Mircea Valentin, vicepresedintele Consiliului Concurentei: "Introducerea unui tarif unic pentru transportul in regim de taxi nu are nimic de a face cu economia de piata si libera concurenta"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 28 martie 2012, 19:26 Actualitate | Esenţial


Valentin Mircea
Foto: Arhiva personala
"Introducerea unui tarif unic pentru transportul in regim de taxi nu are nimic de a face cu economia de piata si libera concurenta", a declarat pentru HotNews.ro Mircea Valentin, vicepresedintele Consiliului Concurentei. Acesta sustine ca nu ar trebui limitat nici numarul de autorizatii, piata fiind singura care poate regla cate taximetre raman in oras.


"In acest razboi intre taximetristi exista o victima sigura: utilizatorul. Daca sunt companii care pot sa ofere un tarif mai mic si sa respecte in acelasi timp regulamentul de functionare impus de municipalitate, nu vad care este problema. Nu este decat in avantajul clientului", a declarat Mircea Valentin. Acesta spune ca introducerea acestui amendament in lege contravine Constitutiei Romaniei si tratatelor europene, privind libera concurenta, pe care tara noastra le-a semnat.

"Nu mi se pare corecta nici limitarea numarului de licente si a taximetrelor care isi desfasoara activitatea intr-un oras. Acest lucru creaza tensiuni foarte mari si duce la alte practici incorecte. Daca mai multi taximetristi doresc licente, asta inseamna ca pe piata mai este nevoie de taxiuri. Nu ar vrea nimeni sa se apuce de taximetrie daca nu ar avea ce face. In plus, este foarte greu sa stabilesti numarul de taxiuri de care are nevoie un oras fiindca depinde foarte mult de vreme, de ora, de sezon. Nu ai tot timpul nevoie de acelasi numar de taxiuri", a explicat vicepresedintele  Consiliului Concurentei.

Mircea Valentin este de parere ca, daca ar fi mai multe taxiuri, acest lucru ar fi benefic si pentru trafic: "Acum, daca sun pentru un taxi, la orele de varf, nu gasesc. Daca ar fi mai multe taxiuri, oamenii ar fi mai putin tentati sa-si foloseasca masina. Nu numarul mare de taxiuri ar ingreuna traficul".

In sedinta din 20 martie, membrii Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor au aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Printre aceste amendamente se afla si introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale. Liderii asociatiilor din taximetrie au declarat ca tariful unic pe Bucuresti ar putea fi in jur de 1,79 de lei pe kilometru. Legea urmeaza sa fie discutata in plenul Camerei Deputatilor.

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1171 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    mai plimba te nene.. (Miercuri, 28 martie 2012, 19:40)

    exilatul [anonim]

    in canada ( quebec de ex ) tariful e unic si nr de licente fix...asa ca...multe succesuri in continuare...
    • +1 (1 vot)    
      si? (Miercuri, 28 martie 2012, 21:02)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui exilatul

      Nici in Canada nu e totul perfect. Asta, de exemplu, e o prostie.
  • 0 (2 voturi)    
    Eroare (Miercuri, 28 martie 2012, 19:46)

    strainul [anonim]

    Piata nu regleaza nimic, ca dovada unde a ajuns Romania.
    Frica (Justia) poata se faca ceva pe baza unor reguli(legi) clare.

    Vezi piata taximetrelor la New-York, cum este reglementata in avantajul detinatorilor de licente care nu au nimic cu taximetria.
  • 0 (2 voturi)    
    cum se poate! (Miercuri, 28 martie 2012, 19:52)

    petre [anonim]

    aveti dreptate in principiu!

    in practica insa toate orasele civilizate din SUA si Europa au tarif unic stabilit de primarie.

    SIngurele tari unde am observat ca nu este asa sunt Rusia, Turcia, Bulgaria etc.

    odata cu introducerea tarifului unic dam o palma atat economiei de piata (asta e!), dar si mentalitatii pe care munlt taximetristi o au...

    cateodata scopul scuza mijloacele!
  • +2 (4 voturi)    
    Concurenta la tarif unic (Miercuri, 28 martie 2012, 20:04)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Daca toate taxiurile ar avea acelasi tarif, eu as alege o masina curata, cu un sofer ingrijit, imbracat decent, care nu fumeaza. Asta e concurenta, civilizatie, nu jungla.

    De asemenea, daca tariful ar fi unic, as cobori din taxiul in care ma aflu la prima dovada ca soferul conduce ca dracu' (punandu-mi viata in pericol) si as lua alt taxi, la acelasi tarif.
    • 0 (0 voturi)    
      'Cobori si iei alt taxi" (Miercuri, 28 martie 2012, 20:52)

      mvm [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      In conditiile in care numarul de licente este limitat,nu prea vei avea sansa sa gasesti un alt taxi.Deocamdata,pentru Romania ,se pare ca este necesar sa fie lasata piata sa dicteze numarul de licente si pretul/km,eventual stabilirea unor limite minime si maxime pentru a preintampina abuzurile.In plus,cand impui un pret minim si se depasesc cheltuielile din diferite cauze(cresteri preturi,taxe etc)ce te faci?Subventionezi transportul cu taxi?Sau taximetristii se retrag pana se aproba un nou pret?Inafara de problema ridicata de Consiliul Concurentei,mie mi se pare ca stabilirea unui pret unic pentru taxi nu este functionala si va duce la blocarea activitatii sau la primirea de amenzi pentru incalcarea tarifului unic stabilit.
      • 0 (0 voturi)    
        Deocamdata taximetristii someaza in Bucuresti (Miercuri, 28 martie 2012, 23:29)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mvm

        asa ca ne putem pemite sa alegem un taxi civilizat, nu cu sofer cocalar, doar de dragul pretului mic (si probabil "evazionist").
        • 0 (0 voturi)    
          Pretul mic este scarbos (Joi, 29 martie 2012, 0:00)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Ce rusine - un pret mic ! Scarbos ! Inacceptabil ! Dar la carburanti vreti un pret mic ? Mai bine unul mare, sa va simtiti civilizati.
    • 0 (0 voturi)    
      Mercurial (Miercuri, 28 martie 2012, 23:54)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Isi mai aminteste cineva de mercurial ? Stimate Domn (sau Doamna), nu fiti naiv(a) ! Daca toate taxiurile ar avea acelasi tarif, nu ar avea nimeni vreun motiv sa fie imbracat decent, sa nu fumeze sau sa isi spele masina. Ca oricum, nu aveti ce sa faceti. De fapt, daca mergeti cu taxiul, trebuie sa fi remarcat ca in Bucuresti 99% din taxiuri au acelasi tarif (1,39 lei/km) de vreo 3 ani. Asta deoarece exista, foarte probabil, un cartel intre taximetristi. Ati vazut cumva personajul acela ipotetic - "masina curata, sofer ingrijit, imbracat decent, care nu fumeaza" ? Daca da, va rog sa imi spuneti si mie unde il gasesc.
      De fapt, taximetristii doresc doar sa legalizeze cartelul care exista pe piata, asa cum unii se duc la starea civila sa isi legalizeze concubinajul. Oare parlamentarii vor contribui la marsavia asta ?
      PS: sa fie acelasi pret si la paine, ca sa o aleg pe cea mai rumena si la telefonia mobila, sa aleg operatorul care foloseste culoarea mea preferata. Ce simpla ar fi viata !
  • 0 (2 voturi)    
    fb (Miercuri, 28 martie 2012, 20:12)

    V44 [utilizator]

    Foarte bine si foarte corect punctat!
  • 0 (0 voturi)    
    In principiu aveti dreptate... (Miercuri, 28 martie 2012, 20:41)

    Radu [anonim]

    ...dar...

    In toate orasele mai mari din Europa si America de Nord tarifele la taxiuri, oricare ar fi firma, sint unice si stabilite de catre primarie !

    Nu stiu pe ce lume traieste vicepresedintele Consiliului Concurentei... Dar daca habar n-are cum sta treaba in Europa - cel putin -, salariul pe care il incaseaza e degeaba ! Si scuze, nu e nevoie de nici o deplasare in strainatate pentru a afla aceasta informatie... Internet n-are domnia sa ? Exista pagini oficiale ale marilor orase din Europa si America de Nord... a, sau poate nu stapineste limbile straine... engleza ar fi de-ajuns...

    Deh... Romania se vrea "originala" in toate domeniile. Si cu asa vicepresedinte al Consiliului Concurentei...

    De departe, cu drag,
    Radu
  • 0 (0 voturi)    
    Posibil faliment la scara mare (Miercuri, 28 martie 2012, 20:43)

    GoRo@ [utilizator]

    Taximetristii pot falimenta prin aceasta modificare legislativa, deoarece tariful unic va fi stabilit administrativ fie prea sus pentru posibilitatile clientilor si acestia se vor orienta spre alta modalitate de transport, fie sub costul serviciilor. De asemenea, masura este impotriva specificului romanilor pentru acceptarea diversitatii in multe domenii economice/sociale.
  • 0 (0 voturi)    
    Introducerea unui tarif unic pentru transportul in (Miercuri, 28 martie 2012, 21:03)

    geea [anonim]

    Bietii taximetristi! In 2006 le-au dat licente si i-au obligat sa-si cumpere masini noi. Baietii s-au imprumutat la banci,sunt datori vanduti si acum vreti sa limitati licentele. Vreti sa le luati si casele si locurile de munca. Multi dintre ei au garantat cu casele. Nu stiti ce sa mai faceti ca romanul sa o duca tot mai rau.
  • 0 (0 voturi)    
    consiliul "concurentei' (Joi, 29 martie 2012, 0:08)

    dax [anonim]

    Baiatul asta e cazut in cap.
    Acum spune ca impunerea unui tarif unic dauneaza concurentei si economiei de piata si ieri promova impunerea operatorilor de cablu sa ofere concurentei dreptul de a difuza transmisiuni spotive de larg interes pe care platisera exclusivitatea. Acolo nu e economie de piata si concurenta?
    Cine promoveaza nulitatiile astea?
    Conditiile de transport si tarifele ar trebui gandite unitar si reglementate la nivelul fiecarei primarii. Pana la urma este un serviciu de transport public, chiar daca este operat de particulari si ar trebui sa ofere aceleasi conditii clientului indiferent de firma aleasa.
    Diferentiera se va face prin calitatea serviciilor; masini curate si noi, trasee scurte si nu"sightseeing", amabilitatea soferilor si modul de condus si nu prin tariful cerut care va fi identic.
  • 0 (0 voturi)    
    Omul ori e prost ori e nesimtzit (Joi, 29 martie 2012, 0:26)

    Mircica [anonim]

    . . . sau si una si alta
    -urmarind logica acestui domn ar trebui sa se poata autoriza si un numar nelimitat de farmacii( de ce oare numarul acestora este limitat? sigur domnu` sef la "consiliul de concurentza" nu poate raspunde)
    -pe legislatia in vigoare este o prevedere care nu lasa posibilitatea potentialilor evazionisti sa practice tarife de "dumping", numai ca institutia de unde ia salariul degeaba tovarasul sef nu si-a facut treaba si nu a anchetat niciun evazionist pentru aceste practici neconcurentiale !!!
  • +1 (1 vot)    
    ce ochi aveti (Joi, 29 martie 2012, 0:30)

    radu [anonim]

    Dragi comentatori vedeti cu stangul? Cine tot vrea sa ii stabileasca statul cat mai multe, sa tipe si ca statul sa ii spuna cand sa se ridice, cand sa manance, cat sa incaseze... se pare ca ati ramas cu ramasitele comunismului... sa spuna statul cat sa fie pretul la taximetrie, la malai, la ... Haideti la tata stat sa ne spune ce, cat, cand si cum... Daca un taximetrist gaseste solutii sa ma plimbe cu 1 leu de ce as plati 1,79 ? Ca sa nu mai incurajez pe nimeni sa progreseze..toti la fel, toti egali...
  • 0 (0 voturi)    
    confirm (Joi, 29 martie 2012, 12:58)

    cosmo [anonim]

    in Luxemburg si cred ca si in Belgia tariful e unic, dar diferentiat zi/noapte.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by