Mircea Valentin, vicepresedintele Consiliului Concurentei: "Introducerea unui tarif unic pentru transportul in regim de taxi nu are nimic de a face cu economia de piata si libera concurenta"
"In acest razboi intre taximetristi exista o victima sigura: utilizatorul. Daca sunt companii care pot sa ofere un tarif mai mic si sa respecte in acelasi timp regulamentul de functionare impus de municipalitate, nu vad care este problema. Nu este decat in avantajul clientului", a declarat Mircea Valentin. Acesta spune ca introducerea acestui amendament in lege contravine Constitutiei Romaniei si tratatelor europene, privind libera concurenta, pe care tara noastra le-a semnat.
"Nu mi se pare corecta nici limitarea numarului de licente si a taximetrelor care isi desfasoara activitatea intr-un oras. Acest lucru creaza tensiuni foarte mari si duce la alte practici incorecte. Daca mai multi taximetristi doresc licente, asta inseamna ca pe piata mai este nevoie de taxiuri. Nu ar vrea nimeni sa se apuce de taximetrie daca nu ar avea ce face. In plus, este foarte greu sa stabilesti numarul de taxiuri de care are nevoie un oras fiindca depinde foarte mult de vreme, de ora, de sezon. Nu ai tot timpul nevoie de acelasi numar de taxiuri", a explicat vicepresedintele Consiliului Concurentei.
Mircea Valentin este de parere ca, daca ar fi mai multe taxiuri, acest lucru ar fi benefic si pentru trafic: "Acum, daca sun pentru un taxi, la orele de varf, nu gasesc. Daca ar fi mai multe taxiuri, oamenii ar fi mai putin tentati sa-si foloseasca masina. Nu numarul mare de taxiuri ar ingreuna traficul".
In sedinta din 20 martie, membrii Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor au aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Printre aceste amendamente se afla si introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale. Liderii asociatiilor din taximetrie au declarat ca tariful unic pe Bucuresti ar putea fi in jur de 1,79 de lei pe kilometru. Legea urmeaza sa fie discutata in plenul Camerei Deputatilor.
Citeste si:

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Frica (Justia) poata se faca ceva pe baza unor reguli(legi) clare.
Vezi piata taximetrelor la New-York, cum este reglementata in avantajul detinatorilor de licente care nu au nimic cu taximetria.
in practica insa toate orasele civilizate din SUA si Europa au tarif unic stabilit de primarie.
SIngurele tari unde am observat ca nu este asa sunt Rusia, Turcia, Bulgaria etc.
odata cu introducerea tarifului unic dam o palma atat economiei de piata (asta e!), dar si mentalitatii pe care munlt taximetristi o au...
cateodata scopul scuza mijloacele!
De asemenea, daca tariful ar fi unic, as cobori din taxiul in care ma aflu la prima dovada ca soferul conduce ca dracu' (punandu-mi viata in pericol) si as lua alt taxi, la acelasi tarif.
De fapt, taximetristii doresc doar sa legalizeze cartelul care exista pe piata, asa cum unii se duc la starea civila sa isi legalizeze concubinajul. Oare parlamentarii vor contribui la marsavia asta ?
PS: sa fie acelasi pret si la paine, ca sa o aleg pe cea mai rumena si la telefonia mobila, sa aleg operatorul care foloseste culoarea mea preferata. Ce simpla ar fi viata !
In toate orasele mai mari din Europa si America de Nord tarifele la taxiuri, oricare ar fi firma, sint unice si stabilite de catre primarie !
Nu stiu pe ce lume traieste vicepresedintele Consiliului Concurentei... Dar daca habar n-are cum sta treaba in Europa - cel putin -, salariul pe care il incaseaza e degeaba ! Si scuze, nu e nevoie de nici o deplasare in strainatate pentru a afla aceasta informatie... Internet n-are domnia sa ? Exista pagini oficiale ale marilor orase din Europa si America de Nord... a, sau poate nu stapineste limbile straine... engleza ar fi de-ajuns...
Deh... Romania se vrea "originala" in toate domeniile. Si cu asa vicepresedinte al Consiliului Concurentei...
De departe, cu drag,
Radu
Acum spune ca impunerea unui tarif unic dauneaza concurentei si economiei de piata si ieri promova impunerea operatorilor de cablu sa ofere concurentei dreptul de a difuza transmisiuni spotive de larg interes pe care platisera exclusivitatea. Acolo nu e economie de piata si concurenta?
Cine promoveaza nulitatiile astea?
Conditiile de transport si tarifele ar trebui gandite unitar si reglementate la nivelul fiecarei primarii. Pana la urma este un serviciu de transport public, chiar daca este operat de particulari si ar trebui sa ofere aceleasi conditii clientului indiferent de firma aleasa.
Diferentiera se va face prin calitatea serviciilor; masini curate si noi, trasee scurte si nu"sightseeing", amabilitatea soferilor si modul de condus si nu prin tariful cerut care va fi identic.
-urmarind logica acestui domn ar trebui sa se poata autoriza si un numar nelimitat de farmacii( de ce oare numarul acestora este limitat? sigur domnu` sef la "consiliul de concurentza" nu poate raspunde)
-pe legislatia in vigoare este o prevedere care nu lasa posibilitatea potentialilor evazionisti sa practice tarife de "dumping", numai ca institutia de unde ia salariul degeaba tovarasul sef nu si-a facut treaba si nu a anchetat niciun evazionist pentru aceste practici neconcurentiale !!!