Vicepremierul Liviu Dragnea l-a criticat luni pe ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, pentru declaratiile legate de trecerea unor spitale in subordinea autoritatilor locale si de finantarea spitalelor private, afirmand ca astfel de proiecte "majore" ar trebui, inainte de a fi anuntate public, discutate mai intai in guvern sau "macar cu primul ministru".

"Ar fi bine pentru toti ministrii ca, inainte sa faca declaratii despre proiecte majore pentru ministerele pe care le conduc, sa aiba o discutie in guvern sau macar cu primul ministru", a afirmat vicepremierul Liviu Dragnea, care este si secretar general al PSD.

Dragnea a fost intrebat de ziaristi cum comenteaza declaratiile recente facute de ministrul liberal al Sanatatii, Eugen Nicolaescu, legate de taierea finantarii publice pentru spitalele private.

La randul sau, premierul Victor Ponta a declarat luni ca a discutat cu ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, despre propunerea ca spitalele private sa nu mai primeasca bani de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, adaugand ca va fi luata o decizie politica pe acest subiect. In opinia primului ministru, toata lumea are dreptul la asistenta medicala in spitalele publice.

"Am discutat, stiu de discutie, vom lua o decizie politica. Insa, intr-adevar, erau lucruri anormale care tineau de modul in care finantam si sistemul public si sistemul privat. Cred ca explicatiile cele mai bune din punct de vedere tehnic le are domnul secretar de stat Arafat. Este o solutie. In acelasi timp, stiti foarte bine, asigurarile private merg si catre sistemul privat, deci trebuie sa gasim o solutie discutand si cu FMI pe ceea ce inseamna reforma sanatatii, cum folosim banii care nu sunt foarte multi din sanatate", a explicat premierul, inaintea reuniunii USL de la Palatul Parlamentului.

El a subliniat ca dreptul la asistenta de sanatate, asa cum este si dreptul la educatie in sistemul public, este universal.

Vicepremierul Liviu Dragnea a precizat ca a fost sunat de foarte multi primari si presedinti de Consilii Judetene care s-au aratat nemultumiti de ideea preluarii unor spitale cu datorii foarte mari.

"Nu cred ca fost foarte inspirata declaratia", a continuat acesta, adaugand ca se va intalni cu ministrul Sanatatii in aceasta saptamana pentru a se "pune de acord".

"Cand au fost trecute spitalele aveau foarte multe datorii, nu a fost un management bun cand au fost in subordinea Ministerului Sanatatii. Cred ca intr-o discutie o sa lamurim lucrurile", a subliniat Liviu Dragnea.

In ceea ce priveste taierea finantarii pentru spitalele private, Eugen Nicolaescu "probabil ca o sa fundamenteze si o sa argumenteze aceasta decizie", a declarat Dragnea, adaugand ca aceasta chestiune nu a fost discutata in cadrul guvernului.

Nici seful PNL, Crin Antonescu, nu a dorit sa se pronunte pe tema finantarii spitalelor private, mentionand ca nu a discutat acest subiect cu Eugen Nicolaescu.

Ministrul liberal al Transporturilor, Relu Fenechiu, precizase, in 30 decembrie, ca spitalele CFR din tara vor fi trecute in subordinea CNAS sau, dupa caz, a administratiilor locale. Singurele exceptii vor fi spitalele CFR din Bucuresti, care vor ramane in subordinea Ministerului Transporturilor pentru ca desfiintarea lor sa nu puna in pericol proiectele cu finantare europeana aflate in derulare.