Opera din Bucuresti, cladire monument istoric, gazduieste pe fatada meshuri publicitare, desi Ministerul Culturii nu a dat nici un aviz

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:45 Actualitate | Esenţial


Opera cu meshuri publicitare
Foto: Hotnews
Cladirea Operei Nationale din Bucuresti (ONB), cladire monument istoric, gazduieste pe fatada sa mai multe meshuri publicitare, desi regulamentul de publicitate al Capitalei interzice reclamele pe monumente istorice fara aviz de la Ministerul Cutlurii si fara studiu de impact. Reprezentantii Operei au precizat pentru HotNews.ro ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au informat si au cerut un acord de la Minister, dar ca n-au primit inca un raspuns. In ciuda acestui fapt, institutia a decis sa pastreze meshurile publicitare pe fatada cladirii, meshuri care se amplaseaza inca din 2001. Ministerul Culturii, insa, a precizat pentru HotNews.ro ca din partea Operei nu a primit nici o informare sau cerere de aprobare a reclamelor publicitare si ca n-a eliberat nici un aviz in acest sens.

Pe fatada cladirii Operei Nationale din Bucuresti, in prezent, sunt amplasate doua meshuri publicitare, desi cladirea este monument istoric (lista monumentelor istorice - 2010), iar Regulamentul local de publicitate al Municipiului Bucuresti, respectiv Hotararea Consiliului General al municipiului Bucuresti, nr. 22/1997, interzice  publicitatea pe cladirile monument istoric, fara un aviz de la Ministerul Culturii si fara un studiu de impact.

Despre reclamele tip mesh pe monumentele istorice din Capitala a scris si observatorulurban.ro: Bucurestii sub cearsaf

Opera Bucuresti: Am informat Ministerul Culturii si am cerut un acord. Nu am primit raspuns. Conducerea institutiei a decis sa pastreze reclamele pe fatada

Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Operei din Bucuresti au declarat ca pe fatada cladirii se amplaseaza bannere publicitare inca din 2001 si ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au cerut Ministerului Culturii acordul pentru astfel de publicitate, dar ca n-au primit pana acum nici un raspuns in acest sens.

Reprezentantii ONB au mai spus ca, desi incalca regulamentul local de publicitate al Capitalei si desi nu au primit vreun raspuns sau aprobare de la Ministerul Culturii, conducerea institutiei a decis sa pastreze meshurile publicitare amplasate pe fatada cladirii.

"Noi din 2001 avem reclame si afise publicitare pe Opera. Noi din 2008 nu avem nici un fond pentru publicitate, nu ne vedeti ca ne facem reclama prin oras. Avem doar fonduri pentru materiale tipografice. Reclamele de pe fatada sunt un mod prin care ne suplimentam bugetul", a precizat pentru HotNews.ro, Cristina Barbulescu, coordonator al Serviciului Imagine Promovare si Comunicare al ONB.

"Dupa ce cladirea noastra a fost declarata monument istoric, noi am facut o cerere la Ministerul Culturii prin care am informat ministerul si am cerut un acord, practic, pentru reclamele de pe fatada, dar nu am primit inca un raspuns. Cererea la minister dateaza de ceva vreme, de peste un an. Suntem in proces sa obtinem acest acord. Am facut cererea la minister pentru ca, in cazul acesta, cladirea apartine de minister. Nu am primit un raspuns, dar conducerea Operei a decis sa pastreze reclamele pe fatada", a mai declarat reprezentantul institutiei.

ONB: Doar companiile cu care avem un parteneriat foarte bun au publicitate pe fatada

Reclama tip mesh pe Opera Nationala
Foto: Hotnews
Reprezentantii operei au mai recunoscut ca in cazul reclamelor de pe fatada nu s-a facut nici un studiu de impact, asa cum prevede regulamentul de publicitate al Capitalei din '97.

Intrebati ce companii pot sa-si faca publicitate pe fatada Operei Nationale, reprezentantii institutiei au spus ca sunt "foarte putine companii care pot contracta spatiu publicitar pe fatada".

"In general sunt companii cu care am avut de-a lungul timpului un parteneriat foarte bun, care ne-au sustinut mereu, si financiar, si logistic", ne-a mai declarat reprezentantul ONB.

Ministerul Culturii: Nu am primit nici o cerere de la Opera si nu am dat nici un aviz

De cealalta parte, Ministerul Culturii, prin Biroul de Presa, a declarat pentru HotNews.ro ca la minister nu se regaseste nici o cerere venita de la ONB in vederea aprobarii amplasarii de reclame publicitare pe fatada si ca nu a eliberat nici un aviz in aceasta privinta.

"O cerere in acest sens nu se regaseste la Minister. Nu stim absolut nimic despre aceasta intentie a Operei Romane", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii biroului de presa al Ministerului Culturii care au mai precizat ca, spre deosebire de regulamentul Capitalei in ce priveste publicitatea, "Legea 422/2001 a Patrimoniului National nu specifica interzicerea amplasarii de reclame publicitare pe cladiri monument-istoric".

Arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu: Noi n-am dat un aviz pentru asa ceva. Astfel de reclame nu se pun

Contactat de HotNews.ro, Arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, a declarat ca nu a dat niciun aviz in acest caz.

"Noi, Directia generala de urbanism, n-am dat un aviz pentru asa ceva. Astfel de reclame nu se pun. Noi nu am dat asa ceva", a declarat Patrascu.

Intrebat cine trebuie sa ia masuri in acest caz, arhitecul-sef a declarat: "Masuri se iau la sesizare de catre Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) sau controlul de la directia noastra. Noi pana acum nu am primit nici o sesizare. Noi nu dam meshuri pe monumente. In general nu dam meshuri pe zone protejate".

Regulamentul de publicitate al Capitalei din 1997: Aviz de la Minister si studiu de impact pentru reclamele de pe cladirile monument

Potrivit Hotararii Consiliului general al Capitalei nr. 22 din 1997, cea care este in vigoare si astazi, privind regulamentul local de publicitate al Municipiului Bucuresti, se stipuleaza in articolul 39 ca "Autorizarea firmelor si reclamelor pe cladiri monument, cu valoare arhitecturala sau ambientala, se va face numai cu avizul Ministerului Culturii".

In timp ce articolul 28 mai stabileste ca "La amplasarea firmelor si reclamelor publicitare pe imobile monument istoric cu o valoare arhitecturala si ambientala, parcuri, zone bogat plantate este necesar intocmirea unui studiu de impact, care va fi avizat si aprobat in conditiile legii (...)".

In sedinta CGMB din 20 ianuarie 2011, Consilierii generali ai Capitalei au adoptat Regulamentul local de publicitate pentru Municipiul Bucuresti. In noul regulament adoptat se stipula, prin articolul 4, litera f), ca "Este interzisa amplasarea reclamelor publicitare pe cladiri monument istoric." Regulamentul adoptat atunci a fost contestat si in prezent este suspendat, ramanand in vigoare regulamentul vechi din 1997.


Citeste mai multe despre   


















8039 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    în sfârşit cineva se sesizează (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:53)

    sebastian [anonim]

    Pentru bani, ce mai contează estetica, ar spune directorii Operei!
    • 0 (0 voturi)    
      Mesh-urile mai ascund hidoşenia! (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:20)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui sebastian

      Well ... bucurestenii stiu de ce ... in fapt mesh-urile mai ascund din hidosenia cladirii Operei Nationale!

      Cladirea acesta este o mostra pura de "Soviet Art", construita in anuii '50 intr-un pompos stil sovietic, caruia ii mai apartin Casa Scanteii, blocurile de la "Infratirea intre popoare", cele de pe Vatra Luminoasa si alte cateva razletite pe Sos Stefan cel Mare, etc.

      Este urata ca naiba si mai mult a fost vopsita intr-un fel de vernil precum Ambasada Sovietica (a Rusiei de azi, in sulflet tot URSS).

      Aici gasiti mai multe informatii despre evenimentul "epocal" pentru care cladirea Operei Nationale a fost ridicata:

      http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2011/01/1953-bucure%C8%99ti-al-iii-lea-congres-mondial-al-tineretului-al-iv-lea-festival-mondial-al-tineretului-%C8%99i-studen%C8%9Bilor/

      Imi permit sa citez aici aprecierea unui tanar din cartierul Cotroceni, fiul unui conductor arhitect, care avea fereastra chiar vis-a-vis de "mareata" constructie - actorul Geo Costiniu: "arata ca o inchisoare"!

      Familia Costiniu avea o excelenta perspectiva asupra "operei" - locuiau la ultimul etaj al blocului inalt din piata Sf Elefterie, intre strazile dr Lister si Costache Negri (unde se alfa la parter restaurantul Opera), iar dl Costiniu-tatal avea realmente o pregatire profesionala de exceptie in domeniul arhitecturii urbane (a fost sef de sectie la Institutul Proiect Bucuresti vreo doua decenii).

      Noi mai speram ca sa fie gasite intr-un viitor mai bogat - fondurile, arhitectii, inginerii si mesterii necesari pentru realizarea unei fatade corespunzatoare pentru acesta cladire, astfel incat sa nu mai fie o hidoasa curiozitate in orasul nostru.

      Pana atunci ... veniti la Opera Nationala, ascultati muzica si la plecare ... inchideti ochii, sa nu vedeti sovietica înfăţoşare a clădirii.

      "Patria şi Dreptul Meu!"
      .
  • +8 (8 voturi)    
    Asta e ca și reclama SAMSUNG pe clădirea BN (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:56)

    domu [utilizator]

    Nicăieri unde am fost până acum în occident nu am văzut reclame pe clădiri de interes național.
    Cât de nesimțit poți să fii să accepți să pună reclamă pe operă?
    • +6 (6 voturi)    
      Precizare (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:35)

      Kata [anonim] i-a raspuns lui domu

      In lumea civilizata treburile de acest gen sunt bine puse la punct. La noi autoritatile locale si centrale se bat cu caramida in piept ca sprijina institutiile de cultura dar nu se intampla nimic. Mai mult, iti interzic sa pui bannere pe cladire ca sa nu strici "peisajul". Cand e campanie electorala se dau avize ca sa-si expuna mutrele idioate pe fatadele cladirilor monument. Mi se pare o nesimtire atitudinea autoritatilor...
      P.S. Vorbesc in cunostinta de cauza, fiind implicat direct in asemenea probleme.
    • +3 (3 voturi)    
      Biblioteca Nationala (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:07)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui domu

      Da, reclama e stinghera pe noua cladire si arata asa cum arata.

      Cladirea ar fi ramas un bastion, eleganta, daca n.ar fi fost aceasta reclama.

      Despre reclamele la cosmetice si masini pe cladirea Operei Romane, da, e curata nesimtire. Niste panze ieftine, care nu-si eu locul acolo.

      Treaba cu sesizarile neprimite, din partea d-lui Patrascu, suna ca la scolarii de clasa I.
  • +7 (7 voturi)    
    reclama pe casa poporului (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:24)

    Alex [anonim]

    As propune reclame si pe casa poporului, pe palatul cotroceni si pe palatul victoria. La hartie igienica.
    • 0 (0 voturi)    
      Haha! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:11)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Foarte buna propunere! Sa fie rozaliu de guitz-guitz, musai. :D
  • -9 (9 voturi)    
    Opera... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:49)

    Nagymama [anonim]

    Monument istoric cladirea Operei nationale? O cladire stalinista a ajuns monument istoric? Pai, faceti si Casa Scanteii , monument istoric, tovarasi! E mai aratoasa la urma urmei!!!!!!!
    • +6 (6 voturi)    
      vrei nu vrei (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:24)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui Nagymama

      tot istorie se cheama si asta, fie ea buna sau rea..
  • -6 (6 voturi)    
    sunt curios (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:59)

    trei [anonim]

    sa aflu cum a ajuns cladirea operei romane sa fie declarata monument istoric............cand ea este un exemplu de arhitectura stalinista ,cu o estetica discutabila. Sigur ca in comparatie cu casa asa zisa a poporului...care este casa asa zisilor reprezentanti ai poporului,opera chiar pare un monument de arhitectura...sic. Altfel , pentru arta lirica romaneasca aceasta cladire este indispensabila si bine ca exista si i-ar prinde bine o restaurare. Cat despre benere.....astea nu au flontiere.............se castiga bine din publicitate.
  • +1 (7 voturi)    
    NU IAU APARAREA PUBLICITATII NESIMTITE (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:00)

    pointless man [utilizator]

    dar oribilitatea aia stalinista e monument istoric ? In schimb alte cladiri realmente frumoase zac in anonimat si ruina. Desigur, opera, chiar asa sinistra cum este merita protejata si conservata fiind o marturie de epoca. Insa, inca o data, ce facem cu valorile reale ?
    • +2 (2 voturi)    
      Cine mai investeste in cultura/ muzica? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 16:30)

      O alta cladire? [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Sa se construiasca o alta cladire pt Opera romana.
      Din temelii, alta.
      Dar daca nu sunt bani , lasati-o pe aia care este.
      Cine mai are bani/ interes pt o arie de opera?
      Ce sa mai zic de o alta locatie....
      Nu-s bani nici pt alte spitale, pt nimic.
      • +2 (2 voturi)    
        Ihi, lasati-o pe aia "care este". (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:17)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui O alta cladire?

        Exista fonduri pentru telegondole peste Bucuresti si alte parascovenii.

        La sectorul 5 primar este domnul Goagal, cu siguranta ca exista o aprobare din partea primariei pentru aceste banere.
  • -3 (5 voturi)    
    :( (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:04)

    rade ciob de oala sparta [anonim]

    - vreunul din astia care aruncati cu piatra ati mai contribuit cu ceva la institutia asta?ati mai fost la vreun spectacol sau contemplam Opera Nationala in toata decadenta ei?
    -ministerul care nu da avize le da bani in asa fel incat sa o duca de azi pe maine oare sau sta prost finantele n'es pas Ianache ?
    - evident ca e ilegal sa stea acolo meshurile alea idioate.evident ca trebuie date jos.evident ca i-a luat cuiva 2500 de ani sa sesizeze asta.

    in rest somn de voie.astea sunt tresariri de moment.de maine incep sa doarma iar.
  • 0 (0 voturi)    
    Asteptam.. (Miercuri, 11 aprilie 2012, 21:56)

    horace [anonim]

    .. si reclame la OB-uri sau Cancan. Circul vinde acum, cultura nu produce bani (cultura se sustine, intr-o tara normala, de stat. Care incaseaza banii din impozite). Halal tara..
    Update. Au mascat caderea tencuielii cu aceste banner-e.
  • 0 (0 voturi)    
    <<<<<<< (Miercuri, 11 aprilie 2012, 22:05)

    radub [anonim]

    Asta-i opera din Bucuresti Romania ? Seamana leit cu magazia garii de marfuri din Ulaan-Bator, Mongolia.
  • 0 (0 voturi)    
    si ministerului culturii are publicitate pe cladir (Joi, 12 aprilie 2012, 7:01)

    grig [anonim]

    Cum ramane cu publicitatea pentru un foarte cunoscut brand sud coreean de pe caldire Ministerului Culturii si Patrimoniului care se intampla sa fie si cladirea Bibliotecii Nationale a Romaniei ( inca ne deschisa publicului) !
  • 0 (0 voturi)    
    Da , la ce bun aprobare ? (Joi, 12 aprilie 2012, 7:48)

    Didos [anonim]

    In Romania legile trec prin parlament prin aprobare tacita . Merge ?! Asa si aici , reclamele au fost postate prin aprobare tacita. De ce sa-si mai bata capul cei de la minister si cu asa ceva, cand ei rezolva probleme cu multai grele saracii !
  • +2 (2 voturi)    
    Se numeste SUPRAVIETUIRE (Joi, 12 aprilie 2012, 9:19)

    anca [anonim]

    Mai bine ati face niste cercetari sa vedeti cati bani "aluneca" de la Ministerul Culturii in loc sa fie alocati pe unde trebuie.
    In conditiile in care un bilet la opera costa intre 6 lei si 54 de lei, trebuie sa se descurce si ei cum pot. Cladirea "monument istoric" mai are putin si cade, scaunele sunt de pe timpul lui Burebista si cu toate astea 80% din spectacole se joaca cu sala plina. Cu ce-si iau pe bannere abia daca platesc artistii...
    Asa ca din punctul meu de vedere pot imbraca cladirea operei in milioane de mashuri daca asa vor supravietui!
  • 0 (2 voturi)    
    Culmea! (Joi, 12 aprilie 2012, 10:02)

    Alin Ivan [anonim]

    Asta e chiar culmea!

    Opera nu are nici o posibilitate legala de a-si face reclama, altfel decat prin site.
    Opera nu are voie sa tipareasca afise, nu are voie sa expuna pe nicaieri prin satul Bucuresti. Singurul lucru pe care-l poate face este sa puna niste afise pe propria cladire, afise care au scopul principal de a informa eventualul public despre spectacole.

    Si acum, se gaseste cineva sa spuna ca, de fapt, Opera nu ar fi trebuit sa faca nici acest lucru! Mi se pare de-a dreptul incredibil!

    Ar trebui ca institutia asta sa fie desfiintata, nu-i asa? Auzi tupeu, sa-si puna meshuri cu propriile spectacole, nesimtire adevarata!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version