In aceasta dimineata toate trenurile afisate pe tabela de sosiri a Garii de Nord aveau intarzieri, fie ca era vorba de cele care vin din Ardeal, din Moldova sau din Oltenia. Cea mai mare intarziere, 110 minute, era trecuta in dreptul unui tren dinspre Constanta, iar unul de la Marasesti avea o ora si jumatate. De vina este gerul naprasnic din tara, a spus la Romania TV seful CFR Calatori, Stefan Roseanu.

Tabela de sosiri a Garii de Nord la 9.05Foto: Hotnews

Intarzierile sunt ceva obisnuit la CFR, zilnic se intampla, si nu la putine trenuri, insa acum absolut toate trenurile afisate pe tabela de sosiri a Garii de Nord aveau intarziere, cea mai mare fiind la trenul IR 1582 de la Constanta, 110 minute.

Unele trenuri au stationat in camp chiar si peste doua ore, altele au mers cui viteze extrem de mici, oprind de multe ori pe distante scurte si acumuland intarzieri.

De vina este gerul naprasnic, a spus la Romania TV seful CFR Calatori, Stefan Roseanu. Potrivit estimarilor sale, peste 1.000-2.000 de oameni ar putea fi blocati in trenuri, majoritatea fiind, foarte probabil, navetisti care plecasera dimineata spre serviciu.

Problemele cele mai mari s-au inregistrat pe ruta Bucuresti - Ploiesti. "Acolo, in zona Crivina, este principala magistrala a tarii, aici alaturandu-se trenurile dinspre Ardeal si Moldova. Iar cand exista un asemenea moment de restrictionare a vitezei, traficul este puternic afectat", a precizat Roseanu, care a explicat ca unul dintre trenurile cu probleme a stationat aproape 160 de minute, inainte de a-si relua cursa. "Una dintre linii este defecta, iar pe cealalta se circula cu sub 20 km/h, de la 140km/h. Din acest motiv trenurile trebuie sa se opreasca pentru a astepta eliberarea liniei", a explicat directorul general al CFR Calatori.

Temperaturile au fost extrem de mici, minima nationala fiind la Intorsura Buzaului, -31 de grade. In aproape toata tara temperatura a scazut sub -10 grade, la Bucuresti au fost -18, la Sibiu -21, la Botosani -22, iar la Miercurea Ciuc, -25.