De ce platesc romanii de doua ori pentru un singur serviciu medical? Nicolae Marcu, director executiv Medlife, a discutat online despre rolul crescut al spitalelor private in viata romanilor

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 11 decembrie 2012, 9:56 Actualitate | Esenţial


Dr. Nicolae Marcu
Foto: MedLive.ro
Se implineste un an de cand a inceput discutia publica despre reforma sistemului medical romanesc. Dar schimbarile importante inca lipsesc si romanii platesc de doua ori pentru acelasi serviciu medical: contributia obligatorie de sanatate catre stat si serviciul medical direct la medic. Din ce in ce mai multi romani se trateaza in spitalele private. In ciuda rezistentei autoritatilor, va ajunge privatul sa inlocuiasca treptat sistemul medical de stat? Care sunt avantajele si dezavantajele unei astfel de situatii? Spital privat inseamna automat servicii mai bune decat intr-un spital de stat? Nicolae Marcu, director Medlife, a raspuns online intrebarilor cititorilor HotNews.


Nota redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vom aproba comentariile care nu contin intrebari, nu se refera la temele anuntate sau constau in atacuri la persoana.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














7004 vizualizari

  • intrebare (Marţi, 11 decembrie 2012, 10:12)

    adrian_rolland [utilizator]

    Pina la urma inteleg ca trebuie sa sustin din banii mei si pe cei care nu au posibilitatea sa-si plateasca serviciile medicale, dar ceea ce nu inteleg este de ce trebuie sa platesc de doua ori? Odata mi se opresc bani din salariu (fara ca eu sa stiu ce se intimpla cu ei) iar a doua oara cind ma duc la un doctor de stat / privat si platesc consulatie, medicamente, etc. Cum se poate opri dubla impozitare?
  • intrebari (Marţi, 11 decembrie 2012, 10:21)

    XX [anonim]

    1. aveti impresia ca statul p une piedici privatului in sanatate?
    BOC a facut tot ce a putut sa lase un loc liber cit mai mare.
    2. credeti ca CNASul plateste la pret corect serviciile medicale prestate de cei in contract cu CASA?
    plateste toate analizele, consultatiile si investigatiile?
    [sa fim seriosi...]
    3. atit timp cit o consultatie la priva este de 5-10 ori mai scumpa deict deconteaza CASA, nu credeti ca si serviciu e mai bun?
    daca CASA ar plati o consulatatie la nivelul privatului, credeti ca , calitatea servicului ar fi dela fel de proasat?
    sau daca spitalulund elucrati va cere la pacineti, acelaist raif pe care il plateste CASA, veti resui sa platiti saalriile actuale? sa amortizati investiitiile?
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:21)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui XX

      1. Nici vorba. Medicina privata se dezvolta in ritmul ei si pe clientii sai tinta.
      2. De cele mai multe ori fondurile sunt limitate si deci si pretul pe un servciu definit este redus. Oricum consider ca statul face un efort in aceasta directie. Statul nu poate sustine eficient cheltuielile din sistemul privat.
      3. Nu sunt convins ca exista o legatura directa intre pret si calitate. Intervin de multe ori factori motivationali si factori de constrangere.
      Este exclus ca un operator privat sa poata functiona eficient la tarifele propuse de CNAS
  • intrebare corecta (Marţi, 11 decembrie 2012, 10:33)

    andu [anonim]

    intrebarea din titlu este foarte corecta. Exemplul meu: luna trecuta mi-am facut analize la un spital privat (650 lei) si am mers si cu copilul pt. o scurta internare (400 lei). Nu am vrut sa merg la stat, datorita conditiilor proaste, spagilor si asteptarii prelungite. Mi s-a spus ca la copil s-ar recupera ceva bani de la casa de sanatate, insa intrebarea mea ar fi: inteleg ca tre sa dau niste bani pt sistemul de sanatate, insa daca eu vreau sa merg la privat de ce nu se pot realiza niste intelegeri in asa fel incat sa mi se deconteze o suma mult mai mare (macar 50%)? Banii sa urmeze pacientul, macar partial, se poate asa ceva? multumiri.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:27)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andu

      Cu biletul de trimitere de la medicul de familie CNAS va deconta o parte din banii cheltuiti. De fapt suma pentru internare platita de Dvs (400ron) reprezinta costul hotelier iar costul pentru serviciile medicale nu se regaseste in factura daca spitalul are contract cu CNAS.

      Numai pentru exemplificare: In Franta statul deconteaza sa spunem 1000 de euro pentru o interventie chirurgicala. Nu are importanta la ce tip de spital (de stat sau privat) se face interventia. Este foarte avantajos pentru pacient.
  • Felicitari (Marţi, 11 decembrie 2012, 10:39)

    Sergiu Mihaila [anonim]

    Felicitari, Stimate Domn pentru ce ati realizat la Medlife. Am facut recent la Dvs. o operatie de hernie, totul a fost la superlativ, atat actul medical in sine cat si grija si atentia care mi s-au acordat inainte si dupa operatie (ceea ce mi-a oferit un confort psihologic deosebit). Costurile la Medlife au fost similare cu cele pe care le-a platit sub forma de "atentii" la chirurg, anestezist, asistente ... un prieten de-al meu operat tot de hernie in sistemul de stat.
    Este absolut evident ca platim degeaba asigurarea medicala la stat, e o gaura neagra in care se pierd banii nostrii.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:30)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu Mihaila

      Tare multumesc! Prinde tare bine sa ai confirmarea eforturilor!

      Asigurarea medicala la stat nu o platiti degeaba. Medicina privata inca nu are capacitatea sa acopere intreaga sfera de servicii medicale.

      Va doresc sa nu aveti nevoie de niciun serviciu medical!
  • intrebari (Marţi, 11 decembrie 2012, 10:51)

    dr_bear [utilizator]

    Domnule Doctor. Am lucrat si inca colaborez cu unul dintre cele mai mari spitale privata di Bucuresti. Am vazut cu ochii mei cat de prost este actul medical in sistemul privat si cat de mult este orientat spre profit.
    Daca in timpul rezidentiatului eram indrumat de catre sefii de clinica sa rezolv cazuri folosind doar strictul necesar de materiale si aparatura, in privat am avut indicatia clara sa cer cat mai multe investigatii chiar daca patologia era absolut banala si un examen clinic bine facut plus o banala ecografie ar fi fost suficiente pentru un diagnostic corect si un tratament adecvat.
    Intr-adevar. Timpul de asteptare,amabilitatea si calitatea finisajelor si a mobilierului erau si sunt net superioare celor de la stat, dar....Colegii de pe alte specialitati ,ca si mine ,erau proaspat specialisti ,erau aproape in permanenta singuri in garda, si eu cel putin am constat un act medical de foarte slaba calitate in sistemul privat.
    Insusi faptul ca se asteapta de la un specialist de 33 de ani sa rezolve tot ce s-ar putea intampla si sa o faca bine fara ajutorul unui singur alt coleg pe sectie...mi se pare o cerinta absurda.
    Stiu ca in privat costurile determina numarul de medici si calitatea actului medical ,dar eu ca medic nu m-as trata NICIODATA intr-un spital privat al anilor acestia. Prefer oriciand sistemul de stat, unde exista aparatura mai buna, colegi mai multi (si care isi pot cere o parere unul altuia) ,etc.
    Intrebari :

    1. Cand veti cobora preturile la un nivel suportabil si pentru patura medie a societatii, astfel incat sa fie suficienti pacienti care sa justifice mai multi medici in sectiile dvs? In spitalul in care am lucrat , erau maxim 10-15% din paturi ocupate si economic NU se justificau mai multi medici,chiar daca dpdvd medical exista justificare.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:39)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dr_bear

      Este impardonabil sa vi se ceara asa ceva! Parasiti acel furnizor privat!

      1. Noi rugam si cerem colegilor nostri sa se focusese pe calitatea relatiei medic-pacient si sa recomande exact acele investigatii care conduc la un demers terapeutic firesc.
      2. Actul medical este direct proportional cu calitatea profesionistilor selectati si cu aparatura achizitionata. Daca un furnizor privat nu-si permite tehnologie avansata (sau macar actuala) se va compromite.
      3. o precizare: Medlife are pe anumite segmente doua linii de back-up in asa fel incat un medic sa poata apela oricand la un coleg cu o experienta mai extinsa
      4. Daca nu am gresit calculele preturile sunt suportabile pentru patura medie. Cred ca o colecistectomie la 1700 ron (acest pret include absolut tot, fara nimic ascuns!) sau o histerctomie la acelasi tarif sunt accesibile clasei de mijloc.
  • Sistemul de stat ramane de baza (Marţi, 11 decembrie 2012, 12:02)

    mihai [anonim]

    Sunt in perfecta rezonanta cu dr_bear. Problemele pe care dansul le indica se pot observa cu ochiul liber chiar nefiind in sistemul medical.
    Un sistem de sanatate total privat este in opinia mea o sinucidere curata. Privatul este orientat profit, si, exagerand un pic, o companie privata de sanatate va fi cea mai fericita cand toata lumea e bolnava, si cumva te imping catre imbolnavire, chiar daca nu e evident la prima vedere (medicamentele in exces au un rol aparte)
    S-a mentionat noianul de analize pe care pacientul este indrumat sa-l faca, in stil consumerist occidental. Asta e o tendinta generala, nu numai in privat,chiar de la stat doctorii te indruma catre clinici particulare pt analize. Nu mai zic de sacii de medicamente prescrise, chestiune cauzata probabil de presiunile/stimulentele din comisioane ale marilor lanturi farmaceutice.

    Cred ca lanturile private sunt utile doar in cazuri mai putin complicate, analize curente, in care nu e nevoie de o expertiza foarte profesionista (gen, imi fac o leucograma). Personal n-as merge niciodata la un medic care sa nu-si fi facut 'mana' ani buni intr-un spital de stat. Chiar si asa, as prefera 'stimulentele' directe catre medic decat sa intervina o terta parte (compania) care sa 'confiste' o parte... Prefer sa trec peste rusine, oricum 'stimulentele' sunt mai mici decat plata in privat, si macar ajung in totalitate la doctor. Sunt convins ca daca stimulezi medicul de la stat cu jumatate din sumele vehiculate in mediul privat pentru servicii echivalente vei obtine o bunavointa si-un tratament mult mai bun decat la privat (pana la urma asta e principalul atu la privat, nu ? ca-ti vorbesc frumos)
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:50)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Medicii care lucreaza in privat sunt atent si continuu selectionati. Este cumva cheia de bolta. Nu se face scoala in spitalul privat.
      2. Si eu cred ca un sistem total privat ar fi o sinucidere.
      3. Va contrazic respectuos in ceea ce priveste complexitatea actului medical in sistemul privat. Va invit sa vedeti lista de interventii chirurgicale, dotarea saloanelor de terapie intensiva, numarul de operatii in premiera nationala realizate in sistemul privat.
      Veti considera o nepermisa lauda, dar garantez ca pentru anumite specialitati Medlife depaseste spitale consacrate din Viena sau Istanbul.
      4. Si ar mai fi ceva: sistemul privat are resurse de a inova, de a se dezvolta in cercetare, isi permite investitii (cate masini RMN 3 Tesla exista astazi in tara si cate sunt in privat)?
  • Buna ziua (Marţi, 11 decembrie 2012, 12:29)

    bigbrother [utilizator]

    Domnule doctor, cunosc serviciile Medlife precum si ale altor clinici private. Un fapt mi-a atras atentia: oamenii sunt dispusi sa plateasca cand e vorba de sanatate. Evident, acolo unde se poate, si in special oameni tineri. In aceste conditii:

    1. Considerati ca spitalele ar trebui privatizate in intregime iar cotizatiile la sistemul de stat sa fie impartite intre privat si stat sau pur si simplu fiecare sa aleaga ce sa faca cu aceste contributii? Sau trebuie privatizat totul si gata?

    2. Considerati ca atragerea medicilor catre privat va dauna sistemului de stat a.i incet acesta din urma va ajunge sa aiba doar medici slab pregatiti, care nu fac "fata" la privat?

    3. Diferenta intre o consultatie la stat si una la privat este semnificativa ca pret (includ aici si pachetul de cafea :) ), dar nu intotdeauna ca si calitate, si nu intotdeauna in dauna celor de stat. Considerati ca preturile practicate in clinicile private reflecta in mod real serviciile oferite? Sau includeti in aceste preturi si acele "atentii" oferite la stat catre medici?

    4. Cum vedeti sistemul de sanatate din Romania peste 5 ani, privat vs stat?

    Multumesc
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:00)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bigbrother

      1. Asigurare obligatorie la stat si facultativa la privat. Ar fi bine ca o parte din asigurarea facultativa sa fie suportata de stat si o parte de persoana in cauza. Asa va fi un echilibru si fiecare stie de la bun inceput la ce ar trebui sa se astepte si pentru ce servicii a platit.
      2. Da, va fi un impact major in cativa ani. In mod cinstit medicina privata a avut un mare, mare avantaj: a preluat medicii foarte bine pregatiti de la stat si s-a dezvoltat. Retineti, va rog, statul a platit pentru instruirea acestor medici! Pentru unii, din pacate, nici sistemul privat nu a reusit sa devina alternativa si acestia au plecat in alte tari. Cinstit, mor de ciuda!
      3. De acord. Nu intotdeauna calitatea actului medical in serviciile private este cea mai buna. Sunt unii medici care nu au ce cauta intr-un serviciu privat.
      4. Preturile au o constructie dificila. De cele mai multe ori ne gandim sa fim acolo unde sunt si preturile pentru "onorariul tacut". Global, politica de preturi include si profitul. Este cuvant cheie, nu neaparat si primul, intr-un sistem privat!
  • intrebari (Marţi, 11 decembrie 2012, 13:11)

    adrian marinescu [anonim]

    eu ma bucur ca exista initiativa privata si in acest domeniu, dar, la fel ca in cazul spitalelor de stat si la privat trebuie sa fii foarte atent ce alegi. cunosc un caz concret si il pot dezvolta daca vreti, cu un copil internat la un spital privat din capitala, tinut vreo 6-7 zile pentru incasarea cazarii (tratamentul e decontat de CNAS) si expediat apoi la grigore alexandrescu pentru ca era prea grav si putea sa moara, Doamne fereste, in spitalul privat...
    1. in aceste conditii ce incredere pot sa am intr-un serviciu medical privat care urmareste doar profitul si se spala pe maini atunci cand nu se descurca?

    al doilea lucru, din experienta proprie. un copil internat la acelasi spital privat pentru o problema medicala, tinut 5 zile internat dupa care a contactat o infectie intraspitaliceasca si a mai stat internat inca o saptamana. a fost ultima experienta cu acel spital. (medlife, pentru curiosi). intrebarea e aceiasi de mai sus.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:08)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian marinescu

      De acord. Stiti, este legal sa iti alegi furnizorul de sanatate. Chiar cred ca este o obligatie a noastra sa ne informam si sa ne ducem catre ce consideram noi adecvat.

      1. Daca un spital privat a tinut un pacient internat pentru a incasa cazarea, merita inchis. Daca insa evolutia unui caz a fost imprevizibila si medicii au considerat ca cea mai buna ingrijire se poate oferi intr-o alta unitate au facut ceea ce trebuie si ii felicit.
      2. Cred ca stiu cazul mentionat. As dori sa va raspund fara sa plictisesc... in mod cert (cu ce date am pana acum) infectia nu poate fi dovedita ca intraspitaliceasca. Imi pare rau pentru disconfortul Dvs. si nu stiu cum sa ma revansez!
      Va asigur ca am invat multe din acel eveniment!

      Increderea sa castiga greu si se pierde usor!
  • comentariu (Marţi, 11 decembrie 2012, 13:34)

    alin [anonim]

    Auziti domnu doctor? ......si in Slovacia ministrul si-a dat seama ca sistemul privat de sanatate imbogateste patronii din sanatate - medicii care lucreaza la privat sunt de multe ori platiti prost....serviciile oferite nu sunt neaparat mai bune decat la stat...ba chiar s-ar putea sa fie mai proaste...... aveti curajul sa spuneti cu cat va platiti asistentele si medicii? Oare statul roman deconteze bani sau servicii unei clinici private precum Medlife? Mai ales ca fiecare pacient care trece pe la Dumneavoastra pe la firma plateste slava domnului destul.....care este profitul Medlife?
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:25)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin

      Desigur ca va raspund:


      Salarii brute:

      1. Asistente 2000 - 8000 ron
      2. medici 4000 - 700.00 ron

      Statul deconteaza pacientilor nu Medlife. Si este un real ajutor, va asigur!

      Cat despre profit va pot avansa profitul operational (reprezinta , atentie un profit inainte de taxe si impozitare ) pe 2011 de 5,2 mil euro. Va rog sa tineti seama ca anul acesta am dezvoltat trei spitale.
  • Dece ? (Marţi, 11 decembrie 2012, 14:01)

    SRA [utilizator]

    Am facut multe propuneri fostului "ministru" CEPOI si de geaba
    Intrebari :

    1. Pentru ca nu este evaluata prestatia medicala a prestatorului de servicii medicale, care este parerea DVS ?

    2. Medicii trebuie sa fie retribuiti in functie de valoarea prestatiilor efectuate si nu in vrac, sistemul www.tarmed.ch regleaza calitatea si pretul prestatiei.
    Ce perere aveti ?

    3. Organizarea sistemului de prestatii actuale incurajeaza FRAUDA si RISIPA, dece nu gânditi la GUVERNANTA SPITALELOR UNIVERSITAREA !!!
    Sunteti capabil sa o realizati ?

    4. Sunteti de accord cu casele de asigurari private si a unei institutii nationale de supraveghere ?
    Dece ati intarziat legea sanatatii???
    Electoral sau protejând MAFIA ???

    Cordialement.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:20)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui SRA

      1. nu am inteles intrebarea. Scuze!
      2. asa si este, medicii sunt platiti pentru valoarea serviciilor prestate, functie de gradul medical, functie de titlul universitar, functie de numarul orelor de garda, de participarea la doctorate etc . Este o grila onesta pana la urma desi nu este foarte sofisticata.
      3. nu stiu daca suntem capabili, nu am incercat! Nu sunt convins ca pacientii din privat ar accepta sa fie subiect de studiu medical. E un pic delicat subiectul!
      4. total de acord.
      5. va anunt respectuos ca nu aveam cum sa intarziem noi legea sanatatii
  • De ce platesca romanii!!! (Marţi, 11 decembrie 2012, 15:00)

    tedycv [utilizator]

    Domnule doctor, ca sa nu credeti ca nu-mi asum raspunderea asupra spuselor mele, ma recomand: Teodora Vasilescu, CNP /////
    Am platit asigurari de sanatate pana in 2007, data la care m-am pensionat. De la infiintarea sistemului de contributii pentru asigurari de sanatate "pe principiul solidaritatii" am beneficiat de 4 zile concediu medical si de o vizita in regim particular la Spitalul Militar de Urgenta (pentru ca nu am chemat salvarea, m- dus fiul meu cu masina personala). Am 61 de ani, ma simt sanatoasa in corpul meu, nu sunt inregistrata ca bolnav cronic, nu am nevoie si nici nu am recomandare pentru niciun fel de medicatie de intretinere. Cotizez pe principiul solidaritatii de cel putin 20 de ani.
    Unde se duc toti banii astia, daca citez din titlu "De ce platesc romanii de doua ori pentru un singur serviciu medical?"
    Aici este cheia, restul este doar gargara bulevardista.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:27)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tedycv

      Cred ca banii au luat calea primei prioritati a bugetului de stat. La fel ca in bugetul personal dirijam banii catre ceea ce credem noi ca are prioritate.

      Poate peste ceva timp vom afla ca ne-am pacalit, ca am judecat gresit!

      Mai cred ca acest curaj pe care l-ati mentionat v-a oferit o calitate mai buna a vietii!
  • CAS (Marţi, 11 decembrie 2012, 15:40)

    Silviu [anonim]

    Buna ziua!
    ////
    Acum si o intrebare ca sa fiu in ton cu emisiunea:
    credeti ca ar fi util pentru noi sa platim direct catre un operator privat contributia CAS si in functie de suma cotizata sa putem sa alegem si operatorul unde sa fim tratati?
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:31)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Silviu

      Nu cred. Medicina privata nu poate acoperi in acest moment intreg teritoriul tarii si nici intreaga paleta de servicii.


      In cadrul asigurarilor facultative (o parte deductibile din impozit) categoric da. Asiguratorul va avea dorinta sa aiba contract cu operatorii medicali performanti.
  • intrebare (Marţi, 11 decembrie 2012, 16:10)

    gigi [anonim]

    in ce sens calitatea actului medical este diferita la stat vs privat atata timp cat la privat in proportie de 90% lucreaza medicii de la stat???in afara de aer conditionat si lucrurile auxiliare actului medical, de ce m-as consulta la acelasi medic in privaT dand o caruta de bani atat timp cat pot sa merg la el la stat si sa-i dau o mica atentie fara ca intermediarul (in cazul de fata medlife sa ia ''grosu'' cum se spune????/
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:33)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi

      Medicii nostri sunt selectati cu atentie. In plus gandirea noastra a fost de la bun inceput catre a forma un corp profesional propriu. In acest moment in Medlife sunt 80% personal complet privat.

      Contractele cu personalul medical nu sunt intotdeauna pe termen nelimitat ceea ce pune o presiune pe calitatea actului profesional.

      Sunt total de acord cu Dvs ca medicina privata nu trebuie sa reprezinte confortul salilor de asteptare si al rezervelor.

      Cheia este in binomul medic-pacient!
  • Jos Palaria! (Marţi, 11 decembrie 2012, 19:37)

    Geo [anonim]

    jos palaria in fata celor de la Medlife. lasand la o partea profitul, lucru care pana la urma e firesc cand se vorbeste despre o companie privata, oamenii de acolo au costruit un sistem - alternativa serios la serviciile statului, pacat ca este inca la o scara ff mica.

    deci intrebarea mea este cum trebuie sa arate legea sanatatii astfel incat tot mai multi romani sa isi permita sa mearga in privat, si ca atare privatul sa ajunga la o scara mai mare?

    ps. dle dr. va apreciez mult pentru ceea ce faceti!
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:42)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geo

      Simt nevoie sa va multumesc. Multumesc!
      Ma bucur ca ati subliniat si ideea de sistem, este central pentru noi.

      Ma gandesc ca legea sanatatii trebuie sa specifice clar ce primim pentru contributia noastra. Este vorba despre acel pachet minimal. Subsecvent sa precizeze ce asigurari facultative vor prinde viata si care este costul acestora, daca sunt deductibile si cat procentual.

      In final as fi bucuros sa inteleg pentru ce ar trebui sa platesc din buzunar, evident daca imi doresc: stomatologie, chirurgie estetica, fertilizare in vitro etc

      Daca vreti, ca la telefonie: imi achizitionez un pachet pre-paid cu x minute incluse iar daca imi doresc si mesaje multimedia sau trafic internet sa platesc eu din buzunar.

      In acest mod cred ca si serviciile de la stat isi vor stopa declinul si medicina privata va avansa.
  • Sanatatea (Marţi, 11 decembrie 2012, 21:01)

    Tora [anonim]

    Eu ma bucur foarte mult ca exista sistemul privat. Prefer sa fiu tratat ca un om si sa nu stau cu orele la usi si sa mi se strige in nas ca nu mai au chef de mine. In plus, experienta mea cu MedLife-ul a fost una pozitiva. Am nascut acolo si merg cu copilul de fiecare data cand am nevoie. Da, mi-as dori ca banii pe care-i platesc statului sa ajunga la sistemul privat. Au aratat ca pot crea si administra un sistem de sanatate. As vrea sa-l intreb pe domnul doctor de ce depinde ca sa ajunga mai multi bani de la Casa catre o clinica, spital privat?
    Multumesc
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:58)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tora

      Va multumesc pentru increderea in noi! Sincer si fara obedienta!

      Intr-adevar o parte din banii din impozitele si taxele platite de Dvs ajung si in sistemul privat.

      Sistemul de plata este functie de tipul acreditarii, de numarul procedurilor medicale si de complexitatea actului medical. Exista un calcul strict ce include anumiti parametri.

      Pe masura trecerii timpului statul va vira mai mult catre furnizorii privati dar in acest moment pur si simplu nu-si permite. Din acest motiv se concentreaza pe surse alternative de finantare cum ar fi asigurarile private.

      Pe de alta parte, banii cheltuiti de Dvs in sistemul privat (desigur, din pacate, din propriul buzunar), reprezinta o economie la buget. Si, daca ma gandesc mai bine, si o sursa de venit ,deoarece la capatul activitatii unui sector privat se afla din nou si firesc...impozitarea.
  • Intrebare (Marţi, 11 decembrie 2012, 21:13)

    Ana [anonim]

    Buna seara,

    Eu una sunt fericita ca exista in sfarsit si la mine acasa o alternativa. Chiar daca, din pricina problemelor economice cu care ne confruntam nu doar noi, romanii, suntem putini cei care avem acces la sistemul privat, e important ca exista aceasta optiune. Mai concret, am vizitat prietene care au nascut la stat si la privat, am vazut ce inseamna ca o femeie sa fie tratata ca un animal si am asistat si la o atitudine decenta, umana, din partea personalului medical. Da, platim destul in sistemul privat dar merita!
    Intrebare1: Cum va selectati medicii pe care ii recrutati si in general personalul medical? O mare parte din ei lucreaza si la stat si au cu totul alta atitudine in sistemul acela fata de privat. Cum puteti avea siguranta ca un medic, desi bine pregatit profesional, nu pastreaza amprenta din acel sistem invechit si nu vine cu o mentalitate gaunoasa?
    Intrebare 2: Care considerati ca este cel mai mare atuu al privatului in acest moment, in care si spitalele de stat fac eforturi considerabile sa imbunatateasca lucrurile pentru a crea competitie puternica intre cele doua sisteme?
    Multumesc!
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:42)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      1. Pentru noi este o intrebare axiala. Suntem constienti ca medicul trebuie sa aiba in centrul preocuparii lui pacientul si intr-un mod deosebit relatia sa cu pacientul. Incercam in cadrul interviului sa sondam calitatile de relationare si desigur nivelul pregatirii profesionale. Imi spunea cineva: "lucrul la stat dauneaza grav sanatatii". Cred ca are dreptate in cele mai multe cazuri, la stat se pierde din sistemul motivational al individului si asta amprenteaza calitatea profesionala.

      2. Cred ca managementul (sper sa nu radeti de mine!). Managementul este orientat catre client si are parte de o elasticitate foarte mare. Managementul din sistemul privat poate decide pentru orice fateta a realitatii: investitii, recrutare, directii de dezvoltare. Raspunde doar la cuvantul OBIECTIVE!
  • Gral Medical (Marţi, 11 decembrie 2012, 21:53)

    Andrei [anonim]

    Am fost recent la o consulatie la clinica Gral Medical din Bucuresti. Consultatia a inceput cu 30 minute intarziere fata de ora programata, a durat 25 de minute si m-a costat 300 (trei sute) lei! In cele 25 de minute, nu am aflat nimic altceva despre afectiunea mea decat ceea ce vine pe Google in primele 5 titluri si in primele 20 randuri de la fiecare titlu. Mi-au fost totusi recomandate cateva investigatii foarte scumpe, scrise la repezeala si insotite de o semnatura fara parafa - dl. doctor nu o avea la el! La receptie mi s-a spus ca pot face investigatiile respective la Gral Medical chiar si in lipsa parafei, la preturi care mi s-au parut foarte mari. La clinicile cu preturi normale, evident, nu am fost primit cu reteta fara parafa! Halal Gral si, mai ales, halal Medical!!!???
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:05)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Ma bucura real faptul ca ati consultat surse alternative de informare, ma refer la internet desigur.

      Sunt total in favoarea unei discutii deschise cu medicul despre sanatatea proprie chiar daca uneori medicii se mai supara cand clientul foloseste alte surse.

      Recomad fiecarui client/pacient sa citeasca tot ce exista despre afectiunea lui! Atentie va rog cand este vorba de decizii. Nu le luati fara un aviz specializat!
  • Spital Floreasca (Marţi, 11 decembrie 2012, 23:08)

    adrian [anonim]

    Cand o sa se deschida Spitalul de urgenta Floreasca ?
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:06)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian

      Dosarul este avansat catre Ministerul Sanatatii. Speram sa avem vesti bune cat de repede!
  • angajat + pfa (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:49)

    dani [anonim]

    Daca sunt angajat pe norma intreaba la o companie, dar am si statut activ de PFA: de ce platesc pentru aceeasi persoana, adica eu, dubla taxa la CAS? Este legala aceasta impunere de taxare?

    Si pentru cei care gandesc pe sistem comunist (adica e mai bine la stat, decat la privat), lasati competitia privata sa-si faca treaba si sa-si dovedeasca medical si prin personal adecvat, munca. In cativa ani, cei care nu rezista (platesc prost, nu gasesc personal, fara aparatura) vor iesi de pe piata, dar sistemul medical romanesc va creste - competitia intareste. Oricum, la privat migreaza tot medicii de la stat + tinerii iesiti de pe bancile facultatii. PS: nu ai fost multumit de un serviciu, fa reclamatie si daca nu se schimba sau nu se ramburseaza din plata, reclama negativa! E cel mai nociv lucru in economia companiei respective. Nu or s-o duca mult asa. Pe mine ma termina psihic atata atentie si mita, la stat, de parca medicul ala e singurul (si demn de sfintenie) pe fata pamantului. Sper, sa se schimbe sistemul medical romanesc pe sistem competitiv. Prefer sa platesc, decat sa mor cu bani in buzunar, dar impacat psihic.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:11)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dani

      Scuzati raspunsul copilaresc dar asa este legea.

      Toti ne asteptam ca efortul nostru peste program (intr-un al doilea servici sau in orele suplimentare ) sa fie cumva stimulat. Inca nu este.

      Apreciez hotararea Dvs!
  • amestec stat + privat (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:16)

    carmen_i [utilizator]

    Intrebare: Domnule Nicolae Marcu, vi se pare normal sa existe amestec intre serviciile de stat si cele private?
    Exista multe situatii cand medicii aflati la conducerea spitalelor de stat au si cabinete private si profita cu nersuinare de functia lor ca sa redirectioneze pacientii catre firmele lor personale pentru diverse servicii medicale. Sau ajung sa faca afaceri profitabile cu firmele lor ca furnizori pentru spitalul de stat.
    Desigur, situatia este ilegala (incompatibilitate + conflict de interese) dar in practica se intalneste destul de des si autoritatile din Romania nu iau niciodata masuri deoarece este vorba de nume grele, cu protectie politica in spate. As putea sa dau o gramada de exemple concrete, deoarece am lucrat in sistemul sanitar si cunosc foarte bine situatia.
    Un medic obisnuit poate sa lucreze si la stat si la privat, insa un medic cu functie de conducere in spital nu are voie.

    Sunt de acord sa existe spitale private, insa delimitarea intre stat si privat trebuie foarte bine facuta, astfel incat sa nu existe profitori care sa-si duca afacerile pe spinarea statului.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:28)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen_i

      Batalia pentru personal calificat este in plina desfasurare. Dreptul la munca nu poate fi ingradit indiferent de forma de proprietate a angajatorului.

      Sunt intr-adevar unele neconcordante (legale sau de principiu) dar la nivelul la care a ajuns sistemul privat astazi pot fi cuantificate ca fiind minore.

      Este benefic pana la urma, ca decizia sa fie la nivelul consumatorului de servicii de sanatate.
  • PFA? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:21)

    sictireanu [utilizator]

    De ce nu accepta Medlife incheierea de contracte cu PFA-uri, ci numai cu persoane juridice? Pierd o gramada de potentiali clienti (inclusiv eu) dispusi sa plateasca pentru un serviciu medical de calitate.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:34)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sictireanu

      Nu inteleg exact la ce va referiti dar raspund pe doua ipoteze probabile:
      1. Daca doriti sa achitati serviciile prin PFA-ul Dvs nu vad nicio problema
      2. daca doriti sa incheiati un abonament discutia se va purta pe un numar minimal de angajati

      Va rog, daca nu am fost destul de abil, sa-mi scrieti pe adresa office@medlife.ro
  • Policlinica Medlife (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:00)

    Ovidiu [anonim]

    Buna ziua,
    Am avut neplacuta experienta sa constat ca si policlinica Medlife din Titan seamana foarte mult cu o policlinica de stat. Am fost cu baietelul pt o analiza medicala intr-o sambata de dimineata acum 3 luni. Am asteptat la coada mai bine de o ora. Coada avea peste 20 de persoane + 5-6 copii sub 5 ani si era o singura asistenta ce era clar depasita. Am solicitat la "registratura" sa se faca ceva pentru suplimentare si pe un ton mai mult decat caustic am fost trimis catre a vb cu "sefii" si/sau sa las un mesaj de reclamatie pe condica fizica. Am facut acest lucru ...dar am simtit un gust amar ... In mod sigur doar cei aflati la acea coada platisera mai bine de 10000 Ron si serviciile???
    Ma gandesc serios daca nu merita un alt operator ...dar sunteti cei mai mari ... si ma bazam pe profesionalism.
    Ar tb sa aratati ca nu copiati aceleasi metode ...ca preturile sunt mari....
    Numai bine,
    Ovidiu
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:44)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Upsss!

      Stiu problema si este formata din doua componente. Primul: sambata, ocazional, clientii nostri beneficiaza de ceva mai mult timp si uneori devenim aglomerati.
      Al doilea: sambata personalul este ceva mai redus si exista un timp crescut de procesare operationala.

      Ma simt stigherit de situatie si va rog sa primiti scuzele mele!

      Sper ca ati primit un raspuns la reclamatia Dvs. daca nu, va rog sa-mi scrieti la adresa office@medlife.ro
  • mda (Miercuri, 12 decembrie 2012, 14:44)

    ion [anonim]

    Domnule Marcu Nicolae

    am platit vreo 13 ani asigurari de sanatate in romania, adunat ar fi vreo 50 k euro, nu am folosit niciodata acest sistem public de sanatate

    acu 2 ani am avut nevoie de ceva, dar fiindca medicul de stat vara era in concediu m-am dus la privat, am platit frumos ...

    am inteles un lucru, ca am platit acei bani degeaba in romania, asa ca m-am mutat in alta tara

    sa fiti sanatosi! eu nu mai cotizez in romania nimic
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:51)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      Fiecare dintre noi are dreptul sa-si atinga potentialul maxim!
  • medlife (Miercuri, 12 decembrie 2012, 15:52)

    lia [anonim]

    pacat ca nu se tin consultatiile la orele programate si nu din vina medicilor ci a angajatilor din receptii. Sint abonata medlife si pacienta dr. Rascu Ciprian (super super medic si om!!!! Felicitari ca il aveti in staff!!!) si niciodata nu a reusit (desi a avut toate intentiile bune) sa ma primeasca la ora programata. In mod cert vina apartine celor care fac programarile dar nu stiu sa le faca. Am multe si variate exemple in acest sens.
    • r (Miercuri, 12 decembrie 2012, 16:59)

      Nicolae Marcu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lia

      Va impartasesc admiratia pentru Dr. Rascu.

      Medicii de valoare sunt deseori aglomerati si, in plus, primesc si urgente peste program. Ma refer aici la traumatologie.

      Sub nicio forma nu neg valoarea punctualitatii. Va asigur ca personalul din receptii si din call-center (programari) au facut tot ce este posibil sa evite aceasta situatie. Garantez ca sunt bine pregatiti si de apreciat.

      Nu stiu daca am spus adevarul dar va rog sa ma credeti ca am fost sincer!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version