​HARTA INTERACTIVA Autostrada Timisoara - Lugoj Lot1, deschisa circulatiei. Tronsonul de 9,5 km este prima autostrada din Romania terminata inainte de termen

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 23 octombrie 2012, 9:28 Actualitate | Esenţial


Autostrada in Romania
Foto: Hotnews
CNADNR a anuntat ca deschide de marti, incepand cu ora 10:00, circulatia pe tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj, lot 1 (by-pass Timisoara). Tronsonul de 9,5 kilometri a costat peste 210 milioane lei (aproximativ 48 milioane euro), a fost construit de catre Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Costruzioni si avea termen contractual de finalizare luna aprilie 2013. Tronsonul de autostrada inaugurat marti continua practic autostrada Arad - Timisoara pana la drumul national DN6 in dreptul localitatii Izvin (inainte de intrarea in Timisoara, practic ocoleste orasul de pe Bega) si face ca autostrada din vestul tarii sa nu se mai opreasca intr-o intersectie cu un drum judetean (DJ691) ca pana in prezent.
Date despre Autostrada Timisoara-Lugoj (Lot 1)
  • Lungime: 9,5 km
  • Cost: 48 milioane euro
  • Constructor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Costruzioni
  • Lucrari de arta: 4 poduri, 6 pasaje, 11 podete
  • Termen de incepere: 2011
  • Termen de finalizare: finalzat octombrie 2012 / termen contractual - aprilie 2013
Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri, continua practic autostrada Arad-Timisoara si cuprinde doua loturi - varianta ocolitoare Timisoara - 9,5 kilometri si Timisoara-Lugoj - 25,6 kilometri.

Tronsonul de autostrada inaugurat marti incepe de la Nord de localitatea Giarmata, la circa un kilometru de aceasta si se orienteaza catre Sud-Est, ocolind Giarmata prin Est, dupa care traseul merge pe la Nord de DN 6 si se termina la Nord de kilometrul 54+000, unde se asigura schimbul de trafic cu DN6.

Practic, desi vorbim de un tronson de lungime mica, acesta va fi folositor atat pentru soferii care vor sa ocoleasca intru totul Timisoara, facilitand accesul la autostrada direct de pe DN6, cat mai ales traficului greu care vine dinspre si inspre Arad si granita de vest.

Tronsonul Timisoara - Lugoj lot 1 are o lugime de 9,5 km si este construit de catre Asocierea Spedition UMB, Tehnostrade si Carena SpA Impresa di Costruzioni. Tronsonul cuprinde patru poduri, 6 pasaje pentru autostrada si 11 podete.

Costul pentru tronsonul de 9,5 km de autostrada este de peste 210.396.462 milioane de lei (aproximativ 48 milioane de euro), din care contributia UE (85%) este de peste 178 milioane lei, restul de 15% (peste 31 mil lei) provin de la bugetul de stat.
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Deschide meniul "Legend" de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


Vezi Harta in ArcGIS.com
Harta de baza ᅡ OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.


210 mil euro, finantare europeana nerambursabuila pentru autostrada Timisoara - Lugoj

CNADNR a anuntat la mijlocul lunii august ca finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul "Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada" a fost aprobata de catre Comisia Europeana.

Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.

Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.

10 de oferte pentru constructia a 26 de km de autostrada pentru lotul 2 - Timisoara-Lugoj / 50 de oferte pentru trei tronsoane din Lugoj - Deva

CNADNR a anuntat pe 22 august ca a primit 10 oferte pentru proiectarea si executarea a 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2, lucrare estimata la 611,8 milioane lei. 

Tot atunci, CNADNR a mai a anuntat ca a primit 50 de oferte pentru proiectarea si executia in total a 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 1 este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson cu termen de finalizare anul acesta. 

Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.

Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.

Autostrada Lugoj - Deva (lot 1) - in constructie
Foto: Hotnews
Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson de autostrada cu termen de finalizare anul acesta.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (colorat cu albastru in harta de mai sus).

Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA -   Cossi Construzioni SpA.




Citeste mai multe despre   
















31514 vizualizari

  • +20 (22 voturi)    
    Aha, deci se poate ! (Marţi, 23 octombrie 2012, 10:33)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Eu cred ca este si efectul masurilor luate de Boagiu impotriva constructorilor de drumuri ...

    Daca se poate finaliza ceva inainte de termen, eu zic sa le mai dam niste tronsoane, in aceleasi conditii...daca nu mai taie Ponta din co-finantare... (ala 15% din pret pe care il suporta Romania)
    • +11 (13 voturi)    
      Chiar vroiam sa zic... (Marţi, 23 octombrie 2012, 11:52)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Chiar vroiam sa zic ca, toti stim, asta este doar meritul doamnei Boagiu...
    • 0 (2 voturi)    
      Numai să reziste mai bine decât... (Marţi, 23 octombrie 2012, 18:21)

      TimantiusRaptor [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ...dăraba de la Arad la Timișoara!
      Aia de se scufundă pe ici-colo, aia cu limită de viteză... de 80 km/h, tot pe ici-colo...
  • +9 (11 voturi)    
    ei, acum pot sa mor (Marţi, 23 octombrie 2012, 11:57)

    bigbrother [utilizator]

    Am vazut-o si pe asta, un lucru platit cu bani publici terminat inainte de termen. Astept reactiile politicienilor, adica umflari in pene, discursuri belicoase si strangeri de mana tovarasesti.
  • +7 (7 voturi)    
    Dar... (Marţi, 23 octombrie 2012, 12:40)

    blackarrow [utilizator]

    panglica, unde e panglica ?? Hai sa ne laudam cu 9,5 km de autostrada ...
  • +3 (13 voturi)    
    prima autostrada terminata ... (Marţi, 23 octombrie 2012, 12:53)

    critix20 [utilizator]

    "Tronsonul de 9,5 km este prima autostrada din Romania terminata..." ! Da, in sfarsit avem un motiv sa ne mandrim ca suntem romani ! Poporul roman a inventat AUTOSTRADA DE 9.5 KM .. Astept cu emotie terminarea autostrazii de 1 km.. Bravos, Jos palaria !
  • -2 (8 voturi)    
    9,5 km? (Marţi, 23 octombrie 2012, 13:58)

    schroedinger [utilizator]

    O gluma proasta!
    • +6 (6 voturi)    
      of of, mai mai (Marţi, 23 octombrie 2012, 17:01)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ia pune mataluta mana pe harta si localizeaza "gluma asta proasta".
      Si fa un exercitiu de imaginatie sa vezi ce se intampla cu o masina care venea de la Arad pe A1 si voia sa ajunga la Lugoj. Pam-pam!
  • +6 (6 voturi)    
    GRESITI! (Marţi, 23 octombrie 2012, 20:02)

    dacianus [utilizator]

    Nu cred ca am cerut vreodata ,noi romanii, sa faceti autostrazile mai repede,vrem sa le faceti la timp , sa fie bune(adica sa dureze),
  • -4 (4 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 24 octombrie 2012, 3:43)

    T34 [utilizator]

    Ce-s motzurile alea verzi de pe parapetul de separare a sensurilor de circulatie si cat au costat? Am colindat toate autostrazile Europei, dar asa tziganie (si mai ales risipa a banului public) n-am vazut...
    • +5 (5 voturi)    
      :)) (Miercuri, 24 octombrie 2012, 9:03)

      chris2011 [utilizator] i-a raspuns lui T34

      Ce ai colindat tu? Toate autostrazile europei? :)) Pentru informarea ta, "moturile" alea sunt puse pentru a bloca lumina farurilor de pe sensul opus (poti merge si cu faza lunga pe celalalt sens si nu orbesti ceilalti participanti la trafic). Si se gasesc pe TOATE autostrazile europei (sunt mai multe modele, pot avea forme si culori diferite dar au acelasi rol). Vezi ca ulita satului NU este autostrada europeana. Incearca si tu prin Ungaria, Austria, Franta etc. O sa le vezi.
      • 0 (0 voturi)    
        zau asa? (Marţi, 30 octombrie 2012, 0:05)

        T34 [utilizator] i-a raspuns lui chris2011

        Ai vazut tu asa ceva acolo unde-mi dai exemplu? Cred ca esti cu capul. Acolo e distanta mare intre sensurile de mers si lumea nu merge cu faza lunga sa vada cainii si carutele. Probabil singura autostrada pe care ai vazut-o e cea din sat de la tine :)
  • +1 (1 vot)    
    Probabil e de cartea recodurilor cu 2 aspecte! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 10:08)

    rakleta [utilizator]

    Cea mai mica autostrada functionala din lume.
    Asta in afara de cea mai rapid construita din Romania.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version