VIDEO Guvern: Pentru 2013 luam in calcul o crestere economica de 1,8% si un buget calculat la un curs mediu de 4,5

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 10 ianuarie 2013, 17:45 Actualitate | Esenţial


Victor Ponta
Foto: HotNews / DP
 documente
(10 Ian 2013) PDF, 1MB
Premierul Victor Ponta a declarat joi, intr-o conferinta de presa privind elemente din bugetul din acest an, ca "in acest an vom cheltui mai mult decat producem" astfel incat la sfarsitul anului, "fiecare dintre noi va fi mai dator cu 150 de euro decat era la inceputul anului." Ponta a mai precizat ca ar fi nerezonabil sa vorbim in 2013 de  noi cresteri de salarii pentru bugetari sau de majorarea pensiilor.
  • Liviu Voinea, ministru pentru Buget: Pentru 2013 luam in calcul o crestere economica de 1,8%, la un nivel de PIB de 629 mld lei. Sunt discutiile pentru modelul de baza/ O parte din sumele necesare cheltuielilor suplimentare din 2013 provin inclusiv din cresterea nominala a veniturilor.
  • HotNews.ro a transmis LIVE VIDEO TEXT declaratiile premierului
  • Atasat puteti citi documentul pregatit de premier cu privire la bugetul din 2013




Principalele declaratii ale premierului Victor Ponta:

  • Sigur ca am folosit termenul 'un mesaj despre starea bugetara a natiunii', cunoscut din SUA. Nu pretind si nu mi-am dorit sa adresez un adevarat mesaj despre starea natiunii.
  • In SUA presedintele e si seful Executivului, in Romania sistemul e diferit, dar avem obligatia sa prezentam cetatenilor cum stam cu banul public.
  • In urma cu un an, o parte importanta a cetatenilor nostri a dat un anumit mesaj, mai multa transparenta, mai multa onestitate, sentimentul clar ca acesti bani nu sunt banii guvernului.
  • Guvernul nu are niciun ban al sau, gestioneaza niste bani luati de la cetatenii Romaniei pentru a fi folositi pentru cetatenii Romaniei.
  • Este o prezentare in care am folosit rotunjirea cifrelor, ar fi fost dificil sa dam toate cifrele de milioane, miliarde, si am folosit un procedeu pentru a explica mai clar, sumele rotunde. De asemenea, am preferat sa folosesc valorile mari in euro, moneda europeana la care si Romania in urmatorii ani trebuie sa-si propuna si sa fie pregatita sa adere.
  • Astazi voi arata ce inseamna bugetul si starea financiara a Romaniei, cheltuielile pe care trebuie sa le facem, deciziile adoptate in 2012 si consecintele ce urmeaza, datoriile istorice - aici o sa incerc sa nu vorbesc de responsabilitatea unui guvern sau alt guvern, datoriile apartin Romaniei intr-o perioada in care toate fortele politice din Romania au fost la guvernare.
  • Nu imi propun un atac la fosta guvernare ci doar o radiografie clara a situatiei.
  • Ma voi referi in special la perioada inceputa in anul 2000 cu guvernul Isarescu si incheiata in 2008 de crestere economica a Romaniei. Dupa 2008, ca urmare a crizei mondiale si a crizelor politice romanesti Romania a oprit acest drum ascendent si obligatia noastra e sa o readucem pe crestere.
  • Ajustarile macroeconomice si financiare au fost necesare, Romania nu mai era imprumutata la costuri acceptabile.
  • Propunem disciplina fiscala si bugetara, nu isi mai poate permite Romania angajarea de cheltuieli dincolo de ce e posibil, reducerea deficitului bugetar, eliminarea risipei, vreau sa oprim fetisizarea termenului de investitie.
  • Nu orice investitie din bani publici e neaparat necesara si utilila, unele sunt o cheltuire inutila de resurse.
  • O investitie trebuie prioritizata si sa aiba sens.
  • Vorbim de o echitate sociala si fiscala, masurile pozitive si negative trebuie repartizate astfel incat societatea sa le considere echitabile si suportabile.
  • Oamenii politici vorbesc des despre PIB, CDS, deficit, lucruri care nu inseamna nimic pentru cetatean.
  • PIB-ul reprezinta veniturile din activitatile pe care le efectueaza toti romanii din aceasta tara.
  • In 2013 Romania va avea un PIB de circa 140 mld euro, ceea ce echivaleaza cu 7.000 euro anual pentru fiecare roman, impartit la 22 de milioane de romani.
  • Dupa 2008 Romania a pierdut in mod consistent valoarea acestui PIB, de la 140 mld in 2008 am scazut la 132 in 2012.
  • In 2012 am cheltuit mai mult decat am produs cu 3,1 mld euro, iar in 2013 cu 3.
  • Efortul din 2013 va fi intoarcerea la 2008, sa inchidem patru ani de subdezvoltare.
  • In 2013 veniturile statului vor ajunge la 46 mld euro, o treime din ce produc romanii merge catre bugetul public, respectiv 2300 euro pentru fiecare cetatean.
  • Si in acest an vom cheltui mai mult decat producem, la finele lui 2013 fiecare dintre noi va fi mai dator cu 150 de euro decat era la inceputul anului.
  • Aceasta diferenta este deficitul bugetar, care va fi acoperit din surse interne si externe.
  • Cat are de platit Romania datorie publica? 51 mld euro, 2500 euro fiecare roman, de la nou nascut la cel mai in varsta are practic o datorie, datoria publica a Romaniei.
  • In urma cu patru ani Romania avea 28 mld euro datorie, 1400 euro pentru fiecare cetatean.
  • In acest an, Romania are datorii scadente de 14,4 miliarde de euro. Guvernul are de rambursat 1,2 miliarde euro din imprumutul primit de la FMI si Uniunea Europeana.
  • Romania are o datorie de 34,7% din PIB. In UE, doar trei tari au datorie mai mica (Estonia, Bulgaria, Luxemburg), in timp ce 23 de tari au datorie mai mare.
    Cheltuielile noi angajate de Guvern in 2013 fata de 2012
    Foto: gov.ro
  • Avem de platit 10,2 miliarde euro salarii pentru personalul bugetar. Cand vorbesc de personal bugetar nu ma refer la functionarii publici, ci la toti cei platiti de la buget, medici, profesori, politisti, parlament etc.
  • Pensii - 11,1 miliarde euro avem de platit, nu vreau sa reiau, avem 4,5 mil angajati, peste 6 mil de pensionari, e o sarcina importanta, dificila, dar pe care ne-am asumat-to toti.
  • Investitii - 7,8 miliarde euro (din care 2,5 miliarde euro din fonduri europene), o treime din investitii se vor face din fonduri europene. Nu se reduce suma alocata in 2012, important e daca ii folosim prioritizat, avem 5000 de proiecte incepute si nefinalizate. Fostul ministru de Finante ne-a arata ca avem proiecte pe care le putem termina in 250 de ani daca nu le prioritizam. Fiecare cetatean trebuie sa inteleaga ca nu poate sa-si faca si casa, sa-si repare si masina si sa-si ia si haine in fiecare an.
  • Cheltuieli cu bunuri si servicii - 7,6 miliarde euro. Cheltuieli cu asistenta sociala - 4,4 miliarde euro (poate parea mult, dar este procentul cel mai mic pe care il alocam cheltuielilor sociale din toate statele Uniunii Europene.
  • Dobanzi la credite - 2,5 miliarde euro reprezinta doar dobanzi. Subventii - 1,1 miliard euro, contributia Romaniei la bugetul UE - 1,4 miliarde euro, in continuare, intre 2,5 mld fonduri primite e evident ca pentru Romania chiar si doar din acest punct de vedere apartenenta la UE e un avantaj.
  • Alte transferuri si cheltuieli - 2,9 miliarde euro.
  • Domeniile: Asigurari si asistenta sociala - 16,5 miliarde euro, Pentru sanatate - 6,2 miliarde euro din bani publici, Transporturi - 4,9 miliarde euro, Educatie si cercetare - 4,4 miliarde euro, Agricultura si dezvoltare rurala - 3,8 miliarde euro, aici insa nu sunt incluse subventiile de la politica agricola comuna.
  • Administratie publica centrala si locala - 2,0 miliarde euro, Locuinte, servicii si dezvoltare publica - 1,5 miliarde euro, pentru Aparare - 1 miliard euro, pentru mediu - 1 miliard euro, alte domenii bugetare (datorie publica, alte servicii generale etc) - 5,0 miliarde euro.
  • In 2012 am reintregit salariile in sectorul bugetar la nivelul din iunie 2010, plata a insemnat o cheltuiala suplimentara de 500 mil euro, neperceperea incepand cu luna mai a contributiilor pentru sanatate la pensionari si recuperarea graduala a sumelor taiate de fostele guverne, a insemnat in 2012 o cheltuiala suplimentara de 300 milioane euro.
  • Cresterea absorbtiei de fonduri europene cu 450 milioane euro fata de 2011 a presupus sume suplimentare.
  • Precizez, pentru ca s-a terminat campania electorala, in 2012 intr-o perioada de alegeri, de criza politica, am indeplinit totusi principale criterii - deficit bugetar - convenite cu partenerii nostri externi.
  • In 2012 Romania e pe primul loc in UE in ce priveste efortul de reducere procentuala a deficitului, nu e neaparat o fericire sa fii pe primul loc la ajustare, dar s-au spus foarte multe lucruri anul trecut de dezastre economice, a fost dificil.
  • Pentru prima oara dupa 2007 ne-am incadrat in limita de deficit  de 3% din PIB, o limita prevazuta in tratatele europene.
  • Stabilitatea politica si predictibilitatea au asigurat revenirea cursului de schimb la un nivel aproape surprinzator, azi euro e la o cotatie mai mica decat in aprilie 2012, stabilitatea si predictibilitatea din 2013 ne vor ajuta sa pastram acest indicator in limitele propuse.
  • In 2012 nu am mai luat niciun euro sau dolar de la FMI, ne-am imprumutat la costuri din ce in ce mai mici pe pietele private, cu un minim de 5% la euro si 6,03 % la lei.
  • Stiu ca si presedintele a folosit CDS, in romana ar fi prima de risc, un indicator important, cat de riscant considera pietele private ca e sa imprumuti bani Romaniei, in aprilie 2012 era 345, in prezent, CDS este 197.
  • Indexarea pensiilor presupune o cheltuiala suplimentara in 2013 de 500 milioane euro.
  • Finalizam restituirii sumelor retinute la pensionari din contributiile de sanatate, cheltuiala suplimentara fata de 2012 de 100 milioane de euro.
  • Plata celei de-a doua transe de recuperare a salariilor bugetarilor - cheltuiala suplimentara de 1,1 miliarde de euro.
  • Asiguram o cofinantare crescuta pentru fondurile europene cu 1 miliard de euro fata de 2012.
  • Plata facturilor la medicamente - avem de platit 800 milioane euro pentru ce nu s-a platit pana acum.
  • Doar aceste masuri presupun o alocare suplimentara de 3,5 mld euro.
  • Ideea de reducere de cheltuieli are la baza un concept in care nu poti sa tai de la cel care are cel mai putin. Primul lucru e sa tai de la cel care are o functie importanta, venituri mai mari.
  • Decizia adoptata ieri de a reduce numarul de consilieri, evident impactul nu e foarte mare, dar mesajul e ca nu se incepe de la baza cu taierea ci de la varf.
  • In 2013 Parlamentul va ramane la nivelul de buget al anului 2012.
  • La fel la Guvern, de la numarul de consiliri vom trece pana pe 31 martie la reduceri in aparatul central. Nu exista in nicio structura a aparatului central un singur post suplimentar aprobat, deja dupa primele HG exista o reducere intre 5 - 8 - 10% a numarului de personal.
  • Eliminarea privilegiilor in companii de stat, autoritatil publice, exista privilegii despre care opinia publica stie foarte putin, dincolo de salariu, de venit.
  • Sunt la fel de convins ca acolo unde vorbim de categorii spoeciale, cum este cea a revolutionarilor, solutia nu e sa cedezi, ci de a aplica corect.
  • Suntem la 23 de ani dupa 1989 si cei care au merite speciale tara si bugetul le poate fi recunosctator, daca unii au abuzat sistemul a continua e un act de nedreptate.
  • Unul dintre motivele pentru care avem atat de multe datorii e practica de a angaja cheltuieli fara a avea bani
  • Zilele astea am aflat bugetul Festivalului Enescu, important si pentru o tara bogata, dar nu sunt bani.
  • Nu mai aprobam finantarea niciunei investitii pentru care exista posibilitatea de a accesa fonduri europene. Interzicem prin legea bugetului.
  • Stoparea alocarilor pe criterii politice. Nu am aprobat si nu voi aproba in fondul de rezerva alocari pe primarii care duc la ideea ca dam mai mult la un partid sau altul.
  • Vreau sa vorbesc despre datoriile istorice. Nu exista prea multe responsabilitati individuale, ci colective, eu nu ezit sa mi le asum.
  • Despagubirile pentru terenuri si constructii nationalizate, Romania a restituit deja, in afara de cele in natura, 5 mld de euro, 4 prin Fondul Proprietatea, administrat privat, si un mld cash. Foarte repede voi cere conducerii Autoritatii Nationale de Restituire sa publice pe site foarte clar cine cat a primit si prin ce tara sa afla. Mai sunt insa solicitari evaluate la 8 miliarde euro. Decizie CEDO e foarte clara, pana in aprilie 2013 guvernul trebuie sa ia o decizie clara, solutia nu e simpla deloc, trebuie sa dam in natura ce se poate da, trebuie verificata corectitudinea si trebuie esalonata plata si trebuie.
  • Hotarari judecatoresti pentru cadrele didactice - 770 milioane euro, avem hotarari judecatoresti pentru alti bugetari de 1,4 miliarde euro. Avem datorii ale autoritatilor locale de 2,2 miliarde de euro, in sistemul de sanatate avem datorii de circa un miliard euro si pentru taxa auto incasata in baza legilor anterioare avem de restituit un miliard de euro.
  • Totalul este de 14 mld euro datorii istorice pe care guvernul trebuie sa le plateasca si aceasta responsabilitate ne revine.
  • Romania isi propune sa-si respecte angajamentele asumate cu partenerii externi si vreau sa explic tuturor, dorinta de a avea acorduri nu e un scop in sine, ci ne juta sa ne imprumutam mai ieftin, sa avem mai multa credibilitate, acorda stabilitate si perspectiva Romaniei ca stat.
  • Nu e un scop in sine, ci o decizie politica ce aduce beneficii nu guvernului, de obicei acordurile cu FMI aduc necazuri guvernului, ci modului in care putem finanta deficitul.
  • Vom continua pastrarea masurilor de reparare a inechitatilor sociale.
  • Anul 2013 nu permite si noi cresteri de salarii sau pensii. Am reparat ce s-a taiat in 2010 dar ar fi nerezonabil sa vorbim de cresteri suplimentare.
  • Reformele principale: personalul bugetar este alocat pe niste criterii ce nu mai corespund realitatii, in sanatate avem prea putini angajati, la sanatate, in alte zone sunt prea multi.
  • Reforma salarizarii - nu s-au aplicat niciodata prevederile legii salarizarii unice, avem in continuare functionari care au salariu de la stat de 3-5 ori cat un medic, profesor sau pompier.
  • Actualul guvern isi propune o reforma reala.
  • La fel sistemul social si de colectare a taxelor - dorim o reorganizare si restructurare fundamentala a Garzii Financiare, a controlului vamal, a institutiilor care nu trebuie sa fie simpli incasatori de la cei cinstiti, ci un brat armat, un instrument de descoperire si sanctionare a celor care traiesc din evaziune fiscala.
  • Reforma investitiilor publice - se va face inventarierea tuturor proiectelor incepute din 2007 si pana in prezent, luam decizia publica ce abandonam, iar pe cele cu adevarat importante le prioritizam.
  • Vom lansa Ghidul cetateanului despre buget, vom publica online datele din bugetul Romaniei.
  • Imi mentin hotararea de a prezenta tuturor grupurilor parlamentare cu deschiderea de a incorpora propunerile bune.
  • Reorganizarea sistemului de colectare si de combatere a evaziunii fiscale si o continuare a reformei judiciare prin implementarea noilor coduri si prin capacitatea justitiei de a recupera prejudiciile de la cei care le-au produs.
  • Pana azi nu exista nicio consecinta referitoare la neregulile majore inregistrate in ultimii ani la companii precum Posta Romana, Hidroelectrica, Oltchim, ANAF, CNAS, ANRMAP, unde s-au pierdut miliarde de euro din bani public.

Intrebari 

1. Vorbeati de cheltuieli suplimentare de 3,5 mld de euro. De unde vor veni acesti bani?

Ponta: Ideea principala e sa nu revina doar din reduceri bugetare, s-a tot taiat. Dorim sa avem un mix de masuri, jumatate din suma din reduceri de cheltuieli, acolo unde se pot reduce, pe de alta parte din venituri suplimentare la buget.

2. La ce curs mediu e calculat bugetul?

Ponta: 4,5. Am incercat o predictie rezonabila.

Daniel Chitoiu, ministrul Finantelor:
  • Cresterea economica din 2013 se bazeaza si pe banii alocati la investitii. Prin regadirea sistemului, dorim o echitate intre oameni.
  • Romania e pe unul din ultimele locuri in ce priveste gradul de colectare a veniturilor la buget, undeva la 32 - 33%, fata de o medie de 42 - 44% media europeana
  • Regandirea sistemul fiscal presupune o simplificare - dorim sa incepem cu impozitarea directa mai ales in domeniile greu de controlat prin impozitul forfetar, dar nu impozitul minim din 2009, ci cel de pe model francez, spaniol, in functie de domenii de activitate, de zone si categorie de contribuabili.
  • Reforma de fond e reforma administrarii si colectarii taxelor si a tuturor structurilor de control ale MF.
  • Se vor desfiinta si regrupa intr-o singura structura de control operativ, arondate combaterii evaziunii.
  • Va fi initiata o reorganizare si o regandire a structurilor fiscale si a sistemului de colectare a veniturilor
  • Contribuabilii trebuie verificati o data la trei ani - IMM si cei mici, si o data la cinci ani, contribuabilii mari.
  • Nu trebuie sa mai avem suprapuneri intre structurile de control, sa dea o amenda si sa mai plece si cu o amenda acasa
  • Trebuie sustinuti bunii platitori, sa-i ajutam cand au lipsa de lichiditati, prin esalonari la plata.

Liviu Voinea, ministru pentru Buget:

  • Pentru 2013 luam in calcul o crestere economica de 1,8%, la un nivel de PIB de 629 mld lei. Sunt discutiile pentru modelul de baza.
  • O parte din sumele necesare cheltuielilor suplimentare din 2013 provin inclusiv din cresterea nominala a veniturilor.

Victor Ponta, despre restituirea proprietatilor:

  • Pentru retrocedari nu exista nici o alta solutie decit esalonarea, o solutie complexa pe care o putem adopta doar in Parlament. O voi prezenta grupurilor politice la finalul lunii martie. Nici vorba nu se pot plati 8 mld euro intr-un an.
  • Solutia este restiutiri in natura unde se pot face, esalonare plati, verificarea dosarelor si analiza drepturilor litigioase. Plafonarea nu cred ca ar fi constitutionala
Chitoiu: In companiile de stat, in urma verificarilor efectuate, principalele constatari au fost contractele preferentiala in domeniile consultanta, asistenta juridica. A existat practica ca angajati ai companiilor de stat sa incaseze sume substantiale prin contracte de consultanta. De asemenea, incredintari directe ale contractelor.

Ponta: Nu vom opri toate privilegiile, pentru ca nu le-am descoperit pe toate. La compania energetica Oltenia sa vedeti ce de angajati sint inventatori si au brevete. Sa vedeti cite sute de masini sint date in comodat de catre companiile de stat. Sa vedeti cite sute de persoane stau in locuinte de la RAAPPS.

Voinea:
  • Sursa de coruptie in companiile de stat erau sumele pentru contacte. In 2011 suma a fost de peste 3 mld lei, in 2012 - suma a scazut la 1,9 mld lei, in 2013 am prevazut 1,8 mld lei.
  • Eventuala crestere a salariului minim de la 700 la 800 lei face parte din scenariul de baza pe care lucram si pe care o negociem cu FMI.

Victor Ponta despre vizita FMI si un nou acord

  • Trebuie accelerata procedura managerilor privati, avem restanta cu Transgaz si Nuclearlectrica pe care le indeplinim pana la 31 martie. Este vorba de listarea pe bursa.
  • Avem de luat decizia politica legata de CFR Marfa, impreuna cu presedintele trebuie sa discutam cu delegatia FMI.
  • In primul rand vrem sa terminam cu bine acest acord, nu are rost sa vorbim de unul nou pana atunci.
  • Noi propunem un nou acord, nu FMI, ca procedura, iar pentru Romania un tip de acord similar Poloniei e evantajos, ne imprumutam mai ieftin, dam acest mesaj de stabilitate.
  • Hidroelectrica, anul trecut a inchis un capitol istoric din istoria fraudarii banului public, contractele cu baietii destepti.
  • Dupa foarte mult timp, in noiembrie si decembrie Hidroelectrica a revenit pe profit.
  • Am citit povestea cu contractele de asistenta juridica, am verificat, comitetul creditorilor format peste 80% din banci a fost de acord cu acest lucru.
  • Hidroelectrica iese din insolventa cat mai repede fara contracte cu baieti desptepti si pe profit.

Ponta: Vom unifica la Ministerul Dezvoltarii toate proiectele de infrastructura de la Mediu, de la Educatie etc.

Liviu Voinea despre structura bugetului pe 2013:

  • O crestere substantiala e la Sanatate, care creste de la 4 la 4,5% in PIB, determinata si de asigurarea platii medicamentelor in 60 de zile.
  • Au crescut alocarile inclusiv la Educatie, ca efect al cresterii salariilor cu 7,4%.
  • Pe partea de investitii a avut loc o schimbare a structurii cheltuielilor de capital, cele din surse proprii scad, in schimb cresc banii asigurati pe cofinantare, valabil pentru toate ministerele.
  • Se finalizeza din resurse proprii cele care pot fi realizate anul acesta.


Masuri noi introduse de guvern in 2013 (presupun un necesar de 3,5 miliarde euro):

  • Plata pensiilor indexate cu 4% - cheltuiala suplimentara fata de 2012 de 500 milioane euro.
  • Finalizarea restituirii sumelor retinute la pensionari din contributiile de sanatate - cheltuiala suplimentara fata de 2012 de 100 milioane de euro.
  • Plata celei de a doua transe de recuperare a salariilor bugetarilor - cheltuiala suplimentara de 1,1 miliarde de euro.
  • Asigurarea unei cofinantari crescute pentru fondurile europene cu 1 miliard de euro fata de 2012.
  • Asigurarea platii facturilor la medicamente in maxim 60 de zile - cheltuiala suplimentara de 800 milioane euro.

Prioritatile Guvernului pentru 2013-2016

  • Romania va respecta angajamentele asumate cu partenerii externi pentru mentinerea increderii ridicate in potentialul economiei romanesti si finantarea cu costuri reduse
  • Se continua repararea de nedreptati sociale, pentru cei mai afectati de criza economica din ultimii ani
  • Reforma personalului bugetar
  • Reforma salarizarii
  • Reforma sistemului fiscal si de colectare a taxelor   
  • Reforma bugetului
  • Reforma investitiilor publice


Premierul Victor Ponta sustine joi, la ora 18:00, la Palatul Victoria, o conferinta de presa privind elemente din bugetul pe 2013, alaturi de ministrul de Finante, Daniel Chitoiu, ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, si ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.


Victor Ponta a afirmat miercuri ca va incerca sa prezinte joi elemente referitoare la bugetul pe 2013 intr-o maniera inteligibila pentru cetatenii de rand, sustinand ca la ora actuala bugetul este o "chestie ezoterica", neinteleasa de platitorii de taxe si impozite.

Seful Guvernului a precizat la inceputul acestei saptamani ca respectivele elemente legate de bugetul pe anul in curs se vor constitui intr-o 'stare a natiunii' care sa arate ce datorii exista din trecut si ce masuri trebuie luate in continuare.

"Joi voi prezenta nu bugetul de stat, pentru ca pentru publicul larg ca ma apuc sa prezint capitole din buget nu cred ca este solutia buna, ci mai degraba sa prezint starea natiunii, sa arat ce datorii avem din trecut, fara sa incep sa spun de vechea mostenire, ci pur si simplu sa prezint realitatea, sa arat ce lucruri putem sa facem in actualul buget si ce alte lucruri nu le putem face sau trebuie sa le facem altfel. O prezentare eu nu tin minte sa o fi facut in ultimii ani, uite astia sunt banii, asta trebuie sa facem, astea sunt lucrurile pe care le putem face, lucrurile pe care nu le putem face. Mai ales ca va fi o prezentare cu o perspectiva de patru ani, ce bani sunt in 2013, dar care sunt proiectele pe care le incepem in 2013 si putem sa le terminam in functie de alocarile multianuale", a declarat premierul luni, la sediul central al PSD.,








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8476 vizualizari

  • +7 (15 voturi)    
    Dl Goe prezintaaa.. (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:01)

    ilie22sute [utilizator]

    pennsatul asta umflat sa stie macar cat negru sub unghie cat stia impuscatul NC din filozofie ,politica, economie , statistica " impresionismul o fi bun in arta ,dar in politica si politica economica ..." e clark a recita poeziile celor "pe care se poante baza " nu pe STIINTA
    • +8 (12 voturi)    
      Deci 150 Euro furati de la fiecare roman. (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:39)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ilie22sute

      Ponta: "la finele lui 2013 fiecare dintre noi va fi mai dator cu 150 de euro decat era la inceputul anului."

      Deci si anul acesta infractorii din fruntea tarii vor fura cite 150 Euro de la fiecare roman!
      • +8 (8 voturi)    
        nu ati inteles..... (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:22)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        .....cei 150 de E sunt in plus fata de cei 2450 de E cu care suntem deja datori la gramada dar luand in calcul "asistatii" si inghesuitii la pomana care nu au de unde plati, suma respectiva o vom plati tot noi (ca niste boi).
        Despre escrocii din politica nu va faceti griji caci banisorii nostrii, care acum sunt ai lor, sunt bine pusi prin banci straine si in timp ce noi vom trage targa pe uscat, ei se vor bronza frumos prin cine stie ce insule tropicale.
        Acestea sunt rezultatele sistem politic parlamentar in care s-au cuibarit toti escrocii si care au fost votati si revotati de catre o majoritate imbecilizata.
        Resurse naturale vandute, industria vanduta la fier vechi, sanatatea la pamant, invatamantul o batjocura, cel mai scazut nivel de trai si pe deasupra mai suntem si datori vanduti.
        Bravos poporime, avem cat ne duce capul!
    • +6 (12 voturi)    
      Asta trebuie sa faci pe scena, (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:41)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui ilie22sute

      sa prezinti cat mai convingator publicului ce-a gandit papusarul. Iar Ponta exceleaza in aceasta postura de marioneta deoarece lasa impresia ca n-are nicio sfoara legata de el. La Boc era pe dos, lasa impresia ca nu face nicio miscare fara sa fie tras de sfori desi n-avea nicio sfoara legata de el.
    • +7 (11 voturi)    
      Deci statul nu mai finanteaza nici un proiect (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:14)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ilie22sute

      Ponta: "Nu mai aprobam finantarea niciunei investitii pentru care exista posibilitatea de a accesa fonduri europene. Interzicem prin legea bugetului."

      Orice proiect din orice domeniu este teoretic eligibil la accesarea fondurilor europene. Deci afirmatia de mai sus a lui Victor Ponta este echivalenta cu taierea totala a fondurilor alocate de stat pentru absolut orice investitie.

      Pe de alta parte fondurile europene nu asigura decit jumatate din finantare deci guvernul este obligat sa furnizeze cealalta parte a banilor. Automat fondurile europene odata atrase implica si sume de la bugetul national.

      Deci nu poti interzce prin lege finantarea de la buget. Ponta nu stie ce vorbeste. Abereaza.
      • +1 (3 voturi)    
        Cand o sa se inteleaga in sfarsit... (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:03)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ...ca legea nu e o piedica pentru cei hotarati? Daca nu acum, cand majoritatea permite aproape orice jonglerie, atunci cand?
    • +3 (9 voturi)    
      nici zmeura de aur nu o merita (Joi, 10 ianuarie 2013, 21:22)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui ilie22sute

      acest actoras de nici o para chioara, pentru prestatia jalnica in rolul lui de ..prim ministru.
      Tragedia este ca noi, nu doar ca putem sa nu ne uitam la acest film deplorabil, ci suntem obligati sa .. platim si sa.. participam.
      Un mitoman nemernic!
    • +1 (3 voturi)    
      Ce tare (Vineri, 11 ianuarie 2013, 8:43)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui ilie22sute

      Hai sa o luam altfel, daca el ia in calcul un curs de 4,5 lei/Euro dc bugetul pe 2013 a fost calculat la un curs de 4,37 Lei/Euro?
      Chiar nu-si da nimeni seama despre ce diferenta vb. la 140mld euro? Cei 4-5 mld diferenta sunt comision sau ce?
      Pai 4-5 mld sunt cu mult peste noul imprumut de la FMI, imprumut de care zicea ca nu avem nevoie dar se cam grabeste sa-l ia.
      Vai de capul si de zilele noastre.
  • +8 (14 voturi)    
    Ponta este doar un palavragiu bun de show la TV (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:13)

    dumitrica [utilizator]

    Victor Ponta efectiv nu stie ce masuri economice sa ia. Odata cu accederea la functia de premier si-a atins nivelul de incompetenta.

    Ponta apare la TV cu tot felul de declaratii, majoritatea elucubratii economice, in primul rind pentru ca ii place sa vorbeasca si sa fie in centrul atentiei iar in al doilea rind pentru a testa opinia publica.

    In functie de reactia presei ia sau nu o decizie, de obicei de a nu pune in aplicare prostia proaspat debitata.

    A trecut o luna de la alegerile din 9 Dec. 2012 si bilantul guvernului Ponta II este zero.
  • +7 (9 voturi)    
    In educatie nu s-au recuperat pierderile salariale (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:31)

    hahahaha [utilizator]

    In educatie pierderile salariale au fost recuperate numai partial.
    Cadrele didactice cu gradul I si vechime peste 25 de ani au pierdut circa 12% din salariu prin marirea normei didactice.
    Prin urmare este o minciuna ca aceste pierderi au fost recuperate integral in sume absolute.
    Daca vorbim si de inflatie atunci lucrurile se agraveaza.
    Este adevarat ca vinovatul principal este pedeleul si Basescu dar si cei care spun acum ca a fost o recuperare integrala nu au dreptate.
    Taierile au fost operate si prin vestita taiere a lui Basescu cu 25% si prin legea educatiei.
    O sa sara acum ca arsi pedelistii sa spuna ca erau obligatorii aceste taieri si reduceri.
    Insasi FMI au considerat saptamanile trecute ca politica de austeritate este o fundatura si ca este o abordare gresita a crizei , in plus banii taiati din salariile cadrelor didactice au "dezvoltat ?" parcuri prin paduri si lunci inundabile, sali de sport pe aiurea, telegondole , studii de fezabilitate, terenuri de sport in panta, comenzi de stat, masini de lux, pensii si salarii nesimtite si neatinse si nimeni (cu exceptia beneficiarilor tunurilor) nu poate spune ca traim mai bine ca ne-am dezvoltat cu banii din taieri.
  • +8 (12 voturi)    
    populism nerusinat (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:35)

    ctman [utilizator]

    cu alte cuvinte vrea sa zica:mai amarastenilor stiu ca v-am dus cu minciuna dar credeti-ma si voi ca nu am bani! ca in bancul cu curcanul si curca.
  • +9 (13 voturi)    
    amatorism in forma si in fond (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:42)

    radughelmez [utilizator]

    ideea unui powerpoint explicativ nu e proasta, dar vai de capul meu cum arata, e facut cu obiectele alea default din powerpoint, pe genunchi si impotriva oricarei reguli de prezentare.. nu e de mirare ca astia lucreaza la stat, nu i-ar angaja nimeni altundeva
    • +3 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:36)

      [anonim] i-a raspuns lui radughelmez

      • +1 (5 voturi)    
        nu, dar macar denota respect (Joi, 10 ianuarie 2013, 21:50)

        radughelmez [utilizator] i-a raspuns lui

        pentru cei carora le prezinti dezastrul. in momentul in care vii in fata natiunii si livrezi presei un ppt cu planul tau, trebuie sa fie impecabil pentru ca orice eroare marunta vorbeste despre profesionalismul si respectul de sine al celui care a intocmit documentul asta.
        cand nu ai decenta sa verifici a-urile si i-urile sau sa ai grija ca obiectele din powerpoint sa nu depaseasca marginea cadrului, transmiti un mesaj mult mai important decat greselile in sine si anume ca tu consideri ca "merge si asa"
        ori tara asta este unde este si are guvernul pe care il are pentru ca prea multi dintre cetatenii ei considera ca "merge si asa"
        e la lucruri mici, pana la lucruri mari, daca tu nu pui caciulita pe a-uri, nici nu vreau sa ma gandesc ce greseli de aritmetica ai in buget
  • +17 (21 voturi)    
    Nesimtire, cinism, perfidie... (Joi, 10 ianuarie 2013, 18:53)

    solar [utilizator]

    Despre toate acestea vechile guvernari a vorbit inca din 2009. Pe toate caile si cu toate ocaziile. Acum ni le prezinta ca si cum ar fi ale USL si poarta marca USL de cand e lumea si pamantu , aprtinand ,vezi bine, capului genial al lui PONTA!! A uitat tanarul porc de comunist ce scandal facea la fiecare explicatie rationala a puterii PDL, la ce instigari se preta alaturi de toata sleahta securisto-comunista grupata in jurul miliardarului Voiculescu si a saraculi si cinstitului ILIESCU!! Asta se numeste NEMERNICIE si asta o sa le iasa si pe ochi cat de caurand tuturor celor care le-au girat cocotarea la putere . Vuiau tv-urile anteniste de proteste ambalate cinic in vointa populara.
  • +18 (24 voturi)    
    Etete... s-a desteptat copy-paste-u (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:08)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. "Ajustarile macroeconomice si financiare au fost necesare" - deci sa intelegem ca zbieratele voastre cum ca basescu taie banii oamenilor pentru ca-i ticalos au fost prosteli pe fata...
    2. "Dupa 2008 Romania a pierdut in mod consistent valoarea acestui PIB, de la 140 mld in 2008 am scazut la 132 in 2012." . Daca ne uitam la raportarile ministerului de finante, vedem ca PIBul a evoluat astfel (raportez in euro ca-i mai usor):
    2008: 136,8 , 2009: 115.7 2010:122.0 2011: 136.4, 2012: 136 (in 2011 estimarea a fost optimista). Deci, Romania a pierdut din PIB doar in 2009, in 2010 si 2011 a cistigat. iar in 2012, si din cauza tipneniilor voastre din vara si a faptului ca tara a fost practic neguvernata in 2012, PIB-ul a stagnat si prob vom avea recesiune in 2012. Deci mintim cu seninatate, ca oricum votantu' nostru manelist inghite orice minciuna
    3. "In 2012 Romania e pe primul loc in UE in ce priveste efortul de reducere procentuala a deficitului, nu e neaparat o fericire sa fii pe primul loc la ajustare, dar s-au spus foarte multe lucruri anul trecut de dezastre economice, a fost dificil." Da'n 2010 si 2011 cum a fost? De la 8.6% in 2010 la 4.4% in 2011... Atunci zbierati ca de ce se taie cheltuielile, acu e bine ca a facut altcineva treaba murdara....

    Si tot asha... la asha popor, asha conducatori. Doar ca nu se poate trai la infinit din ce-a facut boc in 2010. La un moment dat vine si nota de plata pe 2012, si aia pe 2013 cu cresterea numarului de angajati la stat... Iar prostimea se va prinde la un moment dat ca e numai gura de voi...
    • +3 (9 voturi)    
      bravo (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:30)

      KiMBO [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      in sfarsit cineva care nu are nevoie de ochelari, ma bucur ca mai sunt romani ca tine.
    • +2 (6 voturi)    
      Referitor la valorile usor modificate ale PIB (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:09)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Acum poate e mai clar de ce era nevoie de oameni "de baza" la INS.
      Iar daca ne mai arde de figuri de stil: aritmetica, baza matematicii si statisticii e cea mai democratica dintre stiinte: numerele sunt compuse din unitati egale; prin urmare, daca nici ei, comunistii nu o inteleg, atunci cine?
      • +1 (1 vot)    
        Valorile usor modificate ale PIB... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:09)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        Smenuirea PIB-ului te poate scoate din foame inj primul an.
        Sa zicem ca in primul an il supra-estimezi cu 2%. In al doilea an ori il calculezi corect si pierzi ce cistigasei anul trecut, fie smenuiesti tot cu 2% si diferenta devine cea reala, fie smenuiesti inca cu 2%, adica cu 4%. In al 3-lea an, tre sa smenuiesti cu 6%... si tot asha.
        Si dupa ce s-au ars cu grecii acu ceva ani, finantatorii internationali sufla si-n iaurt.
        Pe linga asta, cifrele pe care iti bazezi estimarea PIB sunt verificate la Bruxelles, si e foarte greu sa le coafezi incit sa fie si credibile....
        Asha ca nu mi-as face griji prea mari in privinta asta... Oricum in 1, max 2 ani se prinde si prostimea ce le poate pielea astora doi din fruntea usele...
  • +3 (7 voturi)    
    4600 euro din 7000 euro iti ia statul ! (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:27)

    Mirceaq [utilizator]

    prima data, iti ia din salar 50%,
    care reprezinta 3500 de euro,
    si dupa aia iti ia 24% din orice produs pe care-l cumperi deci inca 900 de euro.
    si + accize la benzina, plus taxe pe teren, +++ inca 200 euro.
    deci daca esti cinstit, iti ramin 2400 de euro din 7000 de euro domnule Ponta.
    se vede ca-i jurist, nu stie sa calculeze.
    va rog celor apropiati lui, sa-i faceti cunoscut acest calcul.
    asta e adevarul dragi romani !
  • +6 (10 voturi)    
    mda... (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:33)

    Cristian Boariu [anonim]

    Cand fosta guvernare spunea in Parlament anii trecuti despre aceste probleme, voi, USL si sleata voastra, va gandeati la ce s-ar mai putea fura prin tara asta sau stateati cu capul in telefoane si tablete navigand pe net.

    Ati fost pierduti in spatiu si acum incepeti sa reveniti cu picioarele pe pamant? Pacat. Ca a trebuit sa-i dati jos pe altii, sa pierdeti milioane de euro ca sa fiti in frunte si sa ajungeti la ... aceasi concluzie ca cei dinaintea voastra.
  • +3 (9 voturi)    
    Un Pinochio veritabil (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:38)

    Parzivall [utilizator]

    Care mai nou isi duce si ipocrizia la extreme.
  • +6 (10 voturi)    
    Hai Ponta, curaj, creste taxele .... (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:54)

    it_s__not_news [utilizator]

    ... sa vad cum ne dam de-a dura !

    Sa vezi ce o sa ma mai distrez anii astia ....
  • +6 (8 voturi)    
    bravo (Joi, 10 ianuarie 2013, 19:59)

    uzu [utilizator]

    asa. acu' doua luni zicea ca se poate, ca va da, ca va drege.
    acuma nu mia poate si nu mai drege. de dat, da, dar nu ce a promis.
    luati romani. sus, cat mai sus viitorul e luminos.
  • +2 (6 voturi)    
    Mai usor cu pianul pe scari!! (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:08)

    gecos [utilizator]

    Eu nu inteleg un lucru ...de ce tipati asa de tare. Situatia este dezastruoasa. Preferati genul de comentarii "grasul care sta in spatele slabului" ... sau preferati o prezentare seaca ... dar reala a bugetului Romaniei. Evident ca solutiile nu sunt suprataxarea muncii si a productiei .... poate ar fi curbele de sacrificiu ... dar astea nu exista. De undeva trebuie luati banii astia. De unde?Ghiciti?FMI... contra restului resurselor tarii(ce a mai ramas)?Gresesc?Vom vedea in timp.
    • +4 (8 voturi)    
      Sunt cateva motive pentru proteste: (Joi, 10 ianuarie 2013, 21:03)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui gecos

      1) Lipsa moralitatii. Dupa ce s-au infierat metodele inaintasilor, se revine la ele
      2) Prezentarea situatiei trebuia facuta cand s-a cerut puterea. Acum, dupa noua luni, era normal sa se fi nascut deja un plan detaliat al masurilor. Ori, acestea lipsesc sau sunt prezentate intr-o balbaiala descurajanta (ex.: impozitul forfetar)
      3) Cifrele ar trebui sa fie reale, dar sunt pe alocuri inexacte. De exemplu, imi aduc aminte ca am citit in urma cu cateva saptamani (Curs de guvernare.ro s.a.) ca bugetul din 2008 era de 136 mild. euro. Am retinut cifrele pentru ca in momentul acela se estima ca aceeasi valoare o va avea si cel din 2012.
      4) Ultima remarca e corecta, cu o observatie: ma tem sa nu fie FMI SI resursele.
      5) Si inca o observatie, cu tenta de pamflet: mai incet cu pianul intr-adevar, azi se pune baza pe calorifer
      In rest, numai de bine
  • +4 (6 voturi)    
    Ponta si PIB (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:10)

    SRA [utilizator]

    Cateva reflexii :

     Nu este vorba de aprecierea monedei RON ci de DEPRECIEREA monedei EURO
     Este simtita in toata lumea si special pregatita
    o Face parte din politica financiara a UE
     NU uitati
    o PROPUNEREA ANGELE MERKEL :
     « STATELE INSOLVENTE ISI VOR PIERDE SUVERANITATEA, FIIND FORTATE SA ACCEPTE O GUVERNARE EXTERNA CARE LE VA DECIDE POLITICA ECONOMICA »
     A vedea deficitul !!!
    • Sau guvern german ?

     Ponta a vorbit de PIB dar nu a spus ce face guvernul a creste acest PIB
    o Confuzia mare intre PIB / Habitant este foarte mic 7'000 Euro
     Deci nu te poti compara cu GERMANIA 48'000 Euro/Habitant
     PIB = C + I + G + XN
    o XN = EX – IM
     Explicarea TERMINELOR :
    C: Cheltuelii personale de consum
    I : Investiti publice si private
    G: Cheltueli guvernamentale curente
    XN: Exporturi nete (Exporturi – Importuri)

     PONTA trebuia sa accentueze cum creste :
    o C,
    o I,
    o G,
    o VN

    O seara buna
  • +5 (7 voturi)    
    "Alegerile sunt procedeul prin care oamenii liberi (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:17)

    A-lex [utilizator]

    "Alegerile sunt procedeul prin care oamenii liberi îşi aleg stăpânii.."
    (Timon din Paris )
  • +3 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:17)

    [anonim]

  • 0 (6 voturi)    
    vorbe frumoase (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:21)

    cotora [utilizator]

    vorbe frumoase, sa vedem ce se va intampla, eu unul nu am incredere in ceea ce spune ponta
  • +1 (5 voturi)    
    pareri... (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:26)

    ro_dorin [utilizator]

    "Voua, tuturor celor care ati fost, fizic sau macar sufleteste, alaturi de primii romani care au iesit in strada, va datorez un profund respect. Fara curajul vostru, fara vocile voastre, nimic din ceea ce s-a intamplat in 2012 nu ar fi fost posibil."..Hai sa fim seriosi...v-ati vazut doar interesul vostru sunteti la fel ca si ceilati furati..furati ,furati,vizavi de articolul din HotNews..VICTOR PONTA...vrei binele Romanilor...bine ar fi .DOAMNE ma repet bine ar fi.dar esti ipocrit..cand spui ca datorezi profund respect gandestete la toti romanii nu numai la cei ce considerati...VOI...politicienii nu crezi.???
  • +1 (5 voturi)    
    O prezentare folositoare... (Joi, 10 ianuarie 2013, 20:30)

    Mihail_AD [utilizator]

    ...daca ar fi venit la momentul aprilie 2012.
    Atunci ar fi fost salutara o recapitulare a cum stam si ce avem de facut. Nu pentru ca nu s-ar fi stiut, ci doar ca sa se lamureasca toti de hotararea puterii nou instalate.
    Dupa cele 9 luni scurse pana in ianuarie 2013, ma asteptam sa aud si "cum".
    Sunt o gramada de "cum" de clarificat. De exemplu, ce se va alege de fericitii ocupanti ai posturilor amenintate cu restructuarea. Vor ingrosa randurile somerilor sau ale pensionarilor? Ori exista vreun plan pentru crearea de locuri de munca? Cu planul Oltchim ne-am cam lamurit, Hidroelectrica are sanse sa se inscrie pe un drum bun, dar deocamdata este in procese (prin comparatie, guvernul trecut a preferat mentinerea posturilor in dauna salariilor, lasand scaderea numarului angajatilor de stat sa se faca pe cai naturale)
    Sau: care sunt acele venituri suplimentare la buget?
    Deja se fac niste pronosticuri: pe modelul inaintasilor PSD, mai sunt bunuri si resurse pe care Romania le poate vinde.
    Cifrele sunt bine de citit, dar cand si in acestea se strecoara erori perspectivele roze se mai amana putin.
  • +2 (2 voturi)    
    Eheheheeeeeeeee (Joi, 10 ianuarie 2013, 21:01)

    gecos [utilizator]

    Vreti sa va dau eu program de guvernare? Taierea pensiilor mai mari de 1300 Ron. Taierea salariilor mai mari de 2.000 Ron in sectoarele bugetare iar diferenta se da numai daca se obtin rezultate in domeniul respectiv. Impozitare 0% pe profit pentru firme care activeaza in domeniul productiei si exporta. Impozitare 5 % pe profit pentru firme care produc dar nu exporta. Impozitare 20 % pentru firme care fac comert. Servicii gen turism, coafuri .... impozit forfetar. Salariul minim din economie sa ramana la fel. Gondole si autostrazi ... sa le faca privatii. Trebuie stimulata productia interna de bunuri si servicii. Inflationarea leului (nu se poate suntem in UE si avem tinta de inflatie). Constientizarea populatiei in a cumpara bunuri si servicii produse in Romania (nu ai cum sa o faci ... in Danemarca exista). E produs in Romania si e mai ieftin ... il cumparam ... altcumva nu. In mare asta este ... in realitate sunt mult mai multe variabile. Nu mai exista economie romaneasca. Cererea de bunuri in UE scade ... nu ai unde sa exporti si toti se protejeaza (Germania, Franta, Marea Britanie)
  • -5 (13 voturi)    
    ce situatie... :)) (Joi, 10 ianuarie 2013, 22:24)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Din cele 31 de comentarii pana la ora 22:18, niciunul nu e favorabil demersului lui Ponta de astazi. Numai plusuri "pdl-ase", sa le numim asa.

    Ma intreb ce senzatie orgasmica au cei presupusi 31 de comentatori sau 31 de pseudonimuri si un comentator de pana acum care agreeaza sa se felicite intre ei (daca-s comentatori) sau intre ele (daca sunt pseudonimuri), dandu-si "plus"... Aproape schizofrenic... :)) Compasiune.

    In alta ordine de idei, prezentarea lui Ponta a fost un exercitiu de comunicare, bazat pe cifre si afirmatii de intentie si constatative. Fara a spune ca a fost bun sau rau, profesionist sau nu, e clar un lucru: e prima data cand un om comunica natiunii pe limba natiunii. Evident, fiecare intelege ce vrea si cat poate.

    Dar e clar ca pentru alegatorul pdl-as obisnuit cu principiul lui Boc "da, sefu'! sa traiti sefu'!" a comunica e, pur si simplu, din alta lume, din alta epoca.

    Ei bine, domnilor pdl-asi, chiar e din alta lume si alta epoca: lumea omului civilizata, epoca contemporana.

    Va dorim sedere placuta in arhaicul Boc-ului si in grota omului Bas(escu).

    :))
    • -5 (9 voturi)    
      SOLIDAR (Joi, 10 ianuarie 2013, 23:59)

      @nonim [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Felicitari pentru observatia pertinenta si utila!
      • 0 (4 voturi)    
        si eu (Vineri, 11 ianuarie 2013, 4:28)

        xender [utilizator] i-a raspuns lui @nonim

        :)) total de acord,

        si ar mai un comentariu pertinent mai sus,
        cel al lu SRA legat de structura PIB, de estimare deficit comercial, etc.
    • +5 (9 voturi)    
      NU NE-A EXPLICAT... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 4:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Dl. Copy-Paste de ce imparte PIB-ul la 22 de milioane de romani?
      Pai nu eram 17 milioane la demiterea lui Basescu?
      Iar daca ar imparti PIB-ul la 7,4 milioane de asistati, o sa constatati ca de fapt sunteti la nivelul occidentului!
      Asta apropos de "cifre si afirmatii de intentie si constatative"!
    • +4 (8 voturi)    
      Probabil... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 5:14)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      ..pentru ca nu aveti ce sa mai spuneti. Comentariile la care te referi sunt pertinente si reprezinta o realitate: Ponta se lauda cu ce au facut cei de la PDL si mai si recunoaste ca masurile luate de PDL au fost necesare, asta dupa ce, cand erau in opozitie, ii faceau criminali pe Boc si ai lui.

      Hai sa vedem ce spun comentariile voastre: ca Ponta a facut un "exercitiu de comunicare". Ce a comunicat? Repet: rezultatele guvernarilor PDL.

      Acum sa vedem si ce comentarii apar din partea "voastra" la adresa lui Basescu, indiferent ce ar face Basescu: nici macar unul favorabil. Dar cum bine ai remarcat, alegatorul USL obisnuit cu principiul lui felix " sa spalam pe creierase cat putem de mult si de multi", a aparea la TV, a minti si a te lauda cu ce-au facut altii, pentru ei este "exercitiu de comunicare".

      Ei bine, domnilor USL-asi, Poanta este dintr-o alta lume si din alta epoca: epoca minciunii si lumea omului ipocrit.

      Va dorim (noi si cu ei) cat mai multa sedere in "lumea omului civilizata" (da' ce pretentii de cunoastere a gramaticii poti cere de la unii pentru care plagiatul ocupa loc de cinste si promovarea unor "civilizati" ca Becali este un motiv de mandrie) promovata cu succes de marele om/caracter Felix, ai caror papusari va incretesc mintile la latrinele tv cu drogul zilnic al "exercitiului de comunicare".

      Doua puncte, paranteze.. si alte emoticons. Parca sunteti la gradinita. Sau sa spun "gradi" ca sa intelegeti si voi. Razi de unul singur.. ca...stii tu cum se numeste cel care se amuza singur de ce spune/scrie/gandeste. Maturitate, ce sa mai!
    • +3 (5 voturi)    
      Unde sunt cainii cu covrigi in coada domnule tonta (Vineri, 11 ianuarie 2013, 9:19)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Nu mai incercati sa dati vina pe pdl.Nu mai sunt la guvernare de 10 luni.Mincinosu de ponta sa ne dea laptele si mierea promise cat au fost in opozitie.
      • -3 (7 voturi)    
        numai nataraii vorbesc de caini cu covrigi (Vineri, 11 ianuarie 2013, 10:48)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui Rammy

        Majoritatea covarsitoare a romanilor care au votat nu au votat pentru caini cu covrigi in coada, pe care Ponta nici nu i-a promis de-altfel.

        Oamenii au votat USL pentru a da peste bot arogantei, lipsei de comunicare, incompetentei si dispretului PDlas.

        Iar, daca vreti lapte si miere, puneti mana si munciti, castigati si mergeti si cumparati-va.
        • 0 (0 voturi)    
          sigur ca da (Luni, 14 ianuarie 2013, 6:02)

          hatru [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

          Toti aia care au votat USL-ul muncesc, castiga si-si cumpara tot ce vor ei din bani munciti cu sudoarea fruntii.
    • +2 (4 voturi)    
      Pontajul lui Ponta pe 2013 (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:02)

      d_b [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Cu siguranta natiunea a inteles tot!
      Da, ai dreptate, se poate numi exercitiu sau experiment...pe natiune pe limba natiunii, previziunile pe 2013 sunt foarte asemanatoare cu o prognoza meteo, sau are cumva Ponta legaturi tainice cu Nostradamus?
      Si as fi preferat sa ne fi comunicat aia 150 Euro tot pe limba natiunii - in RON, nu in Euro
      • -2 (6 voturi)    
        ar fi usor... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:20)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui d_b

        ... sa va amintiti cat v-au spus Boc si Basescu ca veti datora dupa ce au angajat imprumuturile de la FMI.

        Cum?! Nu mai tineti minte prezentarea aceea spectaculoasa, tinuta in toate centrele universitare din Romania si in comunitatile de romani din strainatate cand Boc si Basescu au explicat de ce ne impreumutam, cat ne imprumutam, cat vom plati inapoi, ce obiective vom atinge prin imprumuturi etc.?!

        Chiar nu mai tineti minte?!

        Ah, da, stati ca visam... De fapt, Boc s-a ascuns in grota si Basescu a iesit la tribuna si a decretat taierile si imprumutul.

        :))
    • 0 (4 voturi)    
      Daca nu iti place pe aici, (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:27)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      iti recomand Cotidianul.
      Antena 3 nu ti-o recomand pentru ca postarile sunt putine si amestecate si nu chiar pe subiect.
      In ce priveste starea natiunii consider ca trebuie prezentata in fata Parlamentului de Presedintele Romaniei ( nu doar situatia financiara, normal prezentata de prim ministru). Ma indoiesc insa ca parlamentarii ar vrea sa auda o astfel de prezentare.
      • -3 (5 voturi)    
        tocmai ca imi place. (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:41)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Imi place sa dialoghez cu oamenii care au pareri distincte decat parerea mea. E drept insa, aici sunt putini care dialogheaza, majoritatea disputa.

        Cat priveste prezentarea pe teme economice, iti reamintesc ca articolele 87, 91, 92 si 94 stabilesc prerogativele presedintelui care NU sunt in zona economica.

        Eu stiu ca e greu sa acceptati cat de mic e Basescu, dar aceasta este strategia cea mai buna pe care o poate adopta USL si guvernul acum fata de Basescu: ignorarea totala si incadrarea relatiilor doar in regulile Constitutiei.

        Prin urmare, Basescu fie, in sfarsit, invata sa-si faca job-ul conform fisei postului (ce nu a facut pana acum), fie pleaca.
  • -1 (5 voturi)    
    there, there... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 7:52)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    ... mister alius, don't get that mad.

    Nu era vorba ca Ponta se lauda cu ceva. Ca euro acum e la un curs mult mai mic decat se isterizau te miri ce imprastiati asta-vara e adevarat. Ca avem o datorie publica de nu stiu cate miliarde de euro e adevarat. Ca valoarea datoriei a crescut din 2008 incoace e adevarat.

    Ce om sanatos la cap credeti ca s-ar prezenta in fata natiunii (cu intelectualii ei, cu muncitorii ei, cu taranii ei etc.) sustinatoare si nesustinatoare, folosind date false?! Erau cifre grosiere, pe intelesul cetateanului de rand, disponibile pe o carca de site-uri web pentru validare.

    Asa ca de-acord cu domnia voastra: a prezentat "realizarile" domnului Boc - datoria and so on.

    Eram ironic... :)) Ponta nu a facut referiri la greaua mostenire, asa ca nu vad de ce ati face domnia voastra.

    Cel mai mult ma bucur ca a facut acest exercitiu pentru a da cat se poate senzatia romanilor ca-s partasi la mersul acestei tari, ca ar fi bine sa puna osul si, cel mai mult, pentru a-i mai readuce la realitate pe romanii din strainatate, atat de "mutilati" ca perceptie de minciunile si dispretul lui Boc si Basescu. Romanii din strainatate sunt oameni realemente valorosi care au o perspectiva de viata ce poate schimba Romania. Iata ca, poate de aceasta data, demersul celor de la Asociatia Studentilor din Strainatate (scuze, rogu-va, daca am pocit denumirea) va fi luat in seama de data aceasta.
    • +1 (3 voturi)    
      plagiator dar sanatos la cap? (Vineri, 11 ianuarie 2013, 10:10)

      A Dandanache [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Ihi, ce om sanatos la cap copiaza o carte de la altul si devine dottore, minte in CV cu masterate aiurea, una spune dimineata si alta seara, e abonat la "servicii juridice" cu statul? Aha, Pontacus Mincinosus Maximus a sanatosul ala la cap. Dar ce om serios la cap reduce populatia tarii in august la 15 milioane si in ianuarie la 22 de milioane? Tot Pontacus.
      Iar despre romanii care sint "partasi" la mersul tarii, care sint aia? Rudele lui Marga radiator, nepoatele si secretarele usl, nevastele parlamentarilor si sefilor CJ usl care primesc posturi si contracte de la barbatii lor? Ce sa zic, ne cara uslasii la partaseala ne nu o putem duce.
      • 0 (4 voturi)    
        si altceva... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 11:18)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui A Dandanache

        ... decat prostiile cu plagiatul, televiziunile lui Felix, populatia la referendum vs. populatia la calcularea PIB-ului etc. mai aveti?!

        Oricum, nu va cer ce nu puteti da, adica argumente.
    • 0 (0 voturi)    
      Deja se vede cat de bine... (Vineri, 11 ianuarie 2013, 15:19)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      ti-e spalat creierasul de alde Felix. Pai Poanta a mintit tot timpul, absolut tot timpul cat a aparut pe la latrinele tv si in spatiul public. Si tu te intrebi ce om "sanatos la cap" poate minti in halul acesta? Pai asta nu e sanatos la cap! Acelasi om sanatos la cap care a trimis scrisoarea aia la Revista Nature, de exemplu. Nu m-as mira sa fii chiar tu cel care a scris-o, ca la ce valoare zace si in tine si in Ponta, ma astept la orice.

      Cand spui "Ajustarile macroeconomice si financiare au fost necesare, Romania nu mai era imprumutata la costuri acceptabile." inseamna ca esti de acord cu ce-au facut cei care au facut aceste "ajustari" Si aceia nu au fost cei din guvernele Ponta. E chiar asa greu de priceput? Trebuie sa pun doua puncte si paranteze multe ca sa priceapa si unul din clasa a 7-a ca tine?

      "Prostiile cu plagiatul" spui tu.. Nu prea inteleg: adica tu consideri fie ca Ponta nu a plagiat, fie ca nu e nimic important. In amandoua cazurile, nu poti sa fii sanatos la cap, ci dus cu pluta. S-a vazut bine pana unde a mers Ponta pentru a-si acoperi plagiatul, plagiat caruia ii datoreaza toata cariera de pana acum. Da' tu te-ai saturat de minciunile lui Boc si le savurezi cu frisca pe cele ale lui Ponta. Adevarul este ca Boc are de invatat mult de la Ponta in materie de mintit. Hai, multa frisca in continuare, ca la cate minciuni o sa ai de inghitit fara sa ti se acreasca, o sa cam ai nevoie. Dar te rog, sa nu vii "pe-aici" ca altii, cu tot felul de petitii sau indemnuri la iesit in strada pentru ca Ponta a mintit.

      Si cei din strainatate, nu suntem asa usor de pacalit cu esti tu. Stim bine ce le poate pielea celor ca Ponta & comp, nu-ti face probleme. Stiu, nu ar trebui sa avem drept de vot si alte aberatii scoase de Antenescu, purtatorul de cuvant al Felixului. Sau speri ca o sa uitam asa repede cat venin au aruncat asupra noastra? Stii cum e vorba aia:"speri mata degeaba".
  • +2 (4 voturi)    
    Am si eu o intrebare. (Vineri, 11 ianuarie 2013, 10:43)

    abisala [utilizator]

    Din ce venituri scoate Ponta o crestere economica de 1.8? Ca n-am vazut pe nicaieri din ce prognozeaza ca se strang mai multi bani. Ma puteti lamuri?
    • 0 (0 voturi)    
      PIB/Buget (Vineri, 11 ianuarie 2013, 19:27)

      xender [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Si eu sunt curios cum este calculata aceasta crestere economica. Sincer cred ca din burta...

      Dar tu faci confuzie intre PIB si Buget.
      Cresterea estimata de 1.8% este a PIB-ului si indirect a bugetului. Bugetul de stat este estimat la aproximativ ~33% din PIB. Deci daca creste economia creste si bugetul, nu trebuie aduse la buget venituri din alte surse (taxe sau imprumuturi noi).

      Ce nu inteleg eu este ca daca in 2012 am avut un PIB de 132.6mld Eur si aplicand 1,8% crestere inseamna 134,99mld Eur pe 2013... iar in prezentare sunt 139,8 pentru 2013...

      Poate ma lamureste si pe mine cineva
      Multumesc,


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by