VIDEO UPDATE Intrevedere intre premier si guvernatorul BNR: Ungureanu i-a spus lui Isarescu ca va majora salariile, dar inca nu a stabilit cu cat - surse

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 9 martie 2012, 15:01 Actualitate | Esenţial


Premierul Mihai Razvan Ungureanu i-a transmis guvernatorului BNR Mugur Isarescu ca intentioneaza sa majoreze salariile bugetarilor, cu un cuantum care urmeaza sa fie stabilit, Isarescu spunandu-i ca aceasta este exclusiv decizia Guvernului si ca pe el il intereseaza cresterea consumului, potrivit unor surse oficiale citate de Mediafax.

Premierul Mihai Razvan Ungureanu si guvernatorul bancii centrale, Mugur Isarescu, au discutat, vineri, la Guvern, timp de doua ore, la Palatul Victoria sosind, spre finalul discutiilor, si ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi.

"Premierul i-a spus guvernatorului BNR ca va mari salariile, dar ca inca nu stie cu cat, iar guvernatorul a evitat sa indice care dintre masurile aflate in analiza Guvernului este mai buna, respectiv majorarea salariilor sau reducerea CAS, spunandu-i doar ca in acest caz este vorba exclusiv de optiunea Guvernului si ca pe el il intereseaza sa creasca consumul in economie", au declarat sursele.

Potrivit acestora, Guvernul nu a exclus inca varianta reducerii CAS impreuna cu majorarea salariilor pentru bugetari, iar o decizie va fi luata in urmatoarele saptamani.



Intalnirea dintre premier si guvernatorul BNR a fost organizata dupa declaratiile din ultimele zile ale presedintelui Traian Basescu si premierului Ungureanu privind relaxarile fiscale, prin reintregirea salariilor bugetarilor si reducerea cu 3-5 puncte procentuale a contributiilor de asigurari sociale.

Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri, in Parlament, ca puterea are datoria de a gasi solutii ca in jurul datei de 1 iunie sa fie "reintregite" salariile bugetarilor.

Basescu a mentionat ca nu este suficient sprijinul politic pentru cresterea salariilor, aratand ca Executivul trebuie sa gaseasca solutii pentru asigurarea resurselor financiare.

Cu doua zile inainte, premierul Ungureanu a declarat ca Guvernul analizeaza o posibila reducere a contributiilor de asigurari sociale intr-o marja cuprinsa intre 3-5%, "sigur pentru angajati, poate si pentru angajatori", daca situatia economica interna si externa va favoriza aplicarea unei astfel de masuri.

Vineri, ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi, a declarat ca Guvernul urmareste majorarea veniturilor populatiei, dar in limitele care permit finantarea acestei masuri in anii viitori si mentinand tinta de deficit pentru acest an, de 1,9% din PIB, astfel ca orice surplus va depinde de cresterea economica.

El a aratat ca majorarea salariilor bugetarilor cu 16% din luna iunie ar avea un impact bugetar pentru acest an de doua miliarde lei, in timp ce reducerea CAS cu 5 puncte procentuale ar insemna un efort bugetar in ultimele 7 luni de 2,3 miliarde lei.

Dupa reducerea salariilor cu 25% in iulie 2010, bugetarii au beneficiat anul trecut de o majorare salariala cu 15%, iar pentru refacerea completa a veniturilor initiale ar mai fi necesara o crestere cu circa 16%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4007 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    daca asta intentioneaza (Vineri, 9 martie 2012, 16:30)

    ioio [anonim]

    atunci eu nu mai votez cu ei. totusi nu inteleg de ce se bate atata moneda pe bugetari? nu ar fi mai bine scaderea CAS sa beneficiem cu totii? de ce doar putorile primesc mariri?!
    • +5 (5 voturi)    
      inflatie (Vineri, 9 martie 2012, 16:54)

      mem [anonim] i-a raspuns lui ioio

      Orice crestere din pix duce la inflatie.
      Cum simte piata ca sunt bani gramada, cum sar preturile in sus.

      Si piata simte imediat. Daca nu te targuiesti, daca ceri produsul fara sa intrebi cat costa ;)
    • +5 (13 voturi)    
      votul, cine mi-a furat votul?! (Vineri, 9 martie 2012, 16:56)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui ioio

      Stiu ca nimeni nu a votat cu ei dar au iesit la putere:))
      Nu cunosc un singur votant de-al lui Basescu...si totusi e presedinte...ales:))
      Bugetarii sunt mai putin de un sfert dintre angajati, nici macar nu sunt direct productivi, alaturi de pensionari si handicapati, mai pot fi asemuiti doar nebunilor si puscariasilor...si totusi se asteapta cresterea consumului dupa cresterea salariilor bugetarilor:))
      Domnilor demagogi din toate partidele, traspartinici, va rugam sa mariti si salariul minim net tot printr-o hotarare politica: minim 5000 euro/luna pe cap de lefegiu! Asa sigur va creste consumul!:)) si iesim sigur din recesiune...prin America, prin Germania, aia mai amarati tocmai la Antipozi! Scapa cine poate...sa te tii strans de bretele din decembrie incolo:((
      • +4 (12 voturi)    
        Eu am votat :D (Vineri, 9 martie 2012, 17:39)

        un tip [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Eu am votat cu Base la alegerile trecute.
        Acum stii unu :D

        Sunt curios cate plusuri si minusuri o sa-mi iau pe afirmatia asta :))
        • +4 (4 voturi)    
          Si eu (Vineri, 9 martie 2012, 20:19)

          eu [anonim] i-a raspuns lui un tip

          mai numara unul in persoana subsemnatului.

          Chiar l-ai crezut pe Mihaela dragostea mea ca s-au masluit 5 meleoane de voturi?!
    • -3 (11 voturi)    
      bravo PDL (Vineri, 9 martie 2012, 17:09)

      becal_gigi [anonim] i-a raspuns lui ioio

      PDL se tine din nou de cuvant si acorda maririle de salarii promise
      maririle se puteau acorda inca de anul trecut daca tariceanu si usl nu jefuiau tara in 2008
      Bravo PDL
      Bravo Udrea
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Vineri, 9 martie 2012, 17:09)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ioio

      pt ca putorile voteaza in numar mare.
    • +6 (6 voturi)    
      ma raliez (Vineri, 9 martie 2012, 17:15)

      gica [anonim] i-a raspuns lui ioio

      nici eu (si familia mea) nu-i mai votam daca cresc salariile bugetarilor fara a reduce numarul lor in cuantum echivalent mentinerii cheltuielilor cu salariile. Cum pot sa vanda cioara de pe gard?!
      • 0 (2 voturi)    
        usurel (Vineri, 9 martie 2012, 21:11)

        Murphy [anonim] i-a raspuns lui gica

        pai daca se reduce nr bugetarilor si functiile de sefi se dau pe merit, de unde-si mai iau portia postacii, sosonarii, amantele, nepoatele si finantatorii Puterii? hai c-o zasashi :)))
      • 0 (0 voturi)    
        o zise Ponta! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:36)

        aritmos [anonim] i-a raspuns lui gica

        el zice ca trebuie sa mai plece 60 000 bugetari si hai sa nu contest CIFRA. Statistic, lunar pleaca pe cai naturale cam 5000 asa ca ne-am scos. NB. Sindicatul functionarilor public spunea ca majoritatea au peste 50 de ani, asa ca e normal ca prin pensionari, decese, emigrari, trecerea la privat sa plece cam 5000 din 1200000 persoane.
    • +5 (5 voturi)    
      de ce se bate atata moneda? (Vineri, 9 martie 2012, 19:06)

      alt destept [utilizator] i-a raspuns lui ioio

      nu e greu:
      - sunt destul de multi, chiar prea multi dupa mine. in plus,
      - au familii care depind pur si simplu de ei. daca as fi bugetar si ma apuc sa povestesc matusi-mii pensionara, tamara de exemplu, varianta mea, as convinge-o cu usurinta unde sa puna stampila.
      - in plusul plusului, e vorba si de sindicate.

      MRU va "alege" varianta asta pe motiv ca lor li s-au taiat salariile, nu tuturor.
      CAS platesc toti, si bugetarii (daca platesc) si privatii.
      E o explicatie care s-ar putea sa prinda la "lume". Ce zici, tine?

      ok, nu mai mergem cu astia.
      variante?
    • +1 (1 vot)    
      NU (Sâmbătă, 10 martie 2012, 0:44)

      calin [anonim] i-a raspuns lui ioio

      Daca reduc CAS-ul bugetarilor li se vor mari salariilor dar la privat depinde de patron daca vrea sau nu sa mareasca salariile aferent reducerii CAS...
      In concluzie reducerea CAS ar fi un efort mai mare de care vor beneficia mai putini oameni raportat la efortul financiar.De marirea salariilor bugetarilor vor beneficia si mai putini oameni dar efortul va fi mult mai mic.
      Ce nu intelege nici un guvern e faptul ca nu poti sa iei numai masuri pe termen scurt ci trebuie sa te gandesti si pe termen lung.
      Reducerea CAS ar avea probabil in prima faza beneficii reduse in domeniul privat dar pe termen lung ar face forta de munca Romaneasca mai ieftina si atractiva pt investitori straini care ar veni si ar pompa bani in economia noastra....
      • 0 (0 voturi)    
        care CAS? (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:38)

        precaut [anonim] i-a raspuns lui calin

        la angajator sau la angajat? nu au acelasi efect (decat asupra incasarilor la buget)!!!!! Iar o marire de cash in buzunarele personale care sa se duca pe cumparaturi fara bon fiscal nu readuce nimic la buget (indiferent ce campi bate USL).
  • -1 (3 voturi)    
    Matematica (Vineri, 9 martie 2012, 16:31)

    Elena [anonim]

    Matematica ne omoara, stimate autor:

    15% + 16% = 31%...
    25% = 15% + 10% ...

    Deci: pentru refacerea completa a veniturilor initiale este necesara o crestere cu 10%.
    • 0 (4 voturi)    
      Mate (Vineri, 9 martie 2012, 16:47)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Pardon, 13% e rezultatul corect. Tocmai am re-calculat :).
      • +9 (9 voturi)    
        De fapt... (Vineri, 9 martie 2012, 16:55)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui Elena

        Cand scazi ceva cu 25%, ca sa ajungi la valoarea initiala nu trebuie sa pui inapoi 25% din ce-a ramas, ci 33.3333% din ce-a ramas :)
      • +4 (4 voturi)    
        Mate, bat-o vina! (Vineri, 9 martie 2012, 17:09)

        Lenuta [anonim] i-a raspuns lui Elena

        Esti pe drumul cel bun! Mai re-calculeaza!!
      • +3 (3 voturi)    
        Depinde care matematica (Vineri, 9 martie 2012, 17:42)

        stelian [anonim] i-a raspuns lui Elena

        S-au micsorat salariile cu 25%. Deci au ramas 75%.
        S-a marit cu 15% cei 75% si deci s-a ajuns la 86,25% din ce a fost initial. (0.75x1,15=0.8625)
        Pentru a ajunge la 100% cit a fost initial e nevoie de cei 16% (0.8625x1,16=1.0005).
        Deci afirmatia lor e cea corecta.
        Dar trecind peste matematica, mesajul e electoral. Fix in an electoral sunt bani....
        Mai revenim la alte afirmatii basesciene gen centura de siguranta, nu sunt bani acum...
        • 0 (0 voturi)    
          revenirea (Sâmbătă, 10 martie 2012, 16:29)

          ginel din rahova [anonim] i-a raspuns lui stelian

          indiferent ce matematica folosesti, tot nu ajungi la ce'a fost.
          pen'ca taierea este pierdere care nu se mai da inapoi..
          penca, chiar de aduci salariul la valoare lui de dinainte de taiere, omul a dat o gramada de bani statului pe tva marita, pe taxe suplimentare si mai este si inflatia.
          adica, mia de lei de azi nu mai face nici cat opt sute acum trei ani.
          adica, dupa trei ani, esti si facut si cu banii luati.

          declaratiile de avere ale barosanilor arata, in schimb, mai prospere.
          au simtul bijnitutzului, the wise guys*)...

          sa traiti bine, mai draga !

          *) Wise Guy, and Wiseguy can refer to: Made man, an official member of the mafia
    • +1 (3 voturi)    
      mai incercati... (Vineri, 9 martie 2012, 16:50)

      bango [anonim] i-a raspuns lui Elena

      scadeti 25% din 100 de lei iar apoi adaugati la rezultatul obtinut 25% si vedeti daca va da tot 100 de lei.
      • +1 (1 vot)    
        25 (Vineri, 9 martie 2012, 17:44)

        sobolanu [utilizator] i-a raspuns lui bango

        Scad 25% din 100 => 75
        Dar 25% din 75 la tine face 25 ?!?!
        • 0 (0 voturi)    
          tu intelegi ce vrei sa spui? (Vineri, 9 martie 2012, 19:26)

          alt destept [utilizator] i-a raspuns lui sobolanu

          bango are dreptate
          adaugand 25% la 75 lei iese cam 93,75 lei

          p'asta n-am prins-o: Dar 25% din 75 la tine face 25 "

          la privat, e diferenta intre "margin" si "markup"
          la stat, se sta
    • +5 (5 voturi)    
      vezi (Vineri, 9 martie 2012, 16:50)

      jojo [anonim] i-a raspuns lui Elena

      ca procentul necesar e mai mare pentru ca suma care o au acum e mai mica. ai inteles? de asta 16 si nu 10, pentru ca 10% din ce au acum e mai mic si nu ajunge sa faca cei 25% din 2009. cheers.
    • +3 (3 voturi)    
      Matematica (Vineri, 9 martie 2012, 16:52)

      BULA [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Sa zicem ca salariul ininte de scadere a fost 100 lei , dupa scadere ajungind la 75 lei .Ca sa-l fac inpoi 100 lei trebuie marit ACTUALUL salar cu 33.3 %
    • +4 (4 voturi)    
      daca taceai, filozoafa ramaneai! (Vineri, 9 martie 2012, 16:53)

      angel [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Initial salariu a fost 100. A fost redus cu 25%, deci a ajuns la 75. Pe urma a crescut cu 15% (din salariu de 75), deci a ajuns la 86.25. O crestere cu 16% (din 86.26) inseamna 13.8, deci se ajunge la 100.05
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Vineri, 9 martie 2012, 16:55)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Matematica ne omoara, intr-adevar:
      la T0:100
      la T1: 100 - 25% (din 100) = 75
      la T2: 75 + 15% (din 75) = 86,25
      la T3 (eventual): 86,25 + 16% (din 86) = 100,05

      Procentele se pot aduna ca rosiile doar daca sunt raportate la aceeasi baza.
      • 0 (0 voturi)    
        asta cu rosiile, e belea. BRAVO! (Vineri, 9 martie 2012, 19:40)

        alt destept [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

        .
    • 0 (0 voturi)    
      pai hai sa vedem (Vineri, 9 martie 2012, 17:04)

      alt destept [utilizator] i-a raspuns lui Elena

      100-25% =75
      75+15%= 86.25%
      86.25%+16%=100,05% (0.05% e acel circa)
      Procentele nu se aduna ca unitatile, ci se aplica la o baza.
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate te omoara (Vineri, 9 martie 2012, 17:43)

      un tip [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Nu compara mere cu pere.

      25% din suma initiala nu este egal cu 15% din suma ramasa + 10% din noua suma.

      Nu stiu daca intelegi ce zic aici dar foarte probabil sa aiba treptate (mi-e prea lene sa-i verific) dar tu sigur gresesti.
    • +1 (1 vot)    
      15.94%.... (Vineri, 9 martie 2012, 17:44)

      Lucky [anonim] i-a raspuns lui Elena

      ...pentru a reintregi suma redusa initial cu 25% si dupa majorarea de 15%,. Calculul corect este:

      salariu initial 1000 redus cu 25% = 750
      aplicarea majorarii de 15% este: 750 x 1.15 = 862.5
      necesar de majorat pentru intregirea pana la salariul initial de 1000 = 1000-862.5=137.5
      procentul majorarii finale 137.5:862.5=15.94% sau rotunjit 16%...
  • -5 (9 voturi)    
    De fapt (Vineri, 9 martie 2012, 16:38)

    evoque [utilizator]

    mru ia spus lu' isarescu ca a primit ordin sa mareasca salariile.
    ce spunea el cu cateva zile inainte ca ar fi posibil sa mareasca salariile a fost doar asa de coloratura, o schimbare in registrul de comunicare.
    Este foarte clar ca basescu a schimbat marionetele.
    Oricum pentru ca nu au gasit o solutie de a castiga alegerile 100%, au apelat la ultima metoda, bani pentru voturi, cine coroboreaza spusele lui basescu dinainte de venirea in parlament cu spusele lui barosso cu privire la economia ue si cu statisticile economiei noastre vede de la o posta ca este o masura strict electorala.
    Oameni fara caracter, care hotarasc doar cum sa le fie lor bine.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu prea ai dreptate. (Vineri, 9 martie 2012, 17:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Sunt multi in sistemul bugetar care taie frunza la caini,cum s-ar spune,dar pe langa eficientizarea institutiilor publice,trebuie si motivati salarial.Daca privim incasarile la bugetul de stat,vedem ca (poate) nu era nevoie sa fiie reduse salariile si pensiile,ci sa se fi facut ordine in incasarea creantelor.O incasare de 30-35% nu onoreaza sistemul fiscal din Romania si poate ca MRU ar trebui sa gaseasca o metoda prin care aceste incasari sa ajunga la un 75%.Si atunci nu ne-am mai plange ca nu sunt bani.Cand sau micsorat salariile,trebiuiau micsorate mai mult celor direct implicati in incasarea creantelor.Cei de la fisc,inca,au un sistem de salarizare care ,eu zic ca descurajeaza incasarile si-i favorizeaza sa ia prime.Nu acuz acum pe careva dintre sefi.Aici este vorba de o mentalitate veche"ei se fac ca ne platesc,noi ne facem ca muncim".Trebuie schimbata aceasta mentalitate si cum se mai discuta,la orice control,tot ce-i dubios confiscat si restituit numai cu hotarare judecatoreasca.De multe ori excrocii scapa de puscarie dand mita banii nostri.De fapt ca si minciuna celor de la USL care spun ca doneaza indemnizatiile.Doneaza ceva ce nu-i a lor.Cand nu lucrezi ,nu poti primi indemnizatii.Este in Romania,impamantenit un sistem de lene generala la cei care lucreaza la stat sau bugetari.Dar sa zicem ca sa redus numarul de bugetari,acum ar trebui sa revina cu salariile,pentru a se putea aplica si noua lege a salarizarii.
      • -1 (1 vot)    
        tot sistemul functioneaza prost (Vineri, 9 martie 2012, 17:57)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        dar acest sistem este intretinut de politicieni.
        Un singur lucru daca rezolva pdl-ul pe langa reducerea numarului de bugetari, piata neagra sau evaziunea fiscala.
        Insa aceasta decizie nu putea fi luata si nu are nimeni curajul sa o faca, pentru ca de aici se hranesc partidele.
        Asa ca oricat se bate cu caramida in piept actuala putere in fapt nu au facut treaba nici pe jumatate.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu ma, ... (Sâmbătă, 10 martie 2012, 6:54)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          ... ca ne place sau nu, sistemul ala il intretinem noi, marea masa a populatiei.

          Nu se poate sa ne ducem la vot, sa ajunga Nastase in parlament cu peste 80% din voturi, si noi sa ne vaitam ca in tara asta se fura mult. La faza asta, ne furam singuri caciula. Tre' sa intelegem odata ca umbland dupa pomeni electorale si-atat nu ajungem nicaieri.

          Spre exemplificare, cam cati dintre cunoscutii matale au mers sa faca voluntariat in campania electorala pt. oamenii pe care intentionau sa-i voteze? Cati dintre cunoscutii matale in care ai incredere ca n-ar ceda coruptiei s-au implicat vreodata in politica? N-are cum se schimba ceva daca cei care vor si pot stau doar pe margine si critica, si-i lasa pe cei care doar vor sa-si bage mainile pana la coate in banul public sa faca politica in RO.
          • 0 (0 voturi)    
            De ce (Sâmbătă, 10 martie 2012, 19:31)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            doar nastase este raul suprem in romania?
            Basescu si ai lui sunt cumva binele?
      • 0 (0 voturi)    
        Matematica e grea episodul 2 (Sâmbătă, 10 martie 2012, 2:33)

        Rares101 [anonim] i-a raspuns lui mircea

        N-ai inteles batrane, 30-35% sunt incasarile ca procent in PIB nu din cat ar putea incasarile sa fie daca s-ar incasa totul incluzand aici si economia neagra. Cred ca asta a gandit mintea ta intunecata. Nici o tara nu poate avea incasari la un novil de 75% din PIB. Spre ex in SUA bugetul federal e de 25% din PIB, in statele europene fiscalitatea e mare si se apropie de 40%.

        Tema de lucru pt Mircea pt acasa:

        1) Ce este PIB?
        2) Cum reducem fiscalitatea in RO
        3) Cu cine am intrat noi in Europa bai fratilor!!!
      • 0 (0 voturi)    
        chiar nu? (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:46)

        precaut [anonim] i-a raspuns lui mircea

        nu va instruieste deloc la partid? sau si instructorul tau e analfabet? Un exemplu poate ajuta: se maresc pensiile cu X% si se impozitea tot atat. Ai marit gradul de colectare la buget cu Y% si ce-ai facut cu asta. PS. gradul de colectare e strans legat cu filosofia fiscala, asa ca compara te rog mere cu mere ca pt. comparatia cu pere ii avem pe sefii USL.
    • 0 (0 voturi)    
      e innorat afara, jos Basescu! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:43)

      curios [anonim] i-a raspuns lui evoque

      daca era vorba de voturi nu costa mai putin sa mareasca pensiile ? 6 mil. pensionari si ale lor familii nu aduc mai multe voturi decat 1,2 mil. bugetari si familiile lor????
      • 0 (0 voturi)    
        pensionari+bugetari=voturi (Sâmbătă, 10 martie 2012, 16:02)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui curios

        Nu stiu cati pensionari sunt, dar sa luam de bune cifrele tale.
        Electoratul disciplinat pe care au contat toate partidele a venit intotdeauna din randul pensionarilor si al administratiei publice.
        Dupa teapa lui basescu cu celebrul "sa traiti bine", urmat de taierile de pensii, ajutoare sociale si salarii, pdl nu mai are sanse in randul a doua categorii pensionari si asistati social (trecem peste modul in care au fost stabilite pensiile si ajutoarele sociale, pentru ca multe sunt sau au fost stabilite cum sunt)
        In ani de cand se afla la guvernare administratia a fost filtrata si au fost aduse cadrele pdl(in fapt o miscare pe care o face orice partid aflat la guvernare), prin urmare desi si acestia au fost afectati de reduceri salariale ar putea fi mai disciplinati decat pensionari si asistati (printe acestia fiind multi tzigani plus cei loviti de sulfina cu masura aia tampita ca daca nu ai platit impozitul nu vezi asistenta).
        Deci mai degraba mizezi pe ce ai in curte decat pe pensionari care migreaza spre psd si ppdd.
  • 0 (4 voturi)    
    populism (Vineri, 9 martie 2012, 16:45)

    costache [anonim]

    Ce noroc pe noi ca avem un guvern responsabil, care nu practica populismul si face toc ceea ce trebuie pentru a salva tara! Oare ce ne faceam daca veneau la putere populistii aia de la USL? Asa, respiram usurati! Carma tarii e pe maini bune, iar carmaciul nu a ratat niciodata portul de destinatie! Sa dormim bine!
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 9 martie 2012, 17:08)

    dragos234 [utilizator]

    Cine a zis ca alegerile nu sunt motiv de bucurie? Sa inceapa petrecerea! Cum platim pe urma, vedem noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica e grea, (Vineri, 9 martie 2012, 17:20)

    constantin [anonim]

    Sa facem un exercitiu practic,presupunand ca bugetarul a avut salariu de 100 lei,dupa reducerea cu 25%,a ramas cu 75 lei.Daca intre timp salariu a fost marit cu 15%(75x15/100=11.25 lei),salariul actual ar fi de 75+11.25=86.25 lei.Daca in viitor vor mari salariile cu 10%(86.25x10/100=8.62 lei),atunci salariatul va primi in total 86.25+8.62=94.87 lei.Dar nu asta e problema,eu intreb de unde vor lua acei bani?Presupun ca dupa alegeri se vor face reduceri ale salariilor proaspat majorate cu 50%?
  • -2 (2 voturi)    
    asta e (Vineri, 9 martie 2012, 17:22)

    un [anonim]

    Si cum toti postacii tipau acum un an ca asa le trebuie bugetarilor, ca taie frunza la caini, ca sunt netrebnici, lenesi etc.
    I-ati sustinut pana in panzele albe pe basescu si boc, oameni de stat, cei mai buni, raman in istorie etc.
    Ei tipau pusca, curea, salarii au avut odata, Tariceanu e de vina, USL e de vina, criza e de vina...

    Acum, dintr-o data au scos ei tara din maro, criza s-a retras rusinata de geniul gandirii pedeliste, bugetarii sunt mult mai eficienti, toata tara e in floare si iaca sunt bani de reintregire a salariilor.Tocmai cu 3 luni inainte de alegeri.
    Numai pe Stolojan l-am crezut mai destept dar neuronii si i-a pierdut cu varsta si ficat... .

    Dar de fapt prost e cine-i voteaza nu cine candideaza.
  • +1 (1 vot)    
    Elena (Vineri, 9 martie 2012, 17:23)

    simi [anonim]

    S-a gasit matematiciana sa de-a lectii :)). Tipic romanesc
  • +3 (3 voturi)    
    pdl isi va pierde si voturile pe care le are... (Vineri, 9 martie 2012, 17:27)

    anda adam [anonim]

    ... daca va creste salariile bugetarilor si nu va opta ptr. reducerea CAS.
    Citat din Mugur Isarescu 'salariatii in Romania nu inseamna doar cei 1 mil de bugetari, ci si ceilalti 3 mil de salariati din privat care sustin salariile bugetarilor!!!!' Marea lor majoritate, as adauga eu, platiti cu salariul minim pe economie, tocmai din cauza darilor excesive date la stat!
    Intai dati afara trantorii din ministere, reduceti numarul bugetarilor (bugetofagilor!) si dupa aceea cresteti-le salariile!
    Si nu le mai cresteti la maniera bolsevica - toti primesc, indiferent de rezultate.
    De ce sa le creasca salariile profesorilor ai caror elevi nu au luat bac-ul? Nu elevii au fost prosti, ci profesorii. Si 'ie multi' - aproape jumatate dintre ei!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      atentie mare! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:48)

      pragmatic [anonim] i-a raspuns lui anda adam

      legea salarizarii (unde pramatiile primesc mai putin) nu se poate aplica pana cand nu se revine la salariul din 2010 (decizia CCR).
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica e grea (Vineri, 9 martie 2012, 17:29)

    Lefter De Tot [anonim]

    Deci daca mi-au taiat salariul cu 25 %, si imi dau inapoi 10% inseamna ca am salariul majorat? Nu numai matematica e grea, ci si lb romana...
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru Mircea (Vineri, 9 martie 2012, 18:35)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Mircica, draga, eu l-am votat, si eu chiar cunosc oameni care l-au votat! Asa ca, du-te si numara cu Vadim si cu celalalt Mircea...
  • -1 (1 vot)    
    ce-o fi acum in capul lui Jeffrey Franks ???!!! (Vineri, 9 martie 2012, 18:42)

    vio [anonim]

    "Între autorităţile române şi Franks se stabilise un pact, era o situaţie de echilibru. Dacă vrea note bune, aşezată pe împrumuturi FMI/BM/UE de 20 de miliarde de euro, guvernarea de la Bucureşti trebuie să respecte reguli stricte de austeritate şi reaşezare a cheltuielilor. „Am convenit cu Guvernul că nu există loc în buget pentru o creştere a pensiilor şi salariilor în 2012”, a declarat, chiar în acest februarie, şeful Misiunii FMI pentru România, Jeffrey Franks, la încheierea evaluării acordului de tip preventiv cu autorităţile de la Bucureşti. Nici reprezentanţii PDL nu erau mai optimişti. Cei mai euforici vorbeau de o creştere de 3-5% a lefurilor la bugetari, “imediat ce condiţiile vor permite.”
    Miercuri, în Parlament, Traian Băsescu a decis că la începutul lui iunie, chiar înaintea alegerilor locale, condiţiile permit o creştere de 16%. De trei-patru ori mai mult decât euforicii. Punct. Relaţia FMI cu România a fost şi este o relaţie Băsescu-Franks. Iar Băsescu schimbă brutal, din mers, termenii problemei.
    Ce o să zică Franks? Ar putea să rămână coerent şi să zică nu. Atunci am putea asista la lepădarea lui Băsescu de FMI. Există modelul. “A fost o greşeală, e a mea, mi-o asum”. (Când nu mai candidezi poţi asuma uşor mult mai multe lucruri). Sigur că FMI ne ţine de datorie dar nici imaginea lui Mihai Viteazul care dă foc la creditori nu e de lepădat în an electoral.
    Sau Franks ar putea să zică da. A venit momentul. Atunci ,sigur, s-ar face de râs. Să zicem că asta n-ar fi o problemă. Dar atunci e clar că austeritatea e un fel de gumă de mestecat pe care o poţi scoate din gură în orice formă, după oportunităţi.
    Ce o să facă premierul în condiţiile astea?( Mai există şi el). Ar putea să se opună, să modereze ideea, să încerce să nu se facă de râs. Atunci popularitatea lui o să scadă repede sub cea a lui Boc din ultimele luni. Sau ar putea să fie şi el de acord.
    Atunci Ungureanu o să devină Boc."
  • +1 (1 vot)    
    da-l in ma-sa de Tratat fiscal, de restrictii UE ! (Vineri, 9 martie 2012, 18:50)

    costica [anonim]

    Traian Basescu ne aburea mai zilele trecute cum ca semnand Tratatul fiscal, Romania va fi ferita de populismul politicienilor mai ales in anii electorali!!
    La fel, mai acum vreo luna cand PDLeii ingrijorati ca sunt pe faras in sondaje cereau cresteri de salarii si pensii iar Traian Basescu ii admonesta ca el nu a vazut in Bugetul pe 2012 bani pentru mariri de salarii plus ca Europa de Vest da semne urate de recesiune iar pentru Romania cuvantul de ordine trebuie sa fie PRUDENTA, PRUDENTA, PRUDENTA!!
    Nu mai spun cum repeta ipocritul de Boc aceste cuvinte cand venea vorba de cresteri de salarii!!
    Acum, Traian Basescu a uitat si de Tratatul fiscal si de UE si de Fitch si de recesiunea din Europa de Vest(industria auto din Europa se confrunta deja cu SUPRAPRODUCTIE, ori asta ar putea fi un semnal urat pentru Romania care are marea parte a exporturilor din masini si componente auto!!) si vrea "reintregirea salariilor bugetarilor"(cat chin pe Basescu sa gaseasca cuvantul, de parca marirea salariilor era altceva !!), ale caror voturi ar trebui sa salte PDLul in alegerile din 2012 !!
    Asta-i ingrijoreaza, nu amaratii cu salarii si pensii de rusine in Europa anului 2012 de care nici nu le-a pasat manati nevoie mare de "reformarea" Romaniei nereformate, ii doare rau ca vor intra rusinos in opozitie definitiv si pentru totdeauna!!
    NU ne mai pacaliti, la fel ati facut in 2008 cu salariile profesorilor crescute in LEGE cu 50% pe care tot PDL nu le-a marit, NU a respectat LEGEA!!
    Cine va mai crede acum, poate la fel veti minti cu cresteri de salarii pana ajungeti la guvernare si pe urma vreti sa veniti iar la guvernare si sa spuneti ca e criza in Europa de Vest si Romania NU are bani !
    Ipocrizie portocalie, nu va mai crede nici dracu' !
    Imi place Boc, de frica unui esec rusinos si rasunator nici nu vrea sa auda sa candideze la Cluj, ori asta va asteapta pe toti!
    IPOCRIZIE!
    Va tataie fundul de frica alegerilor!
    Scapam de PDL, nu ne mai pacaliti !
    In opozitie pe vecie cu voi !
    • 0 (0 voturi)    
      traiasca propaganda USL! (Sâmbătă, 10 martie 2012, 11:52)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui costica

      A. s-a depasit deficitul bugetar? sau s-a spus la voi la bolsevici ca s-a depasit? B. de decizia CEDO ai auzit? sau la voi la bolsevici ai primit ordin sa nu vorbesti? C. s-a jurat Ponta ca le taie? sau la voi la bolsevici au realizat ca nu vor castiga alegerile? Ia zi tu Costica cum e cand vezi doar rosu in jur?
  • 0 (2 voturi)    
    MINCIUNA (Vineri, 9 martie 2012, 19:14)

    unguru [anonim]

    Si sa vezi sunt banii, e campanie!!!
    Dar nu PDL-ul a distrus Romania, ci Boc si ne-am scos nu suntem noi de vina.
    Cata nesimtire.
  • 0 (2 voturi)    
    PDL este ca si PSD (Vineri, 9 martie 2012, 19:49)

    Anonim [anonim]

    Este bine ca actualul guvern se gandeste doar la bugetari,nu de alta doar ei sunt handicapatii economiei romanesti atata cat mai este ea.Ei sunt coruptii,indolentii,incompetentii care sufoca Romania,dar ei trebuie ajutati,si nu econimia reala adica cea privata.Si atunci ne miram ca firmele private ,adica cele carea duc bani la buget se inchid sau pleaca din Romania.Traiasca bugetarii,eu sper ca sa ramaneti cu ei si sa aveti cati mai multi,si sa va spalati cu ei pe cap.Noi privatii am plecat sau plecam,nu de alta dar avem unde acum.
  • +1 (1 vot)    
    mru (Vineri, 9 martie 2012, 20:02)

    bogdan [anonim]

    daca o face mru si pe asta chiar o sa creasca in ochii poporului....sper sa fie genu de om care se tine de promisiuni...si nu vorbeste doar sa abureasca...pana acum a aratat ca merita increderea poporului..sper sa o tina tot asa


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by