Serbia, blocata in anticamera europeana de Romania. Guido Westerwelle si Carl Bild critica dur Bucurestiul: ratiuni de "politica interna", "lipsa de spirit european"

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 28 februarie 2012, 20:12 Actualitate | Esenţial


Cristian Diaconescu la discutiile din Bruxelles privind Serbia
Foto: Consiliul Uniunii Europene
Seful diplomatiei germane, Guido Westerwelle, a acuzat marti Romania ca a blocat obtinerea statutului de stat candidat la aderare pentru Serbia din ratiuni de "politica interna" si nu si-a ascuns exasperarea fata de semiesecul reuniunii de marti, relateaza AFP.

"Din punctul de vedere german, ar fi fost potrivit si drept sa luam o decizie definitiva (asupra statutului) astazi", a spus acesta.

Romania a blocat marti obtinerea statutului de candidat la aderarea europeana pentru Serbia, cei 27 de ministri de externe multumindu-se, in cele din urma, sa "recomande" acordarea acestui statut in cadrul Summitului UE din 1-2 martie.

Nimic nu este insa pierdut pentru Serbia. In zilele urmatoare vor avea loc discutii pentru aplanarea divergentelor, a precizat ministrul danez al Afacerilor europene, Nicolai Wammen.

Ministrul suedez de externe, Carl Bildt, a acuzat si el, indirect, Romania de "lipsa de spirit european". "Nu foarte demn cand natiunile aduc chestiuni fara legatura atunci cand incercam sa impingem Serbia si Kosovo inainte. Lipsa de spirit european", potrivit unui mesaj postat pe Twitter de ministrul suedez de externe, care nu face insa o referire directa la Romania.

Miscarea Romaniei pare sa fi surprins toata Europa. "Exista un acord astazi", afirmase inca de luni seful diplomatiei franceze, Alain Juppe. Presedintele sarb Boris Tadici, pro-european, se afla la Bruxelles de luni si toti interlocutorii sai, de la Catherine Ashton pana la Jose Manuel Barroso, respectiv seful diplomatiei europene si presedintele comisiei, vorbisera de speranta unei "vesti bune". Dar niciunul dintre ei nu luase in calcul obiectiile Romaniei, noteaza AFP.

Boris Tadici: Aceasta abordare "este impotriva standardelor europene"

La randul sau, presedintele sarb Boris Tadic a declarat de la Bruxelles pentru televiziunea nationala sarba ca problema are la origine cererea autoritatilor romane ca toti cetatenii sarbi "care se declara vlahi sa fie considerati in acelasi timp ca fiind romani".

"Serbia nu va accepta, cu orice pret" deoarece o astfel de abordare "este impotriva standardelor europene", a subliniat acesta.

"Fiecare cetatean al Serbiei isi poate declara (apartenenta la o etnie) in conformitate cu sentimentele sale si este complicat sa gasim o solutie in acest caz", a adaugat Tadic.

Cristian Diaconescu: Serbia trebuie sa semneze, pana joi, protocolul bilateral privind drepturile minoritatilor cu Romania

Ministrul de Externe Cristian Diaconescu a precizat marti seara ca Serbia trebuie sa semneze pana joi, cand va incepe summitul UE, un protocol bilateral cu Romania legat de drepturile minoritatilor.

"Consiliul Afaceri Generale a luat decizia de a recomanda presedintilor si sefilor de guverne din UE acordarea statutului de candidat (pentru Serbia), instituind in paralel aceasta monitorizare in ceea ce priveste protectia minoritatilor nationale", a explicat Cristian Diaconescu, la B1 TV.

Serbia incearca de mult timp sa obtina statutul de candidat la aderare, care ii deschide portile europene, si considera ca a facut cei mai grei pasi, semnand saptamana trecuta acorduri care permiteau o dezghetare a relatiilor sale cu Kosovo, fosta sa provincie care si-a declarat independenta in 2008.




Citeste si Care e faza cu România și candidatura Serbiei – și cum s-a văzut din Kosovo


Citeste mai multe despre   


















21815 vizualizari

  • +82 (92 voturi)    
    Romania nu se lasa calcata de "marile puteri" (Marţi, 28 februarie 2012, 20:16)

    Diaconescu, bun ministru [anonim]

    Dupa ce Romania a luat decizia de a continua sa se opuna obtinerii statutului de candidat pentru aderarea la UE de catre Serbia, Cristian Diaconescu, ministrul Afacerilor Externe, a declarat, marti seara, ca nu se pune problema unei blocari, dar ca partenerii nostri ar trebui sa se obisnuiasca ca tara noastra sa fie mai activa.

    "Partenerii nostri trebuie sa se obisnuiasca cu o Romanie ceva mai activa si mai implicata atunci cand e vorba de protejarea valorilor sale", a declarat Diaconescu, care a precizat ca decizia a fost luata pentru ca se doresc mai multe garantii pentru drepturile minoritatii romanesti din Valea Timocului.

    "Nu se pune problema unei blocari, deja s-a luat decizia de recunoastere de aderare a Serbiei la UE. (...) A fost o discutie destul de prelungita pentru ca asa cum Romania a fost supusa unei monitorizari la aderare a fost si Serbia. Pana la consiliu urmeaza ca intre Romania si Serbia sa fie semnat un tratat pentru protectia minoritatilor, dar si Comisia se va implica cu o monitorizare pe parcursul lui 2012", a adaugat Diaconescu.

    Marti, Romania a luat decizia de a bloca aderarea la UE a Serbiei si impune anumite conditii. Principala ar fi rezolvarea problemelor romanilor din Valea Timocului.

    Referitor la acest lucru, presedintele sarb Boris Tadici a spus ca ii intelege pe "prietenii romani".

    "Este vorba de drepturile omului si noi mereu am luat in considerare pozitiile tuturor in aceasta chestiune", a preciza acesta.
    • -35 (45 voturi)    
      Da, (Marţi, 28 februarie 2012, 21:33)

      IDT [utilizator] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      dar cine imi explica si mie clar si convingator care sunt adevaratele cauze, cat sunt de vechi si daca nu cumva ne cam precipitam?
      • +4 (4 voturi)    
        atentie (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:30)

        arici [anonim] i-a raspuns lui IDT

        Pai citeste tot articolul si nu din 2 in 2 si afli ca "Serbia trebuie sa semneze, pana joi, protocolul bilateral privind drepturile minoritatilor cu Romania" Cu alte cuvinte, ministerul de externe direste sa apere interesele romanilor din Serbia". Ceea ce mi se pare firesc...
    • +54 (66 voturi)    
      Mi se pare corecta decizia Romaniei (Marţi, 28 februarie 2012, 21:40)

      Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      Vom deveni cei mai mari suporteri ai aderarii Serbiei la UE in momentul in care romanii din Serbia vor avea fix aceleasi drepturi pe care le au sarbii in Romania (un deputat daca strang 300 de voturi, scoala in limba materna, etc.) si daca chiar sunt relativ multi aceleasi drepturi ca ungurii de la noi.
      Am fost tot timpul impotriva unor partide nationaliste de pe la noi de genul tampeniei aleia ardelenesti sau Romania Mare, dar sarbii sunt super-experti in asa ceva si rebuie contracarati. Mi se pare excelenta pozitia Romaniei in aceasta problema, o sustin deplin chit ca ma consider un fel de liberal care nu tine cu PNL...
    • +31 (39 voturi)    
      bravo Romania (Marţi, 28 februarie 2012, 21:40)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      bravo!
      • +7 (25 voturi)    
        precizare (Miercuri, 29 februarie 2012, 3:50)

        opinius [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Sa nu-mi sariti cu totii in cap! Va rog documentati-va si haideti sa discutam. Problema de fata lasa suficient loc de discutii.

        A recunoscut si Basescu la ultima vizita in Serbia ca problema vlahilor/romanilor din Timoc e complexa, si nu trebuie sa insistam ca acea parte a vlahilor care nu doresc sa fie romani sa fie recunoscuti de sarbi ca romani. Optiunea personala trebuie sa existe.

        Despre ce e vorba:

        Timocul e o zona de interferenta intre vlahii sud-dunareni si daco-romanii nord-dunareni. Stie toata lumea si e acceptat ca exista anumite diferente intre cele doua (sa le zicem) tipuri de romani.

        In decursul veacurilor, pe langa vlahi, in zona Timocului s-au stabilit si au evoluat impreuna si imigranti din Banat (probabil mai numerori avand in vedere asemanarile graiului din multe zone ale Timocului cu accentul din sudul Banatului) si din Oltenia.

        Deducem deci, ca in Timoc se vorbeste un grai al dialectului daco-roman (nord-dunarean), dar cu influente vlahe.

        Problema este ca o parte din Timoceni, se stiu din mosi-stramosi drept vlahi, si nu e neaparat rea credinta din partea sarbilor ca ii numesc astfel. Cu certitudine ca o parte dintre ei (imposibil de determinat cati), chiar sunt vlahi la origine, dar mai romanizati data fiind proximitatea fata de Romania si afluxul de "imigranti" nord dunareni.

        Sper ca nu se va bate prea multa moneda pe denumire. Important este sa inceteze prigoana autoritatilor asupra celor care vor biserici, slujbe si scoli in limba lor oricare ar fi denumirea ei locala.

        O sa pierdem din credibilitate si din suportul multora dintre "semenii" nostri din Timoc daca vom insista si in viitor pe chestiunea denumirii.

        Vlahi sau romani, impreuna sau separat trebuie sa-i protejam si sa-i ajutam cu scoli sau cel putin cu carti si cursuri in dialectul / graiul lor local.

        Trebuie evitata orice tendinta de accentuare a romaniazarii care se produce oricum (in paralel cu sarbizarea care e mai evidenta) prin mass-media.
        • +19 (21 voturi)    
          mai documenteaza-te (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:47)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui opinius

          cu privire la vlah/roman.
          este acelasi lucru - fortand putin, cele doua sunt sinonime.
          de 15-20 de ani tot cerem recunoasterea drepturilor alor nostri din serbia, bulgaria, ungaria, ucraina, rusia, grecia.....noi am ajuns sa facem discriminare pozitiva, ei au drepturi la fel/sau peste noi in Romania, iar pe ei nu i intereseaza....sunt "surzi"...
          cititi istorie cei care nu stiu despre ce este vorba.
          • +4 (12 voturi)    
            DACII (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:31)

            mariana [anonim] i-a raspuns lui eugen

            Dacii, tracii, getii, sunt stramosii nostrii si ai Europei...Tara noastra este DACIA...spre a nu mai fi confundati cu RROMII..Daca la MICA UNIRE VASILE ALECSANDRII S-A OPUS, fiind grec si mason, este timpul sa se stie peste tot, si in Serbia si in Italia cine suntem...si sa ne aparam drepturile de adevarati DACI.Rog cititi NOI NU SUNTEM URMASII ROMEI scrisa de Dr Napoleon Savescu si Evanghelia dacilor dr in filozofie si istoria religiilor...si nu numai..Trebuie sa ne documentam si sa venim cu argumente..Traiasca Dacia si toti urmasii dacilor, de peste tot..Trebuie sa ne aparam si sa ne ajutam intre noi! Sunt alaturi de dacii din serbia
            • -4 (10 voturi)    
              Dacii intergalactici (Miercuri, 29 februarie 2012, 11:32)

              Bonaparte Prostavescu [anonim] i-a raspuns lui mariana

              Mariano, dacii nu ie stramosii doar lu toata Europa, dacii ie inventatorii universului. Toata lumea stie ca ei a venit aici cu navele lor spatiale si a colonizat pamantul. Intre timp insa din alt univers a venit niste alieni mai rai, romanii care a cucerit lumea si le-a cam dat-o la fundulet lu mega dacii. si ca totul sa devina si mai nasol au aparut alti alieni, mai de stepa, care vorbea ungureste si au ocupat si aia ce a mai rams din mareata Dacie. Avem o singura solutie sa ne salvam, trebuie sa descoperim navele spatiale cu care au venit stramosii nostri, ele sunt ingropate in piramidele de sub Sarmisegetusa. Le scoatem de acolo, le ducem la un service si dupa ce le reparam bombardam prima oara Budapesta, iar dupa aia pe toti cei care ne-au asuprit de la inceputuri pana azi. Intr-un cuvant, o sa ne pisam pe tot universul, o sa facem o Dacie intergalactica de o sa crape toti unguri de ciuda.
          • -3 (3 voturi)    
            nu e problema de documentare istorica (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:29)

            opinius [anonim] i-a raspuns lui eugen

            fac aceste precizari si pentru comentariile de mai jos.

            In comentariul meu de mai sus ma refer la acceptiunea actuala a termenului de "vlah" nu la cea istorica. Nimeni nu ne mai numeste astazi (pe cei de la nord de Dunare) "vlahi". Astazi termenul vizeaza doar comunitatile de romani sud-dunareni, chiar daca ei insisi in dialectul lor isi spun romani, vecinii lor ii numesc vlahi.

            In acceptiunea de astazi e cam fortat sa spui ca vlah=roman, desi suntem foarte apropriati, avem totusi culturi diferite. Nu cred ca trebuie sa-i bagam cu forta in marea noastra familie, daca ei vor sa fie diferiti (catusi de putin).
            • +3 (3 voturi)    
              e fix de documentare si intelegere (Miercuri, 29 februarie 2012, 14:30)

              eugen [anonim] i-a raspuns lui opinius

              a istoriei si a ceea ce se intampla in prezent, daca vrei - o documentare inclusiv a prezentului.
              vlah, olah etc este denumirea data de diverse izvoare istorice/popoare romanilor din zona balcanica.
              vecinii de pe langa noi exploateaza aceasta "distinctie" care le foloseste la fix intereselor lor.
              in privinta prezentului, cel de dupa al doilea razboi mondial, pot spune ca situatia este similara "moldovenilor" inventati de Moscova.
              numai ca sarbii, bulgarii, ungurii, grecii au pornit deja de la existenta "vlahilor", nu s-au mai muncit cu "inventarea" lor.
              da, au cultura influentata de slavizare, dar radacinile limbii, vorbirii sunt romanesti.
              sarbii au recunoscut conditionat (ori vlahi ori deloc) ca minoritate doar vlahii din voivodina - pt ca acolo sunt recunoscuti si ungurii, si nu au avut incotro. dar organizatiile etnice vlahe sunt controlate de serviciile special sarbe.
              alta este situatia in timoc - ei se numesc romani, iar sarbilor nu le convine pt ca sunt f multi-peste 150.000.
              daca mergi acolo, eu am fost si in serbia si in bulgaria, toata linia dunarii si cateva zeci de km sau mai mult adancime vorbeste romana, "rumaneste", "vlashki' etc. - sunt romani deznationalizati.
        • +5 (5 voturi)    
          contra-precizare (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:03)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui opinius

          1.Populatia slava in migratia ei peste pamanturile daco-romane,,au denumit poporul intalnit ,vlahi,deci nu noi ne-am auto denumit vlahi , cum gresit sustine persoana de mai sus.

          2. Acceptand acest fals istoric,populatia vlaha din toate teritoriile de la sud de dunare, se va rupe complet de poporul roman, statul roman nu va putea interveni in favoarea lor (in sensul pastrarii identitatii nationale) si va sfarsi prin a fi asimilata de populatia majoritara(sarbi, bulgari, greci,etc,)-aici e capcana pe care vor sa ne-o intinda "pretenii "nostri sarbi.

          3. In alte situatii nu am intervenit-vezi grecia si bulgaria,acum nu treb, sa mai toleram ,asemenea mizerii.
    • -41 (49 voturi)    
      frustratii (Marţi, 28 februarie 2012, 21:41)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      ala care cand era mic era frustrat si apoi se face mare devine politist se face prieten cu infractorii si isi bate joc de ceilalti ca a prins si ceva putere?
      hai lasati'm cu romania nu se lasa calcata de marile puteri..
      romania face tot ce ii spun americanii chiar daca asta inseamna sa isi bata joc de proprii cetateni..
      • +24 (34 voturi)    
        esti un pare uslas (Marţi, 28 februarie 2012, 23:27)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        orice face guvernul asta iti pute. esti un mare uslas. n-ai niciun argument dar te gasesti mereu sa critici.
    • +1 (9 voturi)    
      Da (Miercuri, 29 februarie 2012, 3:59)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      POPE CLEMENT 6 (1342-1352).
      "Olachi Romani,commorantes in partibus Ungariae,Transilvanis,Ultralpinis
      et Sirmus"
      (In Hungary,Transilvania,Muntenia and Sirmia live the Roman-Vlachs)
      or
      "Tam nobilibus quam popularibus Olachis Romanis"
      SUMMARY: Romanians = Romans (Vlachs).
      POPE PIUS II (1458-1464) (Commentarium rerum memorabilium)
      "VALACHI lingua utuntur Italica, verum imperfecta, et admodum corrupta;
      sunt qui legiones Romanas eo missas olim censeant adversus Dacos, qui eas
      terras incolebant; legionibus Flaccum quendam praefuisse, a que Flacci
      primum,deinde Valachi, mutatis litteris, sint appellati;quorum posteri
      (ut ante relatum est) "
      SUMMARY:
      (The Vlachs are a people of Roman origin,born from an antic Roman
      Imperial colony,speaking a language close to Latin or Italian)
      Nicolaus Machinensis, episcop of Modrussa ( DALMATIA)
      "Inferiora vero quaecumque Ister Boristenesque intercipt usque ad Ponti
      ripas Valacchi obtinent,
      romani quondam vel exules vel milites, a duce Flacco ita cognominati,
      nunc immutatione litterae Vlacchi appellati: quo vocabulo non modo ea
      gens sed omnes quoque finitimae nationes hodie Italos nominant. Valacchi
      originis suae illud praecipuum prae se ferunt argumentum quod, quamvis
      Mysorum lingua quae illyrica est omnes utantur, vernaculo tamen sermone,
      hoc est latino haud prorsus obsoleto ab incunabulis loquuntur; et cum
      ignotis congressi, dum linguae explorant comertium, an ROMANAE loqui
      norint interrogant".
      SUMMARY:
      ( Romanians/Vlachs = Romans)
      Janus Pannonius,Hungarian Humanist/Poet (1434-1472)
      "Sarmatici montes et vos septemplici Istri
      Caerulea Euxinio cornua mixta Mari,
      Ac tu Romanis olim possessa colonis
      Sed iam corrupto, barbara rerra, sono
      Quid dominum lentis longe retinetis in armis?"
      Summary:
      (Romanians/Vlachs = Romans)
      Alessandro Cortesi (1469-1491),Poet.
      "An procul expusos Nomadas, serasque luentes
      Pastores rupto Siculos pro foedere poenas?
      Trinacriae Siculos quondam, Schythiaeque colonos,
      Fortia ma
    • -22 (24 voturi)    
      Parerea mea (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:11)

      Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui Diaconescu, bun ministru

      este ca se cam incurca itele.. Pai stati asa, si Ungaria putea sa ne impuna astfel de conditii, si Grecii...pai cate minoritati sunt in Romania? Chiar ca inteleg indignarea oficialilor europeni in acest caz. E un exces de zel din partea lui Diaconescu.
      • +17 (19 voturi)    
        Parerea ta (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:29)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Lilia73

        Parerea ta NU conteaza. Pentru prima data in ultimele decenii Romania da dovada de coloana vertebrala. A nu lasa capul plecat nu e exces de zel, ci demnitate.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord (Joi, 1 martie 2012, 14:21)

          Iulian [anonim] i-a raspuns lui bobo21

          sustin punctul tau de vedere.
      • +8 (8 voturi)    
        pai, tocmai aia este (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:50)

        cocosu rosu [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        ca in conditiile de aderare ale romaniei, ca si in ale sarbilor, sunt si cele referitoare la drepturile minoritatilor.
        sa nu ne impiedicam de nume, vlah sau roman, sa li se dea drepturi culturale, asa cum si romania le'a dat sarbilor de aici,desi, numeric, sunt mult mai putini aici.
        sa li se dea dreptul la scoli si biserici in limba vlaha. sa li se dea dreptul sa fie reprezentati in parlamentul national sarbesc.

        nimic mai mult.
        atat ungaria, cat si romania, slovacia, au trebuit sa dea drepturi minoritatilor, ca o preconditie la aderare. si noi avem o minoritate aromana reprezentata, ca atare, in parlament.
        dece ar fi sarbii mai cu motz ?
        romania le'a aratat destula prietenie in cazul kosovo.

        ca nemtii se simt cu musca pe caciula, ca principalei scenaristi ai dezmembrarii vechii iugoslvia, este treaba lor.
        ei, ca si romania, au numai un vot in cestiune.
        atat.
      • +1 (1 vot)    
        Ce zici? (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:28)

        Traian [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        Ai putea face o comparatie intre modul de actiune de azi al autoritatilor romane in privinta minoritatii romanesti din Serbia si modul de actiune a autoritatilor romane din momentul semnarii tratatului cu Ucraina ( minoritatea romana din Ucraina )?
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Joi, 1 martie 2012, 1:02)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Lilia73

        insa Romania acorda minoritatilor drepturile pe care acestea ar trebui sa le aiba pe cand Serbia nu.
  • +40 (56 voturi)    
    tot un holendez? (Marţi, 28 februarie 2012, 20:18)

    fabian666 [utilizator]

    voi vorbiti ma de spirit european?
    • +40 (44 voturi)    
      daca era vorba de ungurii din romania... (Marţi, 28 februarie 2012, 21:07)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui fabian666

      luau astia foc la prima strigare...nesimtitii...
      • +28 (30 voturi)    
        ungurii din Serbia... (Marţi, 28 februarie 2012, 22:05)

        glasss_cj [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

        ...deja au aceste garantii, diplomatia maghiara a semnat un acord asemanator cu ce vrem noi inca in decembrie.
        • 0 (2 voturi)    
          cine poate, obtine.. (Miercuri, 29 februarie 2012, 14:56)

          costica [anonim] i-a raspuns lui glasss_cj

          ungurii au putut si au obtinut...
          Romania se trezeste ca deranjeaza socotelile mai marilor UE...
          Izolarea Romaniei este evidenta...
      • -4 (8 voturi)    
        iarasi ungurii? (Miercuri, 29 februarie 2012, 2:54)

        v. ragtan [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

        Nici o mentiune despre unguri, dar tot ti-ai gasit ocazia sa-i numesti nesimtiti.
  • +59 (73 voturi)    
    Nu cedati!!! (Marţi, 28 februarie 2012, 20:18)

    marian_m [anonim]

    Sper ca diplomatia romaneasca sa nu cedeze, si sa isi mentina pozitia!!! Nu trebuie sa fim sclavii UE-ului, si mai mult decat atat, nu trebuie sa fim sclavii Serbiei!!!
    • +33 (43 voturi)    
      hai sa fim seriosi ... sclavi? (Marţi, 28 februarie 2012, 20:47)

      toma [anonim] i-a raspuns lui marian_m

      chiar sclavi?

      nu se vorbeste aici de asa ceva, ci vrem doar sa se tina cont de drepturile comunitatilor de romani din serbia.

      de aici pina la sclavie ....
  • -73 (85 voturi)    
    asta arata clar izolarea Romaniei... (Marţi, 28 februarie 2012, 20:21)

    costica [anonim]

    Romania a folosit VETOul sau dar partenerii europeni nu dau 2 bani pe obiectiile Romaniei... asta arata clar izolarea Romaniei, pe Basescu nu-l baga nimeni in seama, Boc nu mergea niciodata la Brusselles ca nu-l cunostea nimeni, poate MRU sa mai dezghete ceva intr-ale diplomatiei, sper ca Basescu sa-l ia la Brusselles, asa cum pe Boc NU l-a luat niciodata!!!
    Sau poate merge numai MRU fara Basescu, asa cum merg ceilalti Premieri din tarile UE, cele discutate la Brusselles tin de EXECUTIV mai degraba !!!
    • +42 (50 voturi)    
      Incorect (Marţi, 28 februarie 2012, 20:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui costica

      Voi USL-isti aruncati cu vorbe poate veti pacali pe careva, de ex. pozitia Frantei in UE este expimata de Sarkozi care este presedinte si nu de primul ministru, deci depinde de forma de guvernamant, deocamdata Romania este republica semi-rezidentiala si conform constitutiei reprezentantul cu rang cel mai inalt este presedintele, daca este cineva jurist sa ma contrazica sau sa intareasca cele spuse
      • -34 (34 voturi)    
        mai zi o tara ca Franta (Marţi, 28 februarie 2012, 21:14)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        nici cal nici magar. Ma refer la UE.
    • +10 (18 voturi)    
      ... (Marţi, 28 februarie 2012, 20:38)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Asta arata parerea lor despre Romania indiferent cine e la putere in Romania.
    • +25 (29 voturi)    
      deja ma intreb ce film ai vazut (Marţi, 28 februarie 2012, 20:42)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui costica

      sau daca dai la nimereala, ca tovarasii din opozitie
    • +46 (48 voturi)    
      huh? (Marţi, 28 februarie 2012, 20:46)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui costica

      pai cine sa sustina interesele minoritatii romanesti din Serbia daca nu Romania? vrei sa ne sustina francezii, englezii, americanii?... crezi ca n-au ei minoritatile lor si problemele lor?
      daca-i sustinem - de ce-i sustinem?! - daca nu-i sustinem - de ce nu-i sustinem?!... si de la alegeri te intorci cu punga. hai sa ne traiesti!
    • +27 (31 voturi)    
      Costica, Costica... (Marţi, 28 februarie 2012, 22:48)

      mercedes [utilizator] i-a raspuns lui costica

      sunt cetatean german dar lucrez pentru U.E. Regret pentru tine sa-ti comunic ca exista un protocol care se respecta cu strictete (cine vine cu cine vine ) si mai trist pentru tine este ca Presedintele Basescu este aici un personaj foarte cunoscut pentru interventile sale si mai ales pentru efectele lor. Multi numesc asta simplu: patriotism si pragmatism - asa cum ar trebui sa se faca politica.Despre izolarea Romaniei... esti pe o strada infundata. Sunt multi care cugeta ca tine?
      • -1 (3 voturi)    
        povesti... (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:34)

        costica [anonim] i-a raspuns lui mercedes

        uita-te ca toti au fost surprinsi de pozitia Romaniei, din pacate Romania nu a avut pe nimeni alaturi.... asta ce-ti spune?!
        Aliatul nostru de "marca"(!!!) din UE adica Germania uita-te cum ne trateaza !!!
        Asta ce-ti spune?
        Ce altceva, decat faptul ca Romania gratie conducatorilor ei este nebagata in seama, adica izolata!!
        Cum crezi ca ar fi reactionat cei din UE daca vreun lider din Ungaria venea si se pozitiona ca Diaconescu al nostru daca ar fi fost vorba despre drepturile maghiarilor din Romania ?!
        Poti sa spui multe fara acoperire, dar la Brusselles Romania este izolata, din pacate....
    • +8 (8 voturi)    
      Esti fanatic,costica. (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:16)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

      Fanatismul tau iti intuneca mintile si dintr-un nationalist care te dadea-i pana acum ,te-ai transformat intr-un tradator de neam si tara.Oameni ca tine sunt intodeauna marginalizati.Daca nu vei incerca sa fii impartial,vei fi din ce in ce mai furios.Privete-ti cu atentie sufletul!
  • +41 (47 voturi)    
    bine (Marţi, 28 februarie 2012, 20:26)

    kc [anonim]

    Dar atunci cand Olanda si altii ne pun bete in roate din cauza "problemelor interne", unde sunteti voi?
  • +48 (50 voturi)    
    E Ok ! (Marţi, 28 februarie 2012, 20:34)

    Adrian [anonim]

    Ma bucura un singur lucru. IN SFARSIT, deschidem si noi gurita. Timid, e drept, dar e un inceput.

    Ne-am saturat de "capul plecat, sabia nu-l taie". Ba-l taie, mai usor chiar!

    As vrea sa vad luari de pozitie mai dese, in chestiuni si mai importante decat cea de fata.
    • +32 (32 voturi)    
      nu e timid (Marţi, 28 februarie 2012, 20:43)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      e prudent
    • +2 (4 voturi)    
      e ok (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:17)

      laur [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      ...dar sa stii ca nu e ,,timid ,,.....e chiar cu tupeu ....BRAVO...........
  • +46 (50 voturi)    
    raspuns pentru atitudinea olandei (Marţi, 28 februarie 2012, 20:35)

    cristina [anonim]

    acum 2 saptamani cristian diaconescu a fost invitat la robert turcescu si a precizat in emisiune ca Romania are mijloace de lupta fata de atitudinea olandei si aderarea la spatiul Schengen .
    Bravo diplomatiei romane pentru faptul ca nu se lasa calcata in picioare!
    • +38 (40 voturi)    
      ... (Marţi, 28 februarie 2012, 20:43)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui cristina

      Cel putin in privinta Serbiei, avem chiar toate mijloace.
      Herr Guido, scuza-ne ca va incurcam socotelile. Noi trebuia sa stam in coltzul nostru si sa tacem din gura. Ne pare rau pt inconvenienta.
  • +41 (45 voturi)    
    ... (Marţi, 28 februarie 2012, 20:36)

    dragos234 [utilizator]

    Astia ne tin pe la usa Schengen, isibat joc de noi pe site-uri xenofobe si vor sa semnamm fara sa cracnim.
    Ei bine, nu! Pana aici! Trebuie sa aparam drepturile romanilor din Timoc indiferent ce parere are despre asta Guido Wester-fvckinwelle.
  • +44 (46 voturi)    
    Foarte buna atitudinea Guvernului Ungureanu! (Marţi, 28 februarie 2012, 20:36)

    calinsab [utilizator]

    Ma bucr pentru ca guvernul Romaniei a ales sa blocheze aceasta intentie de aderarare a Serbiei la UE in favoarea drepturilor minoritatilor din Serbia.

    E necesar ca Romania sa aibe astfel de atitudini in cadrul UE pentru ca dreptatea sa nu fie dreptate doar "pentru catei" (ma refer aici la Germania, Franta, Olanda, etc) Si Romania poate avea interese in UE si tara noastra poate fi activa in cardul momentelor de importanta europeana, De ce sare in sus ministrul german nu inteleg pentru ca problemele acelei minoritati sunt reale , sau sa fie vorba doar de interesele economice ale Germaniei in acea zona?
    De ce nu sare in sus acest sef al diplomatiei germane cand e vorba de Schengen ? in fata Olandei? pentru ca ei chiar voteaza impotriva Romaniei chiar fara argumente...
    Suntem de acord ca UE sa fie un consens in aceasta privinta... dar Romania si Polonia au si ele drepturile lor de veto! au si ele o piata de desfacere pentru produsele europenilor... si prin urmare trebuie sa se tina seama si de acest aspect!

    Felicitari pentru atiutudine ministrului Diaconescu!
  • +37 (39 voturi)    
    ! (Marţi, 28 februarie 2012, 20:36)

    Amadeus [anonim]

    Bravo Romania,asa va vrem !
  • 0 (20 voturi)    
    pe pasnicutii europeni (Marţi, 28 februarie 2012, 20:38)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ii intereseaza de fapt statul mutzulman kosovo, cu mutzulmanii vor sa se puna bine, nu le pasa absolut deloc de Romania si Serbia.
    Cumatrul westerwelle ar trebui sa-si aduca aminte cum bunicul hitler a ocupat regiunea sudeta si austria, unde considera el ca traiesc minoritati germane.
  • -45 (53 voturi)    
    Rusine Romania! (Marţi, 28 februarie 2012, 20:45)

    Daniel V. [anonim]

    Tocmai noi ne-am trezit sa avem obiectii. Suntem mari europeni - nu se ridica Serbia la nivelul nostru. Noi ii tinem in puf pe minoritari, ii bagam la guvernare le dam superdrepturi... Vai de c... nostru
    Rusine Diaconescu - taratoare fara pic de demnitate. Sa va vad Hotnews cat de obiectivi sunteti...bagati minusuri...
    • +39 (41 voturi)    
      ... (Marţi, 28 februarie 2012, 20:53)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel V.

      SA inteleg ca nu dai doi bani pe romanii din Timoc? Ca nu te intereseaza?
      Ei bine, unora dintre noi le pasa ca timocenii nu pot sa invete in romaneste.
      De fapt, nu putem sa trecem peste asta. Pt noi e musai ca Serbia sa dea drepturile cuvenite minoritatii romanesti din Timoc.
      • -19 (21 voturi)    
        Esti destept, Dragos - felicitari (Marţi, 28 februarie 2012, 23:49)

        Daniel V. [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        Vad ca te mananca grija pt romanii din Timoc. Dar de romanii din Romania iti pasa oare? Nu vezi cat de naiv esti, nu intelegi ca prostanacul asta de Diaconescu (fii sigur ca nu de capul lui) indeparteaza Romania de puterile Europei (oricum suntem ultimii) Vor avea acum un motiv sa ne considere antiEuropeni si sa ne mai taie din putinele fonduri si facilitati pe care ni le-au dat..Sa traiti bine! sa votam PDL-UNPR
        • +1 (1 vot)    
          esti bolnav, Daniel (Miercuri, 29 februarie 2012, 16:31)

          george [anonim] i-a raspuns lui Daniel V.

          chiar esti bolnav; dar spune sincer, daca era PSD la putere si faceau ei chestia asta, tot asa ziceai? raspunde-ti sincer; si intr-un caz si-n celalalt, e trist ce se intampla in mintea ta
    • +20 (22 voturi)    
      Bagam ! (Marţi, 28 februarie 2012, 23:01)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel V.

      Minusuri !Pentruca spui aberatii , nu spui nimic concret si corect . . Nu ai nici un argument , doar invective.
    • +9 (13 voturi)    
      Da, tocmai noi (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:33)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel V.

      De multe ori in trecut Romania a fost data ca exemplu pentru drepturile minoritatilor. Tari precum Franta nu ofera nici macar jumatate din drepturile pe care le ofera Romania.
    • +10 (12 voturi)    
      rusine ? (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:47)

      CarolV [utilizator] i-a raspuns lui Daniel V.

      tu incepi cu "rusine Romania" si ceri obiectivitate. sictir.
    • +7 (7 voturi)    
      rusine tie (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:04)

      valabill [utilizator] i-a raspuns lui Daniel V.

      pentru ca vorbesti tampenii.Nu spun ca iti denigrezi tara pentru ca nu esti roman.Iar drepturile tale sunt asigurate minoritarule.Daca nu ne crezi intreaba-l pe Pambuccian.
  • +32 (36 voturi)    
    Westerwelle (Marţi, 28 februarie 2012, 20:47)

    Cataleya [utilizator]

    ..cel mai "nul" politician al Germaniei din ultimii 20 de ani.
    Un nimic....
    In Germania lumea face glume despre acest Westerwelle, mai ceva decat faceau romanii cu Bula ))))
    • -10 (14 voturi)    
      spune-mi un banc cu Westerwelle (Marţi, 28 februarie 2012, 23:02)

      mesiu [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      ja, echt ?
      dann erzähle mir doch bitte einen Westerwelle-Witz, denn ich kenne keinen einzigen.
      • +9 (9 voturi)    
        Westerwelle Witze (Miercuri, 29 februarie 2012, 0:55)

        Hanswurst [anonim] i-a raspuns lui mesiu

        Wird die folgende genug sein, Herr mesiu?

        http://www.facebook.com/pages/Westerwave-no-one-can-reach-me-the-water/170082881214

        http://www.youtube.com/watch?v=ep1Skd4iRz8

        http://www.rogerboyes.com/2009/10/guido-westerwelle-and-the-english-language/

        http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,659333,00.html

        http://en.wikipedia.org/wiki/Guido_Westerwelle#Controversy
      • +7 (7 voturi)    
        Ia de aici glume, daca nu stiai... (Miercuri, 29 februarie 2012, 1:15)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui mesiu

        Treffen sich Stoiber und Westerwelle im Magen von Merkel.
        Sagt Stoiber: "Ich glaube, die Merkel hat mich gefressen."
        Darauf Westerwelle: "Kann ich nichts zu sagen, ich kam von der anderen Seite rein."
        ....
        Kanzlerin Angie kommt morgens zum Dienst. Es hat frisch geschneit. Auf dem letzten Stück Weg ins Kanzleramt muss sie zu ihrem Ärger sehen, dass jemand in großen Buchstaben in den Schnee gepinkelt hat: “Angie ist doof”. Angie ist sauer, lässt sich aber in der Kabinettssitzung nichts anmerken.
        Am nächsten Morgen, sieht Angie wieder den ärgerlichen Satz “Angie ist doof” in den Schnee gepinkelt. Sie bekommt einen Wutanfall. Ganz gegen ihre Gewohnheit stürmt sie erbost in die Kabinettssitzung, haut mit der Faust auf den Tisch und brüllt: “Das was ihr alle da draußen gesehen habt ist eine Sauerei. Ich will sofort wissen wer das war. Wenn einer schon so einen Mist macht, dann muss er auch den Mut haben, sich jetzt zu melden.” Betretenes Schweigen. Ursula von der Leyen hüstelt: “Also, ich kann das ja wohl nicht gewesen sein.” Nach weiteren Minuten eisigen Schweigens hebt Guido Westerwelle vorsichtig die Hand. Sofort tobt Angie los: “Also Guido, du warst das? Das hätte ich wirklich nicht von dir gedacht!” Da antwortet Westerwelle: “Also ich gebs ja zu, dass ich gepinkelt habe, aber geschrieben hat der Wowereit.”
        ..............
        Merkel und Westerwelle wollen dem neuen Wirtschaftsminister mal das ganze Land zeigen und machen einen Rundflug über Deutschland.
        Unterwegs sagt Rainer Brüderle: "Wenn ich einen 100 Euro Schein runter werfe, dann freut sich ein Deutscher!"
        Sagt Westerwelle: "Da kannst du aber noch was von mir lernen, ich würde zehn 10 Euro Scheine runter werfen, dann freuen sich zehn Deutsche!"
        Sagt Merkel: Da könnt ihr aber beide noch von mir lernen, ich würde hundert 1 Euro Stücke runter werfen, dann freuen sich hundert Deutsche!"
        Dann sagt der Pilot: "Wenn ihr nicht bald euer Maul haltet, dann werfe ich euch runter und es freut sich ganz Deutschland!
        ....
        • -6 (8 voturi)    
          De bancuri esti bun. (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:21)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniel

          Dar amesteci bancurile cu viata reala si glumesti pe suferinta romanilor.Cel putin spune de la inceput sa ai spus un banc.Sa stim si noi ,sa radem.
        • 0 (2 voturi)    
          ok, m-ai convins (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:50)

          mesiu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

          :-D ich ziehe meinen Hut und bitte mein Zweifeln zu entschuldigen
  • +40 (42 voturi)    
    Normalitate (Marţi, 28 februarie 2012, 20:58)

    vlah [anonim]

    Serbia trebuie sa aprecieze ca Romania este sincera si spune ce gandeste si simte.Vlahii sunt romani si trebuie protejati conform normelor europene.Nu cerem privilegii sau drepturi care sa destabilizeze Serbia .Vrem sa-si pastreze limba,religia si accesul la instruire in limba etnica,lucruri simple pentru minoritatile din tara noastra. Pace si bine !
  • +25 (29 voturi)    
    ok (Marţi, 28 februarie 2012, 20:59)

    alex [anonim]

    Sincer imi pare rau pentru sarbi si regret ce s-a intamplat, insa e mai bine sa iti spuna un prieten cand gresesti decat un dusman. Practic azi Serbia a luat o mica palma prieteneasca de la un vecin si amic cum e Romania in privinta minoritatilor pe care le ignora si le discrimineaza de zeci de ani. Eu sper sa inteleaga si sa actioneze in consecinta, fara suparari si incrancenari.

    Chestia cu Schengen nu stiu cat este de reala, pt ca nu poti sa faci sa sufere Serbia pentru prostia altei tari. Adica ar fi putin pueril... ma rog speculatii se pot face multe...
  • +35 (39 voturi)    
    Vlahii (Marţi, 28 februarie 2012, 21:03)

    Trojan.H [utilizator]

    Romania a fost si este pentru integrarea Serbiei in UE. Daca ii ascultati insa pe romanii de acolo o sa aflati ca sunt probleme destul de serioase care vor trebui rezolvate. Asadar, cred ca pozitia Romaniei e ok.
  • +16 (20 voturi)    
    chibrituri DA, invatamant BA - europenism ? (Marţi, 28 februarie 2012, 21:04)

    Tudor Bugetar [anonim]

    corectati-ma daca gresesc: nu Suedia era cea cu monopolul pe chibrituri de la 1900 si care ne-a pus sa-i platim despagubiri, se vorbea chiar de Potile de Fier ?
  • +29 (31 voturi)    
    Asa? (Marţi, 28 februarie 2012, 21:07)

    George [anonim]

    Zau asa mai Westerwelle? Adica ce-ar trebui sa faca Romania? Sa se lase calcata in picioare ca asa vor niste birocrati de la Bruxelles? Sa nu-si protejeze minoritatile romanesti din tarile in care aceste minoritati traiesc? Iata cine vrea sa conduca Europa si sa decida totul!!! Germania! Felicit guvernul roman si diplomatia romaneasca ca nu se lasa calcata in picioare de niste indivizi de la Bruxelles fara maniere, fara scrupule si care isi urmaresc exclusiv propriile lor scopuri! Dezaprob si condamn vehement declaratiile publice ale celor doi oficiali europeni. Romania trebuie sa-si pastreze coloana vertebrala.
  • -16 (22 voturi)    
    cozi de topor (Marţi, 28 februarie 2012, 21:18)

    eu [anonim]

    ba fratilor, vlahii sunt romani, ceea ce insemna ca si in randul lor sunt cozi de topor, ca la romani, care declara ca nu sunt romani, sunt vlahi, si partidele de la Beograd atat au asteptat! Cozile astea de topor vor scriere chirilica si Tadici a fost ,fortat, sa accepte. problema e ce ne facem cu vlahii astia?
  • -10 (18 voturi)    
    romania patzita (Marţi, 28 februarie 2012, 21:18)

    dnn [anonim]

    oare sarbii inteleg ca vrem sa-i protejam? noi am inteles prea tarziu de ce se intra in UE!
  • +4 (8 voturi)    
    salvati walahia din balcani !!! (Marţi, 28 februarie 2012, 21:20)

    timoceanul [anonim]

    si cuibul de vulturi nu va fi pierdut
  • -14 (16 voturi)    
    LUPTATI (Marţi, 28 februarie 2012, 21:20)

    gigi [anonim]

    In numele luptei anti-comuniste, anti-moguliste, anti-mineriadiste si pro-europene, pro-democratice, pro-occidentale, sa ne trezim tocmai noi, o piesa esentiala de puzzle de pe mapamond, sa dictam cine sa faca ce.

    Sa le aratam noi lor cat de mult contam si ce forta suntem. Nu noi avem nevoie de ei, ei au nevoie de noi !

    Romania este Chuck Norris-ul Europei, noi facem legea ! Tot inainte !
  • -2 (10 voturi)    
    Guido Westerwelle este un homosexual declarat (Marţi, 28 februarie 2012, 21:23)

    pidosnicu [anonim]

    Guido Westerwelle este un homosexual declarat; deja de mulți ani a făcut cunoscută homosexualitatea sa în public.[1].

    La 17 sept. 2010 s-a căsătorit civil cu partenerul său de viață, omul de afaceri Michael Mronz. Acesta este fratele tenismenului Alexander Mronz
  • -7 (17 voturi)    
    Nu e corect (Marţi, 28 februarie 2012, 21:24)

    Mihai [anonim]

    Daca eram ministru de externe, dar nu sunt, as fi facut asa - La Belgrad/Bucuresti o intalnire si o discutie de genul - Fratilor avem o problema comuna. Nu are rost sa afle toata europa, sa facem scandal. Si noi si voi vrem ca Serbia sa devina o tara prospera, in U.E, bla bla bla. Ca si simplu cetatean remarc 2 lucruri. 1. Dintr-o data politicienii au devenit nationalisti. Avem o mica Romaniei la granita in Est, si in 22 de ani nimeni nu a incercat reunificarea. Acuma toti sunt nationalisti, desi probabil ca nu dau 2 bani. 2. Pentru ce lovesti intr-o natiune care in ultimii 1000 de ani nu a lovit niciodata in noi ?
    • +8 (10 voturi)    
      cand diplomatia bilaterala da chics (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:10)

      vladimir [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Sunt sigur ca diplomatia romana a facut destule demersuri pana acum in sprijinul minoritati(lor) din Valea Timoc. Dar cand vezi ca autoritatile de la Belgrad nu reactioneaza in niciun fel, ba se mai fac ca nu aud, in mod normal apelezi la instantele europene. Va dati seama ce palma a primit Romania dupa ce a sustinut cauza Belgradului vizavis de Kosovo? De asta nu vorbeste nimeni.
      Miscarea dlui Diaconescu a fost foarte buna. Schengen la schimb? Tot ce se poate.
      • +2 (2 voturi)    
        Mica Romania de la granita din Est (Miercuri, 29 februarie 2012, 16:00)

        lunadincalimara [anonim] i-a raspuns lui vladimir

        De fapt, cel care s-a luptat pana in panzele albe pentru Romanii din Timoc a fost Ionel Bratianu. Nu a vrut cu nici un chip, la tratativele de la Versailles din 1920 sa renunte la ei. De asta, cand aliatii s-au enervat si n-au mai vrut sa il asculte, a fost chemat acasa si in locul lui a fost trimisa Regina Maria.
        Francezii nu ar fi accepta sa ne recunoasca nici Transilvania dar a fost regina cea care l-a induplecat pe Clemanceau si geniul Regelui Ferdinand care in fapt stapanea cu armata deja Budapesta si conditiona retragerea de recunoasterea Transilvaniei.
        Romanii din Timoc au fost insa sacrificati atunci.
      • +1 (1 vot)    
        vizita lui base (Joi, 1 martie 2012, 9:28)

        ginel cotroceanu [anonim] i-a raspuns lui vladimir

        in toamna, cred a a fost destul de semnificativa, daca ciotinele dela belgrad vroiau sa priceapa, nu mai se faceau de ras la bruxelles.

        eforturi se fac, in masura posibilitatilor.
        constrangerea este mama ordinii.
  • +10 (14 voturi)    
    drepturi pt.vlahii nostri (Marţi, 28 februarie 2012, 21:28)

    Radacina timoceana [anonim]

    Actiunea diplomatiei romanesti mi-a ajuns la inima! BRAVOS si Dumnezeu sa ne ajute!!!
  • +11 (13 voturi)    
    de ce pentru altii se aplica? (Marţi, 28 februarie 2012, 21:37)

    adi [anonim]

    pentru alte minoritati din ro sa aplica (maghiari) iar pentru minoritatile romane de ce nu s-ar aplica aceeasi lege pentru un stat cu pretentii la adererea ue? care e problema? nu suntem pe picior de egalitate cu ceilalti? sau ue face concesii serbiei pt kosovo?
  • +10 (12 voturi)    
    Lectie clara pt Olanda (Marţi, 28 februarie 2012, 21:40)

    anonim [anonim]

    Ma asteptam sa inceapa niste jocuri foarte subtile (sau nu) la nivel european de cand a ajuns seful SIE ca prim ministru.
    Cert e ca se incearca ceva, ramane de vazut daca le iese figura sau nu.
    Raspunsul la reactia Romaniei poate veni in 2 moduri: sau olanda isi revizuie politica, sau ne vor bloca de acum in colo nonstop.
    Sper ca oficialii romani vor lua deciziile corecte in negocieri.
    • +4 (4 voturi)    
      blocati non stop (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:17)

      sinonim la anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

      putem contracara: renuntam la schengen, ca si altii traiesc bine in uniune, si fara schengen.

      sa ne mai indreptam si noi, oleaca, skinarea, aaa ?!
  • +3 (11 voturi)    
    salvati Walahia din Balcani !!! (Marţi, 28 februarie 2012, 21:43)

    timoceanul [anonim]

    si cuibul de vulturi nu va fi pierdut...........
  • +12 (14 voturi)    
    Capul e plecat (Marţi, 28 februarie 2012, 21:46)

    sentenced [utilizator]

    atunci cand se pregateste sa fie taiat.
    Sper sa avem curajul sa ne sustinem pana in panzele albe punctul de vedere, si sa nu cedam. Cu cat trece mai mult timp cu atat imi dau seama ca UE este pentru interesul catorva tari puternice (Germania in primul rand).
    In Serbia traiesc (neoficial) 2-300 de mii de romani, a caror drepturi sunt calcate in picioare. Acei romani sunt fratii nostri, pana sarbii nu le recunosc drepturile nu au ce cauta in UE. Exact asa cum noi respectam drepturile ungurilor (de multe ori ne lasam si umiliti), asa si ei trebuie sa respecte drepturile romanilor, asta este adevaratul spirit european de care ar trebui sa vorbeasca Adolf, dar se pare ca spiritul european inseamna sa fii pe aceeasi lungime de unda cu Germania, Franta, Benelux.
  • +5 (11 voturi)    
    politica ue (Marţi, 28 februarie 2012, 21:47)

    noname [anonim]

    hai ca-i simplu.. nu mai sariti in sus atata.. ne da olandezu Schengen le dam drumul la sarbi.. ce atata tevatura.. i-avem la mana si profitam... asa se face politica in UE. nu pe drepturi si libertati, ci pe stransul cu usa la coaie. daca nu stiati asta, sunteti copii mici. dai ceva, iti dau, nu dai, rabda. asta e UE. restul e vorbaraie pt fraieri.
  • +10 (12 voturi)    
    guvernul romaniei.... (Marţi, 28 februarie 2012, 22:01)

    Anda [anonim]

    trebuie să fie și acum o dovedește, guvernul romanilor, oriunde ar trai acestia. Asta în primul rând și mai apoi un guvern ascultător de... UE.
    De apreciat poziția dlui Diaconescu.
  • +11 (13 voturi)    
    Felicitari, domnule Diaconescu! (Marţi, 28 februarie 2012, 22:08)

    Interesul national [anonim]

    In sfarsit un ministru roman de externe care apara cu demnitate interesul national...
  • -13 (15 voturi)    
    unde e demnitatea ROMANIEI la cristian diaconescu? (Marţi, 28 februarie 2012, 22:10)

    popa vasile [anonim]

    de ce fac atit tapaj ?dar romanii din UNGARIA SAU UCRAINA??Care n-au niciun drept/unde e diplomatia romana///???/sarbii ne-au fost mereu prieteni pe cand ungurii stiti si voi destul de bine1!!!noi facem muschi numai cu unii mai amarati ca noi!!jalnic ministru!!!la fel ca si partidul din care vine!!de unde demnitate????
    • +8 (10 voturi)    
      Care-i legatura (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:43)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui popa vasile

      Ungaria a intrat in UE inaintea noastra, iar Ucraina mai degraba candideaza la integrarea in Rusia.

      Situatia Romania - Serbia e mult diferita, iar oricine cu macar un minim de inteligenta observa asta.
  • +10 (12 voturi)    
    Felicitari Romaniei ! (Marţi, 28 februarie 2012, 22:31)

    ionut [anonim]

    Pana cand fratii romani din serbia (mai ales cei din TIMOC) nu vor avea drepturi minimale (biserica, scoli, si poate administratie locala in limba romana), Romania nu trebuie sa cedeze!
    Cautati pe youtube filme cu romanii din Timoc si procesul de asimilare prin toate mijloacele posibile (crearea limbii vlahe, slavizarea numelor tuturor copiilor, presiuni, atacuri , etcc).
    Inca o data felicitari Ministerului de Externe!
    Sper sa urmeze cat de curand apropierea de Moldova si de romanii din Timocul Bulgaresc.
  • +13 (15 voturi)    
    suntem romani si punctum! (Marţi, 28 februarie 2012, 22:33)

    gustav weigand [anonim]

    Bravo Romania, bravo Diaconescu. Nu cedati, obtineti dupa 180 de ani de umilinte drepturi pentru romanii timoceni.
  • -13 (17 voturi)    
    Nationalismul pro UE ... (Marţi, 28 februarie 2012, 22:33)

    stefan jicol [anonim]

    Este o demonstratie de forta a regimului nationalist
    si incompetent care conduce Ro. Cu sarbii am avut bune relatii istorice, iar unii le strica pentru a se folosi de nationalismul grijuliu in viitoarea campanie electorala.
    Adica... nu le dam voie la " romanii din Valea Timocului" sa intre alaturi de noi in UE, de grija ce le purtam ?
  • +9 (11 voturi)    
    Urmeaza negoiceri "bilaterale"... (Marţi, 28 februarie 2012, 22:49)

    un roman [anonim]

    intre Romania si Serbia si apoi semnarea unui tratat. Prin aceasta actiune ne-am asigurat pozitia de forta in aceste viitoare "negocieri". Cu ceva ani in urma am fost noi in situatie Serbiei, obligati sa semnam tratate cu toti vecinii pentru a deveni stat candidat la aderarea in UE. Greu de crezut ca tratatele ne-au fost favorabile; posibil ca Romania sa incerce sa "recupereze" acum din "concesile" facute Serbiei.
  • +9 (13 voturi)    
    Timoc (Marţi, 28 februarie 2012, 22:53)

    mihai [anonim]

    Timocul este romanesc. Ascultati Branko Olar pe youtube si veti plange!
  • +12 (16 voturi)    
    Nu uita (Marţi, 28 februarie 2012, 23:08)

    ursucu [utilizator]

    Sâmţul naţiunii

    Am plecat să-mi cunosc ţara
    Să şciu cum să-mi geşcept neamul
    Să le spun realitacea
    Ca să îş geşchidă geamul

    Streinu-i poartă orbi pin lume
    Fără rudă ge lumină
    Fără sâmţu naţiunii
    Să-ş uice ge rădăcină

    Noi fruntaşi-ăi gin Cimoc
    Tot strâgăm în gura mare
    Să geşchidă uşa, geamul
    Că o să ne moară neamul.

    Draghi Cârcioabă
  • +7 (9 voturi)    
    da.. cu shengen ne-ati uitat mai europenilor? (Marţi, 28 februarie 2012, 23:50)

    hap [anonim]

    ce sa zic , s-au basicat..
    da ..ca ne tin la marginea lui shengen...
    atunci numai suntem europeni?
    ha,ha,ha
    • 0 (0 voturi)    
      putem... (Vineri, 2 martie 2012, 8:16)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui hap

      trai si fara shengen,nu e asta problema noastra zilnica.
      puterea de cumparare a poporului, asta treb, sa fie ingrijorarea noastra esentiala.
  • +5 (11 voturi)    
    B R A V O (Miercuri, 29 februarie 2012, 1:20)

    vikkktor [anonim]

    Felicitari pt atitudinea ministrului...sarbii habar nu au ce avantaj le-am facut...mai bine stau departe de vaporul plin de gauri ce se scufunda, UE...inca au tigarile ieftine,...daca inta in UE, primul lucru se lasa de fumat...
  • +10 (12 voturi)    
    Nimic gresit (Miercuri, 29 februarie 2012, 4:24)

    vlahu [anonim]

    Nimic gresit in cererea partii romane. Asa au procedat si altii la randul lor. De ce imi este teama este faptul ca suntem mici ca natiune, si cumva cu caciula in mana in fata creditorilor. Sa nu uitam ca suntem pe minus din punct de vedere bugetar. Deci asta spune totul, putem fi santajati, eventual 'recompensati' pentru a ne schimba pozitia. Dar ca roman sunt intru totul de acord cu pozitia oficiala prezentata de oficialitati. Bravo lor ca au avut muschi pe ei sa o spuna pe aia dreapta pentru noi. Felicitari!!
  • +9 (11 voturi)    
    BRAVO (Miercuri, 29 februarie 2012, 5:16)

    ionel [anonim]

    Bravo!!
    Trebuie sa scoatem capul din pamant si sa luptam pentru ROMANI, pentru noi.....
  • -2 (6 voturi)    
    da acolo pe valea Cimocului (Miercuri, 29 februarie 2012, 7:33)

    niculaie [anonim]

    nu functioneaza nici un calculator?
    le-au taiat sarbii Vlahilor curentu electric?
    Nu vad nici o contributie vhaha la aceasta discutie.
    macar unu sau una de pe valea Timocului sa fi intrat aici sa se exprime,poate chiar pe limba vlaha cu un 'kiosonom szespen' pentru frumosul gest patriotik al Romaniei de la EU
    Ia sa vad,care iese primu: Mirko sau Milica
  • +14 (16 voturi)    
    Serbia a sfidat Romania (Miercuri, 29 februarie 2012, 7:46)

    Daniel [anonim]

    Basescu a intreprins cateva vizite in Serbia si la comunitatile de acolo si subiectul a fost aborbat de mai multe ori cu oficialitatile sarbe. Serbia nu a intreprins insa nimic in sensul dorit de Bucuresti. Mai concret. romanii din Valea Timocului nu sunt recunoscuti ca fiind de etnie romana, ci sunt numiti vlahi, numele lor de familie au fost sarbizate, prenume nu au voie sa puna copiilor decat dintr-o lista prestabilita de prenume sarbesti, li se refuza dreptul de a-si ridica biserici cu slujire in limba romana, dreptul la scoli in limba romana. Peste toate acestea in aceasta iarna au avut loc doua atentate intrtriva liderilor romani din Valea Timocului, nesolutionate nici pana in prezent de autoritatile sarbe. Saptamana trecuta o delegatie din Serbia a venit la Bucuresti special pentru a se asigura ca Bucurestiul nu o sa puna bete in roate Serbiei. Cand le-a fost din nou ceruta respectarea dreptului minoritatilor romanesti, delegatia sarba a raspuns ca aceia nu sunt romani, ci sunt sarbi carora le place muzica populara romaneasca, si prin urmare ei nu sunt o minoritate etnica. In aceste conditii gestul de a conditiona aderarea Serbiei la UE de rezolvarea problemei etnicilor romani apare azi ca o ultima sansa ca Serbia sa faca ceva.
  • -10 (16 voturi)    
    mata (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:03)

    Danimario [anonim]

    Iata ca intr-un guvern de imbecili,Diaconescu arata ca poate sa faca si treaba
    • +9 (11 voturi)    
      Ia uita-te un pic.... (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:35)

      tactu [anonim] i-a raspuns lui Danimario

      ...in oglinda si spune-ne ce vezi? Mai usor cu pianul pe scari!
    • +6 (12 voturi)    
      ce vorbesti? (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:52)

      tama [anonim] i-a raspuns lui Danimario

      tu ccrezi ca Diaconescu face de capul lui?

      fara sa stie Baselu ,mru,ETC
  • -13 (15 voturi)    
    gest de neam prost (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:46)

    calin goina [anonim]

    Cand noi asteptam la poarta EU, si nu stiam daca o sa ne primeasca sau nu, Ungaria ne-a sprijinit tot timpul.

    Acum noi ne-am ajuns, suntem in EU, si in loc sa avem minima eleganta de a ne ajuta vecinul la necaz, noi ne legam de gaura din gard?

    Ce gest de coicoi ajuns si neam prost! Romanii sunt mult mai decenti si mai eleganti decat jalnicii nostrii conducatori si 'diplomati'
  • +6 (10 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 29 februarie 2012, 8:53)

    kllaus [anonim]

    Iata ca avem si politica externa. Chiar daca , se pare, aceasta decizie a fost luata din alte ratiuni decat cele declarate, trebuie sa blocam cu toate mijloacele intrarea Serbiei si altor state din zona balcanica in UE. Nu doar ca noua ca stat nu ne va aduce beneficii de nicio natura, dar vor constitui un mare impediment in dezvoltarea economica a tarii. Asta din punct de vedere extern, ca intern avem noi toate mijloacele sa ne dam cu stangul in dreptul.
    Pe aceasta cale poate o sa obtinem si noi un raspuns corect cu privire la blocarea accesului la Schengen de catre anumite state europene.
    Poate ar trebui extinsa discutia cu privire la aderarea anumitor state balcanice care in urma cu cativa ani luptau cu inversunare impotriva oricaror valori morale. Ca sa nu mai spunem ca si in momentul de fata guvernul sarb ascunde persoane cautate pentru crime de razboi.
    Iata cum se poate deschide o discutie ampla cu privire la criteriile de aderare si respectarea acestora tocmai de catre UE.
    Cred ca, inainte de a ne bucura de faptul ca am devenit cetateni europeni, cu acte in regula, o sa incepem sa ne fie rusine ca suntem "colegi" cu anumite natiuni care inca mai traiesc cu cateva secole in urma. Mental vorbind, pentru ca economic au fost sprijiniti suficient de natiuni puternice.
  • +7 (9 voturi)    
    Vlahii balcanici sunt din aceasi familie cu romani (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:09)

    Marius Diaconescu [anonim]

    Vlahii balcanici, indiferent cum se numesc si unde se afla - Serbia, Macedoania, Albania, Grecia sau Croatia, sunt din marea familie a romanitatii balcanice, la fel ca romanii nord dunareni. Pana in 1947 statul roman a sprijinit vlahii balcanici sa aiba scoli, biserici, ziare si carti in limba romana. E datoria noastra sa nu ii uitam, altfel vor fi cu totul asimilati. Romania trebuie sa aiba o pozitie de forta, nu doar fata de Serbia, dar si fata de Croatia unde dispar istro-romanii. E timpul ca si guvernul roman sa se intereseze de minoritatile romanesti din afara Romaniei. Constiinta de vlahi altceva decat romanii le-a fost indusa de autoritatile sarbe. Sarbii trebuie fortati sa ii lase pe cei din valea Timocului sa isi boteze copii cu nume romanesti, sa aibe scoli si slujbe in romana. Vlahii sunt romani, cu totii urmasi ai romanilor.
    • +4 (4 voturi)    
      Serbii le zic tot vlahi, cam de la razboi, (Miercuri, 29 februarie 2012, 11:12)

      relevare [utilizator] i-a raspuns lui Marius Diaconescu

      inainte le ziceau romani.
      Insa astia din Timoc nu sunt alt membrum al familiei ro anesti, ca aromanii, istroromanii si meglenoromanii, ci sunt chiar daco-romani
  • -4 (14 voturi)    
    obiectiile Romaniei sunt absurde (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:15)

    gimini [utilizator]

    Romanitatea sud- si nord-dunareana nu a fost niciodata omogena. Latina vulgara a fost "lingua franca" la nord de linia Jiricek (care traverseaza aprox. nordul Greciei si mijlocul Albaniei) si de aceea a fost folosita atat de popoarele locului (daci, iliri, traci etc.) cat si de migratori (goti, gepizi, slavi etc.) pentru a comunica intre ele. In timp s-a produs o masa de populatii romanizate denumite generic "vlahi", din care a evoluat si poporul roman, dar asta nu inseamna ca tot ceea ce numim noi "vlahi" sunt obligatoriu "romani verzi". Sarbii au perfecta dreptate sa nu ii asimileze neaparat pe vlahi cu "romanii" (la fel cum austriecii nu sunt totuna cu nemtii) dar nu au dreptate sa-i persecute si sa le interzica folosirea graiului matern in scoala si biserica.
  • -8 (12 voturi)    
    Vlahii si aromanii (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:29)

    Vecinii nostrii [anonim]

    ..."dorim garanţii privind drepturile minorităţii române din Serbia." Este nu numai un drept, dar si o obligatie ca un stat sa se preocupe de minoritatile/concetatenilor sai de peste hotere. Dar sa ne uitam in primul rand la minoritatile din tara. Oare este totul in ordine? Romanii spun in cor, bine inteles DA. Numai ca minoritatile spun in cor NU.
    Astea sunt cunoscute si in UE, chiar pesonal si de Guido Westerwelle. Credeti ca minciunile cu care s-au obisnuit politicienii romani, nu sunt cunoscute in UE? Credeti ca povestile si legendele romanesti nu sunt de mult clarificate in UE? Nu ar fi mai usor cu o Serbia in UE, iar acolo intr-un mod democratic s-ar putea sprijini vlahii si aromanii din Valea Timocului.
    Nu trebuie uitat, ca Ungaria si Germania au sprijinit intrarea Romaniei in UE. Ce ar fi fost, daca ungurii s-ar fi opus? Inca este departe, ca ungurii si alte minoritati sa aiba aceleasi drepturi ca romanii din tara.
    Un Vadim, un Voiculescu/Felix, o "Noua Dreapta", extremisti si iredentisti nu numai ca sunt tolerati, ci si accepati. A obliga un alt stat sa-si numeasca concetatenii romani (vezi moldoveneasca si vlaha), cand tocmai acestia nu vor, nu este impotriva dreptului international? Oare nu sunt ganduri pentru a mari granitele in viitor, incercand formarea himerei unor politicieni, numita Romania Mare?
    Circul cu Olanda, n-a pus Romania in topul simpatiei europene. Daca se continua asa, Romania va vedea Schengen, cine stie cand(?!)
    Nu asa domnilor guvernanti, domnule ministru de externe.
    • +8 (8 voturi)    
      esti confuz (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:12)

      valabill [utilizator] i-a raspuns lui Vecinii nostrii

      habar nu ai ce vorbesti.Cum ar putea Romania sa mai intervina in politica Serbiei dupa ce va fi intrat in UE? Si care minoritati nu au dreptul de a avea un lacas de cult?
    • +1 (3 voturi)    
      ce mare nedreptate ai (Miercuri, 29 februarie 2012, 16:43)

      george [anonim] i-a raspuns lui Vecinii nostrii

      dar si UDMR e tolerat ... chiar acceptat...
      Mai Attila, tie ti se pare ca esti persecutat in Romania , nu-i asa? de ce nu incerci in Slovacia, sa vezi acolo "drepturi";
      mai clar, ce drepturi au romanii si nu au ungurii?
      ai curajul sa faci o paralela cu drepturile romanilor din Ungaria?
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:31)

    Dan [anonim]

    Cu "romani" ca tine "obiectivi" ... Dar la urma urmei zau ca eu unul nu am inteles ce vrei tu sa spui aici ... Fi mai explicit ca eu unul nu am inteles care e de fapt frustrarea ta
  • +6 (6 voturi)    
    E simplu ! (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:38)

    Didos [anonim]

    Romania trebuie sa prezinte la UE , un document (daca nu a facut-o deja ) in care sa arate cum sunt segregati vlahii din Serbia . La randul ei UE trebuie sa prezinte Romaniei o analiza clara , bazata pe fapte si documente , in care sa demonstreze , ca Romania greseste !
  • +11 (11 voturi)    
    Romanii din Banatul Sarbesc (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:39)

    john doe [anonim]

    stiti voi ca in Banatul sarbesc traiesc peste 600.000 de romani? Care de mai multe generatii refuza sa-si uite neamul, limba si traditia?

    Dati un search be youtube dupa cuvinte Timoc si romani si mai documentati-va.

    pentru unii limba celor din Timoc pare diferita de a noastra dar nu este nimic mai mult decat un dialect banatean. Vorbesc exact cum vorbesc toti de prin partile Banatului; din valea Bistrei, valea Cernei, resita ,Anina etc.

    Jos palaria pentru Cristian Diaconescu! asa mai da ministru de Externe!
    • +1 (1 vot)    
      Ca să fii mai exact, (Miercuri, 29 februarie 2012, 11:05)

      relevare [utilizator] i-a raspuns lui john doe

      în Timic vorbesc în două graiuri româneşti: bănăţean şi oltenesc.
  • +6 (8 voturi)    
    eu astept... (Miercuri, 29 februarie 2012, 9:58)

    me [anonim]

    ca jermania sa ia aceeasi pozitie si fata de olanda! prietenii stiu de ce...
    de asemenea asteptam sa se critice dur italienii si francezii pentru xenofobismul lor spaniolii pentru ca au blocat piata muncii pentru straini etc...
    interesele si nimic mai mult.
    rusine nemtilor!!! nu dovedesc decat ca sunt fix lafel ca toate marile puteri...

    PS: pacat totusi ca serbia este tara care este victima "colaterala" in toata treaba asta...
  • -6 (8 voturi)    
    Apararea drepturilor minoritatilor (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:21)

    catalin_mattei [utilizator]

    apararea drepturilor minoritatii romane din Serbia este mult mai eficienta intr-o Serbie membra a UE. riscam ca prin pozitia avuta sa cream la nivelul sarbului de rand sentimente antiromanesti de care se vor lovi in primul rand cei pe care dorim teoretic sa-i param.
  • +10 (10 voturi)    
    Si noi am fost blocati din ratiuni politice (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:22)

    Munch [utilizator]

    Cand Olanda blocheaza aderarea unei tari la spatiul Schengen din motive de politica interna, mai precis pentru ca un partid extremist sa castige voturi, aia ce mai e?
  • +2 (2 voturi)    
    Habarnism occidental (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:54)

    Vlad-I [utilizator]

    Imi aduc aminte ca in timpul razboiului din kosovo, cand atenita masmedia din occident era deja concentrata de 10 ani pe problemele fostei Yugoslavii, deci, era de asteptat ca situatia regiunii sa fie cunoscuta in intregime,mai ales ca este la 500km de Viena, cautam pe net in engleza si spaniola nu se gasea nici macar un trist articol despre vlahi pe tot netul. Adica daca nu faci probleme, nimeni nu te baga in seama. Mi-am dat seama atunci ca daca cei care ne informeaza omit in asa circumstante sa vorbeasca despre vlahi, ce sa mai spun de situatii din africa la 15 mii de km departare.
  • +4 (6 voturi)    
    Absolut corect ! (Miercuri, 29 februarie 2012, 11:07)

    Prostu [anonim]

    Pozitia Romaniei este corecta !
    Sarbii nu sunt asa sfinti cum circula prin legendele urbane romanesti !
    -Minoritatea vorbitoare de limba romana (si inruditele) nu au drepturi si se incearca asimilarea ei.
    -Biserica sarbeasca este pe calendarul vechi (iulian-la fel ca rusii) , si desi ortodoxa , impiedica raspandirea ortodoxiei pe calendarul gregorian ( Romania , Grecia ,Bulgaria...).
    -Nationalismul sarbesc e cunoscut ( vezi cauzele izbucnirii primului razboi mondial).
    -Orice problema a noastra cu Rusia va genera un feedback sarbesc negativ.
    -Sarbii nu au avut conflicte cu romanii ? Fals ! Multe armate turcesti care au parjolit Romania aveau in structura contingente sarbesti numeroase.
    E foarte bine sa ne aparam ca natie , sa ne aparam interesele , sa avem o voce si nu doar sa pozam ca "member" pe la diverse reuniuni avand coloana vertebrala foarte curbata ! Ar urma scifoza !
    Se cunoaste ca avem , acum , un ministru de externe !
    Celor care au pareri , marunte , nedocumentate , le fac o singura recomandare - cititi istoria. Eventual si a Romaniei ! Este foarte instructiva !
    • +3 (3 voturi)    
      absolut corect (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:37)

      valabill [utilizator] i-a raspuns lui Prostu

      si nu esti prost deloc :) Adauga si atitudinea absolut ostila a autoritatilor sarbe ori de cate ori aveau de-a face cu romani,inainte de a adera la UE. Noi ii tineam de prieteni iar ei ne dispretuiau profund,neuitand sa ne arate acest lucru.
  • +1 (3 voturi)    
    Circumspectie (Miercuri, 29 februarie 2012, 11:14)

    cosmin [anonim]

    Eu unul ma bucur pt pozitia Romaniei, dar vazand ca ungurii din UDMR sunt de acord cu treaba asta, sunt mai degraba circumspect. Lucrul asta poate sa creeze un precedent si, slabi cum suntem, sa dam mai degraba apa la moara Ungariei pentru mai multe si mai tupeiste cereri fata de noi. Nu avem o politica externa coerenta de protectie a romanilor din afara tarii si o asemenea iesire evident ca irita. La ce criterii de alegere a ministrilor exista in lumea politica romaneasca, maine-poimaine o sa fie inlocuit Diaconescu cu un oarecare si s-a dus toata fermitatea Romaniei.
    • +2 (2 voturi)    
      bolnavicioasa.. (Joi, 1 martie 2012, 10:35)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      circumspectia asta a ta.

      dupa tine , ar treb, sa nu avem grija de minoriatea romana, plasata in jurul tarii, ca vor fi udmeristii cu mai mul tupeu. gresit baiete,pr. cu tupeul udmr,tine strict de pol, democratica de la noi,.daca javrele de liberali( tariceni, crini, patrici...) nu rupeau alianta DA, acum aveam un stat de mult modernizat, fara "ajutor" strain ( udmr).
  • +1 (1 vot)    
    Aveti 2 articole cu informatii contradictorii (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:41)

    Ionut [anonim]

    Sunt putin confuz... Citesc articolul asta in care spuneti clar ca Romania a blocat aderarea Serbiei la rolul de canditat UE si cum toate Europa este consternata, articol publicat pe 28 februarie 2012, 20:12 si in acelasi timp am in fata un alt articol publicat tot pe 28 februarie si updatat la ora 18:55:

    "Romania a tinut in sah Serbia la Bruxelles in discutiile pentru acordarea statutului de candidat la UE si a obtinut garantii pentru minoritatea vlaha din Serbia... " - http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11621526-romania-opune-acordarii-statului-candidat-pentru-serbia-surse-diplomatice.htm

    In care se precizeaza:
    UPDATE 18.55: Romania a deblocat discutiile pentru aderarea Serbiei dupa ce a obtinut "conditiile cerute" pentru minoritatea vlaha din Serbia, a declarat pentru HotNews.ro un oficial MAE. Asta inseamna ca autoritatile sarbe vor trebui sa acorde tratamentul corect in probleme precum scolarizarea si religia.

    Care este de fapt situatia?? Chiar trebuie sa citesc ziare pentrua ma lamuri?
  • +2 (2 voturi)    
    Sefii de state... (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:51)

    Mihai [anonim]

    se intalnesc sa discute problema joi si vineri.
    De-abia astept sa vad pozitia lui Base in Consiliu si cum o sa impuna problema asta pe ordinea de zi. S-ar putea sa se amane o decizie mai mult decat cateva ore!
  • -2 (2 voturi)    
    ...prin SANTAJ sa intram in casa bogatului...... (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:05)

    jango cage [anonim]

    .
  • -2 (2 voturi)    
    f (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:05)

    r [anonim]

    nu intereseaza pe nimeni situatia romanilor din serbia!!!! ei au prins trenul asta si cred ca vor reusi sa-i faca pe ceilalti sa-i accepte in schengen. nu va bucurati ,ca intrarea in schengen nu e pentru voi. e pentru bani, bani care acum nu mai vin si vor fi si mai putini. fiind in schengen tre sa primeasca bani ca toti ceilalti , ca la astia din afara...l-e cam taie fondurile. ei vor sa stea cit mai mult la conducerea tarii,asta presupune ...bani. daca va si baga in'' spatiu'' toata lumea va fi fericita. voi cu ''mecla'' ei cu banii. sa nu credeti voi ca aveti nu stiu ce avantaje in urma aderarii.serbia o sa intre in schengen,romania nu,sarbii se vor stabiliza,rom. nu si dupa toata tigania asta tot romania si romanii vor fi cei blamati,nu politicienii, ca astia au bani si nu-i intereseaza.nu mai visati la schengen,nu veti intra niciodata !!!!
  • +4 (4 voturi)    
    sefii UE stiau de obiectiile Romaniei (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:17)

    Radu [anonim]

    si de situatia Romanilor din serbia. Romania a informat si a cerut normalitatea. s-au intilnit Basescu cu Tadjici de nenumarate ori. Ce s-a intimplat? romani vinati in propriile case, amenintati, fortati sa nu aiba biserica, sa adopte un alfabet chirilic, sa nu aiba scoli, cele mai elementare drepturi fiind calcate in picioare. ce garantie mai prezinta sefii diplomatiilor europene cind ei stiu de asta dar se fac ca nu vad? le-ar conveni sa fie asa la ei acasa?
  • -2 (2 voturi)    
    mai usor cu nationalizmu sarbesc!!! (Miercuri, 29 februarie 2012, 14:38)

    nikola [anonim]

    Sarbia este,probabil, tara care a CEDAT cel mai mult teriitoriu in ultimi 20 de ani.
    Kosovo,Cernagora,Bosnia-herzegovina, Makedonia si probabil in curand si Voivodina - toate cele de mai sus au fost nu de mult parte din Sarbia.
    Nici o alta tara nu a acceptyat ruoperea atator teriitori din corpul sau national.
    cat despre limba si literatura sarbeasca - cu numai cca. 150 de ani in urma alfabetul ROMANESC este identic cu cel sarbesc, lieratura religioasa a biserici ortodoxe romane nu poate fi studiata fara o deplina cunoastere a limbi 'slavone' - in realitate limba makedo-sarbeasca.
    dati la sarbi in prostie si e pacat!
    Romania a avut imensul noroc istoric ca veteranii militari albaneji nu au jefuit pamantul romanesc la iesirea 'la pensie' dupa slujba mercenara la cyrtea otomana - asa cum au facut-o in Kosovo.
    PUTIN BUN SIMTZ (daca se poate)
    • +3 (3 voturi)    
      se poate (Miercuri, 29 februarie 2012, 16:51)

      george [anonim] i-a raspuns lui nikola

      Noi , cu bunul simt, de multa vreme; dar voi, sarbii, ce parere aveti despre bunul simt?
    • +3 (3 voturi)    
      Darga (Joi, 1 martie 2012, 0:22)

      Draga [anonim] i-a raspuns lui nikola

      Sarbule, vezi ca Serbia nu a cedat nimic, fosta Iugoslavie s-a rupt in t-spe...
      Despre restul comentariului n- am sa mai zic nimic..doar o intrebare: cu ce te- au spalat pe creier?
    • +2 (2 voturi)    
      prin CARACTERUL ... (Joi, 1 martie 2012, 10:48)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui nikola

      vostru ULTRA NATIONALIST, ati pierdut teritorii si probabil ca veti mai pierde,dar va stimez pt. darzenia sportiva.

      poate ca salvarea voastra ca etnie, ar fi sa construim impreuna o federatie politica,cu conditia trecerii la alfabetul latin si calendarul ortodox de stil nou.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version