Seful Ferrari lanseaza pe 28 aprilie prima linie privata europeana de trenuri de mare viteza

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 23 aprilie 2012, 17:01 Actualitate | Esenţial


Tranurile Italo pot atinge 360 km/h
Foto: NTV
Seful Ferrari Luca di Montezemolo, industriasul Diego Della Valle si alti cativa oameni de afaceri dau pe 28 aprilie drumul primei linii private de trenuri de mare viteza din Europa, linie care va deservi mai multe orase italiene cu ajutorul a 25 de trenuri ce pot rula cu 300 km/h. Marele eveniment consta in aparitia unei concurente serioase pentru operatorul de stat Trenitalia, dar multi se intreaba daca pe termen lung compania privata va putea scoate profit.

Primele trenuri vor rula la finalul saptamani, insa serviciile se vor diversifica treptat in lunile urmatoare. La inceput de 2013 garniturile numite Italo si construite de Alstom vor lega orase precum Roma, Milano, Salerno, Napoli, Florenta, Bologna, Torino, Padova si Venetia, putand atinge 360 km/h, insa fiind limitate la 300 km/h de infrastructura feroviara italiana.

Garniturile care au costat 650 milioane euro au fost cumparate de compania Nuovo Trasporto Viaggiatori intemeiata de cativa cunoscuti oameni italieni de afaceri precum Luca di Montezemolo si Diego Della Valle. Trenurile sunt produse de Alstom si sunt de o noua generatie numita AGV, superioara tehnic TGV-urilor. Capacitatea unui tren este de 450 de pasageri, cu 20% peste TGV deoarece fiecare vagon are propriul motor si nu mai este nevoie de locomotive.

Montezemolo spune ca proiectul a necesitat investitii de un miliard de euro si anual se plateste suma de 120 milioane euro pentru utilizarea infrastructurii feroviare detinuta de Trenitalia. El admite ca afacerea comporta enorme riscuri economice, insa spune ca lansarea acestor servicii echivaleaza cu spargerea unui monopol solid si da calatorilor ce isi doreau de mult: posibilitatea de a alege.

In vagoane va fi WiFi gratuit, va exista si un vagon cu sala de cinema, iar in fiecare gara deservita va fi un spatiu special pentru cei care calatoresc cu trenurile Italo. Obiectivul este atingerea unei cote de 20 - 25% pe piata trenurilor italiene de mare viteza in 2014 si transportarea a 8-9 milioane de persoane anual. Tot in 2014 se prevede atingerea punctului de break even.

Compania mizeaza pe servicii caracterizate prin lux, stil, scaune extrem de confortabile si servirea mesei, nu in vagonul restaurant, ci la locul fiecaruia, in vagoanele conventionale.

AFP citeaza insa analisti care se indoiesc ca aceasta companie va putea face profit in contextul crizei si mai ales fiindca va trebui sa plateasca taxe mari pentru a utiliza reteaua feroviara detinuta de stat.


Citeste mai multe despre   


















3200 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    AFP (Luni, 23 aprilie 2012, 17:10)

    ady [anonim]

    ''AFP citeaza insa analisti care se indoiesc ca aceasta companie va putea face profit in conextul crizei''

    ce gluma..italienii sunt snobii planetei
  • +4 (4 voturi)    
    Poporul-frate e ce am fi fost si noi fara comunism (Luni, 23 aprilie 2012, 18:57)

    V.R. [utilizator]

    Pacat ca la noi patronii adevarati din perioada interbelica au fost exterminati si jefuiti, iar locul lor a fost luat de aparatcici de partid sau cel putin de oameni fara scrupule care le-au furat metehnele si s-au imbogatit prin tunuri date bugetului de stat. Daca ar fi fost altfel, poate am fi avut si noi macar un tren "Româno" care sa circule cu 300 km/h.
  • +3 (3 voturi)    
    romani sunt prea fraieri , (Luni, 23 aprilie 2012, 21:25)

    mikael [anonim]

    pentru voi sunt si prea bune ce aveti , e bine cà visati ,pasàrea màlai viseazà si golanul x6


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version