FOTOGALERIE ​​SOS Calea Grivitei! Pericol de prabusire!

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 5 martie 2012, 14:44 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Calea Grivitei
Calea Grivitei este unul dintre cele mai valoroase bulevarde din Bucuresti datorita cladirilor de patrimoniu care se afla de-a lungul sau. Pe segmentul cuprins intre Calea Victoriei si Gara de Nord se afla peste 53 de cladiri clasate ca monumente istorice. Strada insasi are acest statut intre Calea Victoriei si Hotel Ibis, aproape de Gara de Nord. Desi avea toate calitatile sa devina una dintre cele mai frumoase zone din centrul orasului, cu mici pravalioare, boutique hoteluri si cinematografe, cum a fost in perioada interbelica, peste acest loc s-a asternut nepasarea si mizeria. Cu exceptia catorva institutii publice, aproape toate cladirile, fie sunt parasite, fie sunt locuite de tigani si se afla intr-o stare avansata de degradare. Ministerul Culturii si Primaria Capitalei, institutii care ar trebui sa vegheze la protejarea patrimoniului construit, nu au nicio strategie pentru a ameliora situatia.

Cum intri pe Calea Grivitei, din Calea Victoriei, pe partea dreapta se afla Muzeul Colectiilor si cladirea ASE, ambele proaspat restaurate. Imediat dupa ele este spitalul Carol Davila si un fost institut de proiectare, prafuite de trecerea timpului, insa in stare destul de buna. Vizavi sunt cateva cladiri monument istoric, construite la sfarsitul secolului XIX - inceput de secol XX, amestecate cu blocuri interbelice si comuniste. Toate sunt ponosite, cu tencuiala cazuta. Pe colt, la intersectia cu strada Budisteanu, se afla un teren viran, plin de baltoace, tomberoane si panouri publicitare, care foloseste drept parcare.

Peisajul apocaliptic incepe dupa intersectia cu bulevardul Dacia. Chiar pe colt, pe partea stanga, la numarul 33, se afla o cladire construita in 1930, care seamana leit cu magaziunul Victoria. Pe fata are bulina rosie, fiind incadrata in clasa I de risc seismic. Alaturi se afla mai multe casute, construite la sfarsitul sec XIX-inceputul secolului XX, de pe care cade tencuiala, sunt mazgalite cu grafitti si slutite cu termopane si aparate de aer conditionat. Vizavi, se afla cladirea facultatii de Arte, restaurata ingrijit, care ne da o idee despre cum ar putea arata si restul strazii daca ar fi ingrijita.

Un pic mai in fata, la numere 47-49, se afla doua imobile care stau in paragina de multi ani, fiind pradate de hotii de fier vechi. Cele doua case si terenul in suprafata de circa 1500 mp au fost retrocedate in 2002, doamnei Beatrice - Julieta Zgureanu  si fratelui acesteia, Ioan Zgureanu. In 2011, Observatorul Urban al Uniunii Arhitectilor a sesizat Politiei ca cele doua imobile, monument istoric, stau cu usile si ferestrele deschise, fiind devastate zilnic de hotii de fier vechi. In urma acestei sesizari, Politia a vorbit cu proprietarii, iar acestia le-au inchis. Desi, in conformitate cu prevederile Legii 422/ 2001, privind protectia monumentelor istorice, paza, intretinerea, conservarea, consolidarea, restaurarea si punerea in valoare prin mijloace adecvate a monumentelor istorice revine proprietarilor, deocamdata de restaurare nici nu poate fi vorba fiindca proprietarii nu au bani. "I s-au adus la cunostinta d-nei Zgurea Beatrice - Julieta prevederile Legii 422/18.07.2001 si a declarat in scris faptul ca va lua masurile ce se impun pentru protectia proprietatii, in limita posibilitatilor, dar solicita si sprijin din partea autoritatilor, inclusiv a Uniunii Arhitectilor din Romania", se arata in raspunsul trimis de Politie, Uniunii Arhitectilor.

Baia Grivita ar putea intra in renovare
Vizavi se afla alte trei cladiri monument istoric abadonate. Cladirea de la numarul 50 nu mai are ferestre, iar prin golurile tamplariei se vede planseul cazut si gaurile din pereti. Si de aceasta data Uniunea Arhitectilor a sesizat Politia: "La aceasta adresa, in timp, au locuit mai multe persoane, pana in anul 2009. In prezent imobilul nu este locuit, fiind abandonat si poarta de acces este incuiata cu un lacat. Pentru a se stabili cine este proprietarul imobilului si a terenului, a fost inaintata adresa catre Biroul de Carte Funciara a Sectorului", scrie in raspunsul Politiei. Potrivit Legii 422/2001, atunci cand un monument este abandonat, proprietarul nu este cunoscut sau imobilul este in litigiu, paza si protectia revin legal administratiei locale.

Casei de la numarul 50, proprietarii i-au zidit intrarea, ca sa nu intre oamenii strazii, insa imobilul se degradeaza singur, de la o zi la alta. La numarul 54 se afla un alt monument abandonat. Tencuiala de pe cladire este cazuta, au aparut gauri in pereti. Usile si ferestrele sunt larg deschise, iar inauntru s-au adapostit oamenii strazii.

Un pic mai in fata, pe aceeasi parte a strazii, se afla baia publica Grivita. Cladirea, inaugurata in 1897 de regina Maria, a fost renovata sumar in urma cu zece ani. Acum insa, atat exteriorul cat si interiorul sunt in stare avansata de degradare. Primaria Capitalei are in intentie sa renoveze acest imobil, insa, la sedinta Consiliului General din luna februarie, consilierii generali nu au alocat fonduri,697.000 de euro, in acest scop. "Starea ansamblului baii este destul de precara deoarece partea de finisaje este vizibil afectata de umezeala, igrasie si ciuperci. In zonele unde functioneaza saunele si camerele de masaj, finisajul este deteriorat, iar placajele cu gresie, faianta ts mozaic sunt partial deteriorate. Sistemul de evacuare a apelor meteorice este de asemenea deteriorat, ceea ce a dus la infiltratii de apa la nivelul tavanelor", se precizeaza in proiectul de hotarare de Consiliu prin care Primaria cerea alocarea de fonduri pentru renovare.

La intersectia Caii Grivita cu strada Buzesti se afla Cinematograf Feroviaru. Acesta a fost demolat in urma cu aproape doi ani pentru a face loc Diametralei Buzesti Berzei Uranus. Acum, pe teren se afla o imensa groapa. Langa se afla un alt teren liber unde, de-a lungul timpului, mai multi investitori au visat sa faca un cartier de zgarie-nori. Vizavi de acest teren se afla Cinematograful Dacia. Cladirea este intr-o stare avansata de degradare, fiind abandonata. Vecinii spun ca fostul cinematograf a fost retrocedat in urma cu cativa ani, iar noii proprietari nu au bani sa-l restaureze.

Cinematograful Dacia, in pericol de prabusire
In jurul cinematografului Dacia se afla case vopsite pestrit, cu mici pravalioare la parter. Niciodata, nimeni, nu pare sa fi investit vreun ban pentru renovarea fatadelor. Tencuiala este cazuta, la fel si decoratiunile din ipsos. Balcoanele stau sa cada in capul trecatorilor.

Calea Grivitei este una dintre strazile cele mai vechi ale Bucurestiului. "Initial, artera s-a numit Drumul Targovistei fiindca facea legatura cu teritoriul. Dupa inaugurarea Garii de Nord in 1872, toata aceasta zona s-a dezvoltat. Au aparut magazine, hoteluri, cinematografe, ceea ce vedem si astazi", spune arhitectul Nicolae Lascu.

De ce a ajuns acest bulevard sa arate asa, incearca sa explice arhitectul Dan Marin, membru in Comisia Zonala a Monumentelor Istorice, Bucuresti Ilfov. "Degradarea fondului construit istoric pe Calea Grivitei - de altfel, un fenomen cvasi-general, intalnit in multe alte locuri din Bucuresti - are in opinia mea doua cauze majore. Prima ii implica pe proprietari, care fie ca nu dispun de suficiente resurse pentru a-si intretine in mod adecvat cladirile, fie ca procedeaza asa in mod intentionat, pentru a elibera terenul si a construi la indicatori mai mari de densitate si inaltime. Evident, ca aceasta ultima situatie nu ar fi fost posibila fara lipsa de reactie a autoritatilor, care ani de-a randul s-au facut ca nu vad ce se intampla, ba uneori chiar au incurajat astfel de atitudini. Dincolo de motivatiile sale culturale si economice, comportamentul distructiv a fost favorizat de legislatia din domeniul patrimoniul istoric: zonele protejate au un statut ambiguu, in timp ce cladirile clasate monument sunt aparate mai mult teoretic, dupa cum o dovedesc distrugerea, ramasa nesanctionata, a podului Baneasa sau a vilei de pe bd. Aviatorilor nr.92. A doua se refera la autoritati, pentru ca ar fi complet iluzoriu sa credem ca amenzile sau procesele ar putea sa salveze, ele singure, patrimoniul construit. Cu amenzi s-ar limita distrugerile, evident, dar nu s-ar putea atinge parametrii unei situatii normale. Pentru asa ceva este nevoie de actiuni concertate, de implicarea pozitiva a proprietarilor si de implicarea activa a autoritatilor, in primul rand a administratiei locale. Desi formularea pare tautologica, ea nu este: nu sunt suficiente declaratii de intentii, strategii, programe etc., toate foarte generale si oricum ramase pe hartie - cum se intampla in prezent in Bucuresti, ci sunt necesare structuri operationale si actiuni concrete de protejare, renovare si restaurare - asa cum se intampla in alte orase si capitale europene (sa nu mi se dea drept contra-exemplu asa-zisului Centru Istoric: nu e altceva decat o improvizatie). Este nevoie de un organism specializat al PMB, destinat in exclusivitate gestionarii patrimoniului construit cu valoare culturala, o structura care, in colaborare cu organizatiile si institutiile profesionale din domeniul urbanismului, arhitecturii si restaurarii, ar genera proiecte de regenerare a zonelor istorice si ar pilota implementarea lor in teritoriu".

Calea Grivitei si alte astfel de zone din Bucurestiul vechi ar putea fi salvate de legea care ii obliga pe cetateni sa refaca fatadele pana in 2013. Daca acestia nu au bani, lucrarile vor fi facute de administratia locala si banii vor fi recuperati de la proprietari. Ca aceasta lege sa poata fi aplicata, primariile ar fi trebuit sa inventarieze toate casele cu fatade degradate, pana la 10 noiembrie 2011, si sa-i notifice pe proprietari sa-si refaca fatadele. Majoritatea administratiilor locale au declarat ca nu pot respecta acest termen deoarece nu au personal cu care sa faca inventarul. Nici in situatiile in care proprietarii s-au apucat sa-si repare fatadele cladirilor, fara sa astepte notificarea primariei, lucrurile nu au mers prea bine deoarece, din lipsa banilor si a priceperii, au pus polistiren pe fatada si au distrus decoratiile. In concluzie, la intrebarea, cand va arata Bucurestiul ca orasele civilizate din Europa, nu se intrevede niciun raspuns in viitorul apropiat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7931 vizualizari

  • 0 (22 voturi)    
    Mai bine cu buldozerele (Luni, 5 martie 2012, 15:10)

    Je [anonim]

    "Fondului construit istoric pe Calea Grivitei" = o cocina, un focar de infectie, nedemn de o capitala europeana. Nicaieri n-am mai vazut asa ceva. Jos ele si sa construim ceva ca in anul 2012, nu sa traim in "perioada interbelica".
    • -1 (21 voturi)    
      Buldozerele +1 (Luni, 5 martie 2012, 15:21)

      Valentin Dumitru [utilizator] i-a raspuns lui Je

      Vezi că sar asociațiile pe tine (Cuțu-cuțu, Patru labe, Salvați Bucureștiul, Lăsați-ne în mizerie, Dați-ne și nouă + toate soțiile de bani gata care se plictisesc pe acasă). Nu te pune cu ei/ele, nu mai scapi de gura lor.
      • 0 (6 voturi)    
        ehe... tocmai asta e problema ! (Luni, 5 martie 2012, 15:48)

        andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Valentin Dumitru

        Pai nu au voie cu buldozerele .. e dificil sa obtina aprobari si sa-si asume raspunderea pentru acele aprobari, de aceea le-au lasat in paragina.. pana cand bucurestenii vor fi fericiti sa intre si buldozerele chiar.. nu mai sa scape de gunoaie.
        Dar, in fond, asta e tot ce urmaresc ei .. sa le dea jos si sa dea terenurile contra spagi.
        • 0 (0 voturi)    
          nu au voie cu buldozere... (Marţi, 6 martie 2012, 10:04)

          adi [anonim] i-a raspuns lui andreiu

          ...si asteapta sa le faca treaba mama natura
          dupa asta, se poate intra cu utilajele, nivelat, curatat, etc si apoi.........pam pam......ditamai cladirea de birouri, apartamente sau alte hardughii care sunt profitabile, nu astea vechi care ar trebui restaurate si refacute poate de la fundatie in sus, fapt ce implica o gramada de bani, nervi, fuga dupa autorizatii si altele
          omul inainte se gandeste la binele lui si apoi la al vecinului sau la bogatia arhitectonica a orasului
      • +1 (9 voturi)    
        comentariul tau (Luni, 5 martie 2012, 16:09)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Valentin Dumitru

        mi-a provocat o sila imensa de faptul ca sunt conational cu tine.
        Si ai fi putut sa deduci sarcasmul din primul comentariu dar....
    • 0 (0 voturi)    
      Buldozere? (Marţi, 6 martie 2012, 15:50)

      mada656 [anonim] i-a raspuns lui Je

      Da, asa e "JE", nu ne treby=uie istorie, ca tot spun ungurii ca ni venim de nicunde si ne-am asezat pe locurile lor. hai sa demolam i ce mai avem sa facem frumos si inalt pina la primul cutremur cind o sa ne cada turnurile in cap! La Budapesta ai fost,ma, sa vezi ca nu au daramat nimic??!
  • 0 (10 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 5 martie 2012, 15:19)

    Erasm [anonim]

    • 0 (2 voturi)    
      SOLUTII - culoarea termopanului trebuie reglementa (Marţi, 6 martie 2012, 0:33)

      Oreste [anonim] i-a raspuns lui Erasm

      DAP - dupa cum vedeti din subiect, NU VA faceti griji.

      Acesta problema se va rezolva DE LA SINE cand va intra in vigoare noua propunere a arhitectilor capitalei
      --> Locatarii unui bloc trebuie sa foloseasca termopan de aceeasi culoare iar balcoanele se vor inchide toate sau nici unul.

      DUPA asta, capitala va arata s-u-b-l-i-m si nimeni nu va mai pierde timpul deplasandu-se pe Calea Grivitei, asa ca vom admira cu totii fatadele frumoase ale blocurilor si nu niste cladiri darapanate, "consumatoare de bani" si monumente istorice. Care istorie?? :'-((
    • 0 (0 voturi)    
      [alt utilizator] (Miercuri, 7 martie 2012, 21:00)

      Erasmus [anonim] i-a raspuns lui Erasm

      Error! Acum sunt ungurii ca directorul de directie de cultura si patrimoniu Bucuretsi Kerekes sau ministrul Kelemen cei care isi bat joc de patrimoniu! Nu ca romanii ar fi mai breji.....dar acum e randul ungurilor...:)
  • +1 (9 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 5 martie 2012, 15:51)

    Erasm [anonim]

    • +1 (3 voturi)    
      Eu zic sa lasi pusul de cenusa in cap... (Luni, 5 martie 2012, 16:20)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      si sa te implici. Probabil esti unul dintre frustratii care comenteaza de-acasa din fotoliu, extrem de acid dar cand e vorba de fapte: de exemplu participarea la un meeting de protest... o lasam mai moale.
      Implica-te...aici si acum.
      • 0 (4 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 5 martie 2012, 16:45)

        Erasm [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

        • -1 (5 voturi)    
          Postatul pe internet nu tine loc de actiune... (Luni, 5 martie 2012, 17:02)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

          concreta. Sa stii ca anumite actiuni de protest se fac in weekend nu in timpul saptamanii. Poate imi spui si mie te rog la ce astfel de actiuni ai participat in studentie. Chiat as fi curios.
          • 0 (0 voturi)    
            Chiar tu... (Marţi, 6 martie 2012, 12:20)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

            ... esti dintre aceeia care dau din gura aiurea in tramvai iar la vot se da dupa colt.
            Atat timp cat natiunea romana se va complace in Borsul in care se zbate de doua zeci de ani, cand spaga este mai importanta decat ratiunea asta vom avea.
            Nu mai tot laudati infectia de pe Calea Grivitei. Acolo nu ai ce sa mai faci cu imobile praf dpv structura dar pline de asezaminte pentru proxenetism (mai pe intelesul tau pline de curve), proxeneti care cand nu au clienti pentru curvele lor dau spargeri folosind masini inmatriculate in Franta, Spania, Anglia etc.
            Revino-ti la o stare normala de cetatean al unei Romanii care se doreste moderna si nu plina de infecti.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Miercuri, 7 martie 2012, 13:27)

              anonim [anonim] i-a raspuns lui Dan

              Deci e vina caselor vechi ca ajung pe mana proxenetilor si prostituatelor? Prin Romanie moderna ce intelegi? Mall-bazaruri? Cladiri de birouri? Cutii de polistiren dormitor?
    • +2 (4 voturi)    
      omul sfinteste locul (Luni, 5 martie 2012, 16:29)

      angel [anonim] i-a raspuns lui Erasm

      Cladirile sint in halul ala fiindca sint locuite de tigani. Adevaratii proprietari probabil ca nu mai traiesc demult. Si centrul vechi era plin de tigani, din fericire au mai ramas in citeva case (si poti sa iti dai seama de pe afara). Solutia nu a venit de la oficialitati, ci de la investitori - s-au deschis predominat carciumi.
      Cind o sa dispara ciini vagabonzi de pe strazi, am sa spun ca cei din primarie isi merita banii. pana una-alta, ei sunt acolo sa faca bani.
      • 0 (0 voturi)    
        Legatura fiind ? (Marţi, 6 martie 2012, 13:21)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui angel

        Care-i legatura intre cladirile de pe strada Grivita si cainii vagabonzi ?

        Nu ai idei multe dar sunt fixe!
    • 0 (2 voturi)    
      Intotdeauna mai tarziu decat este necesar. (Luni, 5 martie 2012, 16:52)

      sase sase [anonim] i-a raspuns lui Erasm

      Intotdeauna cineva se gaseste sa planga monumentele istorice si cladirile de patrimoniu,dupa ce acestea au intrat in paragina si nu mai pot fi restaurate din punct de vedere tehnic,sau cand deja restaurarea presupune un pret prohibitiv.Dece nu se sesizeaza mai din timp de aceasta situatie?De ce media nu trage semnalul de alarma la timp?Si asta este caracteristca Bucurestiului ,pt.ca totusi in provincie desi si acolo se intampla suficiente marlanii se manifesta un pic mai mare grija de aceste marturii ale trecerii noastre prin istorie.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai saptamana de saptamana (Luni, 5 martie 2012, 16:59)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui sase sase

        mai apare cate un articol despre tot felul de case mai paraginite sau mai putin paraginite... Media a tras semnale de mult timp...ani de zile am citit si vazut emisiuni depre Mosilor vechi, de exemplu... Nu e nimic prea tarziu, doar vointa sa fie: a cetatenilor si a autoritatilor.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Luni, 5 martie 2012, 16:22)

    calamaru [anonim]

    "...peste 53..." :))
    • +1 (1 vot)    
      Peste 53, da! :)) (Marţi, 6 martie 2012, 11:03)

      Valentin Dumitru [utilizator] i-a raspuns lui calamaru

      Culmea e că s-a găsit unul care să aprecieze negativ comentariul tău... Probabil că e prea subtil pentru el...
  • +2 (2 voturi)    
    Foarte trista zona aia (Luni, 5 martie 2012, 17:07)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    pai mai cam in tot bucurestiul....profita de faptul ca justitia este corupta....si legea este ambigua....si le lasa in paragina in speranta ca se vor prabusi, ca sa darame monumente istorice nu pot (de fapt o fac si pe asta, dar cu spagi mari).....toata zona aia de la gara, si cred ca si gara, o sa cada la un cutremur mai serios, si lume o sa moara....si nimeni nu o sa fie pedepsit pentru asta

    Plina de tigani si bordeluri, noaptea e intuneric si cloncane de curve....va amintiti stirea aceea cu politistii arestati ca cereau taxa de protectie de la bordeluri?....acolo sunt acelea...si ce s-a intamplat? NIMIC...tot acolo sunt, tot abuzate unele, tot pline de boli

    Piata Matache deja a fost transata :|
    • +1 (1 vot)    
      Clonc-clonc! (Luni, 5 martie 2012, 18:55)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      ...si colcaie de curve!

      * De la "a colcai" la "a cloncani" e cale lunga si deja vorbim despre alt fel de pasaret...
      • 0 (0 voturi)    
        eee :) (Luni, 5 martie 2012, 19:18)

        Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        da, e o diferenta, dar este bun si termenul meu :)
        admit ca si termenul tau ar fi fost bun

        in privinta la al meu:
        CLONCĂNÍ, pers. 3 cloncănește, vb. IV. Intranz. (Despre unele păsări, mai ales despre cloști) A scoate strigăte caracteristice speciei; a cloncăi. [Prez. ind. pers. 3 și: clóncăne] – Clonc + suf. -ăni.
  • -1 (1 vot)    
    urmare... (Luni, 5 martie 2012, 18:34)

    alex [anonim]

    Nu numai Calea Grivitei este asa, ci multe zone in care proprietatile au fost retrocedate fara discernamant si fara nici o obligatie din partea beneficiarilor. Repararea acestor case necesita sume colosale de care marea majoritate a "proprietarilor" nu dispun. Si mai este un lucru NU TOTE SUNT MONUMENTE, ci fac parte dintr-o zona protejata, elaborarea documentatiilor pentru reparatii sunt foarte costisitoare ca timp si nervi. Si mai este ceva... buldozerul este o obtiune buna cu conditia obligativitatii refacerii zonei pe baza unui releveu amanuntit (fatade, regim de inaltime, materiale asemanatoare, detalii e.t.c.). Vezi cazul Varsoviei refacuta dupa razboi pe baza planurilor si fotografiilor.
  • +1 (1 vot)    
    "termopanizarea" blocurilor (Luni, 5 martie 2012, 19:38)

    mihaela [anonim]

    Se investeste in "termopanizarea" blocurilor si cea mai mare tampenie - inchiderea balcoanelor. Banii risipiti in aceste actiuni ar putea fi folositi pentru renovarea acestor monumente istorice.
  • -1 (1 vot)    
    ! (Luni, 5 martie 2012, 21:05)

    puiu [anonim]

    scriai candva despre largirea Caii Buzesti si monumentele afectate, probabil te duceai cu elicopterul de nu vedeai in pericol decat piata Matache ! dar ai descoperit ca sunt mult mai multe monumente in paragina , oare ai inceput sa mergi pe jos prin oras? ai multe de descoperit.
    remarca cu tiganii nu cred ca este prea fericita suntem in UE nu in URSS
  • -1 (1 vot)    
    solutia e simpla si de bun simt... (Marţi, 6 martie 2012, 8:41)

    adi [anonim]

    Era foarte simplu : retrocedarea catre vachii proprietari
    Nu costa mult, acestia se ingrijeau sa le mentina cum erau pentru ca le au construit dupa dorinta lor.
    Din pacate sunt persoane care nu indeplinesc conditiile necesare..... asa ca niste persoane au hotarat ca aceste proprietati decat sa fie retrocedate mai bine trebuie sa piara..... cea ce se si intampla...
    ce spun legile nu are importanta...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by