Sondaj: Aproape 75% dintre parinti nu sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 28 februarie 2012, 9:11 Actualitate | Esenţial


Circa trei sferturi dintre parinti (74,12%) nu sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare, 25,88% fiind multumiti de aceasta decizie, conform unui sondaj on-line efectuat in perioada 21-27 februarie 2012 de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, in randul personalului din invatamant si al parintilor.

Conform unui comunicat remis, marti, Agerpres, dintre cei care sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare, 65,15% considera ca sistemul de invatamant nu este pregatit pentru a introduce aceasta clasa incepand cu anul scolar 2012-2013.

In privinta profesorilor care au raspuns la sondaj, rezultatele sunt asemanatoare cu cele din cazul parintilor, diferentele fiind sub marja de eroare de 3%. Mai mult, din cele 1.863 de persoane care au raspuns sondajului, 55,56% sustin ca aceasta clasa trebuie sa functioneze la gradinita.

In opinia repondentilor, cele trei conditii minime necesare functionarii optime a clasei pregatitoare sunt: baza materiala (banci, scaune, grupuri sanitare, spatiu suficient in sala de curs etc), existenta programei scolare si corpul profesoral special format.

Aproximativ 74% dintre cei chestionati considera ca cele trei conditii minime trebuie asigurate de catre minister, 17% de catre autoritatile locale si 9% de catre parinti si profesori.

Potrivit FSLI, fara aceste conditii minime, principalele riscuri enumerate de catre participantii la sondaj sunt: copii suprasolicitati, nesupravegheati, surmenati, stresati si obositi; dezechilibrul emotional si nu numai, al copilului, la o varsta atat de frageda; copiii vor fi cobaii unui experiment nereusit; premisele cresterii abandonului si esecului scolar; randament scolar scazut si dezvoltarea fizica defectuoasa din cauza mobilierului scolar.

Sondajul a fost realizat de catre FSLI, on-line, in perioada 21-27 februarie 2012. La acest sondaj au raspuns 1.865 de persoane, din care 765 parinti. 62% dintre repondenti provin din mediu urban, 23% din cel rural, restul de 15% refuzand sa precizeze.

Marja de eroare a sondajului este de 3%.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















957 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Sondaj al sindicatului ? (Marţi, 28 februarie 2012, 9:24)

    Paul Calinet [anonim]

    Un sondaj facut - dupa ce metodologie ?- de catre sindicate ? In randul cadrelor didactice si parintilor ? Cate cadre didactice si cati parinti ? Cum a fost realizat esantionul ?Problemele semnalate nu sunt cauzate de clasa pregatitoare. Pe mine, ca parinte, sigur nu m-au intrebat, ca le-as fi spus ca ideea clasei pregatitoare este excelenta si absolut normala. Observ, oricum, ca sindicatele din invatamant sunt foarte active dar numai la a spune nu. Poate vor fi la fel de intrasigente la profesorii care nu isi fac treaba - nu am vazut vreo reactie la scandalul Jean Monet!
    • +2 (2 voturi)    
      In cadrul parintilor care sunt profesori... (Marţi, 28 februarie 2012, 10:05)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Paul Calinet

      ...sau al profesorilor care sunt si parinti.. si sindicalisti...
    • 0 (2 voturi)    
      De ce ar fi o idee asa de excelenta? (Marţi, 28 februarie 2012, 10:34)

      ConstruireaCasei.wordpress.com [utilizator] i-a raspuns lui Paul Calinet

      Ca ia copiii cu tot cu activitati de la grupa mare de gradinita si ii "promoveaza" la clasa "zero" cu jucarii cu tot!

      Dar bine'nteles cu bani si cheltuiala in plus!

      Care este, deci, excelenta acestei schimbari?

      Daca s-a facut ceva curatenie la BAC asta nu inseamna ca tot ce iese de sub semnatura ministrului este valid. Din nefericire sunt destule interese obscure la mijloc!
      • 0 (0 voturi)    
        De ce e o masura buna (Marţi, 28 februarie 2012, 19:26)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

        La 5 - 6 ani, copiii sunt foarte diferiti dpdv al dezvoltarii intelectuale si emotionala. O etapa intermediara OPTIONALA intre gradinita si scoala ajuta parintii sa inscrie copilul la scoala in momentul cel mai potrivit. In mod normal clasa pregatitoare ar trebui sa aduca copiii la acelasi nivel la inceputul clasei I. Lucru care nu se intampla in acest moment la gradinita.

        Problema e cum faci asta, nu daca o faci.
    • +2 (4 voturi)    
      Nici pe mine nu m-au intrebat (Marţi, 28 februarie 2012, 10:36)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui Paul Calinet

      Am un copil pe care vreau sa-l inscriu la clasa pregatitoare in toamna, ideea e foarte buna.

      Felul in care se va pune in aplicare poate fi o problema, dar asta nu are nicio legatura cu ideea in sine. E ca si cum ai spune ca a te spala pe dinti e o idee proasta deoarece nu ai pasta de dinti in casa si ti-e lene sa mergi sa cumperi de la supermarket.
    • 0 (0 voturi)    
      Sondaj FSLI (Marţi, 28 februarie 2012, 14:53)

      ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Paul Calinet

      Astia nu sunt aia de dansau ca pinguinul?
      Apoi:
      "in randul personalului din invatamant si al parintilor.
      1.865 de persoane, din care 765 parinti"
      Deci 1100 din invatamant si doar 765 dintre parinti.
  • +2 (4 voturi)    
    o tampenie (Marţi, 28 februarie 2012, 10:18)

    sucaa [utilizator]

    am copilul la pregatitoare la o gradinita particulara si nu este deloc surmenat, obosit, nesupravegheat stresat sau obosit. dincontra, incepe sa se familiarizeze cu scoala. fac cate 2 ore pe zi exact ca la scoala si au evaluari periodice.
    sunt convins ca niciunul din parintii care au votat au spus in necunostinta de cauza ce presupune asta.
    as reclama mai degraba slaba comunicare a ministerului in aceasta prablema decat dezaprobarea masurii.
    iar un sondaj pe un site nu este relevant pt a schimba o masura buna
  • -2 (2 voturi)    
    Inca un succes (Marţi, 28 februarie 2012, 10:21)

    evoque [utilizator]

    Inca o masura agreata de societate.
    Dormiti linistiti pdl-vegheaza, nu trebuie sa va bateti capul ei stiu ce au de facut.
    Copii trebuie trimisi la scoala de la doi ani, gradinita se face intrauterin, totul pentru a produce sudori, strungari, tamplari totul pentru taxe si impozite.
  • +1 (1 vot)    
    After school (Marţi, 28 februarie 2012, 10:26)

    Merlin [anonim]

    Ce fac eu cu copilul de 6 ani la ora 12 cand iese de la scoala ? Trebuie sa-l dau musai la after school. Daca ar fi fost la gradinita cu program prelungit il luam la ora 5 cand ieseam de la birou. Pur si simplu nu am bani de after school. Il invit pe ministrul educatiei sa vada cum este organizat invatamantului in strainatate , acolo copii vin dimineata si pleaca seara insa acolo mananca, acolo isi fac temele, acolo se joaca , acolo dorm.Ori eu ce sa fac cu un copil de 6 ani dupa ora 12 ? Nu lucrez la stat si pana in ora 17-18 nu ma nici o sansa sa stau cu copilul. La acest dezavantaj s-a gandit minisrul ??????????
  • +1 (3 voturi)    
    Aberatie (Marţi, 28 februarie 2012, 10:27)

    Daniels22026 [utilizator]

    Clasa intiia se presupune a incepe educatia intelectuala de la 0 (zero). Copiii care n-au frecventat formele existente de invatamint prescolar, trebuie sa faca fata cu usurinta clasei I-a. De asta se numeste clasa I-a. Altfel i-ar zice clasa a II-a sau a III-a.

    Scopul principal al invatamintului prescolar nu este pregatirea copiilor pentru scoala.

    Inventarea clasei pregatitoare n-are nici o justificare stiintifica sau vreo legatura cu dragostea pentru copii. Argumentele inventate de birocrati si seriozitatea "cercetatorilor" in domeniu nu au nici o legatura cu stiinta adevarata. Ci cu goana disperata dupa fonduri si investitii de stat. Hotia este evidenta. Ma revolta gindul ca hotii imi insulta inteligenta cu astfel de minciuni. Aberatia asta e un motiv serios pentru proteste de masa.
  • 0 (0 voturi)    
    doar 765 de parinti in sondaj? (Marţi, 28 februarie 2012, 10:30)

    dodu [anonim]

    Cum adica "La acest sondaj au raspuns 1.865 de persoane, din care 765 parinti"
    Pai cei 765 de parinti reprezinta 41% din respondenti. Cati sunt profesori? Cati sunt "liber profesionisti"?
    Parintii sunt cei mai relevanti in sondaj, dar citind articolul habar nu ai unde sunt plasati... Cum estimezi ca 3/4 sau 1/4 din parinti sunt anti/pro cand rezultatele sunt raportate la intreaga masa a respondentilor?
  • 0 (0 voturi)    
    Neprofesional (Marţi, 28 februarie 2012, 11:09)

    bogdan [anonim]

    Mai curand manipulare (gradinitele particulare si anumiti profesori pierd bani) decat un sondaj profesionist. daca nu se indica structura esantionului si marja de eroare evident e vorba de un sondaj on-line nestructurat si atunci marja de eroare este de +/- 50 % Adica informatie nula adusa de sondaj. Singura informatie este cea despre cine are interes sa minta si sa manipuleze.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by