Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in acest an, in varianta pilot, in intervalul 9-23 mai, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, anunta Ministerul Educatiei. Potrivit acestuia, testarea pilot vizeaza instrumentele de evaluare si procedurile de organizare a acestor evaluari. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ, iar rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale, potrivit MECTS.

Lista unitatilor de invatamant care compun acest esantion cuprind 86 de unitati pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de scoli pentru clasa a VI-a. Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incat fiecare tip de evaluare sa fie administrata in unitati de invatamant distincte, mentioneaza MECTS.

DESCARCA DE AICI LISTA SCOLILOR UNDE VOR AVEA LOC EVALUARILE PILOT

Esantion unitati invatamant

Ce contin testele sustinute de elevi in cadrul evaluarii

Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente, sunt elaborate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare.

La clasa a II-a, acestea contin doua sectiuni: prima vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor, in vreme ce a doua abordeaza competente de matematica. Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/ tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include urmatoarele discipline: limba romana, limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale si matematica. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale si sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu, precizeaza Metodologia de organizare a acestei evaluari. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a se realizeaza la nivel national, pentru toti elevii clasei a VI-a din unitatile scolare din invatamantul de stat si particular.

Evaluarea se desfasoara anual, pe parcursul lunii mai. In anul scolar 2011-2012, evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a se desfasoara printr-o administrare pilot, pe un esantion de elevi, in ziua de 16 mai 2012.

Rezultatele evaluarii vor fi detaliate in Fisa de evaluare si vor fi folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Planurile individualizate de invatare ale elevilor vor fi comunicate parintilor/ tutorilor legal instituiti ai elevilor si constituie documente din portofoliul educational al elevului.

Dupa evaluarea pilot din acest an, Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) va publica modele de teste si bareme pe site-ul www.subiecte.edu.ro. Potrivit metodologiei, testele vor avea un nivel mediu de dificultate si vor putea fi rezolvate in 90 de minute, in doua secvente de testare de cate 45 de minute fiecare. La incheierea primelor 45 de minute in care elevii au avut de rezolvat sarcinile specifice primei secvente de evaluare, se acorda o pauza de 10 minute.

Testele vor contine subiecte de limba si comunicare, matematica si stiinte.

Salile in care se sustine evaluarea elevilor sunt, de regula, salile in care isi desfasoara activitatea in mod obisnuit elevii clasei. Acestea sunt adaptate, in prealabil, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi in timpul administrarii evaluarii. Pregatirea pentru evaluare se realizeaza prin asezarea elevilor in banci, in ordine alfabetica, in fiecare sala de clasa.

Inainte de inceperea evaluarii, elevii vor fi informati ca este interzisa intrarea in sala cu orice fel de materiale: manuale, dictionare, notite/ insemnari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea testelor, precum si cu orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare.

Pentru rezolvarea testelor, elevii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare albastra, iar pentru executarea schemelor si a desenelor folosesc numai creion negru si instrumente adecvate.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate.

Rezultatele obtinute la Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a sunt valorificate prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de invatare;

b) consemnarea in portofoliul educational al elevului;

c) preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu;

d) informarea parintilor/ tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Descarca de aici Metodologia integrala de organizare a Evaluarii elevilor la finalul clasei a VI-a

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a

In anul scolar 2011-2012, Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a se desfasoara printr-o administrare pilot, pe un esantion de elevi, in ziua de 9 mai 2012. Evaluarea va contine probe la urmatoarele discipline:

a) limba romana;

b) limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale;

c) matematica.

Rezultatele sunt incluse intr-o baza de date la nivel de sistem, fara a se constitui intr-un criteriu de ierarhizare pentru unitatile de invatamant esantionate, pentru colectivele la care s-a administrat testul sau, individual, pentru elevii participanti.

Testele vor fi rezolvate in 80 de minute, in doua secvente de evaluare de cate 40 de minute fiecare; la incheierea primelor 40 de minute in care elevii au avut de rezolvat sarcinile specifice primei secvente de evaluare, se acorda o pauza de 10 minute.

Rezultatele evaluarii nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ, ci contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale.

Descarca de aici Metodologia integrala de organizare a Evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a

Evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a

Evaluarea se administreaza, conform legii, pentru scris-citit si matematica. In anul scolar 2011-2012, Evaluarea competentelor fundamentale scris-citit si matematica la finalul clasei a II-a se desfasoara printr-o administrare pilot, pe un esantion de elevi, in zilele de 22 si 23 mai 2012.

Rezultatele Evaluarii sunt detaliate in Fisa de evaluare si sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Planurile individualizate de invatare ale elevilor sunt comunicate parintilor/ tutorilor legal instituiti ai elevilor si constituie documente din portofoliul educational al elevului.

Testele trebuie sa permita administrarea in doua secvente de evaluare, iar durata cumulata a secventelor de evaluare nu depaseste un total de 50 de minute. Testele contin doua sectiuni. O prima sectiune vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor si cea de a doua abordeaza competente de matematica.

Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se desfasoara pe parcursul a doua zile, in timpul orelor de curs.

Descarca de aici Metodologia integrala de organizare a Evaluarii elevilor la finalul clasei a II-a