Covasna: Sute de participanti la manifestarile dedicate Zilei Nationale; panoul cu inscriptia "SIC-Terra Siculorum" (Tinutul Secuiesc), acoperit cu un urias steag tricolor

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 15:11 Actualitate | Esenţial


Cateva sute de persoane au participat sambata la manifestarile organizate in centrul municipiului Sfantu Gheorghe in cinstea Zilei Nationale a Romaniei, transmite Agerpres.

Festivitatile au inceput cu un Te-Deum la Catedrala Ortodoxa si au continuat cu un mars prin centrul orasului pana la statuia lui Mihai Viteazul unde au avut loc ceremoniile militare si religioase. In fruntea alaiului s-au aflat calareti imbracati in costume populare romanesti si preoti ortodocsi, iar pe tot traseul multimea a fluturat steaguri tricolore si a cantat cantece patriotice.

In alocutiunea rostita in fata statuii Voievodului, prefectul Codrin Munteanu a evocat memoria inaintasilor care au infaptuit unirea, a vorbit despre datoria urmasilor de a pastra unitatea nationala si credinta stramoseasca si a facut un apel la respectarea valorilor. Acesta a mai spus si ca Romania este un stat care respecta minoritatile nationale, care le-a acordat drepturi depline, fiind din acest punct de vedere un model european.

Defilarea armatei, jandarmilor si pompierilor care a incheiat manifestarile a fost intampinata cu ropote de aplauze de cei prezenti, care au cantat la unison ''Treceti batalioane romane Carpatii''. Multimea a asistat si la un spectacol de poezie, cantece si dansuri populare romanesti, printre interpreti numarandu-se si solisti veniti din alte judete ale tarii.

Autoritatile locale si judetene aflate sub culorile UDMR nu au participat nici anul acesta la Ziua Nationala. De altfel, primarul municipiului Sfantu Gheorghe, Antal Arpad a si declarat in urma cu cateva zile ca va participa la festivitati doar atunci cand maghiarii si secuii vor primi autonomia promisa pe 1 Decembrie 1918 sau daca se va alege o alta data pentru sarbatorirea Zilei Nationale.

In noiembrie, liderii UDMR Covasna au amplasat in apropierea Prefecturii Covasna si a Pietei Mihai Viteazul un panou inscriptionat cu cuvintele ''SIC-Terra Siculorum'' (varianta latina a Tinutului Secuiesc), dar inaintea inceperii manifestarilor oficiale dedicate Zilei Nationale organizatorii l-au drapat cu un urias drapel tricolor.

Manifestari dedicate Zilei Nationale au avut loc si in alte localitati din judetul Covasna, printre care Targu Secuiesc si Bretcu. In cursul dupa-amiezii este programat un spectacol de gala la Centrul de cultura Arcus si vor avea loc ''baluri ale Unirii'' la Sfantu Gheorghe si Intorsura Buzaului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3959 vizualizari

  • -27 (35 voturi)    
    Nationalism tampit (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:05)

    V.R. [utilizator]

    Alaturi de coruptia endemica pe care incearca sa o mascheze, acest nationalism tampit nu poate aduce nimic bun. Tinutul Secuiesc a fost si este tinut unguresc, iar singurul mod de a schimba acest lucru este prin efectuarea de epurari etnice si colonizari similare celor intreprinse de romanii de peste Carpati in Transilvania si Banat de-a lungul secolului trecut.

    Ungurii nu se vor considera niciodata romani, fie ca va place sau nu, dragi romani de peste Carpati! De ce ar face-o? Romanii sunt un popor fara realizari, care nu sunt in stare nici macar sa construiasca o retea de autrostrazi. Noi, romanii din Banat si Ardeal, le acceptam identitatea maghiara si ne intelegem f. bine cu ei. Probabil fiindca si noi mai pastram, ce-i drept mult diluate, valorile Civilizatiei europene mostenite de la Imperiul Austro-Ungar.

    Insa ii inteleg si pe cei sub influenta valorilor de sorginte balcanica, care din aceasta cauza nu pot concepe existenta unor alte identitati etnic-culturale decat cea proprie pe acelasi teritoriu. Noroc ca noi, banatenii si ardelenii, vorbim totusi aceeasi limba romana ca si bucurestenii - altfel si noi am fi in vizorul lor.
    • +11 (19 voturi)    
      Raspuns ptr "Nationalism tampit" (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:25)

      sceptic [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Aceasta povestioara, spune-o bunicii tale , intr-o seara tarzie de 1 Decembrie ! Nepotii tai, iti vor spune o cu totul alta poveste! Somn usor!
    • +22 (24 voturi)    
      habar nu ai (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:44)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      ce insemnatate au acele gesturi in Covasna. Ani de-a randul nu au avut voie sa se adune, au fost discriminati, dati afara de la serviciu, fortati sa isi mute copiii din scolile care au devenit exclusiv maghiare peste noapte, li s-au facut sicane, nu au fost lasati sa-si deschida firme sau sa avanseze in orice post de conducere. Epurare etnica spui??? Te rog sa verifici cati romani erau in 89 in zona si cati au mai ramas astazi inainte de a vorbi.

      Macar de Ziua Nationala, erspecta identitatea acestor romani care au fost ignorati si abandonati ani de zile in vreme ce UDMR-ul facea tot ce voia in zona. Invata sa respecti patriotismul lor fiindca este autentic si de fiecare data cand sarbatoresc 1 Decembrie stiu ca se expun, ca vor fi poate zariti de colegi de birou, de cunoscuti sau vecini si marginalizati. Tu chiar nu ai nicio idee cum este sa traiesti acolo!
      • -4 (4 voturi)    
        patriotism autentic (Duminică, 2 decembrie 2012, 10:40)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

        ai dreptate amanda13 dar nu se poate sa nu fi observat ca in multe zone din Ardeal unde maghiarii sunt minoritari au fost si sunt tratati exact cum spui tu ca sunt tratati romanii in zona ta.Cand simti pe pielea ta acest tratament sigur ca devii patriot autentic.Trist este ca autoritatile pana la cel mai inalt nivel atata si instiga la ura interetnica mai mult sau mai putin mascat...Si o fac constient si cu un inalt grad de premeditare.De ce crezi ca atitudinea strainilor fata de noi este cea care este? Ei au constientizat inca inaintea noastra manevrele de epurare etnica desfasurate in Romania....Reactia ungurilor poate fi un raspuns la cea ce li se intampla la fel cum reactia romanilor din Covasna e un raspun la cea ce li se intapla lor....
        • +3 (3 voturi)    
          sure sure (Duminică, 2 decembrie 2012, 19:57)

          amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

          Te rog sa-mi arati scoala din care maghiarii au fost dati afara, sa-mi arati maghiarul care si-a pierdut locul de munca numai fiindca era maghiar, sa-mi arati senatorul UDMR care si-a pierdut functia fiindca era maghiar, etc. etc. A da din degete este usor, insa atata vreme cat nu ai argumente, poate ar fi cazul sa te abtii.
    • +9 (11 voturi)    
      si tu? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:08)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Tu cu ce valori te mandresti?
      Te mandresti cu fostul statut de cetatean de mana a doua a unui imperiu?

      Cu alte cuvinte, te mandresti ca ai fost sclav si nu ai putut sa te manifesti in limba ta si nu ai hotarat niciodata pentru tine!

      Eu zic sa te mai gandesti cine este tampit!
      • +4 (4 voturi)    
        Auzi, să gândească... (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:32)

        revelare [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        I-ai cerut pre mult...
    • +8 (10 voturi)    
      esti un ignorant, amice (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:53)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Sunt ardelean get-beget, si prefer oricand libertatea din mocirla romaneasca decat jugul din "paradisul" Apusului.
      Stii cum le spuneau ungurii bunicilor mei (de loc din Zalau)? BUDOS OLAH! Asta era libertatea romanilor din Ardeal....
      Nu vreau sa ma enervez de Ziua Nationala, insa nu pot sa tac atunci cand vad astfel de comentarii sau articole de genul celui scris de Mindruta.
    • +4 (4 voturi)    
      blah, blah (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:20)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      sunteti neinsemnati, bai..
    • +5 (5 voturi)    
      De bun ce a fost (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:39)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Imperiul asta s-a facut TANDARI!!! Datorita unor indivizi ca tine, v-a tinut o mana de unguri sclavi 1000 de ani...
      Esti la fel ca si maldavenistii din Basarabia, va credtei o natie aparte, dar nu aveti nici un om de cultura, pt ca toti cei de cultura s-au declarat romani...

      Iar de fapt si de drept, nu trebuie sa ii injuri pe romanii neardeleni de azi , ci pe romanii ardeleni de la 1 Dec. 1918, ca uite ce ti-au facvut. Du-te de ex. in Cluj si striga si ce ai scris aici, si vezi ce or sa zica ailalti ardeleni...?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu stiu cine esti, dar esti dobitoc! (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 21:01)

      tigan2012 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Ungurii NU SUNT ROMANI! Sunt CETATENI ROMANI!
      Tinutul asa zis secuiesc nu este nici macar secuiesc, daramite unguresc.Secuii NU SUNT UNGURI!Epurariri etnice au facut ungurii inca din timpul ocupatiei austro-ungare si au culminat dupa diktat.Daca Ceausescu ar fi vrut sa fac epurari etnice, v-ar fi trimis pe TOTI ungurii la canal.Pacat ca nu i-a reusit cu multi dintre voi!
    • +1 (1 vot)    
      DRAGA Vere, (Duminică, 2 decembrie 2012, 16:51)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Ungurii nu se vor considera niciodata romani, la fel cum nicodata romanii nu se vor considera nemti sau americani sau spanioli! UBI BENE IBI PATRIA, sau UBI PANIS IBI PATRIA!
      Nu le place, n-am ce face! Granita este libera si pot pleca sa fie unguri in Ungaria, dar sa nu ne faca noua reprosuri si mizerii pentru un pamant care nu a fost al lor niciodata!
      Ce treaba ai tu cu bucurestenii, cimpanzeule?
      Unde este nesimtiul ala care tot da amenzi pentru xenofobie si discriminare?
  • +16 (18 voturi)    
    eu sunt moldovean, (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 17:13)

    dacianus [utilizator]

    si ma mandresc ,...multi moldoveni au scris istoria acestei tari
  • +9 (13 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 17:25)

    Montesquieu [utilizator]

    amice, daca tot n-ai dat pe la scoala si ai ramas doar cu o idee aproximativa asupra Romaniei in general si a Ardealului in special, macar nu ne-o arata si noua

    pastreaza-ti panseurile pentru intimitatea gandirii matale si nu mai polua spatiul public cu tampenii demne de insailarea aia de propaganda hortysta care inca ii mai tine prizonieri in feudalism pe vecinii unguri

    foarte bine ti-a raspuns un comentator mai sus: copiii tai iti vor spune alta poveste, povestea Romaniei, cea pe care tu n-ai fost capabil s-o inveti sau s-o accepti

    ascult-o cu atentie, e o poveste adevarata scrisa de o natie intreaga
    • +4 (6 voturi)    
      Prima data (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:49)

      swolf [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      ...de cand iti tot citesc comentariile pe hotnews si sunt de acord cu ceea ce spui. De obicei ceea ce scrii este total strain felului in care gandesc. De aceasta data gandim la fel. Pacat ca prietenii tai de la Arcul de Triumf de astazi nu s-au manifestat in acelasi mod. La Multi Ani Romania!
  • +12 (14 voturi)    
    Excelent! (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 17:51)

    tigan2012 [utilizator]

    Excelent!Trebuiau sa stearga inscriptia in latina inainte de a acoperi locul cu drapelul national al ROMANIEI!
    Rusine CETATENILOR ROMANI de etnie maghiara din acele meleaguri ROMANESTI, sa mai creada ca suntem TOTI adormiti precum kkarau si ca vom tolera astfel de gesturi la nesfarsit!
    Sangele NEAMULUI ROMANESC nu a fost varsat DEGEABA!Transilvania este in ROMANIA, nu in Imperiul Austro-ungar de trista amintire pentru romani si limba romana!
  • +6 (8 voturi)    
    Cu o intrerupere de 4 ani (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:38)

    Kepler [utilizator]

    Harghita si Covasna sunt teritorii ale Romaniei de
    94 de ani. Iar Romania este un stat unitar prin constitutie cu toate implicatiile acestui fapt.
  • +7 (7 voturi)    
    imperiu (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 21:26)

    daniel_g [utilizator]

    Daca unguri se lauda ca vezi doamne Transilvania a fost a imperiului, va pot spune ca atunci Ungaria apartine Austriei de azi ...ca doar a fost imperiu mai mult AUSTRO decat ungar.... voi la randul vostru a-ti stiut bine sa ii pupati in fund pe Austrieci si sa va vindeti pe atunci tara. Nu a-ti mai avut loc de ei si a-ti zis sa treceti cu arma in mana in Transilvania si sa omorati romani daca nu intra in sclavagie pentru voi. Sclavii vostri nu o sa mai fim.
  • +2 (2 voturi)    
    Putina istorie (Duminică, 2 decembrie 2012, 21:03)

    lis.nc [utilizator]

    in primul rand 'La multi ani Romania', apoi o mica incursiune istorica...
    Sa ne amintim ca in evul mediu de cele mai multe ori secuii (care asa cum a zis un antevorbitor nu erau unguri) au luptat impteuna cu noi impotriva administratiei unguresti. Spre ghinionul nostru ,istoric si nu numai, pe secui i-am identificat ca unguri, noi romanii sau mai bine zis administratia romana de dupa 1918 din aceeasi lipsa de cultura sau profesionalism care este si acum o tara a administratiei romanesti. Dar aceasta poveste cu tinutul secuiesc este mai mult o problema a elitelor politice si mult mai putin una a oamenilor normali din secuime si stiu ce zic ptr. ca am destule cunostiinte acolo. Problema lor principala este si a noastra: un trai normal intr-o tara normala. In momentul in care in Romania se va traii decent toate aceste probleme vor fi doar istorie, asa ca....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by