Proteste ale taximetristilor in Capitala. Modificarea legii taximetriei ii scoate in strada si pe cei care sustin proiectul, si pe cei care il contesta

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 27 martie 2012, 8:39 Actualitate | Esenţial


Modificarea legii taximetriei scindeaza asociatiile din domeniu. Cinci astfel de organizatii au anuntat ca protesteaza incepand de astazi in Bucuresti, unele pentru aplicarea cat mai rapida a legii, altele pentru respingerea ei imediata. Mitingurile vin la o saptamana dupa ce Comisia pentru Industrii din Camera Deputatilor a aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind taximetria; printre principalele modificari propuse se numara introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale si a interdictiei taximetristilor de a opera in alte localitati decat cea de autorizare. 

In sedinta din 20 martie, membrii Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor au aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Potrivit inregistrarii sedintei de saptamana trecuta si a Confederatiei operatorilor si transportatorilor autorizati din Romania, printre modificarile aduse actului normativ se numara urmatoarele:  
  • introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale 
  • obligativitatea ca toti taximetristii sa opereze numai pe raza autoritatii de autorizare 
  • inlocuirea cazierului de conduita profesionala cu cazierul eliberat de politia rutiera 
  • sanctionarea activitatii neautorizate cu ridicarea placutelor si a talonului 
Dar prevederea care ii scoate astazi in strada pe taximetristii nemultumiti de modificarile legii este aceasta: obligativitatea ca toti taximetristii sa opereze numai pe raza autoritatii de autorizare.  

George Ionescu, deputat PDL membru in Comisia pentru industrii si raportor al proiectului de lege, a declarat pentru HotNews.ro ca la acest act normativ se lucreaza de aproximativ jumatate de an, iar legea - in forma aprobata in Comisia pentru industrii - "a plecat in plenul Camerei Deputatilor si isi urmeaza cursul firesc". 

APTRTI si FORT sunt impotriva noului proiect de lege: Interdictia ca taximetristii din Ilfov sa lucreze in Bucuresti va arunca pe drumuri 2.000 de familii  

Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTRTI) si Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) au anuntat la doua zile dupa ce amendamentele au fost aprobate in Comisia pentru industrii ca vor protesta pe 27 martie, in Bucuresti, fata de noul proiect de lege din domeniul taximetriei. 
  • Principala solicitare: renuntarea la modificarea legii taximetriei 
Mihai Ghisa, presedintele APTRTI si patronul firmei de taximetrie ilfovene "Pelicanul", a declarat pentru HotNews.ro ca "modificarile nu au fost dezbatute cu noi niciodata". "Avem inregistrata toata sedinta video din Comisia pentru industrii si se vede ca secretarul de sedinta nu a semnat legea. Ei au depus-o la Comisia juridica fara semnatura si au dat-o mai departe sa intre in plen. Vom protesta in Parcul Izvor si vom pune imaginile pe monitor sa vada toata lumea cum a trecut legea asta de Comisia de industrii", a precizat Mihai Ghisa. 

Acesta a sustinut ca amendamentele introduse impiedica transportul in regim de taxi in zona Bucuresti-Ilfov, prin eliminarea posibilitatii transportatorilor autorizati in judetul Ilfov de a opera in Capitala. "Prin aceasta actiune vor ajunge pe drumuri aproximativ 2.000 de familii ce isi asigura traiul de zi cu zi din aceasta activitate, in ciuda faptului ca Legea 168/2010 le da dreptul de a opera in Bucuresti", a spus Mihai Ghisa. 

Initial, cele doua organizatii au anuntat ca vor protesta timp de trei zile, pana pe 29 martie, fata de acest proiect de lege, potrivit Agerpres. Luni, ele au precizat ca au renuntat la cele 3 zile de protest din fata Primariei Capitalei si vor face miting, marti, in fata sediului Camerei Deputatilor (Palatul Parlamentului, intrarea Izvor), intre aceleasi ore anuntate initial, 10.00-14.00

Camera Taximetristilor, ANPOTRT si ANTTI sustin modificarile la lege  

Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) va protesta marti, 27 martie, intre orele 10:00-14:00, in fata sediului Primariei Municipiului Bucuresti, de pe Splaiul Independentei.

"Organizam acest miting pentru a protesta impotriva modului in care actioneaza Directia de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, directie reprezentata de Madalin Dumitru si Dedu Ion. Noi solicitam de fapt demiterea acestora, deoarece nu au respectat si nu au aplicat prevederile Legii 38/2003, modificata si completata cu ordonantele nr. 265/2007, 68/2008 si 168/2010, privind transportul in regim de taxi. De asemenea, cei doi directori nu au asigurat transparenta decizionala conform legii, in baza careia trebuie sa fie facute publice atat numarul autorizatiilor de transport si de taxi valabile, al celor retrase, anulate sau neprelungite, identitatea tuturor transportatorilor autorizati sa execute acest serviciu, cat si numarul de autorizatii detinute", informeaza asociatia intr-un comunicat.

Protestele vor continua miercuri 28 martie si joi 29 martie, intre orele 10.00 - 14.00, in Piata Constitutiei din Capitala, cand Camera Taximetristilor din Municipiul Bucuresti - membra a Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Asociatia Nationala a Operatorilor de Transport in Regim de Taxi (ANPOTRT) si Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) vor iesi in strada, transmite Agerpres. 

Cele trei organizatii sunt de acord cu amendamentele aduse Legii taximetriei si au anuntat ca ies in strada pentru a sustine introducerea cat mai rapida a proiectului de lege pe ordinea de zi a Plenului Camerei Deputatilor. 

Principalele solicitari:  
  • Eliminarea pirateriei, astfel incat fiecare taximetrist autorizat sa lucreze "numai si numai" pe raza si localitatea de autorizare 
  • Introducerea pe ordinea de zi a Plenului Camerei Deputatilor votarea modificarilor Legii 38/2003 
  • Directia Nationala Anticoruptie si Parchetul General sa dea curs sesizarilor inregistrate si sa ia masurile legale impotriva tuturor primariilor care au eliberat autorizatii taxi nerespectand legea Sursa
George Ionescu, deputat PDL membru in Comisia pentru industrii si presedinte al Asociatiei Operatorilor Taxi din Romania, a declarat pentru HotNews.ro ca toate amendamentele aduse legii au fost discutate cu asociatiile reprezentative la nivel national. "Singura problema pentru care vor sa iasa in strada, si va spun ca nu sunt de acord cu ei, este legat de faptul ca taximetristii vor fi obligati sa lucreze numai in localitatea in care isi platesc taxele. Dar acesta este un principiu care se aplica in toate tarile europene. Si acolo e acelasi principiu: iti desfasori activitatea unde platesti taxele, asta este legislatia si in UE", a sustinut George Ionescu. 

In ce priveste acuzatia lansata de Mihai Ghisa, presedintele APTRTI, ca printre modificarile aduse legii se numara si "obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un anumit parc propriu de masini, respectiv 50 de autovehicule autorizate taxi", deputatul a declarat ca "nu exista in lege asa ceva". El a sustinut ca "aceasta a fost o propunere care a fost respinsa". 

"Am fost raportor pe aceasta lege, pentru ca eu mi-am desfasurat activitatea in ultimii 20 ani numai in zona de transport si ma pricep. Dar nu am fost singurul care a lucrat pe aceasta lege. Toate modificarile sunt amendamente discutate cu asociatiile reprezentative la nivel national", a declarat George Ionescu. 

Primaria Bucuresti: Sorin Oprescu a propus Comisiei de Industrie tariful unic 

Dupa ce Asociatia Transportatorilor si Taximetristilor Independenti a anuntat ca protesteaza in fata Primariei Bucuresti pentru demiterea directorilor Madalin Dumitru si Ion Dedu de la Directia Transporturi, primaria a dat publicitatii un comunicat de presa in care a reamintit asociatiei ca a respectat legislatia si a sustinut cerintele taximetristilor independenti la Comisia de Industrii a Camerei Deputatilor. 

"Primaria Municipiului Bucuresti a respectat intocmai legislatia in ceea ce priveste stabilirea si modificarea tarifelor, inclusiv procedura de vizare a listelor de tarife, existand in acest sens documentatiile prevazute de legislatia in vigoare. (...) Mai mult, mentionam ca, in urma discutiilor purtate la sfarsitul anului trecut cu asociatiile profesionale reprezentative, primarul general Sorin Oprescu a propus Comisiei de Industrie si Servicii din cadrul Parlamentului Romaniei, o serie de modificari ale legislatiei in domeniu. Printre acestea se numara si reglementarea a doua sisteme de tarifare: 1. tariful unic; 2. tariful minimal si tariful maximal", se arata in comunicatul de presa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3308 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Paradoxul cuartului (Marţi, 27 martie 2012, 9:06)

    manivela [anonim]

    Legea este atat de proasta, incat si cei care o sustin au iesit in strada sa o critice
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca tariful maximal trebuie sa ramana acelas (Marţi, 27 martie 2012, 20:16)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui manivela

      iate de ce este buna legea:

      "Consiliul General al Municipiului Bucureşti poate stabili numai tariful maximal de distanţă, care este în prezent stabilit la 3,5lei/km.

      În momentul de faţă, in urma analizarii structurilor de cheltuieli depuse de către toţi transportatorii autorizaţi, si având în vedere criza financiară, nu s-a justificat o creştere a tarifului maximal."

      (citat din comunicatul trimis de primaria capitalei)
  • +7 (7 voturi)    
    moarte gainilor din SAI ! (Marţi, 27 martie 2012, 9:43)

    Ion [anonim]

    In calitate de consumator ocazional de servicii de taximetrie nu am nici un interes in protejarea pietei de taximetristii din Ilfov, Tulcea sau Kenya.
    Daca pretul este bun atunci toti taximetristii pot sa vina si din Velico Tarnovo.
    Asta este spiritul pietei libere europene in care nu poti sa interzici unei firme din UE sa presteze servicii in orice tara din uniune. Noi vrem sa impunem restrictii la nivel de "localitate" . De ce nu la nivel de sector ?
    Si ce treaba are consiliul local cu stabilirea tarifelor unice ? Mai mult ca sigur consilierii vor fi "motivati" de lobby-ul agresiv al asociatiilor de taximetristi sa creasca aceste tarife "la nivelul costurilor".
    Deocamdata "mana neagra" a pietei tine aceste tarife la un nivel acceptabil. Un tarif reglementat insa va schimba lucrurile in defavoarea clientului (care nu va fi aparat de nici o asociatie)
    Si uite asa ajungem acolo unde au ajuns grecii: protejatea unor monopoluri idioate, pe spinarea consumatorului. Am citit ca in Grecia licenta de taximetrie (ca si cea de transport de marfuri) se vindea cu sute de mii de EURO si se lasa mostenire din tata in fiu.
    Nu, consillile locale nu trebuie sa decida in nici un fel tarifele de taximetrie (si nici pretul oului in piata) , dupa cum nu ar trebui sa limiteze nici numarul de licente de taximetrie (sau de gaini ouatoare din jud. Ilfov)
    • +2 (2 voturi)    
      eu sunt de acord cu legea (Marţi, 27 martie 2012, 9:58)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Ion

      mai ales cu tariful unic. Sa fie acelasi tarif pt toti, nu sa faci cu mana la un taxi pe strada, il iei, ajungi acasa si observi ca se cheama Autogeneral, si are tarif 3.5 RON/km. Sau sa stai la aeroport si sa dai numai peste taxiuri cu 3,5 RON sau mai mult. Unde este Taxi Pelicanul, care are licenta de Ilfov, ca nu am vazut nici unul nici la aeroportul Baneasa, nici la Otopeni?
      Daca masinile cu 3,5 ON/km ar fi mai curate, poate as fi fe acord cu ei, dar sunt niste Loganuri jegoase cu soferi nesimtiti si tupeisti, care tot ei fac scandal cand le spui ca au tarif mai mult decat dublu fata de ceilalti.
      • 0 (0 voturi)    
        egalitate (Joi, 29 martie 2012, 10:07)

        Andreea [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Eu sunt din Cluj. Aici tariful este unic de 1.79 RON/km!!!! si nemodificat din 2006. Nu imi pot imagina o asa harababura in Bucuresti, capitala tarii... Taximetristi respectuosi, masini curate... Ar trebui sa mareasca tariful si aici ca e bataie de joc si discriminare ce fac ei acum...
    • 0 (0 voturi)    
      Deacord (Marţi, 27 martie 2012, 10:27)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Faptul ca exista aceste licente nu face decat la uciderea competitiei directe intre ele, si de-aia cresc pretul fortat daca nu ii tin astia din frau. Normal ar fi sa nu trebuiasca licenta, ci doar un banal PFA, sa vezi ca ar fi concurenta.
    • +1 (1 vot)    
      trebuie sa fie autoritate care sa reglementeze (Marţi, 27 martie 2012, 12:45)

      anna [anonim] i-a raspuns lui Ion

      daca unii oameni accepta sa plateasca oricat pe serviciile de taximetrie, altii se simt pacalitii, daca cineva le cere mai mult decat face. n-ai voie sa pui un pret mai mare pentru ca toate companiile ar ridica pretul si nu am ajunge nicaieri. din punctul acesta de vedere exista solidaritate intre taximetristi
    • 0 (0 voturi)    
      pai asa ar pune ce vrei tu (Marţi, 27 martie 2012, 12:59)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      daca nu esti taximetrist, nu vad de ce le-ai lua atat apararea. firmele de taximetrie fac o groaza de ilegalitati. nu putem critica atat de mult legea ca ajugem sa n-o mai respecte nimeni
  • +1 (1 vot)    
    cu mici modificari... (Marţi, 27 martie 2012, 10:54)

    thebblack [utilizator]

    - introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale. nu tarif unic ci o plaja de tarif astfel incat sa nu apara "dumping-ul sau supra taxarea in anumite cazuri pe care le stim toti.
    - obligativitatea ca toti taximetristii sa opereze numai pe raza autoritatii de autorizare. daca autorizatia este data local, in fiecare oras, atunci doar in orasul ala ai voie; mi se pare normal sa nu hotarasca primarul din rascauti ca varul gicu are voie sa fie taximetrist in bucuresti. daca insa este data la nivel national national...
    - inlocuirea cazierului de conduita profesionala cu cazierul eliberat de politia rutiera. se mai pune problema?
    - sanctionarea activitatii neautorizate cu ridicarea placutelor si a talonului. perfect de acord. mai mult chiar. in caz de sanctiuni repetatea, ridicare autorizatiei soferului sau firmei unde este cazul.
    • 0 (0 voturi)    
      asta si presupune (Marţi, 27 martie 2012, 13:01)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      exista un tarif maxim unic, nu unul unic propriu-zis. vasazica toate modificarile aduse de tine sunt deja acolo. primaria capitalei nu vorbeste in dodii. se stie de ce s-au luat masurile astea. nu e ok sa te trezesti cu ala ca iti pune ce tarif are el chef. de aceea s-a introdus si aparatu de taxare, oamenii sunt vestiti penru toate smecheriile pe care le au la activ
  • +1 (1 vot)    
    Totul la liber (Marţi, 27 martie 2012, 11:24)

    vladf [anonim]

    Atata timp cat totul o sa fie liber, piata se reglementeaza singura.
    Atunci cand oferta depaseste cererea, piata se reglementeaza si cativa se reprofileaza sau dau faliment.
    Daca cererea depaseste oferta, o sa apara ofertanti noi.
    Atata timp cat totul este liber, nu trebuie sa intervina nimeni.
    Cand un taximetrist nu o sa mai castige suficient o sa se reprofileze, cei mai performati o sa ramana.
    Cel mai important este stabilirea unor standarde, de calitate/securitate.
    Tote masinile sa nu fie mai vechi de 3 ani, iar ITP-ul sa se faca la o institutie specializata(pe bune) la 6 luni.
  • +1 (1 vot)    
    modificarea legii taximetriei (Marţi, 27 martie 2012, 12:58)

    rondo [utilizator]

    Ce lege in tara asta a mai fost modificata de atatea ori ca legea taximetriei?
    Asta inseamna ca de la inceput a fost proasta si mi-e greu sa cred ca se va face "bine" dintr-o data.
    La o privire sumara, vedem ca sunt unii care vor concurenta cu toate relele ei, iar altii nu.
    Intrebarea este - clientului cine ii apara interesele?
    In principiu legea concurentei ar trebui, prin aplicarea ei, sa contribuie la asta; pai , hai sa vedem:

    Firmele de taxi sunt agenti economici privati - in acest proiect de lege se propune ca:
    1) primaria sa le stabileasca tariful de transport; tot aici se propune ca
    2) taxa de dispecerat sa fie maxim 2 km pe zi - deci indirect tot primaria decide; basca mai vine si parlamentul si spune:
    3) "...contractele de dispecerizare se incheie pe o durata ce nu va depasi un an..."

    Si CULMEA CULMILOR:

    "ART.III Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, contractele de dispecerizare care au fost incheiate de transportatorii autorizati cu dispeceratele, isi inceteaza valabilitatea..."

    Pai este simplu - fa-ti firma de taxi pe banii tai, ca oricum are cine sa ti-o conduca - primaria, parlamentul si cine s-o mai gasi.

    Concluzii:
    punctele 1 si 2 incalca vadit legea concurentei (cum de nu se autosesizeaza consiliul concurentei?)
    punctul 3 incalca grosolan codul civil (este undeva specificat acordul partilor in proiectul de lege?)

    Iar "culmea culmilor" putem spune ca incalca chiar Constitutia; dupa aceleasi criterii nu vad de ce parlamentul n-ar putea da o lege prin care sa anuleze toate contractele economice din tara care au durata peste 1 an.

    ABERATII.
    Deci cat de buna va fi legea asta?

    Raspuns - PROASTA, cat timp prevederile ei apara grupuri de interese dar incalca alte legi organice si drepturile cetatenesti.
    • 0 (0 voturi)    
      asta e legea inventata de tine cu mult simt al umo (Marţi, 27 martie 2012, 20:12)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui rondo

      insa departe de realitate. ai specificat dou franturi legate de termenul de un an. pai si ce e in neregula cu asta?:)) p
    • 0 (0 voturi)    
      Nu este nimic inventat de mine :) (Miercuri, 28 martie 2012, 13:00)

      rondo [utilizator] i-a raspuns lui rondo

      Dragul meu Saineanu, n-am inventat nimic; doar ca nu am vrut sa plictisesc cu citate, "sa nu se mai poata vedea padurea din cauza copacilor" :)


      62. La articolul 49, literele d), g), i) şi j) ale alineatului (1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
      „d) în cazul transportului de persoane în regim de taxi,.......... Nivelul tarifului de distanţă se stabileşte prin hotarâri ale autoritatii administratiei publice locale sau a municipiului Bucuresti, dupa cazComisia pentru industrii şi servicii

      31. La articolul 15, după alineatul (8), se introduc două alineate noi, alin.(81) şi (82) cu următorul cuprins:
      „(81) Contractele de dispecerizare încheiate în conformitate cu prevederile alin.(5) nu pot aplica un tarif de dispecerizare diferenţiat transportatorilor deserviţi, iar acest tarif pentru fiecare zi nu poate depăşi dublul tarifului de distanţă utilizat de taxiurile deservite de dispeceratul taxi.


      P.S.Problema duratei de pana la 1 an a contractului este principiala; un contract reprezinta vointa si acordul partilor, iar durata acestuia este doar unul din elementele de baza in privinta caruia (EXCLUSIV) partile trebuie sa decida de drept.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce cauta la Primarie, (Marţi, 27 martie 2012, 21:11)

    arakis [utilizator]

    ce vor de la Sorin Oprescu?Competentele municipalitatii sunt limitate cand e vorba de activitatea de taximetrie!Sa se duca la Parlament!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by