Dmitri Rogozin: Moldova trebuie sa recunoasca rolul Rusiei ca unic stat care dispune de forta si autoritate politica in aceasta regiune

de Olga Popescu     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:20 Actualitate | Esenţial


Dmitri Rogozin
Foto: Agerpres
Republica Moldova, pentru a avea garantia unitatii tarii, trebuie sa recunoasca rolul Rusiei "ca unic stat care dispune de forta si autoritate politica in aceasta regiune" si sa inteleaga ca un astfel de stat unitar "poate fi format exclusiv pe baza federativa sau confederativa", afirma emisarul special al presedintelui Rusiei pentru Transnistria, Dmitri Rogozin, in partea a doua a interviului acordat cotidianului Kommersant.

Citeste aici partea I a interviului acordat de Dmitri Rogozin cotidianlui Kommersant: "Nu numai Transnistria, dar nici alte regiuni ale Moldovei nu vor dori sa intre in Romania"
 

K.: Conflictul din Transnistria s-ar fi incheiat odata cu revenirea regiunii sub jurisdictia Chisinaului?

D.R.: Respectam principiul integritatii teritoriale a Republicii Moldova, dar acest principiu trebuie respectat si de moldoveni. Rusia este garant al securitatii si este gata sa accepte orice realitate creata de participantii la negocieri cu propriile lor maini. Ce trebuie sa faca moldovenii pentru a avea garantia unui stat unitar? Inainte de toate sa recunoasca Transnistra drept parte egala in drepturi a procesului de negocieri. Fara asta nu va fi nici o impacare. In al doilea rand, ei trebuie sa gaseasca un numitor comun pentru evaluarea acestei tragedii de acum 20 de ani. Trebuie sa vorbeasca unii cu ceilalti, sa clarifice cauzele. In al treilea rand, trebuie create conditii economice normale pentru supravietuirea ambelor maluri ale Nistrului. In al patrulea rand, sa recunoasca rolul Rusiei ca unic stat care dispune de forta si autoritate politica in aceasta regiune. Si sa nu incerce sa se joace de-a soarecele si pisica, atragand in calitate de intermediari parti care nu au nici o tangenta cu aceasta regiune. Si in al cincilea rand - este, desigur, intelegerea faptului ca un astfel  de stat unitar poate fi format exclusiv pe baza federativa sau confederativa.

Sunt partile gata sa discute despre toate astea? Nu numai Chisinau, dar si Tiraspol? Cred ca nu. Iata de ce Rusia nu are dreptul sa-si impuna vointa. Rusia trebuie sa fie atenta in relatiile sale cu partile implicate in acest conflict, sa faciliteze reglementarea lui prin intermediul economiei, prin stimularea dialogului, prin cresterea potentialului acestor relatii.

 K.: Ce-ar trebui sa se intample ca Rusia sa lucreze mai intens asupra reunificarii Moldovei?

D.R.: Nu voi enumera ce ar trebui sa fie, ci ceea ce nu ar trebui cu siguranta sa fie. Daca Moldova isi va schimba statutul si va adera la vreun bloc, daca va incerca sa disipeze formatul existent de mentinere al pacii, daca va atrage Rusia si alte state intr-un conflict cu puteri care nu fac parte din aceasta regiune, ne vom realiza interesele noastre nationale in afara contextului de reglementare. In acest caz, dupa cum puteti deduce, in fata Rusia se vor ridica cu totul alte obiective.

K.: In circumstantele enumerate, Moscova ar putea recunoaste independenta Transnistriei?

D.R.: Noi vorbim despre ceea ce nu ar trebui sa se intample. In ceea ce priveste concluziile care ar trebui trase dintr-o asemenea situatie, ele pot fi diferite. Este prematur sa aducem in discutie aceste aspecte, ar fi o provocare.

K.: Medvedev a spus, la un moment dat, ca in Osetia de Sud el a oprit NATO. Transnistria s-ar putea afla in prima linie a luptei impotriva extinderii NATO?

D.R.: In acel context, Medvedev a abordat problema NATO intr-un sens mai larg. Exista doua principii: inviolabilitatea granitelor sau integritatea teritoriala si dreptul natiunilor la autodeterminare. Primul este, de regula, predominant, cu exceptia unei singure situatii concrete, cand o natiune care incearca sa-si indeplineasca dreptul la suveranitate este supusa unei distrugeri fizice. Sa comparam doua situatii - Kosovo si Osetia de Sud. In februarie 2008, a fost Kosovo o regiune supusa exterminarii de puterea centrala a Serbiei, care si-ar fi trimis trupele pentru distrugerea populatiei albaneze din Kosovo? Raspunsul este negativ (....) Al doilea caz - Osetia de Sud. August 2008. Atac al armatei georgiene asupra unui oras adormit, nimicirea fizica a trupelor rusesti de mentinere a pacii in exercitatea obligatiunilor lor. Este un casus belli. Rusia a intervenit in cadrul operatiunii de impunere a pacii si de stopare a agresiunii. Respectand principiul integritatii teritoriale a Georgiei, Rusia s-a adresat, mai intai autoritatilor de la Tbilisi, apoi garantilor Georgiei, in persoana UE si, indirect, NATO, cu cerinta de a oferi garantii de securitate pe termen lung Osetiei de Sud, poporului ei. Si a primit un refuz. In aceasta situatie sunt posibile doua variante de actiune. Prima - continuarea razboiului pana la victorie. Armata rusa intra in Tbilisi si ocupa Georgia, distruge potentialul ei pentru o noua amenintare, dar nu am ales aceasta varianta, pentru ca nu acesta era scopul Rusiei. Scopul ei a fost neutralizarea amenintarii si incheierea operatiunii in timp si spatiu in vederea impunerii pacii.

Dar neavand alte garantii de securitate pentru poporul sud-osetin, am fost nevoiti sa recunoastem independenta ei ca stat, pentru legitimizarea conducerii sud-osetine. Este un exemplul total opus Kosovo.

Istoria cu Transnistria poate fi privita in contextul acestor evenimente. Teoretic, in iunie 1992, Rusia ar fi putut recunoaste Transnistria, pentru a asigura garantia prezentei sale militare de prevenire a oricaror amenintari externe. Dar partea moldoveana a acceptat, atunci, rolul de mentinere a pacii al Rusiei si, de aceea, Rusia nu a avut nici un motiv sa mearga mai departe. Ea fixeaza un fel de status-quo, in cadrul caruia noi traim si acum. Pornim de la ideea ca daca pacea in regiune se va mentine si va fi pastrat rolul Rusiei ca factor de mentiere a pacii, acest statut nu va fi erodat.

K.: Exista parerea destul de raspandita ca Transnitria este acel mic obstacol de care are nevoie Rusiei pentru ca NATO sa nu inghita Moldova si, ulterior, Ucraina.

D.R.: Romania este NATO. Baza americana de acolo este scutul european antiracheta al NATO. Daca pe teritoriul Romaniei va fi desfasurata infrastructura militara, iar Moldova ar intra intr-un fel de casatorie civila cu Romania, situatia se va schimba si va avea consecintele ei. Deocamdata, asta nu s-a intamplat si, sper, nu se va intampla niciodata.

 K.: Problema scutului american din Europa, pe care Washington nu vrea sa-l convina cu Rusia, influenteaza asupra situatiei din jurul Transnistriei?

D.R.: Este cea mai pura speculatie. Prezenta militara a Rusiei este reglementata si intentionam in cadrul reformei fortelor armate sa asiguram cu tot ce este necesar contingentul nostru din Transnistria. Si nu este nici un secret. In ceea ce priveste constructia unor radare, nu este o tema de actualitate, tinand cont de prognoza noastra privind evolutia situatiei.


Citeste mai multe despre   


















5047 vizualizari

  • +29 (29 voturi)    
    tampit si ipocrit (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:37)

    thebblack [utilizator]

    dupa ce mama rusie a luat cu japca niste teritoriu de la ucraina si la lipit la "moldova", acum vine si spune ca transnistria nu face parte din moldova.
    dupa care declara literalmente ca un stat unitar nu se poate face decat pe baze federative. ori isi bate joc de noi, ori e de o prostie asimptotica la absolut.
    mai departe... "dreptul natiunilor la autodeterminare"... cu cecenia (ca sa nu insiram toata lista de natiuni tinute prin forta armelor in "federatia" rusia) cum ramane bai nea?
    • +19 (19 voturi)    
      roata... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:09)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      ...se invarteste. Conducatorii Rusiei uita ca teritoriul imens si subpopulat pe care il poseda acum se invecineaza cu China si India care impreuna au aproape o treime din populatia planetei.
      Va veni o zi cand aceste populatii se vor revarsa peste vastul teritoriu de la Nord si atunci vom vedea cat valoreaza aroganta.
      In loc sa isi faca prieteni, ei o tin de-a proasta cu amenintarile si reusesc foarte bine sa se faca urati.
      Vor sa imparta? Impartiti vor fi!
  • +29 (29 voturi)    
    Mitocania ruseasca (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:38)

    Marius [anonim]

    Este fascinant cum spurcaciunile rusesti nu fac alceva decat au facut pana astazi: sa ameninte si sa calce in picioare decenta si bunul simt. Sper ca autoritatile romanesti sa dea o replica pe masura indraznelii acestor barbari.
    • -15 (15 voturi)    
      De pilda SA MURIM DE FRIG ! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:01)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Bun prilej pentru Base sa le dea o replica si sa
      faca un REFERENDUM cu ocazia alegerilor locale...
      ....ca e metoda garantata.
      Romanii sa raspunda la intrebarea ”mestesugita” : MAI VRETI SA DEPINDEM DE GAZELE RUSESTI ?!
      *
      Masele largi ar da navala sa zica NU ! ca iarna a trecut si mai mult de varful nasului nu putem vedea cand suntem noi in febra patriotica.
      *
      Iar daca la inghesuiala vor vota si cu candidatul
      ”Prigoana care are plici
      si baga spaima-n bolsevici !”
      cu atat mai bine.

      PS. NU e prima oara cand maica Rusia ii
      ofera lui Base prilejul de a vorbi - ca saracul e cam tacut de cand PDL ul se scurge.

      PS2 Mai bine ar da o replica dl Gittenstein...daca nu cer prea mult .
    • -1 (7 voturi)    
      ... (Duminică, 22 aprilie 2012, 9:03)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Romania cu Rusia e ca un tantar pe fundul unei gorile de 250 de kg. Din pacate la ora actuala, Romania e incurcata in propriile slabiciuni si incapacitati. Noi ne chinuim de 15 ani sa inlocuim 20 de MiG-uri prapadite. Ne chinuim de 10 ani sa termina 50 de km de autostrada substandard. Cad bucati de cladire pe oameni in centrul unei capitale care traieste din amintiri.
      Cum spunea si un banc, atat timp cat e inconjurata de tari slabe, Rusia se invecineaza cu cine vrea ea.
      • 0 (2 voturi)    
        Iar merg rusii pe drumul... (Duminică, 22 aprilie 2012, 19:54)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui ...

        ...crimelor...Ii recomandand Comisarului Rogozin filmul "Cainta" ...Aceeasi recomandare tie Anonymus si lui Marius...Se pare ca unii au doar cultul exterminarii vecinilor...
  • +16 (18 voturi)    
    Cine-i agariciul ăsta? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:44)

    Tete [anonim]

    Păi care-i noutatea? Moldova încă este sub influența economică, politică si militară a Rusiei, și nu se va desprinde niciodată de această influență. Asta face parte din înțelegerea tacită dintre Rusia și NATO, mai ales SUA, astfel că niciodată nu se va pune problema subminării puterii Rusiei în regiunea Moldovei. Rămâne la alegerea Moldovei cu cine vrea să continue, cu România, țara mamă, sau cu Rusia, țara mamă-surogat. Iar colaborarea de până acum acum mama surogat se reflectă în dezastrul economic al țării(nu că România ar excela, însă Moldova este dovada faptului că se poate și mai rău).
  • +9 (11 voturi)    
    Rusia (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:53)

    Grasul [utilizator]

    Cu alte cuvinte sa le iasa din cap moldovenilor ideea ca Rusia nu mai este stapanul regiunii!
    • +2 (2 voturi)    
      In curand Rusia ... (Duminică, 22 aprilie 2012, 19:57)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Grasul

      ...nu va mai fi nici stapana rusilor..ha,ha,ha...darmite a moldovenilor...si papagalul Rogozin va avea soarta lui Zinoviev, Buharin si Trotki...
  • 0 (14 voturi)    
    Doi iepuri (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:07)

    Daniels22026 [utilizator]

    Dmitri Rogozin a fost sincer. Si totodata (parerea mea) a fost corect. Avind in vedere vointa populatiei din Transnistria, exprimata prin referendum, Federatia Rusa are tot dreptul sa apere aceasta regiune. Romanii din Transnistria sint minoritari. Iar din punctul rusilor de vedere, Basarabia ar fi oricind binevenita in Federatia Rusa.

    Desigur, noi le dorim fratilor din Basarabia viitorul alaturi de noi, in UE. Dar este suficient de clar ca Transnistria va fi intotdeauna de partea Federatiei Ruse, cu sau fara Basarabia. Asa ca fratii nostri romani trebuie sa-si aleaga viitorul cu hotarire. Cine alearga dupa doi iepuri, nu prinde niciunul.
    • +11 (15 voturi)    
      romanii (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 17:20)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      reprezinta 40% din populatia "Re[ublicii Nistrene". ucrainianii 30%, rusofonii, adunatura de peste tot alti 30%. Smirnov e nascut in Camciatca ! Romanii sunt populatia bastinasasi constituie majoritatea relativa ! Cu trupe rusesti acolo nu poate fi vorba de referendum.
  • +12 (16 voturi)    
    neoimperialism (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:10)

    andu [anonim]

    ceea ce citesc aici imi relava o forma clasica de neoimperialism, de care Rusia nu vrea sa se dezbare! In ceea ce priveste Transnistria, personal consider ca este un cap de pod periculos, un mar otravit lasat de Stalin intentionat Rep. Moldova (si Romaniei, ca doar el a privit in perspectiva), de care ar trebui si ei si noi sa ne debarasam. Daca se va pune vreodata problema reunificarii, aceasta nu ar trebui sa includa Transnistria, altfel am pus-o.
  • +1 (5 voturi)    
    alo....baietii dela hotnews (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:14)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    de ce ati scos art. in care erau multe comentarii pertinenete si l-ati introdus pe asta fara comentarii........au facut cumva galagie ruso-kominternistii evrei de la moscova la voi??
  • +23 (23 voturi)    
    Moldova TREBUIE.... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:15)

    Cataleya [utilizator]

    Si cu asta, Rogozin a spus tot ce era de spus!

    Rusii astia sunt mai mitocani decat acum 30 de ani.
    Asta e natia, n-ai ce sa le faci!
  • +19 (19 voturi)    
    re: rogoz (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:17)

    sd [anonim]

    Draga Rogoz ...

    Rusia e tara din regiune care joaca murdar si fiind speriata de noua ordine mondiala incearca sa intimideze oameni ce au stat zeci de ani sub papucul vostru.

    Tin sa te anunt ca URSS a murti FOREVER !!! Visezi cu ochii deschisi la vremurile apuse.. dar istoria ne confirma ca orice imperiu, in special unul murdar cum este cel stalinist, mai devreme sau mai tarziu se destrama...

    Lasati povestile pentru copii... Rusia nu va ajunge nici-odata la 5% din puterea militara Nato....

    SIngura voastra putere sta in gaz cu care santajati toti partenerii de afaceri ....

    In scurt timp odata cu implementarea energiilor alternative ve-ti fi morti ...

    Sa va fie RUSINE!

    SD
    • +5 (5 voturi)    
      Cred ca ieste o intrebare economica (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:24)

      Roman [anonim] i-a raspuns lui sd

      Dupa punctul de vedere al lu Moldova are trebui sa faca cu Transnistiria iei ce a facut Rusia cu Sud Osetia.

      Transnistria este pe partea SSR din Besarabia care iera al Moldovei nu a Ucrainei.

      Daca se vor uni cu Romani de astazi in turun stat federal Romania-Moldova nu ar fi in mare pericol din punct de vedere strategic.
  • +15 (15 voturi)    
    RE (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:20)

    SD [anonim]

    Revin...

    "Desteaptate Romane!" e imnul pe care il poarta in suflet fiecare cetatean Roman sau Moldovean ...

    Desteptarea a venit.. nu mai puteti prosti lumea cu vorbe aruncate in vant... si cu oameni aruncati in Siberia!!!

    Vremea cizmarilor a trecut!!!
  • +9 (9 voturi)    
    Ha! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:22)

    Romanul [anonim]

    Este parerea lui. De tezaur de ce nu zice nimic?
  • +15 (15 voturi)    
    Acest model de gindire e de mult depasit (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:31)

    sile231 [utilizator]

    Pentru binele lor , rusii trebuie sa iasa din gindirea autoritara de pe vremea tarilor si a URSS si inteleaga ca fiecare persoana si fiecare popor are drepturi care trebuiesc reaspectate. Ira respectul cuiva nu-l poti obtine fara a-l acorda intii pe al tau.In apocalipsa e o propozitie: cine ia pe altii in robie de robie are parte.Singura autoritate care trebuie sa ne guverneze pe toti e a legii. Dar nu orice lege ci aceea care ne permite tuturor sa traim impreuna in pace. O zi buna !
    • -1 (3 voturi)    
      da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:34)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui sile231

      Ma intreb si eu :si daca rusii nu vor sa iasa din modul acesta de gandire,cine oare ii poate obliga? Rugaciunea cea dintai pe care o invata orice mujic de la nastere nu este..."inger,ingerasul meu"...ci "Testamentul lui Petru cel Mare".I-ai vazut pe americani cumva amenintandu-i pe rusi macar cu degetul?Eu nu am observat.Au atatea atuuri in mana pentru a ramane in echilibru cu americanii,incat pot impune mult mai multe lucruri in Europa,decat credem noi.Americanii nu vor nicicum sa-si amestece transpiratia cu cea a rusilor,drept pentru care Moldova nu va intra in alcatuirea Romaniei niciodata.Toate tarile in hotar comun cu Rusia vor ramane in sfera lor de influienta pentru a le asigura o zona tampon si aceasta intr-un acord tacit cu americanii! Ca atare sa nu va mai mire pe nimeni aroganta, dar mai ales siguranta de sine a rusilor. Pentru ca acest echilibru sa existe cineva trebuie sacrificat,iar de la noi ,scrificatul nu poate fi decat Basarabia! Cat despre tezaur, ramane ca pensie de intretinere rusilor pentru ca ne are grija de Moldova noastra. Americanii s-au epuizat in atatea conflicte ca au ramas ca un schelet,in timp ce rusii isi umfla muschii inarmarii precum Putin la sala de forta! Hai sa vorbim si noi caci oricum nu suntem prea importanti(cu parere de rau o spun).
  • +17 (17 voturi)    
    ****** (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:34)

    Cataleya [utilizator]

    Chiar si in ziua de azi, 40% din populatia rusa isi imagineaza ca URSS-ului i s-a facut o nedreptate atunci cand Bulgaria, Romania, Ungaria, Cehia, Polonia, Ungaria, Germania Democrata si-au castigat independenta si s-au desprins de monstrul sovietic.
    Sovieticiiau fost crescuti si injectati cu ideea ca "Mama Rusia" trebuie sa stapaneasca tot ce misca pe aceasta planeta, iar toti cei care nu sunt de acord cu asa ceva, trebuie pusi la zid si impuscati sau bagati in lagare prin Siberia, pana li se pierde urma!.
    In ultimul sondaj, in timp ce Europa si lumea occidentala il considera pe Gorbaciov unul din cei mai importanti oameni politici ai secolului trecut, rusii il considera cel mai mare tradator de neam si tara, pt ca a permis fostelor tari sovietice sa mearga pe un drum propriu, al independendentei si a libertatii de a alege intre Vest si Est, intre Europa si Rusia sau intre USA si China.
    Iar noul imparat al rusilor, securistul Putin, face tot posibilul sa reinvie aceasta stare de spirit.
    • +1 (1 vot)    
      Mama Rusia... (Duminică, 22 aprilie 2012, 20:00)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      ...vrea cam multe pentru unul din cele mai inapoiate tari ale lumii...
  • +9 (9 voturi)    
    Rusia incearca sa fie urss. (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:39)

    cornel19 [utilizator]

    Presupun ca pe fundalul dezangajari sua din eu. si reorintarea spre zona pacificului dar si in egala masura un nato ineficient, frecvent indecis, + subrezenia evidenta a ue, rusia castiga teren diplomatic si nu numai. Cred ca in fapt transnistia & moldova, reprezinta un test ptr. ro. si europeni. Opinia mea este ca in raport cu aceasta zona, rusia i-si va defini pe termen mediu, politicile, de toate naturile, in partea continentala a eu. Am retinut ca o actiune semnificativa si cred descurajanta la adresa rusiei, materializarea unui bloc militar, format din tarile nordice ale eu. directionat ptr. apararea resurselor polului nord. Acesta transcede nato si interesant, include neutra suedie.
  • +12 (12 voturi)    
    RM: statul status-quoului (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:44)

    hcr [anonim]

    Este clar ca Rusia se considera puterea nr. 1 in regiune chiar si acum. Din fericire, Romania este deja in NATO si cu asta a scapat practic definitiv de amenintarea rusa mai ales decind exista si baze militare americane in tara.

    Propunerea rusa este foarte clara. Moldovenilor, faceti federatie cu Transnistria ca la noi si totul va fi foarte bine! Daca nu, veti pierde Gagauzia si alte citeva raioane pe care le vom ocupa din nou pt ca ni s-a cerut de catre populatia locala.

    Ramine de vazut ce vor face politicienii moldoveni cu aceste recomandari.
    • +2 (2 voturi)    
      x (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 20:28)

      msc999 [utilizator] i-a raspuns lui hcr

      Defapt rusul le face un bine moldovenilor, trezindu-i la realitate. Federatia ar fi insemna revenirea comunismului intr-o moldova si asa scindata. Separarea de transnistria ar fi benefica si ptr moldova si ptr rusia.

      eh, da cine are curajul sa rupa pisica in doua in md ? :)
  • +7 (7 voturi)    
    Care principii??? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:49)

    Micutu Lala [anonim]

    Respectam principiul integritatii teritoriale a Republicii Moldova - spune domnul Rogozin, pai daca este asa , atunci inseamna ca Romania ar trebui sa contina si Basarabia si sudul Basarabiei aflat acum la ucrainieni, si toate tinuturile asa cum erau inainte de al doilea razboi mondial, nu?? asa ar fi firesc.
  • +9 (9 voturi)    
    inconstient (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:52)

    hans [anonim]

    Lui Gorgozin asta nu i-a zis nimeni ca daca trage aurolac va ajunge la cersit in gara ? Asiaticii astia inevoluati si criminali nu vor sa evolueze. Probabil e de la vodca.
    • -2 (2 voturi)    
      da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:40)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui hans

      Prietene,spune-ne si noua,cine ii ia recipientul cu aurolac din mana rusului?Eu nu observ pe cineva!Majoritatea natiilor europene zambesc frumos la rusi,si daca nu am dreptate spune-mi,nu ma supar.
  • +12 (12 voturi)    
    Mister Rogozin ... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:52)

    ikke [anonim]

    Hi seek tear, mister Rogozin!

    Pe cine crezi ca pacalesti? Daca mai încapea îndoiala: e vorba de un semn de slabiciune a Rusiei. Când nu mai ai argumente, strigi ca esti cel mai tare. Da' începi sa strigi doar când îti dai seama ca nu te mai asculta nimeni ...
  • +9 (9 voturi)    
    Amenintari? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:54)

    Delu [utilizator]

    A trecut Rusia in ofensiva sau este doar o impresie gresita?
  • -13 (13 voturi)    
    Asemenea provocari din partea ... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:07)

    Marse [anonim]

    ... Rusiei cred ca nu s-au mai intamplat de mult timp. Unde esti Basele, eroule ? Cand inca mai aveai nevoie de votul romanilor, sareai de sapte cotzi pentru mult mai putzin. Acum nu mai merita, asa-i ? Ce blestem pe neamul asta, sa fie condus de un bishnitzar ... :))))
    • +5 (5 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:55)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Marse

      Ma faci sa zambesc tinere .Nu amesteca aici ura ta pentru Basescu(mai mult sau mai putin motivata),cu ecilibrul geopolitic european si mondial.Este vorba despre o chestiune mult mai importanta decat o galerie in favoarea lui Antonescu sau POnta! Sau nu ma pricep eu la viata si cumva acestia doi ne vor face o surpriza si vor otine semnatura lui Putin pentru revenirea Basarabiei in hotarele vechi! Tata-l meu ,pe vremea cand si eu ma credeam buricul pamantului,imi spunea cam asa:"mai copile,multe sti,dar pana la sfarsitul vietii enorm de multe vei mai invata".Adevarat!
      • -3 (3 voturi)    
        Sa inteleg ca ... (Duminică, 22 aprilie 2012, 9:49)

        Marse [anonim] i-a raspuns lui hot news

        ... nu are nici o legatura cu Basel faptul ca, in timp ce un oficial rus face, in legatura cu Basarabia, cele mai grave declaratzii din ultimii 20 de ani, ministerul de externe roman tace cu intzelepciune ? Ca atunci cand avea nevoie sa atinga coarda nationalista, Basel se lega de rushi aiurea-n tramvai, iar acum aproba tacit faptul ca RUsia trebuie sa fie unic decident dincolo de Prut ? Ma scuzatzi, dar ca fost votant al lui Baselu, eu simt ca mi-am luat o mare tzeapa. De aici si "ura", indreptatita zic eu, pentru asemenea excrocherie de proportzii ...
        • +2 (2 voturi)    
          da (Duminică, 22 aprilie 2012, 11:39)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Marse

          Nu am nimic cu nemultumirea ta,dar spune-mi si mie,tu in locul lui Basescu ce ai fi facut?Imi amintesc ce mutra au facut nemtii cand Basescu s-a umflat la rusi!Si-mi mai amintesc ce critici a primit de la PSD(Iancu,Buchiririci ala sef comisie palament pentru externe,mare speranta a PSD).Nu sunt PDL-ist nici PSD-ist,dar ma irita lipsa de franchete! Aceasta nu inseamna ca te opresc eu sa spui ce vrei!
          • -1 (1 vot)    
            A fi spus ceva gen: (Duminică, 22 aprilie 2012, 20:42)

            Marse [anonim] i-a raspuns lui hot news

            "Rusia trebuie sa inteleaga ca Romania are propriile interese in Republica Moldova, prvenind din originea comuna a locuitorilor celor doua tzari ..." etc samd. UIte ce e, daca tu crezi ca tot ce are de facut, in astfel de situatii presedintele Romaniei, este sa taca, deja e un pas inapoi fatza de Ion Iliescu. SI, apropo baietzi, nu-s cam putzine minusuri ? Ia mai bagatzi, ca de-aia luatzi leafa !...
  • -6 (6 voturi)    
    Si noi care... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:16)

    mark35 [utilizator]

    Vrem mereu sa le facem bine cu forta si pompam sute de milioane de euro sa ii ajutam pe ideea ca am fost odata aceasi tara, ca de revenirea la ce a fost e o idee utopica, mai ales ca nici ei nu vor acest lucru si prefera si ei sa suga ( ca noi ) la licuriciul cel mare
  • 0 (8 voturi)    
    Constatare (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:17)

    sase sase [utilizator]

    Ce spune acest domn este un fel de sah la adresa Republicii Moldova si nu in ultimul rand la adresa Romaniei.In orice caz Rusia va actiona in forta de aici inainte oriunde nu i se va recunoaste influenta in zona.Deocamdata acesta zona se opreste la granita de est a Romaniei dar din pacate Republica Moldova este inclusa in acesta zona si dupa parerea mea va ramane acolo mult si bine.Nici Europa si nici SUA nu vor misca un deget din punct de vedere militar pentru a schimba situatia.Se va intampla la fel ca in Georgia.Iar noi vam pune la granita de est drapele romanesti din suta in suta de metri si vom arata ca ni se falfaie.
  • +10 (10 voturi)    
    hahaha (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:26)

    minos [utilizator]

    Domnul asta spune ca rusii sunt cei mai buni, ei doar doresc pacea, altii sunt agresorii din zona, romanii, georgienii, cecenii. Ignora expansionismul si agresivitatea rusilor de la Petru cel mare pana in prezent.
  • +14 (14 voturi)    
    foarte TUPEIST acest Rogozin, (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:34)

    desatoto [anonim]

    ce-ar fi ca el sa puna mana pe o carte de istorie si sa se plimbe putin pe la statuia lui Stefan cel Mare. Rusii sunt niste nesimtiti fara limite, tupeist tipic unui comportament imperialist: AJUNGE, mars la MOCKBA. Iar Rogozin, mai bien ar culege membrii comunisti si socialisti majoritar de etnie rusa si i-ar duce pe coasta Pacificului la Vladivstock doar e imensa Rusia. Rusii dupa 200 de ani pe meleagurile lui Stefan cel Mare, trebuie sa plece la ei acasa! Iar daca Rogozin ii ia si pe Iliescu, Nastase, Mitrea, Ponta, Antonescu si pe ala micu plus Voiculescu si majoritatea din USL, ar face si un rus ceva bun Romaniei.
  • +10 (10 voturi)    
    Fals (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 16:36)

    cutarica [anonim]

    I se acorda prea multa importanta unui papagal comunist.
  • +5 (5 voturi)    
    "Prezenta militara a Rusiei este reglementata"? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 17:40)

    Micu Ina [utilizator]

    In conditiile in care Rusia nu a respectat intelegerile de la Istanbul privind retragerea trupetilor din Transnistria, Romania este chiar indreptatita la consolidarea infrastructurii militare NATO, si in special a US. Rusia nu are dreptul sa pretinda nimic
  • +5 (7 voturi)    
    Singura solutie realista posibila!! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:02)

    Nicolae Titulescu [anonim]

    Rogozin judeca lucrurile exact in termenii fostului imperiu sovietic, care nu mai exista in prezent, ci doar fantomele acestuia, care se resuscita din cand in cand. El, Rogozin nu ne spune nimic nou fata de Brejnev, Gromiko si, mai nou, Putin, prin trompeta sa ministrul de externe Lavrov. Ambii acestia din urma, se umfla in pene din cand in cand, prin declaratii sforaitoare si gaunoase de superputere, care sunt insa lipsite de orice continut si credibilitate, in consecinta.
    In ce priveste Moldova(de dincolode Prut). cred ca 20 de ani au fost suficienti pentru a convinge pe orice om politic cu simtire romaneasca de la Chisinau ca aceasta Transnistrie-teritoriu al nimanui- este folosita de Moscova ca o permanenta parghie de santaj politic, in efemerul plan de a impiedica Republica Moldova sa ia calea Uniunii Europene si a unei uniri de facto cu Romania. Orice doctor stie ca atunci cand un membru al organismului este atacat de o cangrena grava nu exista alta cale la alternativa mortii decat amputarea - dureroasa, desigur- a membrului iremediabil pierdut . Aceasta este unica solutie realista si in cazul Republicii Moldova si a cangrenei pe care o reprezinta Transnistria!! Republica Moldova trebuie sa renunte la Transnistria si sa ii lase pe rusii de la Moscova sa se spele cu ea pe cap, intr-o paruiala "frateasca" cu ukrainenii. In felul acesta le paseaza acestora castana incinsa a Transnistriei si Republica Moldova va putea sa isi urmeze calea integrarii europene pe care si-a ales-o, salvand esentialul!. La Chisinau trebuie sa se stie si, trebuie sa li se spuna foarte clar acest lucru, ca Moldova nu va putea accede la UE, aducand cu ea un conflict major, nesolutionat. Aceasta este o regu;la de baza, de la care nu se admit exceptii!
    Nimeni nu va putea oferi o alta alternativa, ca solutie, la acest conflict artificial si nefiresc pe care il reprezinta fantoma sovietica din Transnistria. Dixit!
    • -1 (1 vot)    
      din pacate (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 19:52)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Titulescu

      s-ar putea sa ai dreptate. Incep sa cred tot mai mult ca s-ar castiga (pe termen lung), chiar Transnistria insasi asa.
  • +5 (5 voturi)    
    Facem schimb (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:12)

    Cata [anonim]

    Eu le dau la schimb cu Moldova pe Iliescu, Ponta, Antonescu, Nastase si altii de genul asta, se potrivesc foarte bine cu profilul rusului
  • -5 (5 voturi)    
    RUSIA vs ROMANIA ! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:22)

    unu [anonim]

    Va transmit acest mesaj din partea echipei ROMANIEI de pe siteul de sah www.chess.com.
    Va invitam in echipa cu o ocazie speciala: avem un meci oficial extrem de important si dificil cu nationala RUSIEI, care va incepe in curand. Echipa noastra are acum 500 de membri dar estimam un dezavantaj numeric si valoric fata de rusi. Pentru a depasi acest dezavantaj avem nevoie urgenta de forte noi. Va asteptam cu drag!

    Cu deosebit respect,
    Team Romania – www.chess.com

    Adresa: http://www.chess.com/groups/view/team-romania

    PS: In cererea de aderare, va rugam sa specificati codul "Rusia"
  • +3 (3 voturi)    
    in alta ordine de idei (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:22)

    visio [anonim]

    omul are partial dreptate, astfel: raul facut de conducatorii rusi analfabeti si violatori (vezi generalul beria) au distrus iremediabil "flora si fauna" umana existenta la fata locului; dupa zeci de ani de indoctrinare pana la victoria finala nu cred ca cei din transnistria mai pot fi integrati; si sincer vorbind parca nici noua nu ne convine sa mai capatam alte etnii; nu de alta, dar romanii fac toate eforturile iar ungurii si tiganii trag toate foloasele; ce numim acum transnistria, ca teritoriu si oameni, e bine sa lasam de izbeliste; nimeni nu se indoieste ca rusia ramane o forta in regiunea numita Terra; dar hai sa nu exageram pentru ca si zeii mai mor cateodata....
    pana una alta, daca chiar vrem sa schimbam cateceva, trebuie ca noi romanii sa devenim o forta economica si politica mondiala; avem inventatori de valoare, avem fond genetic, avem si forta de munca multa si de calitate; mai trebuie o singura variabila schimbata in bine: clasa politica analfabeta si hoata romaneasca; dupa ce ne alegem liderii potriviti, adica aia care ne dau de mancare si nu ne fura din pensii sau ne inchid rafinarii sau combinatre si alte industrii, vom avea toate conditiile sa dam cu tifla rusilor....
  • +2 (2 voturi)    
    politician cu minte putina... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:50)

    Ilinca [anonim]

    de obicei se spune de ce este nevoie, ce trebuie sa fie, nu de ce NU trebuie. Orice lucru se defineste prin ce este, nu prin ce nu este... Halal viitor va avea tara cu de-alde prapaditul asta...
  • +5 (5 voturi)    
    reactia Rusiei (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 21:16)

    Ciprian [anonim]

    E interesanta situatia din Republica Moldova... Romanii ar trebui sa fie mai atenti la ce se intampla acolo fiindca asistam la o ofensiva serioasa a Rusiei in regiune.
    Pana in 2009, Rusia era multumita ca avea controlul asupra Republicii Moldova fiindca comunistii erau la putere acolo. Comunistii au jucat intotdeauna cum le-a jucat Moscova: au negat faptul ca vorbesc romana, au insistat pe statalitatea statului moldovean si au promovat o multime de minciuni si atacuri la adresa Romaniei.
    In 2009, comunistii au pierdut puterea, dar pana acum Rusia a crezut mereu ca a fost o infrangere temporara, ca AIE (alianta care a venit la putere la Chisinau) nu va fi in stare sa aleaga un presedinte si sa se mentina la putere.
    Imediat dupa ce AIE a ales un presedinte, Rusia l-a trimis pe Rogozin sa readuca Chisinaul in sfera din interese a Rusiei. Si de 20 de ani, metoda Rusiei de a-si mentine controlul a fost prin intermediul situatiei din Transnistriei.
    Rusii au considerat mereu Moscova ca a treia Roma si romanii le-au stat in calea expansiunei lor spre celei de-a doua Roma (Constantinopol/Instanbul). Rusia considera Romania ca un teritoriu care ar trebui sa fie controlat de ei din motive istorice (expansiunea in dauna fostului imperiu Otoman)
  • +6 (6 voturi)    
    Rusia downfall (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 21:57)

    Kostas [anonim]

    Rusia a picat din nou in jocul occidentului. Cursa inarmarii lansata recent de Putin va aduce Rusia in pragul falimentului in urmatorii 10-15 ani. Dupa aceea federatia rusa va incepe sa se destrame ca o patura mincata de molii.
  • +2 (6 voturi)    
    AROGANTA STALINISTA (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 22:07)

    anonim [anonim]

    AROGANTA maxima la acest oficial rus. Mai intai sa isi retraga armata stalinista si apoi sa lase poporul sa aleaga democratic separarea sau nu de Rep Moldova. E ca si cum pui pistolul la tampla si lasi omul apoi sa voteze "liber". Armata e singurul atu pe care il au in regiune pentru a stopa extinderea NATO si nu vor renunta la el prea curand. Pacat de basarabeni ca vor fi in continuare dezbinati atat intre ei cat si de Romania.
  • +5 (5 voturi)    
    Moldovenii sa invete de la tatile baltice (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 23:08)

    Vlad-I [utilizator]

    Moldovenii au ajuns in asemenea hal, pt. ca au permis Rusiei si au votat slugoi rusi. In Romania nu le-a mers, rusnacii au inteles ca aici imensa parte a populatiei ii vrea cat mai departe.

    Trebuie mentionat ca unele televiziuni din ro. "intamplator" voalat fac campanie pro-moscovita, punctand fatis partile negative ale americanilor, cea ce face ca un procentaj din populatie sa intoarca fata spre rusi.
    • 0 (0 voturi)    
      am ras cu lacrimi... (Luni, 23 aprilie 2012, 10:26)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      americanii au si ei parti negative?
      sau sunt partile in care tu propui sa-i pupam?
      chestiune de principii, monser!
  • +3 (3 voturi)    
    Mai intai Ucraina,apoi,poate Moldova (Duminică, 22 aprilie 2012, 1:51)

    Gelu Soare [anonim]

    si incetul cu incetul,in circa 30 de ani,ramane Rusia fara 1/2 din pozitia sa geopolitica in Europa.
    Probabil ca dupa ce dispare conducerea curenta din Belorusia - nimeni nu traeste pentru totdeuna - s-ar putea sa se intinda si Belorusia catre europa de vest.
    Considerand un asemenea scenariu,pentru ce se mira uni ca rusia refuza sa-si cedeze influenta geo-politica in europa de est?
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebare (Duminică, 22 aprilie 2012, 9:38)

    Ciobanu [anonim]

    .. pentru Gospodin Rogozin: De ce este nevoie de un stat care sa dispuna de forta si autoritate politica in zona? Vad ca e baiat tanar, ar trebui sa judece mai aproape de contemporaneitate.
  • +3 (3 voturi)    
    Autoritatea Rusiei (Duminică, 22 aprilie 2012, 12:57)

    Moloribb [anonim]

    Trebuie inteles faptul ca Rusia va avea autoritate atunci cand singura isi va respecta statutul de tara mare, de putere cel putin regionala.
    Ce inseamna asta?
    Pur si simplu sa nu faci tarile mai mici de langa tine sa fuga de tine ca de dracu'. Inseamna sa creezi un statut de incredere in tine. Sa retrocedezi ce ai furat. Sa initiezi contacte nu de pe pozitii de forta, fiindca oricum diferentele de marime exista si conteaza.
    Sa pui la inaintare nu tancurile ci cultura, nu santajul cu gaze ci seriozitatea unei afaceri care va dura pe termen mediu - lung, nu un politician clovn, ci unul matur si empatic.
    Insa cred ca astea sunt utopii.
  • -1 (3 voturi)    
    Si.... (Duminică, 22 aprilie 2012, 13:29)

    cristi [anonim]

    Situatie e generata in primul rand de Romania, care nu a reusit in 20 de ani sa se reformeze ecoomic si astfel sa creeze resursele necesare unei integrari a Moldovei de peste Prut
    Cat despre sovieto-jidanul din imagine ,nu e vina lui privind cea ce-i iese pe gura, rusi sunt prin definitie talhari.
  • 0 (0 voturi)    
    MOLDOVA ESTE A ROMANIEI (Luni, 23 aprilie 2012, 4:20)

    Alexandru Posescu [anonim]

    TOVARASUL ROGAZIN, FA BINE SI DA-LE PACE FRATILOR NOSTRI DIN MOLDOVA. NU AVETI ACOLO NICI UN DREPT. ATI INTRAT ACOLO CA NISTE HOTI SI V-ATI COMPORTAT CA NISTE BARBARI. INCEPAND CU ANUL 1812, NUMAI NENOROCIRI ATI PRICINUIOT FRATILOR NOSTRI . POPORUL ROMAN ESTE UNUL SINGUR, DE AMBELE PARTI ALE PRUTULUI. LA FEL SI LIMBA. AFARA CU BARBARII DIN MOLDOVA .


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version