Presedintele Ungariei: Trianon, un tratat nedrept si defetist. Vicepremierul Semjen: Disputa dintre Ungaria si Romania, generata de conflictul dintre USL si Basescu

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 iunie 2012, 11:51 Actualitate | Esenţial


Presedintele Ungariei, Janos Ader, a declarat ca tratatul de Trianon a fost un "un tratat de pace nedrept si defetist care a creat o situatie umilitoare, chiar si pentru popoarele castigatoare", potrivit Politics.hu.

"Pierderile si durerea vor ramane in noi pentru totdeauna, dar sentimentul apartenentei comune nu se poate hrani din altceva decat din recunoasterea si asumarea responsabilitatii pe care o simtim unii fata de altii", a spus seful statului ungar.

Vicepremierul ungar Zsolt Semjen a afirmat, tot luni, in cadrul unei intalniri cu tinerii dedicata marcarii Zilei Unitatii Nationale, ca viitorul ungurilor sta in unitate. Semjen a precizat ca doua conditii sunt necesare pentru prezervarea maghiarilor: unirea natiunii in dreptul public si intaririea mostenirii culturale comune. El a precizat ca statul ungar va sprijini atingerea acestor scopuri.

Vicepremierul a multumit maghiarilor din afara tarii pentru faptul ca si-au mentinut identitatea in circumstante adeseori dificile. Semjen a precizat ca rememorarea acelor momente ajuta la intelegerea "istoriei noastre reale" si la "prezervarea ungurilor".

Pe de alta parte, tot Zsolt Semjen a declarat, citat de agentia Mediafax, ca disputa dintre Ungaria si Romania cu privire la reinhumarea in Transilvania a poetului Jozsef Nyiro a fost generata de situatia politica din Romania si de conflictul actualei majoritati cu presedintele Traian Basescu.

Comentand disputa dintre Ungaria si Romania pe tema reinhumarii poetului maghiar Jozsef Nyiro in Transilvania, vicepremierul ungar pentru politica natiunii a sustinut ca, atunci cand majoritatea guvernamentala social-liberala din Romania a atacat Ungaria, aceasta l-a atacat de fapt pe presedintele Traian Basescu si Partidul Democrat Liberal de opozitie.

Ei nu vor sa sustina relatiile de prietenie care s-au dezvoltat intre Basescu si premierul ungar Viktor Orban, a adaugat el.

Semjen a spus ca este in interesul fundamental al Ungariei sa gaseasca un compromis cu Romania.

"Suntem dependenti unii de altii; cu alte cuvinte, Ungaria si Romania, ungarii si romanii au o istorie comuna. Acest lucru nu trebuie subordonat ... politicii", a adaugat Semjen.

Reinhumarea lui Nyiro ar insemna de fapt aducerea unui omagiu scriitorului si oricine are dreptul la asa ceva indiferent de afilierea politica, a conchis Semjen.

El a declarat, de asemenea, ca noile legi precum acordarea de cetatenie ungara maghiarilor care traiesc in afara granitelor Ungariei si unificarea natiunii in acest fel vor ajuta la vindecarea "ranilor Trianonului".

Zsolt Semjen a declarat pentru postul public de televiziune M1 ca natiunea ungara a fost dintotdeauna unita gratie limbii, mostenirii culturale si istoriei sale. Unitatea a fost distrusa prin mijloace juridice dupa Trianon, dar acordarea cetateniei in prezent o poate reinstaura, a adaugat el.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9015 vizualizari

  • -23 (49 voturi)    
    care-o fi pozitia Presedintelui TB despre Trianon? (Marţi, 5 iunie 2012, 12:05)

    costica [anonim]

    Ca tot e el mare prieten al ungurilor, dupa cum lasa astia sa se inteleaga?
    Si mai zic ungurii astia ceva, ca PDL ar fi fost de acord cu festivitatile si cu faptul ca astia sa-si faca de cap in Romania!!
    Bravo PDL!
    Bravo Basescu !!!
    • +15 (29 voturi)    
      Mai citeste Istoria, lasa postatul... (Marţi, 5 iunie 2012, 12:37)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Basescu e de vina si pentru ca am pierdut Basarabia, nu-i asa ...?
      • +5 (19 voturi)    
        lasa vrajeala (Marţi, 5 iunie 2012, 13:19)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        omul are dreptate. ar fi timpul ca presedintele sa-si clarifice pozitia. am vizionat si eu emisiunea de la RTV in care s-a divulgat faptul ca a fost o intelegere intre partea ungara si cea romana privind incuviintarea inhumarii belicoase
        • +5 (7 voturi)    
          „Ca ar fi fost...”, „Surse ne spun ca...” (Marţi, 5 iunie 2012, 16:16)

          Sting [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          De cand a devenit televiziunea obiectiva? Cum poti sa comentezi in baza unor presupuneri si sa le dai ca fiind litera de lege?

          Prosti, prosti... da' multi!
    • +11 (15 voturi)    
      Pozitia e.... (Marţi, 5 iunie 2012, 12:40)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui costica

      1.Bildibic!
      Ca la evenimentul "Universitate","trece valul....nu mi-a luat calul"...apar si perorez...
      2.Betia puterii,timp de 20 de ani a permis ca astazi sa avem astfel de incidente.
      Ca fiecare a coabitat cu metresa moghior...pt putere....iar metresa...si-a vazut de treaba..
      Insa,nu pot sa nu spun ca in ultimii 8 ani,metresa s-a facut stapana de drept....
      Slovacia l-a luat la suturi pe presedintele Hu inca de la granita acum 2 ani cand a vrut sa participe la o comerorare!
    • +31 (33 voturi)    
      Ungaria s-a construit pe talharirea vecinilor (Marţi, 5 iunie 2012, 12:52)

      Ungaria Mare nu a existat niciodata [anonim] i-a raspuns lui costica

      Ungaria a avut razboaie civile, Romania nu, avem o mentalitate colectiva mult mai apropiata de spiritul crestin decat aceea a vecinilor panonici.

      Ungaria se proiecteaza ideal in Istorie, ca "mare popor invingator" pt ca astfel de fantasmagorii permit sufocarea oricarei analize critice a actelor de mare cruzime perpetuate de migratorii maghiari impotriva autohtonilor din Panonia, Transilvania, etc.

      Cronici catolice din Evul mediu descriu invadatorii maghiari veniti din Asia drept "oameni cruzi, mici de statura si cu pielea smeada" !

      De altfel, un studiu al propriei Academii Ungare de Stiinte (impreuna cu un laborator italian) a demonstrat ca mai putin de 5% din populatia Ungariei de azi mai are vreo legatura genetica cu ungurii din sec. 10-12 !!

      In clar, fondarea Ungariei ca stat in Europa s-a bazat pe genocid, valuri de crime, violuri si ocupatii de teritorii.
      95% din ungurii de azi sunt descendenti ai europenilor bastinasi (germanici, slavi, vlahi) din teritoriile ocupate de migratorii maghiari!

      Nu e deloc uimitor pt cine citeste Istorie sa observe ca regimurile nationaliste ungare sau extremistii secui s-au simtit "aproape" de nationalistii turci, Turcia moderna fiind si ea un stat intemeiat pe genocid si exterminarea minoritatilor crestine.

      O "Ungarie Mare" nu a existat, e vorba de teritorii ocupate vremelnic de la popoare vecine (slavi, romani, germanici), e o "nostalgie" patologica.

      Statul ungar e rezultat al maghiarizarii fortate a populatiilor atacate, e un lucru recunoscut de istoricii ungari (1,3 milioane romani au fost "maghiarizati" in 1.000 de ani de ocupatie a Panoniei si Transilvaniei, vezi Paul Lendvai, Istoria Tranislvaniei).

      Trianonul a fost un act just, s-a luat de la ocupant ceea ce nu ii apartinuse legitim niciodata.
      • -6 (8 voturi)    
        Prostii (Marţi, 5 iunie 2012, 15:52)

        Mano [anonim] i-a raspuns lui Ungaria Mare nu a existat niciodata

        Mai citeste si altceva, in afara de wikipedia, pentru ca vorbest numai prostii. Daca pentru tine 800-900 sute de ani inseamna ocupatie vremelnica, inseamna, ca trebuie sa citesti mai atent DEX-ul. Apoi Lendvai nu este istoric, este un jurnalist!!!
        • +4 (4 voturi)    
          gresit (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:37)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Mano

          Transilvania a fost principat autonom iara asta nu face Ungaria ca stapan deplin acolo.
          Simplul fapt ca Transilvania a avut alt statut decat regiune a regatului ungar o face deja diferita.
          De ce nu spui si de Croatia care a fost practic in aceeasi alianta cu Ungaria incat numele de Horvath este ceva comun acum la unguri.
          De ce nu aveti tupeu sa-i chemati la ordine in mareata Ungarie Mare?
  • +23 (27 voturi)    
    gresit ! (Marţi, 5 iunie 2012, 12:06)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    gresit !
    Dupa Trianon a urmat un alt tratat la terminarea celui de-al doilea Razboi Mondial !
    Ungurii trebuie sa atace acest al doilea tratat de pace !
    Tratatul de la Trianon a fost semnat la data de 4 iunie 1920 între Puterile Aliate învingătoare în Primul Război Mondial și Ungaria, în calitate de stat succesor al Imperiului Austro-Ungar, stat învins în Primul Război Mondial. Tratatul a fost semnat în Palatul Marele Trianon de la Versailles de către 16 state aliate (inclusiv România), pe de o parte, și de Ungaria, de altă parte.

    Conferința de Pace de la Paris (29 iulie - 15 octombrie, 1946) a fost urmată de Tratatele de Pace de la semnat pe 10 februarie, 1947 dintre Aliați și statele Axei, în urma celui de-al doilea război mondial.

    Părțile implicateDe partea aliaților erau Statele Unite, Marea Britanie, Franța, Uniunea Sovietică, Polonia, Grecia, Iugoslavia și Cehoslovacia)
    De partea aliaților înfrânți ai Axei se aflau Italia, România, Ungaria, Bulgaria, Finlanda și Slovacia.
    Pentru ca aceste state să se prezinte în această ordine, nu au fost luate în cont în Tratate decât acțiunile primei grupe de partea Aliaților (exceptând, așadar, acțiunile Franței sub conducerea regimului Petain și ale URSS în cadrul pactului Hitler-Stalin) și acțiunile celei de-a doua grupă de partea Axei (exeptând astfel acțiunile României după 23 august 1944 deși aceste acțiuni îi permit să recapete Transilvania de nord pierdută în 1940).

    Tratatele le-au permis Italiei, României, Ungariei, Bulgariei, și Finlandei să își reasume responsabilitățile ca state suverane în relațiile internaționale.
    • -4 (8 voturi)    
      SI..... (Marţi, 5 iunie 2012, 15:07)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      cine si cu ce a gresit .............................

      te dai important, dar esti in afara subiectului de comentat.
      • +7 (9 voturi)    
        vezi de ce trebuie sa ai o diploma de Bacalaureat (Marţi, 5 iunie 2012, 16:27)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        vezi de ce trebuie sa ai o diploma de Bacalaureat luata pe cunostinte reale ?
      • +3 (3 voturi)    
        ai dat pe alaturi (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:39)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Istetul dadea de inteles ca poti face ce vrei cu Tratatul de la Trianon pentru ca in realitate Conferinta de Pace de la Paris este cea care traseaza granitele.
        • +1 (1 vot)    
          va multumesc ! (Miercuri, 6 iunie 2012, 11:05)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          va multumesc !
    • +4 (4 voturi)    
      Ungurii si Trianonul (Marţi, 5 iunie 2012, 23:05)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Ungurii vorbesc despre Trianon ca o nedreptate istorica anume prescrisa lor.. Nu sunt corecti nici fata de altii , nici fata de ei insisi.Isi perpetueaza astfel o trauma de aproape 100 de ani cu efecte distructive colective pentru 3 generatii de conationali de-ai lor.. In cazul Romaniei nu au absolut nicio motivatie pentru ura si repros dojenitor Nu exista temei pentru culpabilizarea romaneasca. Nu Romania a declansat Primul razboi mondial. Romania a stat in neutralitate si expectativa doi ani pana sa se decida la o participare. A cumpanit mai bine,desi cu mari riscuri , imprejurarile istorice si consecintele. N-a fost un simplu hazard sau accident istoric anul 1918. Nici celelalte natiuni ale fostului Imperiu Austro Ungar nu sunt responsabile de declansarea primului mare flagel istoric mondial.Puseurile iredentiste in care se autocomplac,dimpotriva, le macina puterile, energiile,stabilitatea interioara Iar asa ceva in lumea in care traim si vom trai tot mai mult le prejudiciaza viitorul. Astfel sunt propriile lor victime pentru lumea integratoare la careasistam. A fi in UE si a proceda cum procedeaza ei la scara nationala nu e de bun augur in opinia mea. Culpabilizarea altora ,perpetuata atata amar de vreme le prejudiciaza.
      Si mi se pare ca ungurii din Romania, chiar daca nu supramajoritar, sunt mai constienti de aceste realitati si perspective.Se conving din ce in ce mai multi ca romanii nu le sunt si nu le sta in fire sa fie "extermanatorii" lor, in ciuda oricaror darzenii la care nu renunta si nu pot renunta. Un parcurs interactiv si cu respectare reciproca a identiatilor li se pare real si mult mai profitabil. Ca sa nu mai vorbim de perspectivele comune intr-o UE inevitabila in cele din urma.
      • +2 (4 voturi)    
        foarte corect comentariu (Miercuri, 6 iunie 2012, 8:42)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui solar

        foarte corect comentariu !
        Este util sa ne reamintim despre istoria Ungariei ! (chiar si numai din http://ro.wikipedia.org/wiki/Ungaria)
        Dar semnalez urmatorul sit
        si lucrari :
        Krausser, Diana: Romanian Falsification of History
        Corvinus Library
        http://www.hungarianhistory.com/
        Atrocities and ethnic cleansing committed against Hungarians and others in Europe:
        Rumanian-Hungarian affairs:
        Rumanian-Hungarian affairs:

        Árpád Szöci: A few words concerning the book: "Horthyist-Fascist Terror in Northwestern Romania ..."


        Romania in 1684


        ROMANIA IN THE EUROPEAN UNION ?


        Balogh, Sándor: Separating Myths and Facts in the History of Transylvania
        Available as a PDF file only (84 kB)

        Balogh, Sándor: Transylvania: Balkan or Europe?
        Available as a Word file only (88 kB)

        Bandholtz, Harry Hill: An Undiplomatic Diary by the American Member of the Inter-Allied Millitary Mission to Hungary. 1919-20
        Available as a the PDF file (800 kB)

        Biro, Sandor: The Nationalities Problem in Transylvania
        Download the MS Word for Windows file (680 kB)

        dr. Csapó, József: The Proposed Autonomy Statutum of Szeklerland, Rejected by the Romanian Legislators

        Dombi, Charles: Analysis of Rumanian Nationality Policy Toward Hungarians
        Available as MS Word file (406 kB)

        Du Nay, Alain: Hungarians and Rumanians in the Torrents of History
        Available as a PDF file (361 kB)

        Illyés, Elemér: National Minorities in Romania
        Download the MS Word for Windows file (469kB)

        Cadzow, J. F, Ludanyi, A., Elteto, L. J. (ed.): Transylvania - The Roots of Ethnic Conflict
        Download the MS Word for Windows file (352 kB)

        Carp, Matatias: Holocaust in Rumania
        Available as a PDF file (778 kB)

        Council of Europe preliminary draft report: The Csángó Minority Culture in Moldavia
        Available as a PDF file (197 kB) as well as a Word file (80 kB)

        Documented Facts and Figures on Transylvania
        Download the MS Word for Windows file (68 kB)

        Du Nay, Alain: Hungarians and
  • +30 (34 voturi)    
    da, da (Marţi, 5 iunie 2012, 12:08)

    Marian [anonim]

    1. Basescu le-a spus ungurilor in HarCov> autonomie cu pasaport nu veti avea niciodata!
    2. Basescu se poate certa oricat cu oricine, Tratatul de la Trianon a fost semnat inainte sa fie Basescu in scrisorile de dragoste deci nu vad legatura
    3. Romanii se pot cerat intre ei, dar va sugerez sa vedeti pilda cu cainii si lupii data de Corylus pe vremea cand voi vanati capre prin stepa iar noi ne luptam cu Imperiul Roman.
    • +15 (27 voturi)    
      intre timp USL distruge Romania (Marţi, 5 iunie 2012, 12:57)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      in fiecare an, vara, revine subiectul cu ungurii si cu Trianon. in loc sa vorbim despre lucruri care chiar ne afecteaza noi discutam cateva saptamani cine e mai bun romanul sau ungurul.

      tot acest scandal e pornit intentionat de USL, cu aportul unor unguri, pt ca ei vor sa beneficieze de voturile PRM
      • -6 (14 voturi)    
        Dar Base nu o distruge ? (Marţi, 5 iunie 2012, 14:15)

        Koczka [anonim] i-a raspuns lui Gryphus

        Datorita santajului UDMR din coalitie a aparut si aceasta "prieitenie" cu Victor Orban si atitudinea toleranta la provocarile grosolane maghiare. Frica obsesiva de pierdere a puterii pt Base a fost speculata de "prietenii' maghiari.
        Mai citeste dom'le postac basescian. Chiar daca estei platit sa raspandesti ura si prostie. Acolo undeva in adancul mintii poate mai ai o farama de constiinta nationala ....
    • +17 (21 voturi)    
      Poate ca romanii par dezbinati (Marţi, 5 iunie 2012, 12:58)

      luxdesign28.ro [anonim] i-a raspuns lui Marian

      dar ei vor fi intotdeauna uniti cand va fi nevoie de asta !
      • -1 (7 voturi)    
        sper.. pot doar sa sper (Marţi, 5 iunie 2012, 13:18)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui luxdesign28.ro

        dar cand presedintele tarii ataca un tratat care delimiteaza niste granite si incearca s spuna ca doua tari nu se inteleg, nu din cauza unor declaratii de genul asta ci din cauza puterii si opozitiei... ma intreb..
        Ca uite.. sunt unii ca si Gryphus care ataca pe unii doar pentru ca i'a dat motiv unul acre vrea sa ii ia o bucata din tara.
    • -5 (17 voturi)    
      ai uitat sa mentionezi ca (Marţi, 5 iunie 2012, 13:23)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Basescu, ca si ceilalti politicieni (indiferent de cularea politica) si-ar vinde mama pentru o mana de voturi, ca nu degeaba au ungurii atata tupeu
  • +39 (45 voturi)    
    Domnule presedinte al Ungariei, (Marţi, 5 iunie 2012, 12:09)

    bancher [anonim]

    faceti o grava eroare, cand spuneti ca tratatul de la Trianon a fost nedrept si defetist. In realitate, este considerat de istorici cel mai drept tratat de pace care a existat vreodata, de cand sunt razboaiele si pana in prezent. In acest tratat de pace a fost adoptata doctrina Wilson (dupa numele presedintelui american) si anume trasarea granitelor s-a facut pe PRINCIPIUL MAJORITATII POPULATIEI. Cu alte cuvinte, apartenenta unui teritoriu la o tara se facea in functie de populatia majoritara, si nu de cum fusese traditia pana atunci. Astfel, in Alsacia si Lorena erau majoritari francezii, cele doua regiuni au trecut la Franta. In zonele in care inepeau nemtii sa fie majoritari, s-a trasat granita. Tarile care au vrut sa se desprinda din Imeperiile invinse, s-au desprins (asa au aparut Yugoslavia, Cehoslovacia). In Transilvania erau 75% romani atunci, asa ca a trecut la Romania. Mai mult, Franta si SUA au propus ca granita dintre Romania si Ungaria sa fie mai in vest decat este acum, dar a refuzat ministrul de externe al Romaniei de atunci (un mare roman pe nume Nicolae Titulescu), care a spus: ,,nu, granita va fi doar acolo unde sunt majoritari romanii''.
    Tratatul de la Trianon nu a fost nedrpet, ba a fost foarte drept pt ca a permis populatiei majoritare sa stabileasca la ce tara apartine teritoriul respectiv. Aces tratat a schimbat Europa din temelii, a restrasat vechi granite (corect) si a dus la aparitia unor popoare noi.
    • -9 (19 voturi)    
      asdf (Marţi, 5 iunie 2012, 12:48)

      oare [anonim] i-a raspuns lui bancher

      Dreptate? Nu cred... vezi problemele ce au determinat cel de-al doilea razboi modial.
      Puterea majoritatii nu poate decide drepturile fundamentale a tuturor. Nu e destula o simpla majoritate pentru cele mai fundamentale decizii, ci de multe ori unanimitate.
      Cei majoritari vor incerca sa-i suprime pe cei care nu impartasesc aceeasi parere ca ei. De aceea minoritatile trebuiesc protejate. Acest lucru sta la baza unei republica constitutionale.
      Libertatea inseamna responsabilitate.
      De aceea majoritatea oamenilor se tem de ea.
      • +18 (18 voturi)    
        dupa micile dezacorduri pe care le faceti, (Marţi, 5 iunie 2012, 13:01)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui oare

        pareti sa fiti de etnie maghiara. Noi nu avem o problema cu acest lucru, este f bine ca sunteti maghiar, dar eu, cand vorbeam ca s-a facut dreptate la Trianon, ma refeream la apartenenta statala a unui teritoriu (in functie de majoritate). Pe de alta parte, suntem absolut de acord ca minoritatii au dreptul sa fie protejati prin legi, si au dreptul la invatamant in limba lor, si placute bilingve si justitie in limba lor. Nu uitati ca MINORITATEA MAGHIARA DIN ROMANIA ESTE MINORITATEA CU CELE MAI MULTE DREPTURI DIN EUROPA.
        Insa dl presedinte al Ungariei merge mai departe cu imaginatia, face tratatul defetist si nedrept. Pai scuza-ma, la cate drepturi are minoritatea maghiara din Romania, numai nedrept nu este (asta in conditiile in care minoritatile romana, slovaca sau sarba din Ungaria nu au nici un drept).
    • -12 (12 voturi)    
      si atunci de ce se mai cuceresc teritorii ? (Marţi, 5 iunie 2012, 13:04)

      client [anonim] i-a raspuns lui bancher

      de ce se mai fac razboaie
      de ce mai mor razboinici ?
      Pentru ca peste 100 - 200 ani sa se inmulteasca tiganii si sa isi faca Tiganiada lor?
      Foarte bine pe acest principiu zis si al populatiei majoritare (nu si autohtone, sau continuu bastinasa), ramaneti voi cu tiganii vostri din Olt, Dolj, Slobozia, Calarasi, Sector 5,... si lasati-ne pe noi vechii daci majoritari, aici, de cateva mii de ani bune !

      Toate cele aratate de tine (apartenenta unui teritoriu la o tara, populatia majoritara, neincidenta traditiei, Alsacia si Lorena, ...) sunt motivati ale cuceritorilor - ofertanti de tratate (sau cum raspundea Goering la una din intrebarile puse la Nurnberg "cand esti puternic, nu ai alte motive in plus sa arati acest lucru" - leul arata ca este cel mai puternic, fara sa aiba alte motive". Motivatia cuceririi nu este (in totdeauna) acelasi lucru a si scopul cuceririi. Diferenta este de efect -pseudo cauza .
      • +10 (10 voturi)    
        as vrea sa iti raspund, (Marţi, 5 iunie 2012, 14:35)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui client

        dar sunt ,,speechless''. Ce treaba au tiganii cu Trianon-ul, sau cu declaratiile presedintelui ungar?
        • -5 (5 voturi)    
          continuam rationamentul, logica ta de bancher (Marţi, 5 iunie 2012, 16:21)

          client [anonim] i-a raspuns lui bancher

          "Foarte bine pe acest principiu zis si al populatiei majoritare ..."
          E de stiut (de cei interesati si cititi) ca majoritari (covarsitor) in Sudul tarii sunt tiganusii. Daca majoritarii au toate drepturtile, ...de ce nu ?
          Inca 2 ca tine, si nu mai avem nevoie de dusmani (unguri); am rezolvat-o cu de alde tine!Te muti in Ardeal?
          Ce mai aristotelism monser! Ce mai logica ?
          PS
          Mania sa te fi lasat mut ("he was speechless with raage"? Sau neputinta?
          • +6 (6 voturi)    
            iar esti dezinformat (Marţi, 5 iunie 2012, 17:03)

            bancher [anonim] i-a raspuns lui client

            In sudul tarii nu sunt majoritari tiganii...nici in Giurgiu, nici in Dolj, nici in Mehedinti, nici in alta parte. Poate sunt mai multi decat in alte zone (desi m-as mira sa fie procentual mai multi tigani in sud decat in Ardeal sau Moldova), dar in nici un caz nu sunt majoritari (adica peste 50%).
            In al doilea rand, tiganii nu au cerut niciodata autonomie, asta e inventia ta.
            In al treilea rand se scrie ,,mania sa te fii lasat mut'' (adica cu doi i).
            • +1 (7 voturi)    
              chiar asa se scrie oare? (Marţi, 5 iunie 2012, 17:16)

              none [anonim] i-a raspuns lui bancher

              pune mana pe carte!
    • +6 (6 voturi)    
      completari...... (Marţi, 5 iunie 2012, 15:33)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      1. dupa ce a restabilit ordinea si linistea in ungaria (tara vecina devenise stat bolsevic in 1919 prin preluarea puterii de catre comunistul,bela kun armata romana s-a retras pe tisa,unde urma sa se traseze granita cu ungaria ,dar statele occidentale ne-au impus sa ne retragem pe actuala granita, chiar daca ramaneau localitati romanesti dincolo in ungaria,

      2.deci nu"interventia" lui titulescu a fost decisiva ,ci a statelor occidentale carora li s-a parut ca romania devine o tara prea puternica ( ase vedea si celelalte teritorii atrase ,precum,basarabia bucovina, cadrilater..).
      • -1 (3 voturi)    
        Nu este majoritatea populatiei ce conteaza (Marţi, 5 iunie 2012, 18:00)

        Claudiu [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Poate ca Ungaria si Romania sint tari mice ca sa aplicat principiul majoritati de populatie pentru stabilirea granitei, dar ce a fost cu Basarabia?

        Rusia a luato cu forza, si daca populatia conteaza dece Romania si Moldova nu sau reunit dupa 1945, este acelasi caz ca cal al magiarilor din Transilvania si Ungaria numa ca au o granita comuna!
        • +3 (3 voturi)    
          cu o mica diferenta (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:49)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu

          ungurii nu au avut majoritate deplina in Transilvania.
    • 0 (2 voturi)    
      transilvania e fifty/fifty (Miercuri, 6 iunie 2012, 10:32)

      robert [anonim] i-a raspuns lui bancher

      in acel razboi romania a fost pe partea castigatoare si ungaria pe cea pierzatoare , evident ca nu a fost un tratat corect . in al doilea razboi mondial ,cand ro si hu erau aliate cu germania , jumate din transilvania a ramas la unguri si jumate la romani , astfel zonele in care erau majoritari ungurii au revenit ungariei.
      si pentru toti fanii marea unire, unirea s a facut la alba iulia pt ca la cluj , capitala transilvaniei erau adunati sute de mii de oameni care se opuneau unirii transilvaniei cu romania , armatele romane au intrat in cluj de craciun cind se calmasera spiritele si primele timbre folosite in transilvania aveau pe ele stampila , armata de ocupatie , dupa si au dat seama ca is de fapt eliberatori ,,,
      sunt jumate roman / jumate ungur
  • +10 (26 voturi)    
    " persona non grata" (Marţi, 5 iunie 2012, 12:15)

    walahu [anonim]

    1 - 2 demnitari unguri trebuiesc obligatoriu declarati "non grata" si intorsi de la frontiera !! Altfel indrazneala (vedetzi, nu-i spun obraznicia) maghiara va deveni obicei !!
  • +25 (27 voturi)    
    calea usoara (Marţi, 5 iunie 2012, 12:20)

    vero [anonim]

    Cand nu mai au solutii, cand se strange funia de par, politicienii apeleaza la arma facila si infailibila a nationalismului.
    Veniti-va in fire! Daca nu sunteti in stare sa conduceti, dati-va la o parte!
  • +15 (17 voturi)    
    invrajbirea popoarelor (Marţi, 5 iunie 2012, 12:23)

    vasile tokeshescu [anonim]

    Daca nu esti in stare sa ai argumente constructive nici in opozitie nici fapte demne de un conducator luminat atunci cand ajungi la guvernare, recurgi la trucuri pentru prostit multimea satula de promisiuni, monopolizandu-le atentia catre subiecte agresive dar false, precum iredentismul, sovinismul, etc...

    Astfel nefericitii de rand, maghiari sau romani, nu-si vor mai ura atat de mult conducatorii ''actuali'' impotenti, ci-si vor indrepta atentia unii spre ceilalti, aici sau in tara vecina, alimentand ''nationalismul'' primitiv si sovinismul fara limite.
    Doar ca astazi oamenii nu mai sunt chiar atat de prosti...oricat de ''raniti'' se dau ''liderii'' lor...
  • -1 (11 voturi)    
    politica strutului (Marţi, 5 iunie 2012, 12:30)

    gustav [anonim]

    Mizerabila declaratia vicepremierului ungar! Si iresponsabila. Nu-mi pot imagina ca pres Basescu, in virtutea prieteniei cu Orban, poate trece cu vederea terfelirea guvernului legitim al tarii care l-a propulsat in cea mai inalta demnitate. Oricata aversiune ar avea fata de persoana Ponta, sper din toata inima ca e o chestiune de ore pana la o declaratie transanta la adresa pozitiilor exprimate de catre presedintele parlamentului ungar si, mai nou, ale vicepremierului tarii vecine. Pentru ca aici nu mai e vorba de Csibi Barna.
    Ce se intampla cu dumneavostra, domnule presedinte Basescu? Si, apropo de politica externa: ce ati decis fata de solicitarea MAE in privinta expulzarii ambasadorului sirian?
  • -8 (12 voturi)    
    o porcarie... (Marţi, 5 iunie 2012, 12:45)

    doru [anonim]

    acest tratat.Locuiesc in Timisoara si tot ce s-a facut bun in orasul asta este de dinainte de 1920.
    Cand a venit administratia miticeasca a aparut coruptia, hotia si minciuna.Credeti ce vreti, dati cu pietre-n mine, dar asta e adevarul si sa stiti ca multi timisoreni adevarati (nu de la Severin si Tg-Jiu ) cred acelasi lucru.
    Istoric vorbind, orasul adevarat s-a dezvoltat dupa 1716 cand a intat Eugeniu de Savoya.Dupa 1919 , cand a intrat in oras gen.Economu, orasul a cunoscut un usor declin (pe de oparte justificat de lipsurile de dupa razboi ), dar schimbarea administratiei a fost un lucru f.neinspirat.
    • +8 (8 voturi)    
      Domnu Doru Timisoara (Marţi, 5 iunie 2012, 13:11)

      Koczka [anonim] i-a raspuns lui doru

      Nu confundati pe austrieci ( imperiul habsburgic ) cu acesti mongoli ( maghiari) care sunt buni numai de hartza ( razboaie).
    • +4 (6 voturi)    
      Deci dezvoltarea de dupa 1990 de exemplu... (Marţi, 5 iunie 2012, 13:19)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui doru

      nu este buna in conceptia ta? Timisorenii adevarati de inainte de 1920, cum iti place tie, cuprindeau peste 30.000 de nemti si vreo 8000 de romani. Acum sunteti peste 270.000 de romani... Daca scadem oltenii, care nu-ti prea plac, tot raman cam multi timisoreni edevarati pentru cei 8000 de romani de inainte de 1920.
      • +3 (3 voturi)    
        timisorenii (Marţi, 5 iunie 2012, 16:13)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Pai cum sa fie romani in Timisoara daca romanilor le era interzis sa-si faca case in cetate?
        Uitati-va la statisticile demografice austriece si veti vedea ca banatul a fost locuit majoritar de romani, apoi de sarbi, citiva unguri(citeva mii de unguri in tot banatul in momentul cuceririi lui de austrieci).
        Oricum, Timisoara a mai fost si oras important turcesc, si mai inainte unguresc... si mai inainte roman, si mai inainte dac si mai inainte ... si mai demult fund de mare.
        de aceea e corecta doctrina Wilson, nu conteaza istoria, conteaza situatia actuala si dorinta oamenilor care traiesc acum.
      • +2 (2 voturi)    
        Da (Marţi, 5 iunie 2012, 18:16)

        Claudiu [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Si in siecolul XVIII Timisoara a fost locul de exil pentru toate tirfele din imperiu austriac din cauza lu Maria Teresa.

        Poti sa te distrezi in Complex...
    • -7 (9 voturi)    
      asta cam asa e (Marţi, 5 iunie 2012, 13:29)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui doru

      Timisorenii pe care ii cunosc eu.. unguri, nemti, romani.. sunt mai legati de oras decat de vreo tara.
      Dar ce bine e ca au venit peste noi moldovenii si acum vin constant oltenii.. aveam nevoie de oameni care sa ne invete cum sa furam si cum sa distrugem.
      MI'ar place sa fie Romania inapoi in granitele de la 1 decembrie 1918.
      Cui i'a trecut prim minte sa puna ziua de 3 august 1919 ca ziua Timisorii... nu stiu. Dar e o zi de doliu pentru mine. De fapt e prima zi cand un soldat roman a intrat pe un teritoriu austriac. Si de la acest prim oltean.. pototpul.
      PS. Dorule.. era un amarat de colonel din Craiova. Cei de la Bucuresti nici macar bunul simt sa trimita un general nu au avut.
      • +3 (3 voturi)    
        intrebare (Marţi, 5 iunie 2012, 14:08)

        x [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        de ce "imigreaza" oare atatia olteni si moldoveni in timisoara? in general moldovenii dupa locuri de munca si oltenii dupa posturi de sef. asta nu va da de gandit, mai , civilizatilor?
        • +6 (8 voturi)    
          eu nu inteleg ce aveti cu oltenii.. (Marţi, 5 iunie 2012, 14:41)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui x

          Pana la urma migratia fortei de munca este o caracteristica a lumii moderne ingeneral, si a UE in special.
          Ce, nu sunt destui timisoreni in Bucuresti? De ce nu ar fi si olteni la Timisoara?
          • +4 (4 voturi)    
            Hargitha si Covasna (Marţi, 5 iunie 2012, 19:28)

            Claudiu [anonim] i-a raspuns lui bancher

            Daca nu le place lu maghiari in Romania deci in Covasna si Harghita si primesc cetatenia ungara pot sa plece in Ungaria.

            Minoritatea Germana dupa ani 1990 a plecat
            in Germania frar cetatenie pentru ca a fost o tara cu economie mai bogata.

            Maghiari nu pleaca din Romania si creaza probleme etnice pe baza ca sint o minoritate.

            Unguri au aspirati la teritoriul roman si folosesc cetatenia ungureasca ca sa isi creasca influenta pe acest teritor.

            Ce ar fi mai bine ar fi sa se creasca populatia romana in judetele astea doua ca sa aibe o majoritate.

            Unguri atuncia o sa trebuiasca sa primeaca pe maghiari din aceste judete pentru ca inevitabil vor pierde aceasta confrontatie inevitabila.
        • -3 (7 voturi)    
          deloc (Marţi, 5 iunie 2012, 14:44)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui x

          am lucrat in recrutare.. am agajati o gramada de olteni.
          nu ii intereseaza de alti oameni in afara de ei. ar calca si pe cadavre sa isi atinga scopul.
          asta nu te intereseaza "civilizatule".
          Daca pe tine nu te intereseaza de ala de langa tine, asta nu te face mai bun.
          Si hai sa iti mai spun ceva.. cum am terminat cu recrutarea... cand mai prind un oltean cum ti l'am ars. Pe multi dintre cei pe care i'am recomandat eu pe posturile alea.. eu i'am dat dupa aia jos. I'am demonstrat sefului ala mai mare cum il mananc pe la spate.. Stii cum au zburat?
          Ca doar nu crezi ca oltenii ajung in posturi inalte pentru ca sunt capabili?
          • +2 (2 voturi)    
            razbunarea, arma .... (Marţi, 5 iunie 2012, 20:47)

            stalin [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

            da-i omului puterea daca vrei sa-i vezi caracterul. ce fel de sef zici ca erai (sau esti)? dar de lupul moralist ai auzit?
      • +3 (3 voturi)    
        esti scurt de minte (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:54)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        si eu sunt timisoarean dar tin minte ca inainte de venirea armatei romane trupele sarbesti carau si jefuiau tot ce puteau din Timisoara.
        Cand a venit armata romana s-a terminat cu jafurile.
    • +4 (6 voturi)    
      o porcarie? (Marţi, 5 iunie 2012, 13:55)

      un roman uimit [anonim] i-a raspuns lui doru

      nu pot sa cred ca exista multi timisoreni care gandesc ca tine ca numai postura de sluga la altii (ca asta ati fost in timpul ocupatiei austriece si ungare) e benefica si are rol civilizator(?!?!). Am mai auzit prostia asta cu miticii care nu-i lasa pe bietii ardeleni si banateni sa se administreze extraordinar de bine si sa fie mai cu nasul pe sus ( de ce nu se stie), ca ei au fost civilizati cu biciul de la spate si fara nici un fel de drepturi civile de imperiul austriac, de parca acum oamenii care conduc administratiile locale din timisoara si alte locuri de acolo ar fi veniti de pe luna.
      (btw, in 1718 si Oltenia a fost ocupata de austrieci o data cu Banatul, ocupatie care a durat 18 ani pentru ca oltenii au preferat sa aiba coloana vertebrala in loc de "civilizatie" impusa de altii)
      • -2 (4 voturi)    
        doar doi ani dupa pacea de la Pasarowitz (Marţi, 5 iunie 2012, 16:38)

        johann [anonim] i-a raspuns lui un roman uimit

        Motivul este insa "tipisch rumenisch"
        Ai dracu' olteni nu vroiau sistemul de carte funciara si nu raportau veniturile (adica declarau 2 gaini, 1 porc si o vaca, iar in curte se foiau 20 gaini, 5 porci, 5 vaci, cai, iepuri, gaste rate, ...). Pai nu se poate asa tovarasi ! Noi v-am cucerit, voi platiti ! Ca asa e european si ... nemteste
    • -1 (1 vot)    
      desi in mare parte ai dreptate, (Marţi, 5 iunie 2012, 16:30)

      joseph [anonim] i-a raspuns lui doru

      nu pot fi de acord cu tine dorule la miticestile metehne: coruptie, hotie si minciuna.
      Erau acolo din totdeauna, de aia i-a si placut lui Eugeniu de Savoya. Ba chiar le-a si cultivat; in mod european insa, iar nu balcanico - bizanrtin ("cat dai ca sa te fac ispravnic"). Mai elegant, facem un examen de proiecte, verificama capacitatile manageriale, modul de gerstonare, ... ma ineltegi: aparente si complezente.
      Intuiesc ca pe Ada Kaleh se si faceau cursuri de specializare in pesches, spaga, mita, ... etc.
      Iar la austrieci (popor de vamesi, ca doar nu au produs niciodata nimic), a prins teribil molima asta a coruptiei. Ba au si rafinat metodele .
      In rest, asa este toti moldovenii, oltenii ... au ajuns banateni. Ba si centrul orasului a devenit curat banatean ( "alles sind zigeuner" )
  • +5 (9 voturi)    
    Paine si circ (Marţi, 5 iunie 2012, 12:50)

    Dogaru [anonim]

    Daca nu se poate oferi paine, se ofera macar circ (iredentist).
  • +10 (12 voturi)    
    Trianon (Marţi, 5 iunie 2012, 12:53)

    alabala [anonim]

    Se pare ca ungurii o cauta cu lumanarea si manipuleaza mintile bolnave, care nu accepta ca romanii sunt majoritari asa cum au fost si in cei 1000 de ani de administrare maghiara, cu inhumarea aceasta, dealfel legitima dar fara onoruri.Poate or s-o ia in barba, de la majoritari n-ar fi prima oara! Romanii n-au nimic cu ungurii dar politicienii lor sunt slabi, ii divizeaza si ii slabesc si invrajbesc in loc sa fie prieteni seriosi si respectuosi pt ca ii tratam ca cetateni egali in drepturi cu noi romanii. Politicienii sa vina oficial sa ia lectii de dmocratie si sa vina si in plimbare in concedii, nu la invrajbire si alte alea, alea.
    • -3 (3 voturi)    
      romanii sunt majoritari cu tot cu tigani, cu turci (Marţi, 5 iunie 2012, 16:39)

      ...portocala [anonim] i-a raspuns lui alabala

      cu machedoni, bulgari, rusi, lipoveni, ... etc.
  • +7 (7 voturi)    
    Daca nu erau austriecii care sa-i tina in brate (Marţi, 5 iunie 2012, 13:28)

    Zummm [utilizator]

    S-a vazut ce s-a intamplat dupa
  • +8 (8 voturi)    
    Extremismul maghiar (Marţi, 5 iunie 2012, 16:34)

    Costica [anonim]

    Natia milenara venita pe spinarea calului din stepele Mongoliei vrea (din nou) teritorii. Au se pare o gena care atunci cand le este foame ii face sa caute cutitul. Ungaria este un stat plin de pretentii fara acoperire - exact ca si contii din vechime sunt datori vanduti, falimentari si incerca acum sa-si vanda ceea ce ei cred ca mai au - blazonul. Care blazon? Cateva sute de ani nu au existat ca stat, apoi au aparut in buzunarul de la piept al austriecilor si li s-a parut ca sunt la inaltime. Avem cateva milenii mai mult decat ei pe teritoriul asta, DOCUMENTAT. Adevarul este ca ungurii din Romania au profitat de dezbinarea romanilor ca sa-si promoveze agenda si am ajuns la pretentii nerusinate. Ar trebui ca masura represiva sa li se ia inapoi din drepturi si sa li se dea ceea ce romanii si slovacii au in Ungaria: nimic. Marii unguri sa nu uite ca sunt autorii celei de-a doua revolutii bolsevice din Europa (starpita de armata romana) inainte de a face revolutia anticomunista cu care se lauda peste tot. Se poate spune ca au fost intotdeuna cu fundul spre Europa, un fel de Gica-contra, mereu nemultumit, ceea ce nu este de mirare tinand cont de unde vin. Toate persoanele implicate in manifestatiile iredentiste si sovine trebuie arestate si/sau expulzate. Suntem prea blanzi cu ei, de aceea si-au luat-o (iar) in cap!
  • +1 (1 vot)    
    impinge-l pe basescu din tren (Marţi, 5 iunie 2012, 19:01)

    livius [anonim]

    incepe sa devina clara lucratura...il obligam pe base sa aiba o pozitie oficiala, ca tot cauta opozitia/puterea actuala un motiv pt suspendare. care-i cel mai sensibil subiect pt romani ? nationalismul ! bun, hai sa-l fabricam pe base...bravo baieti !!! sunteti mesteri.
  • +3 (3 voturi)    
    atata circ pentru ce? (Miercuri, 6 iunie 2012, 9:34)

    Lucian* [utilizator]

    Tratatul de la Trianon este un tratat defetist?
    DA! ESTE un tratat defetist.
    Imperiul Austro-Ungar a pierdut!
    SI tocmai pentru ca a pierdut nu mai are ce sa comenteze.
    VAE VICTIS!

    Aceeasi regula au suportat-o si romanii de mai multe ori in istorie si este timpul sa inteleaga si ungurii asta.
    Imperiile se fac si se prabusesc.
  • +1 (1 vot)    
    declaratii (Miercuri, 6 iunie 2012, 12:48)

    leonidas [anonim]

    tot ce au declaratii oficialli maghiari suna a rea vointa si incepe sa aiba o tenta cu sovina. iar legat de partea cu dubla cetatenie pe care vor sa o acord la noi in tara asta are nu este de loc in regula si nici legala - ar trebui ca cei care au dubla cetatenie sa nu poata accesa partial functii publice in romania foarte simplu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by