Medici: Serban Ionescu nu are neuroborelioza, in Romania este epidemie de acest diagnostic

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 30 mai 2012, 19:30 Actualitate | Esenţial


Presedintele comisiei medicale care l-a evaluat pe actorul Serban Ionescu, prof. dr. Ovidiu Bajenaru, a declarat, miercuri, ca acesta nu are neuroborelioza si ca in Romania asistam la un fenomen ingrijorator al "epidemiei de diagnostic" legat de aceasta boala, transmite Mediafax.

"Din pacate, in Romania, mai ales in Bucuresti, asistam la un fenomen care a devenit ingrijorator, respectiv «epidemia de diagnostic de neuroborelioza». Intrucat subiectul a fost deschis la ultimul congres de neurologie, ne-am interesat si noi de unde vin astfel de informatii si am aflat un lucru ingrozitor si surprinzator in acelasi timp, si anume ca exista un grup de persoane, dintre care nu toti sunt medici, care sunt angajati in a eticheta oameni cu neuroborelioza, iar dintre persoanele care sunt medici, una in acest caz, niciuna nu este nici neurochirurg, si nici specialist in boli infectioase, adica oameni care au competenta sa diagnosticheze o neuroinfectie", a spus prof. dr. Bajenaru.

Presedintele comisiei medicale care l-a evaluat pe Serban Ionescu a explicat ca nu toti oamenii cu borelioza au neuroborelioza. "Neuroborelioza ajung sa aiba intre cinci si maximum 12% dintre cei care au fost infestati cu borelia", a precizat Bajenaru.

Specialistul a subliniat si ca exista criterii de diagnostic, in primul rand clinic, care se asociaza cu o serie de teste de laborator facute in unitati acreditate conform ghidurilor de diagnostic si tratament europene. "Ca sa revenim la aceasta epidemie a unui grup diagnostic, ca si clinicieni, nu au nicio competenta sa puna acest diagnostic. De asemenea, testele de laborator folosite sunt neacreditate. In toate testele pe care noi le-am verificat, testele sunt negative si, chiar daca ar fi fost pozitive, intr-un laborator acreditat testele nu pun diagnostic. Se stie ca, in populatia normala, intre 12 si 20% din aceasta poate exista serologie pozitiva, de aceea toate datele trebuie coroborate cu tabloul clinic. Nu are niciun fel de sustinere toata aceasta isterie facuta de acest grup de indivizi", a mai spus prof. dr. Bajenaru.

Potrivit lui Bajenaru, este "dramatic si inacceptabil ceea ce se intampla la nivel social, adica un grup de indivizi fara niciun fel de competenta, unii si fara activitate medicala, sa puna un astfel de diagnostic si, mai ales, sa trateze".

"Si chiar daca un pacient cu scleroza multipla ar fi muscat de o capusa infectata si ar face borelioza, acesta ar putea-o trata cu antibiotice obisnuite. Pacientul cu scleroza multipla care a facut borelioza vindeca borelioaza cu antibiotic, dar nu scleroza multipla. Cazul particular al lui Serban Ionescu este clar, acesta nu are neuroborelioza, din pacate aceasta isterie a fost cultivata de niste oameni care nu sunt autorizati si nu au cunostinte in domeniu. La Fundeni, cel care face diagnosticul este un biolog", a conchis presedintele comisie medicale care l-a evaluat pe Serban Ionescu.

Ovidiu Bajenaru a mai spus ca, in cazul sclerozei multiple, aceasta isterie este si mai tragica. "Numai in Bucuresti exista cinci sau sase bolnavi cu scleroza multipla cu diagnostic cert, inclusi in program, si care au cerut sa iasa din program intrucat ei au neurobolerioza. S-au dus si si-au facut o serie de teste suplimentare, dupa care au constatat ca nu au aceasta boala si au cerut sa redevina in program, dar din pacate locul fusese ocupat de alti bolnavi care erau pe listele de asteptare", a declarat medicul.

Serban Ionescu a fost transportat, miercuri, cu un avion privat, la o clinica din Germania, actorul fiind insotit pe durata zborului spre Munchen de un echipaj SMURD, a declarat medicul Bogdan Oprita.

Actorul a fost diagnosticat, in urma cu aproape un an, cu borelioza, o boala grava provocata de intepatura unei capuse.

La jumatatea lunii mai, Guvernul a suplimentat bugetul Ministerului Sanatatii cu 88.000 lei pentru tratamentul in strainatate al actorului Serban Ionescu, banii fiind acordati din Fondul de rezerva.

Executivul a purtat discutii cu reprezentantii unei clinici din Germania, pentru asigurarea tratamentului medical. Starea de sanatate a lui Serban Ionescu se ameliorase si continua tratamentul cu antibiotice, anunta atunci Ministerul Sanatatii.

Ministrul Sanatatii, Vasile Cepoi, declara ca actorul Serban Ionescu va merge intr-o clinica din strainatate intrucat in Romania nu exista posibilitatea de a face investigatii pentru stabilirea unui diagnostic concret, fiind un caz cu care specialistii nu s-au mai intalnit. "Exista dificultate de diagnostic, nu avem posibilitatea de a face investigatii, vorbim de doua sau trei posibile diagnostice", a spus Vasile Cepoi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9599 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Dr. House (Miercuri, 30 mai 2012, 20:58)

    Gila [anonim]

    Pe dr. House l-ati intrebat ce crede ?
    • 0 (2 voturi)    
      one thing is clear (Joi, 31 mai 2012, 15:38)

      T [anonim] i-a raspuns lui Gila

      It's not lupus!
  • 0 (4 voturi)    
    h2oteomagic@yahoo.com (Miercuri, 30 mai 2012, 21:42)

    Gaby popescu [anonim]

    Mi-am permis sa copiez si sa redau comentariul dnei Irina Toma, care demasca adevarul din Romania despre maladia lyme. Comentariul se gaseste pe linkul ACCES DIRECT.
    "oare de ce aceasta doamna doctor nu -si pune nicio secunda si problema sanatatii pacientilor ? Dansa are ca unica problema faptul ca un medic din Constanta castiga niste bani pe o asa zisa " sarlatanie" terapie practicata in toate tarile civilizate si cu aplicatii multiple . In alte tari aceasta terapie este suportata de stat, la noi nu ! Asta nu inseamna ca ea nu exista si beneficiile ei nu trebuiesc recunoscute .
    Pana cand o sa ascunda autoritatile gunosiul sub pres prin interventia unor asemenea oameni plini de tupeu si fara nicio morala crestina?
    Ei stiu foarte bine ca suntem mii, zeci de mii de bolnavi nerecunoscuti de aceasta boala numita borrelioza . Isi face probleme D-na Doctor ca sunt parcurile goale ? pai sigur ca sunt parcurile goale, daca cetatenii romaniei cad la pat tot mai multi, secerati, paralizati de aceasta boala crunta si invalidanta , foarte larg raspandita , nicidecum rara cum spune dumneaei .
    Serban Ionescu a avut nesansa sa fie muscat de o capusa infectata si a facut borrelioza . Din acest motiv a fost trecut prin noroi in fel si chip iar noi ceilalti, suntem plimbati de ani de zile pe holurile spitaleleor, fiind doagnosticati fara niciun fundamentt cu boli autoimune sau cancer
    si oferindu-ni-se un tratament total inadecvat acestei boli. Se moare pe capete din pricina tratamentului gresit , administrat in urma diagnosticelor eronate, puse la intamplare si nedovedite stiintific.
    Aveti idee cati oameni pleaca din tara, cautand raspunsuri in clinici straine? si cati au fost diagnosticati gresit in Romania pentru ca apoi sa afle ca u borrelioza si sa se vindece ? Din pacate nu toti avem posibilitati materiale sa ne tratam in afara iar cei care ramanem aici suferim si murim
    cu zile datorita acestei batjocuri fara precedent . Trebuie sa iesim in strada asa bolnavi cum suntem, sa pic
    • 0 (2 voturi)    
      continuare (Joi, 31 mai 2012, 8:59)

      Claudia [anonim] i-a raspuns lui Gaby popescu

      Trebuie sa iesim in strada asa bolnavi cum suntem, sa pichetam guvernul si ministerul sanatatii ca sa ne vedeti ? Vom face si asta Doamna doctor, pentru ca asta nu poate sa ramana asa . Am tacut si am indurat ani de zile, tratandu-ne fiecare cum am putut, in conditii de semiilegalitate dar sa incercati sa ne rapiti si ultima farama de speranta ca sistemul medical isi deschide ochii ... asta este inuman si contrar oricarei legislatii privind drepturile omului .
      Va exprimati cum ca doamna aceea cu horoscopul a nenorocit un cuplu, dar Dvs. cate vieti ati nenorocit cu interventiile acestea total iresponsabile ? Mii, poate zeci de mii. Acestii bolnavi EXISTA si s-au revoltat . Nu vreti sa-i vedeti ? Aveti probleme cu ochii ? Apropos, D-na Pop, Borrelioza afecteaza retina . Bolnavii de borrelioza au probleme oculare demonstrate , printre multitudinea de alte simptiome .
      Trustul intact , ma exprim in numele a sute de oameni revoltati, nu mai acceptati sa fie prezentate informatii neverificate pe post. Este in joc sanatatea publica, soarta copiilor nostrii. aceste informatii au un impact negativ masiv si abordeaza un subiect prea sensibil ca sa nu verificati veridicitatea informatiilor livrate pe post iar niste medici care isi ataca colegii , facand abstractie de sanatatea si interesul pacientilor pe care ar trebui sa-i reprezinte ... ar trebui sa se exprime in alte
      locuri, special dedicate acestor actiuni, nu pe posturi publice de televiziune .
      daunele morale si chiar materiale provocate noua si familiilor noastre sunt cuantificabile
      si ne vedem indreptatiti sa luam atitudine si sa ne aparam drepturile in fata organismelor abilitate .

      Cu stima
      Bolnavii de borrelioza
      • 0 (0 voturi)    
        Claudia sunt de acord cu pichetarea... (Joi, 31 mai 2012, 20:20)

        liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui Claudia

        Claudia sunt de acord cu pichetarea, mai ales ca banii pe care ii platim la sanatate unii ii pun borduri si altii ii pun flori in parc, iar cand am probleme de sanatate constat ca asigurarea e mai mult de forma...
  • 0 (4 voturi)    
    pe bune? (Miercuri, 30 mai 2012, 22:14)

    Amedeo Serban [anonim]

    da' domnul Ovidiu Bajenaru nu mentioneaza si de epidemia de scleroza multipla din Romania? aia nu mai e dubioasa? domnii jurnalisti, alo, mergeti si citi registrele cu diagnosticele ce se pun pe la municipal (inclusiv sotia lu' doctorul Mandruta), sa vedeti acolo ce pandemie de sclerotici.
    Adica sunt mai mici sansele sa te intepe o capusa cu lyme decat sa ai SM toata familia? mai sa fie, poate asa se explica de ce la mine in familie mama, sotia, copilul si soacra avem scleroza multipla (diagnosticata la municipal). in mod sigur nu ne-a muscat pe toti vreo capusa asta vara cand am facut nunta la tulcea, nu, nu, avem scleroza ca sa-i imbogatim pe alte Bajenaru si scursurile lui
    jenant!
  • 0 (2 voturi)    
    Bolile cronice - mana cereasca pt doctori. (Joi, 31 mai 2012, 9:06)

    Dor [anonim]

    In Romania s-a refuzat zeci de ani recunoasterea boreliozei ca boala de sine statatoare si tratabila cu antibiotice pentru ca ea furnizeaza un numar mare de bolnavi cronici tratati (inutil) pentru alte boli. Doar 5-10% din cei care au boala fac forme grave de la bun inceput. La restul se manifesta insiduos timp de 20 ani.
    Am citit studii americane care arata ca boala se transmite si prin tintari sau purici, dar aceasta cale de transmitere nu da infectii masive ci boli cu evolutie insiduoasa pe termen lung. De aceea poate fi depistata imunologic si la oameni care nu au fost muscati de capuse si aparent sanatosi.
  • -1 (1 vot)    
    Da, si la nemti o sa-i zica un diagnostic de genul (Joi, 31 mai 2012, 10:15)

    Gigi [anonim]

    gripa porcina. Hai ma sa fim seriosi. Omul e grav bolnav si la cum se misca medicina romana, nu ma mira nimic. Trebuia sa plece in Germania de mult. Il tin aici in tara de 1 an, sa vedem ce mai pot face nemtii, in afara de masini bune. Poate il repara, ca sa-l mai vedem pe scena.
  • 0 (2 voturi)    
    gresit.. (Joi, 31 mai 2012, 13:07)

    dandra [utilizator]

    in titlu ar fi trebuit sa apara:" in romania, este psihoza de acest diagnostic"
  • +1 (1 vot)    
    E o tragedie (Joi, 31 mai 2012, 13:31)

    Alina [anonim]

    Am o prietena careia ani de zile i s-a spus ca are scleroza in placi si sanatatea ei s-a degradat continuu, ajungand aproape ca o leguma. A mers la nenumarati doctori si profesrori. A aflat abia anul trecut ca are borelioza, iar analiza a trebuit sa o faca la un cabinet veterinar, caci la spitalul uman nu aveau microscop in camp intunecat. Recuperarea este sinistra, extrem de scumpa, dar sunt semne imbucuratoare. Un medic i-a spus ca larvele de capusa sunt cele mai periculoase, ca sunt aproape invizibile si intra sub piele. Le poti lua oricand, din iarba, de pe frunze. Daca nu as fi vazut cu ochii mei, as fi zis ca e o gogorita, dar din pacate e o tragedie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by