Lucrarile de modernizare a drumului care leaga Uzina Dacia de Pitesti au fost reluate, dupa cateva zile in care au fost oprite din cauza datoriilor CNADNR catre constructor

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 8 octombrie 2012, 12:18 Actualitate | Esenţial


Lucrarile de modernizare a drumului DN73 si a drumului de legatura cu DN73D, drumuri care leaga orasul Mioveni si Uzina Dacia de Pitesti, au fost blocate cateva zile dupa ce constructorul Strabag a reclamat "datorii apocaliptice" din partea CNADNR, noteaza ziarul local Ancheta. Managerul de proiect al Straco a declarat luni pentru HotNews.ro ca problemele s-au rezolvat si ca lucrarile au fost reluate: "Am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului, atunci cand e si termenul contractual de finalizare a proiectului, vom primi toti banii. Ne-am inteles si am reluat lucrarile".

Proiectul de largirea a drumului national 73 la patru benzi a demarat la inceputul anului si presupune si realizarea unui nou tronson de drum de 11 km cu profil de autostrada de la poarta Uzinei Dacia si pana la DN 73.

Lucrarile de largire la 4 benzi de circulatie a DN 73 intre km 7+000 - 11+100 si drum legatura cu DN 73D sunt executate de catre firma Straco.

Potrivit infromatiilor de la Ministerul Finantelor, din documentul de rectificare bugetara, lucrarile costa peste 200 de milioane de lei, iar pentru 2012 s-au aprobat 60.127.000 lei.

In urma cu o luna, ziarul local Ancheta scria ca CNADNR nu a mai platit bani catre constructor.  Situatia a atins punctul culminant in urma cu cateva zile cand, potrivit aceluiasi ziar local, Straco a sistat lucrarile la DN73, patronul companiei acuzand "datorii apocaliptice" din partea CNADNR.

"Firma constructoare si-a luat utilajele si a plecat, asta dupa ce in urma cu cateva saptamani a aparut informatia ca lucrarile ar putea fi blocate, deoarece firma lucreaza pe banii ei. Inevitabil s-a produs si Straco a spus stop joc, iar saptamana trecuta utilajele au disparut, in ciuda faptului ca mai sunt lucrari de realizat", nota saptamana trecuta ziarul Ancheta.

"Da, sunt datorii, sunt sume neincasate, e vorba de sume mari, e vorba de sume apocaliptice", declara patronul firmei Straco, Vlad Vamesu.

Managerul de proiect al firmei Straco, Bogdan Stancu, a declarat luni pentru HotNews.ro ca problemele au fost rezolvate si ca firma a primit promisiuni de la autoritati ca toate platile vor fi facute pana la sfarsitul anului atunci cand se implineste si termenul contractual de finalizare a prioiectului.

"S-a rezolvat. Am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului vom primi banii. E multumitor pentru noi ce s-a stabilit si reluam lucrarile. Termenul contarctual de finalizare a lucrarilor este sfarsitul anului", a declarat pentru HotNews.ro, Bogdan Stancu, managerul proiectului din partea firmei Straco.

Reabilitarea si modernizarea DN73 si legatura cu Mioveniul reprezinta o lucrare extrem de impoartanta, atat pentru traficul din zona, presa din Arges numind frecvent drumul ca fiind "drumul groazei", cat si pentru legatura uzinei Dacia cu municipiul Pitesti si autostrada A1.

Producatorul de automobile Dacia este una dintre cele mai mari companii din Romania, inregistrand in 2011 vanzari de 3,1 miliarde de euro.

Recent, pe platforma industriala Dacia a inceput asamblarea motoarelor turbo pe benzina de 0,9 litri si 90 CP care vor echipa atat noile Sandero si Logan, cat si Clio 4. Capacitatea instalata este acum de 300.000 propulsoare/an, insa va creste cu 50%, iar acest motor cu denumirea comerciala TCe 90 este produs doar in Romania.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2304 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    era un drum rusion (Luni, 8 octombrie 2012, 13:25)

    ala_ [utilizator]

    anul trecut am trecut pe motocicleta pe acolo, intr-o excursie ce m-a purtat prin europa, inclusiv balcani. A fost drumul cel mai prost din toata excursia. Un drum cu 2 benzi separate pe sens insa cu cratere enorme, in care era sa ma prapadesc si eu cu tot cu motocicleta.
    Rusinos! Mi-am spus ca daca nici o bucata de 15 km pe unde zilnic trec autotrenuri cu dacii, pe unde zilnic mii de oameni fac naveta, si pe unde zilnic trec straini in interes de servici si afaceri nu se poate face, atunci cu siguranta romania nu merita sa fie in lumea civilizata, in UE. Alte tari care nu sunt in UE gen serbia stau mult mai bine. De croatia...nu mai zic nimic. Sunt cu decenii in fata noastra. Toata europa merge in tari precum croatia in vacante pentru ca au drumuri prin munti, pentru ca poti sa-ti lasi prosopul si umbrela pe plajele publice fara sa ti le ia cineva, toate astea desigur combinate cu frumusetea naturala. Si romania are ceva potential, dar cu probleme ca aceastra bucata de strada pot sa afirm ca se auto-saboteaza. Apropo, Oltchim este un alt exemplu despre auto-sabotare.
    Pana faceti voi strazile si va corectati atitudinea, eu v-am spus deja la revedere...
  • +1 (1 vot)    
    nu este un pic cam tarziu? (Luni, 8 octombrie 2012, 13:56)

    Cristioan [utilizator]

    Tocmai se raceste vremea, dupa o luuunga perioada anormal de calda si uscata, in care se putea lucra foarte bine!
    Insa "un pic cam tarziu" se refera mai ales la AN, nu la luna: tocmai acu, cand Renault ameninta ca va muta productia in Maroc, ne-am trezit si noi sa reparam drumul?!
    Riscam sa ramanem cu o sosea excelenta pe care nu circula nimani, deoarece uzina din Mioveni nu mai exista ...
  • +1 (1 vot)    
    SITUATIA E MULT MAI GRAVA... (Luni, 8 octombrie 2012, 14:20)

    neaos [utilizator]

    pentru cei care nu stiu:
    de 5 luni nu a mai fost platita nici o lucrare mai mare de infrastructura. sunt foarte multe firme in situatie de faliment; lucrari efectuate, predate, dar fara plata.
    Nimeni nu indrazneste sa ridice glasul de frica moto-ului USL: daca nu esti cu noi esti impotriva noastra.
    Situatia nu e prea roz, bugetul anului viitor nereusind decat sa plateasca lucrarile de anul acesta. La anul in primavara vom avea cel putin 100.000 someri in plus.
    Cei dinainte erau slabi; astia sunt praf


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by