Cu psihologul Hanibal Dumitrascu la Codul Deontologic

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 26 aprilie 2012, 10:47 Actualitate | Esenţial


Hanibal Dumitrascu in studioul Realitatea TV
Foto: realitatea.net
Hanibal Dumitrascu este psihologul roman cel mai frecvent invitat in studiourile de televiziune. Sigur l-ati vazut macar o data. Incepand de la emisiuni de stiri sobre pana la emisiuni-iarmaroc precum “Un show pacatos”, Hanibal Dumitrascu joaca invariabil rolul psihologului intelept caruia ii e suficient sa-ti vada casa pentru a face “aprecieri psihologice” despre tine. Printre tintele lui preferate se numara politicienii. Din orice partid, desi pare a avea o preferinta speciala pentru cei forfecati la televiziunile unde este invitat.

Fiind un specialist acreditat de catre Colegiul Psihologilor din Romania, am solicitat opinia unor membri din conducerea acestei institutii cu privire la validitatea acestui tip de conduita profesionala. Nu putem sublinia indeajuns ca subiectul acestui articol nu este caracterul unui politician sau al altuia, ci felul in care anumiti specialisti foarte mediatizati isi folosesc calitatea profesionala pentru a credita cu obiectivatea stiintei, parerile inevitabil subiective emise in studiourile de televiziune.

Intr-o emisiune difuzata la Realitatea TV (scena aici) la o ora de maxima audienta, in ianuarie 2011, moderatorul il intreba pe psihologul Hanibal Dumitrascu daca declaratiile reprezentantilor Guvernului sunt “doar din zona politica sau si din zona medicala”. Replica psihologului Dumitrascu a fost categorica: “Nu doar din zona politicului, dar si din zona psihopatologicului”.

In codul deontologic al Colegiului Psihologilor din Romania (institutie care a acordat autorizatia de libera practica in psihologie clinica lui Hanibal Dumitrascu) se precizeaza – ca o obligatie etica si morala - ca “Psihologii nu se angajeaza public in prejudicierea imaginii celorlalti”. Profesorul Daniel David, membru in comitetul director al Colegiului Psihologilor, considera la randu-i ca “psihologul trebuie sa se abtina de la a face evaluari si a-si da cu parerea in mod public, mai ales asupra unor persoane publice.”

Solicitat fiind in aceeasi emisiune sa “diagnosticheze” un ministru, Hanibal Dumitrascu a spus ca: “Un asemenea personaj in psihanaliza se numeste mama schizofrenogena, adica cu un san ofera copilului lapte, iar cu celalalt il starpeste.” Incadrarile psihologice au continuat si in cazul altui lider politic roman, definit ca “personalitate de tip antisocial”, dar si a unui alt ministru: “Ministrul Apararii este o personalitate obedienta, un om care nu se poate realiza decat agatandu-se de un idol.” In incheierea emisiunii, psihologul Hanibal Dumitrascu le-a recomandat si un medicament (nominalizandu-l) util in “furia maniacala”.

L-am rugat pe psihiatrul Vlad Stroescu sa comenteze o astfel de evolutie publica: “Avand in vedere ca diagnosticele psihiatrice, precum si recomandarile de tratament, nu pot fi facute fara a examina persoana care face obiectul lor, intotdeauna cu acordul acesteia, intr-un cadru adecvat si sub umbrela confidentialitatii absolute medic-pacient (sau psiholog-client), nu pot decat sa cred ca aprecierile citate sunt doar ironii. Daca asa stau lucrurile, este intristator atunci cand etichete psihiatrice sunt folosite in scop defaimator, mai ales de catre un profesionist al psihicului, atunci cand noi, psihiatrii, ne luptam toata viata cu prejudecatile enorme si daunatoare ale societatii fata de persoanele cu tulburari psihice.”

Desi a fost depusa o sesizare la CNA privitoare la acea emisiune, interventiile mediatice ale lui Hanibal Dumitrascu au continuat in aceeasi nota. In urma cu doar cateva saptamani (in articolul "Cu Primarul la psiholog" publicat pe dcnews), comportamentul unui fost primar si politician traseist aflat la o manifestare pre-electorala a fost catalogat ca “seductia pe care o utilizeaza paranoicul”. Dar Hanibal Dumitrascu nu foloseste doar declaratiile politicienilor pentru a-i incadra patologic. Ii este suficient sa priveasca doar casa in care acestia locuiesc (in articolul “Cu vilele demnitarilor la psiholog”, din Romania Libera). Astfel, un fost ministru “a dezvoltat sindromul megalomanic al lui Nicolae Ceausescu”, un fost prim-ministru pare a avea “o patologie a crizei de identitate”, in timp ce un alt fost ministru (actual consilier prezidential) are o personalitate “probabil anxioasa si incapabila de a face fata stresului si situatiilor tensionate in care trebuie sa ia decizii” (acest ultim caz fiind studiat pe baza apartamentului dintr-un bloc vechi).

O alta prevedere din acelasi Cod Deontologic al profesiei de psiholog spune ca “Psihologii vor oferi informatii despre caracteristicile psihologice ale indivizilor numai dupa ce au realizat o evaluare adecvata, care sa sustina stiintific si metodologic afirmatiile si concluziile lor”. E improbabil ca printre clientii psihologului Hanibal Dumitrascu sa se numere atatia politicieni. De altfel, presedintele Comisiei de Deontologie a Colegiului Psihologilor, profesorul Mircea Miclea, este categoric: “Daca el spune asta fara a avea un instrumentar adecvat pe baza caruia sa faca astfel de afirmatii, atunci este in culpa deontologica. Asta mi se pare o chestiune grava. Drept pentru care, probabil ca ne vom autosesiza.

Am solicitat psihologului Hanibal Dumitrascu o explicatie a acestor aprecieri pe care le face in spatiul public.

Hanibal Dumitrascu: Eu nu am dat diagnostice, iar asta este extrem de important. O apreciere de acest fel nu presupune un angajament de tipul diagnosticului clinic. Ma intelegeti? Sunt doar aprecieri sub aspect psihologic despre o persoana sau alta. Sunt referinte, fara sa fie stabilit un diagnostic.

Reporter: In Codul Deontologic al profesiei de psiholog exista un articol care spune ca “Psihologii vor oferi informatii despre caracteristicile psihologice ale indivizilor numai dupa ce au realizat o evaluare adecvata”. Dumneavoastra ati oferit informatii despre caracteristicile psihologice ale mai multor persoane publice. Ati efectuat inainte o evaluare adecvata care sa sustina...?
Hanibal Dumitrascu: Dar eu nu fac... Haideti sa nu incepem sa batem campii acum. Aprecierile mele facute la adresa unei personalitati sau alteia nu presupune si nu angajeaza o schema de diagnostic.

Reporter: Si atunci de ce le-ati facut?
Hanibal Dumitrascu: Sunt aprecieri psihologice. Eu am libertatea sa fac aceste aprecieri fara sa spun vreun moment ca am facut schita unui diagnostic clinic. Este punctul de vedere al unui specialist care nu se angajeaza prin formularea unui diagnostic in spatiul public. Sunt aprecieri despre calitatile de personalitate sau de comportament ale unuia sau altuia. Dar asta nu angajeaza stabilirea unui diagnostic.

Reporter: Repet articolul din codul deontologic: “Psihologii vor oferi informatii despre caracteristicile psihologice ale indivizilor numai dupa ce au realizat o evaluare adecvata”. Dumneavoastra ati oferit public astfel de informatii.
Hanibal Dumitrascu: Si ce-i cu asta?

Reporter: Ati avut o baza, ati facut vreo evaluare adecvata?
Hanibal Dumitrascu: E observatia pe care o face un specialist la adresa unui personaj care este in spatiul public.

Reporter: De cate ori ati vorbit direct cu vreunul dintre politicienii caracterizati?
Hanibal Dumitrascu: Am impresia ca puneti intrebari tendentioase. Nu am facut niciun moment niciun fel de tablou clinic de tipul diagnosticului. Am facut doar aprecieri cu privire la comportamentul sau la modul de manifestare a personalitatii unuia sau altuia care s-a manifestat in spatiul public. M-ati inteles despre ce e vorba?

Reporter: Deci dumneavoastra nu considerati ca ati incalcat acest articol din Codul Deontologic al profesiei de psiholog?
Hanibal Dumitrascu: Nicio secunda, niciun moment, sub nicio forma.

Reporter: Un alt articol din Codul Deontologic spune ca “Psihologii nu se angajeaza public in prejudicierea imaginii celorlalti”. Nici pe acesta nu l-ati incalcat?
Hanibal Dumitrascu: Nici macar pe acesta. Din moment ce eu nu am facut niciun moment, nicio secunda vreun diagnostic public unuia sau altuia, ci am facut doar referinte la comportamentul sau modul de manifestare a personalitatii unuia sau altuia, sub nicio forma. Si cu asta domnul meu, pentru ca vad ca bateti campii, va spun la revedere.

Presedintele Comisiei de Deontologie a Colegiului Psihologilor, profesorul Mircea Miclea, constata sec: “Daca un analist financiar spune ceva despre burse, atunci el e responsabil de chestiunea asta. Daca un psiholog spune ceva despre psihopatologie, atunci e responsabil profesional de chestiunea asta. El nu a fost chemat in calitate de simplu cetatean, a fost chemat in calitatea lui profesionala.”
 
Suntem nevoiti sa subliniem ca acest articol nu se doreste un atac la persoana, ci un semnal de alarma tras cu privire la pericolul stirbirii prestigiului profesional a unei intregi bresle. Si poate si mai important de precizat este ca, in urma cu nu foarte mult timp, in Romania comunista psihiatria si psihologia erau folosite ca instrumente politice.


Citeste mai multe despre   
















15884 vizualizari

  • +42 (48 voturi)    
    Bravo, VM! (Joi, 26 aprilie 2012, 11:06)

    outside_the_wall [utilizator]

    Articolul prezinta un punct de vedere absolut corect! In plus, daca cineva se autosesizeaza si actioneaza ca atare, e si mai bine. Vlad Mixich a devenit un brand al calitatii pe HN.
    • +18 (20 voturi)    
      pentru (Joi, 26 aprilie 2012, 18:06)

      loco [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      descurajarea lui canibal h.este o singură metodă!justiţia!de ce nu este târât prin tribunale de cei ofensaţi ?şi cu cereri de despăgubiri imense!să vezi ce se potoleşte!jigodiile nu trebuiesc lăsate să prolifereze,trebuiesc "deratizate",fără milă!dacă ar avea vreo 7-8-10 procese pe aceste considerente,ar reveni la starea lui normala ,de potaie fără personalitate!sper ca sefii lui sa-i retragă dreptul de a profesa şi să-si piardă clienţii,care nu pot avea siguranţa discreţiei profesionale!
    • +4 (6 voturi)    
      Hanibal Atotstiutor la pereche cu Tatoiu Nelipsita (Vineri, 27 aprilie 2012, 8:03)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      sunt doua jucarii stricate ale posturilor vuvuzele ,care isi dau cu parerea despre orice subiect ,ei fiind specialisti in toate , spirite renascentiste ,bucati rupte din Pico de la Mirandola ! cand moderatorii duc Magic Flutte la gura, cei doi incep sa joace pe orice melodi,familiarizati cu pupincurismul socio-politic!
    • +6 (6 voturi)    
      Halatu' halatu' (Vineri, 27 aprilie 2012, 8:52)

      Joe [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Vorbele sau aprecierile lui Hanibal Dumitrascu sunt lipsite de continut, atata vreme cat vin de la un om fara coloana vertebrala...Cand stai ziulica-ntreaga pe la Antene si Realitatea TV, esti un zero barat ca om si "specialist", asa ca nu-l bagati in seama, e un simplu trompetist, in slujba lui Voiculescu ca multi altii...
  • +33 (37 voturi)    
    Bravo ! (Joi, 26 aprilie 2012, 11:15)

    adi [anonim]

    Dupa prima aparitie ar fi trebuit exclus din colegiul psihologilor . Este josnic sa apari la televizor si sa spui asemenea lucruri.
    • +14 (16 voturi)    
      da (Joi, 26 aprilie 2012, 17:19)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Unii,inainte de a manca si ei o paine,mai intai mananca rahat,ca desert.Placandu-le mult"desertul",nu-i mai intereseaza painea! In lucrurile serioase nu stiu ce cauta psihiatrii,stiut fiind ca acestia sunt smuciti rau!Se pare ca asta este imparatul lor!Orice mancator de rahat e bun la Realitatea ca si la Antene! Sunt curios la ce masa vva canta dupa alegerile generale!
      • +2 (2 voturi)    
        e bine de stiut (Vineri, 27 aprilie 2012, 11:51)

        mara88 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        psihologul nu este egal niciodata cu psihiatrul.In ceea ce-l priveste pe hnb- l-a prins putin flama paranoiei
  • +20 (24 voturi)    
    Tacerea mieilor (Joi, 26 aprilie 2012, 11:16)

    cipnpopa [anonim]

    Asta nu e tipul ala din Tacerea Mieilor care a ajuns, printr-o tulburare obsesiv-compulsiva, sa joace la televizor in Sporovaiala Berbecilor? Il chinuie numele domnule, nu-i usor sa imparti aceleasi subintelesuri onomastice cu Agamita Dandanache.
  • +22 (26 voturi)    
    Dumitrascu s slinos (Joi, 26 aprilie 2012, 11:19)

    Costel Ivu [anonim]

    Omul asta e absolut amuzant. Stiu ca indiferent de subiect, el are o parere (limbaj restrins, cateva zeci de cuvinte...disolutie, profil, autoritate etc) si indiferent de subiect, are doua concluzii: Base e de vina, Guvernul trebuie sa plece. Am ajuns sa fac pariuri la a cata propozitie trage vesnica concluzie cu Base si Guvernu.
  • +32 (34 voturi)    
    Subscriu, satul de "experti" (Joi, 26 aprilie 2012, 11:28)

    Inside_the_court [anonim]

    Multumesc, Vlad Mixich! De cand astept o voce cu acces la mass media, care sa semnaleze astfel de comportamente care tind sa se generalizeze. Lipsa de profesionalism se extinde ca o boala contagioasa in majoritatea breslelor, de la prezicatorii de cutremure care lucreaza in seismologie, la Bebe psihologul si altii, inclusiv persoana prezentata in articol. Autocenzura (bunul simt) scade, inclusiv unele personalitati candva respectabile s-au coborat la un nivel indoielnic de axiomatic de opinare - vezi CTP, a carui scufundare a inceput, pentru mine, cu un atac personal miselesc la Hagi. Hagi gresise, insa virulenta CTP m-a consternat.
  • +27 (31 voturi)    
    hanibal, penibil personaj (Joi, 26 aprilie 2012, 11:32)

    adi [anonim]

    Individul acesta este penibil. Desigur, nu este un diagnostic clinic, ci doar o apreciere fata de comportamentul sau modul de manifestare a personalitatii sale
    • +18 (22 voturi)    
      mai draga, (Joi, 26 aprilie 2012, 12:25)

      hanibal lector [anonim] i-a raspuns lui adi

      el este psihologul personal al varanului.
      d'aia dr. felix e pornit pe fapte mari.

      cat despre asemanare, mai usor cu fata popii, ca isi uda poala rochii !

      nu confundati marfa cu ambalajul.
      nu confundati un doctor psihiatru, medic specialist, cu un amarat de absolvent la trei ani al unei faculitati de pisicologie, marca spiru.

      daca procletul a pus diagnostice, inseamna ca el este oleaca schizo.

      tizul din film, mr. lecter, era un geniu, nu schizo.

      this one, tastes like chicken !
    • +16 (20 voturi)    
      nu fiti rai... (Joi, 26 aprilie 2012, 12:30)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui adi

      ...cu bietul om. Probabil ca in copilarie, mama sa il imbraca in rochite si ii facea codite si de aceea are astfel de frustrari si pareri fixe.
      Nu trebuie sa uitam si aspectul material, care este f.important chiar daca esti pisalog ...pardon psiholog. O avea si el niste obligatii sau enervari.
      Prea il criticati!
  • +25 (29 voturi)    
    bravo VM ! (Joi, 26 aprilie 2012, 12:01)

    viktor [anonim]

    In afara de faptul ca sunt total de acord cu articolul, apreciez stilul corect, documentat, cit se poate de obiectiv, bazat pe fapte, legi al lui VM.
    Imi place jurnalismul dvs, domnul Mixich.
  • +12 (18 voturi)    
    Lasati-l in pace! (Joi, 26 aprilie 2012, 12:18)

    anion [utilizator]

    A fost mana dreapta a lui Diaconescu seara de seara in studioul prostilor ani de zile. A fost nemultumit de cat primea si a fost obligat sa plece cu ziua la Antene si peste tot unde se critica guvernul. Daca nu vreti sa spuineti, eu va atrag atentia ca acest om este un om *insemnat* de Dumnezeu, avand pe fata multiple hemangioame. Tot in popor se spune ca un astfel de om nu poate fi echilibrat nici in ce spune si nici in ce face. Asa ca nu-l bagati in seama. Psihologic , are motive sa se comporte asa.
  • +13 (17 voturi)    
    f buna analiza (Joi, 26 aprilie 2012, 13:11)

    asdasd [anonim]

    asupra deontologiei si mai sunt multe alte domenii de atacat, felicitari d-le VM
  • +6 (12 voturi)    
    primul drum al unui psiholog (Joi, 26 aprilie 2012, 13:43)

    canibal dexter [anonim]

    ar trebui sa duca inaintea unei comisii de psihiatri. Este ca si cum felcerul s-ar apuca de diagnostica internistica cu interventie chirurgicala subsecventa.
    • +4 (6 voturi)    
      da (Joi, 26 aprilie 2012, 17:23)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui canibal dexter

      Prietene ce faci?Duci nebunul sa fie consultat de ortacii lui? Ce siguranta ai? Eu,niciuna! Seara il vei gasi la locul stiut!
      • +2 (4 voturi)    
        esti cam sprinten cu nebunul (Joi, 26 aprilie 2012, 20:12)

        canibal dexter [anonim] i-a raspuns lui hot news

        Nici unul nici ceilalti nu sunt dusi cu pluta, doar primul se complace in speculatii asupra materiei extrem de volatile numite suflet pe cand ceilalti se straduiesc sa respecte criterii asumate in general de stiinta. Ia un psiholog, pune-l alaturi de un teolog si va deveni din nebun un inspirat; pune-i alaturi de un psihiatru si incepe ciondaneala.
  • +8 (12 voturi)    
    Hanibal fustangiul (Joi, 26 aprilie 2012, 13:48)

    Vlad [anonim]

    Am mai multe informatii, din surse directe, ca acest personaj hartuieste sexual studentele, acesta fiind un obicei al sau cunoscut, dar care nu a produs nici o reactie si nici o interventie a vreunei autoritati, de la conducerea facultatii pana la justitie.
    • -7 (7 voturi)    
      poate le place! (Joi, 26 aprilie 2012, 19:43)

      fustangiul [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      sau poate "fustaresc" impreuna !
  • -10 (16 voturi)    
    Evaluare psihologica (Joi, 26 aprilie 2012, 14:29)

    evoque [utilizator]

    De ce nu se face o evaluare psiholgica a fiecareui politician si a fiecarui membru al guvernului?
    Aceste evaluari ar trebui facute publice.
    Cetatenii tarii au dreptul sa stie cine ii conduce, cine ii reprezinta si daca sunt capabili de asa ceva. Colegiul psihologilor ar face un mare bine tarii, am scapa astfel de vadimi, de basesti, de unii care ameninta pe altii cu moartea.
    O camasa de forta sau un tratament adecvat costa mai putin bugetul tarii decat o functie publica.
    • +9 (11 voturi)    
      Am scăpa inclusiv de ”psihologi” de.... (Joi, 26 aprilie 2012, 18:44)

      Optimista [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      teapa dumitale și a lui Hanibal ăsta. Dacă matale îl bagi pe președintele României în oala comună în care vă bălăciți voi, extremiștii și proștii ținuți de antene sau ”zero-0 tv-uri” cu gura căscată la toți psihopații pe care-i exhibă ei seară de seară înseamnă că nenorocitul ăsta de Hanibal și-a făcut treaba pentru care-l plătește varanul de Felix.
      In ceeace privește cămășile de forță, cred că ele de-abia ajung pentru de-alde ăștia ca matale și alții asemenea.
      • -4 (6 voturi)    
        nu prea esti optimista (Joi, 26 aprilie 2012, 23:12)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Optimista

        sau ai frica de psiholog, putin valium nu ar strica sa ei ca prea esti patimasa.
        Cu ce ar deranja daca cetateanul votant (turmentat) este informat asupra starii de sanatate a candidatuli sau a presedintelui sau a ministrilor?
        Rudotel, rudotel ca trece mai usor motiunea cu el.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Vineri, 10 august 2012, 7:01)

          Zede [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Privite retrospectiv, dupa evolutiile USL, aceste comentarii sunt deja ridicole.

          Acest/aceasta evoque foloseste alte tehnici absorbite de la Stapanul Voiculescu. As analiza ce a spus, insa nu are un IQ suficient ca sa merite, si nici o capacitate suficienta de a se exprima in mod clar.

          Productia in versuri de la sfarsit e de natura sa faca pe orice om care isi pretuieste timpul sa ignore pe acest utilizator.
  • -8 (12 voturi)    
    de ontologie (Joi, 26 aprilie 2012, 14:30)

    Ciprian [anonim]

    Eu niciodata nu am avut pana acum curiozitatea sa vad ce inseamna "deontologi" (poate pentru ca separam automat in de si ontologie). Am zis ca sunt destule sinonime.
    Oricum, ca d-l Hanibal sunt o droaie de indivizi, care isi dau cu parerea la TV, la intrecere cu jurnalistii, la acelasi nivel scazut sau foarte scazut, despre toti si despre toate.
    Deci intrebare: pe cine a "diagnosticat" d-L Hanibal, pe cine a enervat?
  • +7 (9 voturi)    
    vreau (Joi, 26 aprilie 2012, 17:54)

    nero [anonim]

    să aflu părerea Canibalului dumitraşcu despre v.fonta-imatur,c.antonescu-puturosul,voiculescu-felix-turnatorul,iliescu kgb,năstase-personificarea corupţiei.atât,deocamdată! l-am ajutat pe Canibal D. prin ataşarea unor supranume prin care naţia română,cu mult bun simţ,a contribuit la faima posesorilor! să caracterizeze fiecare personaj în parte dar ,daca îi este mai lesne, poate s-o facă şi la gră madă!
  • -7 (9 voturi)    
    Pai spuneti totul dle. Mischie, nu doar 1/2 (Joi, 26 aprilie 2012, 19:42)

    jungceltanar [anonim]

    "in Romania comunista psihiatria si psihologia erau folosite ca instrumente politice"
    Ai! Ai ! Ai!
    Ideologia Partidului Comunist de cine credeti ca a fost imbunatatita atata amar de ani?
    Doctrinele politice al PCR cine credeti ca le-a scris?
    Tezele ultracomuniste (din aprilie, de la Mangalia, ... de la gura sobei si de gura cotetului) cine credeti ca le-a conceput ?
    De ce la serviciile de personal din Santierul Naval Cta, NAVROM, IMGB, Roman SABv, ... erau angajati ca sefi de serviciu psihologi si sociologi ? De ce credeti ca la Centrele de calcul erau psihologi si sociologi?

    De ce? De ce? De ce?
    De ce pe timp de razboi aparatul de propaganda este condus exclusiv de psihologi si sociologi?

    Dar mai ales si mai ales, de ce din aceasta profesie nu apar colaboratorii Securitatii (Securitate care daca nu avea angajati cu studii de drept, istorie, filologie, limbi, cu certitudine erau filozofi, psihologi si sociologi).
    Judecatori si procurori condamnati care au colaborat cu Secu - este. Doctori, notari, avocati - ajisterea. Ingineri, economisti, ... o ho ho!
    Dar filozofi? Sociologi? Psihologi? Oare de ce? Au ei oare trecut in Statulul profesiei lor o astfel de clauza de nepractiocare de catre colaboratorii (ferventi) ai Secu ?

    Oameni fara caracter
    • +4 (4 voturi)    
      Mischie? (Vineri, 27 aprilie 2012, 8:34)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui jungceltanar

      E ceva putred in Danemarca dumitale mr. Jungceltanar
  • +3 (3 voturi)    
    Acest Hannibal... (Vineri, 27 aprilie 2012, 8:00)

    emil [anonim]

    Nu degeaba are marcat semnul pe frunteDe la DD in direct apare la toate televiziunile facand pe psihologul neamuluiOportunist si fripturistEi ce zici dom. Hannibal de portretul psiho ce ti-l fac altii tie Iti cade bine?
  • -2 (2 voturi)    
    Dle Mischie (Vineri, 27 aprilie 2012, 8:20)

    Dacicus [anonim]

    Aleile iadului sunt pavate cu bune intentii !
    Nu stiu de ce, dar situatia prezenta din Romania nu arata catusi de putin a "Rai". Pentru cei mai multi dintre romani arata mai mult a opusul acestuia. Dle Mischie, dvs. pareti a avea bune intentii.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu psihologul Hanibal... (Vineri, 27 aprilie 2012, 9:44)

    Anton P. [anonim]

    Daca tinem cont de faptul ca marea majoritate a parlamentarilor actuali ,este de proasta calitate ( au ajuns acolo pe cate un "kil " de zahar , ulei, mamaliga ...etc ) , Marelui Manipulator " Felix Motanul " si altora asemeni lui , denigreaza si manipuleaza asemenea " psihologi INSEMNATI CU ROSU " favorizand supravietuirea si perpetuarea Burggheziei proletare .
  • +2 (2 voturi)    
    despre psihologie (Vineri, 27 aprilie 2012, 9:54)

    mihai [anonim]

    In State este un personaj asemanator, dr.Phil, care a trebuit sa renunte la dreptul de practica ca sa ramina in televiziuni. Ma indoiesc ca sefii scolilor romanesti de psihologie, majoritatea "formati" prin grandparenting, pot curata acest mediu dubios. Exista destui care confunda psihologia cu vrajitoria din cauza personajelor de tip Hanibal, Zivari, Gigi Ghinea, etc. Si totul porneste de la formare si acordarea dreptului de libera practica. Poate ca intr-o zi atacati si aceste subiecte, ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      nu se pot compara (Vineri, 27 aprilie 2012, 12:10)

      mara88 [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ce este mai grav este ca psihologii sunt asimilati de mare parte din populatie psihiatrilor.Mai mult.multi pacienti li se adreseaza acestora cu d-le ori d-na doctor,desi diferenta dintre ei este astronomica aproape ,avand in vedere studiile celor doua categorii profesionale
  • +3 (3 voturi)    
    hanibal ante otv, lasa-ne! (Vineri, 27 aprilie 2012, 10:03)

    ddotvist [anonim]

    un nou "guru" autopromovat la otv, cu ocazia serialului elodia, certandu-se ca la usa cortului, care probabil nu-i e straina, cu Magda Ciumac!
  • 0 (0 voturi)    
    Hanibal psihologul si parerile lui (Sâmbătă, 28 aprilie 2012, 1:31)

    Doru [anonim]

    De ce va deranjeaza ? Pentru ca sunteti trup si suflet aserviti puterii pe care o slujiti asa cum faceau colegii mai in varsta inainte de 1989 ?! Chiar unul care v-a invatat sa scrieti (atat de prost !) in ziare. Tudose nu va deranjeaza ? Si ce ati vrea sa spuna un psiholog ? Ca albul e negru si viceversa, asa cum o faceti voi dezinformand ?! Nu va uitati in oglinda sa vedeti ce urat ati imbatranit ?
    • +1 (1 vot)    
      Iata-l si pe Doru... (Vineri, 10 august 2012, 6:56)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui Doru

      Am dat de acest articol cautand numele acestui om diform atat fizic cat si psihic.

      Si iata-l si pe Doru, care practica metodele invatate de la Voiculescu: expunerea unor pareri personale, tare si cu fortza, si fara niciun argument. Ai spus aici urmatoarele:

      - "sunteti trup si suflet aserviti puterii pe care o slujiti asa cum faceau colegii mai in varsta inainte de 1989 " - doar o parere de-a ta

      - "(...) v-a invatat sa scrieti (atat de prost !) in ziare" - o alta parere complet desprinsa de realitate

      - "asa cum o faceti voi dezinformand" - alta opinie neacoperita de vreun argument

      - "Nu va uitati in oglinda sa vedeti ce urat ati imbatranit" - asta este,normal, mojicia aruncata la sfarsit, ca sa enerveze.

      Ce face Voiculescu, va aduna si tine seminarii de spalarea creierelor?

      Nu am vazut NICIUN comentator pro-PSD care sa ofere argumente.
  • 0 (0 voturi)    
    Psihologia- arma politica? (Duminică, 29 aprilie 2012, 12:00)

    solar [utilizator]

    D-le Mixich,
    Aprecieri deosebite pentru cutezanta punerii problemei in discutie. Fie a celor avizati , fie a celor neavizati. Cu prezentele televizate ale acestui personaj pseudo-stiintific , PSIHOILOGIA isi face la noi in tara deservicii enorme. De altfel , e bine stiut ca psihologia nu este inca o stiinta pe deplin constituita, ci inca mai tinde spre asa ceva. Probabil, acest individ, tocmai se prevaleaza de acest fapt si vrea sa o transforme intr-o sarlatanie cu pretentii? Sau , si mai mult, sa faca din Psihologie o arma politica precum in comunism?Iar de la inaltimea inaltelor sale prezumtii sa dea sentinte implacabile? Am observat chiar tonul foarte agresiv al raspunsurilor sale la intrebarile perfect de bun simt pe care i le-ati pus. Cred ca individului trebuie sa i se retraga fara nicio jena dreptul de libera practica .
  • 0 (0 voturi)    
    Psihologia, ca instrument politic (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:01)

    nicolae albu [anonim]

    Hanibal Dumitrascu , psihologul de serviciu al guvernarii usl-iste depasindu-si limitele profesionale foloseste psihologia ca instrument politic la posturile TV asociate puterii .
    • 0 (0 voturi)    
      dandreias@yahoo.com (Sâmbătă, 15 martie 2014, 16:28)

      doina [anonim] i-a raspuns lui nicolae albu

      Ai perfecta dreptate. Este mai degraba un antibasist decat psiholog. Si-i sta foarte rau.
  • 0 (0 voturi)    
    hanibal (Marţi, 5 august 2014, 19:25)

    anonim [anonim]

    hanibal este un escroc care se erijeaza in etalonul valorilor morale.

    De la hartuirea sexuala a studentelor pana la presiuni si insalatorie tiganeasca, iata cateva aspecte ale prototipului psihologic al acestui individ.

    Nu e vorba de un diagnostic, sunt doar observatii .

    Sa nu mai apara tiganul imputit pe posturile de televiziune.
  • 0 (0 voturi)    
    cultura (Luni, 16 ianuarie 2017, 21:14)

    anton parlagi [anonim]

    Stimate domnule psiho (olog)!
    Vestalele nu erau prostituate, ci fecioare, care păzeau focul sacru! Pune mâna pe carte şi nu mai (in)culturaliza telespectatorii la posturile TV pe care le mături în fiecare seară.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version