AUDIO Ce spun liderii UDMR de demisia lui Laszlo Tokes din partid: ipocrizie fara margini, fatarnicie, dar are usa deschisa pentru aliante electorale​

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 12 martie 2012, 17:19 Actualitate | Esenţial


Dupa ce Laszlo Tokes a anuntat ca si-a dat demisia din UDMR, partid pe listele caruia a candidat in 2009 la euroalegeri, liderii partidului au comentat acid gestul europarlamentarului. Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, spune ca este un gest ce denota o ipocrizie fara margine. Vicepresedintele Laszlo Borbely spune ca gestul dovedeste fatarnicia lui Tokes. Marko Bela sustine ca UDMR oricum ar fi fost obligat sa il excluda pe Tokes. Pe de alta parte, fostul ministru Attila Korodi a declarat ca UDMR si Partidul Popular al Maghiarilor din Transilvania, partid creat de Tokes, vor colabora la alegerile locale. Secretarul general al UDMR, Kovacs Peter, a declarat pentru HotNews.ro ca usa partidului este deschisa pentru aliante electorale chiar si pentru PPMT, partidul lui Tokes.
  • Kovacs Peter: Laszlo Tokes ar trebui sa demisioneze din Parlamentul European

Europarlamentarul Laszlo Tokes si-a anuntat, luni dimineata, demisia din UDMR, reclamand "pozitia permisiva a Uniunii privind investitia de la Rosia Montana", comportamentul unor deputati UDMR "ce incearca sa zadarniceasca activitatea ANI", participarea UDMR la guvernare "de dragul puterii" si "practica bazata pe interese obscure de partid".

Marko Bela a comentat decizia lui Tokes si a declarat ca acesta oricum urma sa fie exclus.

  • “Domnul Tokes nu din cauza Rosiei Montane sau din alte motive si-a dat demisia din UDMR. Domnia sa are, in acest moment, un alt partid si stie foarte bine ca, daca nu ar fi iesit din partid, noi am fi fost obligati sa il dam afara, nu am fi avut alta solutie si doar a anticipat acest lucru”, a spus Marko Bela citat de Mediafax.
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat ca gestul lui Tokes denota o ipocrizie fara margini.
  • “Domnul Tokes nu mai este membru UDMR de facto de foarte mult timp, de iure, sigur, o astfel de decizie trebuia luata. Toate argumentele domnului Tokes denota o ipocrizie fara margine fiindca pana la urma cel care infiinteaza un partid si este fondatorul unui alt partid, nu mai are cum sa faca parte din UDMR. Deci, din acest punct de vedere, toate argumentele lui Tokes denota o ipocrizie totala. Sigur, daca el ar fi un om cu verticalitate si un om corect si moral, atunci si-ar fi dat demisia si din PE, unde a intrat pe lista UDMR. Asta ar fi fost o miscare si o decizie logica, sa depuna si mandatul de la Parlamentul European”, a declarat, pentru AGERPRES, presedintele UDMR.

Secretarul general al UDMR, Kovacs Peter, a declarat pentru HotNews.ro ca, in opinia sa, ar fi normal ca Laszlo Tokes sa isi prezinte demisia si din functia de europarlamentar, avand in vedere ca a castigat acesta functie pe listele UDMR. Vezi mai jos declaratia reprezentantului UDMR fata de anuntul facut de Laszlo Tokes:

 
Kovacs.A-UDMR by Biro Attila HN
  • “In 2009 UDMR si domnul Tokes au incheiat o intelegere care s-a numit lista solidaritatii maghiare. Prin aceasta intelegere, Tokes Laszlo a fost nominalizat primul pe lista UDMR pentru alegerile parlamentare.
  • Prin aceasta demisie intelegem ca, pentru domnul Tokes, solidaritatea maghiara care este sustinuta de 80% dintre maghiari nu mai este importanta. El practic de 10 ani nu mai activeaza ca si membru UDMR. Formal este inscris in UDMR.
  • Practic insa, prin declaratiile sale, activitatea sa si prin faptul ca a creat, in ultimii cinci ani, doua partide care au avut ca scop blocarea intrarii UDMR in parlament, Laszlo Tokes nu s-a comportat ca si un membru UDMR.
  • Este un lucru normal ca si-a dat demisia. Ar fi la fel de normal sa isi prezinte demisia si din functia de europarlamentar pe care a obtinut-o pe listele UDMR. Eu sper ca nu salariul de peste 10.000 de euro il tine acolo”, a declarat Kovacs Peter.
Intrebat daca intre UDMR si PPMT, partidul lui Tokes, ar putea exista o alianta pentru alegerile locale, acesta a mentionat urmatoarele: “Reiterez cele spuse de presedintele Kelemen Hunor. Usa UDMR este deschisa tuturor celor care doresc sa colaboreze in interiorul UDMR.”


Vicepresedintele UDMR, Laszlo Borbely, a declarat ca demisia lui Tokes vine prea tarziu si dovedeste fatarnicia acestuia.  “Demisia lui Tokes vine prea tarziu si dovedeste fatarnicia acestuia. Dumnealui a avut interese personale ca sa intre in Parlamentul European. In acesti doi ani nu a facut decat sa ne dezbine. Noi i-am cerut de mai mult timp sa-si clarifice pozitia pentru ca nu se poate sa ajungi europarlamentar pe listele unei formatiuni politice si a doua zi sa faci tot posibilul sa ataci acea formatiune politica", a declarat Laszlo Borbely citat de Mediafax.
  • “De multa vreme nu se mai comporta domnul Tokes ca membru fondator (al UDMR - n.r.), din cauza aceasta este ceva normal (demisia - n.r.). Poate ironic constat ca face aceasta declaratie si ia aceasta decizie dupa rezultatele alegerilor din Slovacia. Asta inseamna ca domnul Tokes cred ca a ales mai degraba calea slovaca pentru comunitatea maghiara decat calea transilvana”, a declarat Attila Korodi, luni, pentru AGERPRES.

 Cat priveste posibilitatea ca la alegerile locale sa existe candidati comuni ai UDMR si ai formatiunii sustinute de Tokes, Attila Korodi a spus ca, probabil, acest lucru se va intampla in cateva localitati.
 “Probabil, la nivel local, in cateva localitati vor fi participari comune si sustinere reciproca”, a afirmat Attila Korodi, deputat UDMR.
"Nu e nimic deosebit in declaratiile domnului Tokes. Domnul Tokes face asemenea declaratii de ani de zile. Problema este ca dansul a candidat pe locul intai la Parlamentul European pe listele UDMR si, dupa ce a reusit acest lucru, de a doua zi, a inceput sa aiba acelasi stil de comportament si de acuze. Noua ni s-a parut putin ciudat la momentul respectiv", a declarat senatorul UDMR Cseke Attila, citat de Mediafax.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2371 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    sa nu faci ce face...tokes! (Luni, 12 martie 2012, 18:04)

    gigi n [anonim]

    Foarte interesanta constatarea liderilor udmr.Pacat ca nu-si dau seama ca fatarnicia,ipocrizia si santajul au fost singurele ”principii”politice ale udmr.Nu s-ar putea exclude toti din udmr ?
    • +2 (4 voturi)    
      Dl Boc spunea.. (Luni, 12 martie 2012, 19:41)

      costica [anonim] i-a raspuns lui gigi n

      UDMR este un partener de guvernare "extrem de corect", mai, mai ca or sa-l regrete PDLeii daca nu vorr ajunge la guvernare dupa alegeri!!
      UDMR, partener "extrem de corect" , cum spuneti altfel despre UDMRul-prieten nevoie mare de guvernare al PDL ?!!!

      ""Am avut intotdeauna o relatie corecta cu UDMR si sunt convins ca si in continuare PD-L va avea o relatie corecta si sanatoasa cu UDMR, pentru ca intotdeauna am pus obiectivele majore de interes national in fata intereselor de grup sau personale. Din acest punct de vedere, UDMR a fost si este un partid extrem de corect in respectarea angajamentelor pe care le-am luat impreuna. "
      http://www.ziare.com/emil-boc/premier/boc-este-convins-ca-udmr-va-ramane-la-guvernare-alaturi-de-pd-l-1076193
      • 0 (4 voturi)    
        Prostia unor romani. (Luni, 12 martie 2012, 20:55)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

        Ar fi o prostie pentru romani,indiferent de convingerile lor politice sa se incaiere din cauza ungurilor.Ungurii trebuie lasati in prostia lor,pentru-ca nu-i cel mai inteligent lucru pe care l-ar putea face ei acum.Vor "linie de invatamant in limba maghiara".Sa o aiba.Si asa pana-n toamna nu pot sa o faca functionala si nici in toamna nu-i prea sigur ca va putea sa fie autorizata conform legii.Si niciodata o HG nu poate modifica o lege.Asa ca nu mai fi tampit si sa faci jocul unor extremisti unguri.Faptul ca ungurii nu invata corect romaneste va fi in final in dezavantajul lor.Vor lucra numai in localitatile unde se vorbeste ungureste?Hai ,fii destept si nu intra in jocuri proaste.
        • -1 (3 voturi)    
          aha (Luni, 12 martie 2012, 22:24)

          yaga [anonim] i-a raspuns lui mircea

          tipic udmr: tradare, ipocrizie, dar da-mi si mie nr de telefon, poate ne aliem mai tirziu, tradare, huo, hai pa, mai vorbim.
        • 0 (0 voturi)    
          Cu oistea'n gard (Marţi, 13 martie 2012, 15:18)

          Tagore [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Na-ti-o franta ca ti-am dres-o!
          Aida de, ce de "inteligente" pe aici!
          Ungurii sunt prosti si romani, adica cacanii, sunt destepti de mama focului! Vezi draga doamne au facut "o smecherie" pentru ca pe ungurii sa- i doara...'n cot! Ce tampenii!
    • 0 (0 voturi)    
      Si vezi si sa nu crezi... (Marţi, 13 martie 2012, 15:10)

      Tagore [anonim] i-a raspuns lui gigi n

      Buna observatie! Ca sa vezi cine vorbeste de funie in casa spanzuratului?!
      Ipocrizie, fatarnicie == PDL, UDMR
  • +1 (5 voturi)    
    am o nelamurire (Luni, 12 martie 2012, 18:51)

    arheopterix [utilizator]

    Pe coroana Sfintului Stefan ,apare intr-o iconita Gheza I ( personaj important nu-i asa)iar textul il descrie ca ,,ATENTIE "CRAIUL TURCILOR".Decit sa se certe ca la usa ...mai bine ne-ar lamuri si pe noi care-s turci care-s unguri sa nu murim prosti
  • 0 (8 voturi)    
    ghid practic pt a scapa de UDMR (Luni, 12 martie 2012, 18:56)

    Mazeta [utilizator]

    V-ati saturat de UDMR? vi se pare incorecta prezenta unei formatiuni etnice in Parlamentul Romaniei? cum scapam de UDMR? Simplu. Ca vi se pare bine sau nu, opuneti-va jafului de la Rosia Montana. In felul asta, UDMR se va sparge si isi va pierde din membri si din electorat in favoarea celuilalt partid maghiar, care este anti-RMGC, ajungand astfel cu totii sub pragul electoral. Ura!
    • 0 (4 voturi)    
      proiect (Luni, 12 martie 2012, 19:58)

      andra [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      udmr nu este singurul partid politic care ar vrea ca proiectul de la rosia montana sa fie pus in practica. de fapt, sunt foarte putini cei care au ramas impotriva tocmai pentru ca isi dau seama cat de util este proiectul pentru tara in momentul asta. nu m-ar mira ca tokes sa fie impotriva proiectului pentru ca el nu vrea ca beneficiile din rosia montana sa revina statului roman.
      • -1 (5 voturi)    
        ai dreptate (Luni, 12 martie 2012, 21:19)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui andra

        De acord cu tine, dar deocamdata sa le dam peste bot celor care vor sa faca un lac gigantic de cianuri in inima Apusenilor si sa ii dezbinam pe UDMR-isti. Impuscam doi iepuri dintr-odata.
        • -1 (3 voturi)    
          iepuri (Luni, 12 martie 2012, 22:54)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          nu cred ca unul din iepuri e impiedicarea proiectului. orice mina de aur implica si un iaz de decantare. iar lacul ala inseamna profit pentru tara noastra si minerit facut la standarde europene.
          • 0 (0 voturi)    
            profit (Marţi, 13 martie 2012, 8:14)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Profitul pentro romania este cam1% din pib sau chiar mai mult in functie de pretul aurului, si cum ai spus si tu orice explaotare are si un alc de decantare, important este ca acolo la rosia o sa fie 5ppm cianura, deci foarte putin pe langa cat este la baia mare spre exemplu
          • +2 (2 voturi)    
            Diversiuni (Marţi, 13 martie 2012, 8:32)

            Andreea [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Rosia Montana inseamna 2% din aurul nostru al tuturor romanilor, asta e tot profitul Romanilor.
            In loc sa cedeze zacamintele privatilor(a se citi straini) sa le exploateze ar fi trebuit sa faca un parteneriat public-privat in care statul sa aiba 50% si partea privata tot 50% pentru ca pana la urma chiar daca nu are banii statul vine totusi cu zacamintele de aur care valoreaza miliarde.
            Deci inainte sa sarim cu gura si sa ne lasam pacaliti de toata propaganda asta cu "noi vrem sa muncim la Rosia Montana si sa traim din minerit la standarde europene" si "statul va castiga cateva sute de milioane din redevente de exploatare" hai sa ne gandim daca nu cumva ar fi mai bine sa castigam mai mult din bogatiile NOASTRE.

            Suntem intoxicati zilnic cu aceste reclame tocmai sa nu apucam sa ne mai si gandim ca putem sa exploatam aurul respectiv prin metode traditionale, fara cianuri, si ca Statul Roman ar putea fi actionar nu doar un incasator de taxe
            • 0 (0 voturi)    
              profit (Marţi, 13 martie 2012, 20:07)

              madalina [anonim] i-a raspuns lui Andreea

              profitul romanilor ajunge la 56%. poate ca ar trebuie sa te mai informezi. de unde ai scos tu procentul asta? ca pana si redeventa a ajuns la 8%. si da, chiar este un parteneriat public-privat, din care statul ia putin peste jumatate din profit. deci problema ta este rezolvata. normal ca multi nu sunt de acord cu proiectul din moment ce habar nu au ce presupune
          • -1 (1 vot)    
            domnule postac RMGC-ist bogdan (Marţi, 13 martie 2012, 8:58)

            Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            lasă-ne!
            Aici se discuta politica, nu se face propaganda pentru Gold!

            In al doilea rand, unii oameni politici cu o urma de demnitate, obisnuiesc sa-si dea demisia atunci cand ajung o vox clamantis in deserto...

            Chapeau...domnilor Tokes si Eckstein-Kovacs!
  • +1 (3 voturi)    
    Super tare ! (Luni, 12 martie 2012, 19:01)

    strauss [anonim]

    Imi place la asita de la partidele de conducere,in cazul in care cineva din propriu partid nu mai e deacord cu ceva sau isi da demisia ,atune e si ipocrit si prost si nici nu a fost vreodata cineva impotant pt.partid. Super tare !!!
  • +1 (5 voturi)    
    ipocrizie fara margini? (Luni, 12 martie 2012, 19:21)

    vercingetorix [utilizator]

    Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha

    Asta cam suna a "Hotul striga hotii"!
  • +2 (4 voturi)    
    adio dar raman cu tine... (Luni, 12 martie 2012, 19:35)

    ember [utilizator]

    cat ar fi tokes de incomod, popularitatea de care se bucura il face indispensabil udmr-ului pentru a intra in parlament si a obtine procentele ce ii tin la guvernare in orice context politic.
  • 0 (2 voturi)    
    prieteni (Luni, 12 martie 2012, 19:54)

    vic [anonim]

    Am foarte multi prieteni maghiari,toti ne intrbam de unde au asemena averi LIDERII UDMR si de ce ANI nu spune nimic?
  • +6 (6 voturi)    
    Caragiale "live" (Luni, 12 martie 2012, 20:22)

    Jimmy Hoffa [anonim]

    Farfuridi (grav): Ne ducem, dar gândeşte-te stimabile, că suntem membrii aceluiaşi partid... Cum ziceam adineaori amicului Brânzovenescu: trădare să fie (cu oarecare emoţie) dacă o cer interesele partidului, dar s-o ştim şi noi... De aceea eu totdeauna am repetat cu străbunii noştri, cu Mihai Bravul şi Ştefan cel Mare: iubesc trădarea (cu intenţie), dar urăsc pe trădători... (schimbând tonul, cu dezinvoltură.) Salutare, salutare, stimabile!...

    Suna cunoscut?
  • -2 (2 voturi)    
    ipocrizia fara limite (Luni, 12 martie 2012, 21:19)

    dezamagitul [anonim]

    Ipocrit si fatarnic fara limite dar bun de aliat acest Tokes pentru UDMR.
  • +1 (5 voturi)    
    afara (Luni, 12 martie 2012, 21:34)

    Cosmin [anonim]

    Dar demisia ca europarlamentar de ce nu si-o da , oare ii place functia si banii pe care ii primeste ? Cel mai ipocrit om care trebuie dat afara din tara asta , sa se duca la el , la unguri!
  • 0 (2 voturi)    
    UDMR=UNPR (Luni, 12 martie 2012, 23:18)

    pmihaius [anonim]

    (null)
  • 0 (2 voturi)    
    sunt fericiti (Marţi, 13 martie 2012, 0:05)

    Florin [anonim]

    Liderii udmr sunt si ei fericiti ca au scapat de tokes, care oricum nu mai avea nici o legatura cu partidul si era omul ungariei in partidul romaniei
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 13 martie 2012, 8:13)

    Alex [anonim]

    El oricum in ultimii 2 ani mai mult a criticat udmr-ul , cam de cand Ungaria a decis sa nu sustina proiectul de al Rosia In speranta ca o sa il explaoteze ei, doar acolo este bogatia noastra...iar ei o vor. Romania prin aprteneriatul aactual o sa astige peste jumatate din profit si ungaria nimic, acolo ii doare
  • 0 (0 voturi)    
    Prepozitia corecta (Marţi, 13 martie 2012, 10:47)

    Anonim [anonim]

    Ce spun liderii DESPRE demisia, iar nu DE demisia.
    Puţină atenţie, Hotnews. Diacriticele când le veţi folosi?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version