Masinile electrice si hibride din Bucuresti ar putea beneficia de parcare gratuita

de Catiusa Ivanov, Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 martie 2012, 15:18 Actualitate | Esenţial


Mitsubishi iMIEV
Foto: Hotnews
Bucurestenii care au masini electrice sau hibride ar putea beneficia de parcare gratuita in toata parcarile publice din oras, potrivit unui proiect de hotarare initiat de consilierul PNL Constantin Poterasu. Proiectul ar putea fi discutat la urmatoarea sedinta a Consiliului General si va intra in vigoare dupa ce va fi aprobat de alesii locali. In acest moment, in parcarile publice din Bucuresti, soferii platesc 1,5 lei pentru o ora de stationare.

"Am depus acest proiect la secretariatul Consiliului General inca din luna februarie. Am vorbit saptamana trecuta si cu primarul general, Sorin Oprescu, despre aceasta propunere si speram ca proiectul de hotarare va fi supus la vot la urmatoarea sedinta de Consiliu. Prin aceasta initiativa dorim sa stimulam cetatenii din Bucuresti sa utilizeze masinile electrice si hibrid, acestea fiind foarte putin poluante", a declarat pentru HotNews.ro Constantin Poterasu.

In luna noiembrie, anul trecut, alesii locali au decis ca proprietarii de masini electrice si hibrid sa beneficieze de o reducere de 95% a impozitului pe masina.

Masinile hibride s-au lansat pe piata romaneasca in urma cu cativa ani, dar vanzarile nu au depasit cateva zeci de unitati pe an. Pretul unui astfel de automobil depaseste 25.000 de euro.

Si automobilul electric este la inceput. Pe piata din Romania pot fi cumparate doar doua modele: Citroen C-Zero si Mitsubishi i-MIEV, masini care costa peste 30.000 euro, incluzand si subventia guvernamentala de aproape 4.000 de euro.

Desi masinile electrice s-au lansat pe piata de aproape un an, pana in prezent nu s-au vandut nici macar zece exemplare, de vina fiind atat pretul exorbitant, cat si faptul ca autonomia ajunge, in cel mai bun caz, la 150 km. Un alt dezavantaj il constituie timpul lung de incarcare, circa opt ore, si lipsa statiilor de incarcare. Daca mai punem la socoteala si faptul ca acestea sunt masini de clasa mini, care costa mai mult decat dublu fata de modele similare pe benzina si motorina, putem intelege de ce romanii nu sunt incantati de ele.

In Bucuresti exista oficial o singura statie oficiala de incarcare a masinilor electrice, la sediul Transelectrica, punct de incarcare deschis in mod festiv, in iunie 2011.

2012 pare mai promitator pentru masina electrica fiindca si Renault va aduce pe piata doua modele, iar Smart ar trebui sa ajunga oficial, in toamna, pe piata, cu un vehicul incarcabil la priza.

Totusi, in timp ce tarile evoluate au strategii clare pentru implementarea masinilor electrice, strategii care propun obiective clare pana in 2020, chiar 2030, la noi autoritatile nu au publicat o agenda care sa contina obiective clare pe termen lung legate de numarul de masini si de statii de incarcare la care s-ar putea ajunge.

In prezent, sunt discutii intre autoritati si furnizorii de energie, dar si intre municipalitatile mari si companiile care vand astfel de masini. Se vorbeste de parteneriate cu mall-urile pentru instalarea de statii de incarcare, insa nu e clar in ce mod vor fi stimulate centrele comerciale pentru a instala prize. Cert este ca numarul de masini electrice va creste foarte lent la noi si doar cateva companii isi vor face mici flote in primii ani.

Cum este sa conduci masina electrica i MIEV puteti vedea intr-un test video realizat de 0-100.ro. Un test video scurt cu Citroen C-Zero puteti urmari deschizand acest link.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1795 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    De-abia astept sa vad... (Vineri, 2 martie 2012, 16:15)

    triciupa [anonim]

    ... cum soferii masinilor electrice vor explica tiganilor parcatori ca ei nu trebuie sa plateasca parcarea!
    Parca-l si aud pe magraonul bulversat de pretentia bietului sofer ecologist: "bai sefu' mancati-as lovelele, eu nu stiu cum e masina asta buleftrica a lu' matale da' marca banu' daca vrei sa-ti mai gasesti toti voltii si amperii la locul lor!
    • 0 (0 voturi)    
      Gluma electorala (Vineri, 2 martie 2012, 17:05)

      dd [anonim] i-a raspuns lui triciupa

      Are voie nenea ala sa faca lege pentru doua masini electrice cate or fi in Bucuresti? Oricum e o gluma. Sa faca metrou daca vor sa ajute bucurestenii.
  • 0 (2 voturi)    
    In plus, ar trebui (Vineri, 2 martie 2012, 16:18)

    moucha [anonim]

    Sa se acorde si carbuni in mod gratuit celor care au autoturism propulsat de un motor cu abur. Si, fireste, uraniu gratuit submarinelor rusesti.

    Automobilul electric este fara indoiala viitorul, dar nici intr-un caz in forma lui actuala. Automobilul electric polueaza mai mult decat trenul electric sau tramvaiul sau troleibuzul. Chiar daca sunt toate electrice, electricitatea asta nu se genereaza in priza, ci undeva intr-un generator. Si cum cele "eco" sunt putine, acest generator este cel mai probabil termo, hidro sau nuclear. In plus, automobilul poate cara cam 5 persoane. Un tramvai, troleibuz sau tren cara nenumarat mai multe.

    Wikipapadia spune ca eficienta unui motor termic este pe undeva pe la 15-20% - prin eficienta aici intelegem rata de conversie a energiei stocata in combustibil in energie mecanica. Cea a unui motor electric este pe undeva pe la 80% - cam 20% se pierd pe ciclul de incarcare, in baterie, etc.

    O rafinarie are eficienta cam 90% (tot Wikipapadia). Deci din energia X data de hidrocarburi, motorul masinii reuseste sa genereze X*0.9*0.2, adica aproximativ 0.18X.

    O centrala termica pe carbuni are eficienta cam 30%. Deci din energia X continuta de carbune, masina electrica reuseste sa "suga" doar X*0.3*0.8, adica aproximativ 0.24X.

    Deci, pe buna dreptate, pentru 6% in plus la eficienta, este si normal sa subventionam cumpararea de masini electrice, locuri gratuite de parcare, eventual sa fie lege ca soferii eco sa isi poata incarca masina de la cine vor ei din casa, magazin sau birou.

    Ah, am uitat sa consideram bateriile: cat costa sa le produci, sa le reciclezi si sa le schimbi dupa T cicli de incarcare.
    • 0 (0 voturi)    
      bravo ma... (Vineri, 2 martie 2012, 18:35)

      george [anonim] i-a raspuns lui moucha

      bine ca ai luat exemplul cel mai dezastruos de a produce energie ... centrala pe carbuni.

      ia refa calculele cu o hidrocentrala sa vedem cat iti da ? sau cu eoliene.
  • 0 (0 voturi)    
    Atunci cand majoritatea energiei (Vineri, 2 martie 2012, 20:56)

    Moucha [anonim]

    Atunci cand majoritatea energiei va fi produsa eolian sau fotovoltaic sau hidro, voi reface calculul.
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Vineri, 2 martie 2012, 22:19)

    i [anonim]

    oricum platesc impozit. Ca asa e la noi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by