Presa germana: Romania devine, alaturi de Grecia, o problema grava pentru UE si NATO, dupa alegeri/ Ponta si Antonescu au o intelegere pre-democratica a ceea ce inseamna guvernare

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:50 Actualitate | Esenţial


Dupa alegerile generale de duminica, premierul roman Victor Ponta a promis sa scada taxelel si sa aduca schimbari in constitutie. Prima dintre acestea masuri este o veste proasta pentru economie, cea de-a doua, dezastruoasa pentru democratie, potrivit unui material Der Spiegel publicat marti in editia online in engleza, care sintetizeaza comentariile referitoare la Romania din mai multe publicatii nemtesti.

Fragmente din articol:

Se pare ca este un mod simplu de  determina daca o tara a internalizat cu adevarat valorile democratice. Tot ce trebuie sa faci este sa asculti cu atentie candidatul care a castigat. Daca dorinta de a implementa schimbari constitutionale devine prioritara in detrimentul problemelor reale care afecteaza natiunea, apar dubii.

Acesta pare sa fie si cazul premierului roman Victor Ponta, a carui Uniune Social Liberala a fost votata cu 58,6% din voturi duminica. Insa in loc sa isi indrepte atentia catre economie si cursul de valutar slab, el a inceput imediat negocierile cu UDMR, pentru a forma o coalitie care sa adune o majoritate de doua treimi - necesara pentru a schimba constitutia.

Ponta este hotarat sa castige odata pentru totdeauna batalia pe putere cu presedintele Traian Basescu. Si a declarat ca vrea sa revizuiasca dispozitiile constitutionale referitoare la rolul presedintelui in politicile militare si externe. In plus, vrea sa acorde parlamentului puterea de a nu tine cont de deciziile Curtii Constitutionale.

Rezultatul ciondanelilor si disputelor pe putere este o economie care sufera si care nu primeste atentia urgenta de care are nevoie. Ponta a promis ca va indrepta masurile de austeritate, revenind asupra taierilor salariale si scazand taxele si impozitele. Insa acordul de 5 miliarde euro cu FMI si UE expira in martie si un nou pact trebuie negociat curand. In 2009, tara a primit un ajutor de 20 miliarde euro, iar situatia nu s-a imbunatatit prea mult de atunci.

Insa deficitele democratice care cresc sunt cele care au atras atentia cel mai mult dupa alegeri. Ce scriu ziarele din Germania:
  • Frankfurter Allgemeine Zeitung (centru-dreapta): "Nu trebuie facuta decat o comparatie intre declaratiile lui Ponta de acasa si cele din strainatate pentru a vedea ca isi fondeaza cariera politica pe inselaciune. Reforma constitutionala pe care prim-ministrul a promis-o inaintea alegerilor ar subjuga Curtea Constitutionala in fata parlamentului si ar slabi ultimul bastion al statului de drept. Toate progresele facute in ultimii 8 ani ar fi anulate intr-o singura lovitura. Iar Romania s-ar intoarce unde era la inceputul anilor 1990, cand Frontul Salvarii Nationale a izolat tara si a creat calea catre putere pentru o noua clasa de oligarhi penali.
  • Schimbarea in Romania nu este limitata doar la incalcarile statului de drept. Are consecinte geo-politice care se vad mai clar la Washington decat la Bruxelles-ul cu vedere proasta (referirea se face la comentariul lui Hillary Clinton). Victoria USL-ului, in randul careia domina voci pro-Rusia, antieuropene si anti-occident, reprezinta un risc serios pentru o regiune care deja se confrunta cu influenta crescanda a Moscovei. Dupa Grecia, Romania este acum a doua problema acuta pentru NATO si UE in Balcani".
  • Süddeutsche Zeitung (centru-stanga): "Basescu este principalul vinovat pentru faptul ca tara sa este impartita in doua tabere. Din acest punct de vedere, a esuat ca presedinte. In  loc sa fie un exemplu de discretie si perspectiva si sa stabileasca standardele pentru o reforma democratica, Basescu prefera deceptia si jocul. Nepotismul este de asemenea intre slabiciunile sale.
  • Pe de alta parte, oponentii sai, Ponta si Antonescu, reprezinta sistemul tranzitional vechi si putred, care inca nu este dispus sa se reformeze. Ofensiva lor parlamentara din primavara, incercarea de a prelua controlul zonelor de influenta, a lasat impresia ca cei doi au o intelegere pre-democratica a guvernarii.
  • Romania este tara unei calitati democratice minime si mai are multi pasi de facut catre maturitate a societatii. Ponta & co. trebuie sa fie constienti de faptul ca restul Uniunii Europene va privi cu atentie. Iar Basescu trebuie sa fie constient ca escapadele sale nu isi vor mai gasi scuze in afara granitelor.
  • Die Tageszeitung (inclinat spre stanga): Esecul amar al sustinatorilor presedintelui Traian Basescu la alegerile parlamentare confirma inca o data cat de nemultumiti sunt romanii cu actualul sef al statului. Social-democratii au beneficiat cel mai mult de pe urma respingerii lui Basescu. Insa liderul lor, Victor Ponta, nu ar trebui sa sarbatoareasca prea curand. Victoria sa inseamna doar ca alegatorii au optat pentru raul cel mai mic.
  • O constientizare amara s-a dezvoltat in randul alegatorilor romani, din care mai putin de 43% s-au prezentat la vot: niciuna dintre tabere nu este mai buna decat cealalta in ceea ce priveste coruptia, favorurile politice sau eforturile de a isi asigura supravietuirea. Ramane de vazut cum va arata viitorul guvern si cine il va conduce. Insa un lucru este clar: lupta pentru putere in executiv va continua. Acest lucru inseamna stagnare pentru o tara care are nevoie disperata de reforme."
  • Publicatia financiara Handelsblatt, un articol care contrazice ceea ce spun majoritatea expertilor financiari europeni: "Estul Europei se adanceste in intuneric zilele acestea.  Restul continentului este prea des concentrat numai pe problemele datoriei Greciei sau altor tari. Trebuie sa fie o adevarata lovitura politica pentru o tara membra UE precum Ungaria sau Romania pentru ca acestea sa ajunga in ziare. Vecinii nostri din est sunt ei insisi partial responsabili pentru existenta lor in umbra - produc prea rar vesti bune. Insa exact vesti bune par sa vina de la alegerile parlamentare din Romania. Alegatorii romani au pus punct luptei pentru putere care a paralizat tara luni de zile. Cu aproape 60% din voturi, au acordat victoria taberei premierului Victor Ponta. Rivalul sau, presedintele Traian Basescu, a fost pedepsit.
  • Ce i-a lipsit Romaniei pana acum este un guvern mai interesat de viitorul tarii decat de a-si asigura buna-starea proprie. Daca Ponta va putea umple acest gol nu este deloc un lucru sigur. Nu a aratat aproape deloc respect pentru statul de drept in lupta sa impotriva lui Basescu. Insa exista o oportunitate. Iar Europei i-ar prinde bine un boom in zona de sud-est."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5636 vizualizari

  • -18 (28 voturi)    
    Manipularea si Intoxicare (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:07)

    evoque [utilizator]

    acestea sunt surorile preferate ale lui basescu.
    Intram in iarna si unii se mai excita utilizand fetisul german. Gasca presedintelui simte taisul sabiei lui Damocles si incearca sa scape de ranjetul victorios al pisicutei. In afara se pare ca presedintele este in pierdere de teren, barosso zice ca el se poate intelege cu ponta, probabil ca au vazut si ei ca vrajelile lui macovei nu se adeveresc iar ppe-ul este in pierdere de teren, tot mai multe tari alegand calea stangii in ultima vreme.
    • +10 (18 voturi)    
      ai gresit locul (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:26)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      manipulare si intoxicare gasesti, de exemplu, pe jurnalul.ro, unde sunt preluate doar citatele nefavorabile lui basescu.
      • +6 (10 voturi)    
        Media este impartita in doua, basista si antibas (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:44)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Fiecare gaseste , in presa internationala, in declaratiile diferitilor politicieni ce-i trebuie si citeaza ....
        Eu citesc tot si filtrez.
        recunosc articolele platite, jurnalistii cumparati, politicienii partinici, interesati.
        cand mi se releva legaturile cu Romania, inteleg si motivatiile.
        Nu mai sariti asa entuziasmati, este plin cu facaturi.
        • 0 (0 voturi)    
          Bravo!~ (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:26)

          ciumas [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Bravo! Probabil ca stiti cu totii deja ca US si EU ne controleaza.

          Chiar nu conteaza cine iese presedinte, si credeti-ma ca in majoritatea cazurilor nu ei sunt de vina de saracia tarii. Cautati dupa John Perkins : economic hittman . ;)
    • 0 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:31)

      Octavian48 [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ce te face sa crezi ca alegerea stangii este una buna?
      • 0 (8 voturi)    
        Nimic (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:58)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Octavian48

        doar am subliniat faptul ca cetatenii europei din diferite tari au adus prin votul lor in tarile lor stanga la putere. Daca ar fi sa interpretam acest lucru, am avea posibilitatea sa ne gandim ca stanga a avut intotdeauna politici sociale mai caldute si mai pe placul cetateanului de rand si am putea concluziona ca oamenii sau cam saturat de austeritate pentru ei si prosperitate pentru bancheri.
        In alt plan s-a creat un curent de stanga cu multe guverne de stanga care obliga comisia europeana sa isi reconsidere pozitia fata de unii lideri ai ppe.
        • 0 (0 voturi)    
          stanga (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:27)

          the [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          oare exista, practic, asa ceva ?

          in Franta "mea" constat o extrema dreapta, din ce in ce mai unitara, si o extrema stanga (vreo trei partiduletze prietene) din ce in ce mai guraliva
          intre ele, o imensa masa amorfa de grupuri de interes, care se formeaza, reformeaza, scindeaza, regrupeaza, aidoma ca in Ro
          socialisti, centristi si fosti gaullisti, cu aceleasi motivatii ca si baronimea romaneasca

          cu fundal muzical - aria lui Mefisto
          " ... Peste toooooot, banu-i dooomnitooor !!! ..."
          • +1 (1 vot)    
            Nu stiu de stanga dar de dreapta autentica sunt (Miercuri, 12 decembrie 2012, 14:06)

            .... [utilizator] i-a raspuns lui the

            sigur ca nu exista la noi. PDL impreuna cu satelitii sai pseudo-legionari sunt doar niste jalnici populisti, trecand de la dreapta la stanga sau invers doar din oportunism. Ceea ce spun s-a confirmat din plin in timpul cat acestia au guvernat cand singura doctrina care i-a animat a fost propria capatuire insotita de subjugarea institutiilor fundamentale ale statului pentru a-si asigura protectia.
      • 0 (0 voturi)    
        Conteaza? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:31)

        ciumas [utilizator] i-a raspuns lui Octavian48

        Tarile in care mai conteaza pe cine alegi sunt putine. Nu mai conteaza cine e standa si dreapta sunt din acelasi branch.
        Ca sa-ti dau o idee, verifica ce s-a intamplat cu presedintii in panama, equador, iirak, egipt etc.
        Sau daca vreti cautati exemple pozitive: venezuela. Curios sunt ce se va intampla cu aceasta tara fara Chavez. Care nu de mult a avut un speach interesant despre america ;)
    • +10 (12 voturi)    
      Este normal ca stanga va invinge.. (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:40)

      math [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      ...peste tot. Cine nu isi doreste o pensie cu 8% mai mare. Este visul oricarui om, borna de aur a implinirii, fie ca esti american, german sau somalez.

      Ponta va convinge treptat pa toti romanii, apoi pe toti europenii, apoi intregul mapamond ca este un mare om de stat, care a salvat Romania de tiranie, opresiune si politie politica.

      Ne trebuie numai putintica liniste pentru ca Pandurii Tg. Jiu sa se pregateasca de Champions League.
      • 0 (0 voturi)    
        Da desigur (Miercuri, 12 decembrie 2012, 18:37)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui math

        http://ro.altermedia.info/politica/premierii-ungureanu-si-ponta-prieteni-pentru-masoni-americani-si-israel_23786.html
  • +6 (10 voturi)    
    Nu este Basescu (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:39)

    Gabi M [utilizator]

    de vina ca tzara este divizata ci acesti penali din USL,pe care unii ca mine nu-i putem suferi.oricum USLeninistii au castigat cu doar 4.457.000 de voturi si au pe liste penali,care,culmea,au fost votati de prostime.
    • -1 (3 voturi)    
      care prostime (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:43)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      la ce prostime te referi ?! la cei care au votat basescu si pdl in 2004 si 2008 ?! la cei pentru care singurul lucru bun din tara asta in ultimii 3-4 ani a fost inchiderea lui Nastase si cativa km de autostrada ?!
    • -1 (3 voturi)    
      care prostime ? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:26)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      care prostime ?! te referi la cei care au votat pdl si basescu in 2004, 2008 si 2009 ?! pentru ce sa-i mai voteze inca 4 ani ?! doar pentru ca l-au inchis pe nastase si au facut cativa km de autostrada ?!
  • +3 (7 voturi)    
    bravo hotnews (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:46)

    rider [utilizator]

    pentru faptul (nu ca nu as fi putut sa caut) ca ati precizat si orientarea politica a ziarelor respective.

    uite cum se vede clar unde bat cele orientate spre dreapta (Frankfurter Allgemeine Zeitung): atac clar la usl (partide de stanga) si unde bat cele orientate spre stanga (Die Tageszeitung si Süddeutsche Zeitung): atac catre Basescu si PDL (partid de dreapta).

    asa ca impartialitatea presei germane este si ea un mit: fiecare scrie ce.........trebuie sa scrie
  • -2 (8 voturi)    
    echilibru (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:47)

    sico [utilizator]

    par destul de echilibrate articolele. Desigur comparatia USL - fascism este a unui om bolnav, fie si pentru simplul fapt ca USL nu e format din nemti.
    • +1 (1 vot)    
      Fascism nu e egal Germania (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:04)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui sico

      Fascismul e nascut in italia, nazismul in Germania. USL are comportament tipic pentru partidele naziste - de a acapara puterea si institutiile statului. Ai mare dreptate ca intre USL si fascism (corect nazism) nu e decat o singura deosebire aceia ca in USL nu sunt nemti (nici in partidul fascist nu au fost dar aici e o alta poveste). In rest o singura mentiune: numele real al partidului nazist: Partidul national socialist (adica national liberal antonescu + socialist zis democrat ponta rezulta national socialism). Simplu si explica tot.
    • +1 (1 vot)    
      pai (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:28)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui sico

      fascismul era italian
  • -9 (11 voturi)    
    strainii ne distrug (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:48)

    DragosMc [utilizator]

    Se pare ca vor sa ne asimileze cu orice pret in cultura lor imbecila, si si-au gasit in basescu omul ideal in a pune asta in aplicare. Sa nu uitam cine sunt nemtii si ce au 'realizat' ei in istoria lor destul de recenta.
    • -3 (5 voturi)    
      Political correctness (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:28)

      LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui DragosMc

      La Frankfurter Allgemeine Zeitung e ziaristul Schwarz ! Deja celebru la noi ! Sunt curios cine semneaza pe la alte ziare germane. E chiar distractiv !
      Pentru ei reforma in Romania inseamna vanzarea completa a tarii ( ma rog, ciurucurile care au mai ramas- gaze de sist, aur, cupru , paduri, terenuri agricole) si repopularea zonei cu democrati sadea ? Gresesc ?
      Atunci sa vezi laude ! Si gondole ! Te urci la Roman (par exemple) si cobori la Strasbourg ! Va aparea (poate) si ziarul Piatra Neamt Carpathen Zeitung !
      Mama, ce integrare !
      • 0 (0 voturi)    
        cine semneaza ... (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:40)

        the [utilizator] i-a raspuns lui LegatusAugusti

        daca esti curios si serios, citeste !

        mor de ras de fiecare data cand Vlad Mixich e acuzat cu vehementa pentru articolele "scrise de acolo" de departe, fara sa cunoasca realitatea ... cand de fapt, autorul scrie de la Bucuresti ...

        si, apropo, ziare germane apareau pe vremuri si in Sibiul romanesc si in Cernautii romanesti !

        ghezundhait !
    • +3 (3 voturi)    
      Trebuie sa ramanem demni (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:07)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui DragosMc

      In marea noastra cultura a furtului si cersitului. In nici un caz sa nu luam modelul Germaniei si sa ajungem ca ei pentru ca va trebui sa muncim, sa platim impozite, si altele. Asa mai bine primim pomeni de la stat, altii fura cat si ce pot, si nu ne asimileaza cu acea cultura imbecila a muncii si corectitudinii. La crasma la noi am hotarat sa nu ne lasam asimiliati cu nici un pret. Si nu uitam nimic din ce au realizat nemtii (nici din ce au realizat si alte culturi imbecile precum americanii, japonezii). Modelul nostru e la rasarit.
      • 0 (0 voturi)    
        dap (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:00)

        DragosMc [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

        e o cultura pe care incultii nu o inteleg, e normal. Nemtii propun un model dezumanizat, in care oamenii sunt doar niste resurse din starcraft care trebuie sa produca. Din aceasta mentalitate s-au nascut atrocitati binecunoscute dupa cum spuneam. Astfel de popoare sunt extrem de manipulabile. Din pacate au ajuns in fruntea UE, ne va iesi pe nas la toti treaba asta in curand.
        • 0 (0 voturi)    
          ...asa, asa...model dezumanizat... (Miercuri, 12 decembrie 2012, 17:50)

          Cucucveaua [utilizator] i-a raspuns lui DragosMc

          asa o hi, daca zishi mantalii...
          deci daca e sa ma iau dupa ceea ce scrii, romanii au o mare dilema: lagarul german sau gulagul rusesc?
          insa daca te-ai fi informat mai bine... nemtii care au organizat si infiintat lagarele germane, au fost instruiti, la fata locului, de rusii care deja infiintasera gulagurile sovietice si aveau experienta de citeva zeci de ani in asa ceva...
          pai atunci renuntati sa mai doriti locuri de munca in UE si mergeti in Siberia, ca si acolo e de lucru si lasati-i pe occidentali in pace.
          Sa nu se mai plinga romanii, ca le merge rau pt. ca raul si l-au facut singuri, incepind cu alegerile din '90, Nu strianii au pradat tara, au pradat-o alesii neamului si le-au vindut-o strainilor, iar masochistii acum i-au votat pe aceeasi alesi. Romanii nu au reusit sa priceapa ca orice fapta are consecinte...
          Acei romani care au fost mai realisti nu au votat pt. ca nu au avut pe cine sa voteze... Solutia cea mai efectiva ar fi fost ca romanii sa nu se fi prezentat, nici unul la vot... sa se fi votat intre ei "alesii" - adica, un boicot total - asta cred ca era singura solutie, o blocare totala a clasei politice de borfashi, tilhari, mincinosi, impostori, etc...
          atunci romanii ar fi demonstrat putere cu adevarat - atunci se punea problema concurentei dintre doua "partide" natiunea romana versus clasa politica.
          insa din nefericire romanii nu au gasit aceasta putere in ei insisi si continua sa ramina prizonieri in cercul vicios al alternantei la putere a diferitelor mafii.
          o alta problema este ca daca biserica era intr-adevar dedicata valorilor pe care le propvaduieste ar fi trebuit sa fie prima care sa le spuna romanilor sa nu voteze tilharii, hotii, mincinosii, curvele.... ea insasi fiind partinica si politizata pina in maduva oaselor.
          mai mult ca sigur ca romanii ar fi ascultat cu drag un asemenea indemn din partea bisericii. Ar fi fost a adevarata revolutie morala a neamului si ar fi avut sanse de izbinda.
          • 0 (0 voturi)    
            ai dreptate intr-un fel (Miercuri, 12 decembrie 2012, 19:10)

            DragosMc [utilizator] i-a raspuns lui Cucucveaua

            Nu conteaza cine le-a zis ce sa faca, ideea e ca au facut. Ca daca vine cineva si-ti zice tie sa omori pe cineva, si tu o faci, asta nu te absolva de nici o vina.
            Dar ai perfecta dreptate cu prezenta la vot, daca nu ar mai merge nimeni politicienii nu ar mai avea nicio legitimitate. Dar se pare ca unii o duc rau si nu pot sta acasa, ies sa ceara. Asta e democratia, daca o vrem trebuie s-o acceptam si cand nu ne aduce noua personal beneficii.
            Biserica spune exact ce trebuie, dar cine s-o asculte ? Lumea e la mall.
  • -1 (1 vot)    
    să zicem că: (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:50)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    1.ponta va impune o majoritate pentru schimbarea constituţiei,că nu are altă politică pentru noi.
    2.va modifica constituţia în sensul reducerii atribuţiilor preşedintelui.oricare va fi acesta
    3.ar fi grozav ca băsescu să se sucească şi candideze la viitoarele alegeri ca preşedinte al pdl!alde voiculescu,căcărau sau iliescu ar face infarct! în caz de procentaj favorabil,băsescu ar putea fi viitorul prim-ministru!tot acest calcul ipotetic depinde de cine va putea să-l convingă pe băsescu să continue în politică!asta ar fi o mare şansă pentru adevăraţii patrioţi,nevânduţi lui voiculescu!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version