Scandari pentru unirea Basarabiei cu Romania si anti-Rosia Montana, de 1 Decembrie la Alba Iulia

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 12:47 Actualitate | Esenţial


Aproximativ 2.000 de persoane participa, sambata, la Alba Iulia, la manifestarile de Ziua Nationala, intre care si sute de tineri, unii care au scandat pentru unirea Basarabiei cu Romania, iar altii impotriva proiectului de la Rosia Montana si pentru salvarea mineritului din Apuseni, relateaza Mediafax.

Manifestarile de la Alba Iulia dedicate Zilei Nationale a Romaniei au inceput, sambata dimineata, in centrul municipiului, unde Prefectura Alba a organizat un ceremonial de depunere de coroane de flori la statuile lui Iuliu Maniu si Ion I.C. Bratianu, dupa ce un ceremonial similar a fost organizat, vineri, de Primaria Alba Iulia.

Printre participantii la ceremonii se afla ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, prefectul de Alba, Flaviu Cozuc, deputatii USL Teodor Atanasiu, Calin Potor si Radu Coclici, dar lipsesc reprezentantii autoritatilor locale, respectiv primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, si presedintele Consiliului Judetean Alba, Ion Dumitrel, ambii membri ai PDL.

De asemenea, la manifestari este prezent fostul lider al minerilor din Valea Jiului Miron Cozma, impreuna cu o delegatie a Partidului Social-Democrat al Muncitorilor, al carui lider este.

Ceremoniile au continuat cu depuneri de coroane de flori la statuia lui Mihai Viteazul din Cetatea Alba Iulia, unde au participat atat reprezentantii Prefecturii Alba cat si cei ai Primariei Alba Iulia.

La evenimentele din fata statuii lui Mihai Viteazul numarul participantilor a fost de aproximativ 2.000, intre care sute de tineri, unii care au scandat pentru unirea Basarabiei cu Romania, iar altii impotriva proiectului de la Rosia Montana, dar si pentru salvarea mineritului din Apuseni.

Primii dintre tineri, in special studenti romani si basarabeni, au scandat lozinci precum "Traiasca, traiasca si infloreasca, Ardealul, Moldova si Tara Romaneasca", "Basarabia e Romania", "Romania, nu uita, Basarabia e a ta" si "O dorinta singura - Romania libera" si au pancarte cu tricolorul Romaniei si mesajul "Basarabia e Romania".

Cel de-al doilea grup de tineri, printre care si cativa localnici din Rosia Montana, au afisat pancarte cu mesajele "Salvati Rosia Montana", "Vrem proiecte durabile, nu acceptam poluare", "Indiferenta ucide. Spuneti Nu cianurii. Pastrati Apusenii curati si bogati" si "Aurul Apusenilor nu e al Cotrocenilor".

Ei i-au indemnat pe ceilalti participanti sa se opuna proiectului de la Rosia Montana. Tinerii, care s-au manifestat zgomotos, au intrat la un moment dat in conflict cu un barbat care le-a reprosat ca protesteaza tocmai de Ziua Nationala, fiind nevoie de interventia jandarmilor pentru calmarea spiritelor.

Cativa tineri, participanti la ceremonii, poarta masti de gaze pe fata, iar doi sunt imbracati in mire si mireasa, "mirele" purtand o masca pe fata si o panglica alba pe care scrie "Ponta", iar "mireasa" este machiata astfel incat sa arate morbid si poarta o panglica pe care scrie "Cianura".

Programul manifestarilor organizate la Alba Iulia pentru a marca Ziua Nationala cuprinde si un ceremonial special organizat in fiecare an si in cadrul caruia autoritatile locale primesc, simbolic, in Sala Unirii, mesajele soliilor din Cetatile de Scaun ale Unirii.

Tinerii care protesteaza fata de proiectul de la Rosia Montana s-au adunat in fata Salii Unirii, insa nu li s-a permis accesul inauntru si au inceput sa scandeze "Vrem cianura pentru Prefectura", "Hotii sunt in sala, patriotii afara".

La ora transmiterii acestei stiri, ei canta si bat din tobe: "Lasati aurul la moti, le sade bine asa, sa ne asculte Romania si sa salvam Rosia".

In jurul amiezii, in Catedrala Reintregirii din Alba Iulia va fi oficiata o slujba Te Deum de catre un sobor de ierarhi si preoti ortodocsi in frunte cu arhiepiscopul de Alba Iulia IPS Irineu.

In jurul orei 14.00, in Piata Cetatii, oficialitatile si participantii se vor prinde in Hora Unirii, apoi va avea loc un spectacol de muzica populara si patriotica.

Manifestarile de la Alba Iulia se vor incheia, sambata seara, cu focuri de artificii, parada facliilor si un concert in aer liber sustinut de Stefan Stan.

Oamenii care vor lua parte la aceste manifestari vor primi fasole cu carnati si vin fiert, care vor fi distribuite la doua corturi amenajate in Parcul Cetatii din municipiu.

Autoritatile locale au pregatit aproximativ 3.500 de portii de mancare si vin care vor fi distribuite in cadrul "mesei populare".

Costurile manifestarilor de la Alba Iulia dedicate Zilei Nationale se ridica la aproximativ 200.000 de lei, banii fiind alocati din bugetul Primariei Alba Iulia si al Consiliului Judetean, in conditiile in care Guvernul nu a alocat fonduri.

Programul manifestarilor de la Alba Iulia a fost incert pana in urma cu cateva zile, deoarece Guvernul nu a alocat bani pentru organizarea acestora, asa cum a facut in anii precedenti. Premierul Victor Ponta declara ca daca primarul din Alba Iulia, Mircea Hava, cere pentru manifestarile de 1 Decembrie de trei ori mai mult decat in Capitala, inseamna ca aceasta suma este cu "comision" si nu va acorda bani publici pentru "afaceri de partid".

Anul trecut, autoritatile din Alba au primit de la Guvern 800.000 de lei pentru a organiza manifestarile dedicate Zilei Nationale a Romaniei, jumatate din suma fiind alocata Primariei Alba Iulia, iar cealalta jumatate Prefecturii Alba. Cea mai mare suma a fost primita in 2008, in timpul Guvernului Tariceanu, cand pentru manifestarile de la Alba Iulia s-au alocat 2,2 milioane de lei, iar cea mai mica in 2001, cand s-au primit doar 350.000 de lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2787 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    dA (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 14:09)

    Babilou [utilizator]

    Da, interesant, vad chiar acum in Canada stirile de la ora 14.00 pe TVR Int. si, in timpul reportajului e la Alba Iulia, reporterul afirma ca ca au existat doua grupuri ce s-au manifestat zgomotos: cei pro-Basarabia si ecologistii (Rosia Montana). Dar imaginile au prezentat doar pancarta cu " Aurul Apusenilor nu e al Cotrocenilor".
    Bravo, TVR ! Bravo Ghiurco !
    • +2 (2 voturi)    
      oportunitati (Luni, 3 decembrie 2012, 21:42)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

      in fine, aurul este al tuturor romanilor si asa va ramane, dar tinut in subsol chiar nu ne foloseste la nimic. noi nu mai avem cu ce, financiar vorbind, sa-l exploatam, dar avem asa ca toate cheltuielile acestei activitati sa fie suportate de investitor, care ne-a si bagat deja in tara peste jumatate de miliard. mai protestam mult sau profitam de oportunitati?
  • +9 (13 voturi)    
    La Mulți ani, România! (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 14:41)

    marchi [utilizator]

    La mulți Ani, Români din lumea întreagă!
    Felicitări tinerilor studenți, care au scandat pentru unirea Basarabiei cu România!

    Un sincer „bravo”! tinerilor care au ales (și pe această cale) să atragă atenția „tagmei jefuitorilor”, iresponsabililor care se pregătesc să ne otrăvească și aerul pe care-l inspirăm...

    Doamne, ajută-i pe Români!
    • +1 (17 voturi)    
      unde e 1 dec... (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:06)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      din pacate sarbatoarea asta isi pierde farmecul cand toti profita sa protesteze, sa faca activism politic, sa-si promoveze ong-urile prin protestele exagerate ale celor cu Rosia fara vreun respect pentru oamenii de acolo
      • -1 (17 voturi)    
        citeste! :D (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:14)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

        In articol scrie ca printre participanti ERAU locuitori de la Rosia Montana - deci protestele s-au facut chiar CU "respect pentru oamenii de acolo"!!
        • -1 (13 voturi)    
          sincer? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:23)

          DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          sincer? eu cred ca cei de acolo abia au bani sa isi ia paine, daramite sa isi plateasca drumul pana acolo ca sa prostesteze.
        • +1 (11 voturi)    
          ai verificat? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 21:31)

          eleiele [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          daca erau prezenti la Alba nu inseamna ca si protestau si le-ai cerut tu buletinul sa vezi ca sunt din Rosia... e usor de facut afirmatii. ideea era ca macar azi era frumos sa se inceteze cu protestele, dar cam greu cand unii sunt avizi de mediatizare
          • -1 (7 voturi)    
            lol (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:19)

            MirelaOancea [anonim] i-a raspuns lui eleiele

            Nu a verificat nimeni, iti dai seama. Daca ar fi verificat atunci nu se specula asa mult. Eu am fost acolo si totul a fost de fatada. Foarte multe misto-uri la adresa celor care vor sa lucreze in minerit acasa la ei.
            • +1 (1 vot)    
              culmea muncii (Luni, 3 decembrie 2012, 22:17)

              andinny [utilizator] i-a raspuns lui MirelaOancea

              da, deja in tara noastra esti vazut cu ochi rai daca vrei sa muncesti! chiar e culmea! deci e o problema ca mii de oameni vor sa castige cinstit o paine din meseria pe care o stapanesc cel mai bine?!
        • -1 (3 voturi)    
          ahahha (Duminică, 2 decembrie 2012, 16:31)

          AlinAndrei [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          ce ti-e si cu articolele astea. a prezentat cineva certificatul de nastere sau buletinul? nu prea cred.
        • +1 (1 vot)    
          nu pacalesc pe nimeni! (Luni, 3 decembrie 2012, 22:07)

          andinny [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          mai toti ecologistii pretind ca ar fi locuitori de-ai Rosiei, dar ar trebui sa-si lase acasa gecile de firma, ca macar sa incerce sa pacaleasca pe cineva. daca indraznesc sa huiduie in timpul imnului, era mult sa se dea drept moti? pai daca erau moti din Rosia, atunci acceptau mineritul, ca e o meserie cu traditie indelungata in zona!
      • -3 (11 voturi)    
        asa-i (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:06)

        AlexShady [anonim] i-a raspuns lui eleiele

        asa-i! au stricat tot farmecul si toata ideea. ca s-o zicem pe aia dreapta, in afara de proteste nu am auzit sa faca ceva vreodata, gen sa faca un teledon in care sa donam etc. mi-e mila de aia din rosia montana si de ce patesc.
        • -4 (4 voturi)    
          DA (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 23:01)

          IoanaMatei [anonim] i-a raspuns lui AlexShady

          ai pus punctul pe i. de ce nu fac si asta? chiar si eu m-am intrebat o data de ce nu adunam niste produse perisabile sau neperisabile sa le trimitem celor de acolo ca-s vai de mama lor de saraci ce sunt.
    • -1 (11 voturi)    
      ne ajutam singuri (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:12)

      AlexShady [anonim] i-a raspuns lui marchi

      nu doamne ne ajuta, noi ne ajutam singuri. bine, un ajutor palpabil in cazul asta e reprezentat de cine a investit pana acum in rosia montana. a investit cineva in afara de rmgc? sa fim seriosi. nimeni..
      • +1 (3 voturi)    
        bineinteles (Duminică, 2 decembrie 2012, 16:34)

        AlinAndrei [anonim] i-a raspuns lui AlexShady

        bineinteles. dar pana unde? adica uite, astia canadienii platesc pt a face ceva. romanii insa ce fac? nu vor nimic. bine, vor bani dar fara sa faca nimic. pana unde ne ajutam singuri?
      • +1 (1 vot)    
        ajutor (Luni, 3 decembrie 2012, 22:22)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui AlexShady

        ca sa ne ajutam singuri, trebuie sa fim constienti ca avem nevoie de ajutor. motii sunt constienti, doar stomacul lor cere de mancare. dar tinerii astia macar se puteau uita la economie. ne imprumutam la fmi la nesfarsit sau aprobam niste proiecte aducatoare de profit?
    • -1 (5 voturi)    
      jaf? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:23)

      MirelaOancea [anonim] i-a raspuns lui marchi

      Despre ce jaf vorbesti tu? Cand statul nu iti da un amarat de loc de munca? Faptul ca cineva vine si iti da de lucru acasa la tine si ca face mai mult decat a facut statul sau Domnul, este jaf? Wow ce mod de a gandi. Ilogic!
  • -1 (13 voturi)    
    mediatizare (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:00)

    eleiele [utilizator]

    protestele activistilor legate de Rosia sunt un praf in ochi. Ei oricum nu intentioneaza sa faca nimic pentru Rosia, ci doar se lega in continuare de toate evenimentele unde stiu ca presa e prezenta. Pacat ca strica sarbatoarea
    • -2 (10 voturi)    
      posibil (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 19:10)

      AlexShady [anonim] i-a raspuns lui eleiele

      posibil sa fie doar platiti sa iasa in strada, ca deh, politica. dar chiar si de n-ar fi, tot nu e ok sa vezi cum protesteaza practic impotriva unei forte de munca si a unor locuri de munca.
    • -1 (7 voturi)    
      stiu (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:21)

      MirelaOancea [anonim] i-a raspuns lui eleiele

      Stiu, si bine zici. Pentru ca nu au avut o directie potrivita. Cred ca daca cereau o renegociere ceva, era mult mai ok. Insa deja incep sa cred ca exagereaza mult si se folosesc de cianura doar ca sa arunce praf in ochi. Ca niciunii din ei nu explica de fapt cum te "omoara" cianura aia, avand in vedere ca ea nu va curge la robinet.
  • +1 (13 voturi)    
    "anti-Rosia Montana"? (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 16:38)

    fghh [utilizator]

    sa fim seriosi: sa nu vrei ca Rosia Montana sa fie-ntoarsa cu susul in jos si facuta pulbere nu inseamna sa fii "anti-Rosia Montana". mai degraba pro.
    cat despre "proiect", orice jaf se poate numi proiect?

    si Basarabia, si Apusenii sunt parti din Romania de atunci, de la 1918.
    Basarabia, cat a facut parte din Romania, am tratat-o cu neglijenta si coruptia caracteristice. ceea ce facem si acum cu teritoriul de azi al Romaniei, din pacate.
    • +4 (12 voturi)    
      este anti (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:20)

      DorisMarinescu [anonim] i-a raspuns lui fghh

      ASta nu e orice proiect, e singurul proiect de care putem profita. Are Romania bani de altul? Nu are deloc. Dar are nevoie de joburi ca majoritatea sunt saraci lipiti pamanatului. Pana nu esti sarac nu realizezi ce important e sa ai unde sa lucrezi.
      Deci este anti rosia montana pt ca lor le fac rau! e bine aleasa descrierea!
      • +1 (1 vot)    
        somaj (Luni, 3 decembrie 2012, 19:24)

        sonnia [utilizator] i-a raspuns lui DorisMarinescu

        foarte bine zis! bravo! poate ar trebui si tinerii protestatari sa treaca printr-un somaj sever sau macar printr-o zona ca Rosia Montana unde somajul e de 80%, sa simta saracia si disperarea, ca sa nu mai protesteze fara rost!
    • 0 (8 voturi)    
      da (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:59)

      IoanaMatei [anonim] i-a raspuns lui fghh

      in primul rand ei nu se gandesc si la oameni, de-asta actiunile lor sunt mai degraba anti.
    • 0 (8 voturi)    
      Hmm.. (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 23:24)

      GeoPredescu [anonim] i-a raspuns lui fghh

      In cazul in care ar fi facut o fapta buna si s-ar fi dus sa ii ajute pe oamenii aceia cu ceva, sa-i intrebe de bine, i-as fi laudat. Dar asa?
      E foarte ambigua treaba asta cu ce e anti si ce e pro cand si cei de acolo vor sau nu vor sa lucreze. Trebuie ascultati toti, ca toti sunt oameni.
      • 0 (2 voturi)    
        Corecttt! (Duminică, 2 decembrie 2012, 17:20)

        AlinaTudoran [anonim] i-a raspuns lui GeoPredescu

        Degeaba ii dati voi fetei thumbs down, ca zice bine ce zice. Sau democratia nu e pt toti?
    • +3 (3 voturi)    
      Zici tu? (Duminică, 2 decembrie 2012, 17:19)

      AlinaTudoran [anonim] i-a raspuns lui fghh

      Este deja intoarsa cu susul in jos. O investitie mare ar insemna s-o intoarca asa cum era inainte de dezastru.
    • +1 (1 vot)    
      jaf??? (Luni, 3 decembrie 2012, 19:46)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui fghh

      Rosia Montana este deja pulbere, din cauza fostelor exploatari ale statului. Si nu vad unde e jaful cand statul ar ajunge la un castig de peste 50%, s-ar crea mii de joburi intr-un domeniu unde ele se numara pe degete, si s-ar investi masiv in ecologizare, infrastructura, patrimoniu.
  • +1 (9 voturi)    
    Patriotii (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 18:33)

    Mihai CornelCornel [anonim]

    Patriotii astia plang Rosia Montana din cauza cianurii dar n-au plantat un pom acolo. Plang Rosia Montana si faceau proteste nu stiu pe unde ca cica sa nu mai impodobeasca pomii de craciun ci sa-i planteze acolo. Dar ei nu au facut nimic. Nimic nimic!
    • +1 (9 voturi)    
      o singura zi (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 21:27)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui Mihai CornelCornel

      pe langa lipsa rezultatelor, puteau protesta cand voiau, asa cum o si fac, dar macar de ziua nationala sa lase oamenii sa sarbatoreasca, nu sa protesteze. si vorba ta, macar de-ar face ceva concret
    • 0 (8 voturi)    
      relativ (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:22)

      MirelaOancea [anonim] i-a raspuns lui Mihai CornelCornel

      Patriotismul asta e relativ. Pt unii reprezinta calcarea in picioare a tuturor sarbatorilor doar pt succesul propriu, iar pt altii incasarea banilor pe naivitatea altora. In cazul acesta, pe naivitatea celor care nu stiu ca mineritul cu cianura se face si in alte tari fara sa moara cineva sau ceva.
      • 0 (2 voturi)    
        Aveti dreptate (Duminică, 2 decembrie 2012, 17:27)

        AlinaTudoran [anonim] i-a raspuns lui MirelaOancea

        Daca nu era, atunci nu comentau in restul anului ca Romania e nasoala si de 1 dec sa spuna ca-s mandri ca-s romani. Sau de Rosia, ca vor aurul dar nu fac vreun proiect ca sa exploatam noi. Nu ca am avea cu ce oricum.
    • 0 (8 voturi)    
      o fi n-o fi (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:58)

      IoanaMatei [anonim] i-a raspuns lui Mihai CornelCornel

      este mult zis patrioti din moment ce dragostea pentru tara nu inseamna doar sa aperi aurul cu orice pret.
      • 0 (0 voturi)    
        il apara? (Marţi, 4 decembrie 2012, 21:50)

        Iustin C [anonim] i-a raspuns lui IoanaMatei

        si de cine il apara? tot de noi, cei care putem trai mai bine exploatandu-l? nu are sens! resursele din subsol sunt utile doar daca le extragem. in pamant, cui ii sunt utile?
    • -2 (6 voturi)    
      Faptele bune. (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 23:26)

      GeoPredescu [anonim] i-a raspuns lui Mihai CornelCornel

      Ai dreptate. O fapta buna nu se masoara doar in intentii. Iar cei care au protestat intr-un fel sau altul, doar intentii au avut.
  • +1 (9 voturi)    
    nu cred (Sâmbătă, 1 decembrie 2012, 22:55)

    IoanaMatei [anonim]

    eu pun pariu ca nu se va intampla nimic rau. astia au tehnologii bune nu ca noi deci e mult mai ok decat daca am exploata noi.
    • +2 (4 voturi)    
      Daca (Duminică, 2 decembrie 2012, 17:22)

      AlinaTudoran [anonim] i-a raspuns lui IoanaMatei

      Si daca s-ar intampla, pt asta exista asigurarile. Dar sa nu o luam inainte, ca nu e nimeni nostradamus.
    • +2 (2 voturi)    
      tehnologie (Luni, 3 decembrie 2012, 18:32)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui IoanaMatei

      pai au cea mai buna tehnologie existenta in mineritul aurifer, care pe deasupra este aprobata de UE. sa exploatam tot noi, cu tehnologii invechite si mai periculoase, sau sa imbratisam progresul?
  • +2 (4 voturi)    
    hipsterii (Duminică, 2 decembrie 2012, 16:36)

    AlinAndrei [anonim]

    hipsterii astia care-s eco dar merg cu masina prin oras sau vara folosesc a/c polueaza mai mult decat ar putea sa polueze orice mina. si li s-a pus pata pe rosia montana desi in alte locuri ale tarii se vand zacaminte si mine si alte bunuri pe nimic. deci e clar cat de ecologisti sunt dansii!
    • +2 (2 voturi)    
      o moda (Luni, 3 decembrie 2012, 18:30)

      sonnia [utilizator] i-a raspuns lui AlinAndrei

      ecologismul este doar o moda si un mod de a castiga un ban in plus. problema mai mare este ca banii castigati se fac pe spinarea unor oameni disperati, pentru care mineritul chiar este o sansa la o viata mai buna
  • +2 (2 voturi)    
    mesaj catre protestatari (Luni, 3 decembrie 2012, 21:40)

    andinny [utilizator]

    protestatarilor, nu vad cum motilor le sade mai bine cu aurul sub pamant, daca ei la suprafata sufera tocmai pentru ca aurul nu este extras! nici nu cred ca ati fost vreodata in Rosia Montana sa vedeti in ce stare sa afle acea localitate si oamenii din ea, dar va permiti sa vorbiti! ma rog, se intelege de ce. Va plateste bine nenea Soros, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    1 Decembrie (Marţi, 4 decembrie 2012, 21:47)

    Iustin C [anonim]

    Ceremonia de 1 Decembrie mi se pare prea solemna ca sa fie intrerupta de scandari. au fost atatea proteste pana acum impotriva Rosiei Montane, caci exact asa sunt, impotriva, incat oricum n-au rezolvat nimic. Sau poate in conceptia lor, amanarea singurei sanse ca zonei aleia sa-i fie mai bine este un rezultat bun.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by