru ca absolut toate marcile de lux isi tarifeaza produsele sau serviciile muuuuuult peste costurile propriuzise.

          dar noua ne e mult mai cald cand moare capra vecinilor, mai ales cand vecinii e burgheji!
    • 0 (2 voturi)    
      nu inteleg.... (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:12)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      daca ieri ati primit o propunere de contract (banuiesc ca nu ati primit retroactiv un contract!) iar de sambata se stie ca nu se mai deconteza nimic spitalului, de ce va asteptati sa gasit in propunerea de contract o decontare?
      • 0 (2 voturi)    
        deci (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 22:03)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui minus

        inainte de a primi contractul am avut cu ei o discutie telefonica in care am fost informat asupra procedurii si a ofertei de pret (preturi afisate si pe site-ul spitalului) am stabilit medicul si urmau sa imi trimita contractul in baza celor discutate. Nu au trimis contractul in urmatoarea zi dupa discutie. Am revenit cu un telefon sa vad ce se intampla si primesc confirmarea ca imi va fi trimis contractul. Seara am primit acel contract. In tot acest timp la televiziuni in presa si pe net se toca de zor subiectul decontarii.
        Seara am primit contractul si ce sa vezi suma era cu 90 ron mai mare si nici urma de discutia cu suma decontata.
        Personal nu ma afecteaza financiar diferenta de suma, ma deranjeaza lipsa de respect. Adica un lucru am vorbit si alta am facut.
        Nu stiu de unde aveti cunostinta ca de sambata nu se deconteaza nimic, pentru ca masura lui nicolaescu urma sa se aplice de la 1 martie, cel putin eu asa am aflat. Apoi azi am vorbit la un alt spital privat la Constanta unde costurile erau 5500 plus suma decontata de casa de asigurari.
        Asta este viata.
        • 0 (0 voturi)    
          asa este.... (Joi, 17 ianuarie 2013, 9:24)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Lipsa de respect aratata de spitalul respectiv trebuie tratata cu abandonarea propunerii de contract.
          Dar sincer, nu cred (si am motive!) ca anuntul de la 12 ianuarie nu are efecte practice pana la 1 martie; practic decontarile vor intarzia pana la 1 martie si apoi... alte discutii de "nu se mai poate", spagi, etc.

          Practic "noi" socotim ca pe acolo este o lume de onoare, dar in realitate este o lume de care mai bine fugi. Medicul meu de familie efectiv a abandonat totul (Casa ii dadea amenzi din doua in doua luni, desi nu cred ca am vazut vreun medic incercand sa fie mai corect) si a plecat "definitiv" in Franta.

          Incercati ca in contractul cu cei de la Constanta sa obtineti un pret ferm, fara posibilitati de modificare prin clauze ascunse.
  • +2 (2 voturi)    
    ambulatoriu? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 18:38)

    andimi [utilizator]

    lamuriti-ma si pe mine in aceasta chestiune: ”cresterea punctului de decontare pentru ambulatoriu de specialitate, ambulatoriu care in mare parte este privat, de la 1,2 la 2 inseamna o marire de aproximativ 40%”
    Adicatelea, ce pot recupera eu prin acest ambulatoriu daca merg la privat?
    • 0 (2 voturi)    
      Praf in ochi (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:38)

      4tz [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      ca sa intelegeti mai bine... punctul creste de la 1,2 la 2 adica banii decontati de casa pentru fiecare procedura de mai jos (cele mai importante):

      copii - consultaţia copilului cu vârsta cuprinsă între 0 şi 3 ani 16,2 puncte = 19.44 devine 32,4
      adulti - consultaţia peste vârsta de 4 ani 10,8 puncte = 12.96 devine 21.6

      daca voi credeti ca asta face diferenta la o policlinica la care consultatia te costa 100 lei...

      a... si am uitat. ca sa beneficiezi de aceste servicii extraordinare trebuie sa faci dovada calitatii de asigurat si sa aduci adeverinta de la locul de munca si bilet de trimitere de la medicul de familie (pe care il platesti!!!).

      deci... merita?!?!
  • +6 (12 voturi)    
    Ale cui prioritati? (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:06)

    bigbrother [utilizator]

    Ale mele cu siguranta nu. Eu vreau sa inteleg un lucru: de ce decide cineva ce sa faca cu banii mei? A lucrat in locul meu, a platit in locul meu?

    Logica mea e simpla: ma duc acolo unde cred eu ca voi fi tratat bine. Banii platiti ani de zile trebuie sa ma "urmeze", indiferent ca e spital de stat sau privat.

    Sunt de acord sa cotizez partial pentru a ajuta categoriile sociale defavorizate, dar de aici pana la a mi se impune ce sa fac cu banii mei..sa fim seriosi.

    Iar ideea asta ca doar bogatii se duc la privat: ce pusca mea il doare pe ministru unde ma duc eu sa-mi fac analizele? Ce daca daca sunt dispus sa platesc 100 de lei consultatia dar sa fiu tratat omeneste, sa mi se faca analize cu adevarat, sa nu mai dau spaga in stanga si dreapta??

    Pana la urma, totul se reduce la ciolan si la furtul din spitale. Si ca de obicei, in loc sa se umble la cauza, se umbla la efecte.
  • -2 (4 voturi)    
    Piata Universitatii (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:24)

    omidius [utilizator]

    Sa ne adunam in Piata Universitatii sa-l aparam pe doctorul Calafat de atacul marsav la care este supus. El, care fara nici un ajutor din partea statului a pus pe picioare serviciul _privat_ de urgenta SMURD, iata ca este atacat de un secretar de stat care isi doreste sa creasca finantarea in domeniul publi, lasand fara finantare servicii private, cum este SMURD.
  • +4 (4 voturi)    
    He-he-hei (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:26)

    rad_prostii [utilizator]

    As fi de acord ca sa se duca toti banii la unitatile falimentare de stat doar cu conditia ca niciun politician sa nu aiba dreptul sa se trateze la privat in tara sau in strainatate
  • +1 (3 voturi)    
    Castigul e minim, domnule Arafat (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 19:28)

    v_sile [utilizator]

    Dincolo de minciunile lui Ponta, cifreel raman. Sectorul privat spitalicesc a decontat 45 de milioane de euro, sectorul de stat a primit 1,5 MILIARDE de euro. Practic sectorul de stat castiga 3% in plus prin aceasta masura, adica praful de pe toba

    Ramane doar un gust amar pentru cei din clasa de mijloc care incepeau sa spere la niste conditii mai omenesti in spitale.
    • +1 (1 vot)    
      situatia sta asa... (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:41)

      4tz [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

      https://docs.google.com/file/d/0BxEwWvhAQHQnQ2cxNWFyN1dfbGs/edit

      pentru cine e curios!
  • +2 (2 voturi)    
    10% Brasov (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:35)

    mflorin [utilizator]

    Pai in Brasov sunt multe spitale private, de-aia s-au alocat 10% din fonduri, ca au fost pacienti care s-au tratat acolo. Avem asa: Regina Maria, Sf. Constantin, Medlife X 2 + Maternitatea Eva, Clinicco, Spitalul Oncologic si altele mai mici.
  • +2 (4 voturi)    
    he-he-he (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:41)

    rad_prostii [utilizator]

    Un mare manipuilator si asta, ca ponta.

    A avut dreptate Basescu sa-l critice, este un om cu competenta scazuta, nu intelege impactul pe termen lung in sanatate.
    Degeaba bagi bani intrun sistem falit, ca cel de stat si ingenunchezi proprietatea privata. Doctorii vor pleca si mai multi de acum incolo, serviciile in sectorul comunist vor fi si mai deplorabile.
    Intre timp poporul doarme, are boala somnului.
  • +2 (4 voturi)    
    Se confirma (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:12)

    NicolaeA [utilizator]

    Da, se confirma: locul sfinteste omul ! Arafat, care era apreciat in Ardeal, a stat prea mult in Bucuresti si a luat stilul locului !
  • +2 (4 voturi)    
    Eu nu inteleg (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:37)

    AndreeaK [utilizator]

    Eu personal nu inteleg de ce se vorbeste de finantarea de la stat a spitalelor private, cand nici macar nu este vorba de asa ceva? Spitalele private nu sunt finantate de la stat nici-cum, pentru ca ele nu primesc bani de la bugetul de stat pentru aparatura sau medicamente sau salarii. Spitalele private deconteaza in baza unei facturi (adica acopera o parte din valoarea unui act medical oarecare) niste sume de la Fondul de Sanatate administrat de Casa de Asigurari de Sanatate.
    La acest fond contribuie toata populatia Romaniei angajata in mediul privat sau public cu 10% (aprox 5% la angajat si 5% la angajator), deci nici nu se pune problema unor bani veniti de la bugetul de stat sau de la bugetul ministerului sanatatii si familiei.
    Deci ma repet, de unde vrea domnul ministru sa taie finantarea? ca de la privat in nci un caz nu are cum, ca doara nu poti tai din ceva ce nicimacar nu dai.
  • +3 (5 voturi)    
    autist (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 22:03)

    argoman [utilizator]

    Trebuie sa remarc limbajul de lemn,disimulat,folosit de arabul naturalizat pe plaiurile mioritice:nu se reduce se reorienteaza se prioritizeaza.....
    Asta chiar ne ia de prosti?Singurul motiv pentru care se doreste eliminarea finantarii spitalelor private este pastrarea privilegiilor pentru diferitele clinici de stat suprapopulate cu beizadelele si rubedeniile profesorilor,adevarate gauri negre in care se vor putea risipi chiar si bugetele de sanatate ale Germaniei,Frantei si Angliei la un loc,fara nici un beneficiu pentru bolnavi.
    De aceea nu vor decentralizare si competitie reala.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by