Podul peste Dunare dintre Calafat si Vidin va fi gata in ianuarie 2013

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 iunie 2012, 22:55 Actualitate | Esenţial


Podul peste Dunare, care va uni localitatile Calafat si Vidin, va fi gata abia in luna ianuarie a anului viitor, termenul de finalizare a lucrarilor fiind intarziat de partea bulgara, partea romana terminand lucrarile de infrastructura in proportie de 95%, potrivit autoritatilor.

Autoritatile romane, impreuna cu comisarul european Johannes Hahn, au vizitat, sambata, podul pentru a vedea care este stadiul lucrarilor, transmite Mediafax.

Comisarul european nu s-a declarat un tehnician sau specialist in inginerie, datele despre lucrari fiindu-i puse la dispozitie de autoritatile romane, dar s-a bucurat sa vada ca si sambata, muncitorii lucrau la infrastructura podului.

"Vizitez acest pod pentru ca este un simbol, intrucat reuseste intr-adevar sa uneasca doua popoare ale Europei. Am muncit multi ani pentru a ajunge la acest nivel al lucrarii si speram ca la finalul anului sa fie edificat si finalizat. Si infrastructura va fi finalizata odata ce podul va putea fi folosit, iar acest lucru ajuta la o mai buna colaborare, nu doar intre Bulgarie si Romania, pentru ca in toata aceasta regiune, pe o suprafata de 630 de kilometri exista un singur pod, iar acum avem altul si speram ca in timp sa avem mai multe poduri, pentru ca este nevoie ca acestea sa faca o mai buna legatura intre cele doua natiuni, pentru a deveni un real suport pentru activitatile de comert si oportunitati pentru ca oamenii sa interactioneze nu doar folosind feriboturile", a declarat comisarul european, Johannes Hahn.

Delegatul Uniunii Europene a fost insotit de ministrul de Interne, Ioan Rus, de prefectul judetului Dolj, Elena Costea, de presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Prioteasa, dar si de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Vasile Preda.

Vasile Preda a declarat ca amanarile de la un an la altul pot fi puse pe seama constructorilor bulgari.

"Precizez ca nu este vina partii romane, este vina vecinilor si prietenilor bulgari. Noi am executat infrastructura conexa rutiera in proportie de 95% si in proportie de 88%, infrastructura feroviara. Cea rutiera are 8,7 kilometri, iar cea feroviara 6,2 kilometri. Costurile se ridica la 69 de milioane de euro, fara TVA. Banii sunt din fonduri mixte, buget si fonduri europene", a declarat Vasile Preda.

El a precizat ca termenul de finalizare a podului este ianuarie 2013.

Delegatia romano-europeana a vizitat apoi lucrarile de pe malul bulgaresc al Dunarii, iar comisarul european a mai spus ca spera sa poata veni si cand va fi ceremonia de inaugurare a podului.

Termenul de finalizare initial era 2010, apoi acesta s-a amanat de la an la an intrucat partea bulgara nu a reusit sa finalizeze lucrarile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3339 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    ete fleosc (Duminică, 1 iulie 2012, 0:26)

    toni [anonim]

    Dar voi ca ziaristi stiti de fapt despre ce e vorba nu? sau ar trebui sa stiti. In realitate podul e bulgaresc, ei il fac , constructor fcc, romanii netrebuind decat sa continue infrastructura pe teritoriul lor. Si au facuto, dar numai in jurul podului. Mai apoi, si cf si auto sunt de cacao si asa vor ramane pana vine iar ue sa dea fonduri pt coridor IV, finantare 2014-2020.
    Iete si un link, poate va ajuta sa nu mai trantiti articole asa, doar ce zice pasarica ci si sa verificati...: http://www.danubebridge2.com/news2eng.php
    • 0 (0 voturi)    
      comentariul ete pleosc (Duminică, 1 iulie 2012, 13:20)

      Rollo Tomasi [anonim] i-a raspuns lui toni

      1. In articol se zice clar ca romanii au construit infrastructura rutiera si feroviara si nu podu
      2. Din situl aratat de toni nu rezulta ca infrastructura ar fi de "cacao"
      3. Daca bulgarii s-au obligat sa construieasca podul, sa se si tina de cuvant !
  • +4 (4 voturi)    
    DOOOH (Duminică, 1 iulie 2012, 2:12)

    Balamook [anonim]

    Ce articol e asta? Noi NU construim podul. Noi doar aducem drumul si calea ferata la pod. Intreg podul este construit in totalitate de bulgari, noi nu avem nicio contributie, dar bineinteles ca ii invinovatim!!!
    Cat de amatori puteti fi?
  • 0 (0 voturi)    
    Informare corecta (Duminică, 1 iulie 2012, 8:40)

    Info Update [anonim]

    Podul este construit de partea bulgara, insa conexiunile la pod pe partea romaneasca (infrastructura rutiera, cale ferata) se fac de partea romana, care intr-adevar a terminat de mult lucrarile de aproximativ un an.

    Podul de la Calafat are o intarziere de 2 ani, din cauze care tin de partea bulgara, asta desi aceasta a incercat sa paseze responsabilitatea la partea romana acuzand lentoarea lucrarilor la conexiunile din Romania. Intarzierile din Bulgaria cauzeaza costuri suplimentare acum proiectului deja finalizat in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Duminică, 1 iulie 2012, 9:27)

    Rasmus [utilizator]

    era Base ministru la transporturi cand s-a semnat pentru pod

    (btw, l-a asezat unde era bine pentru noi si
    i-a convins sa il faca ei)

    dar altceva vreau sa spun: cred ca sunt vreo 15 ani de cand se construieste podul acesta de catre bulgari.
    O comparatie: podul de la Cernavoda a fost construit de catre Anghel Saligni in 5(cinci), ani intre 1890 si 1895, cu tehnologia de atunci.
    • +2 (2 voturi)    
      Podul de piatra (Duminică, 1 iulie 2012, 12:36)

      Kagemusha [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      Constructia podului a inceput pe 13 mai 2007. Este proiectat de un spaniol, este construit de o firma spaniola cu forta de munca din Bulgaria si este considerat unul dintre cele mai moderne poduri din Europa. Podul costa 160 de milioane de euro, majoriitatea banilor fiind dati de UE.
      Comisarul european a vizitat ieri santierul pentru ca sa vada cum sunt cheltuiti banii UE de catre Bulgaria, nu ca sa-i auda pe romani plangandu-se ca nu pot face nimic din cauza bulgarilor. De pilda, azi a fost si la inaugurarea tronsonului magistralei Trakia dintre Nova si Stara Zagora, construit deasemenea cu bani UE.
      Dupa inaugurarea podului, parte bulgara nu va solicita taxa de pod, cum este la Ruse.
      Venind vorba de podul de la Ruse, romanii nu au fost in stare sa repare jumatatea lor de pod, dar solicita o taxa de 4 euro fata de 2 euro cat cer bulgarii, in conditiile in care in urma cu un an bulgarii au vrut sa renunte definitiv la taxa.
      Pentru informarea celor care indiferent de subiect au ceva de comentat, locuiesc in Bulgaria de doi ani, vorbesc bulgara si urmares stirile la BTV care este echivalentul ProTV din Romania.
      Jivi i zdravi.
      • 0 (0 voturi)    
        Prietene ... (Duminică, 1 iulie 2012, 19:07)

        Marse [anonim] i-a raspuns lui Kagemusha

        ... ce tot bolborosesti acolo ? Desigur ca, bulgarii au praduit banii UE mai rau decat romanii, ca de-aia si-a luat si pedepse grele pantru asta. Da, inteleg ca esti bulgar (felicitari pentru romana - oarecum decenta - in care scrii) dar, problema este ca, acei conationali ai tai, iar au praduit fonduri europene. Iar, dein noau, again. Desi, era chiar itnereseul lor ca podul sa se faca, iar pe romani ii durea la basca. In resc, sedere placuta, in Dacia AUreliana (la Vidin, nu ?).


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by