Care este stadiul lucrarilor la autostrada Timisoara - Lugoj Lot 1, primul tronson de autostrada din Romania care ar putea fi finalizat inainte de termen
"La data de 24.08.2012, stadiul lucrarilor pe tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj lot 1 era de 75,95%. Stadiile lucrarilor in lunile mai, iunie si iulie au fost: mai - 38,65%, iunie - 48,41% si iulie - 61,83%", a precizat CNADNR la solicitarea HotNews.ro.
La intrebarea HotNews.ro privind termenul de finalizare si posibila inaugurare a autostrazii mai devreme, CNADNR a informat ca "termenul contractual de finalizare [...] este aprilie 2012", evitand sa precizeze daca este luat in calcul un termen avansat de deschidere a autostrazii.
Sanse mari ca autostrada Timisoara - Lugoj Lot 1 sa fie prima autostrada din Romania finalizata inainte de termen
Cu toate acestea, surse institutionale, precum si surse din teren au confirmat pentru HotNews.ro ca, daca ritmul sustinut al lucrarilor la tronsonul in cauza va fi mentinut si in perioada urmatoare, autostrada Timisoara - Lugoj lot 1 ar putea fi gata si deschisa cu mult inainte de termenul contractual.
Acelasi lucru este semnalat si in presa locala. Pe 4 septembrie publicatia Ziua de Vest scria ca "primul tronson al autostrazii Timisoara-Lugoj incepe sa prinda contur si e aproape gata".
"Pe lotul I Timisoara-Lugoj, respectiv Giarmata - Remetea, lucrarile se apropie de sfarsit. Se executa ultimele asfaltari cu stratul de uzura, iar marcajele si parapetii mediani si laterali sunt in faza de finalizare", noteaza sursa citata.
CNADNR: Lucrarile la nodul de legatura cu autostrada Arad - Timisoara inca nu au fost demarate
Cu toate acestea, CNADNR a comunicat, la solicitarea HotNews.ro, ca mai sunt lucrari de executat la nodul de legatura intre tronsonul in cauza si autostrada Arad - Timisoara inaugurata in luna decembrie anul trecut.
"Pe tronsonul de legatura cu autostrada Timisoara - Arad (aproximativ 50 m) nu a fost demarata inca executia lucrarilor. In perioada urmatoare antreprenorii celor doua tronsoane de autostrada vor conveni asupra executiei lucrarilor in vederea corelarii autostrazii Timisoara - Lugoj lot 1 cu autostrada Arad - Timisoara", informeaza CNADNR.
Tronsonul Timisoara - Lugoj lot 1 are o lugime de 9,5 km si este construit de catre Asocierea Spedition UMB, Tehnostrade si Carena SpA Impresa di Costruzioni. Patronul Spedition UMB declara pentru Capital in luna iulie ca, avand in vedere ritmul lucrarilor, autostrada urmeaza sa fie gata chiar din luna august.
Costul pentru tronsonul de 9,5 km de autostrada este de peste 210 milioane de lei (aproximativ 47 milioane de euro), din care contributia UE (85%) este de peste 178 miliaone lei, restul de 15% (peste 31 mil lei) provin de la bugetul de stat.
210 mil euro, finantare europeana nerambursabuila pentru autostrada Timisoara - Lugoj
CNADNR a anuntat la mijlocul lunii august ca finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul "Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada" a fost aprobata de catre Comisia Europeana.
Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.
Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.
Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
10 de oferte pentru constructia a 26 de km de autostrada pentru lotul 2 - Timisoara-Lugoj / 50 de oferte pentru trei tronsoane din Lugoj - Deva
CNADNR a anuntat pe 22 august ca a primit 10 oferte pentru proiectarea si executarea a 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2, lucrare estimata la 611,8 milioane lei.
Tot atunci, CNADNR a mai a anuntat ca a primit 50 de oferte pentru proiectarea si executia in total a 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 1 este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson cu termen de finalizare anul acesta.
Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.
Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.
Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson de autostrada cu termen de finalizare anul acesta.
Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (colorat cu albastru in harta de mai sus).
Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
nici macar nu o sa se circule pe el si o sa se distruga din cauza vremii..
Decat sa construiesti tronsoane adiacente, mai bine le faci pe alea care pot salva vieti si bani (combustibil, poluare, etc.) chiar daca au doar 10-15 km.
Unde sunt tronsoanele astea de care vorbesti?
Poti sa gandesti ca pana se fac celelalte tronsoane de legatura... cele care sunt facute deja o sa fie distruse? O sa treaca vreo doua ierni si o sa crape tot asfaltul..
Stii autostrada asta Timisoara - Arad? Asa sa repezit Boc sa o inaugureze ca numai accidente au fost pe ea.. Si deja asfalul e valuri.. Bune autostrazi facem in gandirea noastra excelenta.
Dar nu toata lumea trebuie sa stie ce inseamna o autostrada...
Exact aceeasi situatie e si la Gilau-Nadasel.
"Bucata aia de autostrada necirculata de langa Cluj" salveaza TIR-istii de o ora si jumatate prin trafic.
La fel centura Sibiului (18 km) care face parte din A1.
Deci?
Cine mama supararii circula intre Timisoara si Lugoj pe drum national, urca 9,5km pe autostrada si pe urma coboara pentru restul de 50km iar pe drum national?
Ce are Maria cu palaria?Eu discut aici de faptul ca astia considera autostrada gata cu o lungime de 9,5 km.Ti-ar fi placut sa mergi pe autostrada de la Dumbravita pina la Ortisoara si mai departe pe DN pina la Arad?
Ce inseamna pt.tine o autostrada de 50km si o "autostrada"de 9,5km?Despre asta discut, citeste inca o data ce am scris, cred ca nu ti-a placut lectura.
Citez din ce ai scris " pentru o calatorie Tm-Lugoj, vechiul traseu este OK".Atunci pentru ce iti convine sa mergi 9,5km pe autostrada si restul pe DN pina la Lugoj?
Cel putin sa fie gata TM-Lugoj, in cazul asta,da, o poti numi autostrada si nici asa nu ar fi 100% pt.ca trebuie sa lege orase mari nu sa fie 9 km aruncati in cimp si spui autostrada.Dovada ca nodul de la Giarmata nu e gata.
Da.. tronsonul asta o s afie bun ca scoate traficul mare dupa Timisoara si il trimite pe singurul traseu inspre Lugok. Sau na.. poate vrei sa ii bagi pe Buzias.
Si asa .. ca fapt divers... varsta nu influenteaza nimic.