VIDEO Evaluarea Nationala 2012 Liviu Pop: Se modifica baremul la examenul de Limba romana, toate lucrarile vor fi recorectate. Va fi punctat si raspunsul "subiectiva" si cel "predicativa"

de V.M., R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 27 iunie 2012, 20:37 Actualitate | Esenţial


Liviu Pop
Foto: Agerpres
Baremul de corectare la examenul de Limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale 2012 se modifica, a anuntat ministrul Educatiei, Liviu Pop. Vor fi punctati cu 6 puncte atat elevii care au ales "subiectiva", cat si cei care au scris "predicativa" ca raspuns la subiectul "Noteaza litera corespunzatoare raspunsului corect: Propozitia subordonata din fraza Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii este: a. atributiva; b. predicativa; c. subiectiva", informeaza Ministerul Educatiei printr-un comunicat de presa.

Comunicatul integral al Ministerului Educatiei:

"Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a decis sa acorde acelasi punctaj la variantele de raspuns predicativa/subiectiva

Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a decis ca la proba de limba si literatura romana din cadrul examenului de Evaluare Nationala sa se aplice acelasi barem de corectare pentru elevii care au raspuns la subiectul al II-lea, A(3 atat varianta b - predicativa, cat si c - subiectiva. Ca atare, fiecare dintre elevii in cauza va primi 6 puncte

Decizia ministrului se fundamenteaza pe mai multe argumente ale specialistilor in limba romana. Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Romane. Reprezentantii Institutului Lingvistic 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', cel mai important for in domeniul normarii gramaticii limbii romane, sustin ca in speta care a facut obiectul dezbaterii raspunsul este ambivalent - atat subiectiva, cat si predicativa, in functie de context sau de intonatie, lucru subliniat de Gramatica Academica a Limbii Romane (GLAR), conform acelorasi surse.

La randul lor, cadrele didactice specializate in limba si literatura romana au remarcat aceeasi ambuiguitate a raspunsurilor.

Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au raspuns pe cele doua variante, respectiv 42% subiectiva si circa 40% predicativa. Acest fapt reflecta indubitabil opiniile formulate de specialisti.

Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a sustinut ca nu va permite discriminarea niciunui elev si ca, in orice decizie ministeriala, trebuie sa primeze interesul elevilor si egalitatea de sanse la educatie a acestora.

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului precizeaza ca variantele de subiectele pentru proba de limba si literatura romana au fost definitivate si aprobate in luna martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate pana in ziua desfasurarii probei. Subiectele au fost elaborate in decursul a 6 luni de zile de catre 240 de cadre didactice".   

Ministrul interimar al Educatiei a declarat la Realitatea TV ca a asteptat finalizarea examenului de Matematica din cadrul Evaluarii Nationale pentru a lua o decizie. "Astazi am aflat ca 42% dintre elevi au raspuns ca acea propozitie este 'subiectiva', iar aproximativ 40% ca e 'prediactiva'. Acesta este motivul" pentru care Ministerul a luat decizia punctarii ambelor variante, a precizat Pop.

"Am trimis o nota interna de recorectare a lucrarilor. Se va puncta si predicativa, si subiectiva, pentru ca nu pot elevii din Romania sa fie la mijlocul unei dispute intre membrii Academiei si alti filologi. Nu am vorbit cu cei care au facut subiectele, voi vorbi", a continuat ministrul.



Anuntul ministrului Pop vine la cateva ore dupa ce acesta a declarat intr-o conferinta de presa la Guvern urmatoarele: "Ii asigur pe toti parintii si elevii ca avem solutii pentru rezolvarea problemei. (...) Nu putem modifica baremul", dar "repartitia computerizata a elevilor nu va fi afectata de aceasta varianta. Conform cu metodologia, invitam elevii care au raspuns altfel decat spunea baremul sa faca contestatie pe proba".

In urma cu o zi, ministrul Liviu Pop anunta in cadrul unei conferinte de presa la minister: "nu cred ca exista o posibilitate de revizuire a baremului in conditiile in care 90% dintre experti ne spun clar ca este o ambiguitate, 100% recunosc ca aceasta este aceasta propozitie subiectiva, este greu de schimbat regulile in timpul jocului".

Mai multi parinti si elevi au protestat miercuri, 27 iunie, in fata Ministerului Educatiei, cerand modificarea baremului de corectare la un subiect de la proba de limba romana a testelor nationale. Ministrul interimar al Educatie, Liviu Pop, afirma, dupa intrevederea avuta cu reprezentanti ai parintilor si elevilor, ca nu se va schimba baremul de corectare si i-a rugat pe toti elevi care au probleme privind subiectul respectiv de la proba de limba romana sa depuna contestatie.

"Aceste contestatii sa fie depuse la centrele de examen. In urma analizei contestatiilor si a repartitiei computerizate, ii pot asigura pe toti elevii si pe toti parintii acestora ca nu vor avea de suferit in repartizarea computerizata din cauza acestui subiect. Este important sa nu piarda locul la liceu niciun elev din Romania care a raspuns propozitie predicativa in loc de subiectiva", a declarat Liviu Pop.

El a precizat ca la repartizarea computerizata vor fi punctati si elevii care au raspuns "propozitie predicativa" la acel subiect la limba romana.

La evaluarea nationala din acest an, controversat a fost punctul 3 de la subiectul II, in care candidatii au avut de identificat propozitia subordonata. Candidatilor li s-a cerut sa noteze "litera corespunzatoare raspunsului corect: Propozitia subordonata din fraza 'Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii' este: atributiva, predicativa, subiectiva".

Subiectul pe care absolventii claselor a VIII-a l-au avut de rezolvat la Evaluarea Nationala 2012:

"3. Noteaza litera corespunzatoare raspunsului corect:     6 puncte
Propozitia subordonata din fraza Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii este:
a. atributiva;
b. predicativa;
c. subiectiva."

Baremul de corectare prevede urmatoarele:

"3. notarea raspunsului corect: c     6 puncte"

Dupa ce absolventii de clasa a VIII-a au sustinut examenul de Limba si literatura romana, pe internet a fost lansata o petitie de revizuire a baremului la Limba romana, semnat de peste 30.000 de persoane.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13710 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    mai bine mai tarziu decat niciodata (Miercuri, 27 iunie 2012, 20:48)

    gml [utilizator]

    Sunt totusi doua variante corecte. Greu mai pricepe si ministrul asta!
    • -2 (4 voturi)    
      corect . (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:30)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui gml

      macar isi admin prostia ...

      important e ca acei copii sa aiba parte de evaluari corecte .
    • +4 (6 voturi)    
      nu sunt doua variante corecte (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:42)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui gml

      este una singura mai greu de depistat
      • 0 (4 voturi)    
        evaluare nationala (Joi, 28 iunie 2012, 9:43)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Corect. Propozitia subordonata este predicativa.Sunt dezavantajati de decizia ministerului elevii mai bine pregatiti. Ma mira raspunsul specialistilor de la Institutul de Lingvistica care impaca si capra, si varza.
  • +7 (11 voturi)    
    daca nu casti ochii, casti punga (Miercuri, 27 iunie 2012, 20:49)

    sisipisi [utilizator]

    Cine plateste munca suplimentara a profesorilor corectori? Ca doar nu bugetul statului?
    • +7 (11 voturi)    
      nu (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:11)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui sisipisi

      profesorii vor face munca patriotica pentru ca ministrul e prost. nu e prima data
      • 0 (0 voturi)    
        nu el a facut subiectele ... (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:31)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        tot profesori sunt cei care le fac si le selectioneaza ..


        asta nu inseamna ca nu sunt cu totii prosti ..
  • +1 (5 voturi)    
    Multumim pentru aceasta generozitate, (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:00)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Si conducatorului sef pentru ca a dat ordin sa se "propuna" ( pesede, vedeti ca Pop ala era mai naspa si nu vroia sa faca asta )
    • 0 (0 voturi)    
      deci nu e bine ....? (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:31)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      ?
    • +4 (10 voturi)    
      generozitate (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:48)

      Graur [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Intr adevar.
      Este vorba de generozitate.
      Felicitari tuturor celor care au invatat ca trebuie sa faci petitii, zgomot, presiune pentru a obtine ceea ce vor.
      La asta rezuma totul, nu? Orice ne contrazice intreresul ne contrazice si inteligenta.
      O propozitie subordonata este simultan si subiectiva si predicativa.
      Daca am obtinut 60 de sutimi ce mai conteaza gramatica romana.
      Daca principii nu mai exista totul este permis.
      Felicitari pentru plebiscitul impotriva limbii romane.
      • +2 (4 voturi)    
        grauras... (Joi, 28 iunie 2012, 7:38)

        adimarian [utilizator] i-a raspuns lui Graur

        Stai bine cu gramatica, dar mai prost cu cititul: "Reprezentantii Institutului Lingvistic 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', cel mai important for in domeniul normarii gramaticii limbii romane, sustin ca in speta care a facut obiectul dezbaterii raspunsul este ambivalent - atat subiectiva, cat si predicativa, in functie de context sau de intonatie, lucru subliniat de Gramatica Academica a Limbii Romane (GLAR), conform acelorasi surse."
        ambivalent nu este sinonim cu simultan
    • +1 (1 vot)    
      multumiri, de asemenea! (Miercuri, 27 iunie 2012, 22:07)

      lavinia_vr [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Multumiri si pentru profundul respect (Sic!) pe care acest ministru si acest guvern il au fata de profesorii evaluatori! Presupun ca aceasta recorectare se va face pe baza de voluntariat (ca si asa suma de 3 lei teza, era prea mare) Multumim dle Pop, multumim din inima dle Ponta!
  • +5 (9 voturi)    
    Ponta nu intelege ce RAU face. Este incapabil!i (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:17)

    ZinKorg [utilizator]

    Din start trebuie sa marturiesc ca masura luata de Pop la ordinul lui Ponta AVANTAJEAZA pe cineva foarte apropiat mie care a apreciat ca propozitia in cauza este predicativa. Este gresit, ea fiind subiectiva toata ziua, fara tagada.

    Dar masura luata de Ponta nu este corecta! Ii dezavantajeaza pe cei care AU STIUT sa raspunda corect. SCOPUL acestei intrebari a fost de a-i DEPARTAJA pe elevi in vederea "concursului" repartizarii computerizate. Insa in acest moment Ponta i-a egalizat pe cei care NU au invatat cu cei care si-au tocit coatele mai mult in scoala. Masura lui Ponta afecteaza sansele multor elevi buni care aspira la licee mai bune, reducandu-le sansele in favoarea celor mai putin buni.

    Lectia cu "viata este plina de nedreptati" a fost servita cu sadism de acest lider al "bunului simt". Tinerii au primit lectia ca nu conteaza ca esti mai bun ci conteaza sa tipi mai tare, sa te vaiti, sa furi...

    Este pur si simplu SCANDALOASA masura din partea cuiva care ar trebui sa fie un exemplu de cinste. Dar cine si-a facut teza de doctorat din furturi nu poate gandi altfel!
    • +3 (3 voturi)    
      Exact (Joi, 28 iunie 2012, 7:43)

      xLau [utilizator] i-a raspuns lui ZinKorg

      Nu este posibil asa ceva. O prop nu poate fi si sub si pred. Nu este coret pentru cei ce au invatat, sa li se acorde acelasi punctaj cu cei ce au gresit. Cata nedrepatate!
    • 0 (0 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 28 iunie 2012, 9:36)

      zet [anonim] i-a raspuns lui ZinKorg

      • 0 (0 voturi)    
        variante multiple (Joi, 28 iunie 2012, 9:52)

        mareanV [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Este inadmisibil sa punctezi ambele variante. Ori e subiectiv aori e predicativa. Daca se merge pe variante multiple atunci ar trebui punctati doar cei ce au ales ambele variante.
        Rusine Ministerului ca cedeaza la presiunea unei parti
  • +6 (8 voturi)    
    subiectiva (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:21)

    Graur [utilizator]

    Lucrurile merg ca de obicei frumos in fascinanta Romanie.
    A spune ca o subordonata este simultan subiectiva si predicativa tine de o structura cel putin schizoida.
    A intrat si gramatica romana in logica contemporana: facem un plebiscit si punem la punct orice rigoare stiintifica.
    Putem la fel de bine sa uitam de acorduri si virgule inutile. Ii spunem ministrului ca vrem ca noi si totul se rezolva...
    As vrea sa vad si eu cine isi asuma de la Academie aceasta aruncare a gramaticii in zona fizicii cuantice: e si alb, e si negru. E si unda e si corpuscul. E si subiectiva e si predicativa.
    Bravo!!! A castigat inca o data populismul si vocea groasa a boborului.
    Daca intr adevar struto camila asta cu subiectiva si predicativa simultan adearate apartine Academiei... halal.
    Rusine.
  • +4 (6 voturi)    
    raspunsul corect (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:22)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    propozitia nu este nici predicativa nici subiectiva, propozitia este basista intrucat l-a pus in dificultate pe ministru.
  • +2 (2 voturi)    
    Altul... (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:30)

    Mari.an [utilizator]

    Altul care isi schimba decizia de 5 ori intr-o fraza.
  • +4 (4 voturi)    
    Evaluarea Nationala (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:38)

    xGetax [utilizator]

    Propozitia subordonata care face subiectul atator discutii in ultima vreme este, fie subiectiva, fie predicativa. In niciun caz, nu poate fi si subiectiva si predicativa in acelasi timp. Ca urmare, copii care au indicat un raspuns gresit, oricare ar fi acesta, vor primi 6 puncte. Astfel, copiii care au indicat a treia varianta, vor fi nedreptatiti. Din punct de vedere moral si legal era mai corect ca intrebarea sa fie anulata si sa se acorde 16 puncte din oficiu.
    • +2 (2 voturi)    
      Evaluare 2012 (Joi, 28 iunie 2012, 9:30)

      Candidat Brasov [anonim] i-a raspuns lui xGetax

      Aveti dreptate Nu putem nedreptatii printr-o decizie de ministru 60% din copiii care au dat examenul.
      (40% ce-i care au dat raspuns corect si 20% care au dat varianta gresita)
      Ori se anuleaza subiectul ori se merge pe grila initiala.
      NU ESTE NICI CORECT NICI MORAL SA MODIFICI REGULA IN TIMPUL JOCULUI
  • +3 (3 voturi)    
    teoria relativitatii guvernului ponta (Miercuri, 27 iunie 2012, 21:57)

    tataomida [utilizator]

    guvernul asta e si de stanga si de dreapta;
    cota de impozitare a salariilor este si unica si progresiva(sau regresiva, totuna);
    pana si propozitiile sunt si subiective si predicative
    • +1 (1 vot)    
      Relativitatea poantelor (Joi, 28 iunie 2012, 0:05)

      oneofthem [utilizator] i-a raspuns lui tataomida

      Si declaratiile sunt relative.
      Ministrul economiei spune: "se face"

      Iese Ponta si ne explica ca ministrul a vrut sa zica de fapt ca nu se face, dar cuvantul "nu" a fost omis.

      Rus spune ca Nastase e detinut, apoi ne spune ca de fapt nu e detinut.
  • +7 (7 voturi)    
    Evaluarea nationala 2012 (Miercuri, 27 iunie 2012, 22:10)

    catali [utilizator]

    "Pop a mai spus presei ca a primit din partea Academiei Romane raspunsul ca la subiectul disputat ambele variante sunt corecte, relateaza Agerpres"

    De unde putem deduce ca dl. ministru aduce la cunostinta publicului larg ca academicienii români si-au obtinut titlurile prin "metoda Ponta"!!! ;)

    ( Propozitia este subiectiva, punct. Fiind subiectiva, nu are cum sa fie in acelasi timp predicativa.)
    Sunt curioasa cine a dat raspunsul din partea Academiei.
  • +6 (6 voturi)    
    ce prostie!schimbam regulile sa multumim poporul (Miercuri, 27 iunie 2012, 22:16)

    sobolanulmik [utilizator]

    propun o petitie prin care sa se revina la baremul initial!
    si as mai vrea si demisia acestui ministru penibil!
    • +4 (4 voturi)    
      Sunt de acord (Joi, 28 iunie 2012, 7:35)

      xLau [utilizator] i-a raspuns lui sobolanulmik

      Da si eu sunt pentru o petitie care sa revina la vechiul si corectul barem. Cum Dumnezeu sa avem o prop care e si pred si sub .. e foarte absurd..!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Subiectiva (Miercuri, 27 iunie 2012, 22:58)

    Graur [utilizator]

    Bravo hotnews!
    Postati doar multumirile celor satisfacuti de... Generozitate.
    Avem o propozitie simultan subiectiva si predicativa. Se pare ca limba romana suporta orice.
    Dragi elevi stati linistiti, rezolva parintii totul cum stiu ei mai bine.
  • -2 (4 voturi)    
    subiectiva din subiect (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:00)

    ligrivn [utilizator]

    O greseala recunoscuta este pe jumatate iertata. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Iar greseala apartine echipei fostului ministru, Funeriu, intrucat subiectele au fost concepute in luna martie. Eu ma bucur pentru ca elevii nu vor pierde din cauza unor orgolii sau dispute politice ce nu au de-a face cu invatamantul.
  • +6 (6 voturi)    
    Liviu Pop (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:20)

    oneofthem [utilizator]

    Abramburica se pare ca a fost depasita de Liviu Pop.

    Noua generatie PSD se pare ca e chiar mai incompetenta decat cea veche, ceea ce nu e lucru usor.
  • +6 (6 voturi)    
    ********** (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:24)

    Clop [utilizator]

    Agariciul asta sa se duca de unde a venit. Punct.
  • +6 (6 voturi)    
    o demisie s-ar impune! (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:24)

    sobolanulmik [utilizator]

    asa ministru penibil! ofera circ poporului cu gura mare! continua bataia de joc la adresa celor ce mai invata in tara asta
  • +3 (3 voturi)    
    au reusit sa brambureasca pana si asta (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:40)

    ipocrin_tontanel [utilizator]

    un examen de clasa a VIII-a. Astia sunt normali la cap?
    Chiar nu sunt in stare sa faca un singur lucru bun, UNUL?
    Incredibil...
  • +5 (7 voturi)    
    ptr Hotnews (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:46)

    Ruhe [utilizator]

    trebuie sa cereti neaparat 'raspunsul' de la Academie. Eu cred ca-i o noua minciuna a celui mai cinstit guvern din lume, ca sa-si multumeasca prostimea, principala furnizoare de voturi.
    Acum daca dupa Bac se strang nu 30 de mii ci 300 de mii de semnaturi ca sa se dea 5 din oficiu la toti care au picat Bac-ul, o sa le dea 5?
  • +8 (10 voturi)    
    subiectiva=predicativa? (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:55)

    Ion Zapada [utilizator]

    mai nou, la acest minister subiectiva=predicativa???

    Cum adica ambele raspunsuri sunt corecte?

    Eu invatasem la scoala ca subiectiva inseamna ceva si predicativa altceva...oricum ai da-o, ambele nu pot fi simultan corecte.

    Apropo, cine a facut subiectele? Ca poate ala o fi mai destept.
  • +3 (3 voturi)    
    penibil (Joi, 28 iunie 2012, 0:09)

    revolution.ismorelikewhisper [utilizator]

    Mi se pare penibil ca un si cei care propun testele sa le greseasca, chiar si o intrebare absurda asa ca asta la un test national, care poate fi privita din mai multe perspective.
    • +6 (8 voturi)    
      Este absurd! (Joi, 28 iunie 2012, 6:12)

      valiflor [utilizator] i-a raspuns lui revolution.ismorelikewhisper

      Propozitia aceea este subiectiva! Atat. Nu exista nicio indoiala. Grav estew ca ieri s-a terminat cu cevaluarea, lucrarile au fost desfacute si notele trecute in catalog!!! Nicaieri in metodologie nu se pomeneste de o reevaluare a lucrarilor tuturor elevilor pt ca asa vrea ministrul! Tot examenul este compromis.
  • +3 (5 voturi)    
    Nedreptate (Joi, 28 iunie 2012, 7:30)

    xLau [utilizator]

    Nu pot sa cred!! Nu inteleg cum si de ce sa schimbe baremul...la ce examen national s.a mai intamplat asa ceva..?! Este foarte clar ca propozitia este subietiva!! Sincer nu aveti pic de dreptate cei ce sustin ca prop este predicativa... Nu este corect ca cei care chiar au gandit exercitiul sa primeasca acelasi punctaj ca cei ce au schimbat topica prop, facand.o predicativa.
  • +5 (5 voturi)    
    USL-ul asta.. (Joi, 28 iunie 2012, 8:19)

    mark55 [utilizator]

    e plin de oameni "capabili"....
    In aproape doua luni USL-ul af acut varza invatamantul academic, plagiatul lui Tontu fiind emblematic, de asemeni invatamatul primar cu acest ministru agramat...si bacalureatul..
    Ce mai urmeaza mai analfabetilor din USL..???
    Pe ce ati pus mana ati distrus totul in doar doua luni...
    Pana la toamna distrugeti tot...????
  • +1 (1 vot)    
    O întrebare (Joi, 28 iunie 2012, 8:26)

    interesantul [utilizator]

    Nu vi se pare că este frate geaman cu Gâdea?
    aceeasi moaca de intelectual forțat..
  • +4 (4 voturi)    
    Nedumerire (Joi, 28 iunie 2012, 8:37)

    Anisia [utilizator]

    Schimbarea baremului a venit tarziu, cand multe lucrari erau deja notate. Ce se intampla cu acestea? Se modifica nota, registre de evaluare?! Halucinant!
  • +1 (1 vot)    
    Subiectivul procuror PONTA (Joi, 28 iunie 2012, 8:48)

    catanu [utilizator]

    Din ciclul aminitiri din guvernarea Ponta să ne aducem aminte ce a făcut cel mai tânăr prim ministru de când a venit în fruntea guvernului cu Ministerul Educaţiei:
    1. a numit ministru un rector al unei universităţi particulare pe Dna. Corina Dumitrescu care nici macăr nu ştia sa scrie corect dar care este expertă la "'innot"'
    2. a revenit şi a numit alt ministru pe Dnul. Ioan Mang expert la copiat lucrări ale cercetătorilor japonezi
    3.In sfârşit, ca Fat Frumos, a treia oara a reuşit sa numească un ministru bun a cărei calitate principala este ca se poate răzgandi adică iși poate schimba gândul, părerea sau hotărârea, poate reveni asupra unei hotărâri luate numai cu o zi înainte. Dar are voie ca doar este interimar. Miercuri răzgandacul afirma hotărat în legătura cu evaluarea naţionala la limba romana:90% dintre experţi ne spun ca este o ambiguitate, 100% recunosc ca acesta este propoziţie subiectiva, este greu de schimbat regulile în timpul jocului"'. Dar când ai un şef procuror nu mai poţi avea coloana vertebrala, te faci mic si pleci de la guvern cu părerea şefului că doar mai sunt şi alţii razgândaci pe la guvern respectiv Daniel Chiţoiu în problema Roşia Montană.
    Poate ca a avut dreptate Adrian Nastase: guvernul MICULUI TITULESCU este format din oameni MICI cu certe calitaţi de răzgândaci. Şi asta după numai două luni de guvernare. Tot inainte mandri razgândaci!
  • +1 (1 vot)    
    Model de democratie PSD (Joi, 28 iunie 2012, 10:29)

    benicio [utilizator]

    Obisnuiti-va cu asta, asa a fost si in vremurile memorabile ale PSD. Democratia lor e din plastilina, se modeleaza dupa cum cer interesele. Evident, copii care au raspuns corect sunt nu dezavantajati, ci pour si simplu batjocoriti. Au primit o mostra foarte urata de cum merg lucrurile in tara asta, unde nu meritele se premiaza, ci smecheria. In cazul asta, e vorba de smecheria parintilor frustrati care si-au vazut copii cu note mici, pentru simplul motiv ca nu au invatat suficient. Si atunci ce au facut? Au pus de o petitie. Iar ministrul, vazand ca sunt multi, le-a satisfacut cererile, fiindca se apropie alegerile. Asta e puterea celor multi... si prosti.
    • 0 (0 voturi)    
      draga benicio (Joi, 28 iunie 2012, 17:55)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Eu nu sunt "parte interesata", cand am vazut subiectele mi-am activat bruma de gramatica pe care (nu) o mai stiu si am zis "propozitia este subiectiva"- uite predicatul nominal acolo si subiectul chiar in fata lui; e clar dom'le, prosti copii sunt astia!

      O zi mai tarziu m-am intalnit cu fostul profesor de romana al fiului meu, care mi-a ras in nas cand a aflat "gandirea" mea, spunandu-mi sa las treburile astea pe mana celor ce se pricep!

      Ce sa cred?
      Ca ma pricep?
      Ca eu stiu gramatica si ca profesorul nu?
      Ca eu am invatat si profesorul nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Halucinant! (Joi, 28 iunie 2012, 10:39)

    filosoful [utilizator]

    Regulile nu se schimba in timpul jocului,domnule ministru, asta stie si un copil de gradinita!
    In unele centre lucrarile la limba romana au fost desigilate deja! De unde stim ca nu se vor face si alte aranjamente?
    Ce incredere mai putem avea in dvs.?
    • +1 (1 vot)    
      Schimbarea regulilor in timpul jocului (Joi, 28 iunie 2012, 13:48)

      grot [utilizator] i-a raspuns lui filosoful

      Corect, acum se vor face aranjamente..
      Decizia de a recorecta este complet gresita.
  • +1 (3 voturi)    
    Revoltator (Joi, 28 iunie 2012, 10:56)

    amara [utilizator]

    Decizia luata de minister este scandaloasa, nesimtirea celor care au pretins si chiar au obtinut ,prin agresivitate ,favoruri este imensa.
    Chiar nu intelege nimeni ca in aceasta modalitate sunt furati copii care au raspuns corect la aceasta intrebare, dar, poate au gresit raspunsul la o alta intrebare?
    De ce este normal ca ei sa fie sanctionati prin depunctare iar ceilalti nu ?
    Unde este egalitatea de tratament ?
    • +1 (1 vot)    
      Pai ceilalti.... (Joi, 28 iunie 2012, 17:43)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui amara

      au raspuns incorect?

      Academia spune ca nu, tu spui ca da!

      De ce te-as crede pe tine? Pentru ca nu ai egalitate de tratament cu Academia, fiind superioara?
  • 0 (2 voturi)    
    Decizie idioata (Joi, 28 iunie 2012, 13:46)

    grot [utilizator]

    Decizia este absolut idioata.
    Pentru prima data poporul decide prin demonstratii baremul la un examen.
    Propozitia respectiva este subiectiva clar. Daca schimbam topica poate fi interpretata ca si predicativa- dar doar daca schimbam topica ori propozitia trebuia analizata asa cum este data. Cum glumea ieri un profesor de romana la Europa FM, daca schimbam inca putin topica o facem lejer si atributiva, deci de ce cei care au raspuns atributiva ( a treia varianta) sa fie dezavantajati ?
    Populism de doi lei... Ministrelul intai a spus ca nu schimba si apoi dupa ce a primit ordin de la dottore a schimbat-o cu 180 grade.
    Da, era un subiect greu (doar 40% din elevi au raspuns corect) si e pacat ca dupa demonstratii s-a dat dreptate la tot poporul. Mi-e jena de jena lor...
    • +1 (1 vot)    
      Ce demonstratii au fost? (Joi, 28 iunie 2012, 20:39)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui grot

      Mai sa crezi ca a fost ceva ca la Revolutia Franceza, iar Academia, ingrozita sa nu fie descapatanata, a acceptat "predicativa".

      Sau o fi fost "18 brumar"; ziua in care subiectiva este pusa pe aceeasi treapta cu predicativa; instaurarea dictaturii pontiste in detrimentul elevului "numai-el- a-stiut-restul- NU"?
  • +1 (1 vot)    
    incalcarea metodologiei de concurs (Joi, 28 iunie 2012, 14:02)

    AndiM6 [utilizator]

    Art.17 al.11 din Metodologia de concurs prevede foarte clar ca baremul nu poate fi modificat.
    In cazul in care se constata ca raspunsul este gresit sau insuficient, subiectul se ANULEAZA, in niciun caz nu se modifica baremul.
    • 0 (0 voturi)    
      Art17 nu interzice MECTS- sa modifce baremul (Vineri, 29 iunie 2012, 7:30)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui AndiM6

      Art 17- (11) Se interzice presedintelui, membrilor comisiei, asistentilor sau delegatilor Comisiei Nationale ori ai comisiei judetene/a municipiului Bucuresti sa faca modificari ale subiectelor sau ale baremelor de evaluare si de notare, sa dea elevilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor sau sa le furnizeze acestora rezolvarea subiectelor.”

      Juridic (si gramatical) este suficient de clar cui i se adreseaza interdictia de a face modificari.

      In plus, exista Art. 4. – (1), “coordonarea pe plan national a organizarii si a desfasurarii Evaluarii Nationale este asigurata de MECTS ”

      Art 17-11 nu spune ca i se interzice coordonatorului- MECTS- sa faca modificari ale baremului.
  • +2 (2 voturi)    
    incalcarea metodologiei de concurs (Joi, 28 iunie 2012, 14:05)

    AndiM6 [utilizator]

    Prin modificarea baremului a fost incalcat art 17, al.11 care interzice in mod categoric aceasta modificare. Ori se pastreaza baremul ori se anuleaza subiectul. Modificare baremului este ilegala. Despre aspectele morale, de etica, de logica s-a tot vorbit aici. Deja este o incalcare a legii.
  • +1 (1 vot)    
    Recorectarea este o portita uriasa spre fraude (Joi, 28 iunie 2012, 15:05)

    grot [utilizator]

    La multe scoli rezultatele sunt deja trecute in registru, asta inseamna ca lucrarile sunt desecretizate, patratul negru este desfacut pentru a vedea numele.
    Recorectarea este o oportunitate uriasa pentru fraude (lucrarile nu mai sunt cu numele secretizat). Un profesor "prieten" poate modifica rezultatele incorecte si apoi elevul depune contestatie, evident la contestatie primind puncte in plus pentru ca evident rezultatele sunt corecte.
    Masura de recorectare este o tampenie absoluta.
  • 0 (0 voturi)    
    Penibil! (Vineri, 29 iunie 2012, 1:04)

    Bianca22 [utilizator]

    Nu pot sa cred ca se schimba limba romana pentru niste copii prosti care au ales "b)predicativa".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by