VIDEO Trei tramvaie s-au ciocnit in Pasajul Lujerului: cel putin 86 de raniti. Martor: Am vazut oamenii zburand prin aer. Tipau, era panica, barbatii incercau sa deschida geamurile sa poata sari/ Circulatia a fost deblocata la ora 13:15
Primul tramvai implicat in accident a ramas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, insa al treilea vagon n-a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie din fata oprite pe linie. In urma impactului, doua dintre tramvaie au deraiat, respectiv cel de-al doilea si al treilea, a explicat RATB intr-un comunicat de presa.
Accidentul a avut loc la o ora de varf, ora 7:25 dimineata, cand tramvaiele sunt foarte aglomerate cu oameni care merg la serviciu si copii care merg la scoala. La fata locului au fost trimise autobuze care sa preia calatorii.
Ranitii au fost transportati la cele trei spitale de urgenta din Capitala: Spitalul Universitar, Floreasca si Elias.
UPDATE La ora 13.15, circulatia tramvaielor de pe linia 41 a fost deblocata, informeaza RATB intr-un comunicat.
11:00 Inspectia Muncii a demarat o ancheta, deoarece este considerat accident colectiv de munca, fiind implicati vatmanii si persoane care mergeau spre serviciu.
"Noi cercetam sub aspectul prestarii si cauzelor producerii acestui eveniment. Am dispus si efectuarea unor expertize pentru ca, deocamdata, nu stim daca este eroare umana sau utilajele au fost defecte. Suspectam acolo doua ipoteze: eroare umana sau defectarea utilajului respectiv", a explicat Dantes Nicolae Bratu, seful IM.
ora 9:50 "M-am trezit cu multa lume peste mine, oameni raniti, capete sparte. Sunt foarte speriata. Usile erau blocate, lumea era peste mine, am crezut ca acolo mor, eram pe jos, intre scaune, nici nu stiu cum am ajuns acolo. Am spart usile cu piciorul ca sa iesim, a declarat o femeie aflata in al doilea tramvai. Ma doare rau capul si sunt panicata" - victima.
ora 9:45 Un numar de 12 persoane sunt internate la Spitalul Floreasca. Una este in operatie. Vatmanul celui de-al doilea tramvai este ranit grav.
ora 9:39 Un numar de 21 de persoane au ajuns la Spitalul Universitar. Doar una a fost internata restul sunt supuse inca investigatiilor, transmite TVR Info.
ora 9:20 Un calator a povestit la TVR Info ca in momentul impactului el se afla in zona de legatura dintre vagoane si ca a fost pur si simplu proiectat in aer si aruncat jos. I-a vazut si pe ceilalti calatori proiectati in aer. Femeie tipau, barbatii trageau de manerele feresterelor mici de aerisire. Am vazut cioburi zburand pe langa mine, a spus domnul Cristian, aflat in tramvaiul al doilea, cel care a intrat in viteza in tramvaiul stationat.
ora 9:14 Autoritatea Metropolitana de transport Bucuresti exclude ca tramvaiele sa fi avut vreo defectiune la frane pentru ca au patru sisteme de franare si tramvaiele sunt verificate zilnic. Adrian Crit, directorul general autoritatii a spus la TVR Info ca aceste mijloace de transport sunt foarte vechi si ca ar trebui inlocuite. De cealalta parte, purtatorul de cuvant al RATB spune ca era imposibil de evitat impactul pentru ca tramvaiele se succedau la o distanta foarte mica.
El a explicat ca vatmanii sunt des verificati si ca sunt testati chiar si dupa ce stau mai mult de 10 zile in concediu.
Crit a spus ca linia 41 transporta foarte multi calatori pe zi si are nevoie de tramvaie mai lungi.
ora 9:05 Oficial nu s-a stabilit cauza accidentului. La fata locului procurorii fac cercetari. Vatmanii au fost testati cu etilotestul si a rezultat ca nu au consumat bauturi alcoolice, a declarat Daniel Pistea, seful serviciului accidente Rutiere din Politia Capitalei. Ei vor fi audiati.
ora 8:45 Purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, Daniel Vasile, a declarat ca 14 echipeje ale ISU sunt la fata locului si s-a cerut suplimentarea acestora.
ora 8:32 Doi adulti si un copil, grav raniti, au fost transportati la spitalul de Urgenta Floreasca din Capitala, a spus purtatorul de cuvant al Spitalului, medicul Bogdan Oprita. El explicat ca ranitii au fracturi, contuzii si traumatisme toracice
ora 8:30 Un martor a povestit la RTV ca tramvaiele circulau cu viteza si erau pline cu calatori.
ora 8:25 Un numar de 13 persoane au fost duse la spitalul Universitar. Nu sunt in stare grava. Deocamdata li se fac investigatii si vor ramane internati.
ora 8:15 Circa 30-40 de persoane au fost ranite, intre care si doi vatmani. Cinci dintre raniti sunt in stare grava. Printre victime sunt si copii. Unii pasageri au ramas incarcerati.
ora 8:00 Linia 41 este blocata in acest moment. In zona sunt mai multe echipaje de politie si ambulante.
Circulatia este oprita pe sensul de mers dinspre Plaza Mall si Piata Presei. In ajutorul calatorilor vor fi introduse mai multe autobuze.

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
In afara de cativa calatori care s-au lovit mai tare, poate au fracturi, restul pana la 40 au fost urcati in ambulante pentru spectacolul televiziunilor.
Hai sa nu se isterizam.
si este adevarat... presa a exagerat ca de obicei
Din experienta iti pot spune ca in clipa asta stai linistit, iar in clipa urmatoare te trezesti proiecat in aer, sau cu 50 de oameni pe tine, cu o bara in umar/cap/fata/piept, aruncat la pamant cu 10 oameni peste tine.. Ai vazut un cadru, si poate un om cu o julitura, asta nu iti da dreptul sa consideri ca un accident este un motiv de isterie.. Daca sub acel "leucoplast" exista o contuzie, sau alta lovitura periculoasa pentru zona capului.. Te-ai trezit tu cu fata la cearcaf si ai inceput sa comentezi aiurea pe forumuri..ai vazut un om din 100 si gata tragi concluzii, ca un ciumpalac fara minte, un papagal care comenteaza la comanda... mai bine te duci si faci ceva constructiv, decat sa ne spui noua cat de inteligent esti cand tratezi un accident grav cu atata dispret..
nu se spune x raniti usor si x grav
se spune x raniti... chit ca multi s-au speriat sau au avut o zgarietura.
daca ne suim toti in masini, de castigat o sa aiba doar dealerii si producatorii auto, nu noi si nu orasul.
eu o sa votez cu singurul candidat care a promis ca va reabilita transportul in comun - chestie de altfel usor si ieftin de facut, spre deosebire de suspendatele din caupul zevzecului de chirurg.
(il cheama nicusor dan, btw)
e groaznic ce li s-a intamplat oamenilor astora, dar sigur se vor gasi niste tapi ispasitori mici-mici, in loc sa ne uitam unde sta vina sistemica.
Pentru ca-i faci un serviciu lui nenea oprescu.
Nicosur Dan are sanse mici sa iasa si oprescu prefera ca tu sa votezi cu unul care are sanse mici decat cu unul cu sanse mari si ar putea sa-l bata.
Respectiv, la inceputul articolului: "Primul tramvai implicat in accident a ramas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, insa al treilea vagon n-a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie din fata oprite pe linie."
Pai una din doua, ori "cel de-al doilea a oprit", ori "a intrat cu viteza in tramvaiul stationat".
Ranitii din acesti accident se vor putea calma privind baracile de 37 .000 euro bucata comandate de salvatorul bucurestilor, oprescu.
d d la orice trebuie adusa politica in discutie?! parca aul din ratb inseamna autonom... eu asa stiam
2 - eu vorbeam practic nu teoretic. teoretic si seful statului e seful suprem al armatei da arata-mi acu un sef al statului care-i spune unui general ce sa faca pe timp de razboi.
3 - daca el a facut ceva e normal sa plateasca da pana una alta legal nu a iesit nimic "la suprafata". nu pot sa cred ceva pentru ca zice nustiu cine pe net, cu atat mai mult cineva care jigneste oamenii gratuit. este o tara libera in care cel ptuin teoretic avem voie sa ne spunem parerile fara a exista repercursiuni. daca tu consideri ca nu am dreptul la parerea mea atunci baiete teleporteaza-te in 1980
de unde ai scos-o pe asta?!?!1
nu am mai votat de vreo 10 ani (evident o sa fiu injurat si pentru asta)
PS: logica ta: "cine nu e cu noi e impotriva noastra" a fost aplicata dealungul istoriei de persoane foarte democrate: lenin, mussolini...
sa fim realisti chiar e un singur om responsabil de tot ce se intampla in tot orasu asta?!?!?!
si daca ar fi... d c nu-l lauda nimeni pentur finala uefa?!?! o sa ziceti ca nu el a organizat... ceea ce este perfect adevarat... dar aici d c numai el e de vina?!
nu il consider nevinovat pe oprescu, dar cred ca principiul asta de a cauta un vinovat numai in functie de culoare politica si/sau de functia sa este extrem de daunator
din nou repet... oprescu nu este nevinovat... dar nu vad ce traeba are el cu acest accident...
multe cheltuieli propuse de oprescu (diverse proiecte) ei nu le-au aprobat...
am mari indoieli ca poate primarul semna ceva fara a avea "complici"
In acest caz, Oprescu va da vina pe seful RATB care probabil ca isi va acuza un subaltern..etc; pana la urma directorul RATB va fi schimbat, odata cu el si echipa de sub el(nu as spune ca sigur, dar probabilitatea e foarte mare), iar vatamanii responsabili de accident(e unul singur in opinia mea) vor fi concediati.
Pe de alta parte, in RATB sunt soferi "dusi cu capul": intr-o zi, un sofer de 168/368 a inceput sa se ia la intrecere cu un autoturism - accelerare la 60-70km/h, curbe luate strans si in viteza, frane bruste, claxoane - fara sa tina cont ca in autobuz sunt si oameni care nu au acelasi comfort precum soferul din cabina, care sunt aruncati de pe scaun, fara sa ii pese ca poate provoca un accident grav in acest mod de a conduce.. ce sa mai: isi cerea palme la greu.
Ce control le face RATBul soferilor, cand in trafic ies astfel de specimene? Ce psiholog e ala care lasa sa conduca un vataman care te prinde cu usa cand urci si cobori din tramvai, un sofer de autobuz care se crede la curse? Ce control are un sofer care nu respecta un orar de asteptare in statie(pentru uracare/coborara din autovehicul), care demareaza la plecarea din statei, pune frane bruste, vorbeste la telefon cand conduce, injura copii ca apasa pe butoanele de oprire?
Mai bine dl. Oprescu ar initia o ancheta in RATB si ar scoate poamele stricate de acolo, altfel orice om care urca in mijloacele de transport in comun, risca sa ajunga la spital mai degraba, decat la serviciu sau acasa...
Acum, cine are dreptul sa ceara aceasta ancheta in RATB? Eu cred ca Primarul, iar lipsa de reactie a acestuia, poate determina pe oricine sa il considere vinovat de acest incident...fara nicio legatura cu "culoarea politica", ci doar dpdv al atributiilor pe care
ceea ce vreau eu sa spun este ca nu mi se pare normal sa dai vina pe primar pentru ceva care nu tine direct de el... daca aia au fost neatenti sau s-a defectat tramvaiu nu vad unde este vina lui oprescu.
pe langa asta primarul (dealtfel si presedintele s.a.m.d.) sunt nuli fara parlament sau consiliul capitalei in cazul de fata.
cu alte cuvinte nu pot face nimic fara ei.
oprescu are si el vina lui cu multe lucruri din bucuresti... dar nu cred ca asta e unul dintre ele. cu alte cuvinte sa fie clar nu consider ca oprescu a fost un primar bun (mai bun decat terminatii dinaintea lui, dar ... din 10 rahati daca unu pute mai putin nu inseamna ca miroase a trandafiri)
implicit, e treaba lui oprescu.
problema lui oprescu e ca din achizitia de tramvaie noi nu prea cred ca-i iese de-un tratament facial, vreo lucrare dentara sau ce-o mai avea omu acolo nevoie prin curticica lui de la vila construita din salariul de chirurg de apendicite. pe cand cu chioscurile la pret de apartament, cu ceasurile minune de zeci de mii de iepuroi, cu studii de fezabilitate la autostrazi suspendate, cu gazon a la oprisan pe arena nationala sau pasaje inutile cum e cel de pe mihai bravu, altfel se pune problema. nu poti sa negi evidenta.
Nu uita ca pretul unei calatorii e ridicol de mic, nu acopera nici macar cheltuielile curente. Greu de crezut ca se poate oferi mai mult de cat avem in materie de transport in comun la acesti bani.
Nu exista un sistem de management bun, pentruca acest sistem costa; banii sunt administrati de Primar si Consiliu, dar si in functie de cererile acestor regii; posibil ca Primaria sa fi dat banii, dar managerul RATB sa ii fi cheltuit pe bazaconii, nu in infrastructura... .
Nu e imposibil si nici de domeniul fantasticului, e costisitor si nu se potriveste cu "lasa ba ca merge si-asa" din mintea managerului roman, mai ales cel "de la stat"...
Si RATB nu are venituri doar din pretul biletelor: asta poti sa o spui cui vrea sa creada asa aceva.
Alcoolemia nenoroceste Romania!
Cei de la RATB degeaba spun ca nu se merge cu viteza sau nu stiau acest lucru, pe toata ruta de tramvai 41 se circula foarte repede.
Se mai poate zice si ca toti cei 3 vatmani din spate erau vitezisti si neatenti , dar gasesc ca acest lucru este improbabil .
"Unul dintre tramvaie s-a defectat si s-a blocat pe sine in pasaj. In acel moment a fost lovit din spate de alte doua tramvaie..."
1+2=4??? sau al 4-lea a fugit de la locul accidentului?
E posibil ca la ora aia, sa circule la un interval foarte scurt? - de aici 4 tramvaie lovite?
Sa speram ca nu se va mai intampla asa ceva. Daca vor lua ceva masuri dupa chestia asta, probabil vor creste durata de succesiune a lor (acum e de 3 minute). Deci, vom astepta ceva mai mult in statii.
Asta asa, ca sa vedeti si voi cum e!
the usual suspect !
vezi ca hn da updates, adica insira stirile asa cum vin ele.
hn preia dela alte surse de stiri.
o gramada se postanaci rosii dati din clont impotriva hn.
daca este asa de rau, dece citit hn ?
bazati-va pe zvonalitatea si latrina teve.
sau, sunteti acilea ca sa dati cu contra, aaaa ?
s'a deschis casieria, plateste iar..
ca prea v'ati indesit.
ponta, marga, manga, tanda, manda, guvern usl...
Regula care ar trebui respectata e simpla: cu cat franezi mai greu cu atat lasi distanta mai mare, cu cat ai vizibilitatea mai mica in fata cu atat mergi mai incet.
Se pare ca nici vatmanii nu fac exceptie, cel putin nu fac parte din categoria profesionistilor cum sunt soferii de autobuz.
Nu doar management defectuos ci criminal ! Acesta este doar primul din accidentele ce vor urma datorita lipsei de piese de schimb si politicii de "carpire" in stil pdl.
Se cumpara piese (prin negociere, in nici un caz licitatie ca sa nu existe concurenta sau surprize....) doar daca exista vreo firma capusa pdl care sa le furnizeze !
Mecanismul spagii de partid e posibil de aplicat avand in vedere ca DNA, PARCHET, CURTEA DE CONTURI, PRIMARIA, CNSC, ANRMAP, etc, sunt controlate (inca) de pdl !!!
ce nu am inteles este daca te uiti prea mult la televiziunile portocalii si d-aia faci afirmatia asta sau daca te uiti prea mult la 0tv... ca aia erau cu "sa fie arestati toti"
Cand Lucescu a spus ca tramvaiul trebuia sa opreasca toti au sarit ca arsi ca ar fi pus viata pasagerilor in pericol samd acuma s-a vazut de fapt adevarul ptr. cine vrea sa vada, vatmani ca astia pun viata calatorilor in pericol in fiecare zi
Dar oare idiotii care au dat baii pe sistemul de monitorizare GPS , fara sa ia in calcul ca ar fi bine sa aiba senzori cu transmitere directa la 112 ( sau dispeceratul lor) in caz de accident , ce vor pati ? NIMIC !!!
Cretinii , au fire de contact la tramvaie , deci se poate instala oricand , un sistem de comunicatie , f ieftin , insa daca e ieftin nu e spaga mare ....
Vatmanii au fost instruiti , ca daca raman blocati trebuie sa puna un triunghi reflectorizant in spatele tramvaiului la 20 m ???
CINE DIN CONDUCERE VA RASPUNDE PENTRU ASTEA ?
Nu vreau sa se inteleaga ca vatmanii nu au nici o vina , ci doar ca au numai o parte din vina , si ca cei care sunt platiti regeste sa faca ceva acolo ( sefii ) ar trebui dati afara!!!
La subiect, din articol zici ca a venit sfarsitul lumii (oameni zburau prin aer etc). Romanii astia sunt mari amatori de senzational.
1. Primar General la Capitalei, iar RATB este in subordinea sa directa;
2. Primar General, impresionat pana la lacrimi de soarta bucurestenilor;
3. Medic, gata sa-si puna priceperea profesionala in slujba oamenilor, in orice situatie si moment.
Concluzie:
VOTATI-L DIN NOU, PAPAGALI de Bucuresti !!
P.S.: Pana la ora 11.32 ipochimenul nu a dat niciun semn de viata, probabil e doborat de munca de ieri.
RUSINE RUSINE RUSINE!!! PLICI D-AICI!!
:)
au mers ca animalele...ca parca transporta cartofi nu oameni
Pasajul Lujerului are si o particularitate care a favorizat acest accident. Fiind usor curbat, vatmanii nu au putut vedea devreme tramvaiul oprit, iar cand l-au vazut probabil ca nu s-au gandit ca e oprit si si-au continuat traseul.
Probabil ca daca primul tramvai ar fi avut avariile in functiune (in cazul in care nu le-a avut), ar fi fost un accident evitat.
Mi se pare evident ca e problema vatmanilor, nu stiu de ce mai stam la discutii.