Persoanele acuzate de talharie si mai multe furturi, intre care si cel al limuzinei finantatorului Stelei, George Becali, au primit, marti, pedepse definitive cuprinse intre patru si 12 ani de inchisoare, acestea urmand sa fie puse in executare de politistii Serviciului Urmariri, relateaza Mediafax.

Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a admis, marti, recursul facut de procurorii bucuresteni in dosarul in care hotii masinii lui George Becali au fost judecati pentru furt calificat si talharie si a modificat pedepsele date de instantele inferioare in acest caz.

Astfel, CAB a revocat eliberarea conditionata a lui Ilie Alexandru, astfel ca acesta are de efectuat patru ani de inchisoare.

Stan Constantin David a fost condamnat de judecatorii CAB la zece ani de inchisoare, la care instanta a aplicat un spor de doi ani. Astfel, acesta are de executat, potrivit deciziei CAB, 12 ani de inchisoare.

Tinel Niculae a fost condamnat de judecatori la patru ani de inchisoare pentru furt si sapte ani de detentie pentru complicitate la talharie in forma agravanta, respectiv pentru fapta din 2 iulie 2008. Tot el a fost condamnat la cate zece ani de detentie pentru mai multe fapte de furt calificat. Instanta a constatat ca infractiunile pentru care Niculae a fost condamnat in acest dosar sunt concurente cu faptele pentru care acesta a fost condamnat printr-o sentinta din 18 septembrie 2009 a Tribunalului Bucuresti si a anulat suspendarea sub supraveghere a executarii pedepsei de doi ani de inchisoare data prin acea decizie a Tribunalului. Totodata CAB, i-a aplicat lui Niculae un spor de un an de inchisoare si a stabilit, in final, ca acesta sa execute 11 ani de inchisoare.

In cazul celorlalti inculpati din dosar, Curtea a mentinut deciziile instantelor inferioare.

Cele sapte persoane trimise in judecata in dosarul privind furtul limuzinei europarlamentarului Gigi Becali foloseau mai multe tehnici prin care furau autoturismele, aratau procurorii, la momentul trimiterii in judecata.

David Constantin Stan a fost cercetat de procurorii Parchetului Tribunalului Bucuresti pentru furt calificat, tainuire si santaj.

Pe Niculae Tinel, procurorii l-au acuzat de furt calificat si complicitate la talharie.

Stefan Margean, zis Fanoiu, zis Moldoveanu, arestat preventiv in lipsa, a fost deferit justitiei pentru furt calificat si talharie.

Adrian Stanila, zis Chelu, cercetat in stare de arest preventiv, a fost judecat pentru furt calificat.

Sorin Paul Mihalache, si el arestat preventiv, a fost trimis in judecata de anchetatori pentru furt calificat.

Alexandru Vasilache Albu a fost deferit justitiei pentru favorizarea infractorului, iar Sandu Geamanu, cercetat in libertate, pentru tainuire si santaj.

In actul de inculpare, procurorii aratau ca, in perioada iunie 2008 - martie 2009, Stan David Constantin, Niculae Tinel, Stefan Margean si Adrian Stanila, toti locuitori din Chitila, s-au specializat in comiterea de infractiuni de furturi de autoturisme. Acestia vizau autoturisme de lux, lasate de catre proprietari cu motorul pornit si cheia in contact, momente in care autorii patrundeau in autoturism si plecau cu acesta, mai arata procurorii.

Acest mod de operare, ptrivit documentului citat, respectiv furtul autoturismului lasat cu motorul pornit, se regaseste la toate infractiunile comise in dauna partilor vatamate Aurel Leonte, Muhammad Salah Abbey, Valentin Savu, Vivi Carol Papuc, George Becali, Dragos Maracineanu Erusencu sau Mansour Mahᅡd.

Procurorii au descris in amanunt intentiile celor anchetati aratand ca infractorii, furand masinile cu cheia in contact, urmareau mai multe aspecte.

Pe de o parte, avand cheia autoturismului, autorii il puteau valorifica mai usor si pentru o suma mai mare de bani pe piata neagra, nemaifiind nevoiti sa procure chei contrafacute pentru autoturismele in cauza. Pe de alta parte, autoturismele furate de catre membrii gruparii aveau o valoare foarte mare (autoturisme de lux), cele mai multe dintre acestea erau asigurate CASCO, inclusiv pentru cazul in care ar fi fost furate, mai arata anchetatorii.

Potrivit prevederilor standard ale contractelor de asigurare CASCO, pentru a beneficia de asigurarea CASCO, este necesar ca persoana pagubita (proprietarul autoturismului sustras) sa prezinte ambele randuri de chei ale autoturismului; in caz contrar, cel in cauza nu este despagubit, considerandu-se ca sustragerea autoturismului s-a produs ca urmare a neglijentei manifestate de acesta, aceasta fiind si imprejurarea de care au profitat si membrii gruparii, se mai arata in rechizitoriu.

Astfel, cunoscand faptul ca persoanele vatamate nu vor putea obtine despagubirea pentru autoturismul sustras, autorii obisnuiau ca ¬ dupa consumarea furtului - sa contacteze persoana vatamata si sa-i propuna "rascumpararea" autoturismului sustras, respectiv restituirea acestuia partii vatamate, in schimbul unei sume de bani, mai noteaza procurorii.

Infractorii obtineau astfel un profit sigur si rapid in urma activitatii lor infractionale, fara a se expune riscului pe care il implica valorificarea autoturismului sustras pe piata neagra si a eventualei gasiri a acestuia de catre organele de politie.

In aceste activitati de "restituire" si "valorificare" a masinilor furate, David Stan Constantin, Tinel Niculae, Stefan Margean si Adrian Stanila erau, de obicei, coordonati si sprijiniti de Sandu Geamanu, care obtinea astfel o parte a profitului infractional.

Procurorii au mai aratat ca in activitatile de "restituire" a masinilor furate, membrii grupului pretindeau ca autoturismele au fost furate de alte persoane si ca ei doar intermediaza recuperarea acestora. Astfel, acestia puteau, pe de o parte, negocia cu partile vatamate pentru obtinerea unei sume cat mai mari, pretinzand ca acestea ar fi solicitate de alte persoane, iar, pe de alta parte, se puteau disculpa, in situatia in care persoana vatamata contactata ar fi alertat organele de politie, mai noteaza anchetatorii.

Un alt aspect al modului de operare folosit de catre aceasta grupare infractionala si prezentat de procurori, consta in deplasarea mai multor autori la locul furtului, deplasarea lor realizandu-se cu o masina avand montate placute de inmatriculare cu numere straine. Astfel identificarea autoturismului care putea fi furat era urmata de coborarea unuia sau a unora dintre membrii grupului, in timp ce ceilalti ramaneau in masina cu care se deplasasera la locul faptei, pentru a asigura scaparea tuturor, in cazul intervenirii vreunui "incident".

Procurorii mai notau ca membrii acestei grupari au mai fost cercetati pentru comiterea mai multor infractiuni in in aceste moduri, si au fost trimisi in judecata in 28 februarie 2008, la Judecatoria Sectorului 4, dosarul fiind in prezent in stare de judecata.

Hotii cereau de la proprietarii autoturismelor rascumparari intre 6.000 si 20.000 de euro.