VIDEO UPDATE Cod portocaliu de ninsori: A1 este restrictionat. Circulatie inchisa pe A2 Bucuresti-Fetesti si alte 43 de drumuri nationale; 94 de drumuri judetene sunt blocate si 54 de localitati din tara sunt izolate. In Vrancea este stare de alerta

de V.M., C. Ionel     HotNews.ro
Duminică, 12 februarie 2012, 22:19 Actualitate | Esenţial


Cod portocaliu de precipitatii
Foto: HotNews / Dan Popescu
S-a deschis circulatia pe autostrada A1 Bucuresti - Pitesti pentru vehiculele cu masa totala maxima admisa mai mica de 3,5 tone.

Circulatia rutiera este intrerupta din cauza zapezii pe A2 Bucuresti-Fetesti si 43 de drumuri nationale. DN 1 a fost inchis, pe sectorul Fantana Miorita (km 39) si limita dintre judetele Ilfov si Prahova, intre orele 16:00 si 17:00. Sunt restrictii de tonaj pe A2, tronsonul Fetesti-Cernavoda, pe A1 Bucuresti - Pitesti, precum si pe 22 drumuri nationale.

De asemenea, cursele auto de pasageri vor fi suspendate pe traseele afectate de avertizarile cod portocaliu in perioada 12-14 februarie, potrivit unei recomandari a Autoritatii Rutiere Romane. RATB informeaza ca mai multe linii de autobuze din Capitala circula pe trasee modificate sau scurtate. La ora 13:13, 7 linii de cale ferata erau inchise iar pe alte 11 se circula cu restrictii, anunta CFR Calatori.

Ministerul de Interne a informat ca, luni, la ora 12:00, 54 de localitati din tara erau izolate, 94 de drumuri judetene sunt blocate si se inregistreaza probleme in alimentarea cu energie electrica in 12 localitati din judetul Buzau.

Totodata, MAI a aprobat starea de alerta pentru judetul Vrancea, care a intrat in vigoare luni la ora 12.00 si este valabila pana marti la ora 14.00.

* Urmareste pe CNADNR situatia actualizata a drumurile cu circulatie intrerupta sau restrictionata


  • Traficul rutier
Potrivit informarilor transmise de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, la ora 20:30 erau inchise urmatoarele drumuri:
  • A2 Bucuresti - Fetesti
  • DN 1B Mizil - Buzau
  • DN 1D Albesti - Urziceni
  • DN 2 Bucuresti - Bacau
  • DN 2A Urziceni - limita cu judetul Constanta
  • DN 2B Buzau - Galati - frontiera cu Republica Moldova
  • DN 2C Costesti - Slobozia
  • DN 2D Focsani - limita cu judetul Covasna
  • DN 2M Focsani - Nereju
  • DN 2N Bogza - Jitia
  • DN 2R Jitia - Vintileasca
  • DN 2L Tisita - Lepsa
  • DN 21 Braila - Slobozia - Calarasi
  • DN

    21A Baraganu - Tandarei
  • DN 22 Ramnicu Sarat - Braila
  • DN 22B Braila - Galati
  • DN 23 Focsani - Braila
  • DN 23A Gologanu - Ciorasti
  • DN 23B Maicanesti - Ciorasti
  • DN 24 Crasna - Tecuci - Tisita
  • DN 24A Murgeni - Albita
  • DN 24B Albita - Crasna
  • DN 24D Barlad - Cuca
  • DN 25 Tecuci - Sendreni
  • DN 25A Fundeni - Nanesti
  • DN 26 Galati - Oancea - Murgeni
  • DN 26A Oancea - frontiera cu Republica Moldova
  • DN 3 Bucuresti - Calarasi
  • DN 3A Lehliu - Fetesti
  • DN 3B Calarasi - Fetesti - Vladeni - inter

    sectie cu DN 2A
  • DN 31 Cuza Voda - Oltenita
  • DN 31A Oltenita - Manastirea
  • DN 4 Bucuresti - Oltenita
  • DN 41 Oltenita - limita cu judetul Giurgiu
  • DN 5A blocat in localitatea Izvoarele intre km 22 si km 25
  • DN 5B Ghimpati - Giurgiu
  • DN 10 Buzau - Brasov
  • DN 11A Podu Turcului - Barlad si pe raza judetului Vrancea
  • DN 61  Ghimpati - Gaesti
  • DN

    65A Rosiorii de Vede - Turnu Magurele si  Buzoesti - Surdulesti
  • DN 7 Vestem - Ramnicu Valcea
  • DN 6 Drobeta Turnu Severin - Orsova
  • DN 22D Macin - Caugagia
  • DN 22 F Horia - Nalbant

Incepand cu ora 12:00 au fost inchise toate drumurile nationale din judetele Buzau, Ialomita, Galati, Braila, Vrancea, Tulcea si Calarasi din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.


Potrivit CNADNR, sunt impuse restrictii de tonaj pe urmatoarele drumuri
:
  • A2 tronsonul Fetesti-Cernavoda, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • A1 Bucuresti - Pitesti, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 3,5 tone
  • DN 1 Bucuresti - Brasov, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 1 sectorul Brasov - Vestem - Sebes - Turda (doar sensul catre Brasov), restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 1A Bucuresti - Sacele, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 22C Cernavoda - Basarabi, rest

    rictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 5C Giurgiu - Zimnicea, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 6, sectorul Timisoara - Bucuresti (doar sensul catre Bucuresti), restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone - mai putin tronsonul Drobeta Turnu Severin - Orsova (inchis)
  • DN 66, pe sectorul Simeria - Filiasi (doar sensul catre Filiasi), restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 71 B

    aldana-Sinaia, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 1B Ploiesti - Mizil, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 7 Nadlac - Deva - Vestem (doar sensul catre Vestem), restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 7 pe sectorul Ramnicu Valcea - Bucuresti (doar sensul catre Bucuresti), restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 73 Brasov - Pitesti, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 65 Lunca Corbului - Pitesti, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 73C Campulung - Curtea de Arges, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 73C Curtea de Arges - Ramnicu Valcea, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 3,5 tone
  • DN 13 Targu Mures - Brasov, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 79 Oradea - Arad, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 76 Oradea - Deva, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 5 Bucuresti - Giurgiu, restrictionat pentru vehiculele cu MTMA mai mare de 7,5 tone
  • DN 22 Smardan -Tulcea, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 3,5 tone
  • DN 22A Cataloi - Saraiu, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 3,5 tone
  • DN 22E Garvan - I.C.Bratianu, restrictionat pentru vehicule cu MTMA mai mare de 3,5 tone

  • * Urmareste pe CNADNR situatia actualizata a drumurile cu circulatie intrerupta sau restrictionata

    Cursele auto de pasageri vor fi suspendate pe traseele afectate de avertizarile Cod Portocaliu in perioada 12 - 14 februarie, potrivit unei recomandari a Autoritatii Rutiere Romane, emise duminica.


    • Transportul in comun in Bucuresti

    Mediafax informeaza ca purtatorul de cuvant de la RATB, Brandusa Raeceanu, a declarat

    luni ca :

    • liniile de autobuze 301, 335, 131 si liniile express 780 si 783 vor circula dupa indicatiile agentilor de la Politia Rutiera si vor intoarce la Piata Presei din cauza inchiderii circulatiei pe DN1 intre Bucuresti si Barcanesti
    • linia 304 va circula pe un traseu scurtat
    • liniile 261 si 205 vor circula pe un traseu modificat, de la Piata Presei prin Cartierul Damaroaia
    • linia 246 circula pe un traseu mai scurt; este nevoita sa intoarca la Cora Pantelimon, neputand sa mai ajunga la t

      erminalul Granitul
    • linia 216 circula prin Soseaua Giurgiului, strada Turnu Magurele si strada Resita
    • linia 125 intoarce in intersectia Soseaua Oltenitei cu strada Iriceanu
    • autobuzele de pe linia 106 intorc la Master in loc de Cartierul Rosu
    • autobuzele de pe linia 302 intorc la Celofibrei in Soseaua Alexandriei cu o statie inainte de terminal
    • autobuzele de pe linia 185 intorc la Valea Oltului deoarece nu se po

      ate circula pe Drumul Cooperativei

    "In rest se circula pe toate liniile RATB. In timpul noptii angajatii RATB au circulat cu cateva mijloace de transport pe toate liniile de tramvaie si troleibuze pentru a mentine reteaua electrica de contact in conditii bune de exploatare", a spus purtatorul de cuvant al RATB. Raeceanu a adaugat ca angajatii RATB au intervenit pentru curatarea refugiilor in timpul noptii.


    • Traficul feroviar: anulari si intarzieri ale trenurilor

    CFR Calatori anunta ca, la ora 13:13, 7 linii feroviare sunt inchise luni si 301 trenuri sunt anulate. In zonele pentru care este data avertizarea de cod portocaliu de ninsori si in care sunt linii deschise, CFR

    Calatori va incerca sa mentina cel putin un tren de calatori pe relatie, pentru a se asigura legatura feroviara, informeaza Mediafax.

    Sunt inchise urmatoarele linii feroviare:
    • Ploiesti - Urziceni
    • Bucuresti Sud - Oltenita
    • Urziceni - Slobozia
    • Faurei - Buzau
    • Giurgiu Nord - Videle
    • Alexandria - Zimnicea
    • Rosiori Est - Turnu Magurele


    Pe alte 11 linii se circula restrictionat din cauza ninsorii si a viscolului:

    • Buzau - Iasi (prin Tecuci)
    • Ciulnita - Perisoru
    • Craiova Calafat - Piatra Olt
    • Tecuci - Liesti
    • Tecuci - Marasesti
    • Adjud - Buzau
    • Tecuci - Faurei
    • Faurei - Urziceni
    • Titu - Targoviste
    • Bucuresti - Golesti
    • Giurgiu Nord - Gradistea

    Ministerul Transporturilor a solicitat duminica persoanelor care doresc sa calatoreasca cu trenul luni si marti sa nu o faca decat daca este "absolut nevoie", in conditiile in care sunt posibile mai multe anulari de trenuri, din

    cauza vremii nefavorabile.


    Oficialii Ministerului Transporturilor au precizat ca sunt posibile, de asemenea, "intarzieri majore ale trenurilor".

    Duminica seara, dintr-un total de 1947 de trenuri, 200 erau anulate. Sapte linii feroviare erau inchise iar pe altele se circula cu restrictii.


    • Scoli inchise luni in 7 judete ale tarii. Scolile raman inchise marti in 5 dintre ele

    In sapte judete cursurile scolilor sunt suspendate integral, din cauza conditiilor meteorologice, atat in mediul urban, cat si in mediul rural. Comitetele Judetene pentru Situatii de Urgenta au decis suspendarea cursurilor la unitatile de invatamant, in zilele de 13 si 14 februarie, in judetele Ialomita, Gorj, Giurgiu, Mehedinti si Vrancea. In Dolj si Olt cursurile sunt suspendate doar luni, 13 februarie.

    Pe de alta parte, in judetul Buzau, comitetul judetean a decis suspendarea cursurilor pentru data de 13 februarie doar in mediul rural, in timp ce in judetul Valcea, de la decizia de suspendare a cursurilor pen

    tru luni, 13 februarie, fac exceptie scolile din municipiul Ramnicu Valcea, informeaza Ministerul Educatiei

    In Bucuresti, toate scolile sunt deschise luni insa cursurile or fi suspendate marti.


    • Stare de alerta in judetul Vrancea

    Ministrul Administratiei si Internelor, G

    abriel Berca, a aprobat starea de alerta pentru judetul Vrancea, a anuntat duminica purtatorul de cuvant al MAI, Marius Militaru. Potrivit acestuia, starea de alerta in judetul Vrancea intra in vigoare luni la ora 12.00, este valabila pana marti la ora 14.00 si ca acest lucru nu presupune alte lucruri supli

    mentare.

    "In baza notei de fundamentare a prefectului judetului Vrancea a fost aprobata starea de alerta incepand de maine de la ora 12.00 pana marti la ora 14.00, urmand ca dupa aceasta perioada sa fie fie reanalizata mentinerea starii de alerta", a declarat Militaru, precizand ca, potrivit legislatiei, starea de alerta este o procedura de urgenta care se activeaza la solicitarea prefectului, care este si sef al Comitetul

    ui Judetean pentru Situatii de urgenta.


    • 54 de localitati din tara izolate, 94 de drumuri judetene blocate

    Un numar de 54 de localitati din tara sunt izolate, dintre care 21 in judetul Vrancea, potrivit datelor de la ora 12:00, a precizat luni, intr-o conferinta de presa, secretarul de stat in Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) Mihai Capra.

    Potrivit acelorasi date

    , 94 de drumuri judetene sunt blocate si se inregistreaza probleme in alimentarea cu energie electrica in 12 localitati din judetul Buzau.

    Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii,
    arget="Alta pagina">a anuntat luni ca alti 6 oameni si-au pierdut viata
    din cauza gerului in ultimele 24 de ore, bilantul victimelor de la inceputul valului de frig urcand la 74.


    • Cod portocaliu de ninsori abundente - duminica, luni si marti

    Duminica, la ora 18:00, a intrat in vigoare prima avertizare Cod Portocaliu emisa de Administratia Nationala de Meteorologie. Pana luni, la ora 12:00,

    sase judete din sud-vestul tarii vor fi afectate de ninsori abundente: Caras-Severin, Mehedinti, Gorj, Dolj, Valcea si Olt.

    A doua avertizare emisa de ANM anunta instituirea unui Cod Portocaliu pentru ninsori abundente, in intervalul 13 februarie, ora 12:00 - 14 februarie, ora 02:00. Sunt vizate toate judetele din sudul tarii: Caras-Severin, Mehedinti, Gorj, Dolj, Valcea, Olt, Teleorman, Giurgiu, Arges, Dambovita, Prahova, Ilfov, municipiul Bucuresti, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Braila, Galati, Buzau si Vrancea.

    ANM a emis si o a treia avertizare de Cod Portocaliu. Sunt vizate ninsori abundente si intensificari ale vantului in intervalul 14 februarie (ora 02:00) - 14 februarie (ora 14:00) . Vor fi afectate judetele: Teleorman, Giurgiu, Arges, Dambovita, Prahova, Ilfov, municipiul Bucuresti, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Braila, Galati, Buzau si Vrancea.

    In intervalul mentionat va ninge abundent in Muntenia, Dobrogea si sudul Moldovei, iar vantul va avea intensificari cu viteze la rafala de pana la 60 - 70 km/h, temporar viscolind si spulberand zapada. Se va depune strat nou de zapada, ce va depasi local 30 cm. 

    Recomandarile politistilor rutieri pentru conducatorii auto

    Pentru a evita eventualele accidente, conducatorii auto trebuie sa se intereseze de starea drumurilor de pe traseul pe care urmeaza sa-l parcurga si sa-si pregateasca autovehiculul pentru drum (paturi, haine groase, plinul de combustibil, lopata, sac cu nisip etc.).

    Politia rutiera ii atentioneaza pe conducatorii auto ca nerespectarea interdictiei temporare de circulatie instituite pe un anumit segment de drum public constituie contraventie si se sanctioneaza cu retinerea permisului de conducere pentru o perioada de 60 de zile si cu amenda de la 6 la 8 puncte (de la 420 la 560 de lei).

    Politia rutiera reaminteste, de asemenea, obligatia conducatorilor de vehicule de a circula cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14601 vizualizari

  • -5 (23 voturi)    
    bravo! (Duminică, 12 februarie 2012, 23:20)

    laurentiucat [utilizator]

    a2 in ultimele 2 saptamani a fost deschisa cateva secunde... bravo boc,bravo ungureanu...! sa ne spuna base daca poate ajunge cu snowmobilul de la predeal la constanta ca aia cu tirurile nu pot. mai ales ca prin portul constanta se desfasoara 40% din comertul exterior al tarii...
    • +14 (16 voturi)    
      deschisa (Luni, 13 februarie 2012, 0:01)

      kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      cateva secunde nu ar fi problema, problema e in sutele de mii de euro platiti pentru a fi curatata ! Si nu este. In loc sa fii aruncat zeci si sue de mii de euro pe prostii , puteau lua niste distrugatoare de zapada , aia ar fi fost bani investiti cu cap. CE sa faci bascule dotate cu lame ? Astea sunt struto-camile romanesti, improvizatii ! Cu aceste utilaje au castigat baietii destepti licitatiile, este si normal sa nu faca fata. Ia sa fii bagat in zapada aia de 4 m un utilaj cum vezi prin finlanda sau suedia ? De aruna zapada la 20-30 m pe camp din drum ? E greu
      • +8 (18 voturi)    
        Europa e sub zapada iar unii fac politica (Luni, 13 februarie 2012, 7:44)

        dan [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

        Mie mi se pare aiurea cum unii parca scapati de la Voiculescu, gasesc motive sa critice zapada care a cazut in tara noastra din vina conducerii statului.

        Sunteti penibili, la fel ca si toata massmedia USL-ista (antene, irealitati, chiar si protv in jurnale). Gasiti o strada, o casa izolata si sariti la beregata cu o energie pe care daca ati folosi-o sa puneti mana si voi pe o lopata, Romania chiar si cu atata zapada in jur, ar deveni zilele astea o tara mult mai buna pentru noi toti.
        • -4 (10 voturi)    
          tu ai iesit din casa...? (Luni, 13 februarie 2012, 11:32)

          Vendetta [anonim] i-a raspuns lui dan

          sau propaganda protocalie nu te lasa sa vezi realitatea...
        • +2 (4 voturi)    
          cu ce a gresit protv-ul? (Luni, 13 februarie 2012, 13:21)

          marius [anonim] i-a raspuns lui dan

          nu a politizat discutia, nu a spus nume de partide, nu a injurat ministri!

          doar a prezentat imagini FILMATE de la fata locului. nu cred ca au recreat in studiourile Buftea situatia filmata.

          in schimb, primul ministru, ministrul de interne si prefectul de Buzau s-au trezit sa dea lectii de moralitate fata de comportamentul cetatenilor.

          s-au ingropat singuri! si nu vorbesc de sinistrati...
          • +7 (9 voturi)    
            SENZATIONAL!!! (Luni, 13 februarie 2012, 14:35)

            bunicuta66 [utilizator] i-a raspuns lui marius

            PROTV-ul a batut OTV-ul la stirile de senzatie despre sinistrati. Domnilor, recunosc, m-a apucat mila cand un corespondent PROTV, la stirile de la 13.00 , nu a gasit alta nenorocire decat aceea ca, o soacra nu mai poate pleca cu masina dintr-o localiate buzoiana, pentru ca ginerele ei, i-a baut tot antigelul!!! Asta da stire! Si asta este jurnalism adevarat!!!
            • -3 (5 voturi)    
              Sa spune ca avem TVR ? (Luni, 13 februarie 2012, 16:15)

              Mitroiu [anonim] i-a raspuns lui bunicuta66

              Este cu mult masi bine ca TVR - NU are nici o grija - ca si cum in Romania este cea mai linistita si fericita situatie - nu-i asa ? Nu am vazut sa se miste in zonele afectate si nici sa dea comunicate despre starea vremii - au DISPOZITIE sa stea la CALDURICA, nu-i asa ?
              • +1 (1 vot)    
                De TVR Info ai auzit? (Marţi, 14 februarie 2012, 10:48)

                bunicuta66 [utilizator] i-a raspuns lui Mitroiu

                Pe TVR 2 te uiti? Cei de la Info transmit non-stop, chiar cu corespondenti in teren. Din pacate mai sunt si ei in pana de idei si il invita special pe Iliescu sa dea lectii de organizare. In rest am vazut dezbateri, transmisiuni in direct si de la TVR.
      • +14 (14 voturi)    
        Vecinii platesc 1/2 din deszapezire (Luni, 13 februarie 2012, 7:57)

        ion [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

        http://www.youtube.com/watch?v=lya7XHElxAs

        kilometrul de deszapezire costă cam 1100 euro la noi, 414 euro în Norvegia, 410 euro în Finlanda, 406 în Suedia şi 177 euro în Islanda.
        • +1 (3 voturi)    
          Iarna neputintei noastre !! ..... (Luni, 13 februarie 2012, 12:16)

          John Steinbeck [anonim] i-a raspuns lui ion

          Ce sa mai spun mai "frate" ?!
          Iarna impotentei noastre !!
          Pardon !?
          Am vrut sa zic iarna neputintei noastre !!
          For ever !!
        • -4 (6 voturi)    
          costuri (Luni, 13 februarie 2012, 12:40)

          dadi [anonim] i-a raspuns lui ion

          Oare cei care ,fac afirmatiile astea ca la altii deszapezirea costa mai putin ,stiu ce vorbesc?Cand intr-o facbrica produci 2 tv pe luna si intr-alta facbrici 100 ,in aceeasi perioada,nu este normal sa fie altul pretul?
          Asa si cu zapada ,in tarile mai sus mentionate este zapada 6 luni din an,spre deosebire de RO unde avem doar 1 luna maxim(in altii anii nici macar o luna).Ce usor este sa privesti A1,A3,DDTV sau realitatea si sa impartasesti ideile deja formate de cei de acolo,dar este un pic mai greu sa le treci prin propriul creier.Cine are..........
        • 0 (4 voturi)    
          snow (Luni, 13 februarie 2012, 16:11)

          omul de zapada [anonim] i-a raspuns lui ion

          tu chiar crezi ce spui, stii cata motorina se consuma la un utilaj doar daca sta si merge motorul la relenti. ai sa vezi ca nu-ti ajung 177 de euro/ora. ti-as explica si cum se face dezapezirea pe acolo (desi nu cred ca te intereseaza), care daca s-ar face la fel aici cei ca tine ati iesi cu cutite in strada. in tarile de care vorbesti zapada nu se curata, se taseaza, e principiul celor care traiesc la poli. este supracostisitor sa muti oceane de zapada(echivalent in metri cubi de apa), numai noi avem pretentii stupide ca stea. dar... mai e mult pana departe....
      • -2 (12 voturi)    
        mda... (Luni, 13 februarie 2012, 8:59)

        Canada. [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

        Unii dintre voi 'vedeti' prea multe lucruri prin finlanda sau suedia... la televizor. Utilajele care curata strazile in canada sunt tocmai basculante (care imprastie sare in urma lor) dotate cu lame (1 principala, optional 1 laterala - pt. 2 benzi pe sens). Nu sunt 'struto-camile romanesti, improvizatii'. Cealalta masinarie, 'snow blower' care 'arunca' zapada in lateral este folosita in principal sa 'ridice' movilele de zapada care s-au adunat pe marginea drumului dupa ninsori, sa le verse intr-o basculanta langa ea si sa le mute; sa 'faca loc' pentru urmatoarea ninsoare.

        Iti explic si motivatia. Este cel mai rapid(viteza), eficient si ieftin(carburant) sa folosesti plugul. Snow blower-ul e foarte incet, are nevoie de mult carburant si de un strat de zapada masiv sa poate sa-l arunce. In plus nu poti arunca zapada de pe strada in pietoni, magazine, cladiri, case etc.

        Deci pentru romania, si ninsorile nromale de acolo, basculantele dotate cu lame sunt o alegere optima. Daca vrei sa dovedesti ca ai un business model mai bun, atunci pune banii la bataie si porneste-ti o firma care face dezapezirea cu 'snow blower' si vedem cat de profitabil vei fi.
        • +5 (5 voturi)    
          era vorba (Luni, 13 februarie 2012, 10:47)

          kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui Canada.

          de autostrada nu de magazine, pietoni . Dar de multi citesc putini pricep , sau esti si tu unu din baietii destepti de pe la noi ce au contrract cu cnadnr ?
      • +6 (8 voturi)    
        Incapabili (Luni, 13 februarie 2012, 9:13)

        Un cineva [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

        Problema principala nu e reprezentata de utilaje ci de incapabilii de la CNADNR. O autostrada nu o inchizi circulatiei si dupa aia lasi sa se troieneasca zapada de 5m pe ea pentru ca doar la primavara mai reusesti sa o scoti la capat in felul acesta. A2-ul trebuia inchis circulatiei dar in timpul asta plugurile trebuia sa fi mers non-stop cat timp ningea/viscolea. Astfel, la cateva ore dupa ce inceta viscolul aveam o autostrada practicabila. Acum insa trebuie sa se intervina cu asa-zisele rontaitoare de zapada (pe care nu le avem la CNADNR) pentru ca plugurile obisnuite nu pot da la o parte muntii de zapada inghetata de 2 saptamani.
        • +5 (5 voturi)    
          ca (Luni, 13 februarie 2012, 10:48)

          kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui Un cineva

          sa nu mai vorbim de lipsa aproape totala de parazapezi !
    • -4 (10 voturi)    
      Cand un lucru este facut prost,asa ramane. (Luni, 13 februarie 2012, 8:39)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      A2 de la inceput a fost facuta prost,pe un traseu imposibil de protejat la viscol.Dar trebuia sa treaca pe acolo ca erau interese locale puternice.Au castigat unii bani frumosi din cumpararea terenului cu 3 milioane de lei vechi hectarul si despagubiti cu 2oo milioane/hectar.In presa ,la timpul respectiv sa spus ca autostrada nu va fi functionala pe timp de iarna.De aceia nici locurile de parcare si servicii nu sau echipat.Nimeni nu investea ca sa functioneze numai cateva luni de vara.E denumita corect.Autostrada Soarelui,nu a viscolului.Si un ultim amanunt .A fost facuta,portiunea nefunctionala pe timpul iernii,in perioada cand premier era Nastase si ministrul transporturilor.Miron Mitrea.Poate ca altadata cand vrei sa faci misto te documentezi,nu de alta,dar ajungi sa faci misto de tine.
      • +5 (9 voturi)    
        serios? (Luni, 13 februarie 2012, 9:03)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        si pe unde o facea ca sa nu se inzapezeasca? ca in calarasi si ialomita e zapada mare,in buzau si vrancea la fel. in fiecare iarna viscolul isi face de cap prin baragan iar daca avem bafta si de zapada multa, se intampla ca acum.
        cred ca solutia cea mai buna era sa o faca pe la ...brasov... sau poate pe la sofia...? ia zi tu ca vad ca stii. si daca esti asa bun,poti sa-mi dai ceva material (linkuri) sa citesc ce sustii. daca ai dreptate nu ma doare nimic sa recunosc ca am gresit. dar doresc pareri autorizate nu balarii ale unor scribalai. pe bune ca imi cer scuze .
        • -1 (3 voturi)    
          Sunt in zona si trasee ferite de vant. (Luni, 13 februarie 2012, 10:11)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

          Intamplator am circulat spre Constanta si pe traseul vechi,prin sate si pe autostrada.Daca ai sa circuli cu atentie iti vei da seama ca traseul actual este ,in unele portiuni,imposibil de protejat la depunere de zapada.Si vara,daca este vant puternic din lateral sunt portiuni unde ,parca vrea sa te arunce de pe carosabil.Stii pe unde ar fi fost un traseu bun?Si acum ,daca mergi pe acolo ,este putina zapada.Paralel cu Dunarea.In plus,in zonele cu vaioage,autostrada trebuia inaltata,pentru a fi maturata de vant.Sa facut multa carsagata pe tema Autostrazii Transilvania,dar parerea mea este ca americanii chiar stiu sa proiecteze si construiasca autostrazi.A2 serpuiesteurmarind denivelarile naturale.Noi vrem repede si ieftin.Nu avem experientsa in asta,dar stim sa criticam aspru.Un bravo,colega,uite ca ai reusit sa faci o treaba buna,nu stim sa spunem.Suntem in Romania doua tabere adverse ,care ne batem pe vecie.Nu avem nevoie de dusmani,ca ne dusmanim noi destul.Ai sau nu ai dreptate,sa fie cuvinte cat mai grele ,cat mai porcosase,cat mai usturatoare.Si suntem satisfacuti.Ce zici.Parca ne recunoastem.O zi buna iti doresc.Si hai sa nu mai sustinem lenea ,prostia si hotia,ca trezim un monstru care ne mananca pe toti.
          • +2 (2 voturi)    
            lasa... (Luni, 13 februarie 2012, 11:19)

            laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            mai bine facea o perdea de vegetatie paralela cu autostrada cu o latime de 50-100 de m.prelua si poluarea si praful si dioxidul de carbon. esti praf...
            • -2 (2 voturi)    
              Tu repeti ce a spus Boagiu. (Luni, 13 februarie 2012, 11:57)

              mircea [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

              In situatia actuala,da, o perdea ar putea rezolva partial problema.Si cu perdea,vor fi portiuni unde se va aduna zapada.Zapada se depune sub deal.
              • +2 (2 voturi)    
                nu repet (Luni, 13 februarie 2012, 12:52)

                laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui mircea

                e doar o chestie de bun simt...
                plus ca am terminat liceul silvic si de aceea am habar de asa ceva.
                • -2 (2 voturi)    
                  Si de ce discuti de drunuri? (Luni, 13 februarie 2012, 16:02)

                  mircea [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

                  Nu cred ca la liceul silvic se preda si despre autostrazi.M-am lamurit de ce insisti pe perdele de protectie,dar sa stii ca nu vei vedea sosea inzapezita daca este facuta in rambleu.Perdeaua poate proteja,dar si poate acumula mai mult decat poti curata.Sa stii ca nu vreu sa fac polemica cu tine.Tu esti silvicultor ,eu sunt inginer cu vre-o 40 de ani experienta,asa ca ......Nu-mi plac cei care spun tampenii,gen ca Boc,Basescu sau Oprisan este vinovat ca vremea iarna asta-i mai rea decat de obicei.Nu-i nici o situatie sa ne isterizam si sa-i injuram pe unii si pe altii.Cu exceptia puturosilor.Eu pe puturosi nu-i suport.Sa lamurit si becali.Am vazut cum se uita si nu mai spunea nimic de harnicia oamenilor din zona.Au dat navala la luat si cand le-a spus ca da numai la cei care curata zapada,au disparut.
      • +5 (5 voturi)    
        Mai mare economist (Luni, 13 februarie 2012, 10:00)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        tu vorbesti mereu si o faci prost: Autostrada Soarelui era proiectata a fi facuta inca de pe vremea lui Nicolae Ceausescu. Ea face legatura cu Constanta care dincolo de vara, plaja, fete in bichini ( caci doar atat vezi tu) inseamna port.. e unul din porturile mari si foarte importante ale Europei. Constanta a fost mereu in graficul facut de transportatorii europeni.. nu mai baga baliverne daca nu te pricepi. Comenteaza chestii politice, pupa in dis ce putere vrei dar mai incet tata cu economia
        • 0 (2 voturi)    
          Recunosti ca-i prost proiectata. (Luni, 13 februarie 2012, 10:40)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

          Ca si A1 de fapr.Nu poti spune ca A! la viscol este protejata.Ca sa nu se impotmoleasca la viscol,autostrada trebuia inaltata in portiunea cu vaioage,unde se acumuleaza zapada.Astfel vantu matura carosabilul,nu depunea zapada pe carosabil.Spre stiinta ta,nu economistii proiecteaza autostrazi.Baza in orice tara sunt inginerii.E drept ca in Romania se aude mai putin despre ingineri si nu pentru-ca nu sunt,ci pentru-ca sunt mai putin flecari decat ceilalti.
          • +2 (2 voturi)    
            :)) (Luni, 13 februarie 2012, 12:07)

            catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            Da Mircea... sunt meteorologii care fac analizele cost-beneficiu.. ai dreptate.. si daca pe vremea lui ceausescu nu s-a proiectat si modalitatea optima de protectie la intemperii atunci de ce sa se faca acum?.. In ceea ce priveste studiile de fezabilitate mai citeste omule.. nu le fac nici economistii, nici inginerii ci echipe pluridisciplinare ( in functie de complexitatea proiectului de investitii)..
            • -1 (1 vot)    
              Vrei sa fii afurisit. (Luni, 13 februarie 2012, 16:08)

              mircea [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

              Ca asa tie felul.Am ani multi de practica inginereasca in lucrari de anvergura si cunosc in detaliu cum se procedeaza.Sa stii ca Ceausescu ,nu a vrut sa dea drumul la circulatie.A vrut initial sa o tina ca drum strategic cu aeroport de rezerva.Unde trebuia sa fie pista de aterizare,este singura portiune bine facuta.Nici nu se strica carosabilul,nici nu se depune zapada.
    • -3 (3 voturi)    
      bravo (Luni, 13 februarie 2012, 10:41)

      alina [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      daca crezi ca base si boc trebuie sa asigure circulatia pe drumurile tarii du-te inapoi in epoca de aur si ramai acolo.
      • +1 (3 voturi)    
        daca nu ei... (Luni, 13 februarie 2012, 11:22)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui alina

        atunci cine? nu ei trebuie sa stea in intersectie sau sa dea la lopata, ci sa ia decizii, sa numeasca manageri competenti la cnadr, la ministerul transporturilor, la prefecturi....ei trebuie sa gandeasca si sa puna pe altii sa faca...
        si ei raspund si ptr ce faptele lor si ptr cele ale celor numiti de ei. asa ca...habar nu ai . doar traiesti intr-un anticomunism searbad si perpetuu...
  • +3 (3 voturi)    
    Is de 10 ani in Canada (Luni, 13 februarie 2012, 5:44)

    inuitul [anonim]

    si doar odata a fost blocat accesul pe o autostrada doar pt ca se intuneca si un viscol puternic era in plina desfasurare. In rest nici o problema, organizare ceas si dotare pe masura....chiar la -50C cu wind chill.
    • -1 (3 voturi)    
      Canada (Luni, 13 februarie 2012, 9:20)

      Linxx [utilizator] i-a raspuns lui inuitul

      Confundam "marfa" cu "ambalajul", ce are Canada cu Romania ???
  • +1 (3 voturi)    
    Noi impingem zapada! (Luni, 13 februarie 2012, 7:48)

    ion [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=-Vx369nR9HQ

    Ei o muta..... In Japonia deszapezesc prin GPS, pentru ca drumul era la 10 metri sub zapada....
    http://www.youtube.com/watch?v=zZeGekZjx0o&feature=related

    Nu zice nimeni ca nu este bine ca oamenii nu mai raman blocati pe drumuri, dar sa inchizi jumatate de tare este prea de tot.... Suna simplu. Ninge? Inchide-ti drumutile...
  • +6 (8 voturi)    
    scoli (Luni, 13 februarie 2012, 8:18)

    Bucuresti [anonim]

    In Bucuresti ne luptam sa ajungem la scoli. Nu s-a curatat nimic intre blocuri, sunt masini blocate, este jale.Am dus copilul si am fost anuntat ca fac numai 2 ore. Pai ce facem ? De ce nu opresc scolile 2 zile. Facem o ora pana la scoala. Cred ca trebuiesc oprite scolile macar pentru cei din clasa I si a II a.
    • -3 (11 voturi)    
      o ora.. doua ore... (Luni, 13 februarie 2012, 9:22)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresti

      dar e departe scoala asta? adica 2km? 3km? 10km?
      ca masina asta nu a evoluat o data cu omul de milioane de ani. de-aia avem 2 picioare care ocupa aproape jumatate din corp.
      am crescut cu cheia de gat.. din clasa I ma duceam singur la scoala si n-am patit nimic.
      astazi trebuie sa avem mai mult asfalt decat iarba pentru ca s-au trezit unii cu fundul in masina si au uitat efectiv sa mearga?
      • +3 (3 voturi)    
        lasa-ti (Luni, 13 februarie 2012, 10:50)

        kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        tu copilul acuma sa se duca singur la scoala cu cheia de gat ! Ori esti stupid ori incostient , pai cand erai tu clasa 1 aveai 10 masini in tot orasul si nu aveai infractionalitatea la asemenea cote. Dar de ce misto e sa vorbim din amintiri si nu din realitate. Acum multi ani si bunica era fata mare :)
        • -1 (3 voturi)    
          care e de fapt argumentul? (Luni, 13 februarie 2012, 11:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

          masinile merg pe trotuar? au disparut pietonii? la ce cote este acum infractionalitatea? pana la ce varsta trebuie dusi cu masina la scoala, 18 ani?
        • -2 (2 voturi)    
          vreo fixatie cu bunica, ceva? (Luni, 13 februarie 2012, 13:29)

          Freud [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

          ba ca arata mai bine decat Adele, ba ca era fata mare...

          puiule, tu te atingi cu poza lu' buni in poala?!
  • +2 (6 voturi)    
    portocaliu (Luni, 13 februarie 2012, 8:35)

    just [anonim]

    Ar trebui sa se instituie cod portocaliu se PDL-isti.
  • +5 (9 voturi)    
    Penibil (Luni, 13 februarie 2012, 9:11)

    catalin_mattei [utilizator]

    am vazut in ultimii ani cum o gramada de oficialitati se ingramadesc ( se bulucesc e un terman mai apropiat de adevar) pt a taia panglici pentru fiecare bucatica de autostrada.. si a venit iarna.. Ce ciudat! Sa fie in Romania iarna?... Si ce vedem?.. ca aceste autostrazi sunt nepregatite, ca nu exista acele elemente speciale pt a facilita deplasarea in conditii de iarna. Ma intreb cum sunt realizate caietele de sarcini pt autostrazi? Avem manageri in Ministerul Transportului de toata jena.. niste nesimtiti care ori nu stiu sa isi faca treaba ori au interese. Sa fiu clar inteles: manageri si ministrul.. prezenta managerilor slabi este abia in culpa ministrului.
  • 0 (4 voturi)    
    Hotia ca la noi! (Luni, 13 februarie 2012, 10:55)

    Nicolae [anonim]

    La noi deszapezirea este cea mai mare escrocherie! Firmele regilor asfaltului isi impart 1 miliard de euro in 3 ani ca sa nu faca nimic, intrucat marea parte a banilor se intorc la puterea portocalie. Asfaltangii nu cheltuie bani sa scoata utilajele la lucru pentru ca ei sunt niste javre care vor sa faca profit maxim iar prin faptul ca dau si o buna parte din bani inapoi la basescu+udrea+boagiu, nu le convine sa ramina cu bani putini! Va imaginati cum un grof de genul lui Casuneanu sa-si taie el bani din luxul nesimtit? Sa nu-si mai cumpere el masina de 1,5 milioane EURO - Bugatii Veyron? Sau sa nu-si mai construiasca palate de neam prost - gen Videanu?? Nea Ungureanu securistu' mossad ne-a comunicat clar "sunteti lenesi si asteptati sa vina statul sa va faca treaba". Asa este, luminat conducator, nea Vasile din Cucuietii din deal o sa-si cumpere o vola sau o freza de zapada ca sa-ti de tie, desteptule, zapada de 2 metri de pe sosea iar voi, portocalii sa puteti minca linistiti integral banii de deszapezire. Este foarte simplu - puterea portocalie nu ne asigura servicii medicale, servicii scolare, utilitati si drumuri publice accesibile. Scapa cine poate - ca in jungla! Iar cu banii din buget - de vreo 3 ori mai multi ca in 2005 (cind nu eram in UE) se ocupa maestrii sifonarii banilor publici - basescu (are o vasta experienta cu flota, cu primaria, cu transporturile..) videanu, berceanu, boagiu, boc. In tot timpul in care javrele se lupta sa-si ia ministerele si banii publici cit mai aprig, oameni amariti stau in case izolati de lume(nu la cald ci in frig, portocaliilor) iar informatiile sunt filtrate si se ascunde situatia reala cu oamenii care mor inghetati in fiecare zi.
  • +2 (2 voturi)    
    A1 (Luni, 13 februarie 2012, 12:24)

    cris [anonim]

    Si A1 va fi inchisa in curand, e vizibilitate sub 50 metri din cauza ninsorii si a viscolului. Si e inca zi...
  • 0 (0 voturi)    
    QED (Luni, 13 februarie 2012, 16:25)

    QED [anonim]

    Atunci cand baleiezi intre mirarea tampa si intrebarile (retorice) imbecile, nu faci altceva decat sa legitimezi spusa lui Albert EINSTEIN conform careia doar "Universul si prostia umana sunt infinite".

    A considera ceea ce este repetitiv ca normalitate si ceea ce este imprevizibil ca anormalitate face parte din cadrele mentale aproape indestructibile. De aici rezulta si concluziile de rigoare...

    Numai ca nu tot ceea ce e repetitiv si previzibil e nornal si nu tot ceea ce e imprevizibil e anormal. Un alcoolic irecuperabil care e beat zilnic are un comportament previzibl si repetitiv, conform precedentelor lui comportamentale. Inseamna ca el este normal? Nici vorba, mai ales atunci cand OMS (Organizatia Mondiala a Sanatatii) considera alcoolismul ca fiind a 4-a maladie psihica la nivel mondial, ca raspandire si gravitate, dupa schizofrenie, oligofrenie si depresie.
    Mai departe...nu tot ceea ce e imprevizibil e anormal. Prabusirea unui pod, la 50 de ani de la constructia lui, poate fi rodul uzurii fizice, termice, mecanice la care a fost supus in jumatate de secol! Deci....prabusirea lui este o consecinta fireasca a folosirii lui, a conditiilor speciale de trafic care l-au uzat puternic, etc..! Ah, ca prabusirea se transforma intr-un eveniment dramatic (cu morti si raniti) si absolut imprevizibil DOAR PENTRU CA NIMENI NU ISI DOREA/SE ASTEPTA LA ASA CEVA...asta e alta poveste....Ratiunea unor evenimente imprevizibile sta altundeva decat in nivelul de expectanta pe care il au oamenii in raport cu evenimentul respectiv.

    Revenind la distinctia normal/anormal din perspectiva nivelului de expectanta al oamenilor...e clar ca iarna 2011-2012 se inscrie in acest tipar! De ce? Pentru ca ea nu se inscrie DELOC in nivelul de expectanta al oamenilor (in general) si al europenilor (in special). Ani de zile, confruntati cu ierni tot mai blande, oamenii, in indolenta lor cvasigeneralizata, s-au impacientat exponential si isteric cu gandul la o eventuala apocalipsa climatica datorat
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 13 februarie 2012, 16:27)

    Aph [anonim]

    De la 13:30 nu a mai decolat nimic de pe Otopeni. Cel putin asa apare pe site...
  • +1 (3 voturi)    
    Exista... (Luni, 13 februarie 2012, 17:29)

    gigi raliu [anonim]

    Exista un echilibru : autostrazile se deszapezesc cu viteza cu care se construiesc ! Asa ca, portocaliilor, mai bine nu le faceti daca nu le puteti tine viabile!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 13 februarie 2012, 18:31)

    gabi [anonim]

    DN 1 NU a fost inchis azi intre orele 16-17,de ce atatea stiri false la tv????
  • +1 (3 voturi)    
    un pic de zapada (Luni, 13 februarie 2012, 21:11)

    hapciu [anonim]

    In Finlanda cad 70cm de zapada intr-o noapte, iar a doua zi toate drumurile sint curate si se circula. La noi cad 20cm in cateva ore si e tragedie nationala, se inchid drumuri, se inchid scoli, se da foc la campii, se otravesc fantanile si toata lumea fuge din calea 'dusmanului'.

    DN1 a fost blocat in zona Otopeni - Balotesti pentru 2 ore azi, intre 15 si 17. Asta in conditiile in care la ora 15.30 pe site-ul CNADNR DN1 era 'drum cu circulatia ingreunata', Hotnews inca 'nu aflase', in schimb aflasera niste posturi de radio. Am facut 1h20m intre Ikea si intrarea in Otopeni, cu 'multumiri' Politiei Romane care a gestionat din nou 'cu succes' operatiunea 'blocarea drumurilor'. Rusine!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by