​​AUDIO Deszapezire in Covasna. Prefectul Gyorgy Ervin: “La noi, primarii n-au asteptat ajutoare, nu s-au vaitat in presa, au pus osul si au deszapezit. Toata lumea deszapezeste. Ce altceva ar putea face?”

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 13 februarie 2012, 22:05 Actualitate | Esenţial


Gyorgy Ervin
Foto: captura Internet
Judetul Covasna este sub cod galben de ninsori. Prefectul spune ca, luni seara, majoritatea drumurilor comunale erau desfundate si nici o localitate nu era izolata. “La inceput, am avut viiturile care ne-au calit. Fiecare stie ce are de facut. Nu se plang, se apuca de treaba”, a declarat pentru Hotnews.ro prefectul judetului Covasna, Gyorgy Ervin. Prefectul a relatat si care sunt cele trei metode prin care primarii s-au autodeszapezit: primarii gospodari au propriile utilaje de deszapezit, unii primari au relatii bune cu intreprinzatorii din localitate care au dat o mana la ajutor la curatarea drumurilor si, a treia metoda, “toata lumea pune osul si ajuta”.

AUDIO Deszapezire in Covasna. Prefectul Gyorgy Ervin

Prefectul judetului Covasna by Biro Attila

“Trebuie sa laud primarii; toti au pus osul si am reusit sa deszapezim drumurile comunale aproape peste tot. Primarii nu au aşteptat sa vina ajutoare, nu s-au plans la presa, ci, ca buni gospodari, au rezolvat cu forte proprii situatia.

Noi ne-am calit in timp. La inceput am avut viiturile care ne-au calit. Fiecare stie ce are de facut. Nu se plang, se apuca de treaba. Sigur, daca situatia este asa de grea si sunt depasiti, cer si ei ajutorul. In general, insa, e o munca foarte bine pusa la punct'', explica prefectul Gyorgy Ervin.

In ultimele zile, o singura comuna din judet a fost izolata 48 de ore. Prefectul spune ca localitatea a fost izolata pentru ca primarul nu a solicitat ajutorul autoritatilor judetene si a incercat singur sa deszapezeasca dar nu a reusit. In final, a fost nevoit sa ceara ajutorul prefecturii.

Trei metode de autodeszapezire

Prefectul Gyorgy Ervin a explicat ca primarii din judet au trei metode de autodeszapezire.  Metoda I: primariile de comune au utilajele proprii si deszapezesc. Metoda II: primarii au relatii bune cu intreprinzatorii din localitate, care pun la dispozitie utilaje. Metoda III: toata lumea pune mana de la mana si deszapezesc. 

“Unii primari mai gospodari au utilajele lor de deszapezire. Cum incepe ninsoarea, trimit utilajele si curata drumurile comunale. In alte cazuri, primariile au relatii bune cu oamenii din sat, cu intreprinzatorii si stiu la cine sa apeleze daca au nevoie de tractoare, un camion, de utilaje mai speciale si, sigur, sunt ajutati la deszapezire. Al treilea caz este cand toata lumea pune osul si ajuta. Toata lumea deszapezeste. Ce altceva ar putea face? ”, a declarat prefectul de Covasna.

Primarul spune insa ca nu trebuie sa ne imaginam ca in fiecare comuna din judet, zi de zi cand ninge, toti localnicii ies cu lopetile si dau la lopata in nestire. “In general, din ce am observat eu, se intampla asa: prietenii, vecinii se suna si unul vine cu tractorul, unul cu camionul, cu ce au si se ajuta intre ei si deszapezesc”, explica prefectul judetului Covasna.

Luni seara, sosele din judet erau circulabile, a mai mentinat prefectul. “Se circula peste tot. Am fost nevoiti sa inchidem drumurile nationale care trec prin Moldova: DN 2 D care face legatura cu Focsani, dar datorita partii din Vrancea, la noi e circulabil in conditii de iarna. A trebuit sa inchidem DN 10, care leaga Intorsura Buzaului cu Siriul-Nehoiu, dar si acest drum, pe partea noastra de judet, este circulabil”. Prefectul spune ca se asteapta la ninsori marti dar spune ca este pregatit. “La noi nu sunt probleme importante. Ce este important este ca fiecare isi pune osul acolo”, a conchis prefectul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10075 vizualizari

  • -29 (57 voturi)    
    uau (Luni, 13 februarie 2012, 22:13)

    costin [anonim]

    Cu certitudine domnul Ervin nu a fost in viata lui in subcarpatii de curbura. Despre Baragan cred ca nici nu a auzit. Compara cod galben in Covasna cu crivatul din Baragan. Ca si cum ai compara Siberia cu Ungaria.
    • +34 (56 voturi)    
      Re: (Luni, 13 februarie 2012, 23:13)

      Lucas [anonim] i-a raspuns lui costin

      Stimate d-le Costin, nutresc convingerea ca astia din Covasna, si daca ar avea un crivat de cod portocaliu ca in Baragan sau Buzau, ar proceda la fel cum zice dl Ervin ;)
      • -6 (32 voturi)    
        nu a nins mult (Luni, 13 februarie 2012, 23:41)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui Lucas

        uite-te pe site-il adm. de meteo si vei vedea ca in Covasna a nins f. putin, au intre 10 si 30 cm, si fa comparatie su metri de ninsoare din Baragan, plus vintul de 80-100 km/h. Sa nu exageram, sunt lenesi peste tot, sunt oameni gospodari peste tot.
        • +30 (42 voturi)    
          asa e,ai dreptate...30cm... (Marţi, 14 februarie 2012, 0:29)

          ion [anonim] i-a raspuns lui andimi

          am fost acolo si era campu' verde,chiar erau flori pe el !
          a nins azi 30cm,dar s-a depus peste alta veche !
          inr-adevar N-AU VISCOL ,dar oamenii au curatat deja aia 30 de azi ,pentruca la noapte v-a ninge iar si sa nu se trezeasca maiine cu un strat de un metru !
          cam asa se face, nu faci tunele dupa sapte zile in care ai asteptat armata sa te daszapezeasca !
          • -8 (16 voturi)    
            Cu cat ? (Marţi, 14 februarie 2012, 8:58)

            Desteptu [anonim] i-a raspuns lui ion

            Ce conteaza cat a nins ? E cu portocalii asa ca "+" nenicule. E harnici ! Nu numai ca curata 1 cm de zapada da' au pus pe camp mormane de crengi uscate pe care le ard ca zapada sa se topeasca in aer. Nobel bobor !

            Cu cat va plateste stapanul , ma baieti cu ochi albastri , sa pierdeti zilnic vremea pe aici colorand totul in portocaliu ????

            Zici ca erau flori ? Floricele pe campii hai sa le coloram copii (portocaliu) ! Sau erau flori de ghiata ?
            • +3 (3 voturi)    
              Fereasca Dumnezeu de-o calamitate naturala !!! (Marţi, 14 februarie 2012, 15:24)

              Cei mai buni romani sunt Arafat si Maghiarii [anonim] i-a raspuns lui Desteptu

              .


              .

              Intr-o calamitate naturala in Romania, cel mai mare dusman al Omului va fi :
              - Romanul

              Pentru ca noi Nu mai suntem romani, suntem Antenisti

              Intr-o calamitate naturala,
              sa nu fie vreun roman "Antenist" langa tine:
              daca n-ai bata la tine, te claca-n picioare, ca-asa-i invata la antena 3 ca-i "democratic"

              Intr-o calamitate naturala, TOATA URA cu care-i hraneste Antena 3 pe romani, de 10 ani non-stop, se va revarsa impotriva tuturor


              URA Romanului impotriva Romanilor va fi mai periculoasa decat calamitatile naturii



              .


              .


              .
            • 0 (0 voturi)    
              esti pe faza esti "destept" ! (Marţi, 14 februarie 2012, 20:48)

              ioan [anonim] i-a raspuns lui Desteptu

              nu era vorba de + si - nici de portocale !
              aia ai priceput tu .
              eu vorbeam de-o stare de fapt si de cei 30cm ai lui @andimi .
              nu-s ungur dar nici nu i-am auzit vreodata plangand la -30grade.
              atat.
        • +9 (11 voturi)    
          D-le Andini, in Baragan a nins sub 50 cm (Marţi, 14 februarie 2012, 11:00)

          Oz [anonim] i-a raspuns lui andimi

          dar din cauza padurilor de protectie taiate, zapada de pe mii de ha s-a adunat toata treptat pe singurele obstacole intalnite, adica pe casele oamenilor. SIMPLU! iti garantez ca si guvernul finlandez si german impreuna nu puteau evita ceea ce s-a intamplat! se puteau cel mult tine drumurile libere cu f multe utilaje
    • +43 (57 voturi)    
      mai lejer ... (Luni, 13 februarie 2012, 23:21)

      CrissMoldovan1312305513001 [anonim] i-a raspuns lui costin

      nu cred ca ti-ai dori sa ai iernile cum le au ei prin acele judete ... se stie ca acolo e polul frigului in romania. diferenta e ca acolo oamenilor chiar le pasa de problemele celor din jur, si realizeaza ca doar ajutndu-se pot exista ca o societate... nu mai vorbim ca relatiile dintre vecini sunt mult mia stranse
      • -5 (21 voturi)    
        unu (Marţi, 14 februarie 2012, 8:19)

        unu [anonim] i-a raspuns lui CrissMoldovan1312305513001

        intr-adevar, sunt foarte stranse. de aceea nici nu ies din casa fara briceag in buzunar.
        • -3 (9 voturi)    
          ... (Marţi, 14 februarie 2012, 9:29)

          abcd [anonim] i-a raspuns lui unu

          hai mai lasa-ma frate, merg cam o data pe an in zona aia (am treburi in M. Ciuc) si nu-s in nici un fel mai cu motz decat restul Ro. Au avut noroc tura asta ca n-au avut viscol. Sa le aduca cineva aminte cum a fost acum vreo 3-4 ani la inundatii si cum si-au chelit muntii de paduri. Te-apuca depresia cand vezi muntii aia plini cu cioate taiate la 1m de pamant. Dar...unii pana nu-s fudui parca nu is prosti destul.
      • +12 (14 voturi)    
        iarna in Covasna (Marţi, 14 februarie 2012, 8:45)

        nnanicu [anonim] i-a raspuns lui CrissMoldovan1312305513001

        Se uita Gheorghe la buletinul meteo: "in Covasna acum sunt minus 43 grade Celsius..."
        Isi aminteste de o veche prietena care sta in Covasna si decide sa o sune.
        - Salut! Nikooooooo, cum traiti voi acolo? Vad ca aveti minus 43 grade Celsius…
        - Ei, care minus 43? De unde?!
        - Ce, nu-s minus 43?!
        - Nuuuu…. Uite minus 20. Normal…
        - Da’ la buletinul meteo au zis minus 43...
        - Aaaa... Pai, nu stiu. Poate afara..
    • +2 (16 voturi)    
      intradevar (Luni, 13 februarie 2012, 23:35)

      cipax [utilizator] i-a raspuns lui costin

      Nu poti compara mere cu pere; de altfel si zonele au avut cod diferit (galben fata de portocaliu). In cazul unui viscol dezapezirea este "munca in zadar".
    • +39 (49 voturi)    
      Domnule (Marţi, 14 februarie 2012, 0:40)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui costin

      Pot sa-ti confirm doua lucruri:
      1. Sunt roman si, desi ma doare s-o spun, cetatenii de origine maghiara au un simt civic mai ridicat decat noi.
      2. Harghita si Covasna sunt destul de aproape de polul saraciei maxime din Romania.

      Ce te rog sa te gandesti: daca exista o regula, un soi de rutina, potrivit careia iernile in Baragan sunt mai dure, mai rele, de ce locuitorii de acolo nu au obiceiul sa-si puna la adapost familiile de foame si sete? Cum adica n-au in camara suficient pentru a trece saptamana (10 zile) in care nu pot iesi din case? Cum adica lasa zapada sa se faca de 3 metri intre cotetul porcilor /adapostul animalelor, hambar si casa?

      Eu asta nu pot sa inteleg?! Pe vremea mea nu dormeau adultii si copiii peste 12 ani in noaptea/noptile in care cadea atata zapada.
      Cum sa-ti moara animalele de foame? Cum sa n-ai tu in casa de mancare pentru tine si ai tai???

      Sau toate prostiile astea vehiculate pe la tembeliziuni sunt doar inventii?

      Sa nu mi-o luati in nume de rau: nu spun ca autoritatile locale si centrale s-au pregatit cum trebuie sau au facut tot ce era menite sa faca.
      • -12 (24 voturi)    
        Ierni in secuime (Marţi, 14 februarie 2012, 8:23)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Stimate domn, judetele cu pricin se afla intr-o zona muntoasa unde niciodata nu va viscoli ca la campie. Nu era nicio problema daca ningea fara sa viscoleasca. Da, au un simt civic mai ridicat insa aplecarea lor spre a face pe desteptii ori de cate ori au ocazia este evidenta.
        • +10 (14 voturi)    
          Sa ii dam Cezarului ce-i al Cezarului (Marţi, 14 februarie 2012, 9:58)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui mihai

          Da, le trebuie un dram de desteptaciune sa supravietuiasca intrun loc in care in fiecare iarna ninge si in fiecare iarna sunt friguri de -20 grade, nu uita ca lemne le trebuie pana in aprilie, deci nu trebuie sa le aduca nimeni, din afara, lemne sau alti combustibili cu toate ca Verestoy a avut grija sa nu le aiba chiar la indemana. Asa ca hai sa lasam oameni sa-si prezinte exemplul pentru ca merita.
        • 0 (0 voturi)    
          EXCELENT COMENTARIU... (Joi, 16 februarie 2012, 20:52)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui mihai

          ...minusurile...?! Cam stupizele...sincer...
      • 0 (2 voturi)    
        LASA-NE...... (Marţi, 14 februarie 2012, 11:05)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        ....vorbestii poezii,stimabile......habarnai ce insemna viscol, puneti mintea la judecata, practic, cum ai da zapada, pe care vantul ti-o pune la loc,de zece ori mai mult.
        • +1 (3 voturi)    
          Io zic (Marţi, 14 februarie 2012, 14:00)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

          ca matale locuiesti la bloc :))
    • +1 (17 voturi)    
      Multi oameni fara rusine!!! (Marţi, 14 februarie 2012, 7:31)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui costin

      "Unui consilier local din Scutelnici, Buzău, i s-a făcut rău după ce împărţise toată ziua alimente sinistraţilor. Ambulanţa a ajuns prea târziu.



      Se moare cu zile în România înzăpezită! Un consilier local dintr-o localitate din sudul judeţului Buzău, care a fost izolată până în urmă cu două zile, a murit din cauza efortului şi a temperaturii scăzute care i-au agravat boala - informează Adevărul.

      O ambulanţă a ajuns la el abia după şase ore de la apel, pentru că drumul era înzăpezit, iar un şofer inconştient îşi abandonase maşina în mijlocul troienelor. Medicii nu au putut face nimic pentru omul care, de aproape două săptămâni, a muncit până la epuizare ca să-şi ajute semenii înzăpeziţi şi rămaşi fără provizii."

      http://www.romanialibera.ro/actualitate/revista-presei/a-murit-in-timp-ce-salva-vieti-253624.html

      Cand au ajuns unii cetateni - care vorbesc fara sa stie conditiile concrete din Baragan - niste fiare fara suflet si fara minte?
    • +2 (6 voturi)    
      Gogu (Marţi, 14 februarie 2012, 12:09)

      miki [anonim] i-a raspuns lui costin

      Ce va retine,in Baragan sau insubcarpaiti de curbura,sa aveti in fiecare sat,comuna utilajele voastre de deszapezit?De 20 ani,cel putin,de cind cu zapezi si inundatii daca puneati fiecare localnic un pom pe an nu mai aveati nameti si inundatii.Dar ce sa faceti,mai buna tuica si berea la crisma satului.Atatea putori la un loc ca in Moldova si vechiul Regat nu am vazut.In frunte cu conducatorii lor Oprisan,Dragnea,Constantinescu Nechita si altii ca ei.Se pare ca dracu nu doarme,mai bune taceau puicutele de la Haznaua 3-Oana Stancu si Dana Grecu si nu aminteau de contractele de dezapezire,acum Curtea de Conturi cred ca o sa adune niste presedinti de consilii judetene.Primul este Oprisan
      • +1 (1 vot)    
        las' ca-s harnici (Marţi, 14 februarie 2012, 14:42)

        ipse [anonim] i-a raspuns lui miki

        apostu, remes si muresn.
    • 0 (0 voturi)    
      -30 de grade (Joi, 16 februarie 2012, 12:25)

      dani [anonim] i-a raspuns lui costin

      in Intorsura Buzaului sunt an de an saptamani cu temperaturi de -30 de grade si zapada suficient de multa cat sa fie chiar greu, insa oamenii de dincoace de munti sunt mai obisnuiti cu munca. Asta face diferenta. Daca Romania s-ar imparti iar in cele trei regiuni care credeti ca ar ajunge mai repede comparabila cu occidentul bogat si civilizat?
  • +24 (38 voturi)    
    incredibil (Luni, 13 februarie 2012, 22:17)

    ady [anonim]

    un prefect care nu s-a lasat cotropit de ''dictatura''...
    • +8 (8 voturi)    
      Astia "e" fraieri.... (Marţi, 14 februarie 2012, 9:26)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ady

      Niciun contract facut la repezeala pt. dezapezire, niciun banut de pus la firmulitele prietene? Astia nu-s din Romania...
  • +34 (48 voturi)    
    lectia maghiara... (Luni, 13 februarie 2012, 22:18)

    popcorn monta [utilizator]

    bv lor...
  • -19 (35 voturi)    
    La Covasna Prefectul e UDMRist !!! (Luni, 13 februarie 2012, 22:22)

    costica [anonim]

    Problemele sunt la Prefectii PDLului !!!!!!!!!!!!!!!
    Niste habarnisti-debili mintali, asa vorbeau pe la posturile mogulilor care-i intrebau degeaba, ca ei erau cam analfabeti si total neinstruitri!!
    Asa-s toti Prefectii PDL !!!
    Clientela politica portocalie incompetenta, ca peste tot, cum recunoscu mai zilele trecute Dl Basescu vorbind despre "sistemul" corupt, politizat cu clientela incompetenta !!!!!!!!
    • +18 (26 voturi)    
      de primari ce zice in articol? (Luni, 13 februarie 2012, 23:12)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui costica

      sunt tot UDMR-isti si cetatenii majoritari maghiari...repede ai gasit tu prefectii...dar cetatenii si primariile nu fac nimic..esti cam partinitor tovarase
      • -5 (13 voturi)    
        Nu partinitor..... (Marţi, 14 februarie 2012, 3:39)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

        Este un bun Roman ! Si nu poate sa nu dea in unguri !
      • +4 (6 voturi)    
        in Jud Cv, aproape 80% din cetateni sunt maghiari (Marţi, 14 februarie 2012, 8:25)

        costica [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

        iar primarii sunt la fel in proportie covarsitoare de la UDMR, numai la Intorsura Buzaului este primar roman !!!!
        In rest, numai Primari UDMRisti....
        Numai ca in Covasna NU viscoleste, zapada cade linistit si asta este altceva.... in Vrancea si in Baragan in general(dincolo de munti) viscolul face ravagii an de an....
        • +3 (5 voturi)    
          Stii tu. (Marţi, 14 februarie 2012, 11:56)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

          Si daca-i asa ,de ce nu sunt pregatiti?Ar trebui sa aiba experienta sa dea si la altii.Tie de exemplu.
        • 0 (0 voturi)    
          Perfect adevarat... (Miercuri, 15 februarie 2012, 22:35)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui costica

          ...Domnule Costica ai spus adevarul...
    • +12 (24 voturi)    
      Pai.. (Luni, 13 februarie 2012, 23:36)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui costica

      In buzau si vrancea sunt prefecti PSD, asa cam ai dat-o in bara.....
      • +5 (11 voturi)    
        Haahhaaa (Marţi, 14 februarie 2012, 0:22)

        aaaaa [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Bai fratele meu, cum sa fie prefecti PSD??? Prefectii apartin partidelor de guvernamant, n-are cum sa puna PSD-ul prefect, pentru ca e in OPOZITIE!
      • +1 (13 voturi)    
        In Buzau si Vrancea sunt Prefecti PDListi !!!!!!!! (Marţi, 14 februarie 2012, 8:14)

        costica [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Prefectii sunt Reprezentantii in teritoriu ai Guvernului !!!
        Ma indoiesc eu ca Guvernul Boc are Prefecti de la PSD, ia mai citeste tu ce culoare politica au Prefectii de Bz si VN !!!!
        Cei mai incompetenti Prefecti, clientela politica incompetenta de care vorbeste mai mereu insusi Presedintele Basescu !!!!!!!!
        Comentezi fara sa ai habar ca toti sustinatorii de Basescu si PDL!!
        Cititi, cititi, cititi !!!
        Informati-va, cum cere insusi MRU !!!!
        • +6 (8 voturi)    
          sunt sigur ca prefectu' e de vina... (Marţi, 14 februarie 2012, 9:07)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui costica

          Imediat dupa Basescu! mama lui.... Ca doar el a adus zapada si acum nu vine sa ne dezapezeasca.... asta taman, dupa ce dictatoru' ne-a luat ajutoarele alea ca nu ne platim impozitele si ne-a taiat si pensiile! Nesimtitul! Unde-i carciuma?
          • -1 (5 voturi)    
            Prefectul nu e de vina... (Marţi, 14 februarie 2012, 10:07)

            lili [anonim] i-a raspuns lui mihai

            El este Presedintele Consiliului Judetean pentru Situatii de Urgenta!!
            El COORDONEAZA la nivel de judet TOT si pe TOTI in astfel de situatii!!
            Cititi pe site-ul oricarui judet ce Responsabiliatati are acest Comitet pentru Situatii de Urgenta al carui Presedinte este Prefectul !!!!!
            Asta a fost problema, ca prefectii de Buzau si Vrancea au dormit in cizmele portocalii toata saptamana trecuta!!
            Pana vineri seara cand MRU a anuntat vizita de sambata in zonele afectate si asa a aflat Guvernul ce jale este!
            Pana vineri Guvernul Romaniei habar nu a avut, desi televiziunile mogulilor rai au infromat, dar onor guvernantii erau ocupati cu facutul-desfacutul Guvernului, cine mai avea ochi pentru teritoriu, ochii erau la Bucuresti, pe Guvernul nou...
            Asta s-a intamplat ij zilele ale cand ei isi faceau Guvernul.....
  • +24 (34 voturi)    
    Respect (Luni, 13 februarie 2012, 22:23)

    Cristian [anonim]

    Poate se aude si peste muntzi.
    La munca tovarasi.
    • +11 (13 voturi)    
      poate n-ai stiut (Marţi, 14 februarie 2012, 0:42)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

      Respect? pt.ce ?Daca n-ai fost inca in ardeal atunci afla ca acolo aceste lucruri sint normale nu este nevoie de rspect intra-n firea oamenilor..
  • +35 (41 voturi)    
    Base e de vina! (Luni, 13 februarie 2012, 22:23)

    Florin [anonim]

    logic ca Base e vinovat, trebuea sa inche un contract cu St.Petru sa dea la Romani mai putina zapada, ca noi suntem lenesi, puturosi si plangagiosi.
    La Unguri sa le dea totul, ca uite ei se descurca.
    La noi romani e problema, nu ne tine osu la munca si la toate e Base devina, ca cineva trebuie sa fie devina :))
    • -11 (21 voturi)    
      Euro pentru dezapezire (Luni, 13 februarie 2012, 23:43)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Mda. Cu alte cuvinte, chiar daca guvernul a alocat sume uriase pentru dezapezire, obligatiile apartin tot autoritatilor publice locale, nu-i asa? Intrebare : atributiile celor care au incasat sumele in cauza care sunt? In final, recomandare : incetati cu pupatul, pentru ca, pe frigul asta, vor ingheta atat buzele, cat si obiectul adoratiei.
      P.S. : "voturile" celor de serviciu ma lasa indiferent.
      • +4 (8 voturi)    
        Raspundere (Marţi, 14 februarie 2012, 5:59)

        alexandru_v [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        Da, răspunderea aparține autorităților locale. De aia li se dau bani pt deszapezire. Altfel nu li se dădea si făcea guvernul deszapezirea.
  • +22 (32 voturi)    
    A vazut cineva maghiari vaitandu-se ? (Luni, 13 februarie 2012, 22:26)

    intre romani [anonim]

    ...

    ...


    Asta-i raspunsul.
    • -5 (13 voturi)    
      da, tot timpul, (Marţi, 14 februarie 2012, 0:05)

      revelare [anonim] i-a raspuns lui intre romani

      ca trebuie sa vorbeasca romaneste, ca ei trebuie sa fie protejati mai mult, ca de ce nu vorbesc romanii ungureste cand sunt in Sf. Gheorghe etc etc
      Tocmai erau demionstartii la Budapesta, pana sa dea frigul si erau si prin Harcov de sprijire a alora de la Budapesta...
      • +3 (5 voturi)    
        Se vaita pentru Drepturi civice - nu pentru pomeni (Marţi, 14 februarie 2012, 11:44)

        ca romanii [anonim] i-a raspuns lui revelare

        .





        Nu se vaita niciodata de MUNCA / sau de Foame


        Ei se "vaita" pentru lucruri care nu merg in stomac

        iar asta are legatura strict cu faptul ca ei n-au in Romania televiziuni "nationale" care sa-i tembelizeze in mod programatic ca pe romani




        .
    • 0 (0 voturi)    
      pai s-ao vaita in maghiara (Marţi, 14 februarie 2012, 14:45)

      ipse [anonim] i-a raspuns lui intre romani

      si ... nem tudom :)
  • +33 (43 voturi)    
    Nu e pentru prima oara ..... (Luni, 13 februarie 2012, 22:26)

    SHEAPA [utilizator]

    Cand oamenii din partea asta de tara ne arata ca se poate trai si altfel in Romania ........ mi-as dori sa gandim si in Moldova mea la fel, s-ar face multe ....

    La inundatiile celebre, si acum am in cap imaginile din Covasna si Harghita cand vecinii faceau claca ca sa refaca casele celor de langa ei ....... in sud in schimb ...... va mai amintiti imaginile de la TV, cu jandarmii saracii care trageau apa in disperare din curtile oamenilor, iar localnicii erau la birt, ba unul la bustul gol le mai dadea si indicatii cum sa impinga furtunul ....

    Nu sunt nici 500Km intre acesti oameni!

    De ce?
  • +28 (36 voturi)    
    Normalitate (Luni, 13 februarie 2012, 22:32)

    silviu [anonim]

    O stire tonica, fara ceva spectaculos, pentru ca ce se intampla in Covasna cu deszapezirea este firesc. Asa ar trebui sa fie peste tot. Pana la urma, omul sfinteste locul, dar am indoieli ca zicala asta este aplicabila multora din liderii locali de prin sud sau sud-est. Si o spun cu parere de rau, pentru ca sunt din Campia Baraganului si stiu foarte bine care este situatia.
    • -6 (12 voturi)    
      propaganda (Marţi, 14 februarie 2012, 1:40)

      ion daniel [anonim] i-a raspuns lui silviu

      la mine in valcea au cazut 50 de centimetrii de zapada in zonaunde locuiesc eu sinu sunt probleme. Fiind zona de deal nu fost viscol si poti sa dai la oparte zapada usor. Ce te faci unde o dai si se pune la loc.
      • +8 (12 voturi)    
        Pai ce sa faci? (Marţi, 14 februarie 2012, 6:03)

        alexandru_v [utilizator] i-a raspuns lui ion daniel

        O dai din nou:)
  • +12 (18 voturi)    
    brava lor (Luni, 13 februarie 2012, 22:32)

    kin3zu78 [utilizator]

    pacat ca nu fac la fel si restul pomanagiilor
  • -7 (17 voturi)    
    Alta situatie (Luni, 13 februarie 2012, 22:40)

    un_om_de_cal [utilizator]

    Or fi mai bine organizati, dar se si dau mari.

    Dupa harta de pe situl ANM, in Covasna zapada are cam 25 cm in medie, in timp ce zona Buzau-Vrancea re in jur de 100 cm.

    Harta cu grosimea stratului de zapada:
    http://www.meteoromania.ro/index.php?id=520
    • +9 (15 voturi)    
      in stirea asta (Marţi, 14 februarie 2012, 0:35)

      TK9 [utilizator] i-a raspuns lui un_om_de_cal

      nu e vorba despre cm de zapada, situl ANM, harta cu grosimea stratului de zapada si alte scuze penibile, ci despre spiritul civic.
      • -2 (4 voturi)    
        sigur (Marţi, 14 februarie 2012, 8:33)

        un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui TK9

        Nu conteaza argumentele cand ai ceva de demonstrat.

        Tot respectul pentru spiritul gospodaresc al maghiarilor din Covasna, dar mi se pare de prost gust sa fie dati ca exemplu pozitiv cand ei au cele mai mici zapezi din tara, exceptand Dobrogea.
  • +17 (21 voturi)    
    IPOCRIZIA TELEVIZIUNILOR (Luni, 13 februarie 2012, 22:47)

    Paul [anonim]

    Asteptam ca Realitatile si Antenele sa transmita in gura mare aceasta stire !!!!!
    • +6 (10 voturi)    
      poate n-ar fi rău... (Marţi, 14 februarie 2012, 0:39)

      Mishu [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Aşa ar mai afla şi cei din sud şi est că, în anumite cazuri, comunitatea are rostul ei. Şi până la urmă chiar e un exemplu ce trebuie dat şi ar trebui urmat. Vorba unui antevorbitor: "la muncă, tovarăşi!"
  • -9 (23 voturi)    
    bravo... (Luni, 13 februarie 2012, 22:56)

    cata [anonim]

    cu sublinierea ca la voi nu este nici macar 20% din cantitatile de zapada cazute in estul si in sudul tarii....
    • -4 (16 voturi)    
      ce-s cu minusurile astea? (Luni, 13 februarie 2012, 23:32)

      cata [anonim] i-a raspuns lui cata

      e realitatea...joi am trecut pe la ei dinspre bucuresti... am fost dupa aia prin bacau, focsani, bucuresti... nu era vorba de politica tembelilor....
      • +8 (14 voturi)    
        in povestea asta (Marţi, 14 februarie 2012, 0:32)

        TK9 [utilizator] i-a raspuns lui cata

        nu e vorba de cantitatea de zapada, ci de altceva.
        • -2 (4 voturi)    
          unu (Marţi, 14 februarie 2012, 8:44)

          unu [anonim] i-a raspuns lui TK9

          corect. e vorba de nobila misiune pe care o ai in a-i justifica aberatiile lui ungureanu, sub diferite nickuri.
    • +8 (14 voturi)    
      fiti convinsi (Luni, 13 februarie 2012, 23:48)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui cata

      ca si daca zapada era ca in sud si est tot se descurcau si nu asteptau sa-i dezapezeasca altii. Se pare ca sin dromul mainii intinse e localizat. E vorba de demnitate.Aceea de a nu sta cu mana intinsa...
    • -1 (3 voturi)    
      Diferente (Marţi, 14 februarie 2012, 6:08)

      alexandru_v [utilizator] i-a raspuns lui cata

      Da, dar in Covasna au an de an astfel de ierni pe când in Baragan astfel de ierni ca cea de acum sunt rare. Oamenii insa nu se pregătesc așa cum ar trebui, nu actioneaza in spirit civic si se întâmpla ce se vede.
  • +4 (6 voturi)    
    Dorinta lui Basescu... (Luni, 13 februarie 2012, 22:58)

    Costin1968 [utilizator]

    ...sau loialitatea secuilor (maghiarilor ) fata de Romania... Tara lor de zi cu zi...de unde se vede ca cei doi pitici au salvat-o pe Alba ca Zapada...
    De ce sa fi mahnit Base' ?!
  • +16 (22 voturi)    
    Respect spiritul civic al ungurilor ! (Luni, 13 februarie 2012, 22:58)

    Andy Latimer [utilizator]

    Mai exact respect bunul lor simt, solidaritatea untre ei, demnitatea lor....Au si ei "uscaturi" ca circarul ala secui(ce l-a spanzurat simbolic pe A.Iancu) sau Csibi Istvan, dar atata nesimtire, ca in Moldova baronilor lui Adrian Nastase nu mi-am imaginat... Betivii satelor, votantii uselisti, stau in crasme, holbandu-se la latrina 3, pentru ei sfarsitul lumii ar fi sa se ispraveasca rachiul si posircile ce le dau pe gat, injurandu-l non stop pe Base...
  • +7 (15 voturi)    
    braaaavooooo!!!! (Luni, 13 februarie 2012, 22:59)

    eugen [anonim]

    uite ca se poate, sunt si romani nelenesi, brava!!!
    • 0 (4 voturi)    
      dimpotriva (Marţi, 14 februarie 2012, 0:29)

      TK9 [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      concluzia pare a fi tocmai pe dos decit zici tu. :-)
      • -3 (3 voturi)    
        unu (Marţi, 14 februarie 2012, 8:46)

        unu [anonim] i-a raspuns lui TK9

        nu te mai vota singur. e ca si chestia aia... rusinoasa.
  • +14 (20 voturi)    
    Hmmm...adica sa pun mina EU ??????? (Luni, 13 februarie 2012, 23:00)

    Un Guru [anonim]

    cum adica? Sa vina Primaru, Prefectu, Ministru, Presedintele. Sa dea cu sapa, cu freza, cu ce-o fi. Sa-mi faca drum la gaini, sa-mi dea si gaini si sa nu sw mai tina de gainarii. Ungurii astia sunt un exemplu prost, ei isi fac treaba si politicienii nu mai trebuie sa se jertfeasca.
  • +12 (18 voturi)    
    Da sefu' (Luni, 13 februarie 2012, 23:01)

    anonim [anonim]

    Da la tine alegatorii sunt disciplinati.

    P'acilea s-au obisnuit si cu un pic de circ, sange in direct, babe violate, "inmormantari live", morti cazuti prin zapada, sicrie sparte... chestii hard.

    Cum sa voteze fara sa injure pe cineva ?
    Pai s-ar mai vinde beutura ?!?

    Jos Basescu, bea mai mult wisky ca mine... auzi, sa-l mai strice si cu ghiatza...
  • -7 (13 voturi)    
    corectie (Luni, 13 februarie 2012, 23:22)

    meeckee [anonim]

    In covasna nu e niciodata viscol.
  • -9 (15 voturi)    
    g (Luni, 13 februarie 2012, 23:26)

    j [anonim]

    tot respectul domnu prefect,da ce am vazut prin buzau pe acolo nu cred ca ati avut de a face,poate atunci nu va mai dadeati rotund.Cine sa dea la op arte zapada de 2 metri-da,atat e-pensionari de 70 de ani cu artritra?
    • +6 (8 voturi)    
      nu aia (Marţi, 14 februarie 2012, 0:22)

      TK9 [utilizator] i-a raspuns lui j

      ceilalti mai tineri si fara artrita
  • -10 (16 voturi)    
    doamne,ce nu-mi plac laudarosii! (Luni, 13 februarie 2012, 23:29)

    8 [anonim]

    plus ca la firicelele alea de omat de acolo,ce mare treaba era?
  • 0 (10 voturi)    
    corect (Luni, 13 februarie 2012, 23:38)

    vio [anonim]

    corect, este si diferenta de mentalitate, dar viscolul din campie este cu totul si cu totul altceva decat ninsoarea idilica din Covasna...
    • -1 (7 voturi)    
      viscolul din campie este cu totul si cu totul altc (Marţi, 14 februarie 2012, 0:27)

      TK9 [utilizator] i-a raspuns lui vio

      motiv suficient sa-ti bagi picioarele si sa nu misti un deget.
  • +8 (12 voturi)    
    Are dreptate omul ! (Luni, 13 februarie 2012, 23:44)

    Ana [anonim]

    Asa este si nu ma refer la bietii oameni mai in virsta care din cauza sanatatii nu pot iesi, dar cine nu-si poate face o potecuta in fata casei si asteapta sa-l inghita zapada ori sa-si taie mainile ori sa-l inghita zapada ca nu mi-e mila de el. Cind vezi ce da peste tine, nu te mai culci frate, alarmezi pe toata lumea si iesi la munca, in final este o placere sa dai zapada cu lopata,
  • -2 (6 voturi)    
    correct (Luni, 13 februarie 2012, 23:59)

    atilla [anonim]

    sigura ca da...acolo toti au 4 pereci do oua(cocoaie), chiar si femeile! Doua le poarta tot timpul cu ei, una o tin acasa si una la servici. Ma tot intreb de ce-s saraci? Din cauza UDMR-ului?
  • +1 (7 voturi)    
    Nu mai jigniti ! (Marţi, 14 februarie 2012, 0:32)

    Cristina [anonim]

    Cred ca multi nu realizeaza situatia. Se da vina pe oameni ca nu au deszapezit. Au curatat pe langa casa, pe langa animale, insa apare panica cand vezi zapada cat casa ! Sunt multi oameni in Vrancea de exemplu care nu speriati asa cum vezi la televizor, sunt ingrijorati bineinteles, dar au provizii. Se gandesc la medicamente, la doctori, nu la mancare ! Defrisarile masive au accentuat grav problemele astea ! Vara ne sufocam si iarna nameti cat blocul !
  • -2 (8 voturi)    
    Gheorghe de la Covasna (Marţi, 14 februarie 2012, 0:41)

    Struto-camila [anonim]

    Domnule Gyorgy Ervin ,
    Ce figura 100% de roman sadea aveti ! Ori s-a gresit poza, ori numele..
    Deci astia sunt .. secuii nostri.. !!
    Va intrebati totusi ce vor fi zicand mosii si stramosii dvs? .. Ca va deziceti de neam, lasandu-va adoptat ? Ca faceti jocul altora impotrina propriului Neam ?
    Lasati, rusinea dvs, o asemenea secuime, o simt eu, o simtim noi..
  • -1 (3 voturi)    
    daca si astia din covasna s-au sesizat (Marţi, 14 februarie 2012, 0:56)

    jk [anonim]

    unde e destul de frig,inseamna ca e nasol rau la vrancea si buzau.
  • -1 (9 voturi)    
    Pentru nestiutori (Marţi, 14 februarie 2012, 1:35)

    anonim [anonim]

    In Covasna sufla Nemira care isi are originile in Crivat. Google it.
    Stirea aceasta insa este de tot rasul pentru ca luni stratul de zapada a crescut in Covasna cu valori cuprinse intre 1 cm (Intorsura Buzaului) si 10 cm la Targu Secuiesc.
    E un misto ieftin facut de un secui care isi arata abilitatile superioare maselor de regateni.
  • -2 (10 voturi)    
    Articol partinitor (biased) (Marţi, 14 februarie 2012, 2:14)

    Alex [anonim]

    Cu certitudinea ca-mi voi lua minusuri, vreau totusi sa spun ca acest articol este clar unul impartial.
    Daca ar fi vrut sa fie corect, domnul Attila Biro ar fi putut sa ia interviuri si altor prefecti din alte judete cu volum de ninsori similare, unde lucrurile merg normal si oamenii sunt (la fel de) muncitori cand e vorba de dezapezire.
    Nivelul de ninsori din Covasna este diferit de cel din sud-estul tarii, oamenii nu s-au confruntat cu aceleasi probleme.
    Primarii din covasna nu s-au vaitat in presa pentru ca nu aveau de ce...la fel ca si cei din restul tarii unde nu a nins asa mult.
    Nu-i cunosc originile domnului Biro (desi i le banui dupa nume) dar se vede clar lipsa lui de partialitate si nu ma asteptam din partea hotnews.ro la o asa magareata.
    Si daca tot veni vorba, as dori sa stiu cate tone de alimente si cate camioane cu ajutoare au plecat din Covasna catre zonele afectate...
  • +11 (17 voturi)    
    orice s-ar psune, romanul s-a lenevit (Marţi, 14 februarie 2012, 2:20)

    Vladp [anonim]

    Parintii mei au prins iernile din 54,55, 56 ca tineri casatoriti si mi-a povestit de foarte multe ori cum au trecut peste caderile aceela masive de zapada. Si ei nu au insemnat un cuplu special; toti cetatenii din sat s-au descurcat in aceeasi maniera. Va povestesc despre "supravietuirea" parintilor mei ce locuiau pe-atunci intr-un sat din Arges. Ningea si viscolea continuu. Tata, care avea vreo 28 de ani pe-atunci, iesea din ora in ora sa curate zapada de pe caile de acces principale, spre poarta, spre grajd, spre cotetul de gaini si spre magazia de lemne. A construit un fel de sapa din lemn cu latimea de cca 50 de cm, cu coada lunga pe care o folosea pentru a da jos zapada de pe acoperisul casei si magaziilor, cotetului etc. Mai mult decat atat, din doi busteni a construit un fel de plug, (de forma unui echer) pe care l-a plimbat prin curte cu ajutorul calului, largind considerabil spatiile de miscare din curte facand astfel posibila miscarea in interiorul gospodariei. In felul asta oile, vacile se puteau misca si deplasa la fantana (din curte) si in acelas timp batatoreau zapada, ajutandu-l in felul asta pe tata in mentinerea unui nivel controlabil al acesteia. In acelas timp, nu aveau nevoie de nimic. Mancarea era mereu asigurata din timp; aveau carne de porc la borcan, legume conservate, (zacusca, bulion, muraturi, magiun etc), malai din care faceau mamaliga, lapte , oua, branza. De incalzit iarasi, aveau necesarul de lemne achizitionat, taiat si depozitat de tata in magazia de lemne inca din septembrie. Furaj pt animale, de asemenea, achizitionat si depozitat in fanar. Ca ei era majoritatea satenilor. Se mai intampla ca unii sa ramana far fan la vite dar se ajutau intre ei; cei ce aveau mai mult decat aveau nevoie le vindeau celorlalti sau uneori le dadeau chiar gratis.
    In acelas timp, primaria curata prin mijloace primitive din perspectiva noastra, dar eficiente pentru ca se foloseau cu cap si la timp. Un plug de lemn tras de tractor era totul!
    • +7 (11 voturi)    
      ?? (Marţi, 14 februarie 2012, 6:05)

      SSS [anonim] i-a raspuns lui Vladp

      Ei o singura problema este in tot ce ai enumerat tu ........Basescu e de vina ....cine ai vrea sa fie doar nu romanul in cauza care sta 7 zile in casa si se uita pe geam cum ninge si dupa aceea se plange ca nu poate deschide nici usa .Eu am o singura intrebare la tara cam toate WC-urile sunt afara in curte ...de 7 zile unde ati fost ...in cealalta camera ????!!!!!! cred ca pute.....nu vreau sa fiu idiot sunt ferm convins ca sunt oameni care au nevoie de ajutor dar nu chiar tot satul.
    • +8 (10 voturi)    
      Ai dreptate Vlad (Marţi, 14 februarie 2012, 8:02)

      Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui Vladp

      Eu sunt batran si am trait acele vremuri ,asa era fiecare avea in casa provizi PT IARNA ,LAMPA DE PETROL ,lemne stivuite ,lopeti si grige pt ziua de maine ,pregatiti de iarna se facea foc se spuneau povesti se citea Biblia si era fff frumos ,eram copil de 10 ani in 54 si miaduc bine aminte .Da era u oameni mai harnici ,mai grijuli si vara aveau provizi pt iarna ,mincare era si pt 2-3 luni ,slanina ,cirnati ,carne afumata ,carne la borcan ,legume din pivnita ,cartofi ,mere si chiar de toate si miere de albine .Acum toti vreti numai supermarcheturi nimeni nu mai stie sa aiba cele de trebuinta ,vorbesc pt cei care stau la tara.
      • -2 (2 voturi)    
        unu (Marţi, 14 februarie 2012, 9:14)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

        oamenii se modeleaza dupa vremuri. in 54, lumea era obisnuita cu greul, fusese razboi, criza adevarata, nu ca acum, nu aveai cui sa te plangi. oamenii stiau sa-si poarte de grija.
        acum venim dupa 50 de ani de comunism si 20 de populism in care aomenii s-au schimbat mult in rau. magazine din 10 in 10 m, cablu tv, alte tentatii.
        parintii mei au 90 de ani, mi-au povestit multe, am trait la tara. parintii m-au invatat sa nu ma plang dar si sa nu ma laud, cum face grasunelul din poza. nu stiu ce-as fi facut in locul oamenilor inzapeziti, mi-e frica de Dzeu sa-i acuz. stiu ca de multe ori nu gasesti lopata vara, daramite sub 5 m de zapada si fara sa poti iesi din casa. l-am vazut pe unul dand zapada cu o tigaie, altul a spart peretele dinspre sud cu un topor ca sa poata iesi din casa.
        una peste alta, articolul e scris cu scopul de ai da dreptate lui ungureanu. probabil chiar are dreptate dar e aberant sa acuzi un popor. cand incarci caruta, te uiti mai intai ce cai ai.
        • +3 (3 voturi)    
          nici tu nu ai dreptate... (Marţi, 14 februarie 2012, 10:44)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui unu

          lasand la o parte tembeliziunile consacrate in a manipula, sa luam protv-ul: in direct o batranica din buzau care se ruga de jhanfdarmi sa-i faca partie si la gaini... la un moment dat unul o intreaba daca a venit cineva sa o ajute, la care batrana a sopus raspicat ca nu, cand era sotulo ei, desfunda pe toata lumea, acum vor bani ca sa vina, dar nu putini, vor bani multi... asta da spirit civic...
          tot la aceasta televiziune, care a devenit si ea isterica zilelel astea, dar totusi arata realitatea parca mai bine, un batranel de vreo 70 ani da la lopata si alaturi birtul este plini de oameni tineri si in putere... la staruinta reporterului, sa-l ajute pe batran, unul mai destept zice ca in fata birtului nu este zapada...
          bravo romani...
          cu alimentele, ajutoarele, nu mai vorbesc... daca era inundatie, foc si mistuia (lua) hambarele, mai zic, dar acum chiar nu inteleg ce fel de tarani avem... noroc cu ajutoarele sociale si banii de la apia si birtul sa traiasca...
          tot la pro tv, o familie cu trei copii, cel mare 15 ani, au asteptat in casa sa fie dezapeziti, nici lemne de foc nu mai aveau, ca i-a luat prin surprindere... probabil cand s-au culcat era vara...
          in schimb, in italia, in nord, paralizata de ninsori, nu mai abundente ca la noi si totusi paralizata, oamenii nu se plang ca autoritatile n-au curatat a doua zi drumurile, este practic imposibil, (mai ales cand este si viscol), au iesit cu mic cu mare la dezapezire... un batranel da la lopata si povesteste ca face partie o data la 2-3 ore, sa nu se aseze prea multa, ca nu mai poate , oboseste...
          dar vai, am uitat, romania este o tara de handicapati, cu peste 1000000 de pensionari cu grad de handicap...
          stiti cum se spune, o minciuna spusa de multe ori ajunge sa crezi in ea: cum sa dau la lopata eu care sunt pensionat pe caz de boala...
          departe de mine gandul ca nu sunt si oameni batrani, care chiar nu mai pot munci, dar este o rusine sa-i vezi la lopata in timp ce altii le plang de mila pe la tembeliziuni...
          • 0 (0 voturi)    
            unu (Marţi, 14 februarie 2012, 12:51)

            unu [anonim] i-a raspuns lui lucyan

            si eu ce-am spus?!
            a! nu trebuia sa pomenesc de ungureanu. ok.
  • 0 (6 voturi)    
    Gyorgy Ervin (Marţi, 14 februarie 2012, 2:41)

    b [anonim]

    presedinte.
  • +5 (11 voturi)    
    Diferenta de mentalitate (Marţi, 14 februarie 2012, 7:13)

    spartan [anonim]

    Nu se compara ungurii cu cojanii. Da, locuitorii din zonele de campie se mai numesc si cojani. De obicei au bancute in fata caselor si la ora 17.00 in zi de vara ii vezi in fata caselor, pe banca, scuipand seminte de floarea soarelui. Si, retineti, stau in cea mai fertila zona a tarii, deci ar trebui sa aiba faina, malai, animale din belsug.
    Un grajd la unguri e facut din lemn si piatra... sunt buni mesteri, ei au cele mai bune firme care fac case de lemn. La cojani grajdul e facut din snopi de coceni asezati unul langa altul si acoperite cu un nailon. Pai cum sa nu se acopere cu zapada un astfel de "grajd"?
    Bravo, covasennilor, ne-ati dat o lectie!
  • +1 (7 voturi)    
    EXEMPLU DE URMAT (Marţi, 14 februarie 2012, 7:39)

    Gabriela Tanjala [anonim]

    Acesta este un exemple de urmat.
    Nu trebuie sa asteptam sa se termine ninsoare, trebuie actionat imediat, iar la efort sa participe toata lumea, primari, cetateni.
    As dori ca acest exemplu sa-l regasim si in stirile de pe posturile de televiziune, sa fie popularizate asemenea exemple de simt civic.
    Ninsoarea a afectat zone diferite din tara. S-a putut observa ceea ce deja cunoastem: unde este ordine, disciplina si responsabilitate, s-a actionat, unde nu, s-a asteptat sa se puna zapada, dupa care am descoperit casele acoperite.
    In aceste zone oamenii asteapta sa vina ajutorul din exterior, cand de fapt comunitatea locala este baza in astfel de situatii.
    Autoritatile locale cunosc cel mai bine unde sunt oamenii in varsta care nu se pot descurca singuri, acolo trebuie trimis ajutorul, iar cei tineri, in putere, nu trebuie sa stea sa astepte armata sa vina sa faca treaba in localitate.
    Politicul nu are ce cauta in astfel de situatii. TOATA LUMEA INDIFERENT DE CULOAREA POLITICA trebuie sa actioneze, sa puna mana pe lopata, sa foloseasca tractoare si sa faca treaba, la nivel local este baza.
    Este trist ca au suferit oamenii din cauza inertiei si a lipsei de responsabilitate civica.
    • -2 (4 voturi)    
      Nenorocitii (Marţi, 14 februarie 2012, 9:23)

      Desteptu [anonim] i-a raspuns lui Gabriela Tanjala

      Stie careva dintre voi ca toti prefectii apartin arcului guvernamental ? Ei sant reprezentantii executivului in teritoriu. Ce au facut prefectii din Vrancea , Buzau , Ialomita , Braila , Calarasi, etc. Se certau la televiziuni cu presedintii CJ din PSD si PDL daca esau nu stare de urgenta. A fost demis macar 1 (unu). NU . De ce ? Ghici ?

      Desteptii astia care fac teorie pe aici au habar cati oameni de 18-55 de ani mai sunt prin acele sate ?
      Au habar cat a viscaolit intr-o singura noapte in Baragan ?
      Vin si fac aici doar propaganda impreuna cu formatorii de opinie de la servicii.
      Niste nenorociti !
  • 0 (0 voturi)    
    ma amuza faptul ca (Marţi, 14 februarie 2012, 8:31)

    ploiesteanu [utilizator]

    politizati totul, pana si disperarea oamenilor. Sant multe gospodarii din care tineretul a plecat si mai da vara pe acolo sa faca un gratar. Au ramas , vorba poetului, cuib de cuci, vreun batranel sau batranica caruia/careia i se aduce cateva galeti cu apa de la fantana si butelia cu caruciorul, odata sau de doua ori pe luna, de copiii plecati la oras.
    • +1 (1 vot)    
      tineretul a plecat... (Marţi, 14 februarie 2012, 18:14)

      Vladp [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      poate ca tineretul a plecat din sate dar n-a disparut. Batranii aiai de care vorbiti ca ar fi singurii ramasi prin sate sunt parinti si bunici. Inainte de a acuza guvernul ca i-a parasit, acuzati copiii si nepotii batarnilor din sate. Ce-i opreste sa mearga la bunici sa-i ajute la deszapezire? Am vazut cum o batrana a fost vizitata de nepoti, doi vlajgani de 18 respectiv 20 de ani, abia dupa 2 saptamani de stat sub zapada. Cum de nu le-a pasat de bunica lor ? Stiti doar sa intaindeti mana sau/si sa aratati cu degetul, sa dati vina pe guvernanti pentru absolut orice se petrece in viata voastra, nu credeti ca e cazul sa va treziti? Am ajuns ca tiganii sa ne plangem de orice, sa dam vina pe nemti ca nu ne-au facut curat in case!
      • -1 (1 vot)    
        zapada (Miercuri, 15 februarie 2012, 11:53)

        edi [anonim] i-a raspuns lui Vladp

        Cred ca zapada i-a oprit pe copii sa ajute parintii de la tara. Cum incepe sa ninga autoritatile blocheaza drumurile, poate nu stii....
  • 0 (2 voturi)    
    Astea sunt povesti .... (Marţi, 14 februarie 2012, 8:53)

    cristi [anonim]

    Si eu mult timp am trait cu iluzia ca maghiarii ar fi ceva mai harnici , muncitori , seriosi etc.
    Asta pana am ajuns in zona si am cunoscut realitatea. Sunt intr-adevar niste conditii naturale si sociale grele acolo dar nu cred ca acestea sunt singurul motiv pentru care judetele locuite de ei sunt cele mai inapoiate din tara. Paragina , dezolare , defrisare , saracie cam asa sta situatia.
    Partea cu dezapezirea e total fara relevanta avand in vedere ca probleme grave cu ninsorile au fost in campie. Cine a fost zilele astea de exemplu la Brasov stie ca in timp ce ningea la greu este tot acolo era uscat pe sosele si nici urma de ninsoare... Si atunci ce discutam ?
  • +2 (4 voturi)    
    lene (Marţi, 14 februarie 2012, 9:05)

    mihai [anonim]

    am citit comentarile afisate, nu pot sa ma abtin ca sa nu scriu, lenea este cam prezent in tara, am fost la inundatii in 1970 cand a eram soldat langa braila, caram sacii umplute cu pamant, zi si noapte cetatenii din sat la crisma, unii mai destepti furau sacii din care trebuia sa facem dig, si apoi despre ce sa mai vorbim, deci ungurii sunt de vina ca bete crivatul si cade zapada,
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo ! (Marţi, 14 februarie 2012, 9:05)

    un roman [anonim]

    Secuii au un spirit civic foarte dezvoltat si muncesc foarte mult , au si ei uscaturile lor dar sunt buni cetateni. Adevarat , iernile in Covasna - fara Intorsura Buzaului -sunt parfum fata de cele din Baragan dar in sud oamenii s-au obisnuit sa le faca Statul partie in fata portii.
    • 0 (0 voturi)    
      nedumerire (Miercuri, 15 februarie 2012, 18:18)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      daca ungurii au asa spirit civic dezvoltat si muncesc de ......rup pamantul, de ce atata saracie,darapanaturi ;colcaie de sobolani casele lor medievale,facute din paianta(pamant).si put de la o posta.
  • +4 (6 voturi)    
    Ca de obicei ungurii (Marţi, 14 februarie 2012, 9:07)

    Audit [utilizator]

    sunt altfel. Felicitări!!!

    Ca şi la inundaţiile de acum ceva ani, ungurii munceau, scoteau nămolul din case, din gospodării, moldovenii la cârciumă.
    Dacă ar depinde ceva de mine o dată i-aş lăsa singuri. Să se descuce cum pot poate aşa vor pune osul la treabă şi aceşti beţivi, nespălaţi, puturoşi!! Cât de puturos poţi fii încât să ajungi să stai la ţară, să fie un an agricol extraordinar iar tu să mănânci porumb fiert!!!
    De vină sunt autorităţile că le dau ajutoare băneşti lunar fără să le ceară nimic în schimb, de vină sunt televiziunile care le caută în coarne arătât ce păţesc "bieţii" de ţărani puturoşi.

    Vom culege ceea ce semănăm!
  • +5 (5 voturi)    
    Viscol ??? (Marţi, 14 februarie 2012, 9:45)

    berger [anonim]

    Cand oamenii vor intelege ca intotdeauna, fie ca e vorba de bani sau de altceva, Ei SINGURI trebuie sa se ajute in primul rand, ca apoi abia urmeaza ajutorul cerut comunitatii si doar in extremis sa apeleze la autoritati, atunci abia se va intra in normalitate in aceasta tara per global. Exact ca in exemplul din Covasna, unde si fratele meu traieste.
  • +5 (5 voturi)    
    Atitudine (Marţi, 14 februarie 2012, 10:21)

    dorin bretan [anonim]

    Pentru ca sunt din Ardeal imi este apropiata atitudinea celor din Covasna. Cinstit sa fiu m-am saturat de impotenti si cersetori, betivi si puturosi , clevetitori si intriganti , nesimtiti si carcotasi ! Si de toti care se folosesc de metehnele lor ca sa fure . Pana cand si de unde ?
    • -2 (2 voturi)    
      Adevarul (Marţi, 14 februarie 2012, 10:55)

      Prostu [anonim] i-a raspuns lui dorin bretan

      Satele in Covasna si Hargita arata ca vai de mama lor.
      Asa ca nu mai trambitati spiritul civic secuiesc. Mai bine uitati-va pe o statistica sa vedeti pe ce loc (PIB) sunt acele judete in Romania. Nu in Europa !
      In plus nu mai trambitati peste tot cat de fain e Brasovul , Clujul,etc. Contributii la buget platesc toate firmele si cetatenii din tara. Iar banii se duc preferetial in zoneler controlate de portocalii. Asa ca gura mica ! Exemplu : subventie la caldura Brasov (controlat PDL)-520 mil.euroi. Subventie Fagaras ( acelasi judet , primar PNL)- zero euroi. Se poate scrie un roman - fluviu pe tema asta marsava !
      • +2 (2 voturi)    
        serios? (Marţi, 14 februarie 2012, 11:50)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Prostu

        "Asa ca nu mai trambitati spiritul civic secuiesc. "

        mosule, aici nu e vorba de cum arate satele...ci de cum sunt traiete acele sate.
        mai pe scurt: ce fel de caracter au cei care locuiesc acolo.

        sunt locuri unde a fost "evul mediu"
        si sunt locuri unde NU a fost cand trebuia, dar este si probabil va fi inca muuuuuuult de acum incolo Evul Mediu.
        asa ca dl. frustrat'u, chiar daca ai dreptate la partea cu polticu.. habar nu ai despre ce se discuta aici. esti prea verde pentru a intelege..
        • -2 (2 voturi)    
          Adicatelea ? (Marţi, 14 februarie 2012, 12:28)

          Prostu [anonim] i-a raspuns lui eu

          Adicatelea decadenta de dupa o perioada glorioasa ? A fost o istorie superba in Evul Mediu , s-a copt un spirit civic sublim pe vremea lui Matthias Corvinus ( precum painile faine de pe marginea drumului din acea zona) , da acum sub regimul basist totul e amintire ? Doar la deszapezit e un redivivus !

          OK , poate secuimea e acum intr-o societate post-industriala si "mosul' n-a aflat. Poate ca eu sunt in Evul Mediu. Ce ma fac insa cu Comuna Primitiva ? Am absolvit-o ? Ce spun manualele de istorie din zona (made in Hungary) ?
          Sunt verde , rau de tot !
  • 0 (2 voturi)    
    Sa-si cumpere utiliaje si ceilalti (Marţi, 14 februarie 2012, 11:29)

    Mihai [anonim]

    La bunici in comuna primarul a cumparat tractoare si buldozer din fonduri UE pentru gospodarirea comunei, acum drumurile sunt mai curate decat in oras si iese mult mai ieftin decat daca inchiria utilaje, trebuie si putina vointa. Apare si spiritul civic cand ai si un utilaj, batranii aia din campii de abia sufla cald, de unde sa mai poata arunca ala lopata cu zapada peste un troian de 2-3 m, sa fim seriosi acum si sa nu vedem doar ce ne convine, mergeti si voi cateodata prin zonele acelea si atat vara cat si iarna si le veti gasi aproape pustii, cate un batranel mai sta pe o banca la poarta. Plus ca dezapezirea o face natura, nicidecum drumarii care stiu doar sa ia bani de pomana.
  • +1 (1 vot)    
    dezăpezire (Marţi, 14 februarie 2012, 11:30)

    Paul [anonim]

    proprietatea este garantată de Constitutie , iar in interiorul ei proprietarul are sau (nu )obligatia de a o intretine. Pregatirea pt iarna tine de primavara de la arat, semanat, adunat fan si lemne.Gospodarul face vara sanie si iarna caruta.Acei oameni batrini nu au familie care sa-i ajute cu cele trebuincioase?Doi batrani au crescut 2-3 sau mai multi copii care nu mai sunt in stare s[ ajute acei sarmani parinti? Rusine sa le fie celor care nu au facut acest lucru
  • -1 (3 voturi)    
    Prefectul maghiar (Marţi, 14 februarie 2012, 12:26)

    Nicolae [anonim]

    In mod normal prefectul ar trebui sa fie roman nu maghiar, pentru ca s-a facut in asa fel incit romanii sa fie izgoniti din primarii, din prefecturi si din alte regii autonome, romanii fiin izgoniti din firmele private de prin ungurime - toate find investitii din Ungaria care doreste anexarea Transilvaniei. Udmr face o magarie pentru a permite maghiarizarea zonelor unde mai sunt romani - prin impunerea invatamintului in limba maghiara, impunerea maghiarilor in autoritatile locale.Nu se poate compara viscolul din Baragan cu ninsorile din Covasna/Harghita.
  • 0 (2 voturi)    
    Deszapezire in Covasna (Marţi, 14 februarie 2012, 13:37)

    Liviu [anonim]

    Popoarele migratoare isi datoareaza succesul in istorie organizarii si disciplinei de fier, dublate de o ferocitate care a generat respect. Pentru ei democratia nu are sens. Aminti-va cum voteaza ei, ca o armata, cum se mobilizeaza la pericol, instinctiv si cat de profesionala este orice abordare a lor. Isi aleg liderii cei mai buni si ii imping in fata noastra. Si cand te gandesti ca nici 10% dintre ei nu au sange asiatic (o dovedesc studiile ADN facute la Budapesta) intelegi ca totul tine de educatie si represiune. In privinta zapezii toate comunele au fost prinse in offside, fara utilaje de zapada si cu contracte de complezenta. La o zapada adevarata nu poti face fata cu utilaje de constructii improvizate. Cate freze ati vazut la TV ? Unde sunt urateniile acelea de utilaje rosii care aveau doua labe de fier in fata cu care adunau zapada si banda transportoare in spate pentru a fi incarcata in camioane ? Cate comune au macar cateva motofreze inguste cu care sa se faca primele poteci prin zapada ? Cati cetateni isi pot permite in Romania sa aibe propriile motofreze cu care sa se deszapezeasca singuri in saracia asta ? Priviti casele amarate ale celor deszapeziti de armata- niste amarate de case de paianta, pana la genunchiul broastei, cu niste ferestre scorojite si o usa gata sa cada. Pentru multi romani zapada a fost mana cereasca pentru ca le-a adus mancare.
    In 1954 mai existau utilajele de la unitatile de geniu din al doilea razboi mondial care cuprindeau si senilate cu plug in V de mare putere si tractoarle pe senile rusesti aduse pentru constructii si agricultura. In majoritatea comunelor au existat pana in 1989 Statiuni de Masini si Tractoare (SMT) care aveau camioane grele, tractoare si autogredere pentru intretinerea drumurilor. Toate astea sunt azi istorie. Armata noastra de parada se lauda cu cateva autoturisme occidentale, cateva TAB-uri si cu pasul de defilare, iar jandarmeria lupta cu lopata la dezastru. Restul sunt afaceri cu banii bugetului..
  • +1 (3 voturi)    
    deszapezire (Marţi, 14 februarie 2012, 14:22)

    road runner [anonim]

    Sunt inginer drumar din ARDEAL. Acum cativa ani au fost si pe la noi zapezi mari de 2-2,5 m intr-unul din satele relativ apropiate de resedinta de judet.Fiind drum de importanta secundara, freza de zapada a ajuns dupa 3 zile la ei sa desfaca drumul, insa oamenii din sat nu au asteptat sa vina jandarmii, armata, Becali sau altii sa le curete drumul. Cand au ajuns cu freza la ei, drumul era deja deschis pe o banda de circulatie lunga de 3,5 km. Au avut doar lopeti si bunavointa.
  • -1 (3 voturi)    
    Mai taie coada vulpii, inginerule. (Marţi, 14 februarie 2012, 15:44)

    Nicolae [anonim]

    Din povestea ta de inginer din Ardeal ar reiesi ca daca iei vreo 2 Attila+ 2 Istvan + 2 Loti faci drum mai dihai ca o freza de zapada. Mai taie din cei 3,5 km ca nimeni de pe planeta asta nu face drum in zapada inalta de 2,5 metri pe o distanta de 3,5 km.Chiar esti ruda cu baronul Munchausen! Mai lasa din vrajeala asta de ardelean. Vezi ca vine inapoi boc-poc si o sa faca drumurile cu lopetica lui de 2 lei. Potocalii au facut o miscare de baieti destepti - cind au vazut ca este situatia nasoala si nu pot gestiona situatia de urgenta, au tinut secrete informatiile privind situatia reala - pina au venit televiziunile si au relatat de la fata locului. Atunci au schimbat guvernul si acum nici boc si boagiu nu mai au vreo treaba - desi sunt responsabili pentru situatia creata - iar cirlanii astia noi o sa zica ca ei acum au preluat mandatul si n-au nici o treaba. Super-smecheri portocalii. In rest fraierii mor in continuare in frig iar ungureanu ii face lenesi si betivi pe taranii nostri, de parca le era la indemina sa faca drumul prin zapada de 2-3 metri.
    • +1 (3 voturi)    
      nimeni nu face drum prin 2 m de zapada (Marţi, 14 februarie 2012, 18:18)

      vladp [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      dar nici nimeni nu lasa sa se acumuleze 2 metri de zapada asa cum au facut cei carora le ei apararea. I-ai avzut la inundatii cum stateau la birt in apa pana la brau si beau bere? Se vaitatu si atunci ca nu vin soldatii sa le scoata noroiul din case, ce te face sa crezi ca cei de-acum sunt altfel decat aia de la inundatii?
      • 0 (0 voturi)    
        vladp [anonim] i-a raspuns lui Nicolae (Joi, 16 februarie 2012, 17:04)

        Terente [anonim] i-a raspuns lui vladp

        Ce timpit "nimeni nu lasa sa se acumuleze 2 metri de zapada...", ce cretin! Dar cei carora incerci sa le iei aparare, pardon sa-i pupi in cur, cum de-au lasat "sa se acumuleze" cei cu mult peste 2 metri de zapada pe A1, A2, DN 1, E85 etc.
        Daca in harcov ar fi furtunile de zapada care au provocat haosul, Romania ar fi fost reclamata pe la toate organizatiile si organismele europene si internationale!
        Alde mucea, tineti-va nasul acasa, altfel cei pe care-i incercati sa-i laudati, pardon, sa-i pupati in cur, se vor sterge cu el la cur, acus, acus: maine, poimane!
  • +3 (3 voturi)    
    no comment (Marţi, 14 februarie 2012, 17:45)

    no comment [anonim]

    In filmul de pe situl urmator, se vede foarte bine ce zapada e si acolo.

    http://www.erdely.ma/hatranyban.php?id=110428&cim=kegyetlen_hovihar_a_haromszeki_lecfalvan_video

    Satenii dezapezesc si se ajuta reciproc (daca cumva nu intelegeti coloana sonora).

    Cea ce nu se vede: armata, presa, ajutoarele etc ...
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu uiti (Miercuri, 15 februarie 2012, 18:35)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    la viitorul tau montaj cu deszapezirea din harg/cov.sa plantezi si niste panselute.
  • 0 (0 voturi)    
    deszapezire (Joi, 16 februarie 2012, 20:22)

    satmareanu [anonim]

    voi credeti tot ce spune asta?si eu locuiesc intr-o zona cu unguri si nu-i adevarat ca sint mai harnici ca romanii.le place sa se laude,dar multi au case ne-intretinute,vechi.va dau exemplu orasu satu-mare are primar u.d.m.r.de 8 ani si arata dezastruos la orice capitol,in comparatie cu baia-mare care a avut numai primari romani


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by