Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) sustine ca eliminarea atributiei CCR de a se pronunta asupra constitutionalitatii hotararilor plenului Camerei Deputatilor, plenului Senatului si plenului celor doua Camere reunite ale Parlamentului nu face decat sa stirbeasca autoritatea acesteia si ''sa infranga principiile statului de drept, conducand la dificultati deloc imprevizibile in realizarea unei politici de stat adecvate consolidarii si dezvoltarii unui stat democratic'', conform Agerpres.

In motivarea Curtii la decizia privind neconstitutionalitatea legii de restrangere a atributiilor CCR se arata, totodata, ca solutia aleasa de Guvern de a adopta, cu putin timp inainte ca instanta de contencios constitutional sa se pronunte asupra constitutionalitatii legii cu care a fost sesizata, o ordonanta de urgenta, care preia integral continutul normativ al legii criticate, ''pune in discutie comportamentul neconstitutional si abuziv al Guvernului fata de Curte''.

''Examinand, in cadrul controlului de constitutionalitate a priori, dispozitiile (...) instanta de contencios constitutional a retinut ca (...) CCR este garantul suprematiei Constitutiei si unica autoritate de jurisdictie constitutionala in Romania'', se precizeaza in motivare.

In virtutea acestor prevederi, Curtea asigura controlul de constitutionalitate al actelor, procedurilor sau imprejurarilor cu privire la care a fost sesizata, constatand conformitatea sau neconformitatea acestora cu Legea fundamentala, arata CCR.

In consecinta, modificarea legislativa ''nu face decat sa stirbeasca autoritatea Curtii Constitutionale - institutie fundamentala a statului si sa infranga astfel principiile statului de drept, conducand la dificultati deloc imprevizibile in realizarea unei politici de stat adecvate consolidarii si dezvoltarii unui stat democratic, in care respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie''.

Curtea constata, de asemenea, ca excluderea de la controlul de constitutionalitate a tuturor hotararilor plenului Camerei Deputatilor, hotararilor plenului Senatului si hotararilor plenului celor doua Camere reunite ale Parlamentului nu se fondeaza pe statul de drept, ci, eventual, pe considerente de oportunitate, care, prin esenta sa, presupune subiectivismul, interpretarea si arbitrariul.

Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si primului-ministru, urmand sa se publice in Monitorul Oficial.