Victor Ponta despre modificarea atributiilor SRI: Nu am auzit de o asemenea intentie. Daca cineva din guvern propune asta, nu sunt de acord

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:43 Actualitate | Esenţial


Premierul Victor Ponta a dezmintit stirea potrivit careia Guvernul ar intentiona sa modifice legea privind punerea in aplicare a Noului Cod penal, modificare prin care informatiile obtinute pe mandate de siguranta nationala pot fi utilizate ca proba in instanta doar in cadrul dosarelor care vizeaza infractiuni la adresa securitatii nationale.

"Nu am in intentie asa ceva. Nu stiu de unde a aparut  subiectul. La guvern nu a aparut acest proiect de lege. Nu am auzit de o asemenea intentie. Daca cineva din guvern va propune acest lucru, nu sunt de acord si nici nu o sa-l promovez. Guvernul mai are mandat pana la intrarea in atributii a noului Parlament, adica 20 decembrie. Tot acest subiect este unul fals. Sper sa nu fie o simpla dezinformare de campanie electorala", a spus Ponta, intr-o interventie la B1 TV.

Surse guvernamentale au declarat pentru HotNews.ro ca Guvernul este pe cale sa limiteze drastic atributiile SRI si posibilitatea serviciului de a valorifica in instanta, ca probe, informatii care privesc marea coruptie.

Modificarile operate la legea sigurantei nationale, daca vor intra in vigoare, ar avea ca efect si compromiterea unor dosare de coruptie deja incepute in temeiul unor mandate pe siguranta nationala, au precizat sursele citate.

Modificarea cheie prevede, in esenta, ca informatiile obtinute pe mandate de siguranta nationala pot fi utilizate ca proba in instanta doar in cadrul dosarelor care vizeaza infractiuni la adresa securitatii nationale. Modificarea, initiata de Ministerul Justitiei, se afla in prezent pe circuitul guvernamental al avizarii.

Potrivit surselor HotNews.ro, Ministerul justitiei propune introducerea urmatorului articol:

    Art. 28 Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 163 din 7 august 1991, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    Art.12/9- (1) Datele si informatiile de interes pentru securitatea nationala, rezultate din activitatile autorizate, daca indica pregatirea sau savarsirea unei fapte prevazute de legea penala, sunt retinute in scris si transmise organelor de urmarire penala, potrivit art.61 din Codul de procedura penala, cu declasificarea, dupa caz, totala sau in extras, potrivit legii, a incheierii si a mandatului prevazute la art. 125. Convorbirile sau comunicarile interceptate se ataseaza procesului-verbal prevazut in art.61 din Codul de procedura penala numai in masura in care acestea au vizat infractiuni contra securitatii nationale prevazute de Codul penal si de legi speciale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2826 vizualizari

  • +34 (42 voturi)    
    nici (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:51)

    lucyan [utilizator]

    OUG privind audiovizualul nu mai era de actualitate si ne-am trezit cu ea aprobata fara nici o dezbatere...
    de fapt, avem prea multe pretentii de la un hot si mincinos...miau!miau!
    • -31 (35 voturi)    
      miau miau ? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:02)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Argumentele voastre de campanie sunt "miau miau" si "ala e bolnav de somn" ? Se pare ca nivelul vostru de a rationa e mai jos decat credeam.
      • +19 (25 voturi)    
        tu ai probleme (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:37)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        tu nu vezi ce legi scot? ce tot o dai cu miau miau?
        una face, alta spune individul asta.
        argumentele voastre fata de MRU nu erau meru unguent?
        nu va convine? voi ati inventat asta acum trebuie sa inghititi si de la altii.
        nivelul nostru este mult peste al votru, doar ca voi nu ne intelegeti. aveti lacune de logica.
        sunt afise peste tot cu ponta care spune ca a deschis spitalele si de cand a venit la guevernare a inchis vreo 3. acu 2 zile a inchis 2. asta-s MINCIUNI. este un mincinos cronic. minte in tot ce spune. nu-l mai crede nimeni, nici cand spune adevarul
        • -3 (9 voturi)    
          ce legi scot ?! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:14)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          cu ce lege si cu ce anume din ea nu esti de acord ? exceptand plata sanctiunilor cna-ului dupa judecarea contestatiei, ce te nemultumeste ?!
          si ce anume te ingrijoreaza ?! daca e vreo problema de indata se pot taia salariile, se mareste tva-ul, se mai pune o taxa pe toata pensia etc. adica se aplica solutia unica, pdl-basescu.
          • +3 (5 voturi)    
            ori esti neinformat (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:05)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

            ori te faci ca nu stii. pai legea cu cna-ul este data cadou lui felix. s-a scos procentul de 30% cat se permitea sa deti din piata media din Romania. asta duce la monopol. esti de acor cu asa ceva? sia sta este doar un exemplu.
            ma ingrijoreaza ca premierul ROmaniei minte incontinuu. investitorii sunt speriati ca nu pot pune niciodata baza pe spusele lui.
            normal. vine ponta, mareste salariile si pune in cap economia. este dat jos si cei care vin incep sa taie ca sa echilibreze bugetul. dupa vreo 2-3 ani de austeritate, ponta se intoarce victorios ca el a dat pensiile si ceilalti au taiat si aia sunt rai. asta s-a intamplat in 2008 si o luam de la cap. unii dau si distrug, altii repara si sunt balacariti.
            ca tu vrei sa vezi decat efectul, nu si cauza tine de logica precara dupa care te ghidezi.
            dupa 7 luni suntem la gara: somaj crescut, inflatie la gara, euro pe noi culmi, proiecte blocate ca sa le ajunga banii in campanie. banii dupa licentele de 4g cheltuiti si tot asa... si tot ma intrebi ce ma ingrijoreaza???
            • 0 (2 voturi)    
              tu esti neinformat, tu dezinformezi (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 17:04)

              ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

              ordonanta nu a fost publicata inca in Monitorul Oficial, dar in documentul prezentat de hotnews NU se modifica punctul care se refera la acei 30% de care spui tu, adica NU se modifca art 44 alin.3.
              • 0 (2 voturi)    
                corectez (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 17:30)

                ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                era vorba de aliniatul 6, am scris gresit 3. deci corectez : NU se modifca art 44 alin.6.
                • 0 (0 voturi)    
                  hai sa te corectez :) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:07)

                  sucaa [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                  sa vezi ce dezinformat esti.
                  articolul la care faci referire spune asa:"(6) Se consideră că o persoană fizică sau juridică deţine o poziţie preponderentă în formarea opiniei publice în cazul în care cota de audienţă ponderată a serviciilor de programe ce îi sunt atribuite depăşeşte 30% din piaţa semnificativă."
                  iar modificarea aduse de ei pe care o gasestiu si la hotnews este:prevederea prin care posturile generaliste ies din randul "serviciilor de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice" - in functie de care se calculeaza eventuale pozitii dominante de piata. Acestea servicii se limiteaza acum la "serviciile de programe de stiri, de analize si dezbatere pe teme politice si/sau economice de actualitate".
                  acum pricepi despre ce vorbesc? nu s-a schimbat articolul cu pricina, ci sa schimbat altceva ce face referire acel articol.
                  ia ghici despre ce posturi este voba in propozitie? :)
                  deci, cine este neinformat? :)
                  ai grija, nu esti la jurnalul lui felix unde poti sa-i fraieresti pe toti. data viitoare mai multa atentie cu dezinformarile
                  • 0 (0 voturi)    
                    mare branza (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 21:38)

                    ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

                    acum am inteles. adica daca emisiuni ca "te pui cu blondele" depasesc 30% din cota de piata, atunci adrian sarbu este formator de opinie si ramane fara licenta. concluzie : nu te pune cu blondele ca pierzi licenta. clar nu trebuie modificat articolul 44 alin 2 , lit. d. trebuie sa se ia in calcul si "serviciile de programe generaliste" chiar daca n-au nici o legatura cu economia si nici cu politica.

                    apropo : uite ce inseamna 30% pe piata media : "TVR a dat lovitura! Record de audienta la Turcia - Romania! ... TVR-ul se mandreste cu o medie 3.316.000 de telespectatori, ceea ce se traduce printr-un rating de 17,4% si o cota de piata de 32,2%." era la meciul turcia-romania din 14 octombrie.
                    • 0 (0 voturi)    
                      mda (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:54)

                      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                      dupa ce-ti demonstrez ca esti neinformat o dai la intors :)
                      nu intelegi ca articolul cu pricina nu a fost modificat? a fost modificat un articol care scoate televiziunile de stiri si politica din categoria la care se referea articolul 44.
                      iar 30% nu se refera la audienta, asta nu este controlata de lege ci de piata. acei 30% se refera la trusturi cu televiziuni ce acopera 30% din piata. mai exact, felix al tau poate detine la un moment dat toate televiziunile cu programe politice. este vorba de cota din piata nu cota din audienta, nu le confunda. te rog eu mult, fii mai atent ca d-aia te manipuleaza astia asa usor :)
                      • 0 (0 voturi)    
                        n-am intors nimic (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:28)

                        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

                        mai citeste o data, ce am spus in cele 2 mesaje este adevarat :
                        1. nu s-a modificat aliniatul 6
                        2. 30% s-a refera la audienta, deci esti neinformat :

                        "(6) Se consideră că o persoană fizică sau juridică deţine o poziţie preponderentă în formarea opiniei publice în cazul în care cota de audienţă ponderată a serviciilor de programe ce îi sunt atribuite depăşeşte 30% din piaţa semnificativă.
                        "
      • +5 (9 voturi)    
        nu doare? stii tu ce.... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:25)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Daca intr-o interceptare SRI despre sig. nationala se afla de un jaf organizat de teroristul in cauza, proba nu are valoare in procesul de jaf? CHiar nu doare prostia? a ta sau a Monei?
      • 0 (0 voturi)    
        Stii reclama aia, (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:48)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        nivelul vostru e mai jos decat al nostru.
    • +18 (20 voturi)    
      Ce dobitoc! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:42)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      "Sper sa nu fie o simpla dezinformare de campanie electorala".

      Un Premier adevarat spune "sper SA FIE o simpla dezinformare".

      Uite cum te-ai dat de gol, Victoras...
    • +5 (9 voturi)    
      MIORLAU!!!! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:24)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Ce vrea Mona nu este diminuarea SRI, ci "doar" eliminarea probelor obtinute de SRI. Asa ca Ponta, MINTE si ocoleste raspunsul. MIORLAU!
    • 0 (0 voturi)    
      Cica OUG privind audiovizualul (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:44)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      nu isi va produce efectele pina la alegeri a zis azi un tinar si razboinic europarlamentar PSD la Digi 24. Nu va aparea in MO. De ce atita urgenta?
  • +12 (18 voturi)    
    Da, da, tonta... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:57)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Si cotoiul tocrea la clatite!
    Cine te mai crede!
    Cred ca nici umbra ta nu te ia in seama!
  • +10 (16 voturi)    
    ponta (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:05)

    mihail nica [utilizator]

    pisoi intreaba motanul. el face jocurile
  • +11 (17 voturi)    
    Eu sunt mic, nu stiu nimic (*-*) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:06)

    MenInBlack [utilizator]

    ''Iar daca aflu ceva, sigur nu sunt de acord chiar daca semnez !
    Deci da, Basescu e vinovat oricum ! Chiar si cand sughitz !''
  • +8 (14 voturi)    
    oare? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:07)

    max# [utilizator]

    in 2 ore apare OUG in MO semnata...parca asa zicea si cu OUG de limitare a atributiunilor CCR.
  • +16 (22 voturi)    
    da' cand a spus ponta ceva adevarat ? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:21)

    b74cbd [utilizator]

    ne-ar trebui o doza mare de naivitate ca sa-l mai credem pe ponta.
    Are dreptate Basescu. Pisoiul Ponta a invatat miorlaitul de la cotoiul Felix
  • +8 (14 voturi)    
    hmmm... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:44)

    Laurentiu78 [utilizator]

    "Daca cineva din guvern propune asta, nu sunt de acord"

    Stai ca te suna Felix diseara...sa vezi ce de acord o sa fii dupa...la fel ca cu CNA-ul...
  • +9 (15 voturi)    
    ? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:49)

    elwis [utilizator]

    sa intelegem ca veti semna o OUG despre care ' n-ati auzit ' si cu care ' nu sinteti de acord ' ? probabil, la data la care nimeni nu se asteapta !
  • +9 (15 voturi)    
    ... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:55)

    o8561 [utilizator]

    nu sunt de acord, da' semnez orice fara sa ma uit
  • +8 (12 voturi)    
    Miau,Miau (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:24)

    micke45 [utilizator]

    Ipocrit si mincinos.
    Stimati romani cu totii la vot si atentie unde punem stampila ca ne ia dracu !!!
  • +4 (8 voturi)    
    Miau,Miau (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:24)

    micke45 [utilizator]

    Ipocrit si mincinos.
    Stimati romani cu totii la vot si atentie unde punem stampila ca ne ia dracu !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Pisica neagra (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:18)

    Trojan.H [utilizator]

    Asa a spus si despre intelegerea cu sovieticul Dogaru, desi am vazut cu totii semnaturile. Zat, cotoi mincinos!
  • 0 (0 voturi)    
    SRI = SECU (Joi, 29 noiembrie 2012, 2:48)

    andre134 [utilizator]

    Ar trebui, poate, dupa 23 de ani de la Revolutie, Securitatea sa mai munceasca si pentru Romania, nu doar impotriva ei. S-au imbogatit destul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by