Ambasadorul Frantei, Philippe Gustin: Asteptam condamnari ferme, disuasive, pentru autorii actelor de coruptie/ Exista o legatura intre Schengen si MCV: nu poti avea aspecte tehnice ce functioneaza si vechi practici care nu sunt condamante

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 11 aprilie 2012, 18:40 Actualitate | Esenţial


Ambasadorul francez Philippe Gustin la Hotnews
Foto: Hotnews
Franta a remarcat indeplinirea criteriilor tehnice pentru aderarea la spatiul Schengen, insa astepta rezultate concrete privind combaterea coruptiei, rezultate ce constau in condamnari ferme, descurajante in viitor, pentru cei care le comit, a spus ambasadorul Philippe Gustin. Suspiciunea de coruptie a dus la reguli stricte pentru fondurile europene, care ingreuneaza absorbtia acestora, crede diplomatul francez.

  • Vezi in text ce spune ambasadorul Philippe Gustin despre faptul ca ambasadorul olandez nu a fost primit la Cotroceni pentru prezentarea scrisorilor de acreditare.

Despre aderarea la Schengen si problema romilor



  • Trebuie sa fac inca de la inceput o precizare juridica. Decizia in privinta aderarii Romaniei la Schengen este una colectiva, a tarilor membre care fac parte din spatiul Schengen. Ea va fi luata pe baza indeplinirii criteriilor tehnice, dar si pe baza evolutiilor legislative si de reglementare, precum si a rezultatelor care deriva din aceste evolutii.
  • In toate aceste domenii Romania a facut progrese remarcabile. Astazi asteptam rezultate concrete pe teme sensibile, precum coruptia, crima organizata, asteptam asadar condamnari ferme ale autorilor acestor infractiuni.
  • Va reamintesc ca Franta si Germania au propus un compromis pentru intrarea in etape in Schengen a Romaniei si Bulgariei, iar acest compromis este inca in vigoare.
  • Subiectul Schengen mi se pare mai mult o preocupare a mediului politic si mediatic, media facand din acest subiect un simbol, dar nu cred ca este principala preocupare a romanilor, de altfel nici francezii nu sunt, iar aici vorbesc despre opinia publica.

Despre problema privind romii: Cred ca trebuie sa fim foarte exacti privind natura acestei probleme. Ceea ce se afla in discutie este actiunea grupurilor pe teritoriul francez, dar si european, care actioneaza intr-un mod foarte organizat, iar cooperarea franco-romana la nivel politienesc si judiciar permite sa identificam foarte bine aceste probleme.
  • Acest subiect va fi rezolvat atunci cand procedurile - juridice si politienesti, in Franta si in Romania - incepute vor fi finalizate. Si sper ca asta se va intampla cat mai curand pentru a da un semnal infractorilor ca nici in Romania, nici in Franta, nu putem face ce dorim fara sa fim sanctionati.

Presedintele Sarkozy si-a facut mea culpa privind declaratiile referitoare la romi. Cum poate fi interpretata aceasta afirmatie?
  • Nu stiu daca presedintele sau candidatul si-a facut mea culpa privind discursul referitor la romi. Daca este vorba despre candidat, va reamintesc ca sunt ambasador si sunt obligat, in aceasta perioada electorala, sa fiu rezervat in declaratii, sa ma supun obligatiei de neutralitate.
  • Nu trebuie sa amestecam lucrurile intre ceea ce a existat dintotdeauna, populatii care migreaza in Europa, care traiesc din cersetorie.
  • Nu asta este problema principala, ci criminalitatea organizata, cu campuri de actiune bine organizate privind furtul si traficul de metale, de telefoane mobile, prostitutia, traficul de fiinte umane, toate aceste practici criminale. Problema este la un alt nivel, necunoscut, pentru ca nu e suficient explicat si misiunea mea e sa subliniez ca, intre Romania si Franta, exista o cooperare politieneasca si judiciara pentru ca aceste infractiuni sa inceteze.

Despre MCV si legatura dintre MCV si aderarea la Schengen



MCV: Este unul dintre elementele esentiale in luarea unei decizii in privinta aderarii la spatiul Schengen. Astazi evolutiile legislative si de reglementare sunt in curs, felicit adoptarea recenta a legii privind confiscarea extinsa a averilor celor care comit infractiuni, este fundamentala pentru subiectul care ne intereseaza si sper ca aceasta lege sa fie cat mai rapid promulgata. De asemenea se urmareste si atingerea unor rezultate in pronuntarea unor condamnari exemplare, disuasive pentru viitor, a tuturor celor vinovati de acte de coruptie.

Legatura cu aderarea la Schengen: Totul este legat. Nu putem avea aspecte tehnice care functioneaza si practici care persista si nu sunt condamnate. Cred ca toate partile si toti actorii politici de aici din Romania inteleg bine asta si necesitatea de a construi un sistem juridic care sa fie perfect capabil sa condamne aceste practici.

Despre relatiile economice romano-franceze si fonduri europene

  • Am pus accentul pe promovarea relatiilor economice dintre tarile noastre din mai multe motive: primul este ca, fara dezvoltare economica nu se poate face mare lucru, oriunde in lume, fie ca vorbim despre Romania, sau Franta. Astazi, obiectivul nostru comun este revenirea la cresterea economica. Si odata cu ea de a antrena dezvoltarea altor politici.
  • In al doilea rand, prezenta in Romania a marilor companii franceze, dar si a celor mici si foarte mici reprezinta o bogatie incontestabila. Marea majoritate a acestor companii au venit in Romania acum mult timp, au investit mult in Romania, n-au parasit Romania in timpul crizei economice si nu vor decat un singur lucru: sa prospereze in Romania. Astazi ele sunt companii bine integrate in peisajul romanesc, incat uneori te intrebi daca mai au ceva francez. Va povestesc o intamplare amuzanta: ieri, o persoana importanta al carei nume nu vi-l voi da, imi spunea - Spuneti-mi, care dintre operatorii de telefonie mobila este francez: Orange sau Vodafone. Este important, pentru ca persoana nu era una oarecare, pentru interlocutorul meu, aceste companii sunt deja bine integrate in peisajul romanesc.
  • Ce e de facut? Cred ca trebuie sa repetam cat de importanta este contributia firmelor franceze. Dacia-Renault reprezinta 3% din PIB, e enorm. Mai trebuie - si acum vorbesc despre firmele mai mici - sa structuram mai bine reteaua de intreprinderi franceze prezente in Romania si ele trebuie sa aiba acces mai usor la creditare si la accesarea de fonduri europene. Iata piste pentru ameliorarea relatiilor economice.
In ce domenii sunt francezii interesati sa investeasca: As vorbi despre doua domenii care mi se par propice investitiilor si reflectiei asupra viitorului. In primul rand sectorul energetic. Franta si Romania au in comun conceptia privind independenta energetica. Franta a realizat-o gratie energiei nucleare, Romania a realizat-o demult, gratie petrolului. Iar astazi si-ar putea dezvolta resursele de gaze, de energii regenerabile, eoliene, solare, dar care ar putea face economie la factura energetica prin izolarea termica a cladirilor. Prin urmare, avem in Romania companii franceze care sunt lideri in acest domeniu.
  • Apoi este vorba despre sanatate. Un domeniu mult mai sensibil, mult mai complicat, intr-o tara in care populatia imbatraneste, in care echilibrul sistemului de sanatate este amenintat aici. 



Despre fonduri europene
  • Cred ca este vorbim despre situatia clasica cine a fost mai intai: oul sau gaina? Cred ca este legata de situatia reformarii sistemului juridic roman. A existat o asemenea suspiciune, importata de autoritatile romane in momentul aderarii la UE, ca au creat un sistem de control foarte restrictiv pentru companii, pentru institutii, cu scopul de a asigura buna utilizare a fondurilor europene. Si s-au instituit toate aceste masuri de siguranta.
  • Astazi, aceste masuri sunt foarte restrictive si au dus la o rata atat de mica de absorbtie, 6-7%, care va avea o influenta sigura asupra urmatoarei perspective bugetare a UE, 2014-2020. Concret, daca Romania nu consuma suficient, se va afla intr-o pozitie slaba de a cere fonduri suficiente in perioada bugetara urmatoare, pentru ca i se va raspunde ca, din moment ce nu a cheltuit acum, de ce s-ar crede ca va cheltui mai bine in viitor.
  • Cred ca este necesara o mai buna mobilizare a structurilor care se ocupa de fonduri europene. Cred ca exista mai multe solutii.
  • Am avut in Franta aceeasi problema, dar comunitatile locale au invatat, acum 10-20 de ani sa utilizeze fondurile europene si astazi ar putea coopera cu comunitati locale romanesti pentru a atrage fonduri pe proiecte de infrastructura, statii de salubritate, pentru a le ajuta sa intocmeasca dosare pentru proiecte din finantare europeana.
  • Comunitatile locale romanesti au nevoie de asistenta tehnica, pe care UE nu este in masura sa o dea, pentru ca Romania este membra, statele membre nu sunt in masura sa o dea, insa colectivitatile locale o pot face, au mai mare libertate.
  • In aceste vremuri de criza, fondurile europene sunt, fara indoiala, pentru economia romaneasca "carburantul" care poate ajuta la cresterea economica.

Despre misiunea sa in Romania




  • Cred ca prioritatea actiunilor mele este de a contribui, la fel ca predecesorii mei si poate chiar mai mult, la clarificarea si restaurarea imaginii pe care tarile noastre o au una despre cealalta.
  • Cand am stiut ca vin in Romania, am facut un mic experiment si mi-am intrebat familia si prietenii  sa imi spuna trei cuvinte care le vin in minte cand spun Romania. Si care au fost, aproape de fiecare data, aceste trei cuvinte? Ceausescu, Dracula, romi. Acum, in Romania, pun adesea aceeasi intrebare: spuneti-mi trei cuvinte care va vin in minte cand va ganditi la Franta. Gastronomie, moda, Napoleon.
  • Cred ca realitatea celor doua tari este cu totul alta. Istoric fiind, nu va spun ca trebuie sa uitam trecutul, mai ales ca istoria relatiilor dintre Romania si Franta este una exemplara. Dar, in noua mea pozitie, eu vreau sa contribui la o imagine pozitiva pe care tarile noastre o au una despre alta si mai concentrata asupra viitorului, in ambele sensuri.

Ambasadorul olandez, Matthijs van Bonzel, se afla in situatia de a nu fi acreditat la Bucuresti, desi mandatul sau a inceput inca din luna noiembrie. Numai ca, din cauza disputei cu Olanda privind opozitia acesteia la aderarea Romaniei la spatiul Schengen, presedintele Traian Basescu nu i-a primit scrisorile de acreditare. Prin urmare, ambasadorul este agreat, dar nu acreditat. Surse diplomatice vorbesc despre intentia ambasadorilor statelor UE de a se solidariza cu colegul lor olandez. Intrebat daca se va ralia unii astfel de demers, ambasadorul Frantei a raspuns diplomatic:

Nu pot sa comentez o decizie ce tine de autoritatile romane. Spun doar ca, intr-o maniera practica, nu as vrea sa fiu in locul colegului meu olandez. Si nici nu sunt, pentru ca eu am prezentat scrisorile de acreditare foarte rapid.


Citeste mai multe despre   


















3710 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    "NU poti" ??!!! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 18:53)

    costica [anonim]

    "nu poti avea aspecte tehnice ce functioneaza si vechi practici care nu sunt condamnate" !!
    Ba poti !!
    Pentru ca aspectele tehnice tin Sistemul de Informaţii Schengen care reprezintă sistemul informatic poliţienesc instituit la nivelul Uniunii Europene şi utilizat de statele membre pentru cooperarea, prin schimb de informaţii, în vederea menţinerii ordinii publice şi securităţii naţionale pe teritoriile acestora.
    Numai ca cei care-l utilizeaza, adica oamenii=vamesii si politistii sunt cu totul alta poveste, romaneasca !!!
    Mai cu coruptia, mai cu spaga, mai cu camionul neinregistrat, mai cu persoane trecute granita pe bani grei...
    Se poate !!
    • +9 (13 voturi)    
      Se intampla si la altii. (Miercuri, 11 aprilie 2012, 19:55)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

      Numai ca noi,romanii,ne punem poalele in cap si avem grija sa fim de acord cu ce spun altii,ba chiar sa le aducem noi dovezi.Si la altii granitele sunt vulnerabile,iar ca tari din Schengen Grecia,Italia,Spania sunt mai vulnerabile decat Romania si Bulgaria.Chiar si Franta sau Olanda care incearca sa ne dea noua lectii.despre condamnarea faptelor de coruptie au dreptate si este bine ca insista.Poate asa il vom vedea pe A.Nastase la puscarie si vor avea fiori reci pe sira spinarii si alti demnitari actuali,sau fosti,care sau servit din banul public,fara limita.
      • +7 (7 voturi)    
        Re: se intampla (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:47)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Eu nu cred ca poti trece granita in Italia cu tona de fructe in remorca si 20 EUR plasati in buzunarul vamesului.

        Noi romanii avem grija sa ne uitam la capra vecinului si sa zicem mereu ca a noastra e cel putin la fel de grasa. Daca am avea putina verticalitate ar merge totul snur in tara asta - pana si functionarii aia corupti nu realizeaza ca ei, prin coruptia practicata, raman incet incet ultima veriga care opresc sosirea investitorilor in Romania si implicit cresterea salariilor spre nivelul UE.
        • -1 (5 voturi)    
          Ciocul mai mic, Franță patetica si corupta (Joi, 12 aprilie 2012, 1:14)

          Ismail din Ferentari [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          Asta e din seria "uite cine vorbeste".
          E vorba de tara aia, vai de capul ei, vecina cu Atlanticul ca altii nu au vrut-o, in care:
          1.-s-au repetat niste alegeri pentru coruptie. Asa de tare le-au masluit ca a trebuit Consiluil de Stat se ordone repetarea alegerilor. Ca in lumea a 3-a.
          2. marele prezident francez (daca punem si tocurile) ar trebui sa mearga la parnaie, dupa opinia a mai mult de 60% din francezi.
          3. presa afirma (si stiu ce afirma) ca seful statului merge si cerseste bani murdari pentru campanie intre cere doua tururi de la o miliardara ticnita.
          4. tara (vai de ea) in care poti sa fii si ministru si primar si reprezentant regional..mai rau ca baronii locali de aici.
          5. tara inapoiata in care initiativa legislativa si exceptia de constitutionalitate a fost introdusa.....DUPA MODELUL....CITITI BINE...AL ROMANIEI. Acum vreo doi ani doar.
          6. Tara in care o sumedenie de ministri au fost in vizorul politiei dar niciunul nu a ajuns dupa gratii. Ori politia e proasta ori justitia e la pamant. dupa ce s-a intamplat la Toulouse si dupa reforma catastrofica a stahanovistei franceze Dati (a venit la munca la 6 zile dupa nastere: ca sa vedeti ca sunt altii mai disperati dupa ciolan decat la noi) se pare ca ambele variante sunt adevarate.
          7. E tara in care ministrii cersesc si obtin voiaje private si gratuite in avioanele afaceristilor, fara a fi nevoiti sa treaca o noapte pe la sectie.

          Franta adevarata? Deviza e "corruption, l'inégalite, racisme ou la bourqa"
          • +2 (2 voturi)    
            vorbe goale ! (Joi, 12 aprilie 2012, 8:13)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Ismail din Ferentari

            Si un nationalism de gradul zece . Conteptia ta foarte ne la locul lui : daca fac altii noi dece nu avem voie !
            • 0 (0 voturi)    
              Banatul cosmopolitan_ haida de (Joi, 12 aprilie 2012, 12:10)

              Isamil din Ferentari [anonim] i-a raspuns lui banateanul.

              Imi fu dat sa traiesc si asta: banateanul facand apologia cosmopolitanismului.

              Draga banatean, de 17 ani merg in franta cate trei lui pe an, pentru muca/afaceri.
              Cred deci ca am o cunoastere suficienta SI NU DIN ZIARE, a respectivei tari.

              Incetati sa mai idealizati o franta din carti si istorie, CARE NU MAI EXISTA DEMULT.

              Franta actuala e de plans, nu de invidiat, asta e adevarul.

              Asta nu insamna ca nu suntem si noi de plans.

              Dar incetati sa mai idealizati, nejustificat, niste cocosi jumuliti catarati pe moeschee, de teama sa nu fie taiati pe inserat, dupa incetarea Ramadanului.
              • +1 (1 vot)    
                Draga Isamil (Vineri, 13 aprilie 2012, 7:58)

                banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Isamil din Ferentari

                daca de 17 ani nuti place cum arata franta, intrebarea mea este dece te mai duci ? logic ar fii (celputin dupa mine )
                ca nu maq duc intrun loc care numi place,
                nici dupa afaceri ,nici dupa lucru !
          • +2 (2 voturi)    
            "tara vai de ea ", "tara aia inapoiata" ?! (Joi, 12 aprilie 2012, 8:47)

            costica [anonim] i-a raspuns lui Ismail din Ferentari

            Cred ca 99,99% dintre Romani si-ar dori sa traiasca intr-o Romanie la fel cum e Franta aia "inapoiata" !!
            Cred ca habar nu ai ce vorbesti !!!!
            Vorbeste disperarea portocalie din tine!!
            TOO LATE !!!
            Ne-am saturat de portocalii, gata !!!
            • -1 (1 vot)    
              corect (Joi, 12 aprilie 2012, 9:51)

              unu [anonim] i-a raspuns lui costica

              Ne-am saturat de portocalii. Abia ii asteptam pe rosii! Sub rosii Romania a fost exact ca Franta dar au venit astia portocalii si au distrus-o!Ii vonm aduce inapoi pe rosii sa faca din nou Romania ca Franta! Sa nu care cumva sa lipsesti de la vot! Poate pana atunci uiti ca existi!
            • 0 (0 voturi)    
              End of Game (Joi, 12 aprilie 2012, 10:07)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui costica

              Bine Costica. Dar de lege nu se mai poate scapa ca inainte. Timpurile in care politicienii se distreaza cu deciziile judecatoresti, au trecut. Nici hotii mici nu se vor mai simti protejati de hotii mari, ca inainte.

              Mult succes in alegeri! Dar sentimentul de siguranta al hotilor a luat sfirsit. Portocaliii seriosi (in frunte cu Base) au cistigat mult mai mult decit alegerile. Si odata cu ei, noi toti.
          • -1 (1 vot)    
            biata Franta! (Joi, 12 aprilie 2012, 8:54)

            Dinu [anonim] i-a raspuns lui Ismail din Ferentari

            Da, domnule, o biata tara de tot rasul, incomparabila cu mandrul taram mioritic, tara ( Franta) in care se sta nu se munceste pe rupte ca la noi, oamenii sunt inculti si asculta manele mancand seminte, voteaza numai imbecili agramati dar cu diplome de master si doctorat, o tara unde poti sa mori in fata unui spital, ca nenorocitii aia nici nu se uita la tine. Se compara cu tara noastra?
            Totusi, eu nu inteleg, de ce in ciuda acestor lucruri se ingramadeste lumea sa fie primita acolo, mai ceva ca pensionarii de la noi care, din plictiseala probabil, stau la cozile saraciie, dupa un pachet cu alimente pentru Paste.
            Domnule, jos palaria, aveti un spirit critic de invidiat; sper sa nu aveti niciodata nesansa sa locuiti intr-o tara la Franta!
            PS Am uitat sa le zic francezilorastora vreo doua despre cat de rasisti sunt. Va mai amintiti de fotbalistul Banel Nicolita? Ce bine a fost tratat in Romanica de suporteri si ce atmosfera proasta are in Franta! Vai de capul lui saracul, cred ca si el s-ar intoarce acasa sa profite de bunastarea romaneasca si de toleranta romanilor.
            • +1 (1 vot)    
              Occident- lume proasta si buna (Joi, 12 aprilie 2012, 10:31)

              Pt@Dinu [anonim] i-a raspuns lui Dinu

              Franta nu mai este ce a fost odata, tara de cultura, muzica, etc la care visam cu totii.
              Si Franta nu inseamna neaparat Paris.
              Oamenii de jos si fara pregatire NU pot trai bine in Franta, ca de altfel nici in Romania.
              A fost o mentalitate comunista ( mai este) ca unii sunt egali cu altii. NICIUNDE nu este asta, poate in statele foste comuniste.
              Cine a creat probleme in Franta, Germania, Olanda, Belgia, etc????
              Tot oamenii fara educatie si pregatire profesionala de baza.
              Lumea proasta, indolenta si care nu cunoaste legea se "ingramadeste" sa vina acolo. Cum sa-ti face acte de sedere acolo? Ca ce? Munca ai ?- Nu.
              Domiciliu ai?- Nu.
              Asigurare de sanatate pe minim 12 luni ai? Nu.
              Pai atunci la ce sa stai acolo?
              In scop turistic poate, 3 luni.
              Lume proasta si buna este peste tot.
              Fiecare sa-si vada lungul nasului si sa puna mana pe munca ce i se potriveste si pe care o poate efectua.
              Si sa nu mai faca comparatii cu lumea buna si salariile bune din Occident. Decat cei care au cam aceeasi pregatire si cunosc limba tarii respective ( 5-10%).
              • 0 (0 voturi)    
                ??? (Joi, 12 aprilie 2012, 13:08)

                Dinu [anonim] i-a raspuns lui Pt@Dinu

                Cred ca nu ati inteles sensul comentariului meu. Poate am fost prea subtil, data viitoare voi scrie ca pentru niste copii de clasele 1-4. In rest, sunt perfect de acord cu ce ati spus: orice om educat si cu o pregatire profesionala buna isi gaseste de lucru oriunde in lumea asta.
                • 0 (0 voturi)    
                  Lipsa de timp (Joi, 12 aprilie 2012, 13:33)

                  Pt@!!! [anonim] i-a raspuns lui Dinu

                  Da, da , am inteles. Bun comentariul oricum.
                  Nu trebuie sa va simtiti ofensat.
                  Scrieti frumos si la obiect. Ma bucur sa citesc lucruri civilizate.
            • 0 (0 voturi)    
              Biata si deja SARMANA franta (Joi, 12 aprilie 2012, 12:18)

              Isamil din Ferentari [anonim] i-a raspuns lui Dinu

              Da domnule Paturica, franta e o tara care DEVINE pe zi ce trece, de tot rasul.
              "Trecute glorii sub colburi zac".
              Realitatea cotidiana e mult mai crunta: imaginea din ziare si TV e rezultatul a sute de milioane investite in imaginea tarii, pentru a nu li se prabusi turismul.

              Franta = tara in care...
              - seful televiziunii si seful radioului nationale sunt numiti.....da, da, de seful statului, ca in tarile africane.
              Asta da democratie.
              - daca esti roman si ai Ihpone esti arestat de politie pe strada, cum a fost cazul studentilor romani. (Si) asta e Franta pe care nu vreti sa o vedeti.

              Nu cred ca v-ar conveni sa mergeti intr-o tara in care risti sa fii arestat pentru ca detii un Iphone.

              Ati fost in vreo cocioaba de hotel francez de 3 sau 4 stele ? Murdare, imbacsite, vechi, uzate si....mai ales, niste chichinete contruite parca pentru chinezi, in epoca lui MAO ?
              Si asta e Franta, domnul meu.
              • 0 (0 voturi)    
                lapte si miere (Joi, 12 aprilie 2012, 13:17)

                Dinu [anonim] i-a raspuns lui Isamil din Ferentari

                Domnule, locuiesc de aproape 20 de ani in Franta si sunt satul sa vad cocalari de Ferentari ce cred ca aici curg rauri de lapte si miere, toata lumea are dreptul la ajutoare, asigurare medicala si alte minuni comuniste. Greseli si abuzuri se fac peste tot, eu nu voi sustine ca Franta este tara ideala in care viata este ideala ( dar care e tara aceea ideala?) dar de aici pana la a manca rahat, inclusiv despre hotelurile de 3 si 4 stele este cale lunga. Nu stiu ce ati vazut dumneavoastra din Franta dar sigur nu ati intrat vreodata intr-un hotel de mai mult de o stea si ati vazut-o triplu......
                Pe de alta parte mi se pare riidicol sa vorbesti asa despre o tara cand traiesti, probabil, intr-o cocalarie ca Romania cu politicienii-bufoni votati de poporul educat si spalat pe care-l avem.
  • +18 (20 voturi)    
    hai cu MCVul (Miercuri, 11 aprilie 2012, 19:03)

    ia cucu [utilizator]

    MCVul este un mecanism de presiune externa care impinge nevertebratele politicii romanesti spre schimbare.

    Eu vreau ca acest mecanism sa ramana functional inca un deceniu, pana mor toti brontozaurii din Casa Poporului.
    • +8 (10 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 11 aprilie 2012, 19:46)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

      Doar de ar intelege si ei ca aceasta schimbare e singura optiune si ar actiona in consecinta. Dar coruptia din sistemul romanesc nu cred ca va fi eradicata vreodata.
    • +1 (1 vot)    
      da (Joi, 12 aprilie 2012, 9:57)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      Perfect de acord cu tine,cred in sinceritatea ta,dar raman nedumerit de urmatoarea chestiune:Toti ne plangem de mizeria aceasta politica,toti i-am dori pe actualii politicieni dusi undeva pe alta planeta,dar cand vin alegerile alergam rapid la urne pentru ai sustine pe "ai nostri"!Ba mai mult ,ne injuram ca la usa cortului,ridicand sau coborand pe unii sau pe altii din randul celor pe care tot noi am dori sa nu-i mai vedem nicicum!Din toata nebunia aceasta din capul nostru de alegatori profita din plin tot ei si iata cum,astfel,ne pricopsim cu aceleasi"maimute hoate "in fruntea bucatelor.Sper ca sarbatoarea Pastelui sa ne aduca mai multa intelepciune,iar Saptamana Luminata sa dureze la infinit peste peste tara aceasta si peste mintile noastre obosite si bulversate!
  • +3 (7 voturi)    
    Franta (Miercuri, 11 aprilie 2012, 19:27)

    Momarlanu [anonim]

    Parerea mea este ca jurnalistii romani nu sunt capabili sa discute cu Excelenta sa domnul ambasador, de la competenta la competenta, de la egal la egal. Franta a facut (mari) greseli fata de Romania in acceptia mea.Cu toate ca stimez si respect f mult aceasta tara cheie de bolta pentru Romania , nu pot sa imi reprim ceea ce ma nemultumeste in relatiile noastre :tratarea insuficient abordata in problema rromilor, cu accente unilaterale daunatoare pentru relatiile noastre de toate felurile, cu abordari minate de inconsecvente in relatiile politice internationale, cu tratare in stil hegemonic a unor aspecte neconforme spiritului UE etc. etc. Consider ca un dialog mai amplu la nivelul opiniei publice,dar si institutional(politic,economic, cultural) ar fi foarte util. Nu scuz si nu apar marile carente ale "democratiei"romanesti datorate mentalitatilor comunismului de 50 de ani practicat in tara noastra. Dimpotriva.Fara Franta sunt si mai greu de eliminat.
  • +4 (8 voturi)    
    Unde se invart sume uriase (Miercuri, 11 aprilie 2012, 20:07)

    Interese Franta: sanatate si energie [anonim]

    Ciudat ca Franta este interesata, pe linga sect energetic, de sist sanitar.
    Exact de sist sanitar care este in colaps si care este "sensibil, complicat si imbatraneste".
    De ce sa fii interesat taman de sectorul asta? Aici se invart sume uriase de bani, incepind cu marile concernuri farmaceutice si terminand cu asigurarile.
    Parca si olandezii tot de sist de sanatate erau interesati.Intotdeauna am crezut ca interesul Olandei este pt portul Constanta. Dar iata ca sanatatea este la pret mare.
    Lupta mare, grija mare pt cetateanul de rand ( sper).
    • +2 (2 voturi)    
      da (Joi, 12 aprilie 2012, 10:21)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Interese Franta: sanatate si energie

      Interesanta atentionarea ta,chiar o cred sincera,eu insa asi cobora un pic pe fondul problemei.Lumea din sanatate se plange tot timpul de buget mic ,dar asa mic cum este el,este destul de mare pentru a se putea face mult mai mult.Din pacate ,in loc sa aflam ca s-a mai facut ceva pentru acest sistem,aflam de fapt cum se scurg banii pe licitatii trucate,cum se dau bani pe aparate care se constata ca sunt depasite de mult timp,cum niste firme au inceput renovarea unor spitale si ca nu se mai termina(timpul lung aduce bani multi!)si multe alte matrapazlacuri. Imi pun si eu o intrebare:daca cineva ar dori sa faca o afacere din a administra sectorul sanatate din Romania,olandezi,francezi,si ar face acest lucru mult mai bine decat o facem noi,ce ar fi rau in asta?O intrebare retorica!Personal, imi place sa dau un ban in plus ,dar sa beneficiez de un serviciu bun,ceea ce trebuie sa recunoastem ca nu e cazul acum in Romania.Politicienii nostri profita, cred eu,tocmai de naivitatea noastra si ne indeamna sa fim "vigilenti".Ne amintim de sloganul "nu ne vindem tara",si ce s-a intamplat ?Au luat-o ai nostri pe degeaba si au vvandut-o apoi strainilor punandu-si banii in buzunarele propii(legal)!Hai sa fim mai lucizi si sa nu mai inghitim "praful nationalista" al politicienilor!
      • +1 (1 vot)    
        Sensul bun (Joi, 12 aprilie 2012, 10:48)

        Pt@gogo12 [anonim] i-a raspuns lui hot news

        Sunt absolut de acord cu ceea ce spui.
        Eu nu sunt o fana a sist de sanatate de stat.
        De altfel nici nu mai locuiesc in Ro.
        Ai punctat fff bine pe ce se duc banii in sanatate: licitatii trucate.Nu pe salariile medicilor sau asistentelor. Aici este marea problema. Iar licitatiile se fac de contabili numiti 100% pe criterii politice.
        Eu nu gasesc normal sa te duci la o unitate de Cardiologie, spital judetean si sa ti se spuna ca NU au hartie de electrocardiograma.
        Ca s-a cerut de 3 ori pe lista de achizitii dar nu s-a aprobat sau ca nu au fost bani.
        Eu m-as bucura sa ma preia si elevetienii si olandezii si francezii, numai sa-mi mearga bine sanatatea.
        Dar lucrurile merg ff greu.Daca in 22 ani nu s-a reusit o lege a sanatatii, asta denota interesul puterii pt sanatatea omului de rand.
        Oricum, ceea ce am vazut in ziarele ro impotriva doctorilor, sunt adevarate executii publice ale unei intregi categorii sociale.
        Ceea ce nu pot intelege este cum in lista de salarizare( in grila) salariul unui medic specialist ( 6 ani de Facultate +5 ani de rezidentiat) este mai mic decat al unui politai sau judecator, avocat, etc.
        De la cine pleaca aceste lucruri? Nu exista un echilibru intre salarii?
        Aceste grile de salarizare pe 36 ore/ saptamana trebuie afisate. Asa este in Occident. Nu exista secretomanie ca in Ro.
  • +3 (5 voturi)    
    kko (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:25)

    kk [anonim]

    noi am angajat niste idioti si banditi in fruntea statului - si de atunci ne cautam cu totii de lucru...

    traiasca MCV si presiunea aia externa de nici 0.5 grame forta pe metru patrat.

    aiurea mah.... nu iti faci ordine in casa singur - nu vine nima sa faca.

    mi-e rusine ca-s roman si ca sunt condus de paranghelii si goagale si ilici-kgb.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu ca de fapt... (Joi, 12 aprilie 2012, 0:29)

    timantius-raptor [anonim]

    ...Schengenul ăsta ar reprezenta mare brânză pentru noi, doar ne putem deplasa oriunde în UE numai cu buletinul, dar dacă ajută la asanarea societății în care trăim, e totuși de bine!
  • -2 (2 voturi)    
    bre ambasadoare :) (Joi, 12 aprilie 2012, 4:39)

    @montrealus [anonim]

    rezolva-ti coruptia la tine-n tara si nu mai da sfaturi la altii, ca nu-i mai roz la Paris!
    • +1 (1 vot)    
      nu-i mai roz.. (Joi, 12 aprilie 2012, 9:57)

      vio [anonim] i-a raspuns lui @montrealus

      Dar, ar vrea romanii sa traiasca ca la Paris !!!
  • -2 (2 voturi)    
    si noi asteptam (Joi, 12 aprilie 2012, 9:00)

    atreus [anonim]

    condamnarea faptelor de coruptie din franta: politicieni care profita de locuintele sociale si beneficiaza pe nedrept de cazari scumpe la pret de nimic, magistrati care influenteaza aplicatii pentru beneficii sociale, nepotism in administratia publica, nepotism in educatia superioara, ingradirea libertatii presei prin reglementari incorecte, blocarea accesului la informatie, santaj impotriva jurnalistilor incomozi etc etc etc...
    • +1 (1 vot)    
      da (Joi, 12 aprilie 2012, 10:35)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui atreus

      Nu iti inteleg rationamentul(doresc sa fiu elegant), cu ce ne ajuta pe noi respingerea criticilor altora daca sunt adevarate?Asi intelege pornirea unora impotrva criticilor franceze, olandeze,daca ar fi in situatia noastra!Noi suntem capra raioasa care merge cu coada ridicata!Nu vrem sa invatam nimic bun de la nimeni,dar ne plangem ca toate merg prost.Va repet:nu facem nimic altceva decat jocul actualei clase politice si ma intreb :DE CE NE MAI PLANGEM? Ceea cei sidereaza si pe straini tocmai aceasta este,rezistenta noastra la schimbare! PROSTIA PROSTILOR ,BUCURIA HOTILOR!
  • -2 (2 voturi)    
    dar de fapt (Joi, 12 aprilie 2012, 9:02)

    atreus [anonim]

    nu asteptam, pentru ca nu cred ca ne intereseaza in mod deosebit coruptia omniprezenta in viata politica si sociala in franta dar atunci nu vad ce probleme au ei cu coruptia de la noi. Sigur ca vreau sa se rezolve cazurile de coruptie atat in franta cat si in romania dar de la a spune ca exista coruptie intr-o tara pana la a bloca accesul in niste organizatii in care parteneriatul dintre cele doua tari este un beneficiu comun este o cale lunga si pavata cu interese de ambele parti...
  • -2 (2 voturi)    
    sigur ca (Joi, 12 aprilie 2012, 9:08)

    atreus [anonim]

    nu o sa zica ca daca semnam cateva contracte cu companii franceze (pe cat posibil detinute de stat) in energie etc. atunci o sa fie cei mai buni aliati ai nostri pentru schengen et al... Si poate ma repet, dar Romania in Schengen e mai utila pentru ei decat pentru noi...
  • -2 (2 voturi)    
    Sa ridice piatra cel fara pacat... (Joi, 12 aprilie 2012, 10:07)

    Ionica [anonim]

    In primul rand, o tara straina nu are dreptul sa ceara un anumit comportament al justitiei romanesti. Condamnarile se dau in justitie pentru infractiuni dovedite, nu pentru ca a spus nu stiu ce ambasador.
    In al doilea rand, se pune problema de ce Franta, la randul ei, nu a dat "condamnari disuasive" pentru politicieni ca Dominique de Villepin, Jacques Chirac sau, la vremea lui, Francois Mitterand? Toti politicienii francezi pusi sub acuzare au fost achitati sau au primit condamnari cu suspendare. La noi, ne putem mandri ca un fost prim-ministru a primit o condamnare cu executare. Nu e putin lucru...
    In al treilea rand, domnul ambasador e ignorant: nu exista o legatura intre MCV si Schengen, decat in cateva capete patrate de la Haga. Atat.
  • -1 (1 vot)    
    Sa nu ne mai facem complexe de inferioritate! (Joi, 12 aprilie 2012, 11:32)

    Metec [utilizator]

    Într-o scrisoare adresată lui Alexandru Vlahuță, Caragiale scria: „Frate Vlahuță, de ce să ne facem spaimă și inimă rea, degeaba? La noi nu e nici mai multă, nici mai puțină stricăciune decât în alte părți ale lumii. Calitățile și defectele omenești sunt pretutindeni aceleași, oamenii sunt peste tot oameni. Limbă, costume, obiceiuri, apucături intelectuale și morale, religiuni [...] îi pot arăta ca și cum s-ar deosebi mult cei dintr-un loc, de cei dintr`altul; ei însă, în fondul lor, pretutindeni și totdeauna, sunt aceiași. Nici un neam de oameni nu-i mai bun sau mai rău, nici unul mai inteligent ori mai prost. Unul e mai așa, altul mai altmintrelea; dar, la urma urmelor, toți sunt la fel. Zi-le oameni și dă-le pace!“
    Caragiale mai adăuga: „Așadar, să nu ne mai facem inimă rea și spaimă, gândindu-ne că lumea românească ar fi mai stricată ca altele. Nu, hotărât; neamul acesta nu e un neam stricat, e numai nefăcut încă: nu e pân`acum dospit cumsecade. E încă nelimpezit de mizeriile seculare sub care a mocnit cu junghetura frântă. Încă nu crede în dreptate; încă nu poate scoate din sânu-i pe cine să-l poată comanda, încă nu știe de cine să asculte - fiindcă nu are deocamdată încredere în nimeni. Fript cu lapte, suflă și în brânză.“
    Nimic de adaugat
  • 0 (0 voturi)    
    Nu se poate !!!!! (Joi, 12 aprilie 2012, 12:37)

    Lache [anonim]

    La noi nu este coruptie,toate dosarele sunt politice ! Nu este asa, dle Adrian Nastase ?:


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi